Ach, ze doen het tenminste nog. Das toch ook mooi?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:42 schreef Viking84 het volgende:
Als ik de reacties hier lees is een goed stel schoenen dus erg belangrijkIk heb wel twee paar redelijk nieuwe sportschoenen, maar geen idee of dat hardloopschoenen zijn, kan ik dat ergens opzoeken? Het gaat om een paar Adidas en om een paar Nikes, beide met witte zolen. Van de Nikes denk ik dat het tennisschoenen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb ze altijd als 'gewone' sportschoenen gebruikt voor in de gymles op school.
Ik ga vanaf morgen hardlopen (dan wil m'n huisgenoot mee) en rustig beginnen met een schema van 1 minuut hardlopen 2 minuten lopen etc. Laatste keer dat ik het (zonder schema) probeerde was ik al snel uitgeput. Nu wil ik het niet zo snel opgeven
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hè dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
ik denk dat mijn Nikes inderdaad tennisschoenen zijn, want ze zijn wit. Maar ik ga het er gewoon een paar keer op proberen. Heb ik het idee dat het moeizaam gaat omdat ik geen goede schoenen heb, dan zal ik een bezoekje aan de sportschool overwegen. Maar de komende week loop ik in totaal toch 'maar' 5 minuten hardquote:Op zondag 7 mei 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.
Maar hardloop schoenen zijn wel belangrijk. a) moet genoeg demping hebben. b) moet goed om je voeten passen. Als je bv platte schoenen hebt, maar geen platte voeten (maar half bolvormig in het midden) dan zal de binnekant van de voeten niet gesteund worden. En daarom is een goede sportzaak (run2day in groningen) erg handig.
Demping is vooral wat je lekkerder vindt, en waar je vooral over loopt. Over asfalt lopen heb je betere demping nodig dan over een zandpad.
Ik heb geen flauw idee of het hardloop schoenen zijn. Adidas en nike maken allerlei soorten schoenenMaar als er een dunne zool op zit, geef ik je weinig kans.
Als je nog niet zeker weet of je er mee door gaat (met hardlopen) is het zonde om redelijk dure, maar goede schoenen te kopen. Aan de andere kant: eenmaal goede schoenen gekocht loop je a) lekkerder en b) stop je minder snel. Nogal zonde voor de schoenen immers![]()
Succes in elk geval. Waarom vandaag niet lopen?
Hardlopen is juist hardstikke hot! Maar niets van aantrekken, gewoon lekker hollen.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hè dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hè dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
quote:Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.![]()
En wat is daar mis mee?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.![]()
In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.quote:
En wat is daar dan weer mis mee?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.
ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen metenquote:
Ik ben dan wel geen die hard ofzo, ik loop gewoon graag, maar kan het me niet voorstellen wat daar irritant aan is. Beter gezegd, ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is, dat amateurs zich als toplopers voorstellen. Het lijkt mij dat ze mensen (via tv of IRL) kennen die 42 km hebben gelopen. En als ze daar zelf bij lange na niet aan komen, lijkt het me stug dat ze zich als toplopers zien.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen meten
Geen ervaring in lopen met overgewicht, maar 15 kg lijkt me meevallen. Zeker als je maar enkele minuten hardloopt. Vraag is dan wel natuurlijk: is het dan wel effectief?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef Viking84 het volgende:
Even ter aanvulling op mijn vraag over hardlopen met overgewicht. In principe zou het moeten kunnen lijkt mij als ik 1 minuut hardloop en 2 minuten wandel en dit dan 5 keer herhalen. Desnoods niet 3 keer in slechts 1 week volgens het programma, maar een aantal weken lang.
Dat ziet er niet uit.quote:
Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?quote:
Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteitenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:09 schreef Pinball het volgende:
[..]
Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?
Daar kijk je niet even omheen als dat voor je hobbelt.
Overigens wel een goede motivatie om af en toe een sprintje te trekken.
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:35 schreef ScienceFriction het volgende:
Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteiten![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Je vergeet de zijwaartse meters die ik moet maken.![]()
Mij geen woorden in de mond leggen, ik zeg nergens dat ze niet mogen hardlopen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
<..>
Dank je, Isaquote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
Doen ze eens wat aan beweging, is het weer niet goed. Blech.
Viking84, gezien jouw overgewicht zou ik me niet al teveel zorgen maken wat hardlopen betreft. Gewoon rustig opbouwen en niets forceren. En denk aan goede schoenen!
nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezigquote:Op zondag 7 mei 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank je, Isa
Nog een algemene vraag:
gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
hahaquote:Op zondag 7 mei 2006 20:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezig![]()
Volgens http://www.hardloopschema.nl/ kan je die maximale hartslag ook zelf bepalen, maar heeft dat pas nut als je een halfuur aan een stuk kan hardlopen. Dus misschien even wachten voor je gaat investeren in een hartslagmeter, dat geld zou ik liever uitgeven aan goede schoenen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:30 schreef Viking84 het volgende:
haha
ja maar op een te hoge intensiteit schijn je vrijwel alleen maar koolhydraten te verbranden en geen vet. Nu maakt dat voor jullie misschien niks uit, omdat ik veronderstel dat doorgewinterde hardlopers geen grammetje vet op hun lijf hebben, maar voor iemand die hardloopt om af te vallen doet dat er wel toe.
De formule van 220 - leeftijd schijnt onbetrouwbaar te zijn, dus zou ik eerst naar een arts moeten om mijn maximale hartslag te bepalen. Vervolgens zou ik op 70 % van deze maximale hartslag moeten trainen voor het meest optimale resultaatMaar ik ga gewoon met redelijke intensiteit doorsteppen hoor
Zal vast wel íets afvallen
Het is eerder een combinatie van zowel je eetpatroon als je bewegingspatroon te veranderen. Ik denk dat je toch zeker moet gaan sporten om het nodige vet te verbranden.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef Asics het volgende:
Als je wilt afvallen dan moet je vooral letten op wat je (niet) eet. Het eventueel verbranden van vet dmv sport is niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
zal ik doen, maar accu van mijn toestel is leeg. Dus eerst even opladenquote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef reintje17 het volgende:
wat betreft je hardloopschoenen viking! maak er anders een foto van kunnen we zien wat je bedoelt ( foto van schoen en zool )
Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.quote:gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
Precies, en mijn looproute is niet gedetailleerd weergegeven, Utrecht staat er niet gedetailleerd op. Zou dat met Plus wel zijn?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:38 schreef reintje17 het volgende:
met google earth heb je plus nodig om dat uit tekunnen stippelen hoe krijg je dat?
hmm das minder, mijn teennagels zijn ook chaos; ben er nu in1 maand tijd 2 kwijtgeraakt en een derde ziet er ook niet echt goed uit. sportarts stond ook te kijken van: WTFquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:23 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.
hmm, 120 euro meestal.. doe dat maal 4 en je weet wat ik op jaarbasis kwijt ben aan schoenenquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:42 schreef HAL9000S het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een paar fatsoenlijke renschoenen? Ik begin last te krijgen van m'n gewrichten (vooral m'n knieen) en wil dus een goed paar asics aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |