Tot nu toe geen problemen.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:14 schreef weasel85 het volgende:
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen
zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?
of... hebben jullie wat betere tips ?
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgenquote:Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
Ik in het begin al na 1 minuut!quote:Op maandag 27 maart 2006 21:20 schreef annoh het volgende:
[..]
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen![]()
Ik moet nog steeds een MP3 speler kopen.quote:Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
zal eens kijken !quote:Op maandag 27 maart 2006 21:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
Ja ik fietste ook veel, en dansen kon ik de hele nacht, maar hardlopen was duidelijk een ander verhaal.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik in het begin al na 1 minuut!En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
[..]
Probeer het eerst een paar keer op die oude om te kijken of je het echt weer wilt opppakken.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:01 schreef LedZep het volgende:
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
ik heb daar opzich geen last van. Ik hou meer van wat rustige muziek, maar op het voetbalveld donderdag constant 1 ritme kunnen lopen dankzij de muziekquote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' isloop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.
Dus maar gewoon zonder![]()
Heel herkenbaarquote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' isloop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.
Dus maar gewoon zonder![]()
smorgens vroeg en voor het avond eten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
Inderdaad. Ik vind het juist wel lekker om mijn hoofd leeg te lopen zonder afleiding.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:41 schreef Grumpey het volgende:
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
Na mijn werk, voor het eten. Ik vind het toch wel erg lekker om in het zonnetje te lopen, en als ik tot 1 á 2 uur na het eten moet wachten is de zon meestal wel weer verdwenen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
<..>
Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
hoe ging het?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef faberic het volgende:
*meldt
morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
Yep, fartlek-trainingquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:55 schreef Perico het volgende:
Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.
Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.
De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).
Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |