abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36416269
De volgende ronde van deze
Hier loopt ons draadje verder....
pi_36416348
TVP

Een verwijzing naar deze in de oude is misschien wel handig, ik edit mijn laatste post wel even
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_36416527
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
  maandag 27 maart 2006 @ 21:06:58 #4
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36416654
Misschien ga ik idd wel met mp3 speler lopen, doen veel mensen dat?
Ik kan die fatboy slim echt niet missen denk ik!

Balen van je wedstrijd trouwens, maarja wel een motivatie om weer goed te gaan trainen, het is nu al tot 8 uur licht, vet chill!
I'm just a girl in the world.
pi_36416715
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
pi_36416750
Ik loop met en zonder muziek, waar ik maar net zin in heb.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36416799
Tussen het wandelen door loop ik stukjes hard, om het uit te proberen hoe het met mijn vroegere blessures gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36416836
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
pi_36416882
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder ) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen

zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?

of... hebben jullie wat betere tips ?

zal er maar bijzetten dat ik al een aantal jaar niet meer gelopen heb, maar ik loop 3 dagen ong. met me hondje in t bos ( traject van ong eumm... 10km lang? misschien iets meer. in het begin is t een asfalt weg wat ong 2 km lang is daarna loopt het over op zand...

t bos is ong 5 minuten fietsen van me huis af, dus als ik eerst "warm train" dmv fietsen en als ik daar aankom, de spieren strek, en n stukje loop ( 5 min ) en daarna aan een stuk door ong 5-7 minuten hardloop en dan een rustpauze (loopstand 2 minuten)

Hoe doe ik t met t drinken? kleding? schoeisel? advies aub!

[ Bericht 40% gewijzigd door weasel85 op 27-03-2006 21:25:27 ]
I pwn u!
pi_36416944
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
Tot nu toe geen problemen.
pi_36417099
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:14 schreef weasel85 het volgende:
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder ) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen

zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?

of... hebben jullie wat betere tips ?
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:20:16 #13
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36417124
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen
Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
pi_36417239
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:20 schreef annoh het volgende:

[..]

Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen
Ik in het begin al na 1 minuut! En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
quote:
Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
Ik moet nog steeds een MP3 speler kopen. Ga ik binnenkort maar eens doen.
pi_36417326
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
zal eens kijken !
I pwn u!
pi_36417350
Ik zag zaterdag zelfs bij de halve marathon nog een aantal mensen met mp3 speler op, dus het kan op zich prima. Voor mij is dat ongeveer het enige moment van de week dat ik geen muziek op heb; ik wil op mn eigen ritme kunnen lopen, niet op dat van een of ander gaaf bandje.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:28:23 #17
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36417404
ik loop met muziek, vind dat wel fijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 27 maart 2006 @ 21:31:26 #18
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36417519
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:23 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik in het begin al na 1 minuut! En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
[..]
Ja ik fietste ook veel, en dansen kon ik de hele nacht, maar hardlopen was duidelijk een ander verhaal.

Ik kan trouwens heel goed op mijn eigen ritme lopen met muziek op, maar ik kies dan ook speciaal liedjes met een bepaald ritme uit die ik 'test' of ze passen.

[ Bericht 2% gewijzigd door annoh op 27-03-2006 21:42:07 (dansen doe ik 's nachts) ]
  maandag 27 maart 2006 @ 21:40:50 #19
242 Pinball
Electric Monk
pi_36417824
*Mooiweerloper meldt!

Ik ben vorige zomer begonnen na een jaar of 10 niet/nauwlijks sporten, en heb de hele zomer 2/3 keer per week afwisselend 5 en 10 km gelopen. Toen het koud werd gestopt, en afgelopen zaterdag de draad opgepakt met 5 km, en vandaag weer. Ik heb het weer te pakken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36417913
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' is loop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.

Dus maar gewoon zonder
  maandag 27 maart 2006 @ 21:44:23 #21
242 Pinball
Electric Monk
pi_36417946
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:01 schreef LedZep het volgende:
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
Probeer het eerst een paar keer op die oude om te kijken of je het echt weer wilt opppakken.
Als dat zo is zou ik zeker nieuwe kopen. Ik heb afgelopen zaterdag mijn (5 jaar oude ) asicsjes ook vervangen door een paar nieuwe , en ik merkte vandaag dat mijn knieën daar héél blij mee waren.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36418369
Wow wat veel animo van verschillende kanten in een nieuw topic!
  maandag 27 maart 2006 @ 22:19:12 #23
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36419144
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' is loop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.

Dus maar gewoon zonder
ik heb daar opzich geen last van. Ik hou meer van wat rustige muziek, maar op het voetbalveld donderdag constant 1 ritme kunnen lopen dankzij de muziek
pi_36419268
Het ligt er natuurlijk ook erg aan wat voor muziek je opzet. Zelf probeer ik als ik muziek opheb tijdens het lopen wat snellere muziek uit te zoeken. Van een langzaam ritme ga je vanzelf ook langzaam lopen.
Morgen een dagje rust en dan woensdag eind van de ochtend weer lopen.
pi_36423340
Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat er tijdens het lopen altijd wel een liedje (of een stukje daarvan) in mn kop zit. Dat loopt prima, tenzij het hoofd schouders knie en teen is natuurlijk
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:19:19 #26
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36425112
Vinger op je neus!!

Ik zie het helemaal voor me
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:41:08 #27
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36425306
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
pi_36425670
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:18:42 #29
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36425830
Ik vind het 's ochtends heel vroeg het rielekste lopen omdat er dan geen honden zijn (ik ben panisch voor honden). Gisteren liep ik en dan loopt er gewoon iemand met 2 van die kleine ***hondjes midden op de stoep zodat ik er echt met geen mogelijkheid voorbij kan, en opzij gaan ho maar! Toen ik riep "Ik ga wel over de weg hoor!" keek dat mens nog verontwaardigd ook. Grrr!
pi_36426124
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:

Dus maar gewoon zonder
Heel herkenbaar Ik begon hard te lopen met van die lekkere peppy nummers. Maar dan ga je dus in het ritme meelopen en was ik binnen no time bek af. Dus toen maar wat rustiger nummers op mijn mp3 speler gezet
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:37:56 #31
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36426160
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
smorgens vroeg en voor het avond eten.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:56:16 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36427774
als je savonds eerst eet en daarna gaat hardlopen hoe lang moet er tussen het eten en beginnen met hardlopen zitten?
pi_36428645
ik hou zo'n 2 uur aan. Is niet ergens op gebaseerd, want dit heb ik ook weer van iemand anders
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:50:43 #34
242 Pinball
Electric Monk
pi_36430904
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 08:41 schreef Grumpey het volgende:
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
Inderdaad. Ik vind het juist wel lekker om mijn hoofd leeg te lopen zonder afleiding.

En dat met die oordopjes herken ik ook, die vallen uit mijn oren, en met die echte in-ear dingen hoor ik niets meer om me heen. En dat is in de stad nogal gevaarlijk.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:09:57 #35
242 Pinball
Electric Monk
pi_36431322
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
<..>
Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
Na mijn werk, voor het eten. Ik vind het toch wel erg lekker om in het zonnetje te lopen, en als ik tot 1 á 2 uur na het eten moet wachten is de zon meestal wel weer verdwenen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:55:09 #36
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36436491
ik ook na mijn stage/werk, voor het eten. In hartje zomer wil ook nog wel eens om 20 uur er op uit trekken, maar ik loop liever niet als het donker is. Ook omdat ik langs de amstel en door de weilanden loop, waar niks is en dus geen enkel straatverlichting is.
Overigens loop ik ook wel eens door amsterdamse bos, maar daar hoef je al helemaal niet snachts te komen zonder je ongemakkelijk te voelen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:56:15 #37
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36445705
ik heb net nog een uurtje gelopen voor het donker gaan langs de voetbalvelden.

was weer lekker. ga nu minimaal 3 keer per week lopen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:59:13 #38
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36445788
ja, heb ook net nog 50 minuten gelopen. Liep met vriend mee die net begonnen is, dus echt veel tempo viel er niet te maken, maar wat een fijn uitwaai weer joh! En wel lekker om toch iets gedaan te hebben.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:06:05 #39
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36445918
*meldt

morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:20:55 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36446356
heb ook nog 100 meter in 14.01 sec gelopen
pi_36446592
Ik ren nooit met muziek en mis het ook niet. Als je eenmaal in een lekker ritme zit, dan gaat de tijd toch ongemerkt voorbij.

Misschien ga ik morgen wel mee doen met een wedstrijdje over bijna 8 km. Het begint alleen al om half 5, dus ik weet nog niet zeker of ik dat wel ga redden. Maar dat is een zorg voor morgen .
pi_36479187
Hmm... dat wedstrijdje over 7.75 km ging toch niet zo goed als ik had gehoopt . Ik heb er 34 minuten over gedaan. Goed, ik ging veel te hard van start en ik had ook nog wel een zware training van zondag in de benen, maar desondanks had ik toch wel verwacht een hogere snelheid te halen dan bij mijn pr op de 10km. Ik had daarom gedacht binnen 33 minuten terug te zijn.
Nou ja, het was ook maar een tussendoorwedstrijdje. Als ik over drie weken in Utrecht maar wel hard ren .
pi_36518305
Hé, een hardloperstopic
Ik ben ook een echte gelegenheidsloper. Ik heb één keer aan een 5 km wedstrijd mee gedaan (gewoon, omdat het me leuk leek). Ik heb er toen, zonder training, 24 minuten en 40 seconden over gedaan (nadertijd kon ik niet meer stil staan zonder te vallen, maar goed).
Dit jaar wil ik wat hoger eindigen dan 10e dus heb ik 2 weken geleden besloten om een beetje te trainen. Eerst heb ik, met m'n vader, 5 km gelopen in 26 minuten, vervolgens heb ik de eigenaar van de sportschool waar ik heen ga gevraagd om een trainingsschema.
Gisteren heb ik voor het eerst m'n vorig record van 24.40 verbroken door er 23.50 over te doen
M'n eerste doel om m'n eigen tijd te verbeteren heb ik dus al gehaald, nu richt ik m'n pijlen op m'n oom. Zijn tijd was 22.44 en ik heb nog 4 weken om dat te verbeteren.

Gisteren heb ik ook voor het eerst met muziek op gelopen en dat beviel goed. Hebben jullie nog tips voor liedjes waar een lekker tempo in zit? of moet ik dan in het muziek-forum zijn?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:12:30 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36521487
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef faberic het volgende:
*meldt

morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
hoe ging het?
pi_36521812
het wordt wel steeds beter weer om te lopen de laatste tijd in ieder geval

tijdje niet zoveel getraind (druk en alles) en nog een beetje last van m'n schouder en knie (wintersport ), maar ik ga me nu maar een beetje proberen te richten op twee wegwedstrijdjes, kijken hoe het gaat...eerst maar weer eens een 5 kilometer proberen 9 april in Rotterdam (bijprogramma van de marathon) en 21 april dan (hopelijk met wat extra training en weer wat betere vorm) de singelloop in Leiden, 6.1 kilometer...

de afstand zal niet zo'n probleem worden, maar wel tijdje geen wedstrijdjes gelopen (5 km of meer...) dus dat zal wel even wennen worden weer
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:55:07 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36522785
Ik wil ook weer gaan beginnen met (mooiweer) hardlopen, heb een keer of 4 de Telematicaloop in Heerlen hier gedaan (van 5 tot 10 km) maar sinds die er niet meer is, had ik geen echt 'doel' meer. Ik vind het namelijk toch wel leuk om training uit te laten monden in een echte wedstrijd in de buurt, te zien hoe ver je komt.

Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.

Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.

De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).

Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 31-03-2006 14:00:33 ]
pi_36523955
Mwah, ik heb niet echt een heel erg specifieke voorkeur voor crossen of weg of baanatletiek (zit wel bij een atletiekvereniging, maar loop vooral (midden-)lange afstand (maar heb vorig jaar ook nog een tienkamp gedaan en op alle onderdelen iig punten gescoord ) en ik denk dat je gewoon wat afwisseling af en toe nodig hebt

Jij vindt die manier van trainen gewoon leuker, en dat is ook wel logisch omdat het zo afwisselend is en je jezelf kan pushen met rondetijden, en dat is erg goed te begrijpen want ik heb vaak ook best wel last om m'n concentratie vast te houden...

Kilometers maken in trainingen vind ik best wel saai af en toe, maar je krijgt er uiteindelijk wel weer een fijn gevoel van als je klaar bent, maar het blijft gewoon lastig om jezelf te pushen (écht afzien is eigenlijk helemaal niet zo leuk voor jezelf en je lichaam) en daarom raak ik snel afgeleid soms...

En ik denk dat je sneller afgeleid raakt als het parcours niet zo uitdagend is, je geen tegenstand of doel hebt en dat hardlopen op sommige manieren dus wat saaier is
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:43:47 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36524224
juist in het monotome kan ik beetje tot rust komen. Als er teveel afleiding is, teveel afwisseling in het parcour, muziek, mensen in de weg, schoenveter los etc. voel ik me meestal vermoeiender, net alsof ik dan door krijg wat ik eigenlijk aan het doen ben.
Geef mij maar kilometers lang rechte weg met niets....heerlijk verstand op nul.
pi_36524629
Ik loop toch het liefste op de weg, als je langs afstanden gaat lopen word het op een gegeven moment erg saai. Het leuke ervan is dat het eigenlijk allemaal zo weer voor bij is en je met je gedachten lekker af kan dwalen.
Ik heb nu een rondje van ongeveer 7 KM voor mezelf uitgestippelt, waar ik mezelf elke keer weer probeer te pushen wat sneller te lopen. Zo heb ik bepaalde punten waar ik naar het horloge kijk en het geeft me een goed gevoel als je dan ziet dat je een paar seconden sneller loopt dan dat je de vorige keer deed.

Edit:/ Wat ik overigens wel fijn vind als ik toch in m'n eentje loop is dat er een fietser mij langzaam passeert en dat je daaraan kan optrekken.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:25 #50
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_36529736
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:55 schreef Perico het volgende:
Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.

Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.

De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).

Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?
Yep, fartlek-training Vind ik geweldig als afwisseling. Ik loop als conditietraining voor het schaatsen 's winters en dan heb je niet genoeg aan alleen duur (doe ik 's zomers op met wielrennen, skeeleren en hardlopen om niet uit het winterritme te raken). Fartlek gebruik ik meer om kracht op te doen en snelheid. Alhoewel, voor snelheid gebruik ik ook nog wel eens intervaltrainingen.

Oftewel: afwisseling is hét devies voor mij. Zo train ik met wielrennen, wat ik 's zomers meer doe, eigenlijk ook. 4 trainingen per week, 2 duur en 2 interval.

Loop je met een hartslagmeter? Zo niet, leen er eens ergens eentje en meet je hartslag tijdens een duurtraininkje en tijdens je rondje rond de Weltervijver. Zie je meteen waarom je zo 'snel' bent uitgeput
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')