abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:46:09 #51
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36553923
vandaag weer hardgelopen na een stop van 2 weken door ziekte. Het ging voor geen meter. Ik kwam niet vooruit, en als ik hardliep slechts heel langzaam. Ik wilde heel lang lopen, maar dat lukte dus niet, en ik heb 1,5 uur over een rondje van 8 km gedaan (bijna de hele weg gelopen, alleen de eerste 3 km niet).

Dat was echt niet leuk. Zo'n griepje hakt er dus wel in...
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:39:41 #52
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36560045
Ja potjuandorie! Zit ik gister hier mijn voorliefde voor het Weltervijver crossparcours in Heerlen uit te spreken, ga ik gisteravond voor het eerst in 2 maanden weer een kijkje nemen...
hebben ze het hele natuurgebied op de schop genomen!

Weten de Nederlanders na 4 eeuwen nog niets anders te verzinnen om Spanjaarden dwars te zitten, dan land onder water te zetten?
Alles is uitgegraven en blank gezet zowat.
En nu zit ik dus met het volgende dilemma:

Om een mooi volwaardig rondje te lopen, is de volgende passage cruciaal.

Je komt lekker op topsnelheid naar beneden gedenderd van deze helling :

Maar dan zie je jezelf geconfronteerd met de volgende verraderlijk diepe en brede kloof :

Van dichterbij ziet deze er zo uit :

Rest de centrale vraag:
Zou jij springen of niet, in volle vaart?

Omlopen duurt een minuut, en dan moet je ook de woest stromende Geleenbeek op 1 punt nog overspringen (en kun je ook naar recordtijden).

Nu heb ik zelf genoeg ervaring in platform games om de sprong wel te durven klaren.
Tis alleen zo, dat op het laatste stuk voor de jump de grond/modder erg is ingezakt en je dus ook nog omhoog moet jumpen.

Welke terrorist of Obersturmbannfuehrer heeft ook die brug opgeblazen???

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 01-04-2006 20:46:02 ]
pi_36561000
Op topsnelheid moet het te doen zijn toch? Anders zou ik over die schuine helling rechts van het pad gaan
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:42:12 #54
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36561595
Aaah okee, thanx, de schuine variant.. inderdaad niet de robuuste stenen waar je verkeerd op terecht kunt komen..
pi_36561987
Nog mensen in Hilversum morgen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:46:18 #56
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36563184
ik wou vandaag hardlopen maarja voor je het weet krijg je al een biertje in de handen gedrukt, dus er is niks van gekomen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 2 april 2006 @ 09:06:31 #57
242 Pinball
Electric Monk
pi_36570531
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:39 schreef Perico het volgende:
Rest de centrale vraag:
Zou jij springen of niet, in volle vaart?
Geen 3 meter nee.
Dat schuine stuk rechts ziet er uit als een prima alternatief.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 2 april 2006 @ 15:09:50 #58
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36578440
als je naast ahrdloper ook ambities hebt als verspringer: spring

zo niet; ach, die ene kilometer extra

Ik ga zo weer een kilometer of 15 lopen. lange dunne broek, Orca top, Timex S&D opm iPodje mee en gaan . twijvel nog of ik een camelbag zal meenemen of zal keizen voor een AA-flesje met water (wil na die 15km nog een kleine 30k fietsen)

heb wel veel verlies gereden door een een beschadigde knieschijf loop ik nu al 2 maanden mee, wa het af en toe moeilijk maakt om gemotiveerd te blijven. 18april weer naar de arts en verder kijken. ik mag gellukig nog sporten, maar kan op het moment geen aerobicslessen meer doen...

korte termijn doel is Powerman Holland, 23 april 2006 te Horst: 10km lopen, 60km fietsen, 10km lopen.

doeltijd:
run1: 0:47:00
bike: 1:30:00
run2: 0:44:00
totaal inc wissels ca 3:03:00

planning voor de komende 21 dagen:

zo: 15k D2 run + 30k bike D1
ma: 60k bike D2
di: 21k Run D2 + KT
wo: 100k bike D2laag
do: 40k bike D3
vrij: 30k bike D1 +15k run D2-D3 + KT
za: 30k bike (actief herstel)

zo: 12k run D2 + 30k bike D2laag + 3.5k run D2
ma: 60k bike D2
di: 22.5k run + KT
wo: 110k bike D1~D2
do: 50k bike D3
vrij: 30k bike D1 + 15k run D2-D3 + KT
za: 60k bike D2

zo: 10k run D2-D3 + Bike D1
ma: 75k bike D2
di: 18k run easy
wo: 50k bike D3
do: 10k run easy, met een versnelling op het einde
vrij: 40k bike D2 easy
za: 0h45 bike + 0h20 walk easy
zo: raceday: 10k run D2 + 60k bike D2-D3 + 10k run D2-D3

ben benieuwd hoe het gaat, heb bewust gekozen voor een korte taper, wil de spiertonus hoog houden, voel me al niet extreem sterk af en toe omdat de quadriceps kracht achteruit is gegaan. vandaar ook nog een D3 op woensdag.

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 2 april 2006 @ 16:52:51 #59
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36581425
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen en pff dat viel niet mee! Ik vond het moeilijk me te concentreren met al die mensen om mij heen en er zaten enorme heuvels in het parcours en aangezien ik nooit op heuvels loop liep ik me daar behoorlijk stuk. Ik vond het wel echt superleuk en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd. ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
(Wie heeft dat bedacht???)
I'm just a girl in the world.
pi_36581811
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef annoh het volgende:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen
Hoeveel kilometer was het?
quote:
ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!

Linkje?
  zondag 2 april 2006 @ 17:43:45 #61
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36582786
t was 5 km, en nee die link gaat er niet komen!!!
  zondag 2 april 2006 @ 18:51:06 #62
43276 Scighera
pi_36584842
ben ok wel benieuwd naar een linkje ja

had me net wel in het weer vergist; zelfs een dunne lange boek was te warm . heb 14.5km in 1:06:33 gelopen, HR zat halverwege mijn D3 zone; had mijn dag dus niet (hoewel het gevoel niet slecht was). laatste 5km was helaas met de wind vol op kop; heb nog nooit zulke lege quadriceps gehad bij een loop-fietswissel
pi_36586189
quote:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen en pff dat viel niet mee! Ik vond het moeilijk me te concentreren met al die mensen om mij heen en er zaten enorme heuvels in het parcours en aangezien ik nooit op heuvels loop liep ik me daar behoorlijk stuk. Ik vond het wel echt superleuk en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd. ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
Ah kijk aan
Nou ja je hebt het in ieder geval gedaan, pluspunt voor de volgende keer je hebt een tijd waar je je op kunt richten en die misschien wel verbeteren!
Trouwens, meestal staan er op http://www.uitslagen.nl de eindtijden van je wedstrijd, zou je even je naam in moeten vullen die je hebt opgegeven met het lopen, geef geen garantie maar het meeste staat er wel op.
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_36593691
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:51 schreef Scighera het volgende:
had me net wel in het weer vergist; zelfs een dunne lange boek was te warm . heb 14.5km in 1:06:33 gelopen, HR zat halverwege mijn D3 zone; had mijn dag dus niet (hoewel het gevoel niet slecht was).
n00b-vraagje: Wat is een D3 zone? Net onder de maximale hartslag ofzo?
(KT is krachttraining?)

En ik moet even kwijt dat ik echt respect heb voor dat schema wat je hierboven hebt geplaatst. Ik zou daar de toewijding en motivatie niet voor hebben.
(misschien in de zomer, als het heel mooi weer is, maar anders niet)
  zondag 2 april 2006 @ 23:13:50 #65
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36594234
@symer Moet je ff op http://www.hardloopschema.nl/ kijken, daar staat het precies uitgelegd. Moet je misschien wel ff een schema aanmaken maar dat is nooit weg. Het gaat er om dat D1 een rustig tempo is en dat je met D2 en D3 steeds harder gaat, en gaat hijgen enzo. Uiteraard ook hogere hartslag. Volgens mij Gewoon intensiteit dus.

Mijn tijd van vanmiddag is 31,04 met schuld aan de heuvel
Ik heb mezelf echt vervloekt terwijl ik aan het rennen was. Waar ben je aan begonnen??? Dat werk Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat die zenuwen inderdaad voor niets bleken te zijn. Ik kijk nu alweer uit naar een nieuwe wedstrijd
  zondag 2 april 2006 @ 23:31:35 #66
43276 Scighera
pi_36594859
voor mij zit:

AR: 136-146 (Active Recovery)
D1: 145-155
D2: 156-167
D3: 168-177 ((omslag zit rond de 178bpm, max op 208bpm)

doel van die verschillende zones is het aanspreken van verschillende energiesystemen als ook het aanbrengen van variaties in je trainingen

KT is trouwens idd krachttraining. en ach, ik heb mijn sport gevonden en wil ook de komende jaren (tja, het duurt nou eenmaal lang in deze sport) er mee aan de gang gaan om op te klimmen
pi_36631322
Bedankt voor de uitleg en link

Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.

Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:22:05 #68
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36631366
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:

Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.

Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.

Heb zelf ook nog een vraag, vaak als ik hard heb gelopen heb ik beetje last van schouderblad aan 1 kant, loop dan waarschijnlijk iets te krampachtig met mijn arm tijdens het lopen maar hoe kan ik dit het beste voorkomen? als het al mogelijk is.
pi_36631574
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:

Wow! Goed man!
quote:
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?
De oplossing die ik gevonden heb daarvoor (toen ik aan het trainen was voor de 4-daagse) was een strak thermoshirt, zodat je geen huid-op-huid schuren meer hebt en het vocht goed wordt afgevoerd. Dat werkte erg goed!
pi_36631668
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.
Zal ik zeker proberen, maar de plek waar ik last van heb zit meer onder/achter m'n oksels (waar je armen langs je rug schuren), van de oksels zelf heb ik geen last terwijl daar de meeste deo zou moeten zijn.
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:42 schreef Liejannuh het volgende:
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?
De oplossing die ik gevonden heb daarvoor (toen ik aan het trainen was voor de 4-daagse) was een strak thermoshirt, zodat je geen huid-op-huid schuren meer hebt en het vocht goed wordt afgevoerd. Dat werkte erg goed!
Bedankt voor de tip, het is inderdaad rood dus zal ik dat thermoshirt zeker gaan proberen
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:36:55 #71
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36636759
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Heb zelf ook nog een vraag, vaak als ik hard heb gelopen heb ik beetje last van schouderblad aan 1 kant, loop dan waarschijnlijk iets te krampachtig met mijn arm tijdens het lopen maar hoe kan ik dit het beste voorkomen? als het al mogelijk is.
Ik denk inderdaad dat je er op moet concentreren dat je ontspannen en met rechte rug loopt. Ik heb er aan het begin ook last van gehad, maar doe nu moet de warming up ook zwaaien met mijn armen en mijn nek rekken: voorzichtig kin naarborst naar kin omhoog draaien en weer terug, hoofd helemaal naar rechts en links en zonder je romp te draaien zo ver mogelijk naar rechts en links kijken. Deze dingen voel ik ook in mijn schouderbladen dus misschien helpt het!
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:06:40 #72
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36641329
'vanavond maar weer hardlopen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36651366
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:13 schreef annoh het volgende:
Mijn tijd van vanmiddag is 31,04 met schuld aan de heuvel
Ik heb mezelf echt vervloekt terwijl ik aan het rennen was. Waar ben je aan begonnen??? Dat werk Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat die zenuwen inderdaad voor niets bleken te zijn. Ik kijk nu alweer uit naar een nieuwe wedstrijd
Dat herken ik, ik had hetzelfde tijdens de wedstrijd die ik gedaan heb. Maar wat was het prachtig om te finishen
Er stonden allemaal mensen bij de finishlijn, ook bekenden en oud-klasgenoten. De omroeper riep mijn naam: "En daar komt nr. 2896: Symer!" en iedereen begon te klappen (deden ze voor iedereen natuurlijk, maar toch).
Wat geweldig was dat

Staan je nog een beetje leuk op de foto's trouwens?
pi_36652418
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
Hattrick: AFC Asch (505106)
  woensdag 5 april 2006 @ 00:13:26 #75
43276 Scighera
pi_36660557
zow, vanmiddag even een duurloopje gedaan; geplanned was de 1/2M afstand, maar helaas, kwam 100 meter tekort

al met al 21.0km gelopen in 1:35:22 op HR165 (=13.2km/h). gevoel was goed (knie hield zich aardig) hoewel ik op het eind wel merkte dat ik door mijn brandstof heen was (niet gegeten tijdens het lopen, alleen puur water gedronken)

km tussenstand van deze week: 36km , vrijdag staat nog een looptraining gepland van tussen de 15 en 21km

en ja, nog 18 dagen te gaan tot de Powerman in Horst, aan de ene kant kijk ik er na uit, aan de andere kant zie ik er tegen op: eerste wedstrijd van het seizoen en met een kapotte knieschijf in het ene been en een spiercompartimentensyndroom(3x woordwaarde) in het andere been ook niet echt fit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')