abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36212113
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.

Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.

Ik walg van dat soort wijven.

Herkennen meer mensen dit? Hoe kan het worden verklaard?
pi_36212152
Zo één wil ik!! Eentje met ambitie.
pi_36212175
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Maar ik denk altijd als eerste: wie denk jij wel niet wie je bent als vrouw?
pi_36212187
Fuck 'em!
pi_36212209
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat doet het ertoe dat het een vrouw is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36212211
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.

Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.

Ik herken het niet, maar heb wel een vraag aan jou . Waarom voel je zo'n afkeer tegen dit soort vrouwen voel je, je geintimideerd door dit soort vrouwen?
ijs_beer fan!
pi_36212213
quote:

[..]

wie denk jij wel niet wie je bent als man dan?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 20 maart 2006 @ 20:55:33 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36212239
quote:

Ik herken het helemaal!

Amibitieuze carrièrevrouwen zijn ofwel lachwekkend, ofwel eng
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36212295
Ik ken jouw denkbeelden fuifje, daar valt toch niet over te twisten dus ik zal je er niet op veroordelen.

Maar wat ik me dan afvraag:
Je zegt dat je dan denkt: "dom wijffie, blijf uit de mannenwereld".
Zie je vrouwen die uit zichzelf een meer traditionele rol aannemen dan als slimmer dan carriere vrouwen? Of zie je alle vrouwen per definitie als dom?

Is intelligentie volgens jou je bewust zijn van je "juiste" rol, dus vanuit een evolutionair perspectief?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:57:42 #10
109065 sungaMsunitraM
pi_36212325
Ik heb trouwens ook een hekel aan carrièremannen

Ambitie is iets voor mensen met een te korte piemel
pi_36212353
Waarom worden ambitieuze vrouwen altijd gezien als een bitch? Terwijl ze misschien nog milder zijn als mannen in de zakenwereld.
Is het omdat we de traditionele man/vrouw verhoudingen niet van ons netvlies af krijgen of heeft het een andere reden?
ijs_beer fan!
pi_36212418
Ik denk dat veelal berbers het wel met je eens zijn. Leg het eens voor aan het plaatselijk volk aldaar.
pi_36212443
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef NanKing het volgende:
Waarom worden ambitieuze vrouwen altijd gezien als een bitch? Terwijl ze misschien nog milder zijn als mannen in de zakenwereld.
Is het omdat we de traditionele man/vrouw verhoudingen niet van ons netvlies af krijgen of heeft het een andere reden?
Ik denk dat het er vooral aan ligt dat mensen het toch niet helemaal gewend zijn.

Het is ook onderzocht dat vrouwen met een hoge functie die een meer traditioneel mannelijke stijl van leiderschap hebben (meer autoritair), lager beoordeeld worden door collega's en "ondergeschikten" dan vrouwen die een zelfde functie hebben, maar een meer traditioneel vrouwelijke stijl van leiderschap (meer gericht op samenwerken, persoonlijke relaties).
  maandag 20 maart 2006 @ 21:01:36 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36212469
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ambitie is iets voor mensen met een te korte piemel
idd

Ambitie is iets voor mensen die meer willen dan ze kunnen.
Omdat vrouwen minder kunnen dan mannen moeten ze wel ambitieuzer zijn dan mannen.
En daar ga ik me dan weer aan ergeren (behalve als ze er leuk uitzien )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36212584
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

idd

Ambitie is iets voor mensen die meer willen dan ze kunnen.
Omdat vrouwen minder kunnen dan mannen moeten ze wel ambitieuzer zijn dan mannen.
En daar ga ik me dan weer aan ergeren (behalve als ze er leuk uitzien )

Volgens mij zijn er in dit topic heel wat mensen die in conflict komen met hun mannelijk ego als ze van een vrouw bevelen aan moeten nemen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36212717
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
pi_36212766
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
Hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten
ijs_beer fan!
pi_36212781
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:10:20 #19
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36212812
Ik durf het bijna niet te vragen, maare... mag ik even
Openbare excuses aan de vrouw (op Fok!).

So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36212965
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:10 schreef HenryHill het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maare... mag ik even
Openbare excuses aan de vrouw (op Fok!).

De spijt die ik heb overgehouden aan dat topic drijft mij tot zelfmoordgedachten.
pi_36212975
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:09 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.
Veeg je eigen straatje maar lekker schoon .
pi_36213049
Niets mis met gezonde ambitie. Alleen moet er wel de mogelijk zijn carriere en prive los van elkaar te zien.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36213116
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Veeg je eigen straatje maar lekker schoon .
Ach man, jij hebt er helemaal niets van begrepen. Vrouwen willen helemaal geen man die ze in alles gelijk geeft. Dus of ik met dit standpunt vrouwen zal scoren? Ik betwijfel het

Daar gaat het me dus ook helemaal niet om. Maar goed, jij stelt dat vrouwen niet in staat zijn tot carriere maken, onderbouwt dat vervolgens niet, en valt in plaats daarvan degenen die het niet met je eens zijn aan door hun motieven in twijfel te trekken. Dat is een drogredenering, en een uiterst zwakke vorm van discussieren.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:17:30 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_36213123
Ik ben een echte carrierevrouw , sta aan het hoofd van een groot bedrijf. Heb ook geen kinderen om die reden. Walg je nu van mij Fuifduif?
  maandag 20 maart 2006 @ 21:29:06 #25
141994 Dickies
Since 1922
pi_36213576
Mislukt reltopic.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_36214244
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:17 schreef Bep het volgende:
Ik ben een echte carrierevrouw , sta aan het hoofd van een groot bedrijf. Heb ook geen kinderen om die reden. Walg je nu van mij Fuifduif?
.
pi_36214331
quote:
Als je ook werkelijk rijk en knap bent dan trouw ik je!
pi_36214405
quote:

Pure angst.
pi_36215647
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:29 schreef Dickies het volgende:
Mislukt reltopic.
Ach, ik dacht exact hetzelfde bij dat voorstukje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36216029
En weet je wat ik zo knap vind van fuifduif? Dat hij het voor elkaar krijgt om mensen op de inhoud van een reltopic te laten reageren, ik geef toe, voelde het ook even kriebelen
  maandag 20 maart 2006 @ 22:33:00 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36216116
Eigenlijk maakt dat geen flikker uit. Die vrouwen walgen immers ook van jou
Vampire Romance O+
pi_36216257
. En allemaal gewoon op blijven ingaan he, sjongejonge.
pi_36216298
Het zijn meestal van die manwijven
  maandag 20 maart 2006 @ 22:39:24 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36216362
De reacties van de vrouwen hierboven geven mij iig. het idee dat het vooroordeel van "gebrekkig gevoel voor humor" niet helemaal uit de lucht komt vallen. kom eens met argumenten.

Neem alleen maar eens de verschillende vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat en hun collega Verdonk. Die hebben/hadden weldegelijk een hoge irritatie factor.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 20 maart 2006 @ 22:40:56 #35
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_36216418
Ambitie in bed en ambitie in de keuken graag.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_36216424
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
De reacties van de vrouwen hierboven geven mij iig. het idee dat het vooroordeel van "gebrekkig gevoel voor humor" niet helemaal uit de lucht komt vallen. kom eens met argumenten.

Neem alleen maar eens de verschillende vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat en hun collega Verdonk. Die hebben/hadden weldegelijk een hoge irritatie factor.
Ja maar hoe komt het dat deze vrouwen zo'n hoge irritatie factor hebben? Want volgens mij komt het gewoon door het een mamma-syndroom, oftewel een vrouw niet los kunnen zien van een/je moeder die altijd lief is.
ijs_beer fan!
  maandag 20 maart 2006 @ 22:44:14 #37
67978 HenryHill
pi_36216561
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:

Nu, daar zeg je iets wat ik me idd al een tijd afvraag... hebben die toevallig de meest riskante departementen gekregen (verkeer en integratie zijn nogal hekele onderwerpen bij de meeste mensen), of is het een gebrek aan persoonlijkheid / charisma waardoor je totaal geen sympatie krijgt voor hun besluiten?
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36216693
quote:
Idem. Zie trouwens in mijn omgeving steeds meer vrouwen in hogere functies die het rationeel loskoppelen van zakelijk en prive als moeilijk ervaren. Wat is jouw visie?
pi_36218076
Carrièrevrouwen?

Hell yeah, geef mij er maar een! Ik zie het al helemaal voor me!
Dan word ik huisman, loop ik de hele dag in mijn boxer rond, in de californische zon, een biertje te drinken bij mijn (haar ) way oversized villa, en af en toe breng ik haar mantelpakje naar de stomerij en huur ik een schoonmaakster in voor wat geestdodend werk... Dat zie ik wel zitten!

Vrijwilligsters mogen zich bij mij melden!
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_36218390
Maakt niet uit FuifDuif. Het is je Christelijke inborst.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36218602
heb het programma ook na een paar minuten afgezet. Het is niet leuk dat er kinderen van 14 zijn die meer intellect hebben dan jezelf... irritante dozen bovendien.
pi_36218901
IK denk dat FuifDuif gewoon stiekem door zo'n mantelpakje met een hele grote voorbindpiemel eens flink doorgeblaft wilt worden...... als een geile gristenhond....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:38:19 #43
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_36220184
Ik heb ook een afkeer van carrierevrouwen. Het egoisme spat er vanaf. Bovendien vind ik het een soort van haantjesgedrag en dat is een mannelijke trek in mijn optiek. Aangezien ik het vrouwelijke van vrouwen mooi vind heb ik ook weinig op met carrierevrouwen.

Voordat de geemancipeerde tutjes komen zeiken, dit wil niet zeggen dat ik deze carrierevrouwen ooit zal verbieden om zo te zijn, maar ik heb toch zeker recht op mijn persoonlijke voorkeuren dacht ik zo.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:57:15 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36221505
Het is bij mij óf een carrièrevrouw óf een huishoudster. Met minder neem ik geen genoegen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:28:02 #45
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36223309
Vind dat gelijk heeft..
Doe mij maar zo'n chick..

Doet me een beetje denken aan Steve en Marcie uit de eerste series van Married... With Children..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36223447
Dat zijn inderdaad stakkers ja.

Geen kinderen nemen omdat werk belangrijker is.

Dit is ook een leuke; "Ik wil graag iets betekenen voor de wereld".
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:40:30 #47
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36223572
Ik vind het onderscheid tussen carrière man of vrouw een beetje overbodig. Beide types hebben de neiging om door te slaan en opofferingen te maken die door naasten niet altijd gewaardeerd worden.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik over het algemeen niet op dat soort type vrouwen val. Maar dat komt omdat ze, net als de mannen, hun carrière boven alles plaatsen. Maar een vrouw met ambitie, daar is helemaal niets mis mee. Ik een andere mannen streven zelf ook bepaalde dingen na, ook op carrière gebied. Waarom zouden een parter of andere vrouwen dat dan niet mogen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_36223876
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:40 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen carrière man of vrouw een beetje overbodig. Beide types hebben de neiging om door te slaan en opofferingen te maken die door naasten niet altijd gewaardeerd worden.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik over het algemeen niet op dat soort type vrouwen val. Maar dat komt omdat ze, net als de mannen, hun carrière boven alles plaatsen. Maar een vrouw met ambitie, daar is helemaal niets mis mee. Ik een andere mannen streven zelf ook bepaalde dingen na, ook op carrière gebied. Waarom zouden een parter of andere vrouwen dat dan niet mogen?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:08:58 #49
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_36224167
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:41 schreef Solitarias het volgende:
IK denk dat FuifDuif gewoon stiekem door zo'n mantelpakje met een hele grote voorbindpiemel eens flink doorgeblaft wilt worden...... als een geile gristenhond....
Hoezo 'voorbindpiemel'?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:21:05 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36224433
FD, gedraag je niet zo als zo'n verschrikkelijke kneus Het begint toch op te vallen, hoor MBO-miepjes die denken het helemaal te zullen maken zijn inderdaad lachwekkend, maar ze terugsturen naar het aanrecht is weer het andere uiterste. We leven in de 21e eeuw. Grow up!
Jij hebt SGP gestemd zeker?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:23:21 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36224480
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:40 schreef AgLarrr het volgende:

Wat een hoop generalisaties trouwens in 1 topic. Het kneuterige druipt er vanaf.
Waarom denk jij dat mensen die graag klimmen op de ladder, meteen een ander belemmeren om ook te groeien? Of opofferingen maken die nadelig zijn voor anderen? Ik denk eerder dat ze voor zichzelf een hoop opofferen.
Daarnaast moet je kijken naar het hele plaatje. Spreken vanuit mijn situatie, wilde ik altijd scoren en de lat steeds hoger leggen. Van kantoor, naar management, naar eigen baas. En dan? Nou, dan ...ben je een beetje uitgespeeld, en zoek je naar andere uitdagingen.
Echter, ik kies er bewust voor om de 1e fase van mijn ' volwassenheid ' te gebruiken voor werk en daar van alles uit te slepen.
Dat neemt niet weg, dat voor mij het ultieme geluk toch echt wel ligt in het verzorgen van man en kroost. Niet op de traditionele manier, maar op een manier die eenieder verdient.
Ik wil helemaal niet op mijn 40ste opgebrand zijn , ik wil ook geen werkende moeder zijn. Ik denk ook inmiddels wel zoveel facetten van mijn capaciteiten te hebben besnuffeld dat ik wel 1000 manieren weet te verzinnen om financieel bij te dragen zonder dat man en kroost ook maar een fractie tekort komen.
Maar dat is weer een volgende fase!
Ik vind het wel erg kort door de bocht om alles op 1 hoop te gooien zonder de moeite te nemen de motivatie erachter te ontdekken. Los van het feit dat menig uitlating alhier is doorspekt met frustratie en onzekerheid.
pi_36224504
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:21 schreef Viking84 het volgende:
FD, gedraag je niet zo als zo'n verschrikkelijke kneus Het begint toch op te vallen, hoor MBO-miepjes die denken het helemaal te zullen maken zijn inderdaad lachwekkend, maar ze terugsturen naar het aanrecht is weer het andere uiterste. We leven in de 21e eeuw. Grow up!
Jij hebt SGP gestemd zeker?
Het enige recht van de vrouw is toch het aanrecht...?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:10:06 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36225738
quote:
Waarom denk jij dat mensen die graag klimmen op de ladder, meteen een ander belemmeren om ook te groeien? Of opofferingen maken die nadelig zijn voor anderen?
Waar lees jij dat ik dat denk? Ik zeg alleen dat opofferingen ter bevordering van de carrière niet altijd gewaardeerd worden daar partner/naasten. Niet waarderen of nadelig zijn vind ik twee compleet verschillende dingen.
En ik zal het wel beroerd opgeschreven hebben, maar is de strekking van mijn verhaal niet dat ik juist geen problemen heb met ambitie en willen groeien, maar dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die daar bezwaar tegen hebben omdat ze zich weggecijferd voelen?

Ik merk ook dat het alles te maken heeft met hoe iemand "carrière-vrouw" invult. Jij spiegelt het aan jezelf, prima. Ik spiegel het begrip aan wat ik zie en merk in mijn omgeving en baseer daar mijn mening op. Natuurlijk generaliseer je dan, maar aan jouw extreem subjectieve oriëntatie heb je ook geen reet. Dat zijn nl. de ervaringen van één persoon. En omdat nog maar even kracht bij te zetten:
quote:
Daarnaast moet je kijken naar het hele plaatje. Sprekend vanuit mijn situatie..
Dit lijkt me nogal een contradictie.
quote:
Ik vind het wel erg kort door de bocht om alles op 1 hoop te gooien zonder de moeite te nemen de motivatie erachter te ontdekken
Die motivatie verschilt per persoon en dus is het onmogelijk om die erachter te zoeken, vandaar dat er in dit topic gegeneraliseerd wordt.
quote:
Los van het feit dat menig uitlating alhier is doorspekt met frustratie en onzekerheid.
Ondanks dat dit ook een generalisatie is, omdat ook hier de achterliggende motieven ontbreken, ben ik het met je eens.

pi_36225900
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:37 schreef Originele_Naam het volgende:
Het zijn meestal van die manwijven
Je bedoelt eigenlijk: het zijn niet van die wijven die in janken uitbarsten als ze kritiek te verduren krijgen en die van tijd tot tijd bikkelhard kunnen zijn.

Ik ben zo'n carrierebitch al werk ik maar als planner maar ik heb wel een duidelijk doel met deze baan, ik wil namelijk doorgroeien naar coordinator waardoor ik, als ik straks afgestudeerd journalist ben, 9 jaar werkervaring waarvan zo'n 3 jaar als leidinggevende ervaring heb. Lijkt mij een succesformule. Ik heb wel ambitie en iedereen die tussen mij en mijn doel in staat, moet wijken. Er zijn enkelingen die ik als een hogere prioriteit beschouw (vriend en familie) maar aangezien ik echt een hekel heb aan het huishouden weiger ik plaats te nemen achter het aanrecht. Ik doe de WC en de badkamer en wat ik zo af en toe zie liggen. Mijn vriend heeft weer wat andere vaste taken en ook hij doet zo af en toe wat hij ziet liggen. Zo hebben we allebei volop tijd om ons te ontwikkelen en mijn werk zal dan ook nooit lijden onder priveomstandigheden.
pi_36225945
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk: het zijn niet van die wijven die in janken uitbarsten als ze kritiek te verduren krijgen en die van tijd tot tijd bikkelhard kunnen zijn.

Ik ben zo'n carrierebitch al werk ik maar als planner maar ik heb wel een duidelijk doel met deze baan, ik wil namelijk doorgroeien naar coordinator waardoor ik, als ik straks afgestudeerd Journalist ben, 9 jaar werkervaring waarvan zo'n 3 jaar als leidinggevende ervaring heb. Lijkt mij een succesformule. Ik heb wel ambitie en iedereen die tussen mij en mijn doel in staat, moet wijken. Er zijn enkelingen die ik als een hogere prioriteit beschouw (vriend en familie) maar aangezien ik echt een hekel heb aan het huishouden weiger ik plaats te nemen achter het aanrecht. Ik doe de WC en de badkamer en wat ik zo af en toe zie liggen. Mijn vriend heeft weer wat andere vaste taken en ook hij doet zo af en toe wat hij ziet liggen. Zo hebben we allebei volop tijd om ons te ontwikkelen en mijn werk zal dan ook nooit lijden onder priveomstandigheden.
Gezellig zeg...!..
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:20:26 #56
106776 Nickthedick
pi_36226045
quote:

[..]

Je bent vast erg trots op dat nieuwe setje testikels die je van je kerel hebt afgenomen.

Zeker lang geleden dat je een goeie beurt hebt gehad?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_36226055
Waarom is bovenstaande ongezellig? Ik vind mijn werk onwijs gezellig en het geeft me echt voldoening. Ik kom elke avond netjes om 19 uur thuis om gezellig een flimpje te kijken of samen te klussen. Sinds ik samenwoon heeft mijn vriend nog nooit alleen gegeten vanwege mijn werk.
pi_36226075
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Je bent vast erg trots op dat nieuwe setje testikels die je van je kerel hebt afgenomen.

Zeker lang geleden dat je een goeie beurt hebt gehad?
Check sexualiteit.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:22:02 #59
109065 sungaMsunitraM
pi_36226088
quote:
[verhaal]
Pas maar op, straks ben je 40 en zit je met een burn-out thuis
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:22:48 #60
106776 Nickthedick
pi_36226113
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:21 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Check sexualiteit.
O god... je bent toch niet zo'n debiel die naaktfoto's van zichzelf op het forum heeft gezet hoop ik?
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:24:12 #61
5428 crew  miss_sly
pi_36226147
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:22 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

O god... je bent toch niet zo'n debiel die naaktfoto's van zichzelf op het forum heeft gezet hoop ik?
Nee, er is een topic over hoe goed ze kan pijpen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36226165
Weet je waar ik me aan stoor in mijn omgeving? Meiden van 22 of 24 die maar 24 uur willen werken omdat ze paardrijden zo belangrijk vinden of gewoon omdat ze 40 uur zoveel vinden. Maar wel lekker meeteren op het inkomen van hun partner. Ik teer op mijn eigen inkomen en ik verwacht van mijn vriend niet dat hij mij onderhoud.

Burnout ben ik niet zo bang voor. Ik heb 4 of 5 weken vakantie, lijkt mij meer dan voldoende om bij te komen. En zo niet: je moet je eigen grenzen wel kennen.
pi_36226172
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Waarom is bovenstaande ongezellig? Ik vind mijn werk onwijs gezellig en het geeft me echt voldoening. Ik kom elke avond netjes om 19 uur thuis om gezellig een flimpje te kijken of samen te klussen. Sinds ik samenwoon heeft mijn vriend nog nooit alleen gegeten vanwege mijn werk.
Als je om 19:00 uur thuis bent is je huis opruimen zo af en toe ook geen overbodige luxe toch? Geeft geen blijk van bijster goed organisatietalent moet ik zeggen...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25:51 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36226193
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Developersrus het volgende:

Als je om 19:00 uur thuis bent is je huis opruimen zo af en toe ook geen overbodige luxe toch? Geeft geen blijk van bijster goed organisatietalent moet ik zeggen...
Daar is het concept interieurverzorgster voor in het leven geroepen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:14 #65
106776 Nickthedick
pi_36226211
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, er is een topic over hoe goed ze kan pijpen
Volgens mij is die kerel dan gewoon bang er iets van te zeggen als ze weer eens met een mannelijke grom zijn lul in haar mond neemt.
pi_36226213
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Weet je waar ik me aan stoor in mijn omgeving? Meiden van 22 of 24 die maar 24 uur willen werken omdat ze paardrijden zo belangrijk vinden of gewoon omdat ze 40 uur zoveel vinden. Maar wel lekker meeteren op het inkomen van hun partner. Ik teer op mijn eigen inkomen en ik verwacht van mijn vriend niet dat hij mij onderhoud.

Burnout ben ik niet zo bang voor. Ik heb 4 of 5 weken vakantie, lijkt mij meer dan voldoende om bij te komen. En zo niet: je moet je eigen grenzen wel kennen.
Vind ik bullshit. Sommige mensen werken om te leven en niet andersom. Ik heb dezelfde levensinstelling. Is niets mis mee naar mijn mening.
pi_36226225
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:22 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ehm, nee.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:43 #68
5428 crew  miss_sly
pi_36226226
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Waarom stoor je je daaraan? Voel je je meer/beter omdat jij wel fulltime wilt werken? Zij hebben gewoon andere keuzes gemaakt, en dat is hun goed recht. En als hun partner dat verder prima vindt, wie ben jij dan om hen te veroordelen?
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:27:21 #69
5428 crew  miss_sly
pi_36226239
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Volgens mij is die kerel dan gewoon bang er iets van te zeggen als ze weer eens met een mannelijke grom zijn lul in haar mond neemt.

Wat ben je weer heerlijk subtiel
pi_36226244
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar is het concept interieurverzorgster voor in het leven geroepen .
Tsja, gemak dient de mens, maar dit trekt zich veelal ook in de zakelijk lijn door...(bad practice!)
pi_36226249
quote:

[..]

Mijn huishouden is zo strak georganiseerd dat ik er een uur per week mee bezig ben en mijn vriend ook. En het is nog schoon ook!
pi_36226265
Geeft niet hoor Fuif, gelukkig willen deze vrouwen niet eens met jou neuken
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:28:43 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36226274
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef Developersrus het volgende:
maar dit trekt zich veelal ook in de zakelijk lijn door...(bad practice!)
Hoe bedoel je dat?
pi_36226359
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom stoor je je daaraan? Voel je je meer/beter omdat jij wel fulltime wilt werken? Zij hebben gewoon andere keuzes gemaakt, en dat is hun goed recht. En als hun partner dat verder prima vindt, wie ben jij dan om hen te veroordelen?
Ik zeg niet dat ik me beter voel. Het zijn prima meiden maar ik ben opgegroeid met het idee dat, als je gezond bent en kunt werken, je dat ook moet doen. Als er nou kinderen bij kwamen maar deze meiden zitten de tijd uit tot ze huisvrouw kunnen worden. Da's niet erg maar tot die tijd kun je toch gewoon je handjes laten wapperen zodat je vriend je vakantie niet hoeft te betalen? Ik zou dat echt niet willen. Als ik op vakantie ga, geeft me dat voldoening omdat ik er zelf bikkelhard voor gewerkt heb. Ik denk dat het er bij mij vooral aan ligt dat ik me niet voor kan stellen dat die levenswijze voldoening geeft. Al denk ik wel dat voor het merendeel van de mensen kinderen het ultieme doel is. Zal mijn mening daarover maar niet spuwen.

Maar wat is er mis met carriereplanning? Mijn vriend en familie zijn toch wel de prio, daarna mijn werk dat ik ontzettend geweldig vind. Ik heb het gewoon goed voor elkaar en ik doe wat ik leuk vind.

Edit: met die levenswijze bedoel ik natuurlijk niet de huisvrouwen want daarvoor niets dan lof. Gezin moet altijd voor iedereen op de eerste plaats komen. Maar ik bedoel dus het wachten tot je huisvrouw kunt worden.
pi_36226380
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Dat het een bepaalde instelling is van een persoon (karakter). Is het in je prive-leven structuurloos, dan heb je zakelijk gezien ook geen overzicht en coordinatievermogen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:33:10 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36226406
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:32 schreef Developersrus het volgende:

Dat het een bepaalde instelling is van een persoon (karakter). Is het in je prive-leven structuurloos, dan heb je zakelijk gezien ook geen overzicht en coordinatievermogen.
Maar hoe ga jij van een schoonmaakster in dienst nemen naar een structuurloos privéleven? Die link leg ik even niet.
pi_36226465
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar hoe ga jij van een schoonmaakster in dienst nemen naar een structuurloos privéleven? Die link leg ik even niet.
Het is de gemakzucht. Het onlopen van verantwoordelijkheden door het elimineren ervan. Delegeer alles zodat je zelf geen druk meer op je schouders voelt.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:35:06 #78
5428 crew  miss_sly
pi_36226467
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik me beter voel. Het zijn prima meiden maar ik ben opgegroeid met het idee dat, als je gezond bent en kunt werken, je dat ook moet doen. Als er nou kinderen bij kwamen maar deze meiden zitten de tijd uit tot ze huisvrouw kunnen worden. Da's niet erg maar tot die tijd kun je toch gewoon je handjes laten wapperen zodat je vriend je vakantie niet hoeft te betalen? Ik zou dat echt niet willen. Als ik op vakantie ga, geeft me dat voldoening omdat ik er zelf bikkelhard voor gewerkt heb. Ik denk dat het er bij mij vooral aan ligt dat ik me niet voor kan stellen dat die levenswijze voldoening geeft. Al denk ik wel dat voor het merendeel van de mensen kinderen het ultieme doel is. Zal mijn mening daarover maar niet spuwen.

Maar wat is er mis met carriereplanning? Mijn vriend en familie zijn toch wel de prio, daarna mijn werk dat ik ontzettend geweldig vind. Ik heb het gewoon goed voor elkaar en ik doe wat ik leuk vind.
De manier waarop je over die meisjes praat, impliceert toch echt dat je je beter voelt, maar goed, laten we het houden op een verkeerde woordkeus.
Natuurlijk kunnen ze hun handjes laten wapperen en hoeft hun vriend niet voor hun vakantie op te draaien, maar als dat binnen hun relatie ok is, wat is dan het probleem? Dat jij je niet kan voorstellen dat die levenswijze voldoening geeft, is je goed recht, maar kun je neit gewoon aannemen dat het voor sommige mensen de voldoending geeft die ze zoeken?

NIets mis met je carriereplanning wat mij betreft hoor, maar wel met je manier van neerkijken (of iig zo kom je over) op mensen die er anders tegenaan kijken.
Bovendien vind ik je persoonlijk wel erg hard klinken, maar dat is mijn mening.
pi_36226574
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De manier waarop je over die meisjes praat, impliceert toch echt dat je je beter voelt, maar goed, laten we het houden op een verkeerde woordkeus.
Natuurlijk kunnen ze hun handjes laten wapperen en hoeft hun vriend niet voor hun vakantie op te draaien, maar als dat binnen hun relatie ok is, wat is dan het probleem? Dat jij je niet kan voorstellen dat die levenswijze voldoening geeft, is je goed recht, maar kun je neit gewoon aannemen dat het voor sommige mensen de voldoending geeft die ze zoeken?

NIets mis met je carriereplanning wat mij betreft hoor, maar wel met je manier van neerkijken (of iig zo kom je over) op mensen die er anders tegenaan kijken.
Bovendien vind ik je persoonlijk wel erg hard klinken, maar dat is mijn mening.
Dit heet 'genieten van het leven' in de ogen van velen...
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:39:28 #80
5428 crew  miss_sly
pi_36226614
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:38 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dit heet 'genieten van het leven' in de ogen van velen...
En dat doet iedereen op zijn eigen manier, toch?
pi_36226632
OK, het is niet neerkijkend bedoelt. Dan zou ik op mijn hele omgeving neer moeten kijken, mijn moeder is er zo een die vanuit huis getrouwt is en merendeels huisvrouw geweest is, mijn zus werkt een paar dagen om voor de kleine te zorgen.

En inderdaad: mensen moeten zelf weten van wiens geld ze op vakantie gaan, maar in mijn vriendenkring ervaar ik het wel eens als storend. Ik ben er denk ik te onafhankelijk voor.

Maar over neerkijken gesproken: jouw reactie over het topic in sexualiteit komt op mij zeer denigrerend over en was helemaal nergens voor nodig. Ik vond het nogal onvolwassen.
pi_36226655
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat doet iedereen op zijn eigen manier, toch?
Precies! Je kunt iemand hierin ook in zijn/haar waarde laten zonder er gefrustreerd tegen te gaan ageren...zonde van je tijd en energie vind ik!
pi_36226669
quote:

[..]

Waaruit trek je trouwens de conclusie dat het geen blijk geeft van organisatietalent? Gewoon benieuwd.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 11:44:03 #84
5428 crew  miss_sly
pi_36226752
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:40 schreef Whoopsydaisy het volgende:
OK, het is niet neerkijkend bedoelt. Dan zou ik op mijn hele omgeving neer moeten kijken, mijn moeder is er zo een die vanuit huis getrouwt is en merendeels huisvrouw geweest is, mijn zus werkt een paar dagen om voor de kleine te zorgen.

En inderdaad: mensen moeten zelf weten van wiens geld ze op vakantie gaan, maar in mijn vriendenkring ervaar ik het wel eens als storend. Ik ben er denk ik te onafhankelijk voor.
alleen al dat je het storend vindt, betekent dat je er een waardeoordeel aan hangt.
quote:
Maar over neerkijken gesproken: jouw reactie over het topic in sexualiteit komt op mij zeer denigrerend over en was helemaal nergens voor nodig. Ik vond het nogal onvolwassen.
Jij vond het zelf nodig om naar SEX te verwijzen, hetgeen ook onnodig en onvolwassen was, imo.
pi_36226778
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Waaruit trek je trouwens de conclusie dat het geen blijk geeft van organisatietalent? Gewoon benieuwd.
Coordinerend vermogen en organisatorisch talent gaat veelal gepaard met een perfectionistische instelling en het verlangen om grip op 'de zaak' te willen houden. Dit in tegenstelling tot het overmatig delegeren en uitstellen van werkzaamheden, die er juist op zijn gericht om de controle uit handen te geven.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:47:51 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36226852
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef Developersrus het volgende:

Het is de gemakzucht. Het onlopen van verantwoordelijkheden door het elimineren ervan. Delegeer alles zodat je zelf geen druk meer op je schouders voelt.
Mwoah, ik vind er niets mis mee om rotklusjes als poetsen te delegeren. Uiteindelijk blijft het toch mijn verantwoordelijk, ook al besteed ik ze uit.
pi_36226953
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind er niets mis mee om rotklusjes als poetsen te delegeren. Uiteindelijk blijft het toch mijn verantwoordelijk, ook al besteed ik ze uit.
Het te ervaren kan al een levensles op zich zijn soms...
pi_36226988
Fuifduif topic oh dear...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:53:20 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36227031
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:51 schreef Developersrus het volgende:

Het te ervaren kan al een levensles op zich zijn soms...
Ja, maar die ervaring hoeft wat mij betreft niet keer op keer herhaald te worden .
pi_36227080
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, maar die ervaring hoeft wat mij betreft niet keer op keer herhaald te worden .
OK, point taken...
pi_36227085
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

alleen al dat je het storend vindt, betekent dat je er een waardeoordeel aan hangt.
[..]

Jij vond het zelf nodig om naar SEX te verwijzen, hetgeen ook onnodig en onvolwassen was, imo.
Hang jij geen waardeoordeel aan mijn post door hier zo fel op in te gaan? Komt dat omdat je zelf huisvrouw bent misschien?

Als iemand het nodig vind opmerkingen te maken over mijn seksleven, mag ie rustig in sexualiteit kijken om er een beter beeld van te krijgen. Toch kinderachtig om erbij te halen of ik wel of niet goed kan pijpen terwijl ik in dat topic om advies vraag.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 12:00:23 #92
5428 crew  miss_sly
pi_36227258
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Hang jij geen waardeoordeel aan mijn post door hier zo fel op in te gaan? Komt dat omdat je zelf huisvrouw bent misschien?
Ik reageer niet fel, hoe kom je daarbij? Dan ben ik echt wel anders
En nee, ik ben geen huisvrouw, nooit geweest en heb daartoe ook geen aspiraties, maar dat is niet aan de orde. Ik ben van mening dat we niet hoeven te oordelen over anderen, zolang zij niet iets doen waarmee ze een ander kwaad berokkenen.
quote:
Als iemand het nodig vind opmerkingen te maken over mijn seksleven, mag ie rustig in sexualiteit kijken om er een beter beeld van te krijgen. Toch kinderachtig om erbij te halen of ik wel of niet goed kan pijpen terwijl ik in dat topic om advies vraag.
Ja hoor, is goed, wat jij wilt...
pi_36227320
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Coordinerend vermogen en organisatorisch talent gaat veelal gepaard met een perfectionistische instelling en het verlangen om grip op 'de zaak' te willen houden. Dit in tegenstelling tot het overmatig delegeren en uitstellen van werkzaamheden, die er juist op zijn gericht om de controle uit handen te geven.
Hmm, in mijn beroep heb je juist improvisatie en flexibiliteit nodig. Accuratesse ook, schiet er wel eens bij in. Ik denk zelfs dat perfectionisme en plannen amper samengaat. Ik delegeer mijn huishouden niet, doe het allemaal zelf maar wel heel efficient.
pi_36227405
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reageer niet fel, hoe kom je daarbij? Dan ben ik echt wel anders
En nee, ik ben geen huisvrouw, nooit geweest en heb daartoe ook geen aspiraties, maar dat is niet aan de orde. Ik ben van mening dat we niet hoeven te oordelen over anderen, zolang zij niet iets doen waarmee ze een ander kwaad berokkenen.
[..]

Ja hoor, is goed, wat jij wilt...
En toch blijf je de discussie aangaan. Dus als dit je niks doet en je er dus geen waardeoordeel over velt, zou je in dit topic toch allang opgegeven moeten hebben?
pi_36227446
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:02 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Hmm, in mijn beroep heb je juist improvisatie en flexibiliteit nodig. Accuratesse ook, schiet er wel eens bij in. Ik denk zelfs dat perfectionisme en plannen amper samengaat. Ik delegeer mijn huishouden niet, doe het allemaal zelf maar wel heel efficient.
In mijn optiek is perfectionisme een vereiste basis voor goed leiderschap (= coordinerend vermogen). Zonder deze (karakter)eigenschap verlies je al snel het overzicht en ontgaan alle details je, waarna vervreemding van de materie in kwestie optreedt. Zeer kwalijke zaak dus in mijn optiek!
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 12:07:37 #96
5428 crew  miss_sly
pi_36227487
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

En toch blijf je de discussie aangaan. Dus als dit je niks doet en je er dus geen waardeoordeel over velt, zou je in dit topic toch allang opgegeven moeten hebben?
Ik geef antwoord op vragen van jou...als je dat niet wilt, kun je dat zeggen, dan kap ik ermee...wat probeer je nu te bereiken?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:09:15 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36227548
Dames, zullen we gewoon weer on topic gaan en dat muggezifterige gekift laten voor wat het is?
Dank .
pi_36227727
Snap niet dat Whoopiedaisy zo wordt aangevallen. Ze begon met posten dat zij dus een carrierevrouw is en waarom en ze wordt meteen aangevallen op haar seksleven en dat haar vriend wel een mietje zal zijn. Laat iedereen lekker in z'n waarde, als zij en haar vriend er gelukkig mee zijn...
En dan moet zij ineens iedereen in z'n waarde laten als ze na belachelijk te zijn gemaakt een opmerking maakt over meisjes die thuiszitten. Wie kaatst kan de bal verwachten!
pi_36227944
Daarbij komt dat elk mens oordeelt over anderen, ongeacht of dat gegrond is of niet. Dus dat als argument aanhalen is nutteloos.
pi_36228113
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:20 schreef dawg het volgende:
Daarbij komt dat elk mens oordeelt over anderen, ongeacht of dat gegrond is of niet. Dus dat als argument aanhalen is nutteloos.
Ik ga iemand echt niet beoordelen om het feit of ze hard aan haar carriere werkt of thuis zit met de kinderen, een vrouw moet doen waar ze zich prettig bij voelt.

Je beoordeelt mensen die je kent toch ook niet op het feit of ze een hond hebben, drie kinderen hebben of bewust niet kiezen voor kinderen?

Daar heb je je gewoon niet me te bemoeien, is de keuze van die persoon zelf. Heeft een eigen leven.
pi_36228950
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:06 schreef Developersrus het volgende:

[..]

In mijn optiek is perfectionisme een vereiste basis voor goed leiderschap (= coordinerend vermogen). Zonder deze (karakter)eigenschap verlies je al snel het overzicht en ontgaan alle details je, waarna vervreemding van de materie in kwestie optreedt. Zeer kwalijke zaak dus in mijn optiek!
Zeer kwalijke zaak ten opzichte van ..... wat precies?
pi_36228979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:20 schreef dawg het volgende:
Laat dat nou net zijn wat ik subtiel maar met een foute woordkeus aan miss weet-ik-veel duidelijk probeer te maken. Iedereen oordeelt. Niet alleen ik.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:00:28 #103
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36229083
Als ik dit topic zo volg dan ben je aardig wat vooroordelen die mensen hebben over carrière vrouwen aan het bevestigen Whoopsydaisy...

Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 13:09:47 #104
5428 crew  miss_sly
pi_36229375
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:00 schreef AgLarrr het volgende:
Als ik dit topic zo volg dan ben je aardig wat vooroordelen die mensen hebben over carrière vrouwen aan het bevestigen Whoopsydaisy...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:32:34 #105
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36230047
quote:

Ikzelf werk op een ietwat hogere positie in de welbekende IT/mannen-wereld.
Waarom? Ik ben goed in wat ik doe en klus graag aan pc's en servers. Niet veel mensen binnen dit bedrijf kunnen hetgeen ik doe, dus waarom zou ik die positie dan niet vervullen?

Ik zou gek worden als ik thuis zou zitten en de "standaard vrouwen dingen doen", dat trekt mij gewoon niet. De mannenwereld is precies de plek voor mij, dan hoef ik nl niet met vrouwen te werken, lekker technisch, hard werken, lange uren en veel kennis vergaren.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_36230241
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
Nou, zo vreemd vind ik het niet dat iemand er zijn bedenkingen bij heeft dat een volwassen en gezond iemand leeft op de zak van pappie- of mammielief of op de zak van de partner hoor en van mij mag ie die bedenkingen ook best uiten, zeker in een topic waar het daar zijdelings over gaat.
pi_36230243
Zolang ik er gelukkig mee ben en andere mensen er niet mee beschadig, is er niks mis mee toch? Ik doe er niemand in mijn omgeving mee tekort.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 13:45:48 #108
5428 crew  miss_sly
pi_36230415
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:40 schreef thaleia het volgende:

[..]

Nou, zo vreemd vind ik het niet dat iemand er zijn bedenkingen bij heeft dat een volwassen en gezond iemand leeft op de zak van pappie- of mammielief of op de zak van de partner hoor en van mij mag ie die bedenkingen ook best uiten, zeker in een topic waar het daar zijdelings over gaat.
Ik vind niet dat iemand bedenkingen hoeft te hebben over de levenswijze van anderen, alleen omdat iemand er zelf anders over denkt. Zolang die levenswijze niet schadelijk is voor anderen en de mensen binnen de relatie het er samen over eens zijn, heeft een ander daar geen waardeoordeel aan te hangen. Dat ieder voor zich mag bedenken dat het niets voor henzelf is, lijkt me niet meer dan logisch.

Wat is dat toch dat iedereen altijd maar denkt anderen te mogen/moeten be/veroordelen omdat ze zien dat iemand zijn/haar leven anders inricht dan ze zelf doen?
pi_36230611
Jij vindt het ook prima als het mijn keuze is om voortaan de levenswijze aan te nemen dat ik tot elf uur in m'n nest blijf liggen en dat een bijstandsuitkering eigenlijk best volstaat om m'n huur te betalen?

(Wat doe je trouwens in een R&P-forum als je die mening bent toegedaan?)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:56:22 #110
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36230706
Als slimme vrouw ga je gewoon niet in op Fuifduif. Ik ben geen Don Quichote
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 13:56:57 #111
5428 crew  miss_sly
pi_36230727
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:53 schreef thaleia het volgende:
Jij vindt het ook prima als het mijn keuze is om voortaan de levenswijze aan te nemen dat ik tot elf uur in m'n nest blijf liggen en dat een bijstandsuitkering eigenlijk best volstaat om m'n huur te betalen?

(Wat doe je trouwens in een R&P-forum als je die mening bent toegedaan?)
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.

Er is een verschil tussen een mening hebben en mensen veroordelen...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:02:47 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_36230908
quote:

[..]

Bij mannen die dat zeggen denk ik altijd wie ben jij om dat te zeggen, wat heb jij nu bereikt in je leven, beetje op het succes van andere mannen leunen en je stoer voelen omdat er stoere mannen zijn.

Krijg ik altijd zin van om een potje fiks te sparren en de man in kwestie eens goed op zijn plaats te zetten

Gelukkig is de "mannenwereld" niet aan mij besteed, het gejaag naar meer, gejaag naar carriere is leeg naar mijn mening, zit je daar aan het eind van je leven...en wat heb jij nou gedaan met je leven, euhhhh nou, ik heb gewerkt, ben loonslaaf geweest, ah echt joh, wat een spannend leven nou!!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_36230938
Vrouwen van tegenwoordig, ik moet zeggen dat zij zich aardig hebben aangepast aan de tijd van nu.
Ze kunnen ook zuipen, vaak nog erger dan kerels.
Eten echte mannen hamburgers.
Gebruiken de man ook weleens voor een avondje sex.
Ze kunnen leven van kant en klaargerechten, voor in de magnetron.
Verlangen nu ook dat je zak, stam en oksels scheert.
Dumpen de kinderen tegenwoordig bij hun vent, als ze gaan scheiden.
Gebruiken tegenwoordig allerlei hulpstukken voor de gleuf, waar een man niet meer voor nodig is.
Doen tegenwoordig ook ejaculeren.

Dus waarom, ook niet carrière maken.
Wat kunnen sommige mannen toch bekrompen denken.
pi_36230967
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij mannen die dat zeggen denk ik altijd wie ben jij om dat te zeggen, wat heb jij nu bereikt in je leven, beetje op het succes van andere mannen leunen en je stoer voelen omdat er stoere mannen zijn.

Krijg ik altijd zin van om een potje fiks te sparren en de man in kwestie eens goed op zijn plaats te zetten

Gelukkig is de "mannenwereld" niet aan mij besteed, het gejaag naar meer, gejaag naar carriere is leeg naar mijn mening, zit je daar aan het eind van je leven...en wat heb jij nou gedaan met je leven, euhhhh nou, ik heb gewerkt, ben loonslaaf geweest, ah echt joh, wat een spannend leven nou!!!!!
En als je nu je eigen bedrijf begint?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:04:57 #115
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36230982
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:03 schreef Panhaai het volgende:
Vrouwen van tegenwoordig, ik moet zeggen dat zij zich aardig hebben aangepast aan de tijd van nu.
Ze kunnen ook zuipen, vaak nog erger dan kerels.
Eten echte mannen hamburgers.
Gebruiken de man ook weleens voor een avondje sex.
Ze kunnen leven van kant en klaargerechten, voor in de magnetron.
Verlangen nu ook dat je zak, stam en oksels scheert.
Dumpen de kinderen tegenwoordig bij hun vent, als ze gaan scheiden.
Gebruiken tegenwoordig allerlei hulpstukken voor de gleuf, waar een man niet meer voor nodig is.
Doen tegenwoordig ook ejaculeren.

Dus waarom, ook niet carrière maken.
Wat kunnen sommige mannen toch bekrompen denken.
gorf gezegd, maar inderdaad
pi_36230997
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.
Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
- je partner
- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?

Kijk wat mij betreft mag iedereen zelf weten wat ie doet, ik zuip ook weleens teveel en dat is o.a. schadelijk voor mijn portemonnee en herseninhoud....ik ben er helemaal niet voor om iedereen te beoordelen op de mate van 'nut voor de maatschappij' of op de mate van 'verstandig met je eigen lichaam c.q. toekomst omgaan'.....maar het gaat mij ook te ver om te roepen dat een ander er geen mening over mag hebben en die -in een discussietopic- ventileren.

[ Bericht 23% gewijzigd door thaleia op 21-03-2006 14:13:13 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:05:43 #117
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36231005
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef Ripley het volgende:
Als slimme vrouw ga je gewoon niet in op Fuifduif. Ik ben geen Don Quichote
Soms, heeeeeel soms heeft hij leuk discussiemateriaal.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:06:06 #118
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36231016
Business Babes

Ik had het ook gezien, die meiden waren beetje type Brechtje en Fleurrr enzo. Ze praatten vooral hun ouders na: "nergens in de wereld is de belasting zo hoog als in Nederland, en als dat alleen maar wordt gebruikt om mensen die niet werken te betalen, die maar een beetje de hele dag met een zak chips op de bank zitten tv te kijken?" o.i.d. serieus..

Maar wat anders, die ene blonde had als tweede taal Chinees, omdat "China een steeds grotere economische macht wordt". Maar in hoeverre heb je nu op dit moment bijvoorbeeld iets aan kennis van Japanse taal? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet direct het practische nut achter die Chinese lessen, behalve als je tolk of vertaler wilt worden natuurlijk. Maar om nu al chinees te leren omdat het wel handig kan zijn later, is een beetje als met een schot hagel op een mug schieten..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:09:45 #119
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36231170
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:06 schreef BdR het volgende:
Business Babes

[afbeelding]

Ik had het ook gezien, die meiden waren beetje type Brechtje en Fleurrr enzo. Ze praatten vooral hun ouders na: "nergens in de wereld is de belasting zo hoog als in Nederland, en als dat alleen maar wordt gebruikt om mensen die niet werken te betalen, die maar een beetje de hele dag met een zak chips op de bank zitten tv te kijken?" o.i.d. serieus..

Maar wat anders, die ene blonde had als tweede taal Chinees, omdat "China een steeds grotere economische macht wordt". Maar in hoeverre heb je nu op dit moment bijvoorbeeld iets aan kennis van Japanse taal? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet direct het practische nut achter die Chinese lessen, behalve als je tolk of vertaler wilt worden natuurlijk. Maar om nu al chinees te leren omdat het wel handig kan zijn later, is een beetje als met een schot hagel op een mug schieten..
in China heb je idd niet veel aan Japans.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:10:29 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231198
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:04 schreef Seneca het volgende:

[..]

En als je nu je eigen bedrijf begint?
Moet je lekker zelf weten he, ik heb het alleen over mezelf, maar een eigen bedrijf zou ik wel willen, maar dan wel in mijn branche(nee niet de porno), wat toch geen winstgevend bedrijf zou worden, maar een uit de hand gelopen hobby....(dierenbranche dus, bv het fokken van honden, levenslange droom, bezig met keurmeester papieren gaan regelen zodat ik honden mag beoordelen op shows enzo, maar gaat nog wel wat tijd overheen, veel tijd, maar heb een leven voor me).

Heb serieus geen zin in iets doen wat ik toch niet echt leuk vind, zeker niet een leven lang...
Gewoon een beetje loonslaaf spelen ga ik van over mijn nek, tja je zal wel moeten in deze wereld natuurlijk, want er moet brood op de plank komen, maar leuk ga ik het nooit vinden.
Eigen bedrijf zie ik buiten het fok verhaal om niet zitten, ben niet van het matrieele in het leven, de waarde voor mij ligt in andere dingen.

Voor mijn man geld dat niet, die is hard bezig met dat eigen bedrijf goed op poten zetten, ben onder de indruk van hoeveel hij kan werken, hoe hard hij door kan zetten, ik zou het niet kunnen.

Maar al met al ben ik een moeder en niets ter wereld had mij zover kunnen krijgen mijn ventje alleen te laten, met nog geen stok krijg je me bij hem weg
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:12:08 #121
5428 crew  miss_sly
pi_36231262
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:

[..]

Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
De partner heeft pensioen, werkervaring is natuurlijk niet relevant als je niet gaat werken en persooniljke ontwikkeling kan of niet belangrijk zijn voor ze of op een andere manier dan werkend worden bereikt
quote:
- je partner
Zolang het iets is waar de beide partners het over eens zijn, hoeft niemand voor die partner op te komen ofzo hoor.
quote:
- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?
Tja, dan moeten mensen die eigenlijk geen kinderen willen ook maar kinderen nemen voor de maatschappij...dat is natuurlijk een slecht argument.
pi_36231316
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Moet je lekker zelf weten he, ik heb het alleen over mezelf, maar een eigen bedrijf zou ik wel willen, maar dan wel in mijn branche(nee niet de porno), wat toch geen winstgevend bedrijf zou worden, maar een uit de hand gelopen hobby....(dierenbranche dus, bv het fokken van honden, levenslange droom, bezig met keurmeester papieren gaan regelen zodat ik honden mag beoordelen op shows enzo, maar gaat nog wel wat tijd overheen, veel tijd, maar heb een leven voor me).

Heb serieus geen zin in iets doen wat ik toch niet echt leuk vind, zeker niet een leven lang...
Gewoon een beetje loonslaaf spelen ga ik van over mijn nek, tja je zal wel moeten in deze wereld natuurlijk, want er moet brood op de plank komen, maar leuk ga ik het nooit vinden.
Eigen bedrijf zie ik buiten het fok verhaal om niet zitten, ben niet van het matrieele in het leven, de waarde voor mij ligt in andere dingen.

Voor mijn man geld dat niet, die is hard bezig met dat eigen bedrijf goed op poten zetten, ben onder de indruk van hoeveel hij kan werken, hoe hard hij door kan zetten, ik zou het niet kunnen.

Maar al met al ben ik een moeder en niets ter wereld had mij zover kunnen krijgen mijn ventje alleen te laten, met nog geen stok krijg je me bij hem weg
Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.

Wel mooi trouwens dat jij als niet-materialistisch iemand kan houden van iemand die blijkbaar wel materialistisch in is gesteld, komt op mij een beetje over als water en vuur
pi_36231325
Je gaat niet in op de kern miss_sly, zie mijn edit. Laten we svp geen zijsporen inslaan.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:15:38 #124
5428 crew  miss_sly
pi_36231366
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:14 schreef thaleia het volgende:
Je gaat niet in op de kern miss_sly, zie mijn edit. Laten we svp geen zijsporen inslaan.
die zog. kern had ik neit gezien want de edit is toegevoegd terwijl ik bezig was met typen.

momentje hoor, dan kom ik van het zijspoor af....
pi_36231373
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:54 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Zeer kwalijke zaak ten opzichte van ..... wat precies?
Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:16:16 #126
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36231384
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:09 schreef Mukie het volgende:
in China heb je idd niet veel aan Japans.
ik bedoelde, nu op dit moment heb je ook weinig aan Japans, terwijl Japan veel economische invloed heeft.

Dus waarom zou je in de toekomst wel wat hebben aan Chinees? Misschien kom je bij een bedrijf dat niet direct met China handeld, of wordt China toch niet die grootmacht, of misschien spreken Chinezen internationaal ook Engels. En heb je ook nog de vele verschillende dialecten in de Chinese taal..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_36231427
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een mening hebben en mensen veroordelen...
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:18:57 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231474
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:

[..]

Onzin, pensioenopbouw doe je samen, werkervaring is niet echt relevant als je toch niet wil gaan werken en persoonlijke ontwikkeling heb je werk niet voor nodig.
quote:
- je partner
Die het er als het goed is helemaal mee eens is en er dus geen schade van ondervindt, een leuk schoon huisje heeft, eten op de tafel vindt, geen vrouw heeft die afgebrand is...
quote:
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.

Natuurlijk gaat dit alleen op als de vrouw in kwestie zelf thuis wil blijven en manlief het daarmee eens is, een vrouw thuis houden die liever zou werken werkt averechts, dat levert alleen maar meer stress en ellende op dan lekker laten gaan.

Maar serieus, ik vraag me af waarom sommigen kinderen willen als ze een hele dikke carriere willen , een sociaal leven willen en willen sporten enzo, er is geen tijd voor de kinderen, ik zie het teveel, zo van wie zijn die mensen die op zondag het vlees komen snijden ipv wie is die man....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:19:34 #129
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_36231497
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
das dus weer een oordeel
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:21:02 #130
5428 crew  miss_sly
pi_36231530
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote

Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.

Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:24:22 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231625
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.

Wel mooi trouwens dat jij als niet-materialistisch iemand kan houden van iemand die blijkbaar wel materialistisch in is gesteld, komt op mij een beetje over als water en vuur
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.

Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.

Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.

Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
pi_36231635
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.
Mag wel maar ik zie niet in waarom elke leidinggevende een perfectionist moet zijn. Oftewel: ik zie het probleem niet. Ik denk dat een perfectionistische leidinggevende noot fatsoenlijk kan delegeren omdat zo iemand bepaalde taken niet met vertrouwen aan een ander over kan laten. Als ze daarnaast ook niet echt sociaal zijn, zijn deze types per definitie slechte bazen in mijn optiek.
pi_36231656
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

das dus weer een oordeel
Oeps..
pi_36231738
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.

Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.

Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.

Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
Mja, je hebt wel gelijk. Bij mij botst dat altijd heel erg. Aan de ene kant die behoefte om carriere te maken (vraag me niet waarom), en aan de andere kant die behoefte om zo veel mogelijk ervaringen op te doen.

Juist daarom ben ik ook gefascineerd door mensen die niet zo materialistisch ingesteld zijn als ik. Ik ben er nog altijd niet uit hoe ik die twee een beetje fatsoenlijk met elkaar kan verenigen
pi_36231763
Alvorens over anderen te oordelen zou ik aan mijn zelfbeeld werken als ik jou was, Fuifduif.
Dan heb je ook direct de verklaring waarom je je zo afkeert en hoef je er niet onnodig een topic te openen.
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:28:28 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231780
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef miss_sly het volgende:
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote

Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.

Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
Ik snap weer niet waarom dat als op de zak van een ander teren gezien wordt, ik heb mijn taken, hij de zijne, als ik er niet was had hij zoveel meer moeten doen, of fiks geld uit moeten geven om de dingen te doen die ik doe...

Hij werkt, ik zorg ervoor dat er een warm huis is om thuis te komen, ik zorg ervoor dat zijn zoon goed groot wordt, ik zorg voor de dieren, ik zorg voor iedereen, als hij thuis werkt zorg ik ervoor dat hij met regelmaat een bakkie koffie krijgt, maak zijn lunch, zorg voor een versnapering tussendoor enz enz enz
En soms help ik ook wat mee met het eigen bedrijf, even wat administratie erdoor gooien enzo.

Heb ook wel mijn onzekere momenten gehad en aan hem gevraagd of ik niet teveel op hem leun, maar volgens hem ben ik onmisbaar en is mijn rol ontzettend belangerijk, hij zegt soms leun ik meer op jou dan jij op mij, jij brengt dan niet echt geld binnen, maar wat je wel doet is onbetaalbaar...
pi_36231783
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:18 schreef erodome het volgende:
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.
Whoopsydaisy had het over vrouwen die (nog) geen kinderen hebben.

Je zult mij niet horen zeggen dat alles dient te wijken voor werk, en als je iets anders belangrijks te doen hebt (het verzorgen van je kinderen bijvoorbeeld) kan dat best voor het werk gaan.

Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.

Ik zie miss_sly ervoor aan om in een Klaagbaaktopic over hondenpoep op straat nog te komen vingerwijzen dat men niet zo mag oordelen
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:30:33 #138
5428 crew  miss_sly
pi_36231857

ik ga wel mijn mond houden, kennelijk is het erg vreemd om gematigd te zijn ofzo....
pi_36231971
Erodome werkt toch ook ? erodome.nl ?
pi_36231990
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:36:53 #141
5428 crew  miss_sly
pi_36232044
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
pi_36232110
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

daar kan best een relatie zijn
pi_36232147
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach ja, waar hebben we het eigenlijk over? Beetje roddelen over die arme Erodome achter haar rug

Zullen we maar weer back on-topic gaan?
pi_36232202
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef thaleia het volgende:

Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:43:06 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232292
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Als ik daarvan zou moeten eten dan zou ik hele erge honger hebben
pi_36232314
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.

Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:43:54 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232319
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!

Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
pi_36232341
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik denk nog, ik maak hem niet
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:45:17 #149
5428 crew  miss_sly
pi_36232368
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.

Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
Dat is precies wat ik ook zeg, maar zo gematigd/genuaanceerd denken is kennelijk erg vreemd
pi_36232384
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!

Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
ok, dank voor de verduidelijking
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:47:21 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232441
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik denk nog, ik maak hem niet
Zegt meer over jou en degene die die vergelijking nog meer maakt dan over mij hoor, beetje op hol geslagen fantasie enzo...

Maar dat is offtopic, igg verdien ik met de seksdingen die ik heel af en toe doe lang niet genoeg om ook maar in de buurt van een normaal slaris te komen.
pi_36232443
Ero, ik vind het trouwens wel heel terecht wat jou man zegt over 'onbetaalbaar' wat je doet. Misschien komt het niet zo over maar alle respect en lof voor de vrouwen en mannen die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
pi_36232466
Wat mij overigens tegenstaat aan een carrierevrouw, is dat het gaat om zoiets als een maatschappelijke positie, om aanzien, succes en erkenning. Wat voor mij belangrijk is, is werk doen dat ik leuk vind en daar zo goed mogelijk in worden. Het lijkt me helemaal niet nodig daarvoor over lijken te gaan.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:47:58 #154
5428 crew  miss_sly
pi_36232468
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ero, ik vind het trouwens wel heel terecht wat jou man zegt over 'onbetaalbaar' wat je doet. Misschien komt het niet zo over maar alle respect en lof voor de vrouwen en mannen die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
En als ze nou thuisblijven om voor het huishouden te zorgen?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:48:58 #155
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232505
quote:
Tnxxxx, maar het is geen offer wat ik heb gedaan en doe, ik doe het meer dan graag zo, zou niet anders willen.
pi_36232542
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Zegt meer over jou en degene die die vergelijking nog meer maakt dan over mij hoor, beetje op hol geslagen fantasie enzo...
Ik weet het Maar goed, ook al kwam die gedachte in me op, ik weet ondertussen wel beter hoor

Maar goed, wat wil je ook? Vergeleken met die van mij prikkelt jouw levensstijl de fantasie ook wel hoor. Wat dat betreft vind ik je een behoorlijk fascinerend figuur hier op Fok!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:51:43 #157
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232594
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:50 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik weet het Maar goed, ook al kwam die gedachte in me op, ik weet ondertussen wel beter hoor

Maar goed, wat wil je ook? Vergeleken met die van mij prikkelt jouw levensstijl de fantasie ook wel hoor. Wat dat betreft vind ik je een behoorlijk fascinerend figuur hier op Fok!
Het is soms grappig om te zien wat mensen er in hun hoofd van maken, is meestal een stuk spannender dan het irl is, maar goed, dit is te offtopic
pi_36232603
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

ik heb niet eens huisdieren
pi_36232653
quote:
en voor de mannen en vrouwen die werken en het dus mogelijk maken dat er vrouwen en mannen thuis kunnen zitten
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:53:15 #160
5428 crew  miss_sly
pi_36232659
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:52 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik heb niet eens huisdieren
wel
pi_36232687
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

wel
ik heb NOG niet eens huisdieren
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:55:03 #162
5428 crew  miss_sly
pi_36232728
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik heb NOG niet eens huisdieren
ah, beter
pi_36232799
In een poging om het topic te redden. Ik vind dus niet dat Fuifduif het recht heeft om mensen te gaan veroordelen over hoe ZIJ hun leven willen leiden. Als een vrouw carriere wil maken, terwijl haar man wil thuisblijven, dan moet dat kunnen, om maar eens wat te noemen.

Wat dat betreft ben ik een sterk voorstander van individuele vrijheid, zo lang dat niet ten koste gaat van anderen. Het slechtste wat je in mijn ogen kunt doen is het willen opleggen van JOUW overtuiging aan een ander.
pi_36232824
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Mag wel maar ik zie niet in waarom elke leidinggevende een perfectionist moet zijn. Oftewel: ik zie het probleem niet. Ik denk dat een perfectionistische leidinggevende noot fatsoenlijk kan delegeren omdat zo iemand bepaalde taken niet met vertrouwen aan een ander over kan laten. Als ze daarnaast ook niet echt sociaal zijn, zijn deze types per definitie slechte bazen in mijn optiek.
Je dient deze 2 dingen wel goed uit elkaar te houden namelijk SOCIAAL EMOTIONEEL en SUCCESVOL. Deze zaken zijn vaak in de praktijk niet zozeer gerelateerd aan elkaar indien er lijnen uitgezet moeten worden en beleid moet worden bepaald. Je kunt immers niet eenieder te vriend houden 'in business'... Mixing business with pleasure is meestal dan ook bad practice, hoewel een gezond stuk inlevingsvermogen natuurlijk wel weer van nut kan zijn!
pi_36232863
ik vind dat Fuifduif wel dat recht heeft, alleen boeit zijn mening me niet inzake dit onderwerp
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:02:27 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_36233008
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:58 schreef het_fokschaap het volgende:
ik vind dat Fuifduif wel dat recht heeft, alleen boeit zijn mening me niet inzake dit onderwerp
Mee eens is, het recht heeft hij, vind het alleen niet spannend wat hij ervan vind
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 15:03:40 #167
5428 crew  miss_sly
pi_36233049
Hij heeft het recht daar een mening over te hebben en deze te ventileren, maar niet om de vrouwen in kwestie te veroordelen.
pi_36233135
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Hij heeft het recht daar een mening over te hebben en deze te ventileren, maar niet om de vrouwen in kwestie te veroordelen.
Dat dus. Fuifduif mag vinden en zeggen wat hij wilt, maar mensen gaan veroordelen omdat ze niet jouw mening delen gaat mij een stap te ver.
pi_36233162
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:03 schreef miss_sly het volgende:
het ligt er maar net aan tot wat hij ze veroordeelt en of de veroordeling wordt uitgevoerd.
nogmaals, Fuifduif kan mij ook veroordelen, al ben ik dan een man, maar ik slaap er geen minuut korter door. Ik slaap zowiezo al kort
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 15:07:18 #170
5428 crew  miss_sly
pi_36233188
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het ligt er maar net aan tot wat hij ze veroordeelt en of de veroordeling wordt uitgevoerd.
nogmaals, Fuifduif kan mij ook veroordelen, al ben ik dan een man, maar ik slaap er geen minuut korter door. Ik slaap zowiezo al kort
Je zit te stangen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:08:13 #171
37769 erodome
Zweefteef
pi_36233219
Fuifje gaat nu eenmaal graag een stapje te ver in het geschreven woord, geen idee of hij echt ook zo is, maar kan het me moeilijk voorstellen, denk dat het dan wel wat genuanceerder is allemaal
pi_36233503
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:57 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Je dient deze 2 dingen wel goed uit elkaar te houden namelijk SOCIAAL EMOTIONEEL en SUCCESVOL. Deze zaken zijn vaak in de praktijk niet zozeer gerelateerd aan elkaar indien er lijnen uitgezet moeten worden en beleid moet worden bepaald. Je kunt immers niet eenieder te vriend houden 'in business'... Mixing business with pleasure is meestal dan ook bad practice, hoewel een gezond stuk inlevingsvermogen natuurlijk wel weer van nut kan zijn!
Ik zeg ook niet dat je aardig gevonden moet worden door je personeel. Maar als je niet in goed vertrouwen kunt delegeren, moet je geen leidinggevende worden want als je alles en iedereen in de gaten moet houden word je vanzelf gek. Je hebt niet voor niets mensen die de afdeling draaiende houden. Een leidinggevende maakt beleid en signaleert waar de uitvoering niet strookt met het beleid. En je stuurt als leidinggevende personeel aan. Voorlopig werkt de vriendelijke aanpak nog altijd beter, maar ik denk dat elke leidinggevende wel inlevingsvermogen moet hebben. Evengoed: wie hard werkt, krijgt van mij een dikke pluim en met dat soort mensen ouwehoer ik graag. Aan de andere kant: ik heb er geen probleem mee als mensen mij niet aardig vinden en ik heb er geen moeite mee om mensen te ontslaan en dat gebeurt elke maand wel een keer. Zijn wel de mensen die niet vooruit te branden zijn en het vaak af laten weten, maar dat is ook een beetje inherent aan de branche waarin ik zit en de doelgroep waarmee we werken. Geef ze een contract op oproepbasis en dan zijn er altijd wat die het stelselmatig af laten weten..
pi_36233845
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:16 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je aardig gevonden moet worden door je personeel. Maar als je niet in goed vertrouwen kunt delegeren, moet je geen leidinggevende worden want als je alles en iedereen in de gaten moet houden word je vanzelf gek. Je hebt niet voor niets mensen die de afdeling draaiende houden. Een leidinggevende maakt beleid en signaleert waar de uitvoering niet strookt met het beleid. En je stuurt als leidinggevende personeel aan. Voorlopig werkt de vriendelijke aanpak nog altijd beter, maar ik denk dat elke leidinggevende wel inlevingsvermogen moet hebben. Evengoed: wie hard werkt, krijgt van mij een dikke pluim en met dat soort mensen ouwehoer ik graag. Aan de andere kant: ik heb er geen probleem mee als mensen mij niet aardig vinden en ik heb er geen moeite mee om mensen te ontslaan en dat gebeurt elke maand wel een keer. Zijn wel de mensen die niet vooruit te branden zijn en het vaak af laten weten, maar dat is ook een beetje inherent aan de branche waarin ik zit en de doelgroep waarmee we werken. Geef ze een contract op oproepbasis en dan zijn er altijd wat die het stelselmatig af laten weten..
Verantwoordelijkheden kunnen uiteraard worden gedelegeerd. Het is juist de zaak om het traject van inceptie tot realisatie nauwlettend in de gaten te houden. Keep your eyes on the operational results dus, maar dit is simpelweg mogelijk door het correct (laten) aanleveren en analyseren van managementinformatie (turn-key analyse)! Informatie is immers alles wat uit verschillende bronnen kan komen...
pi_36234451
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Seneca het volgende:

Ach ja. Ook over dingen waar je zelf geen last van hebt kun je een mening hebben lijkt mij. Ik heb een mening over mensen die de ganse dag op de bank chips zitten te vreten, namelijk dat ik dat een weinig interessante en ook weinig prijzenswaardige levensstijl vind. Zo vind ik ook de keuze om op andermans zak te teren uit enkel gemakzucht weinig prijzenswaardig. Mocht er een discussietopic lopen over mijn drankgebruik, waar voor zover ik weet niemand hier persoonlijk schade van ondervindt, dan mag eenieder daar van mij ook zijn mening over ventileren.

Met analyses over het verschil tussen 'een mening ventileren' en 'oordelen' en 'VERoordelen' en de manier van verwoording van eea kun je nog uren zoet zijn, maar ik effe niet.
pi_36235828
Ik heb juist een afkeer van mannen die zo denken.

Ga lekker koken, naja dacht het even lekker niet.
pi_36235854
Ik heb altijd het idee dat de zgn. carrièrevrouwen weinig verstand van het leven hebben. Het komt er simpelweg op neer dat alles moet wijken voor een lange, rijke carrière op de werkvloer. Ik vind dat maar een simpel gedachtengoed. Zou dat het zijn waarom je op deze wereld gezet bent? Is dat het ultieme? Maak dat de kat maar wijs. Als je die carrière eenmaal achter de rug hebt en wèl dat huisje met veranda hebt gescoord, volgens mij kun je dan niet zeggen dat je, naast werk, uit andere zaken voldoening hebt gehaald. Het moet een simpel leven zijn geweest op die manier. En tijd voor dingen waar mijns inziens wél voldoening uit te halen valt is het helaas te laat voor. Nieuw leven schenken bijvoorbeeld. Of uitgebreid van een partner genieten.
pi_36235867
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef Vlindertje87 het volgende:
Ik heb juist een afkeer van mannen die zo denken.

Ga lekker koken, naja dacht het even lekker niet.
dan moet je zorgen dat je niet trouwt met zo iemand
pi_36235980
Daar zorg ik wel voor ja
pi_36236103
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb altijd het idee dat de zgn. carrièrevrouwen weinig verstand van het leven hebben. Het komt er simpelweg op neer dat alles moet wijken voor een lange, rijke carrière op de werkvloer. Ik vind dat maar een simpel gedachtengoed. Zou dat het zijn waarom je op deze wereld gezet bent? Is dat het ultieme? Maak dat de kat maar wijs. Als je die carrière eenmaal achter de rug hebt en wèl dat huisje met veranda hebt gescoord, volgens mij kun je dan niet zeggen dat je, naast werk, uit andere zaken voldoening hebt gehaald. Het moet een simpel leven zijn geweest op die manier. En tijd voor dingen waar mijns inziens wél voldoening uit te halen valt is het helaas te laat voor. Nieuw leven schenken bijvoorbeeld. Of uitgebreid van een partner genieten.
Je kunt ook gewoon een hoogopgeleide vrouw zijn met een goede baan én een leuk leven, een vriend en een leuk huisje. Waarom zo zwart-wit, alsof je als hoogopgeleide vrouw geen eigen leven meer hebt behalve je werk.
Je zult heus mannen en vrouwen hebben die alleen maar bezig zijn met hogerop komen en werken, werken, werken, maar je kunt het ook goed doen én een leuk eigen leven hebben.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:43:11 #180
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36236126
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Er zijn ook vrouwen die egen behoefte hebben aan nieuw leven en schenken en wel aan scheppen in hun werk En wat je zegt gaat ook op voor carrieremannen - die laten ook hun levensgeluk wijken voor hun werk. Beetje krom dat vrouwen daar anders op beoordeeld worden dan mannen
pi_36236181
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon een hoogopgeleide vrouw zijn met een goede baan én een leuk leven, een vriend en een leuk huisje. Waarom zo zwart-wit, alsof je als hoogopgeleide vrouw geen eigen leven meer hebt behalve je werk.
Je zult heus mannen en vrouwen hebben die alleen maar bezig zijn met hogerop komen en werken, werken, werken, maar je kunt het ook goed doen én een leuk eigen leven hebben.
In mijn ogen is een hoogopgeleide vrouw heel iets anders dan een carrièrevrouw. We hebben het namelijk over van die carrièrefiguren. Waar werk boven alles is. Die graag over lijken gaan om de cashflow met 20e per maand te zien verhogen.
pi_36236219
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Er zijn ook vrouwen die egen behoefte hebben aan nieuw leven en schenken en wel aan scheppen in hun werk En wat je zegt gaat ook op voor carrieremannen - die laten ook hun levensgeluk wijken voor hun werk. Beetje krom dat vrouwen daar anders op beoordeeld worden dan mannen
Mannen ook. Alleen hoeven die geen kinderen te werpen.
pi_36236256
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Moéten vrouwen dat wel dan?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:01 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36236268
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Dat hoeven vrouwen ook niet per se .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:48:24 #185
37769 erodome
Zweefteef
pi_36236324
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om baren of niet baren, maar geloof me er is niemand die op zijn sterfbed zegt ik wilde dat ik wat meer gewerkt had....
pi_36236374
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mannen zijn er wel van afhankelijk, als ze dat willen. En naar verluidt is dat één van de mooiste dingen des levens.
pi_36236409
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoeven ze niet perse, maar er zijn er maar weinigen die ik ken die hun biologische klok ook daadwerkelijk een halt kunnen toeroepen of kunnen 'negeren'. Vroeg of laat....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:53:01 #188
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36236477
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om baren of niet baren, maar geloof me er is niemand die op zijn sterfbed zegt ik wilde dat ik wat meer gewerkt had....
Nee, maar ik ken wel mannen en vrouwen die bewust kiezen voor hun werk, omdat ze daar gewoon veel plezier en voldoening uithalen. Moeten ze lekker zelf weten. Het lijkt wel of dat ook niet mag of zo.

Dat jij je relatie en kinderen belangrijker vindt is ook prima (misschien vind ik dat zelf ookw el). Maar er zijn ook mensen die andere dingen leuker en belangrijker vinden
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:53:24 #189
37769 erodome
Zweefteef
pi_36236492
En dan op hun 45ste als de overgang om de hoek komt kijken aan het eerste kind willen beginnen, hoe verneuk je de genenpoel binnen een paar generatie's heet dat
pi_36236507
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien is het moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die echt alleen leven voor hun werk en dat dat het belangrijkste is voor hun. Nou, lekker laten gaan die mensen. Ik betwijfel of die mensen allemaal massaal als ze ouder worden spijt krijgen dat ze niet aan kinderen zijn begonnen. Sommige mensen willen gewoon geen kinderen, kiezen daar bewust voor en zullen op latere leeftijd nog steeds achter deze keuze staan.
Dus lijkt het er weer op dat andere mensen er de meeste problemen mee hebben.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:54:10 #191
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36236517
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:51 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Hoeven ze niet perse, maar er zijn er maar weinigen die ik ken die hun biologische klok ook daadwerkelijk een halt kunnen toeroepen of kunnen 'negeren'. Vroeg of laat....
Ik ken er juist best veel die bewust geen kinderen willen omdat ze het te lastig of te moeilijk vinden of het gewoon niet zien zitten. Net als sommige mannen. Maar kennelijk wordt dat als abnormaal beschouwd
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:56:35 #192
37769 erodome
Zweefteef
pi_36236597
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:53 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken wel mannen en vrouwen die bewust kiezen voor hun werk, omdat ze daar gewoon veel plezier en voldoening uithalen. Moeten ze lekker zelf weten. Het lijkt wel of dat ook niet mag of zo.

Dat jij je relatie en kinderen belangrijker vindt is ook prima (misschien vind ik dat zelf ookw el). Maar er zijn ook mensen die andere dingen leuker en belangrijker vinden
Ik zeg ook al, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat teld...

Maar wat ik vaak zie is jagen naar nog een auto, jagen naar een groter huis, grotere tv, meer meer meer meer en ze vergeten maar al te vaak dat al dat matriele zo vergankelijk is, zo niets voorsteld als het erop neerkomt, als je dood gaat wil je mensen om je heen om wie je geeft, wil je weten dat je goed geleefd hebt en niet een leuke dikke tv naast je hebben

Het ene sluit het andere niet uit, iemand die thuiszit kan een dodelijk saai leven hebben en iemand die carriere wil maken kan een ontzettend gezelligheids mens zijn, maar ik spreek over steriotypes even omdat alles nuanceren tot enorme lappen tekst zou leiden
pi_36236699
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik ken er juist best veel die bewust geen kinderen willen omdat ze het te lastig of te moeilijk vinden of het gewoon niet zien zitten. Net als sommige mannen. Maar kennelijk wordt dat als abnormaal beschouwd
Precies. Ken in m'm omgeving ook een paar vrouwen die geen kinderen willen en een paar zijn onderhand al in de overgang, dus daar is ook echt geen sprake meer van op het laatst moment nog vlug even moeder te worden.

Ik vind het verder niet zo interessant allemaal. Mensen moeten zelf weten wanneer en of ze wel aan kinderen beginnen. Valt me op dat heel veel mensen hun eigen wensen erop projecteren.
Collega van me is zwanger en heb al van verschillende mensen de vraag gekregen wanneer ik eens zwanger wordt: 'het is veel beter om jong moeder te worden, zowel voor jou als je voor kind' hoor ik dan. WTF, bemoei je met je eigen zaken, proberen ze je nog half om te praten ook.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:01:48 #194
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36236769
Oh ja...Met haar 'projectje'...Hockeyen met een doof meisje...
Ik vraag me af of 't dove meisje net zo blij is met 't 'projectje' als mevrouw-projectje zelf...

Dat wordt haar natuurlijk niet gevraagd...
...dass wir fliegen.
pi_36236828
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Vind ik aboluut niet abnormaal hoor! Mijn ervaring is dat het juist uitspraken zijn van de 'jongere' generatie, die naarmate de tijd verstrijkt en ze dus ouder (en wijzer..?) worden vaak terugkomen op hun eerder gedane statements. Je oergevoel is namelijk iets wat mensen, vooral op latere leeftijd parte gaat spelen. (vaak als het bijna of al te laat is om kinderen via natuurlijke wijze te baren...)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:08:51 #196
37769 erodome
Zweefteef
pi_36236981
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien is het moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die echt alleen leven voor hun werk en dat dat het belangrijkste is voor hun. Nou, lekker laten gaan die mensen. Ik betwijfel of die mensen allemaal massaal als ze ouder worden spijt krijgen dat ze niet aan kinderen zijn begonnen. Sommige mensen willen gewoon geen kinderen, kiezen daar bewust voor en zullen op latere leeftijd nog steeds achter deze keuze staan.
Dus lijkt het er weer op dat andere mensen er de meeste problemen mee hebben.
Nogmaals, heeft geen bal met wel of geen kinderen willen te maken, ik ken ook mensen die geen carriere najagen en die ook geen kinderen willen, dat er even los van zien gaarne...

Leven voor je werk, tja, dat doet me denken aan een gezegde, je werkt om te leven en leeft niet om te werken...

Nogmaals, ieder moet het voor zich weten, als jij happy bent met je leven lang op een kantoor slijten zodat je een nog dikkere bak onder je reet kan rijden naar je werk toe dan moet je dat vooral doen, maar ik vind het een nogal leeg leven dan, maarja ik ben dan ook niet matrealistisch ingesteld.

Aan het eind van je leven tellen maar 2 dingen en dat is de liefde die je hebt ontvangen en de liefde die je hebt gegeven, zorg dat dat goed zit, of je nu veel werkt of niet.
pi_36237025
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Vind ik aboluut niet abnormaal hoor! Mijn ervaring is dat het juist uitspraken zijn van de 'jongere' generatie, die naarmate de tijd verstrijkt en ze dus ouder (en wijzer..?) worden vaak terugkomen op hun eerder gedane statements. Je oergevoel is namelijk iets wat mensen, vooral op latere leeftijd parte gaat spelen. (vaak als het bijna of al te laat is om kinderen via natuurlijke wijze te baren...)
Ik ken wel mensen die geen kinderen willen en m'n tante wilt absoluut ook geen kinderen (geen zin in de verantwoordelijkheid). En het is inderdaad zo dat elk jong meisje schreeuwt dat ze nooooooit kinderen wilt maar uiteindelijk zijn er altijd wel een paar die hierbij blijven.
Wil zelf wel graag een kindje trouwens, maar nu nog niet.
pi_36237114
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, heeft geen bal met wel of geen kinderen willen te maken, ik ken ook mensen die geen carriere najagen en die ook geen kinderen willen, dat er even los van zien gaarne...

Leven voor je werk, tja, dat doet me denken aan een gezegde, je werkt om te leven en leeft niet om te werken...

Nogmaals, ieder moet het voor zich weten, als jij happy bent met je leven lang op een kantoor slijten zodat je een nog dikkere bak onder je reet kan rijden naar je werk toe dan moet je dat vooral doen, maar ik vind het een nogal leeg leven dan, maarja ik ben dan ook niet matrealistisch ingesteld.

Aan het eind van je leven tellen maar 2 dingen en dat is de liefde die je hebt ontvangen en de liefde die je hebt gegeven, zorg dat dat goed zit, of je nu veel werkt of niet.
Ik be het met je eens Erodome, ik werk graag maar ben liever vrij. Ben zelf helemaal niet materialistisch ingesteld en heb meer plezier met wat mensen om me heen, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die niet zo zijn.
De een is socialer ingesteld dan de ander, en je hebt mensen die niet zo begaan zijn met liefde nemen en geven.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:15:16 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36237163
Ik wilde vroeger, tot mijn 28ste, juist altijd kinderen en nu (37) is die drang helemaal verdwenen. Zie mezelf niet in die moederrol kruipen en ontbeer de (broodnodige) vastigheid en verantwoordelijkheid. Om over een relatie maar te zwijgen .
Tegelijkertijd ben ik verre van een carrièrevrouw. Ik doe werk dat ik erg leuk vind, maar met mijn carrièreplanning ben ik nooit bezig geweest. Boeit me niet. Ik wil gewoon leuk, lekker en vooral vrij leven.
pi_36237327
Dat kan ook Copycat. Geen carrierevrouw maar ook geen kinderen.

Ja hoort ook vaak dat ouders jaloers verzuchten dat mensen zonder kinderen wel veel dingen kunnen die zij niet kunnen. Verre reizen maken, mooie auto, een vrijer leven. Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Kon je van allebei maar een beetje. Leuk en lief voor je kinderen zorgen en als ze gaan huilen en vervelend worden even een verre reis maken.
pi_36237549
quote:

[..]

Dit is het gevaar van stereotypering. Impliciet zeg je hier eigenlijk dat carrièregerichte vrouwen allemaal op een kantoor zitten en allemaal werken voor materiele zaken. Volgens mij gaat dit maar op een voor klein deel van de carrièrevrouwen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand, man of vrouw, zich een leven lang uit de naad kan werken voor een huis of een auto. Er zijn zat vrouwen die carrière maken op andere gebieden, bijvoorbeeld in de zorg, het onderwijs of de wetenschap en dat is allesbehalve een vetpot, dus om het geld doen ze het waarschijnlijk niet. Blijft over; voldoening. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat sommige vrouwen écht voldoening halen uit hun werk en dat ze aan het einde van hun leven denken, wat heb ik een geweldige carrière gehad?
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:28:39 #202
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36237575
quote:

Je stelt het alsof werken alleen om materie gaat. Ik werk zelf veel en hard, maar dat is omdat ik echt plezier in mijn werk heb. Niet voor het geld.

Voor mij is die balans tussen werk erg belangrijk. Ik vind mijn relatie belangrijk en steek er tijd in, maar ik wil ook veel tijd in mijn werk steken. Omdat ik het leuk vindt en omdat het helpt me te ontwikkelen als mens.
pi_36239608
Wat een zeur is de TS met zijn tv-uitzending als voorbeeld. Het bewijst alleen maar dat hij zelf een of andere pauper wordt waar iedereen straks ook weer geld voor kan gaan dokken omdat meneer zelf straks -omdat hij dus tegen carriere-types/vrouwen opzich is- een of andere korte termijn baan krijgt omdat hij zelf een of andere niet afgemaakte wazige studie heeft gevolgd en dus vroeg of laat werkloos wordt en dan vervolgens de rest vd wereld de schuld gaat geven of topics zoals deze gaat openen op FOK.

Wees blij dat er steeds meer 'babes' in het bedrijfsleven komen die ook nog vroeg al bezig zijn met het uitstippelen van hun carriere ipv het oeroude " ik zie wel waar het schip strand en als ik maar een vent heb die goed voor me is " snollies waar je mee wordt doodgegooid. Het zijn wel dat soort types die deels zorgen dat de economie als geheel draaiende blijft. Trouwens alleen maar leuk dit want ik maak vaak mee bij sollicitatiegesprekken dat dit soort zelfverzekerde en goed onderlegde meisjes in de praktijk graag hun gretigheid laten blijken al of niet ingegeven door hun gevolgde opleiding. De bekende mantelpakjes en ditto haarstijl en lichte make-up die je dan door zo een deur ziet komen doet je als man toch denken: " Hmm.... het is soms net alsof je een modellenburo runt "
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_36240370
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:34 schreef editor2 het volgende:
Wat een zeur is de TS met zijn tv-uitzending als voorbeeld. Het bewijst alleen maar dat hij zelf een of andere pauper wordt waar iedereen straks ook weer geld voor kan gaan dokken omdat meneer zelf straks -omdat hij dus tegen carriere-types/vrouwen opzich is- een of andere korte termijn baan krijgt omdat hij zelf een of andere niet afgemaakte wazige studie heeft gevolgd en dus vroeg of laat werkloos wordt en dan vervolgens de rest vd wereld de schuld gaat geven of topics zoals deze gaat openen op FOK.

Wees blij dat er steeds meer 'babes' in het bedrijfsleven komen die ook nog vroeg al bezig zijn met het uitstippelen van hun carriere ipv het oeroude " ik zie wel waar het schip strand en als ik maar een vent heb die goed voor me is " snollies waar je mee wordt doodgegooid. Het zijn wel dat soort types die deels zorgen dat de economie als geheel draaiende blijft. Trouwens alleen maar leuk dit want ik maak vaak mee bij sollicitatiegesprekken dat dit soort zelfverzekerde en goed onderlegde meisjes in de praktijk graag hun gretigheid laten blijken al of niet ingegeven door hun gevolgde opleiding. De bekende mantelpakjes en ditto haarstijl en lichte make-up die je dan door zo een deur ziet komen doet je als man toch denken: " Hmm.... het is soms net alsof je een modellenburo runt "
Je spiegelt het net zo voor alsof het bedrijfsleven 1 grote orgie is...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:05:01 #205
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36240415
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je stelt het alsof werken alleen om materie gaat. Ik werk zelf veel en hard, maar dat is omdat ik echt plezier in mijn werk heb. Niet voor het geld.

Voor mij is die balans tussen werk erg belangrijk. Ik vind mijn relatie belangrijk en steek er tijd in, maar ik wil ook veel tijd in mijn werk steken. Omdat ik het leuk vindt en omdat het helpt me te ontwikkelen als mens.
ontwikkeling, daar draait het vooral bij mij om.
Zelfvoldoening, bij de een is dat op het emotionele vlak en bij een ander bvb materialisme.
pi_36240471
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:53 schreef Cracka-ass het volgende:
idd ik ook! Anders zouden we ook nooit bij elkaar passen denk ik.. .
pi_36240547
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:05 schreef Mukie het volgende:

[..]

ontwikkeling, daar draait het vooral bij mij om.
Zelfvoldoening, bij de een is dat op het emotionele vlak en bij een ander bvb materialisme.
Met als grote verschil tussen beiden dat de materialistische 'voldoening' eigenlijk gewoon een luchtbel is. Noem het een tijdelijke high met het risico dat het uitmond in een niet aflatende, niet te stillen honger naar meer 'lucht'... Het ultieme niets dus! Ik zoek daarom naar een goede combinatie van beide. Je kunt daarom best zeggen dat het materialisme in mijn geval de emotionele stabiliteit fasciliteert.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:29:35 #208
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36241124
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:09 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Met als grote verschil tussen beiden dat de materialistische 'voldoening' eigenlijk gewoon een luchtbel is. Noem het een tijdelijke high met het risico dat het uitmond in een niet aflatende, niet te stillen honger naar meer 'lucht'... Het ultieme niets dus! Ik zoek daarom naar een goede combinatie van beide. Je kunt daarom best zeggen dat het materialisme in mijn geval de emotionele stabiliteit fasciliteert.
Deels mee eens. Aangezien er ook mensen die juist een carriere willen maken zodat ze eindelijk iets kunnen gaan kopen wat ze altijd al wilden en daarna hiermee genoegen nemen.

Materialisme is niet per se altijd slecht. Maar of het complete voldoening geeft, dat is aan ieder mens an sich.
pi_36241343
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:29 schreef Mukie het volgende:

[..]

Deels mee eens. Aangezien er ook mensen die juist een carriere willen maken zodat ze eindelijk iets kunnen gaan kopen wat ze altijd al wilden en daarna hiermee genoegen nemen.

Materialisme is niet per se altijd slecht. Maar of het complete voldoening geeft, dat is aan ieder mens an sich.
Mee eens, mits het geen doel op zich vormt. Puur en alleen materialistische gedachtes koesteren zal een onopvulbare psychische leegte veroorzaken, dit is wetenschappelijk aangetoond. In ieder mens schuilt immers de drang naar affectie en erkenning. Indien hierin niet kan worden voorzien zal men in een psychisch isolement geraken wat niet te compenseren valt met materialistische zaken, louter met liefde.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:23:45 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36242913
Fuifduif, als ik jouw levenswerk vijandelijk overneem en notarieel failliet laat verklaren na enkele vitale onderdelen over te nemen en als hoer te gebruiken om mijn eigen bedrijf te stutten, smeek je me dan om genade?

Leuk man, mannen, 14.gif
pi_36243848
Wat 'n vreemd topic is dit. Lijkt me niet dat de TS dit serieus meent, toch?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:12:56 #212
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36244711
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:06 schreef BdR het volgende:
Business Babes

[afbeelding]

Ik heb niks tegen carrierevrouwen, maar ik heb het programma gisteren ook gezien en het moet gezegd... die wijven (kinderen nog, eigenlijk) waren gewoon heel, héél, HÉÉL erg!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36245599
Rapportage morgen eens bekijken... vreemd gelul inderdaad. Je zou juist zeggen dat die carrierevrouwtjes het juist wel goed vinden dat er wat geld naar ouderen en gehandicapten gaat enzo omdat ze slimmer zijn. Meestal zijn die Tokkie-achtigen het meest asociaal.
pi_36245680
Voor mij is het een kwestie van gewoon heel goed weten wat ik wil.

Ik wil vroeg of laat een leidinggevende functie in een gezellig bedrijf waarin iedereen zichzelf mag zijn zolang het geleverde werk maar goed is. Grote bedrijven is dus niet mijn ding. Uiteindelijk wil ik een eigen bedrijf op een soort van consultancybasis, maar dat plan heeft nog geen vaste vormen. Ik wil niet voor de rest van mijn leven in loondienst blijven omdat ik weet dat het geen voldoening blijft geven. Mijn werk moet als eerste voldoening en plezier geven, zowel het werk als de sfeer. Daarna komt voor mij het salaris, al stel ik daar wel wat eisen aan.

Ik ben totaal niet materialistisch ingestelt. Ik geef niet om mooie auto's, al vind ik een mooi huis wel weer belangrijk. Gek genoeg gaat het me daarin wel weer om de sfeer, kan volgepropt zijn met oerlelijke meubels uit grootmoeders tijd. Als ik maar het gevoel heb dat er geleefd word. Mijn vriend komt op de eerste plaats en daar besteed ik veel aandacht aan. Verder haal ik veel voldoening uit mijn huisdieren en ik hou ontzettend van reizen omdat ik vind dat het je horizon kan verbreden. Ik zie mezelf dan ook niet omwille van de kinderen kamperen of in een caravan zitten. Ik hou niet van dergelijke vakanties en ik zal het ook nooit vrijwillig zo doen. Om te reizen heb je geld nodig, aan geld kom je door te werken en door te werken kan ik op mijn manier leven. En dat is dus veel aandacht voor mijn vriend, familie en vrienden, een mooi huis en veel reizen, ik vind dus zelf dat ik werk om te leven ondanks dat ik heel bewust aan carriereplanning doe en de ambitieuste medewerker van kantoor ben. Ik vind het een mooie balans voor mezelf want ik haal uit prive en werk het maximale voor dit moment.
pi_36245778
En ik vind 't kofschip weer belangrijk.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:40:06 #216
1986 Jane
pi_36245915
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Voor mij is het een kwestie van gewoon heel goed weten wat ik wil.

Ik wil vroeg of laat een leidinggevende functie in een gezellig bedrijf waarin iedereen zichzelf mag zijn zolang het geleverde werk maar goed is. Grote bedrijven is dus niet mijn ding. Uiteindelijk wil ik een eigen bedrijf op een soort van consultancybasis, maar dat plan heeft nog geen vaste vormen. Ik wil niet voor de rest van mijn leven in loondienst blijven omdat ik weet dat het geen voldoening blijft geven. Mijn werk moet als eerste voldoening en plezier geven, zowel het werk als de sfeer. Daarna komt voor mij het salaris, al stel ik daar wel wat eisen aan.

Ik ben totaal niet materialistisch ingestelt. Ik geef niet om mooie auto's, al vind ik een mooi huis wel weer belangrijk. Gek genoeg gaat het me daarin wel weer om de sfeer, kan volgepropt zijn met oerlelijke meubels uit grootmoeders tijd. Als ik maar het gevoel heb dat er geleefd word. Mijn vriend komt op de eerste plaats en daar besteed ik veel aandacht aan. Verder haal ik veel voldoening uit mijn huisdieren en ik hou ontzettend van reizen omdat ik vind dat het je horizon kan verbreden. Ik zie mezelf dan ook niet omwille van de kinderen kamperen of in een caravan zitten. Ik hou niet van dergelijke vakanties en ik zal het ook nooit vrijwillig zo doen. Om te reizen heb je geld nodig, aan geld kom je door te werken en door te werken kan ik op mijn manier leven. En dat is dus veel aandacht voor mijn vriend, familie en vrienden, een mooi huis en veel reizen, ik vind dus zelf dat ik werk om te leven ondanks dat ik heel bewust aan carriereplanning doe en de ambitieuste medewerker van kantoor ben. Ik vind het een mooie balans voor mezelf want ik haal uit prive en werk het maximale voor dit moment.
Kennelijk is een gedegen kennis van de Nederlandse grammatica dan tegenwoordig geen vereiste meer om carriere te maken.

Oh nee, wacht... daar heb je natuurlijk een secretaresse voor!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:40:51 #217
1986 Jane
pi_36245936
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
En ik vind 't kofschip weer belangrijk.

gmta enzo
pi_36246013
Sjonge, wat een flauwe opmerkingen weer. School is alweer een tijdje geleden maar geen zorgen: als ik mijn diploma Journalistiek over 3 jaar heb, zul je over mijn grammatica geen klachten meer hebben. En geloof het of niet, een test van vorig jaar (OK, niet grammaticaal, eerlijk is eerlijk) wees uit dat mijn kennis van onze taal ruim boven HBO nivo scoorde. Want ja, dat testen ze als je op zo'n opleiding wil komen. Maar dat er wat aan te sleutelen valt is mij ook bekend.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:45:58 #219
1986 Jane
pi_36246103
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:
School is alweer een tijdje geleden maar geen zorgen: als ik mijn diploma Journalistiek over 3 jaar heb, zul je over mijn grammatica geen klachten meer hebben.
Ik leerde dat nog gewoon op de basisschool.

En sorry hoor, maar als je hoog van de toren blaast en je stukje staat vol taalfouten, dan kun je opmerkingen verwachten.
pi_36246183
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik leerde dat nog gewoon op de basisschool.

En sorry hoor, maar als je hoog van de toren blaast en je stukje staat vol taalfouten, dan kun je opmerkingen verwachten.
Waarmee blaas ik volgens jou hoog van de toren dan?
pi_36246470
Hoe komt het trouwens dat die meisjes schijnbaar totaal geen last van de puberteit hebben? Bij hen is het precies andersom, in plaats van fuck the world, en ik doe waar ik zin in heb; lijken ze alles voor zoete koek te slikken, mede door hun ouders. Vreemd...
pi_36246582
Ik herken wel een beetje wat Jane zegt. Je hebt vertelt over al je prestaties, maar je mist elementaire basis: Bescheidenheid en grammatica!
pi_36246633
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Sjonge, wat een flauwe opmerkingen weer. School is alweer een tijdje geleden maar geen zorgen: als ik mijn diploma Journalistiek over 3 jaar heb, zul je over mijn grammatica geen klachten meer hebben. En geloof het of niet, een test van vorig jaar (OK, niet grammaticaal, eerlijk is eerlijk) wees uit dat mijn kennis van onze taal ruim boven HBO nivo scoorde. Want ja, dat testen ze als je op zo'n opleiding wil komen. Maar dat er wat aan te sleutelen valt is mij ook bekend.
Als jij jezelf in de spiegel bekijkt, denk je dan ook, "wat ben ik ook goed"?

pi_36246643
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef An24 het volgende:
Ik herken wel een beetje wat Jane zegt. Je hebt vertelt over al je prestaties, maar je mist elementaire basis: Bescheidenheid en grammatica!
Doet dat er nog toe als je eenmaal succesvol bent?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:01:25 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_36246657
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik zie mezelf dan ook niet omwille van de kinderen kamperen of in een caravan zitten. Ik hou niet van dergelijke vakanties en ik zal het ook nooit vrijwillig zo doen.
Dat hoeft toch ook niet, ok, de eerste 4 jaar zal je het iets rustiger aan moeten doen met bestemmingen voor vakantie, maar daarna kan zo'n plurk gewoon mee waarheen je maar wil hoor...

Wat is dat toch met mensen dat ze denken dat je leven over is, je een stalen bal aan je been gebonden krijgt ofzo als je kinderen hebt.
Ook kinderen vinden nieuwe culturen proeven leuk, vinden reizen leuk en na de 4 jaar kunnen ze een lange vliegtuigreis meer dan prima hebben...
pi_36246762
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Doet dat er nog toe als je eenmaal succesvol bent?
true, true
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05:48 #227
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36246805
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet, ok, de eerste 4 jaar zal je het iets rustiger aan moeten doen met bestemmingen voor vakantie, maar daarna kan zo'n plurk gewoon mee waarheen je maar wil hoor...

Wat is dat toch met mensen dat ze denken dat je leven over is, je een stalen bal aan je been gebonden krijgt ofzo als je kinderen hebt.
Ook kinderen vinden nieuwe culturen proeven leuk, vinden reizen leuk en na de 4 jaar kunnen ze een lange vliegtuigreis meer dan prima hebben...
Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar 19 is toch iets te jong hiervoor, althans in mijn ogen. Toen ik 23 was wilde ik ook het liefste direct kids hebben, maar ben blij dat ik er nu nog niet aan ben begonnen. Je moet immers de eerste tijd toch je leven gaan aanpassen en vooral dat "rekening houden met" is niet voor iedereen weggelegd.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:41 #228
67978 HenryHill
pi_36246843
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef An24 het volgende:
1) Welgeteld 1 d/t foutje en misschien 2 zinnen die beter anders geformuleerd hadden kunnen worden. Poe poe, wat een buit.

2) Het gaat hier toch om carrierevrouwen, nou komt er eindelijk een vrouw ervoor uit om een carriere na te jagen, gaat iedereen haar lopen bekritiseren omdat ze haar toekomstplannen tentoonstelt.

Als dit soort reacties niet gewaardeerd worden zal het wel een lekker eenzijdig topic blijven, denk ik zo...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:09:31 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36246935
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:45 schreef Jane het volgende:
je stukje staat vol taalfouten
Overdrijven is ook een vak.
Er staat een - naar FOK!begrippen klein - aantal taalfouten in. Waar hebben we het over?

Wat mij betreft mag de discussie dus wel weer wat breder gaan dan de taalvaardigheid van een user. Ongeacht hoe hoog ze van de toren zou blazen.
pi_36246940
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:06 schreef HenryHill het volgende:

1) Welgeteld 1 d/t foutje en misschien 2 zinnen die beter anders geformuleerd hadden kunnen worden. Poe poe, wat een buit.
Als je een egodocument aan het schrijven bent, kun je je zo'n foutje niet veroorloven.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:10:32 #231
1986 Jane
pi_36246980
quote:

[..]

1) Welgeteld 1 d/t foutje
En ook jij gaat niet door voor de koelkast!

Zie je, ik durf de mannen hier ook gewoon te bekritiseren!
pi_36246996
Bescheidenheid is inderdaad geen deugd van mij. Ik ben trots op de kleine dingen die ik tot nu toe bereikt heb maar er is meer. En met bescheidenheid maak je geen carriere, denk ik. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de fouten te verbeteren? Ik heb er volgens mij 2 ontdekt, lijkt wel een zoekplaatje zo.

Wat betreft kinderen, Ero.. Ik denk wel dat het moederschap offers vraagt, hoewel dat voor de goede moeder misschien geen probleem is. Tenslotte hebben kinderen aandacht, tijd en liefde nodig, dat kost bergen energie. Maar een blok aan je been: nee, dat gaat er bij mij ook niet in. Ik denk wel dat het op alle aspecten van je leven in bepaalde mate invloed heeft.
pi_36246999
Op fora ga je toch niet op spelfouten letten? .
pi_36247113
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:11 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Bescheidenheid is inderdaad geen deugd van mij. Ik ben trots op de kleine dingen die ik tot nu toe bereikt heb maar er is meer. En met bescheidenheid maak je geen carriere, denk ik. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de fouten te verbeteren? Ik heb er volgens mij 2 ontdekt, lijkt wel een zoekplaatje zo.

Wat betreft kinderen, Ero.. Ik denk wel dat het moederschap offers vraagt, hoewel dat voor de goede moeder misschien geen probleem is. Tenslotte hebben kinderen aandacht, tijd en liefde nodig, dat kost bergen energie. Maar een blok aan je been: nee, dat gaat er bij mij ook niet in. Ik denk wel dat het op alle aspecten van je leven in bepaalde mate invloed heeft.
Kijk eens aan wat een wijze woorden!! Ben het 100% met je eens.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:15:12 #235
67978 HenryHill
pi_36247176
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:10 schreef Jane het volgende:

[..]

En ook jij gaat niet door voor de koelkast!

Zie je, ik durf de mannen hier ook gewoon te bekritiseren!
Yup, sommige mannen hebben een hekel aan carrièrevrouwen. Maar nagenoeg alle mannen hebben een hekel aan zeikende vrouwen...
pi_36247209
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:15 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Yup, sommige mannen hebben een hekel aan carrièrevrouwen. Maar nagenoeg alle mannen hebben een hekel aan zeikende vrouwen...
Zeikende vrouwen... *ril*
pi_36247237
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:15 schreef HenryHill het volgende:

[..]

pi_36247270
quote:

2) Het gaat hier toch om carrierevrouwen, nou komt er eindelijk een vrouw ervoor uit om een carriere na te jagen, gaat iedereen haar lopen bekritiseren omdat ze haar toekomstplannen tentoonstelt.

Als dit soort reacties niet gewaardeerd worden zal het wel een lekker eenzijdig topic blijven, denk ik zo...
Ik hoop niet dat het anderen afschrikt. Ik zit hier in ieder geval niet om aardig gevonden te worden.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:17:43 #239
1986 Jane
pi_36247287
quote:
Er staat een - naar FOK!begrippen klein - aantal taalfouten in. Waar hebben we het over?
Als dat tegenwoordig het criterium al is.

Ik loop hier normaal gesproken ook niet iedereen te verbeteren die een taalfout maakt, maar in combinatie met de inhoud van de reactie was het m.i. een bizarre tegenstelling. Zeker als je daarna leest dat ze nog een journalistiekopleiding doet ook!

Verder vind ik dat er niks mis is met vrouwen die een carrière ambiëren, trouwens. Sterker nog, ik heb zelf gewoon ook een goede baan, al staat een leuk leven leiden bij mij altijd op de eerste plaats.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:43 #240
37769 erodome
Zweefteef
pi_36247328
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar 19 is toch iets te jong hiervoor, althans in mijn ogen. Toen ik 23 was wilde ik ook het liefste direct kids hebben, maar ben blij dat ik er nu nog niet aan ben begonnen. Je moet immers de eerste tijd toch je leven gaan aanpassen en vooral dat "rekening houden met" is niet voor iedereen weggelegd.
Toen ik 23 was had ik al een kleintje van een jaar, zo zie je maar weer, wat een verschil tussen mensen zeg, want als ik eerder echt die stabiele basis had gehad die ik noodzakelijk vond om aan een kind te beginnen dan was ik er vroeger aan begonnen, als ik nu terugkijk had ik er eerder aan kunnen en willen beginnen....
pi_36247414
Helaas herken je tegenstellingen als 'school is lang geleden' en de rest van mijn verhaal dan weer niet. September begint het feest voor mij pas weer.
pi_36247464
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Als dat tegenwoordig het criterium al is.

Ik loop hier normaal gesproken ook niet iedereen te verbeteren die een taalfout maakt, maar in combinatie met de inhoud van de reactie was het m.i. een bizarre tegenstelling. Zeker als je daarna leest dat ze nog een journalistiekopleiding doet ook!

Verder vind ik dat er niks mis is met vrouwen die een carrière ambiëren, trouwens. Sterker nog, ik heb zelf gewoon ook een goede baan, al staat een leuk leven leiden bij mij altijd op de eerste plaats.
Life is all about setting priorities... Vrouwen die daarentegen te ver zijn doorgeschoten qua (zakelijke)ambities en hiermee hun cariere voor een eventuele relatie positioneren (de echte carieretijgers dus...) kunnen mij persoonlijk niet bekoren en van mij ook geen empathie verwachten... Emotionele verbondenheid gaat bij mij voor zakelijke roem.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:24:30 #243
1986 Jane
pi_36247579
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:20 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Helaas herken je tegenstellingen als 'school is lang geleden' en de rest van mijn verhaal dan weer niet. September begint het feest voor mij pas weer.
Ik ben het met Copycat eens dat dit allemaal wel erg offtopic gaat, maar ik durf te wedden dat het voor mij langer geleden is. 21 jaar om precies te zijn. Ja, de middelbare school.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:26:30 #244
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36247647
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Toen ik 23 was had ik al een kleintje van een jaar, zo zie je maar weer, wat een verschil tussen mensen zeg, want als ik eerder echt die stabiele basis had gehad die ik noodzakelijk vond om aan een kind te beginnen dan was ik er vroeger aan begonnen, als ik nu terugkijk had ik er eerder aan kunnen en willen beginnen....
Dat is fijn om te horen dat het zo goed is verlopen.

Helaas zie ik ook dat het vaak niet goed loopt mbt kinderen en een ietwat jongere leeftijd. Ze zijn meestal zelf nog veel te kinds om volledig te bevatten wat het betekend om een ouder te zijn, zien het eerder als speeldgoed, een extraatje voor als je je verveelt of gewoon een bindmiddel voor de vent zodat hij zou blijven.

Zelf wil ik eerst een stabiele basis hebben qua woonruimte, werk, relatie. Niet perse in die volgorde. Dat je er echt voor kiest, samen, om een nieuw persoontje in de wereld te zetten en daar ook volop de tijd voor kunnen nemen.
pi_36247805
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef pberends het volgende:
Hoe komt het trouwens dat die meisjes schijnbaar totaal geen last van de puberteit hebben? Bij hen is het precies andersom, in plaats van fuck the world, en ik doe waar ik zin in heb; lijken ze alles voor zoete koek te slikken, mede door hun ouders. Vreemd...
Niemand ?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:31:17 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36247830
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:24 schreef Jane het volgende:
Ik ben het met Copycat eens dat dit allemaal wel erg offtopic gaat.

Sluit ik nu deze off topic discussie af met de bekentenis dat je me, ondanks mijn afgeronde opleiding Journalistiek en als professionele tekstschrijver, op FOK! vast en zeker kunt betrappen op taalfouten.

Zo.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:34:31 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36247978
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef pberends het volgende:

Niemand ?
Verlate puberteit wellicht?
Als ze 18/20 zijn, zijn het die schaarsgeklede, losbandige sletten die erom vragen en waar TS uit frustratie dan weer topics over gaat openen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:24 #248
1986 Jane
pi_36248065
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Niemand ?
Jawel. Ik vond het ook hele vreemde tieners als ik ze zo zag in dat programma. Ik heb er alleen ook geen verklaring voor, behalve dat het er kennelijk al vanaf jonge leeftijd zo is in gestampt dat ze succesvol moeten worden, dat het rebelse helemaal verdwenen is.
Die moeder van één van die meisjes die in de uitzending zat was trouwens ook best eng in haar manier van doen. Niks geen gezellige moeder, maar schijnbaar alleen maar bezig met het vormen van haar dochters. Beetje doorgeslagen, als je het mij vraagt.
pi_36248652
Ik heb niks tegen mensen die zo nodig carriëre moeten maken. Ik heb ook niks tegen vrouwen die dat doen. Ik heb wel wat tegen het type vrouw die carriëre maakt om te bewijzen dat ze 'independent' en 'strong' zijn alleen om zich af te zetten tegen de man.

Even voor de politieke correctheid, ik heb ook een hekel aan de carriëre makende man die alleen maar aan die glimmende Mercedes denkt in plaats van aan belangerijkere zaken.
pi_36248805
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Bijbel'. De titel van vanavond luidde 'De Vader' en ging over de rol van de vader binnen het gezin. Van die gereformeerde Christen fundies die denken alles te vertellen hebben thuis.

Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: "Wordt eens wakker man, we leven niet meer in 1800!". Eén zo'n vader zei dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is en dat de vader het hoofd is van het gezin.

Ik walg van dat soort gasten.

dinsdag 21 maart 2006 @ 23:49:55 #251
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_36251060
quote:
Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.

Herkennen meer mensen dit?
Ja ik herken dit, omdat ik dit zelf ook vind. De effecten van de babyboom-generatie op mijn generatie en die daaropvolgend zullen namelijk financieel vrij ingrijpend zijn.

Zelf ga ik met mijn vriendin dan ook over een aantal jaren weg uit Nederland, en gelukkig hebben we beiden een internationaal georienteerde opleiding

Ik moet er wel bij zeggen dat bovenstaande niet een primaire reden kan zijn voor vertrek, een besluit tot emigratie is meer een gevoelsmatige kwestie (klimaat, cultuur, omgeving, samenleving). Mensen die zeggen dat ze 'graag uit Nederland vertrekken' omdat bijv. 'kabinet bakellende er een puinzooi van maakt ' neem ik dan ook niet serieus, omdat het vaak alleen bij woorden blijft.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_36251319
quote:
Echte carrierevrouwen hebben geen tijd om op fok rond te lopen. Huphup, ga je werk doen bitch!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:11:13 #253
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36251764
Zolang ze geen dingen roepen als: 'Ik ben een echte carrierevrouw',
is er mijns inziens niets mis met een vrouw die graag carriere maakt.

Het verschil lijkt klein, maar is groot.

( Oh, en 'vrouw' mag hier ook vervangen worden door 'man', by the way... )
...dass wir fliegen.
pi_36252362
Ik heb totaal geen probleem met carrièrevrouwen. Als dat is wat zij willen, dan vind ik dat hun goed recht. De mogelijkheden zijn er, dus waarom zou je er geen gebruik van maken.

Het opvallende aan het filmpje voor mij, is dat die meisjes graag wat voor de wereld willen betekenen, maar op een heel egoïstische manier. Dat ene meisje had het zelfs al over verhuizen naar het buitenland, omdat ze teveel belasting moest betalen als ze in Nederland een eigen bedrijf had. Niet dat ik deze visie compleet belachelijk vind, maar ik vind het wel raar dat ze zegt dat ze iets voor de wereld wil betekenen, maar ondertussen geen belasting wil betalen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:41:24 #255
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36252506
Ja, dat kwam dus ook mooi naar voren in het projectje van mevrouw-projectje...
...dass wir fliegen.
pi_36252673
Ze wil dan ook niet iets voor de wereld betekenen en de humanitaire vriend uithangen. Ze wil dat andere mensen zien hoe goed ze wel niet bezig is en ermee kunnen opscheppen. Op zich vind ik dat nog niet eens erg, want uiteindelijk is ze dan toch wel goed bezig.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:13:23 #257
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_36255187
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:50 schreef Avani het volgende:
Ze wil dan ook niet iets voor de wereld betekenen en de humanitaire vriend uithangen. Ze wil dat andere mensen zien hoe goed ze wel niet bezig is en ermee kunnen opscheppen. Op zich vind ik dat nog niet eens erg, want uiteindelijk is ze dan toch wel goed bezig.
Dat valt niet te beoordelen. Mensen die puur egoistisch zijn doen alles voor geld en gooien ethiek in de wind. Niet dat dat tutje dit in extremis doet, maar je begrijpt de strekking.
pi_36258863
quote:
PvdA wil boete voor hoogopgeleide vrouwen die niet werken

Uitgegeven: 22 maart 2006 09:22

DEN HAAG - De Partij van de Arbeid wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van de kosten van hun opleiding terugbetalen, als ze na hun studie niet kiezen voor een baan. Dat zegt S. Dijksma, vicevoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PvdA, in Forum, het periodiek van werkgeversvereniging VNO-NCW, dat donderdag verschijnt.

"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging", zegt Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is. "Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen."
Dit stond vanmorgen op internet. Op zich zit er wat in. Aan de andere kant vind ik het belachelijk om iemand te bestraffen omdat hij of zij de aanwezige kennis niet gebruikt. Iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil, toch?
pi_36258903
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Dit stond vanmorgen op internet. Op zich zit er wat in. Aan de andere kant vind ik het belachelijk om iemand te bestraffen omdat hij of zij de aanwezige kennis niet gebruikt. Iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil, toch?
Zo lang je daar anderen niet mee schaadt ja. Als jij een opleiding doet op kosten van de staat, dan doe je dat dus ook op MIJN kosten. Als je vervolgens die investering die in jou wordt gestoken niet terugbetaald, dan heb je dus in feite ook MIJN geld weggegooid. Dan mag daar best een boete tegenover staan vind ik ja.

MAAR, dat moet dan niet alleen gelden voor vrouwen, maar ook voor mannen.
pi_36259156
Als zoiets ingevoerd word dan moet het voor iedereen gelden die vanwege andere redenen dan gezondheid thuis zitten. Maar ik vind het te ver gaan om er een boete tegenover te zetten.
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 11:49:02 #261
5428 crew  miss_sly
pi_36259255
Terugbetalen van de genoten studiefinanciering als men ervoor kiest geen gebruik te maken van de opgedane kennis en thuis gaat zitten. Voor mannen en vrouwen, trouwens.
pi_36259303
quote:
Buiten dat vergrijst onze samenleving als een jekko. We hebben hard kinderen nodig, en hard vrouwen die participeren in het bedrijfsleven op alle mogelijke niveau's.

Omdat ik toevallig de mogelijkheid heb kinderen te baren, wat nodig is voor de samenleving, ze niet continu aan anderen over wil laten, en daarnaast hersens heb, moet ik dus ergens tussen kiezen...

Ik vind het oneerlijk. Het is al niet makkelijk als hoogopgeleide vrouw (op tijd) kinderen te krijgen. Als ik mijn studie af heb, loop ik (op zijn vroegst) tegen de 24 (zonder extreme vertraging, paar maandjes maar). Dan nog een baan zoeken, een hypotheek fixen, zorgen voor een goed inkomen en wat spaargeld zodat ik mijn kinderen ook nog kan opvoeden zonder te moeten lenen voor vanalles en nog wat, dat gaat nooit lukken voor ik tegen de dertig loop. Nu mag ik ze dus niet eens meer zelf opvoeden, omdat ik dan kapitaal zou verbranden...

Tja, stel... stel he, dat ik er een jaar of 6 uit zou gaan. Zes jaar.. Dan kom ik daarna weer terug in het werkende leven, en kan ik nog wel een jaartje of 35 doorwerken. Is dat dan kapitaalverbranding? Ik lever ten eerste nieuwe belastingbetalers en daarnaast wordt er alsnog een jaar of 35 tot 40 geprofiteerd van wat er in mij is geinvesteerd. Op termijn halen ze die kosten er dan alsnog echt wel uit hoor...

En dan, laagopgeleide vrouwen mogen er wél tussenuit? Is dat niet een beetje raar? Dat ik word gediscrimineerd omdat ik bepaalde kwaliteiten heb?
pi_36259467
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Terugbetalen van de genoten studiefinanciering als men ervoor kiest geen gebruik te maken van de opgedane kennis en thuis gaat zitten. Voor mannen en vrouwen, trouwens.
Wat dacht je van zelfbeschikkingsrecht? Of van mensen die ontdekken dat ze de druk van het werkende leven niet aan kunnen, thuis zitten, onderhouden worden door hun partner (en dus niet van een uitkering, laat dat duidelijk zijn) en zodoende voorkomen dat ze een megakostenpost worden voor de psychische gezondheidszorg?

Of, mijn moeder: fysiotherapeute van huis uit. Is gaan werken, kreeg kinderen, is gestopt. Gelijktijdig startte mijn pa een eigen bedrijf. Mijn moeder springt daarin bij, doet de administratie. Op papier doet ze niks meer met haar studie, is ze huisvrouw. In werkelijkheid zorgt ze samen met mijn pa voor een inkomen waar de staat heel gelukkig van wordt als het gaat om belastingbetalen...

Haar studie, die gebruikt ze niet meer. Althans, niet in de zin dat ze werkt. Wel op ons, haar kinderen. Bespaart verzekeringsmaatschappijen weer het een en ander, want wij komen zelden bij de fysio...

Je kunt die kosten niet direct afwegen. En hoe wil je het dan doen met vrouwen die hoogopgeleid zijn, maar achter de kassa zitten. Is toch ook zonde van het kapitaal dat erin is geinvesteerd? Want voor kassawerk heb je niks nodig in theorie.

Gaan we dan ook een boete geven aan mensen die beneden hun niveau werken? Of die parttime werken? Want met fulltime haal je veel meer rendement uit je investering. En mensen die switchen van branche en dus in een totaal ander vakgebied gaan werken dan waar ze voor zijn opgeleid, gaan we die dan ook een boete geven? Waar is de grens?

Een thuisblijfmoeder bespaart de staat ook weer kosten, immers, de belastingdienst betaald 1/3 deel van de kinderopvang, en als er 4 kids zijn die anders een dag of drie per week naar de opvang moeten, kost dat de staat ook al snel tegen de duizenden euro's per jaar. Zet dat af over 4 jaar, en je hebt de hoogte van de verloren gegane investering er weer uit met besparing op kinderopvang...

Het is niet 1 op 1 vast te stellen, en ik vind het een rare maatregel.

Maak er dan maar direct priveonderwijs van en laat iedereen het volledige bedrag zelf maar ophoesten... Want een eerlijke regeling is nooit te versieren.
pi_36259844
quote:

[..]

Wat een onzin:
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:58 schreef ErikT het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met zoveel mogelijk mensen de kans geven om te studeren. Alsof mensen enkel goede ideëen krijgen die een land kunnen helpen als ze een baan hebben. Die mensen (moeders) zitten bv in schoolraden, buurtcomités, sportclubs enz waar ze hun kennis en denkniveau prima kunnen gebruiken.
Inderdaad!
pi_36259971
ErikT heeft een goed punt, je gebruikt je opgedane kennis niet alleen in je baan. Daarnaast is het als land zowiezo gunstig om een hoog opgeleide beroepsbevolking te hebben. Innovative heeft ook een punt dat het moeilijk is vast te stellen of iemand de door hem of haar opgedane kennis ook daadwerkelijk nuttig gebruikt.

Ik ben om, dit is inderdaad een slecht plan.
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:26:46 #266
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36260367
quote:
Ik vind het oneerlijk. Het is al niet makkelijk als hoogopgeleide vrouw (op tijd) kinderen te krijgen. Als ik mijn studie af heb, loop ik (op zijn vroegst) tegen de 24 (zonder extreme vertraging, paar maandjes maar).
Wat een gelul. Als jij "op tijd" kinderen wil, dan laat je je op tijd nemen door ieman die met jou kinderen wil. Klaar. Daar is niets oneerlijks aan. Jij maakt bewust de keuze om later kinderen te nemen, omdat je nog wilt leren/werken. Daar is helemaal niets mis mee, maar het blijft een keuze. Om dan te gaan lopen mekkeren dat je door de natuur "oneerlijk bedeeld bent omdat kinderen krijgen en carrière maken niet samengaan".. CIAO!

Voor de rest maak je goede punten btw, alleen van die regels gaan mij de haren overeind staan.

pi_36260475
Wat is niet snap is waarom die wijven lopen te zeiken over de vergrijzing en dat ze er niet voor willen betalen. En tegelijkertijd willen ze wel graag kinderen nemen.

Waarom willen die meisjes wel goed voor hun kinderen zorgen, maar niet voor hun opa's en oma's?
pi_36260525
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:29 schreef pberends het volgende:
Wat is niet snap is waarom die wijven lopen te zeiken over de vergrijzing en dat ze er niet voor willen betalen. En tegelijkertijd willen ze wel graag kinderen nemen.

Waarom willen die meisjes wel goed voor hun kinderen zorgen, maar niet voor hun opa's en oma's?
Goed punt!
pi_36260669
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:32 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Goed punt!
"De kinderen hebben nog economische waarde over 25 jaar" .
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:02:48 #270
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36261370
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:56 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat dacht je van zelfbeschikkingsrecht? Of van mensen die ontdekken dat ze de druk van het werkende leven niet aan kunnen, thuis zitten, onderhouden worden door hun partner (en dus niet van een uitkering, laat dat duidelijk zijn) en zodoende voorkomen dat ze een megakostenpost worden voor de psychische gezondheidszorg?

Of, mijn moeder: fysiotherapeute van huis uit. Is gaan werken, kreeg kinderen, is gestopt. Gelijktijdig startte mijn pa een eigen bedrijf. Mijn moeder springt daarin bij, doet de administratie. Op papier doet ze niks meer met haar studie, is ze huisvrouw. In werkelijkheid zorgt ze samen met mijn pa voor een inkomen waar de staat heel gelukkig van wordt als het gaat om belastingbetalen...

Haar studie, die gebruikt ze niet meer. Althans, niet in de zin dat ze werkt. Wel op ons, haar kinderen. Bespaart verzekeringsmaatschappijen weer het een en ander, want wij komen zelden bij de fysio...

Je kunt die kosten niet direct afwegen. En hoe wil je het dan doen met vrouwen die hoogopgeleid zijn, maar achter de kassa zitten. Is toch ook zonde van het kapitaal dat erin is geinvesteerd? Want voor kassawerk heb je niks nodig in theorie.

Gaan we dan ook een boete geven aan mensen die beneden hun niveau werken? Of die parttime werken? Want met fulltime haal je veel meer rendement uit je investering. En mensen die switchen van branche en dus in een totaal ander vakgebied gaan werken dan waar ze voor zijn opgeleid, gaan we die dan ook een boete geven? Waar is de grens?

Een thuisblijfmoeder bespaart de staat ook weer kosten, immers, de belastingdienst betaald 1/3 deel van de kinderopvang, en als er 4 kids zijn die anders een dag of drie per week naar de opvang moeten, kost dat de staat ook al snel tegen de duizenden euro's per jaar. Zet dat af over 4 jaar, en je hebt de hoogte van de verloren gegane investering er weer uit met besparing op kinderopvang...

Het is niet 1 op 1 vast te stellen, en ik vind het een rare maatregel.

Maak er dan maar direct priveonderwijs van en laat iedereen het volledige bedrag zelf maar ophoesten... Want een eerlijke regeling is nooit te versieren.
het is idd moeilijk te achterhalen hoe of wat. Zou dan liever zien dat de mensen die geen studiefinanciering hebben aangevraagd, dan een bonus krijgen.
pi_36261574
quote:

Waarom zou een man niet voor zijn opa en oma kunnen zorgen, en moet dat op de vrouw neerkomen?

Overigens ben ik van mening dat mantelzorg de eerste oplossing is. Zo heeft mijn familie mijn overgrootmoeder ook tot haar 95e thuis kunnen laten wonen: met zijn allen om beurten koken etc.

Alleen, daarnaast moet er ook gewoon gewerkt worden in het bedrijfsleven, omdat daar straks te weinig mensen zijn om onze huidige economie te garanderen. Tevens zijn dat de mensen die pensioenpremie afdragen voor de groep mensen die pensioengerechtigd is (je betaalt niet voor jezelf, maar voor je opa en oma zeg maar). Met te weinig werkenden redt je het niet.

Kinderen zijn nodig om straks weer voor ons te zorgen, financieel en qua verzorging.

En ergens is daar een conflict: er moeten kinderen zijn, daar moet voor gezorgd worden, er moet gewerkt worden en ook graag op goed niveau (kenniseconomie!), daarnaast moeten ouderen zo lang mogelijk thuis wonen om kosten te drukken en daar draaien ook mensen voor op...
pi_36261676
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:09 schreef innovative het volgende:

[..]

Waarom zou een man niet voor zijn opa en oma kunnen zorgen, en moet dat op de vrouw neerkomen?

Overigens ben ik van mening dat mantelzorg de eerste oplossing is. Zo heeft mijn familie mijn overgrootmoeder ook tot haar 95e thuis kunnen laten wonen: met zijn allen om beurten koken etc.

Alleen, daarnaast moet er ook gewoon gewerkt worden in het bedrijfsleven, omdat daar straks te weinig mensen zijn om onze huidige economie te garanderen. Tevens zijn dat de mensen die pensioenpremie afdragen voor de groep mensen die pensioengerechtigd is (je betaalt niet voor jezelf, maar voor je opa en oma zeg maar). Met te weinig werkenden redt je het niet.

Kinderen zijn nodig om straks weer voor ons te zorgen, financieel en qua verzorging.

En ergens is daar een conflict: er moeten kinderen zijn, daar moet voor gezorgd worden, er moet gewerkt worden en ook graag op goed niveau (kenniseconomie!), daarnaast moeten ouderen zo lang mogelijk thuis wonen om kosten te drukken en daar draaien ook mensen voor op...
Er wordt daarentegen veel te weinig naar ouderen omgekeken met als gevolg een schrijnende vereenzaming onder deze groep. We zouden ons met z'n allen moeten schamen!
pi_36261689
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:02 schreef Mukie het volgende:
het is idd moeilijk te achterhalen hoe of wat. Zou dan liever zien dat de mensen die geen studiefinanciering hebben aangevraagd, dan een bonus krijgen.
Idd: al heb je dan een beetje een paradox: de overheid betaalt minder en gaat dus meer betalen, zoiets. Ik zag wel wat in het plan van Rutte om (extreme) uitlopers gewoon meer te laten bepalen.

Iedereen de mogelijkheid te studeren, op eigen kosten wordt toegejuicht, op kosten van de overheid is ook mogelijk, en allemaal een beperkte, gelijke tijd volledig met subsidie, daarna zelf meer ophoesten.
pi_36261770
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:12 schreef Developersrus het volgende:
Er wordt daarentegen veel te weinig naar ouderen omgekeken met als gevolg een schrijnende vereenzaming onder deze groep. We zouden ons met z'n allen moeten schamen!
Klopt...

Ik snap ook wel dat het een druk op de schouders van mensen legt, als hun ouders (of grootouders) hulpbehoevend worden. Zeker als je een heftige baan hebt, kinderen, sociaal leven, moet sporten om op gewicht te blijven en dan ook nog probeert je relatie levend te houden... Dan "moet" je ook nog naar die oudjes...

Ik vind dat er best wat meer mag worden gehamerd op de "morele verplichting". Je ouders hebben je jarenlang gesteund, dan "hoort" dat eigenlijk andersom ook zo. Niet dat je ze in huis moet nemen, maar een beetje extra steun, iets vaker langsgaan, dat mag best wel eens...
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:20:46 #275
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36261901
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:12 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Waarom nou weer met zn allen? Ik schaam me helemaal niet
pi_36261926
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:20 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom nou weer met zn allen? Ik schaam me helemaal niet
Zeg Henny Huisman altijd.....
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:22:39 #277
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36261962
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Zeg Henny Huisman altijd.....
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:10:03 #278
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36263343
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:13 schreef innovative het volgende:

[..]

Idd: al heb je dan een beetje een paradox: de overheid betaalt minder en gaat dus meer betalen, zoiets. Ik zag wel wat in het plan van Rutte om (extreme) uitlopers gewoon meer te laten bepalen.

Iedereen de mogelijkheid te studeren, op eigen kosten wordt toegejuicht, op kosten van de overheid is ook mogelijk, en allemaal een beperkte, gelijke tijd volledig met subsidie, daarna zelf meer ophoesten.
Probleem is alleen dat als je niet de ondersteuning hebt van de overheid, lees wijzelf, dat dan alleen nog de "rijken" kunnen gaan studeren.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:12:00 #279
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36263421
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:09 schreef innovative het volgende:

[..]

Dat je zelf grotendeels voor je familie moet zorgen is niet meer dan logisch. Wat ik minder vind is dat ik nu voor mijn pensioen betaal, maar dat ik daar straks geen ene cent meer van ga zien, omdat het opgeheven wordt.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:14:46 #280
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36263537
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:16 schreef innovative het volgende:

[..]

Klopt...

Ik snap ook wel dat het een druk op de schouders van mensen legt, als hun ouders (of grootouders) hulpbehoevend worden. Zeker als je een heftige baan hebt, kinderen, sociaal leven, moet sporten om op gewicht te blijven en dan ook nog probeert je relatie levend te houden... Dan "moet" je ook nog naar die oudjes...

Ik vind dat er best wat meer mag worden gehamerd op de "morele verplichting". Je ouders hebben je jarenlang gesteund, dan "hoort" dat eigenlijk andersom ook zo. Niet dat je ze in huis moet nemen, maar een beetje extra steun, iets vaker langsgaan, dat mag best wel eens...
Familie is hedendaags niet meer zo belangrijk als je eigen kinderen, social life en/of baan. Dus die morele verplichting is dan ook berhoorlijk verwaterd in de loop der tijden.

Zelf heb ik geen enkel contact met mijn familie, alleen met het gezin (pa, ma, zus). Maar als mijn ouders later te oud zijn om nog iets te doen, dan neem ik logischerwijs de zorg op me zover ik dit kan doen. Mijn zus zal dit nooit doen, dat weet ik, maar dat ligt eerder weer aan de verhouding/relatie.
pi_36263541
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:12 schreef Mukie het volgende:

[..]

Dat je zelf grotendeels voor je familie moet zorgen is niet meer dan logisch. Wat ik minder vind is dat ik nu voor mijn pensioen betaal, maar dat ik daar straks geen ene cent meer van ga zien, omdat het opgeheven wordt.
Dat heet nu socialisme....wen er maar aan want die linkse rakkers staan voor je deur!
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:17:28 #282
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36263634
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:14 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dat heet nu socialisme....wen er maar aan want die linkse rakkers staan voor je deur!
ik heb mn eigen ding al geregeld, daar komt de staat lekker niet aan.
pi_36263814
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:17 schreef Mukie het volgende:

[..]

ik heb mn eigen ding al geregeld, daar komt de staat lekker niet aan.
Ooohh nee? Heb je een eigen huis?
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:28:43 #284
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36264005
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:21 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ooohh nee? Heb je een eigen huis?
Nog niet.
Plus het huis van mn ouders wordt straks mijn bezit en is compleet afbetaald.
pi_36264050
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:28 schreef Mukie het volgende:

[..]

Nog niet.
Plus het huis van mn ouders wordt straks mijn bezit en is compleet afbetaald.
You lucky devil... Eigen huis is altijd een goede investering.... (niet dat het nu mijn pensioen gaat bekostigen maar ja...'t is wel lekker achter de hand..)
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:30:57 #286
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36264071
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:30 schreef Developersrus het volgende:

[..]

You lucky devil... Eigen huis is altijd een goede investering.... (niet dat het nu mijn pensioen gaat bekostigen maar ja...'t is wel lekker achter de hand..)
Prive regeling voor pensioen wilt ook soms helpen.
pi_36264240
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:30 schreef Mukie het volgende:

[..]

Prive regeling voor pensioen wilt ook soms helpen.
N'ja, te erg fixeren op je pensioen is ook niet goed natuurlijk. Eerst lekker leven in het nu en later zien we wel...
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:51:59 #288
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36264787
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:36 schreef Developersrus het volgende:

[..]

N'ja, te erg fixeren op je pensioen is ook niet goed natuurlijk. Eerst lekker leven in het nu en later zien we wel...
Dat kan ook, op dit moment ben ik liever zeker en wil ik niet teveel te betalen als ik ouder ben.
pi_36264947
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:10 schreef Mukie het volgende:
Probleem is alleen dat als je niet de ondersteuning hebt van de overheid, lees wijzelf, dat dan alleen nog de "rijken" kunnen gaan studeren.
Daarom dus, iedereen in principe onder de nu geldende situatie de kans bieden, mensen die geen stufi willen evt. compenseren en mensen die lopen te klootviolen aanpakken als ze extreem lang gaan "profiteren" van wat de staat in ze investeert... (ik ken er wel een paar, van die mensen die 2 van de 6 vakjes volgen omdat ze "geen zin" hebben)...
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:07:26 #290
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36265356
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:56 schreef innovative het volgende:

[..]

Daarom dus, iedereen in principe onder de nu geldende situatie de kans bieden, mensen die geen stufi willen evt. compenseren en mensen die lopen te klootviolen aanpakken als ze extreem lang gaan "profiteren" van wat de staat in ze investeert... (ik ken er wel een paar, van die mensen die 2 van de 6 vakjes volgen omdat ze "geen zin" hebben)...
maar dat kost weer veel uitzoekwerk, plus waar trek je de grens?
pi_36265526
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:50 schreef innovative het volgende:

[..]

Buiten dat vergrijst onze samenleving als een jekko. We hebben hard kinderen nodig, en hard vrouwen die participeren in het bedrijfsleven op alle mogelijke niveau's.
NEEEEEEEEEEE, we hebben niet meer kinderen nodig, we moeten de vergrijzing door, kom op zeg, de mensheid is een regelrechte plaag voor de aarde, er zijn veelste veel mensen, we moeten terug in hoeveelheid, echt, de vergrijzing is het beste wat de aarde overkomen is sinds lang wat betrefd de mensheid.

Ik heb er echt de pleuris in dat er nu weer zo op kinderen gehamert wordt, we kunnen vele malen beter die vergrijzing gewoon even doorstaan en daarna heeft iedereen het beter, de mensen, de aarde, wij allemaal...

Maar goed, dat is offtopic verder.
pi_36265608
quote:

Heb al afspraken staan met mijn ouders en schoonouders voor wat er gaat gebeuren als er iemand wegvalt of ze hulpbehoevend worden.
Mijn schoonmoeder is hulpbehoevend, als mijn schoonvader te overlijden komt gaan wij bij haar inwonen, ik hoop echt dat mijn schoonvader heel oud wordt, zou het liever niet hebben, maar ze een verzorgingstehuis intrappen, nee, dat kan ik echt niet...
pi_36265856
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:07 schreef Mukie het volgende:
maar dat kost weer veel uitzoekwerk, plus waar trek je de grens?
Mwah, als je gewoon je best doet is een studie met max. 1,5 jaar uitloop te doen... Dus, trek daar een grens?

Gaan ze overigens al doen trouwens...
pi_36265972
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:11 schreef erodome het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEE, we hebben niet meer kinderen nodig, we moeten de vergrijzing door, kom op zeg, de mensheid is een regelrechte plaag voor de aarde, er zijn veelste veel mensen, we moeten terug in hoeveelheid, echt, de vergrijzing is het beste wat de aarde overkomen is sinds lang wat betrefd de mensheid.

Ik heb er echt de pleuris in dat er nu weer zo op kinderen gehamert wordt, we kunnen vele malen beter die vergrijzing gewoon even doorstaan en daarna heeft iedereen het beter, de mensen, de aarde, wij allemaal...

Maar goed, dat is offtopic verder.
Het probleem ligt in de rest van de wereld, waar men niet alleen zichzelf reproduceert, maar nog even een kind of 4 extra op de wereld zet.

Hier in Nederland was er ovrige week opnieuw een bericht dat de vergrijzing hel gaat zijn voor de economie, pensioenvoorzieningen en de nu opgroeiende jongeren. Probleem zit 'm niet alleen in de financien trouwens, maar ook in het gebrek aan verzorgend personeel op termijn, en het gebrek aan onderwijzers.

Hier in de Westerse landen moeten we als een gek gaan proberen het huidige aantal inwoners op pijl te houden, want we gaan het echt niet redden volgens de huidige standaarden anders.

Alleen, in Afrika, Azie en Zuid Amerika moeten er even condooms uitgedeeld gaan worden.
pi_36266180
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:21 schreef innovative het volgende:

[..]

Mwah, als je gewoon je best doet is een studie met max. 1,5 jaar uitloop te doen... Dus, trek daar een grens?

Gaan ze overigens al doen trouwens...
Gewoon een prestatiegerichte deel invoeren. Naar gelang je prestaties krijg je een groter of kleiner deel van de beurs.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:20:19 #296
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36268116
quote:

50/50

Als je als vent echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel diep in je hart kijkt moet je toegeven dat al te zelfstandige vrouwen vaak onuitstaanbaar zijn omdat je d'r maar met moeite vat op kan krijgen.

Maar dat maakt het ook juist weer zo interessant.

Verder ben ik zelf geen carrieretijger. Ik wil iets vinden wat ik leuk vind en wat ik leuk kan blijven vinden. Heb totaal geen behoefte directeur van bedrijf X te worden en snap ook niet wat anderen die dat per se willen drijft. Maar je hoeft niet alles te snappen

Wat iemand doet interesseert me uiteindelijk niet zo. Klik/geen klik, lol/geen lol, end of story wat mij betreft.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:29 #297
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36268747
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Gewoon een prestatiegerichte deel invoeren. Naar gelang je prestaties krijg je een groter of kleiner deel van de beurs.
Dat vind ikzelf wel een goed idee, dan hou je direct ook de slackers in toom.
pi_36269049
quote:
Ik vind het oneerlijk. Het is al niet makkelijk als hoogopgeleide vrouw (op tijd) kinderen te krijgen. Als ik mijn studie af heb, loop ik (op zijn vroegst) tegen de 24 (zonder extreme vertraging, paar maandjes maar). Dan nog een baan zoeken, een hypotheek fixen, zorgen voor een goed inkomen en wat spaargeld zodat ik mijn kinderen ook nog kan opvoeden zonder te moeten lenen voor vanalles en nog wat, dat gaat nooit lukken voor ik tegen de dertig loop. Nu mag ik ze dus niet eens meer zelf opvoeden, omdat ik dan kapitaal zou verbranden...
Boehoe, wat is het allemaal toch gemeeheen en wat heb ik het toch zwaahaar
Komop zeg, wat iemand anders ook al schreef: het is voor een groot deel eigen keuze, en wees svp eens dankbaar dat je slim bent geboren en ook nog eens de mogelijkheid hebt gehad om te studeren ipv alleen maar te hameren op waar je verder allemaal nog meer recht op zou moeten hebben.
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:50 schreef innovative het volgende:
Dat ik word gediscrimineerd omdat ik bepaalde kwaliteiten heb?
Slachtofferrol in het kwadraat. Die kwaliteiten maken je al tot een ontzettend bevoorrecht persoon, is het dan NOG niet goed?
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:51:10 #299
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36269170
idd... je kunt nu eenmaal niet alles hebben en zult je soms tevreden moeten stellen met hetgene binnen de praktische mogelijkheden ligt.

Dat je daar geen trek in hebt is verder heel menselijk, daar niet van.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:30:13 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36338914
quote:

Waarom dat? Waarom niet accepteren dat er ook talentvolle vrouwen zijn, die hun talenten willen gebruiken voor hun carriere?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:32:21 #301
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_36338982
slotje
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')