Maar ik denk altijd als eerste: wie denk jij wel niet wie je bent als vrouw?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Zo één wil ik!! Eentje met ambitie.
Wat doet het ertoe dat het een vrouw is?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar ik denk altijd als eerste: wie denk jij wel niet wie je bent als vrouw?
Ik herken het niet, maar heb wel een vraag aan jouquote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.
Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.
Ik walg van dat soort wijven.
Herkennen meer mensen dit? Hoe kan het worden verklaard?
wie denk jij wel niet wie je bent als man dan?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik herken het helemaal!quote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ik denk dat het er vooral aan ligt dat mensen het toch niet helemaal gewend zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef NanKing het volgende:
Waarom worden ambitieuze vrouwen altijd gezien als een bitch? Terwijl ze misschien nog milder zijn als mannen in de zakenwereld.
Is het omdat we de traditionele man/vrouw verhoudingen niet van ons netvlies af krijgen of heeft het een andere reden?
iddquote:Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ambitie is iets voor mensen met een te korte piemel
quote:Op maandag 20 maart 2006 21:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
idd
Ambitie is iets voor mensen die meer willen dan ze kunnen.
Omdat vrouwen minder kunnen dan mannen moeten ze wel ambitieuzer zijn dan mannen.
En daar ga ik me dan weer aan ergeren (behalve als ze er leuk uitzien)
Hoe de waard is vertrouwd hij zijn gastenquote:Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:07 schreef FuifDuif het volgende:
De mannen die het voor de vrouwen opnemen (in dit topic) doen dat niet op basis van oprechte motieven, maar simpelweg met het oog op het hopen om zo'n vrouwtje te mogen pakken.
De spijt die ik heb overgehouden aan dat topic drijft mij tot zelfmoordgedachten.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:10 schreef HenryHill het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maare... mag ik even![]()
Openbare excuses aan de vrouw (op Fok!).
Veeg je eigen straatje maar lekker schoonquote:Op maandag 20 maart 2006 21:09 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je dat serieus denkt ben je wel heel verknipt. Dus als iemand toevallig een andere visie heeft dan de jouwe, zijn zijn motieven gelijk niet oprecht. Dat je niet met argumenten kunt komen, allah. Maar dat je dan maar meteen ad hominem begint te spelen vind ik een beetje zwak.
Ach man, jij hebt er helemaal niets van begrepen. Vrouwen willen helemaal geen man die ze in alles gelijk geeft. Dus of ik met dit standpunt vrouwen zal scoren? Ik betwijfel hetquote:Op maandag 20 maart 2006 21:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Veeg je eigen straatje maar lekker schoon.
quote:Op maandag 20 maart 2006 21:17 schreef Bep het volgende:
Ik ben een echte carrierevrouw , sta aan het hoofd van een groot bedrijf. Heb ook geen kinderen om die reden. Walg je nu van mij Fuifduif?
Als je ook werkelijk rijk en knap bent dan trouw ik je!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:17 schreef Bep het volgende:
Ik ben een echte carrierevrouw , sta aan het hoofd van een groot bedrijf. Heb ook geen kinderen om die reden. Walg je nu van mij Fuifduif?
Pure angst.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ach, ik dacht exact hetzelfde bij dat voorstukje.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:29 schreef Dickies het volgende:
Mislukt reltopic.
Ja maar hoe komt het dat deze vrouwen zo'n hoge irritatie factor hebben? Want volgens mij komt het gewoon door het een mamma-syndroom, oftewel een vrouw niet los kunnen zien van een/je moeder die altijd lief is.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
De reacties van de vrouwen hierboven geven mij iig. het idee dat het vooroordeel van "gebrekkig gevoel voor humor" niet helemaal uit de lucht komt vallen. kom eens met argumenten.
Neem alleen maar eens de verschillende vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat en hun collega Verdonk. Die hebben/hadden weldegelijk een hoge irritatie factor.
Nu, daar zeg je iets wat ik me idd al een tijd afvraag... hebben die toevallig de meest riskante departementen gekregen (verkeer en integratie zijn nogal hekele onderwerpen bij de meeste mensen), of is het een gebrek aan persoonlijkheid / charisma waardoor je totaal geen sympatie krijgt voor hun besluiten?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
De reacties van de vrouwen hierboven geven mij iig. het idee dat het vooroordeel van "gebrekkig gevoel voor humor" niet helemaal uit de lucht komt vallen. kom eens met argumenten.
Neem alleen maar eens de verschillende vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat en hun collega Verdonk. Die hebben/hadden weldegelijk een hoge irritatie factor.
Idem. Zie trouwens in mijn omgeving steeds meer vrouwen in hogere functies die het rationeel loskoppelen van zakelijk en prive als moeilijk ervaren. Wat is jouw visie?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:17 schreef Bep het volgende:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:40 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen carrière man of vrouw een beetje overbodig. Beide types hebben de neiging om door te slaan en opofferingen te maken die door naasten niet altijd gewaardeerd worden.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik over het algemeen niet op dat soort type vrouwen val. Maar dat komt omdat ze, net als de mannen, hun carrière boven alles plaatsen. Maar een vrouw met ambitie, daar is helemaal niets mis mee. Ik een andere mannen streven zelf ook bepaalde dingen na, ook op carrière gebied. Waarom zouden een parter of andere vrouwen dat dan niet mogen?
Hoezo 'voorbindpiemel'?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:41 schreef Solitarias het volgende:
IK denk dat FuifDuif gewoon stiekem door zo'n mantelpakje met een hele grote voorbindpiemel eens flink doorgeblaft wilt worden...... als een geile gristenhond....
Wat een hoop generalisaties trouwens in 1 topic. Het kneuterige druipt er vanaf.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:40 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen carrière man of vrouw een beetje overbodig. Beide types hebben de neiging om door te slaan en opofferingen te maken die door naasten niet altijd gewaardeerd worden.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik over het algemeen niet op dat soort type vrouwen val. Maar dat komt omdat ze, net als de mannen, hun carrière boven alles plaatsen. Maar een vrouw met ambitie, daar is helemaal niets mis mee. Ik een andere mannen streven zelf ook bepaalde dingen na, ook op carrière gebied. Waarom zouden een parter of andere vrouwen dat dan niet mogen?
Het enige recht van de vrouw is toch het aanrecht...?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:21 schreef Viking84 het volgende:
FD, gedraag je niet zo als zo'n verschrikkelijke kneusHet begint toch op te vallen, hoor
MBO-miepjes die denken het helemaal te zullen maken zijn inderdaad lachwekkend, maar ze terugsturen naar het aanrecht is weer het andere uiterste. We leven in de 21e eeuw. Grow up!
Jij hebt SGP gestemd zeker?
Waar lees jij dat ik dat denk? Ik zeg alleen dat opofferingen ter bevordering van de carrière niet altijd gewaardeerd worden daar partner/naasten. Niet waarderen of nadelig zijn vind ik twee compleet verschillende dingen.quote:Waarom denk jij dat mensen die graag klimmen op de ladder, meteen een ander belemmeren om ook te groeien? Of opofferingen maken die nadelig zijn voor anderen?
Dit lijkt me nogal een contradictie.quote:Daarnaast moet je kijken naar het hele plaatje. Sprekend vanuit mijn situatie..
Die motivatie verschilt per persoon en dus is het onmogelijk om die erachter te zoeken, vandaar dat er in dit topic gegeneraliseerd wordt.quote:Ik vind het wel erg kort door de bocht om alles op 1 hoop te gooien zonder de moeite te nemen de motivatie erachter te ontdekken
Ondanks dat dit ook een generalisatie is, omdat ook hier de achterliggende motieven ontbreken, ben ik het met je eens.quote:Los van het feit dat menig uitlating alhier is doorspekt met frustratie en onzekerheid.
Je bedoelt eigenlijk: het zijn niet van die wijven die in janken uitbarsten als ze kritiek te verduren krijgen en die van tijd tot tijd bikkelhard kunnen zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:37 schreef Originele_Naam het volgende:
Het zijn meestal van die manwijven
Gezellig zeg...!..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk: het zijn niet van die wijven die in janken uitbarsten als ze kritiek te verduren krijgen en die van tijd tot tijd bikkelhard kunnen zijn.
Ik ben zo'n carrierebitch al werk ik maar als planner maar ik heb wel een duidelijk doel met deze baan, ik wil namelijk doorgroeien naar coordinator waardoor ik, als ik straks afgestudeerd Journalist ben, 9 jaar werkervaring waarvan zo'n 3 jaar als leidinggevende ervaring heb. Lijkt mij een succesformule. Ik heb wel ambitie en iedereen die tussen mij en mijn doel in staat, moet wijken. Er zijn enkelingen die ik als een hogere prioriteit beschouw (vriend en familie) maar aangezien ik echt een hekel heb aan het huishouden weiger ik plaats te nemen achter het aanrecht. Ik doe de WC en de badkamer en wat ik zo af en toe zie liggen. Mijn vriend heeft weer wat andere vaste taken en ook hij doet zo af en toe wat hij ziet liggen. Zo hebben we allebei volop tijd om ons te ontwikkelen en mijn werk zal dan ook nooit lijden onder priveomstandigheden.
Je bent vast erg trots op dat nieuwe setje testikels die je van je kerel hebt afgenomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk: het zijn niet van die wijven die in janken uitbarsten als ze kritiek te verduren krijgen en die van tijd tot tijd bikkelhard kunnen zijn.
Check sexualiteit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je bent vast erg trots op dat nieuwe setje testikels die je van je kerel hebt afgenomen.![]()
Zeker lang geleden dat je een goeie beurt hebt gehad?![]()
Pas maar op, straks ben je 40 en zit je met een burn-out thuisquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[verhaal]
O god... je bent toch niet zo'n debiel die naaktfoto's van zichzelf op het forum heeft gezet hoop ik?quote:
Nee, er is een topic over hoe goed ze kan pijpenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:22 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
O god... je bent toch niet zo'n debiel die naaktfoto's van zichzelf op het forum heeft gezet hoop ik?![]()
Als je om 19:00 uur thuis bent is je huis opruimen zo af en toe ook geen overbodige luxe toch? Geeft geen blijk van bijster goed organisatietalent moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Waarom is bovenstaande ongezellig? Ik vind mijn werk onwijs gezellig en het geeft me echt voldoening. Ik kom elke avond netjes om 19 uur thuis om gezellig een flimpje te kijken of samen te klussen. Sinds ik samenwoon heeft mijn vriend nog nooit alleen gegeten vanwege mijn werk.
Daar is het concept interieurverzorgster voor in het leven geroepenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Developersrus het volgende:
Als je om 19:00 uur thuis bent is je huis opruimen zo af en toe ook geen overbodige luxe toch? Geeft geen blijk van bijster goed organisatietalent moet ik zeggen...
Volgens mij is die kerel dan gewoon bang er iets van te zeggen als ze weer eens met een mannelijke grom zijn lul in haar mond neemt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, er is een topic over hoe goed ze kan pijpen
Vind ik bullshit. Sommige mensen werken om te leven en niet andersom. Ik heb dezelfde levensinstelling. Is niets mis mee naar mijn mening.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Weet je waar ik me aan stoor in mijn omgeving? Meiden van 22 of 24 die maar 24 uur willen werken omdat ze paardrijden zo belangrijk vinden of gewoon omdat ze 40 uur zoveel vinden. Maar wel lekker meeteren op het inkomen van hun partner. Ik teer op mijn eigen inkomen en ik verwacht van mijn vriend niet dat hij mij onderhoud.
Burnout ben ik niet zo bang voor. Ik heb 4 of 5 weken vakantie, lijkt mij meer dan voldoende om bij te komen. En zo niet: je moet je eigen grenzen wel kennen.
Ehm, nee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:22 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
O god... je bent toch niet zo'n debiel die naaktfoto's van zichzelf op het forum heeft gezet hoop ik?![]()
Waarom stoor je je daaraan? Voel je je meer/beter omdat jij wel fulltime wilt werken? Zij hebben gewoon andere keuzes gemaakt, en dat is hun goed recht. En als hun partner dat verder prima vindt, wie ben jij dan om hen te veroordelen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Weet je waar ik me aan stoor in mijn omgeving? Meiden van 22 of 24 die maar 24 uur willen werken omdat ze paardrijden zo belangrijk vinden of gewoon omdat ze 40 uur zoveel vinden. Maar wel lekker meeteren op het inkomen van hun partner. Ik teer op mijn eigen inkomen en ik verwacht van mijn vriend niet dat hij mij onderhoud.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Volgens mij is die kerel dan gewoon bang er iets van te zeggen als ze weer eens met een mannelijke grom zijn lul in haar mond neemt.![]()
Tsja, gemak dient de mens, maar dit trekt zich veelal ook in de zakelijk lijn door...(bad practice!)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is het concept interieurverzorgster voor in het leven geroepen.
Mijn huishouden is zo strak georganiseerd dat ik er een uur per week mee bezig ben en mijn vriend ook. En het is nog schoon ook!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Als je om 19:00 uur thuis bent is je huis opruimen zo af en toe ook geen overbodige luxe toch? Geeft geen blijk van bijster goed organisatietalent moet ik zeggen...
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef Developersrus het volgende:
maar dit trekt zich veelal ook in de zakelijk lijn door...(bad practice!)
Ik zeg niet dat ik me beter voel. Het zijn prima meiden maar ik ben opgegroeid met het idee dat, als je gezond bent en kunt werken, je dat ook moet doen. Als er nou kinderen bij kwamen maar deze meiden zitten de tijd uit tot ze huisvrouw kunnen worden. Da's niet erg maar tot die tijd kun je toch gewoon je handjes laten wapperen zodat je vriend je vakantie niet hoeft te betalen? Ik zou dat echt niet willen. Als ik op vakantie ga, geeft me dat voldoening omdat ik er zelf bikkelhard voor gewerkt heb. Ik denk dat het er bij mij vooral aan ligt dat ik me niet voor kan stellen dat die levenswijze voldoening geeft. Al denk ik wel dat voor het merendeel van de mensen kinderen het ultieme doel is. Zal mijn mening daarover maar niet spuwen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom stoor je je daaraan? Voel je je meer/beter omdat jij wel fulltime wilt werken? Zij hebben gewoon andere keuzes gemaakt, en dat is hun goed recht. En als hun partner dat verder prima vindt, wie ben jij dan om hen te veroordelen?
Dat het een bepaalde instelling is van een persoon (karakter). Is het in je prive-leven structuurloos, dan heb je zakelijk gezien ook geen overzicht en coordinatievermogen.quote:
Maar hoe ga jij van een schoonmaakster in dienst nemen naar een structuurloos privéleven? Die link leg ik even niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:32 schreef Developersrus het volgende:
Dat het een bepaalde instelling is van een persoon (karakter). Is het in je prive-leven structuurloos, dan heb je zakelijk gezien ook geen overzicht en coordinatievermogen.
Het is de gemakzucht. Het onlopen van verantwoordelijkheden door het elimineren ervan. Delegeer alles zodat je zelf geen druk meer op je schouders voelt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar hoe ga jij van een schoonmaakster in dienst nemen naar een structuurloos privéleven? Die link leg ik even niet.
De manier waarop je over die meisjes praat, impliceert toch echt dat je je beter voelt, maar goed, laten we het houden op een verkeerde woordkeus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik me beter voel. Het zijn prima meiden maar ik ben opgegroeid met het idee dat, als je gezond bent en kunt werken, je dat ook moet doen. Als er nou kinderen bij kwamen maar deze meiden zitten de tijd uit tot ze huisvrouw kunnen worden. Da's niet erg maar tot die tijd kun je toch gewoon je handjes laten wapperen zodat je vriend je vakantie niet hoeft te betalen? Ik zou dat echt niet willen. Als ik op vakantie ga, geeft me dat voldoening omdat ik er zelf bikkelhard voor gewerkt heb. Ik denk dat het er bij mij vooral aan ligt dat ik me niet voor kan stellen dat die levenswijze voldoening geeft. Al denk ik wel dat voor het merendeel van de mensen kinderen het ultieme doel is. Zal mijn mening daarover maar niet spuwen.
Maar wat is er mis met carriereplanning? Mijn vriend en familie zijn toch wel de prio, daarna mijn werk dat ik ontzettend geweldig vind. Ik heb het gewoon goed voor elkaar en ik doe wat ik leuk vind.
Dit heet 'genieten van het leven' in de ogen van velen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De manier waarop je over die meisjes praat, impliceert toch echt dat je je beter voelt, maar goed, laten we het houden op een verkeerde woordkeus.
Natuurlijk kunnen ze hun handjes laten wapperen en hoeft hun vriend niet voor hun vakantie op te draaien, maar als dat binnen hun relatie ok is, wat is dan het probleem? Dat jij je niet kan voorstellen dat die levenswijze voldoening geeft, is je goed recht, maar kun je neit gewoon aannemen dat het voor sommige mensen de voldoending geeft die ze zoeken?
NIets mis met je carriereplanning wat mij betreft hoor, maar wel met je manier van neerkijken (of iig zo kom je over) op mensen die er anders tegenaan kijken.
Bovendien vind ik je persoonlijk wel erg hard klinken, maar dat is mijn mening.
En dat doet iedereen op zijn eigen manier, toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:38 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Dit heet 'genieten van het leven' in de ogen van velen...
Precies! Je kunt iemand hierin ook in zijn/haar waarde laten zonder er gefrustreerd tegen te gaan ageren...zonde van je tijd en energie vind ik!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat doet iedereen op zijn eigen manier, toch?
Waaruit trek je trouwens de conclusie dat het geen blijk geeft van organisatietalent? Gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
alleen al dat je het storend vindt, betekent dat je er een waardeoordeel aan hangt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:40 schreef Whoopsydaisy het volgende:
OK, het is niet neerkijkend bedoelt. Dan zou ik op mijn hele omgeving neer moeten kijken, mijn moeder is er zo een die vanuit huis getrouwt is en merendeels huisvrouw geweest is, mijn zus werkt een paar dagen om voor de kleine te zorgen.
En inderdaad: mensen moeten zelf weten van wiens geld ze op vakantie gaan, maar in mijn vriendenkring ervaar ik het wel eens als storend. Ik ben er denk ik te onafhankelijk voor.
Jij vond het zelf nodig om naar SEX te verwijzen, hetgeen ook onnodig en onvolwassen was, imo.quote:Maar over neerkijken gesproken: jouw reactie over het topic in sexualiteit komt op mij zeer denigrerend over en was helemaal nergens voor nodig. Ik vond het nogal onvolwassen.
Coordinerend vermogen en organisatorisch talent gaat veelal gepaard met een perfectionistische instelling en het verlangen om grip op 'de zaak' te willen houden. Dit in tegenstelling tot het overmatig delegeren en uitstellen van werkzaamheden, die er juist op zijn gericht om de controle uit handen te geven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Waaruit trek je trouwens de conclusie dat het geen blijk geeft van organisatietalent? Gewoon benieuwd.
Mwoah, ik vind er niets mis mee om rotklusjes als poetsen te delegeren. Uiteindelijk blijft het toch mijn verantwoordelijk, ook al besteed ik ze uit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef Developersrus het volgende:
Het is de gemakzucht. Het onlopen van verantwoordelijkheden door het elimineren ervan. Delegeer alles zodat je zelf geen druk meer op je schouders voelt.
Het te ervaren kan al een levensles op zich zijn soms...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind er niets mis mee om rotklusjes als poetsen te delegeren. Uiteindelijk blijft het toch mijn verantwoordelijk, ook al besteed ik ze uit.
Ja, maar die ervaring hoeft wat mij betreft niet keer op keer herhaald te wordenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:51 schreef Developersrus het volgende:
Het te ervaren kan al een levensles op zich zijn soms...
OK, point taken...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, maar die ervaring hoeft wat mij betreft niet keer op keer herhaald te worden.
Hang jij geen waardeoordeel aan mijn post door hier zo fel op in te gaan? Komt dat omdat je zelf huisvrouw bent misschien?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
alleen al dat je het storend vindt, betekent dat je er een waardeoordeel aan hangt.
[..]
Jij vond het zelf nodig om naar SEX te verwijzen, hetgeen ook onnodig en onvolwassen was, imo.
Ik reageer niet fel, hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hang jij geen waardeoordeel aan mijn post door hier zo fel op in te gaan? Komt dat omdat je zelf huisvrouw bent misschien?
Ja hoor, is goed, wat jij wilt...quote:Als iemand het nodig vind opmerkingen te maken over mijn seksleven, mag ie rustig in sexualiteit kijken om er een beter beeld van te krijgen. Toch kinderachtig om erbij te halen of ik wel of niet goed kan pijpen terwijl ik in dat topic om advies vraag.
Hmm, in mijn beroep heb je juist improvisatie en flexibiliteit nodig. Accuratesse ook, schiet er wel eens bij in. Ik denk zelfs dat perfectionisme en plannen amper samengaat. Ik delegeer mijn huishouden niet, doe het allemaal zelf maar wel heel efficient.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Coordinerend vermogen en organisatorisch talent gaat veelal gepaard met een perfectionistische instelling en het verlangen om grip op 'de zaak' te willen houden. Dit in tegenstelling tot het overmatig delegeren en uitstellen van werkzaamheden, die er juist op zijn gericht om de controle uit handen te geven.
En toch blijf je de discussie aangaan. Dus als dit je niks doet en je er dus geen waardeoordeel over velt, zou je in dit topic toch allang opgegeven moeten hebben?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reageer niet fel, hoe kom je daarbij?Dan ben ik echt wel anders
En nee, ik ben geen huisvrouw, nooit geweest en heb daartoe ook geen aspiraties, maar dat is niet aan de orde. Ik ben van mening dat we niet hoeven te oordelen over anderen, zolang zij niet iets doen waarmee ze een ander kwaad berokkenen.
[..]
Ja hoor, is goed, wat jij wilt...
In mijn optiek is perfectionisme een vereiste basis voor goed leiderschap (= coordinerend vermogen). Zonder deze (karakter)eigenschap verlies je al snel het overzicht en ontgaan alle details je, waarna vervreemding van de materie in kwestie optreedt. Zeer kwalijke zaak dus in mijn optiek!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:02 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hmm, in mijn beroep heb je juist improvisatie en flexibiliteit nodig. Accuratesse ook, schiet er wel eens bij in. Ik denk zelfs dat perfectionisme en plannen amper samengaat. Ik delegeer mijn huishouden niet, doe het allemaal zelf maar wel heel efficient.
Ik geef antwoord op vragen van jou...als je dat niet wilt, kun je dat zeggen, dan kap ik ermee...wat probeer je nu te bereiken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
En toch blijf je de discussie aangaan. Dus als dit je niks doet en je er dus geen waardeoordeel over velt, zou je in dit topic toch allang opgegeven moeten hebben?![]()
Ik ga iemand echt niet beoordelen om het feit of ze hard aan haar carriere werkt of thuis zit met de kinderen, een vrouw moet doen waar ze zich prettig bij voelt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:20 schreef dawg het volgende:
Daarbij komt dat elk mens oordeelt over anderen, ongeacht of dat gegrond is of niet. Dus dat als argument aanhalen is nutteloos.
Zeer kwalijke zaak ten opzichte van ..... wat precies?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:06 schreef Developersrus het volgende:
[..]
In mijn optiek is perfectionisme een vereiste basis voor goed leiderschap (= coordinerend vermogen). Zonder deze (karakter)eigenschap verlies je al snel het overzicht en ontgaan alle details je, waarna vervreemding van de materie in kwestie optreedt. Zeer kwalijke zaak dus in mijn optiek!
Laat dat nou net zijn wat ik subtiel maar met een foute woordkeus aan miss weet-ik-veel duidelijk probeer te maken. Iedereen oordeelt. Niet alleen ik.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:20 schreef dawg het volgende:
Daarbij komt dat elk mens oordeelt over anderen, ongeacht of dat gegrond is of niet. Dus dat als argument aanhalen is nutteloos.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:00 schreef AgLarrr het volgende:
Als ik dit topic zo volg dan ben je aardig wat vooroordelen die mensen hebben over carrière vrouwen aan het bevestigen Whoopsydaisy...
Ikzelf werk op een ietwat hogere positie in de welbekende IT/mannen-wereld.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef FuifDuif het volgende:
Eerder deze avond viel mijn oog op een aflevering van de programmareeks 'De Toekomst'. De titel van vanavond luidde 'Business Babes' en ging over aanstormend jong vrouwelijk talent. Middelbare school trutjes met enorme ambities om het helemaal te gaan maken tot de top.
Mijn eerste reactie bij zulke dingen is altijd direct: ":r dom wijffie, ga lekker koken, maar blijf uit de mannenwereld!" Eén zo'n miepje zei dat ze graag uit Nederland vertrekt na haar studie omdat het hier aan het vergrijzen is en ze dan meer zou moeten afstaan om de anderen te ondersteunen en daardoor zelf minder kan houden van datgene waarvoor ze heeft gewerkt.
Nou, zo vreemd vind ik het niet dat iemand er zijn bedenkingen bij heeft dat een volwassen en gezond iemand leeft op de zak van pappie- of mammielief of op de zak van de partner hoor en van mij mag ie die bedenkingen ook best uiten, zeker in een topic waar het daar zijdelings over gaat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk kunnen ze hun handjes laten wapperen en hoeft hun vriend niet voor hun vakantie op te draaien, maar als dat binnen hun relatie ok is, wat is dan het probleem? Dat jij je niet kan voorstellen dat die levenswijze voldoening geeft, is je goed recht, maar kun je neit gewoon aannemen dat het voor sommige mensen de voldoending geeft die ze zoeken?
Ik vind niet dat iemand bedenkingen hoeft te hebben over de levenswijze van anderen, alleen omdat iemand er zelf anders over denkt. Zolang die levenswijze niet schadelijk is voor anderen en de mensen binnen de relatie het er samen over eens zijn, heeft een ander daar geen waardeoordeel aan te hangen. Dat ieder voor zich mag bedenken dat het niets voor henzelf is, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:40 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nou, zo vreemd vind ik het niet dat iemand er zijn bedenkingen bij heeft dat een volwassen en gezond iemand leeft op de zak van pappie- of mammielief of op de zak van de partner hoor en van mij mag ie die bedenkingen ook best uiten, zeker in een topic waar het daar zijdelings over gaat.
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:53 schreef thaleia het volgende:
Jij vindt het ook prima als het mijn keuze is om voortaan de levenswijze aan te nemen dat ik tot elf uur in m'n nest blijf liggen en dat een bijstandsuitkering eigenlijk best volstaat om m'n huur te betalen?
(Wat doe je trouwens in een R&P-forum als je die mening bent toegedaan?)
Bij mannen die dat zeggen denk ik altijd wie ben jij om dat te zeggen, wat heb jij nu bereikt in je leven, beetje op het succes van andere mannen leunen en je stoer voelen omdat er stoere mannen zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En als je nu je eigen bedrijf begint?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij mannen die dat zeggen denk ik altijd wie ben jij om dat te zeggen, wat heb jij nu bereikt in je leven, beetje op het succes van andere mannen leunen en je stoer voelen omdat er stoere mannen zijn.
Krijg ik altijd zin van om een potje fiks te sparren en de man in kwestie eens goed op zijn plaats te zetten
Gelukkig is de "mannenwereld" niet aan mij besteed, het gejaag naar meer, gejaag naar carriere is leeg naar mijn mening, zit je daar aan het eind van je leven...en wat heb jij nou gedaan met je leven, euhhhh nou, ik heb gewerkt, ben loonslaaf geweest, ah echt joh, wat een spannend leven nou!!!!!
gorf gezegd, maar inderdaadquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:03 schreef Panhaai het volgende:
Vrouwen van tegenwoordig, ik moet zeggen dat zij zich aardig hebben aangepast aan de tijd van nu.
Ze kunnen ook zuipen, vaak nog erger dan kerels.
Eten echte mannen hamburgers.
Gebruiken de man ook weleens voor een avondje sex.
Ze kunnen leven van kant en klaargerechten, voor in de magnetron.
Verlangen nu ook dat je zak, stam en oksels scheert.
Dumpen de kinderen tegenwoordig bij hun vent, als ze gaan scheiden.
Gebruiken tegenwoordig allerlei hulpstukken voor de gleuf, waar een man niet meer voor nodig is.
Doen tegenwoordig ook ejaculeren.
Dus waarom, ook niet carrière maken.
Wat kunnen sommige mannen toch bekrompen denken.
Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.
Soms, heeeeeel soms heeft hij leuk discussiemateriaal.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef Ripley het volgende:
Als slimme vrouw ga je gewoon niet in op Fuifduif. Ik ben geen Don Quichote
in China heb je idd niet veel aan Japans.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:06 schreef BdR het volgende:
Business Babes
[afbeelding]
Ik had het ook gezien, die meiden waren beetje type Brechtje en Fleurrr enzo. Ze praatten vooral hun ouders na: "nergens in de wereld is de belasting zo hoog als in Nederland, en als dat alleen maar wordt gebruikt om mensen die niet werken te betalen, die maar een beetje de hele dag met een zak chips op de bank zitten tv te kijken?" o.i.d.serieus..
Maar wat anders, die ene blonde had als tweede taal Chinees, omdat "China een steeds grotere economische macht wordt". Maar in hoeverre heb je nu op dit moment bijvoorbeeld iets aan kennis van Japanse taal?Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet direct het practische nut achter die Chinese lessen, behalve als je tolk of vertaler wilt worden natuurlijk. Maar om nu al chinees te leren omdat het wel handig kan zijn later, is een beetje als met een schot hagel op een mug schieten..
Moet je lekker zelf weten he, ik heb het alleen over mezelf, maar een eigen bedrijf zou ik wel willen, maar dan wel in mijn branche(nee niet de porno), wat toch geen winstgevend bedrijf zou worden, maar een uit de hand gelopen hobby....(dierenbranche dus, bv het fokken van honden, levenslange droom, bezig met keurmeester papieren gaan regelen zodat ik honden mag beoordelen op shows enzo, maar gaat nog wel wat tijd overheen, veel tijd, maar heb een leven voor me).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
En als je nu je eigen bedrijf begint?
De partner heeft pensioen, werkervaring is natuurlijk niet relevant als je niet gaat werken en persooniljke ontwikkeling kan of niet belangrijk zijn voor ze of op een andere manier dan werkend worden bereiktquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:
[..]
Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
Zolang het iets is waar de beide partners het over eens zijn, hoeft niemand voor die partner op te komen ofzo hoor.quote:- je partner
Tja, dan moeten mensen die eigenlijk geen kinderen willen ook maar kinderen nemen voor de maatschappij...dat is natuurlijk een slecht argument.quote:- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?
Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet je lekker zelf weten he, ik heb het alleen over mezelf, maar een eigen bedrijf zou ik wel willen, maar dan wel in mijn branche(nee niet de porno), wat toch geen winstgevend bedrijf zou worden, maar een uit de hand gelopen hobby....(dierenbranche dus, bv het fokken van honden, levenslange droom, bezig met keurmeester papieren gaan regelen zodat ik honden mag beoordelen op shows enzo, maar gaat nog wel wat tijd overheen, veel tijd, maar heb een leven voor me).
Heb serieus geen zin in iets doen wat ik toch niet echt leuk vind, zeker niet een leven lang...
Gewoon een beetje loonslaaf spelen ga ik van over mijn nek, tja je zal wel moeten in deze wereld natuurlijk, want er moet brood op de plank komen, maar leuk ga ik het nooit vinden.
Eigen bedrijf zie ik buiten het fok verhaal om niet zitten, ben niet van het matrieele in het leven, de waarde voor mij ligt in andere dingen.
Voor mijn man geld dat niet, die is hard bezig met dat eigen bedrijf goed op poten zetten, ben onder de indruk van hoeveel hij kan werken, hoe hard hij door kan zetten, ik zou het niet kunnen.
Maar al met al ben ik een moeder en niets ter wereld had mij zover kunnen krijgen mijn ventje alleen te laten, met nog geen stok krijg je me bij hem weg
die zog. kern had ik neit gezien want de edit is toegevoegd terwijl ik bezig was met typen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:14 schreef thaleia het volgende:
Je gaat niet in op de kern miss_sly, zie mijn edit. Laten we svp geen zijsporen inslaan.
Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:54 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Zeer kwalijke zaak ten opzichte van ..... wat precies?
ik bedoelde, nu op dit moment heb je ook weinig aan Japans, terwijl Japan veel economische invloed heeft.quote:
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.
Er is een verschil tussen een mening hebben en mensen veroordelen...
Onzin, pensioenopbouw doe je samen, werkervaring is niet echt relevant als je toch niet wil gaan werken en persoonlijke ontwikkeling heb je werk niet voor nodig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:
[..]
Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
Die het er als het goed is helemaal mee eens is en er dus geen schade van ondervindt, een leuk schoon huisje heeft, eten op de tafel vindt, geen vrouw heeft die afgebrand is...quote:- je partner
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...quote:- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?
das dus weer een oordeelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.
Wel mooi trouwens dat jij als niet-materialistisch iemand kan houden van iemand die blijkbaar wel materialistisch in is gesteld, komt op mij een beetje over als water en vuur
Mag wel maar ik zie niet in waarom elke leidinggevende een perfectionist moet zijn. Oftewel: ik zie het probleem niet. Ik denk dat een perfectionistische leidinggevende noot fatsoenlijk kan delegeren omdat zo iemand bepaalde taken niet met vertrouwen aan een ander over kan laten. Als ze daarnaast ook niet echt sociaal zijn, zijn deze types per definitie slechte bazen in mijn optiek.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.
Mja, je hebt wel gelijk. Bij mij botst dat altijd heel erg. Aan de ene kant die behoefte om carriere te maken (vraag me niet waarom), en aan de andere kant die behoefte om zo veel mogelijk ervaringen op te doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.
Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.
Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.
Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
Ik snap weer niet waarom dat als op de zak van een ander teren gezien wordt, ik heb mijn taken, hij de zijne, als ik er niet was had hij zoveel meer moeten doen, of fiks geld uit moeten geven om de dingen te doen die ik doe...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef miss_sly het volgende:
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote
Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.
Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
Whoopsydaisy had het over vrouwen die (nog) geen kinderen hebben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:18 schreef erodome het volgende:
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over hadquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Erodome werkt toch ook ?erodome.nl ?
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
daar kan best een relatie zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
Ach ja, waar hebben we het eigenlijk over? Beetje roddelen over die arme Erodome achter haar rugquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef thaleia het volgende:
Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.
Als ik daarvan zou moeten eten dan zou ik hele erge honger hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Erodome werkt toch ook ?erodome.nl ?
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
NOPE!!!!!!!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar kan best een relatie zijn
Ik denk nog, ik maak hem nietquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar kan best een relatie zijn
Dat is precies wat ik ook zeg, maar zo gematigd/genuaanceerd denken is kennelijk erg vreemdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.
Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
ok, dank voor de verduidelijkingquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
NOPE!!!!!!!!
Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
Zegt meer over jou en degene die die vergelijking nog meer maakt dan over mij hoor, beetje op hol geslagen fantasie enzo...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |