dan moet je zorgen dat je niet trouwt met zo iemandquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef Vlindertje87 het volgende:
Ik heb juist een afkeer van mannen die zo denken.
Ga lekker koken, naja dacht het even lekker niet.
Je kunt ook gewoon een hoogopgeleide vrouw zijn met een goede baan én een leuk leven, een vriend en een leuk huisje. Waarom zo zwart-wit, alsof je als hoogopgeleide vrouw geen eigen leven meer hebt behalve je werk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb altijd het idee dat de zgn. carrièrevrouwen weinig verstand van het leven hebben. Het komt er simpelweg op neer dat alles moet wijken voor een lange, rijke carrière op de werkvloer. Ik vind dat maar een simpel gedachtengoed. Zou dat het zijn waarom je op deze wereld gezet bent? Is dat het ultieme? Maak dat de kat maar wijs. Als je die carrière eenmaal achter de rug hebt en wèl dat huisje met veranda hebt gescoord, volgens mij kun je dan niet zeggen dat je, naast werk, uit andere zaken voldoening hebt gehaald. Het moet een simpel leven zijn geweest op die manier. En tijd voor dingen waar mijns inziens wél voldoening uit te halen valt is het helaas te laat voor. Nieuw leven schenken bijvoorbeeld. Of uitgebreid van een partner genieten.
Er zijn ook vrouwen die egen behoefte hebben aan nieuw leven en schenken en wel aan scheppen in hun werkquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb altijd het idee dat de zgn. carrièrevrouwen weinig verstand van het leven hebben. Het komt er simpelweg op neer dat alles moet wijken voor een lange, rijke carrière op de werkvloer. Ik vind dat maar een simpel gedachtengoed. Zou dat het zijn waarom je op deze wereld gezet bent? Is dat het ultieme? Maak dat de kat maar wijs. Als je die carrière eenmaal achter de rug hebt en wèl dat huisje met veranda hebt gescoord, volgens mij kun je dan niet zeggen dat je, naast werk, uit andere zaken voldoening hebt gehaald. Het moet een simpel leven zijn geweest op die manier. En tijd voor dingen waar mijns inziens wél voldoening uit te halen valt is het helaas te laat voor. Nieuw leven schenken bijvoorbeeld. Of uitgebreid van een partner genieten.
In mijn ogen is een hoogopgeleide vrouw heel iets anders dan een carrièrevrouw. We hebben het namelijk over van die carrièrefiguren. Waar werk boven alles is. Die graag over lijken gaan om de cashflow met 20e per maand te zien verhogen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een hoogopgeleide vrouw zijn met een goede baan én een leuk leven, een vriend en een leuk huisje. Waarom zo zwart-wit, alsof je als hoogopgeleide vrouw geen eigen leven meer hebt behalve je werk.
Je zult heus mannen en vrouwen hebben die alleen maar bezig zijn met hogerop komen en werken, werken, werken, maar je kunt het ook goed doen én een leuk eigen leven hebben.
Mannen ook. Alleen hoeven die geen kinderen te werpen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die egen behoefte hebben aan nieuw leven en schenken en wel aan scheppen in hun werkEn wat je zegt gaat ook op voor carrieremannen - die laten ook hun levensgeluk wijken voor hun werk. Beetje krom dat vrouwen daar anders op beoordeeld worden dan mannen
Moéten vrouwen dat wel dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Mannen ook. Alleen hoeven die geen kinderen te werpen.
Dat hoeven vrouwen ook niet per sequote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mannen ook. Alleen hoeven die geen kinderen te werpen.
Het gaat niet zozeer om baren of niet baren, maar geloof me er is niemand die op zijn sterfbed zegt ik wilde dat ik wat meer gewerkt had....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die egen behoefte hebben aan nieuw leven en schenken en wel aan scheppen in hun werkEn wat je zegt gaat ook op voor carrieremannen - die laten ook hun levensgeluk wijken voor hun werk. Beetje krom dat vrouwen daar anders op beoordeeld worden dan mannen
Mannen zijn er wel van afhankelijk, als ze dat willen. En naar verluidt is dat één van de mooiste dingen des levens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hoeven vrouwen ook niet per se.
Hoeven ze niet perse, maar er zijn er maar weinigen die ik ken die hun biologische klok ook daadwerkelijk een halt kunnen toeroepen of kunnen 'negeren'. Vroeg of laat....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hoeven vrouwen ook niet per se.
Nee, maar ik ken wel mannen en vrouwen die bewust kiezen voor hun werk, omdat ze daar gewoon veel plezier en voldoening uithalen. Moeten ze lekker zelf weten. Het lijkt wel of dat ook niet mag of zo.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om baren of niet baren, maar geloof me er is niemand die op zijn sterfbed zegt ik wilde dat ik wat meer gewerkt had....
Misschien is het moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die echt alleen leven voor hun werk en dat dat het belangrijkste is voor hun. Nou, lekker laten gaan die mensen. Ik betwijfel of die mensen allemaal massaal als ze ouder worden spijt krijgen dat ze niet aan kinderen zijn begonnen. Sommige mensen willen gewoon geen kinderen, kiezen daar bewust voor en zullen op latere leeftijd nog steeds achter deze keuze staan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om baren of niet baren, maar geloof me er is niemand die op zijn sterfbed zegt ik wilde dat ik wat meer gewerkt had....
Ik ken er juist best veel die bewust geen kinderen willen omdat ze het te lastig of te moeilijk vinden of het gewoon niet zien zitten. Net als sommige mannen. Maar kennelijk wordt dat als abnormaal beschouwdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:51 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoeven ze niet perse, maar er zijn er maar weinigen die ik ken die hun biologische klok ook daadwerkelijk een halt kunnen toeroepen of kunnen 'negeren'. Vroeg of laat....
Ik zeg ook al, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat teld...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:53 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken wel mannen en vrouwen die bewust kiezen voor hun werk, omdat ze daar gewoon veel plezier en voldoening uithalen. Moeten ze lekker zelf weten. Het lijkt wel of dat ook niet mag of zo.
Dat jij je relatie en kinderen belangrijker vindt is ook prima (misschien vind ik dat zelf ookw el). Maar er zijn ook mensen die andere dingen leuker en belangrijker vinden
Precies. Ken in m'm omgeving ook een paar vrouwen die geen kinderen willen en een paar zijn onderhand al in de overgang, dus daar is ook echt geen sprake meer van op het laatst moment nog vlug even moeder te worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken er juist best veel die bewust geen kinderen willen omdat ze het te lastig of te moeilijk vinden of het gewoon niet zien zitten. Net als sommige mannen. Maar kennelijk wordt dat als abnormaal beschouwd
Vind ik aboluut niet abnormaal hoor! Mijn ervaring is dat het juist uitspraken zijn van de 'jongere' generatie, die naarmate de tijd verstrijkt en ze dus ouder (en wijzer..?) worden vaak terugkomen op hun eerder gedane statements. Je oergevoel is namelijk iets wat mensen, vooral op latere leeftijd parte gaat spelen. (vaak als het bijna of al te laat is om kinderen via natuurlijke wijze te baren...)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken er juist best veel die bewust geen kinderen willen omdat ze het te lastig of te moeilijk vinden of het gewoon niet zien zitten. Net als sommige mannen. Maar kennelijk wordt dat als abnormaal beschouwd
Nogmaals, heeft geen bal met wel of geen kinderen willen te maken, ik ken ook mensen die geen carriere najagen en die ook geen kinderen willen, dat er even los van zien gaarne...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien is het moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die echt alleen leven voor hun werk en dat dat het belangrijkste is voor hun. Nou, lekker laten gaan die mensen. Ik betwijfel of die mensen allemaal massaal als ze ouder worden spijt krijgen dat ze niet aan kinderen zijn begonnen. Sommige mensen willen gewoon geen kinderen, kiezen daar bewust voor en zullen op latere leeftijd nog steeds achter deze keuze staan.
Dus lijkt het er weer op dat andere mensen er de meeste problemen mee hebben.
Ik ken wel mensen die geen kinderen willen en m'n tante wilt absoluut ook geen kinderen (geen zin in de verantwoordelijkheid). En het is inderdaad zo dat elk jong meisje schreeuwt dat ze nooooooit kinderen wilt maar uiteindelijk zijn er altijd wel een paar die hierbij blijven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Vind ik aboluut niet abnormaal hoor! Mijn ervaring is dat het juist uitspraken zijn van de 'jongere' generatie, die naarmate de tijd verstrijkt en ze dus ouder (en wijzer..?) worden vaak terugkomen op hun eerder gedane statements. Je oergevoel is namelijk iets wat mensen, vooral op latere leeftijd parte gaat spelen. (vaak als het bijna of al te laat is om kinderen via natuurlijke wijze te baren...)
Ik be het met je eens Erodome, ik werk graag maar ben liever vrij. Ben zelf helemaal niet materialistisch ingesteld en heb meer plezier met wat mensen om me heen, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die niet zo zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, heeft geen bal met wel of geen kinderen willen te maken, ik ken ook mensen die geen carriere najagen en die ook geen kinderen willen, dat er even los van zien gaarne...
Leven voor je werk, tja, dat doet me denken aan een gezegde, je werkt om te leven en leeft niet om te werken...
Nogmaals, ieder moet het voor zich weten, als jij happy bent met je leven lang op een kantoor slijten zodat je een nog dikkere bak onder je reet kan rijden naar je werk toe dan moet je dat vooral doen, maar ik vind het een nogal leeg leven dan, maarja ik ben dan ook niet matrealistisch ingesteld.
Aan het eind van je leven tellen maar 2 dingen en dat is de liefde die je hebt ontvangen en de liefde die je hebt gegeven, zorg dat dat goed zit, of je nu veel werkt of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |