abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36258997
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden die hun talent niet gebruiken zijn een groter verlies voor de samenleving dan laagopgeleiden.
Onderhand wel ja!
pi_36259057
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:14 schreef SjonLok het volgende:
Verdien je veel, dan betaal je meer voor je boodschappen dan iemand die weinig verdient, want lage inkomens moeten ook genoeg te eten hebben.
Schandalig idd!
pi_36259091
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:42 schreef MrBean het volgende:

[..]

Schandalig idd!
Dat niet, maar wel een beetje communistisch...niet?
pi_36259216
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef HarryP het volgende:
En mannen mogen wel gewoon na hun studie huisman worden..??..
Daarnaast is het niet aan ieder om zelf te bepalen hoe hun leven eruit ziet. of denk je dat 18 jarige meteen moeten beslissen wat ze met de rest van hun leven moeten gaan doen.
Want met deze regeling gaat er misschien wel minder vrouwen studeren. Omdat ze daardoor geen kinderen meer "mogen" krijgen.
Je doet hier toch wel een aantal bijzondere uitspraken, die mij toch enigzins verbazen..

Volgens mijn idee van vrijheid, bepaal ik inderdaad zelf wat ik doe vanaf mijn 18e. Waarom zou ik niet mogen beslissen over wat ik met mijn leven doe? Beetje krom, als de overheid zou gaan bepalen wat mijn toekomstplanning is.. worth living
En waarom willen we minder vrouwen die studeren? Willen we nou dat de vrouwen emanciperen, of zijn we toch geschrokken van het effect van diezelfde vrouwen? Beide onzinnige vragen, omdat het gewoon het recht is van de vrouw om te mogen studeren.
Je gehele argumentatie zegt mij helemaal niets, behalve dan dat ik er niet mee eens ben.

Alle maatregelen die er voor zorgen dat er minder hoogopgeleide mensen komen, zijn m.i. een aanslag op onze kenniseconomie (voor zover die al niet met stukjes en beetjes wordt afgeknabbeld door alle kleuren van de politieke regenboog).. Waarom vrouwen discrimineren? Want dat is dit... pure discriminatie voortkomend uit een argumentatie die zo onvolledig en foutief is...

Het verbaast me dat zo langzamerhand alle politieke partijen met dit soort vreemde proefballonnetjes blijven komen.. ik had 'gehoopt' dat het beperkt zou blijven tot de ministerraad...

Maar goed, PvdA mag wel eens goed gaan nadenken over dit plan, want zoals Dijksma het verwoord is het voor mij gewoon te zot voor woorden. Waarom mogen vrouwen uberhaupt nog naar de basisschool vraag ik me dan ook maar meteen af..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:48:19 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_36259237
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:38 schreef Kjew het volgende:
Iedereen weet toch dat kinderen beter af zijn wanneer zij door hun eigen ouders worden opgevoed met liefde en aandacht ipv iedere dag bij de crèche te worden gedumpt en weer een willekeurige behandeling krijgen? Vreemde zaak...
Dit blijkt dus niet helemaal waar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36259240
Let wel mensen: het is geen boete!
Ofwel betaal je een deel van je studiekosten terug door je bijdrage aan de opbouw van de Nederlandse kenniseconomie. Als je ervoor kiest om dat niet te doen, dan moet je een fractie zelf terugbetalen.

Als je daar op tegen bent, wees dan consequent: Betaal dan je hele studie maar zelf, dan heb je geen enkele verplichting.
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:48:51 #82
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36259250
Meest belachelijke plan ooit. Dit kan niet in een vrijheidsstaat.
Argumenten heb ik te over, maar zijn volgens mij niet nodig.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:49:09 #83
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36259261
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:01 schreef speknek het volgende:
En het wordt een beetje een hellend vlak natuurlijk. Studies met weinig toekomstperspectief afschaffen? Mensen beboeten die onder hun niveau werken?
precies!!

zo kun je bezig blijven. ik vind het een slap in the face voor huisvrouwen overigens. (gezien de grote hoeveelheid slecht opgevoede kinderen is het misschien juist wel een goed idee om meer vrouwen thuis te hebben)
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_36259287
quote:
maar voor een carrière als huisvrouw kiezen,
Meestal nemen ze dan ook kinderen, en wie zegt dat hun kinderen er niet baat bij hebben dat de moeder hoogopgeleid is?? Je ziet vaak dat dat juist positief uitwerkt voor kinderen als de ouders hoogopgeleid zijn.
quote:
Dijksma: ''Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Of ze nou werken of niet.
Dat is niet zo, de kinderen hebben er ook gewoon baat bij wat ik al zei.
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:51:51 #85
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36259343
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:47 schreef Boswachtertje het volgende:
Maar goed, PvdA mag wel eens goed gaan nadenken over dit plan, want zoals Dijksma het verwoord is het voor mij gewoon te zot voor woorden. Waarom mogen vrouwen uberhaupt nog naar de basisschool vraag ik me dan ook maar meteen af..
dan kunnen ze kookrecepten lezen en de bijsluiter bij de morning-after pil
?Porque no te calles?
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:52:02 #86
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36259348
Heeft iemand het gehele interview/artikel al weten te bemachtigen?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:52:03 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_36259349
Volgens mij is er weinig correlatie gebleken tussen werkende ouders en ontspoorde kinderen. Meeste ontspoorde kinderen hebben juist werkloze ouders. Je zou kunnen zeggen dat ambitie en een goed burger zijn afstraalt op de kinderen. Ik vind dan ook zeker dat er wat gedaan moet worden aan de lage arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland (ook de economie wordt daar veel beter van). Die is nota bene (op Polen na ofzo) het laagste van heel Europa! Een ontwikkeld land onwaardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:53:05 #88
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36259375
ik vind overigens dat we dan vanaf nu ook alleen maar mannen moeten toelaten bij de studie geneeskunde, want die werken meer en daar heeft de samenleving behoefte aan!!!
?Porque no te calles?
pi_36259377
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:48 schreef Halinalle het volgende:
Let wel mensen: het is geen boete!
Ofwel betaal je een deel van je studiekosten terug door je bijdrage aan de opbouw van de Nederlandse kenniseconomie. Als je ervoor kiest om dat niet te doen, dan moet je een fractie zelf terugbetalen.

Dat is gewoon een boete dus.
quote:
Als je daar op tegen bent, wees dan consequent: Betaal dan je hele studie maar zelf, dan heb je geen enkele verplichting.
Dat is inderdaad ook een prima idee. Alleen dan wel belastingverlagingen voor de hogere schalen graag.
pi_36259446
ZIe de Update op de FP; het was maar een suggestie...
pi_36259507
Ow, het is weer de schuld van de pers.
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:58:47 #92
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36259526
Ik snap niet wat er mis is met zoveel mogelijk mensen de kans geven om te studeren. Alsof mensen enkel goede ideëen krijgen die een land kunnen helpen als ze een baan hebben. Die mensen (moeders) zitten bv in schoolraden, buurtcomités, sportclubs enz waar ze hun kennis en denkniveau prima kunnen gebruiken.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_36259549
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is gewoon een boete dus.
Ik zie het meer als twee manieren om terug te betalen.
quote:
[..]

Dat is inderdaad ook een prima idee. Alleen dan wel belastingverlagingen voor de hogere schalen graag.
Dat lijkt me dan voor de hand liggen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:00:20 #94
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36259578
Het viel gezien de achtergrond van de geinterviewde wel te verwachten dat deze correctie kwam. Is die kut PvdA weer niet zo demonisch als gehoopt.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36259600
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:58 schreef ErikT het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met zoveel mogelijk mensen de kans geven om te studeren. Alsof mensen enkel goede ideëen krijgen die een land kunnen helpen als ze een baan hebben. Die mensen (moeders) zitten bv in schoolraden, buurtcomités, sportclubs enz waar ze hun kennis en denkniveau prima kunnen gebruiken.
Inderdaad!
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:01:49 #96
272 R@b
No-nonsens
pi_36259623
Bericht klopt niet volgens de PvdA

[upd] PvdA: boete voor niet werken gestudeerde vrouwen

PvdA-kamerlid Sharon Dijksma pleit niet voor een boete voor hoogopgeleide vrouwen die er voor kiezen niet te werken. Dit wordt ten onrechte gesuggereerd in een bericht van het opinieblad Forum van VNO NCW
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:01:57 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36259629
Echt een enorm ziek plan is dit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:03:38 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_36259674
Wat is er ziek aan?
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:04:05 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36259684
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:01 schreef R@b het volgende:
Bericht klopt niet volgens de PvdA

[upd] PvdA: boete voor niet werken gestudeerde vrouwen

PvdA-kamerlid Sharon Dijksma pleit niet voor een boete voor hoogopgeleide vrouwen die er voor kiezen niet te werken. Dit wordt ten onrechte gesuggereerd in een bericht van het opinieblad Forum van VNO NCW
Apart !
quote:
Dijksma spreekt in het interview enkel over de vraag hoe we in de toekomst meer vrouwen naar de arbeidsmarkt kunnen krijgen. Zij is wel van mening dat er sprake van kapitaalvernietiging is wanneer hoogopgeleide vrouwen niet gaan werken.
Dat van kapitaalvernietiging weet ik niet zo (zoals pberends hierboven aangeeft) en volgens mij ziet zij dingen die er niet zijn. Het gros van de hoogopgeleide vrouwen willen veelal eerst carrière maken voordat ze kinderen willen krijgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:04:22 #100
93483 The_Agency
For King & Country
pi_36259690
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:45 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Jezus, heb je uberhaupt wel door waar je over praat ?
[..]

Verder is het een uitspraak van de PvdA die nergens op slaat aangezien dat discriminatie op geslacht zou betekenen en dat dus in strijd is met artikel 1 van de Nederlandse grondwet.
Misschien dat ik het iets overdrijf, maar dat is om m'n punt te maken, dat snap je zelf ook wel hoop ik

Om op je definitie van fascisme terug te komen:
quote:
Het heeft in bredere zin ook de betekenis gekregen van elk regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, m.a.w., dat de natie boven het individu stelt, en dat geweld, moderne propagandatechnieken en censuur gebruikt om politieke tegenstand de kop in te drukken. Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de maatschappij verregaand gereglementeerden nationalisme en racisme (etnisch nationalisme) omhelsd.
De dik gedrukte onderdelen hebben wat mij betreft wel raakvlak met dit plannetje van de PvdA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')