Onderhand wel ja!quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden die hun talent niet gebruiken zijn een groter verlies voor de samenleving dan laagopgeleiden.
Schandalig idd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:14 schreef SjonLok het volgende:
Verdien je veel, dan betaal je meer voor je boodschappen dan iemand die weinig verdient, want lage inkomens moeten ook genoeg te eten hebben.
Je doet hier toch wel een aantal bijzondere uitspraken, die mij toch enigzins verbazen..quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef HarryP het volgende:
En mannen mogen wel gewoon na hun studie huisman worden..??..
Daarnaast is het niet aan ieder om zelf te bepalen hoe hun leven eruit ziet. of denk je dat 18 jarige meteen moeten beslissen wat ze met de rest van hun leven moeten gaan doen.
Want met deze regeling gaat er misschien wel minder vrouwen studeren. Omdat ze daardoor geen kinderen meer "mogen" krijgen.
Dit blijkt dus niet helemaal waar.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:38 schreef Kjew het volgende:
Iedereen weet toch dat kinderen beter af zijn wanneer zij door hun eigen ouders worden opgevoed met liefde en aandacht ipv iedere dag bij de crèche te worden gedumpt en weer een willekeurige behandeling krijgen? Vreemde zaak...
precies!!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:01 schreef speknek het volgende:
En het wordt een beetje een hellend vlak natuurlijk. Studies met weinig toekomstperspectief afschaffen? Mensen beboeten die onder hun niveau werken?
Meestal nemen ze dan ook kinderen, en wie zegt dat hun kinderen er niet baat bij hebben dat de moeder hoogopgeleid is?? Je ziet vaak dat dat juist positief uitwerkt voor kinderen als de ouders hoogopgeleid zijn.quote:maar voor een carrière als huisvrouw kiezen,
Dat is niet zo, de kinderen hebben er ook gewoon baat bij wat ik al zei.quote:Dijksma: ''Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Of ze nou werken of niet.
dan kunnen ze kookrecepten lezen en de bijsluiter bij de morning-after pilquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:47 schreef Boswachtertje het volgende:
Maar goed, PvdA mag wel eens goed gaan nadenken over dit plan, want zoals Dijksma het verwoord is het voor mij gewoon te zot voor woorden. Waarom mogen vrouwen uberhaupt nog naar de basisschool vraag ik me dan ook maar meteen af..![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:48 schreef Halinalle het volgende:
Let wel mensen: het is geen boete!
Ofwel betaal je een deel van je studiekosten terug door je bijdrage aan de opbouw van de Nederlandse kenniseconomie. Als je ervoor kiest om dat niet te doen, dan moet je een fractie zelf terugbetalen.
Dat is inderdaad ook een prima idee. Alleen dan wel belastingverlagingen voor de hogere schalen graag.quote:Als je daar op tegen bent, wees dan consequent: Betaal dan je hele studie maar zelf, dan heb je geen enkele verplichting.
Ik zie het meer als twee manieren om terug te betalen.quote:
Dat lijkt me dan voor de hand liggen.quote:[..]
Dat is inderdaad ook een prima idee. Alleen dan wel belastingverlagingen voor de hogere schalen graag.
Inderdaad!quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:58 schreef ErikT het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met zoveel mogelijk mensen de kans geven om te studeren. Alsof mensen enkel goede ideëen krijgen die een land kunnen helpen als ze een baan hebben. Die mensen (moeders) zitten bv in schoolraden, buurtcomités, sportclubs enz waar ze hun kennis en denkniveau prima kunnen gebruiken.
Apartquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:01 schreef R@b het volgende:
Bericht klopt niet volgens de PvdA
[upd] PvdA: boete voor niet werken gestudeerde vrouwen
PvdA-kamerlid Sharon Dijksma pleit niet voor een boete voor hoogopgeleide vrouwen die er voor kiezen niet te werken. Dit wordt ten onrechte gesuggereerd in een bericht van het opinieblad Forum van VNO NCW
Dat van kapitaalvernietiging weet ik niet zo (zoals pberends hierboven aangeeft) en volgens mij ziet zij dingen die er niet zijn. Het gros van de hoogopgeleide vrouwen willen veelal eerst carrière maken voordat ze kinderen willen krijgen.quote:Dijksma spreekt in het interview enkel over de vraag hoe we in de toekomst meer vrouwen naar de arbeidsmarkt kunnen krijgen. Zij is wel van mening dat er sprake van kapitaalvernietiging is wanneer hoogopgeleide vrouwen niet gaan werken.
Misschien dat ik het iets overdrijf, maar dat is om m'n punt te maken, dat snap je zelf ook wel hoop ikquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:45 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Jezus, heb je uberhaupt wel door waar je over praat ?
[..]
Verder is het een uitspraak van de PvdA die nergens op slaat aangezien dat discriminatie op geslacht zou betekenen en dat dus in strijd is met artikel 1 van de Nederlandse grondwet.
De dik gedrukte onderdelen hebben wat mij betreft wel raakvlak met dit plannetje van de PvdA.quote:Het heeft in bredere zin ook de betekenis gekregen van elk regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, m.a.w., dat de natie boven het individu stelt, en dat geweld, moderne propagandatechnieken en censuur gebruikt om politieke tegenstand de kop in te drukken. Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de maatschappij verregaand gereglementeerden nationalisme en racisme (etnisch nationalisme) omhelsd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |