ik bedoelde, nu op dit moment heb je ook weinig aan Japans, terwijl Japan veel economische invloed heeft.quote:
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.
Er is een verschil tussen een mening hebben en mensen veroordelen...
Onzin, pensioenopbouw doe je samen, werkervaring is niet echt relevant als je toch niet wil gaan werken en persoonlijke ontwikkeling heb je werk niet voor nodig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:
[..]
Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
Die het er als het goed is helemaal mee eens is en er dus geen schade van ondervindt, een leuk schoon huisje heeft, eten op de tafel vindt, geen vrouw heeft die afgebrand is...quote:- je partner
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...quote:- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?
das dus weer een oordeelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.
Wel mooi trouwens dat jij als niet-materialistisch iemand kan houden van iemand die blijkbaar wel materialistisch in is gesteld, komt op mij een beetje over als water en vuur
Mag wel maar ik zie niet in waarom elke leidinggevende een perfectionist moet zijn. Oftewel: ik zie het probleem niet. Ik denk dat een perfectionistische leidinggevende noot fatsoenlijk kan delegeren omdat zo iemand bepaalde taken niet met vertrouwen aan een ander over kan laten. Als ze daarnaast ook niet echt sociaal zijn, zijn deze types per definitie slechte bazen in mijn optiek.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.
Mja, je hebt wel gelijk. Bij mij botst dat altijd heel erg. Aan de ene kant die behoefte om carriere te maken (vraag me niet waarom), en aan de andere kant die behoefte om zo veel mogelijk ervaringen op te doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.
Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.
Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.
Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
Ik snap weer niet waarom dat als op de zak van een ander teren gezien wordt, ik heb mijn taken, hij de zijne, als ik er niet was had hij zoveel meer moeten doen, of fiks geld uit moeten geven om de dingen te doen die ik doe...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef miss_sly het volgende:
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote
Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.
Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
Whoopsydaisy had het over vrouwen die (nog) geen kinderen hebben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:18 schreef erodome het volgende:
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over hadquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Erodome werkt toch ook ?erodome.nl ?
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
daar kan best een relatie zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
Ach ja, waar hebben we het eigenlijk over? Beetje roddelen over die arme Erodome achter haar rugquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef thaleia het volgende:
Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.
Als ik daarvan zou moeten eten dan zou ik hele erge honger hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Erodome werkt toch ook ?erodome.nl ?
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
NOPE!!!!!!!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar kan best een relatie zijn
Ik denk nog, ik maak hem nietquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar kan best een relatie zijn
Dat is precies wat ik ook zeg, maar zo gematigd/genuaanceerd denken is kennelijk erg vreemdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.
Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
ok, dank voor de verduidelijkingquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
NOPE!!!!!!!!
Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |