abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:16:16 #126
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36231384
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:09 schreef Mukie het volgende:
in China heb je idd niet veel aan Japans.
ik bedoelde, nu op dit moment heb je ook weinig aan Japans, terwijl Japan veel economische invloed heeft.

Dus waarom zou je in de toekomst wel wat hebben aan Chinees? Misschien kom je bij een bedrijf dat niet direct met China handeld, of wordt China toch niet die grootmacht, of misschien spreken Chinezen internationaal ook Engels. En heb je ook nog de vele verschillende dialecten in de Chinese taal..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_36231427
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die levenswijze is wel schadelijk voor andere mensen, nameiljk de wel werkende belastingbetalers.

Er is een verschil tussen een mening hebben en mensen veroordelen...
Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:18:57 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231474
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:05 schreef thaleia het volgende:

[..]

Op de zak van je partner leven zonder dat daar een noodzaak voor is is schadelijk voor (in volgorde van belangrijkheid):
- jezelf (qua pensioenopbouw, werkervaring en bijbehorende persoonlijke ontwikkeling)
Onzin, pensioenopbouw doe je samen, werkervaring is niet echt relevant als je toch niet wil gaan werken en persoonlijke ontwikkeling heb je werk niet voor nodig.
quote:
- je partner
Die het er als het goed is helemaal mee eens is en er dus geen schade van ondervindt, een leuk schoon huisje heeft, eten op de tafel vindt, geen vrouw heeft die afgebrand is...
quote:
- de maatschappij als geheel. Ooit gehoord van vergrijzing en dat het hard nodig is dat met name vrouwen worden gestimuleerd meer uren te gaan draaien als ze dat gemakkelijk kunnen?
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.

Natuurlijk gaat dit alleen op als de vrouw in kwestie zelf thuis wil blijven en manlief het daarmee eens is, een vrouw thuis houden die liever zou werken werkt averechts, dat levert alleen maar meer stress en ellende op dan lekker laten gaan.

Maar serieus, ik vraag me af waarom sommigen kinderen willen als ze een hele dikke carriere willen , een sociaal leven willen en willen sporten enzo, er is geen tijd voor de kinderen, ik zie het teveel, zo van wie zijn die mensen die op zondag het vlees komen snijden ipv wie is die man....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:19:34 #129
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_36231497
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Wat kun jij drammen. Ik zie hier geen oordelen maar wel meningen.
das dus weer een oordeel
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:21:02 #130
5428 crew  miss_sly
pi_36231530
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote

Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.

Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:24:22 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231625
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar er zit volgens mij een verschil tussen carriere maken en loonslaaf zijn. Mensen die alleen carriere willen maken voor het geld, ja, die zijn fout bezig. Maar mensen die carriere willen maken omdat ze liefde hebben voor wat ze doen, een visie hebben, en hun volledige potentieel willen bereiken, dus ook op werkgebied, daar heb ik respect voor.

Wel mooi trouwens dat jij als niet-materialistisch iemand kan houden van iemand die blijkbaar wel materialistisch in is gesteld, komt op mij een beetje over als water en vuur
Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.

Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.

Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.

Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_36231635
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Je begint nu irritante retorische vragen te stellen als je daarop even opmerkzaam mag maken.
Mag wel maar ik zie niet in waarom elke leidinggevende een perfectionist moet zijn. Oftewel: ik zie het probleem niet. Ik denk dat een perfectionistische leidinggevende noot fatsoenlijk kan delegeren omdat zo iemand bepaalde taken niet met vertrouwen aan een ander over kan laten. Als ze daarnaast ook niet echt sociaal zijn, zijn deze types per definitie slechte bazen in mijn optiek.
pi_36231656
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

das dus weer een oordeel
Oeps..
pi_36231738
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Kom op zeg, hoeveel mensen dromen er nu als kind van om achter een bureau te zitten de rest van hun leven?
Wees eens heel erg eerlijk, vind het vaak zo leeg overkomen, ja vindt mijn werk zo geweldig, voel me zo nuttig, dan vraag je wat doe je dan, verwacht wat spannends, dokter ofzo die echt wat doet in het leven, of wetenschapper die een nieuw medicijn uitvindt ofzo, nee ik zit achter een bureau.

Ik zou gek worden, echt, 3 dagen en ik ben het zat, wil ik naar buiten, maar goed, dat ben ik, moet niet aan anderen waarden op gaan leggen, als het iemand maar gelukkig maakt, dat is wat belangerijk is.

Maar mijn man is niet zo heel erg matrealistisch ingesteld, hij haat het alleen maar om loonslaaf te zijn en wil anders, ik heb respect voor hoe hard hij daarvoor wil knokken, om naast zijn gewone baan(tja gezin he, er moet een vast inkomen zijn) een bedrijf op te starten, makkelijk is dat niet, hij maakt vaak weken van ruim 80 uur.

Maar ik ben er altijd om hem wanneer het nodig is van zijn werk weg te trekken en hem weer even ergens anders aan te laten denken, even de frisse neus halen, even de leuke dingen van het leven doen, genieten van alles wat je hebt ipv te vechten om wat er nog niet is
Mja, je hebt wel gelijk. Bij mij botst dat altijd heel erg. Aan de ene kant die behoefte om carriere te maken (vraag me niet waarom), en aan de andere kant die behoefte om zo veel mogelijk ervaringen op te doen.

Juist daarom ben ik ook gefascineerd door mensen die niet zo materialistisch ingesteld zijn als ik. Ik ben er nog altijd niet uit hoe ik die twee een beetje fatsoenlijk met elkaar kan verenigen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36231763
Alvorens over anderen te oordelen zou ik aan mijn zelfbeeld werken als ik jou was, Fuifduif.
Dan heb je ook direct de verklaring waarom je je zo afkeert en hoef je er niet onnodig een topic te openen.
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:28:28 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_36231780
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef miss_sly het volgende:
quoten lukt niet, thaleia, maar dan maar zonder quote

Iedereen mag zijn mening ventileren, natuurlijk. Maar ik vond de manier waarop er werd geventileerd meer weg hebben van een neerbuigende 'kijk-mij-eens-veel-beter-zijn-dan-al-die-domme-ganzen-die-thuis-willen-zitten'.

Ik heb zelf altijd gewerkt en hou er helemaal niet van op de zak van mijn partner te leven. Als het enigszins kan, wil ik dat ook zeker voorkomen. Ik kan persoonlijk ook niet echt begrijpen dat iemand dat wel prettig vindt, maar dat is vanuit mijn optiek. Daarmee ben ik niet beter en zij niet slechter. Dat is het waar het mij om gaat: mening ventileren is uiteraard prima, een oordeel uitspreken imo niet.
Ik snap weer niet waarom dat als op de zak van een ander teren gezien wordt, ik heb mijn taken, hij de zijne, als ik er niet was had hij zoveel meer moeten doen, of fiks geld uit moeten geven om de dingen te doen die ik doe...

Hij werkt, ik zorg ervoor dat er een warm huis is om thuis te komen, ik zorg ervoor dat zijn zoon goed groot wordt, ik zorg voor de dieren, ik zorg voor iedereen, als hij thuis werkt zorg ik ervoor dat hij met regelmaat een bakkie koffie krijgt, maak zijn lunch, zorg voor een versnapering tussendoor enz enz enz
En soms help ik ook wat mee met het eigen bedrijf, even wat administratie erdoor gooien enzo.

Heb ook wel mijn onzekere momenten gehad en aan hem gevraagd of ik niet teveel op hem leun, maar volgens hem ben ik onmisbaar en is mijn rol ontzettend belangerijk, hij zegt soms leun ik meer op jou dan jij op mij, jij brengt dan niet echt geld binnen, maar wat je wel doet is onbetaalbaar...
pi_36231783
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:18 schreef erodome het volgende:
De maatschappij schiet erg veel op bij moeders die gewoon voor hun eigen kinderen zorgen, minder ellende met de kids omdat ze op straat hangen omdat de ouders er niet zijn enzo...
Ook kan het gezin als geheel er veel mee opschieten, meer kalmte in huis, minder stress enzo.
Whoopsydaisy had het over vrouwen die (nog) geen kinderen hebben.

Je zult mij niet horen zeggen dat alles dient te wijken voor werk, en als je iets anders belangrijks te doen hebt (het verzorgen van je kinderen bijvoorbeeld) kan dat best voor het werk gaan.

Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.

Ik zie miss_sly ervoor aan om in een Klaagbaaktopic over hondenpoep op straat nog te komen vingerwijzen dat men niet zo mag oordelen
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:30:33 #138
5428 crew  miss_sly
pi_36231857

ik ga wel mijn mond houden, kennelijk is het erg vreemd om gematigd te zijn ofzo....
pi_36231971
Erodome werkt toch ook ? erodome.nl ?
pi_36231990
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:36:53 #141
5428 crew  miss_sly
pi_36232044
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus meer die uit de hand gelopen hobby waar ze het over had
Nee, die heeft met honden te maken, dat schrijft ze toch?
pi_36232110
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

daar kan best een relatie zijn
pi_36232147
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach ja, waar hebben we het eigenlijk over? Beetje roddelen over die arme Erodome achter haar rug

Zullen we maar weer back on-topic gaan?
pi_36232202
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef thaleia het volgende:

Maar ik heb wel een mening over mensen die na hun achttiende verjaardag nog op de zak van ouders of partner leven zonder dat dat nodig is. Kijk ik werk zelf momenteel ook niet fulltime, uit relaxtheids-overwegingen of noem het gemakzucht.....maar dat is mijn eigen keuze en ik laat mijn inkomen niet aanvullen door m'n man of een huursubsidie-instantie. Als je echter als gezonde en volwassen persoon je eigen gemakzucht laat subsidieren door een ander, tja daar heb ik m'n bedenkingen bij en die mag ik hebben, en ik mag ook vinden dat mensen kleiner dan 1m50 niet zo aantrekkelijk zijn, of dat de meeste honden kwijlerige en domme kutbeesten zijn.
En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:43:06 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232292
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
Als ik daarvan zou moeten eten dan zou ik hele erge honger hebben
pi_36232314
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan nog is er een verschil tussen mensen die op de zak van hun ouder/geliefde teren en mensen die op de zak van de belastingbetaler teren. In het eerste geval is er namelijk sprake van vrijwilligheid.
Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.

Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:43:54 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_36232319
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!

Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
pi_36232341
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik denk nog, ik maak hem niet
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:45:17 #149
5428 crew  miss_sly
pi_36232368
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mee eens. Wil jij op de zak van je echtgenoot teren? Prima! Blijkbaar zijn beide partijen het er mee eens, en ik ondervind er geen schade van. Zo lang dat het geval is mag iedereen wat mij betreft doen en laten wat ze willen.

Anders wordt het wanneer iemand onterecht bijstand gaat trekken en daar op gaat zitten teren. Dan teer je namelijk ook op MIJN geld. En dat geeft mij het recht daarover te oordelen.
Dat is precies wat ik ook zeg, maar zo gematigd/genuaanceerd denken is kennelijk erg vreemd
pi_36232384
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!

Dat is helemaal gescheiden, ben wel gek, maar niet achtelijk he
ok, dank voor de verduidelijking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: