quote:Kruistocht voor Gerechtigheid
De mensen die na het zien van het KRO-programma “Profiel”over Gert en Hermien meer informatie wilden hebben kunnen momenteel hun hartje ophalen in het HBB-forum. Daar is namelijk onder aanvoering van FrancisC een kruistocht gestart die z’n vruchten lijkt af te werpen. Hoogtepunt was de omslag van het management en de grootste fans van Gert afgelopen donderdag. De officiële webpagina ging down met enkel als mededeling: “Daar wij ons niet langer kunnen verenigen met het doen en laten van MEVROUW TIMMERMAN en de heer GERT TIMMERMAN, hebben wij besloten deze site te sluiten !!”
[quote]
Het begint allemaal op 31 januari net voor de nacht invalt. Hoewel Gert dan alweer het hotel heeft verlaten besluit ene FrancisC het forum te vereren met een reactie van zijn kant. Hij gaat in op het feit dat er nooit is bewezen dat Gert zijn dochters misbruikt zou hebben. Hij doet dit zo fanatiek dat het andere users opvalt en FrancisC bekent direct dat hij de zoon is van de tekstschrijfster van Gert.
Wat volgt zijn diverse topics met ellenlange, vage postings waarin Gert van allerhande zaken beschuldigd wordt. Francis voert aan dat Gert niet de sympathieke persoonlijkheid is die we allemaal in HBB hebben leren kennen. Er zitten kanten aan Gert waar sommige mensen tot op de dag van vandaag nog angst voor hebben. Zo schijnt het te spoken in het huis waar Gert en Hermien in Usselo woonden en wordt Gert beschuldigd van het inzetten van een knokploeg op momenten dat het hem te heet onder de voeten werd. De vermeende incest verdwijnt naar de achtergrond op het moment dat ook de zakelijke misstanden van Gert aan de kaak worden gesteld. Op dat moment stromen diverse newbies het forum op om ook hún ervaringen met de overige Fokkers te delen. Alhoewel, de ervaringen worden nu juist níet gedeeld. Men laat het bij vage beschuldigingen over vermeende oplichting en overige praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. En daarin zit ‘m ook de scepsis die steeds meer users tentoon spreiden. Zónder bronvermelding of specifiek te zijn worden immers behoorlijke beschuldigingen het ‘world wide web’ op geslingerd. Er wordt dan ook heftig en soms behoorlijk emotioneel gediscussieerd over de ‘kruistocht’ die men lijkt te voeren. Hoofdrolspelers in de soap zijn Francis zelf, Timmerhout (die zich tot op de dag van vandaag niet bekend wenst te maken), feiten (volgens eigen zeggen de vriend van Sheila Timmerman), leukeleu en uiteindelijk zelfs Sheila Timmerman zelf!
Hoewel ongeloof en cynisme regeren in de topics hebben de kruistochters verrassend veel inside informatie over Gert. Ze komen met namen en gebeurtenissen die alleen mensen die de situatie inderdaad van nabij hebben meegemaakt kunnen weten. Dat maakt het ook lastig om alles af te doen als fantasie en leugens. En dat er wel degelijk iets aan de hand is bleek toen de officiële website down ging. Helaas is het nog steeds niet mogelijk geweest om de aantijgingen specifieker te krijgen. Als reden voor deze kruistocht wordt opvallend vaak erkenning van de slachtoffers genoemd, maar niemand wil melden waarom hij/zij het slachtoffer is. Het wachten is op de laatste puzzelstukjes die vast binnenkort bij de kapper op de leestafel zullen liggen…
met uiteraard heul veul dank aan Flugeltje en Teamleadquote:
De Kruistocht voor gerechtigheid waar we hier op de weblog onlangs over schreven blijkt inmiddels naar een volgend level te zijn verheven. In de Privé van vandaag verscheen een artikel waarin gemeld wordt dat Gert inmiddels bankroet zou zijn.
quote:
“Voor Wim Huesken, jarenlang boezemvriend en weldoener van Gert Timmerman, is de maat vol. Hij is de leugens en het bedrog van zanger Gert, maar zeker van zijn vrouw Babs Timmerman, meer dan zat. Afgelopen week haalde hij de geluidsapparatuur uit het huis van Gert, nam zijn Mercedes in beslag en blokkeerde de website.”
Bron: Privé
Dat de website geblokkeerd is hebben we allemaal al kunnen aanschouwen en ook van de financiële perikelen is een tipje van de sluier opgericht. Maar wie is dan deze Wim Huesken en om hoeveel geld gaat het hier? Het moet toch een behoorlijk bedrag zijn als alles in beslag genomen wordt. Wat zet iemand ertoe om z’n, naar eigen zeggen, ‘boezemvriend’ financieel ten gronde te richten? Zelf zegt Huesken er het volgende over:
quote:
Nog steeds snapt Wim Huesken er niets van. Drie jaar geleden leerde hij Gert Timmerman en zijn vrouw Babs kennen. Wim was onder de indruk van Gert's muziek, en de twee raakten bevriend. Wim probeerde al snel de zang-carrière van Gert nieuw leven in te blazen. Eerst heb ik een schuld van hem afgekocht en daarna heb ik in zijn schuur een studio ingericht, met geluidsapparatuur ter waarde van zo'n dertigduizend euro. We hebben een cd gemaakt, en de productiekosten van 5.600 euro heb ik betaald. Het jubileum album heeft me 29.000 euro gekost. Soms belden ze dat ze geen rode cent hadden en dan maakte ik maar weer een paar honderd euro over. Oké, dat heb ik zelf gedaan, daar zul je me niet over horen. Maar als er dan een cd van Gert in de winkel in Enschede wordt verkocht, wil ik daar wel de opbrengsten van incasseren. Maar Babs probeerde het geld achter mijn rug om op te strijken. Toen ik haar daarop aansprak, noemde ze mij een geldwolf en verweet zij me dat ik over de rug van Gert geld wilde verdienen. Dat was de druppel. Van Gert moest ze haar excuus aanbieden, maar dat deed ze pas een week later.
Huesken schildert zichzelf af als een ‘echte vriend’ die uit geloof in Gert een schuld afkocht en hem diverse andere zaken ‘kado’ deed. Je kunt jezelf afvragen in hoeverre je hier van weldoenerij kunt spreken. Immers, als alles toch in beslag genomen wordt moet er een juridisch document aan ten grondslag liggen en is er op z’n minst sprake van een lening. Het stuk doorlezend gaat er ineens een lampje bij me branden. In het begin van de Gert Timmermans reeks sprak Francis namelijk al over een geheime weldoener die een boete van Gert afgelost had.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:00 schreef FrancisC het volgende:
Laten we niet WILLEN overtuigen maar getuigen - jij stelde al eerder dat Gert een notiore leugenaar was ..... nou, zijn hier bewijzen voor? Ja. De rechtbank in Almelo veroordeelde hem onlangs voor het terugbetalen aan de antiekhandelaar Padberg die hij immers grond had verkocht die niet van hem was. Gert Timmerman' s huidige vrouw had wat connecties met geld en liet deze de zaak in de minne schikken. Maar de veroordeling ligt er en het feit dat Gert Timmerman WILLENS en WETENS een stuk grond verkocht dat aan de gemeente Usselo behoorde maakte dat hij werd veroordeeld ...... Wast geen water van de zee ..
Is deze Wim Huesken de connectie waarover Francis spreekt? Dan wist deze Huesken toch al hoe Gert in elkaar zat? Als je een veroordeling in verband met financiële malversaties afkoopt heb je toch op z’n minst een idee van wat voor vlees je in de kuip hebt. Dit gegeven doet me afvragen wat er voorgevallen dat zó erg is dat Huesken nu tóch z’n geld terugwil. De veroordeling met betrekking tot de grond bleek immers geen enkel probleem. Het schijnt dat een gesprek met Sandra en Sheila alles aan het rollen heeft gebracht. Huesken zegt daarover:
quote:
'Wij hebben alles altijd van een kant gehoord, maar na een gesprek met Sandra en Sheila zijn wij over veel dingen heel anders gaan denken.
Vraag is natuurlijk in hoeverre de meiden op de hoogte zijn van de financiële praktijken van hun vader. Ze hebben immers al jaren geen contact meer. Kan hier dan toch een link gelegd worden met het vermeende misbruik dat jaren geleden vele covers sierde? Het wachten is weer op het volgende puzzelstukje wat in het huidige tempo vermoedelijk snel zal volgen.
een korte samenvatting of inleiding zou wel handig zijn.quote:
Zal ik straks even doenquote:Op maandag 13 maart 2006 10:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
een korte samenvatting of inleiding zou wel handig zijn.
Zorg daar even voor en herzie je OP.
Ik heb (nog geen idee waar dit over gaat... BB n00b
Doe dat maar, want ik heb echt heel BB gemist.....quote:Op maandag 13 maart 2006 12:06 schreef teamlead het volgende:Manu... je weet echt van geen ophouden he?
Ik kan wel alvast een begin maken met de samenvatting
quote:Op maandag 13 maart 2006 12:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Doe dat maar, want ik heb echt heel BB gemist.....
Als het naar truth komt word ik toch wel nieuwsgierig.![]()
misschien moesten we maar eens met een stel tru fokkers het BBH in ofzo als er iets loos is.. of was ?
Of ligt het pand alweer tegen de grond ?
* Mirage schaamt zich niet...![]()
![]()
quote:Op maandag 13 maart 2006 12:40 schreef flugeltje het volgende:
Hé, geef eens een bron bij die lap tekst in de OP
Bovendien weet ik niet of het goed idee is om het topic hier te heropenen. Yvonne heeft het toch een weekje of wat geleden bewust op slot gegooid! Ik denk niet dat het dan de bedoeling is dat we alsnog elders op fok verder gaan, Maar goed, ik laat het volledig aan Mirage en iteejer over wat dat betreft.
Ja, hé, ho, vertel over de oude buurman!quote:Op maandag 13 maart 2006 12:40 schreef Mirage het volgende:
Interessant... de link naar BB heeft mij misleid.
BB heb ik mij niet in verdiept, en als vanzelf ging ik er dus van uit dat ik er helemaal niets vanaf wist.
De verhalen op de site (je laatste link), daar heb ik eerder over gehoord.
Mijn oude buurman was de bron indertijd, ik heb er toen niet veel aandacht aan besteed.... éne oor in, andere weer uit.... alsof iemand je verteld over de zus van het overbuurmeisje van haar nichtje, het was het zoveelste verhaal van de beste man die al watr langdradiger begon te worden.
even inlezen. Interessant denk ik.
maar is het al niet helemaal uitgemolken in de vorige delen ?
Of gingen die echt in op andere dingen uit Timmerman's leven/omgeving ?
Ja ja die buurman... een wat oudere vent die zo ongelooflijk binnensmond sprak in een dialect dat voor mij (redelijk abn sprekende muts) het eerste uur moeilijk te verstaan was..... het is mijn oude buurman uit Enschede (rand ervan). Een zeer Christelijke man, die naar eigen zeggen via Maria de gave heeft ontvangen anderen te helen/magnetiseren.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, hé, ho, vertel over de oude buurman!
En de log van Francis is altijd onderbelicht gebleven in het Gert-verhaal.
Wat dat aan gaat is het prima TRU materiaal?
Kom maar hoor kind !quote:Op maandag 13 maart 2006 12:44 schreef yvonne het volgende:
Jaaaaaaaaa, dit is ECHT voor TRU!!!
Goed gedaan manu
Lees de site van FrancisC
Ah, ik voel me niet meer ontheemd
Mogen we hier asiel?
Dat kan, link je dat ook nog ergens aan ?quote:Op maandag 13 maart 2006 12:54 schreef TrenTs het volgende:
Ik vind Gert Timmerman iets heel engs en geniepigs hebben.
Het gaat nu over de zaken op de weblog van FrancisCquote:Op maandag 13 maart 2006 12:54 schreef TrenTs het volgende:
Ik vind Gert Timmerman iets heel engs en geniepigs hebben.
Timmermanquote:Op maandag 13 maart 2006 13:26 schreef UncleScorp het volgende:
wtf is gert ?
me belg soquote:Op maandag 13 maart 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Timmerman
Duiven, Dam, shalali, shalala
vergeet "eerbied, haren, grijs" nietquote:Op maandag 13 maart 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Timmerman
De Nederlandse Will Turaquote:
En wie durft nu nog te zeggen dat je geen topmod bentquote:Op maandag 13 maart 2006 12:06 schreef teamlead het volgende:Manu... je weet echt van geen ophouden he?
Ik kan wel alvast een begin maken met de samenvatting
Hij heeft de samenvatting van mij gejatquote:Op maandag 13 maart 2006 15:05 schreef Manu82 het volgende:
[..]
En wie durft nu nog te zeggen dat je geen topmod bent![]()
Niet perse TRU-gerelateerd, maar hij zou een reïncartie kunnen zijn die gestuurd wordt door Satan.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat kan, link je dat ook nog ergens aan ?
Gedrag, truth gerelateerde verhalen...voor mijn part de Duivel himself ?![]()
"snel verder leest voordat ze even de deur uit moet en weer met de kindjes in de weer is"
Als ik jou nodig heb hoor je m'n gulp wel naar beneden gaan.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat nu over de zaken op de weblog van FrancisC
quote:Op maandag 13 maart 2006 15:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij heeft de samenvatting van mij gejat
Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch?quote:Op maandag 13 maart 2006 15:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij heeft de samenvatting van mij gejat
quote:Op maandag 13 maart 2006 15:24 schreef Kimske het volgende:
ahahaha die Manu! Voelde je je ineens heel alleenig zonder HBB forum??
Zou mn de kruistocht voor gerechtigheid even door lezen en de blog van FrancisCquote:Op maandag 13 maart 2006 21:12 schreef gaai het volgende:
Wat moet ik precies lezen om te weten waar het over gaat?![]()
Ben ziek, dus tomatensoepje vandaagquote:Op maandag 13 maart 2006 20:56 schreef Manu82 het volgende:
[..]snap alleen niet waarom we dit topic hier niet eerder geopend hebben terwijl het hier zo gezellig is
Alleen Francis hier nog even heen krijgen en dan zijn we weer gehergroepeerd
ohja even vergeten, wil je thee?en hoe staat het met de prei?
die is vanmiddag al gemaildquote:Op maandag 13 maart 2006 20:56 schreef Manu82 het volgende:
[..]snap alleen niet waarom we dit topic hier niet eerder geopend hebben terwijl het hier zo gezellig is
Alleen Francis hier nog even heen krijgen en dan zijn we weer gehergroepeerd
ohja even vergeten, wil je thee?en hoe staat het met de prei?
quote:Op maandag 13 maart 2006 21:58 schreef Kimske het volgende:
maar goed, wat doet een BB chat in tru?
Dat is natuurlijk twijfelachtig, Gert houdt wel van koken en zwaait ook naar rare dingenquote:Op maandag 13 maart 2006 22:11 schreef Kimske het volgende:
dus niet meer zwaaien en over prei praten?? SNIF
GT is een tijd lang doodsbang voor de duivel geweest.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:50 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Er werd toch eens beweerd dat Gert en Hermien bezeten zouden zijn...?
Waar doet jouw naam me toch aan denken...?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef Gert het volgende:
[..]
GT is een tijd lang doodsbang voor de duivel geweest.
Wat wel schattig is: dat hij met twee pistolen onder zijn bed sliep (een waterpistool en een echt pistool) voor het geval de duivel hem kwam halen.![]()
Nice house, nice neighberhood, perfect for the kids "STEM" Get out!!!!! To bad we can't buy it, goodbyequote:Op maandag 13 maart 2006 22:48 schreef Morwen het volgende:
Wel Freaky verhalen over dat Timmerman-huisDiverse mensen die hetzelfde ervaren daar, mmmmm..........
Of zoals Eddy Murphy zo mooi zegt in 1 van zijn conferences mbt Spookhuizen: Get the fuck out of that house!![]()
eeh totaal off-topic en weet niet waar jij op doelt maar dat heeft met een paar dingen te maken, Micheal Jordan's heilige nummer en mijn leeftijd en Hotel BBquote:
Ja, precies, nou weet ik hem weer helemaal. Is uit "Raw", dacht ikquote:Op maandag 13 maart 2006 23:13 schreef SuperMOM het volgende:
[..]
Nice house, nice neighberhood, perfect for the kids "STEM" Get out!!!!! To bad we can't buy it, goodbye![]()
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:16 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ja, precies, nou weet ik hem weer helemaal. Is uit "Raw", dacht ik![]()
En @Gert (in dit topic dus): Je vergeet het gaspistool, dat lag ook onder zijn kussen. Fijn hoor, dat geloof![]()
Gert Timmerman' s eigen uitspraken tegenover verslaggeefster Alice Oppenheim, Elseviers Magazine 12 februari 1977 ondersteunen het beeld van de bizarre meldingen en gemoedstoestanden der opgemelde aanwezigen en getuigen uit die tijd: "Ik sliep met drie pistolen onder mijn kussen, zo bang was ik. Een waterpistool, een gaspistool en een pistool ......quote:Op maandag 13 maart 2006 23:20 schreef SuperMOM het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar ontopic, weet alleen van een waterpistool en een echt pistool?
Is er meer bekend over die "verschijningen" in die studio inmiddels?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:24 schreef Manu82 het volgende:
En btw hij had die pistolen volgens mij ook als hij in de Studio sliep!
Supermom!! Ik jou wel hoor, maar ik ben coldturkey gegaan wbt zwaaienquote:Op maandag 13 maart 2006 23:34 schreef SuperMOM het volgende:
morwen!! ik herkende je niet aan je nieuwe avatar![]()
Wat ik van FrancisC en leukeleuk begreep is dat ook wat ze bedoelde en zo bedoelde Sheila het ook, als er zoveel negativiteit in een huis is, of in hun geval duiveluitdrijvingen etc....voel je dat heus wel aan als kind. En is het huis niet meer veilig maar "eng" en "bezeten" (en wie weet wat die kinderen nog meer hebben gezien) Als je 2 godsdienstwaanzinnige ouders heb (in die tijd dan) waar moet je dan heen als kind?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef Morwen het volgende:
[..]
Supermom!! Ik jou wel hoor, maar ik ben coldturkey gegaan wbt zwaaien![]()
En ze zijn hier superstreng![]()
![]()
![]()
Maar, om maar weer even iets ontopic te zeggen. Ik denk dat mensen met hun eigen negativiteit de sfeer in een huis kunnen bepalen en dan heb ik het niet direct over materialisatie daarvan (al sluit ik dat niet eens uit)
Maar ik heb zelf ook vaak gehad dat ik me in een huis of ruimte niet goed voel of zelfs angstig. Misschien is dat in het Timmerman-huis ook wel zo, ik zou het moeten ondervinden om het zelf te kunnen plaatsen.![]()
Ik vraag me af wat er eerder kwam in dit geval. Gert die door het lint ging tegen zijn kids en daar Satan de schuld van geeft of een daadwerkelijk bezeten huis of mensen waardoor Gert dit gedaan heeft.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:51 schreef SuperMOM het volgende:
[..]
Wat ik van FrancisC en leukeleuk begreep is dat ook wat ze bedoelde en zo bedoelde Sheila het ook, als er zoveel negativiteit in een huis is, of in hun geval duiveluitdrijvingen etc....voel je dat heus wel aan als kind. En is het huis niet meer veilig maar "eng" en "bezeten" (en wie weet wat die kinderen nog meer hebben gezien) Als je 2 godsdienstwaanzinnige ouders heb (in die tijd dan) waar moet je dan heen als kind?
Ik vind Gert eigenlijk ook een eng mannetje worden die met z'n charme en overredingskracht de steun van het publiek weer weet te vinden. Het grote probleem is dat nu de kliko voor hem echt opengaat en dat het blijkt dat het niet echt positief voor hem gaat uitpakken!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:01 schreef Morwen het volgende:
[..]
<knip> Ik vind Gert eerlijk gezegd een eng mannetje........
Ben er weer - Manu heeft me overgehaald om hier weer eens een kijkje te nemen dus bij deze ....Het lijkt mij het gemakkelijkste dat ik gewoon antwoord op vragen omdat ik eerlijk gezegd op dit moment niet zoveel meer durf te zeggen ....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:10 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind Gert eigenlijk ook een eng mannetje worden die met z'n charme en overredingskracht de steun van het publiek weer weet te vinden. Het grote probleem is dat nu de kliko voor hem echt opengaat en dat het blijkt dat het niet echt positief voor hem gaat uitpakken!
Daar heeft ie het dan zelf naar gemaakt. En ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit sympathiek heb gevonden. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat zijn dochters dit soort verhalen verzinnen. Het lijkt mij niet iets om er zomaar even uit te gooien, elk kind wil trots zijn op zijn ouders dus zal het eerder verzwegen worden. Zeker door de publiciteit die in dit geval eraan gegeven wordt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:10 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik vind Gert eigenlijk ook een eng mannetje worden die met z'n charme en overredingskracht de steun van het publiek weer weet te vinden. Het grote probleem is dat nu de kliko voor hem echt opengaat en dat het blijkt dat het niet echt positief voor hem gaat uitpakken!
Waarom zou je dat niet durven?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:28 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Ben er weer - Manu heeft me overgehaald om hier weer eens een kijkje te nemen dus bij deze ....Het lijkt mij het gemakkelijkste dat ik gewoon antwoord op vragen omdat ik eerlijk gezegd op dit moment niet zoveel meer durf te zeggen ....
In de voorgaande delen liep het hier en daar nogal behoorlijk uit de hand, en ik liet mij ook hier en daar teveel door emoties lijden zeg maar - de discussie kreeg een soort van wending die ik niet wilde - Manu, een van de meest kritische geesten bestookte mij voortdurend maar, de kritiek die hij had, gaf aan dat hij alles toch inhoudelijk volgde - het was echter moeilijk om een beeld te schetsen dat voor iedereen even duidelijk zou zijn ....... teveel informatie ..... maar ik wil het hier graag verder proberen .....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet durven?
Mijn excuses vooraf, ik heb het verder niet echt gevolgd. Maar we leven nog altijd in een vrij land, dacht ik, dus.![]()
Ok, duidelijkquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:40 schreef FrancisC het volgende:
[..]
In de voorgaande delen liep het hier en daar nogal behoorlijk uit de hand, en ik liet mij ook hier en daar teveel door emoties lijden zeg maar - de discussie kreeg een soort van wending die ik niet wilde - Manu, een van de meest kritische geesten bestookte mij voortdurend maar, de kritiek die hij had, gaf aan dat hij alles toch inhoudelijk volgde - het was echter moeilijk om een beeld te schetsen dat voor iedereen even duidelijk zou zijn ....... teveel informatie ..... maar ik wil het hier graag verder proberen .....
Prima toch, als je wat wilt weten vraag je het maar gewoon, waar ik kan zal ik antwoorden, waar niet het antwoord schuldig blijven -quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:52 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ok, duidelijkIk ben zelf niet zo'n roddelkont en ik vraag me af of het topic hier goed staat aangaande het Timmerman verhaal. Maar ik wil zeker meebabbelen over de vreemde gebeurtenissen in en om hun huis.
Er werd ook een beetje smakeloos getrold, Francis.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:40 schreef FrancisC het volgende:
In de voorgaande delen....
Ok, wat vind jij van mijn stelling dat mensen zelf negativiteit op kunnen wekken in een ruimte, een huis of om het even welke omgeving?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:58 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Prima toch, als je wat wilt weten vraag je het maar gewoon, waar ik kan zal ik antwoorden, waar niet het antwoord schuldig blijven -
Het enige dat vooralsnog écht waarneembaar was, was een tape met een gesprek met Timmerman Jr en die tape is gesloopt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:33 schreef FrancisC het volgende:
Wel hoop ik dat mijn log een beetje gelezen wordt zodat je een beetje weet waar het allemaal over gaat - wat de verschijnselen betreft - die waren er echt waarneembaar.
Hallo Francis,quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:58 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Prima toch, als je wat wilt weten vraag je het maar gewoon, waar ik kan zal ik antwoorden, waar niet het antwoord schuldig blijven -
quote:De roemruchte Nederlandse Vereniging voor Sexuele Hervorming (NVSH), begonnen als serieuze studie groep, werd door gefrustreerde bijna dertigers ingepikt en gebruikt als propaganda middel voor allerhande debiele spelletjes. Zoals groepsex of de beruchte partner ruil. Iedereen die de menselijke natuur goed kent, had kunnen voorspellen, wat voor rampzalige gevolgen dit zou hebben. Verschillende huwelijken en relaties zijn er aan gegaan, met alle nare gevolgen vandien. Nog gekker werd het toen eind jaren 60 incest pleger en belastingsontduiker Joop Wilhelmus, op kosten van de belastingsbetaler, eind jaren 60, op de universiteit van Utrecht een lezing mocht houden over sex. Alsof je Saddam Hoessein vraagt om te komen praten over democratie. Het absolute dieptepunt vormde wel het ontstaan van de werkgroep Pedofilie binnen de NVSH, die als doel had 'misverstanden over sex tussen volwassenen en kinderen weg te nemen'. In 1977 organiseerde de werkgroep zelfs een congres onder de titel 'de Pedofiel komt uit de bosjes'. Een belangrijk persoon binnen de groep was oud Eerste Kamerlid Brongersma, eind jaren 50 veroordeeld wegens ontucht met kinderen.
Wat is er mis met een toupet?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 05:49 schreef saksia het volgende:
Die Gert met zn toupet....kwam bij HBB al over als iemand die zware issues met zn verleden heeft, niets geloofwaardigs aan.
Eh, ja schat, dat staat dan ook ergens in het artikel Howel dat kan ook een ander zijn trouwens, ik ben me een beetje aan het inlezen, is nog eens wat anders dan altijd maar weer dat eeuwige 'Top Pop', hè?.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:11 schreef yvonne het volgende:
Nuoro, bedenk wel dat jaren geleden de kinderporno nog gewoon te verkrijgen was in sex-shops, en nieteens onder de toonbank.
Het geheel plaatsen in de juiste tijd, wat uiteraard niet wegneemt dat het verwerpelijk is.
Het gerucht dat jij eigenlijk terzijde schoof als zeer onwaarschijnlijk is - zoals alles omtrent Gert Timmerman - een kwestie van zorgvuldig zoeken en graven - maar om bij jouw te blijven - ik ken het voorval ook en ik verwerp het niet als een gerucht -quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:00 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Hallo Francis,
ik heb twee vraagjes voor jou die eigenlijk met elkaar in verband staan. Het is wel een beetje weird allemaal, maar goed daar gaan we dan:
Toen ik net alles zo 'ns door aan het lezen was, moest ik opeens weer denken aan een verhaal dat me altijd is bij gebleven, namelijk over de connecties die Gert in de jaren '70 (ja, ja, lang geleden allemaal ik weet het...) gehad zou hebben met porno-koning 'Joop Wilhelmus' (ik meen dat dit de juiste voornaam is).
Deze Joop Wilhelmus had in Nederland diverse seksblaadjes. Da's op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat 'ie daarin zelf ook artikeltjes schreef, en niet zomaar wat hitsige verhaaltjes, nee, over seks met kleine meisjes, waaronder z'n eigen dochters! De man is daar later trouwens nog voor veroordeeld, meen ik.
Ik dacht dat het om de bladen 'Chick' en 'Candy' ging, maar pin me er niet op vast want in de tijd dat dit speelde kon ik volgens mij zelf nog niet eens een harde plasser krijgen. Ik heb dit pas veel later eens van een collega gehoord. Dat was in de tijd dat 'de dochters' nogal in de belangstelling kwamen en hij (een kleine 20 jaar ouder dan ikzelf) wist zich dit nog te herinneren. zei 'ie...
Weet jij hier tot zover ook iets vanaf?
Maar er is meer... Men vermaakte zich in huize Wilhelmus namelijk niet alleen met perverse spelletjes, maar ook met zogenaamde 'satanische rituelen' en nu komt het tweede deel van mijn vraag, is het wellicht zo dat Gert destijds zwaar 'in de Heer' geraakt is omdat hij zwaar paranoïde geworden was door de zaken die hij eventueel zélf dacht opgeroepen te hebben (eventueel in combinatie met drank en drugs gebruik)? Of, en dat is imo ook een reële mogelijkheid, was het misschien wel zo dat hij het geloof -en z'n latere verblijf in Israél- gebruikt heeft omdat het hem (juridisch gezien) allemaal een beetje te heet onder de voeten werd? Dus als een soort 'alibi' zeg maar.
Misschien denk je wel bij jezelf "waar heeft die vent het over?" maar dit is ongeveer het verhaal wat ik ooit gehoord heb en destijds ook gelijk als 'zeer onwaarschijnlijke lulkoek' terzijde heb geschoven, maar waarvan ik me nu toch begin af vragen of hier misschien juist wel degelijk een hele hoop van waar is?
Ik wacht vol spanning je antwoord af...
Hermien leefde toen nog gewoon hoor ..... - wat Gert Timmerman wel stelt is dat zij niet echt is overleden maar in Sandra woont en vanuit haar lichaam zijn leven vergalt ......... Ik vraag mij af hoe hij dit bewijzen wil ....quote:
Lagen er ook weleens vernietigde cassettebandjes plotseling weer in de la?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:11 schreef FrancisC het volgende:
maar het waren niet alleen de sferen, er waren geluiden en er verschoven wel eens zaken als muebels en dergelijke zonder dit op een normale manier te kunnen verklaren -
Leuk voor Sandra om dat te horenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:12 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Hermien leefde toen nog gewoon hoor ..... - wat Gert Timmerman wel stelt is dat zij niet echt is overleden maar in Sandra woont en vanuit haar lichaam zijn leven vergalt ......... Ik vraag mij af hoe hij dit bewijzen wil ....
quote:Op zondag 26 februari 2006 01:18 schreef Manu82 het volgende:
Het artikel waar feiten het vanmiddag over had:
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Broeder Gert, het is mij een genoegen wederom van u te vernemen ......quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Lagen er ook weleens vernietigde cassettebandjes plotseling weer in de la?![]()
déja vu heeftquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:03 schreef FrancisC het volgende:
[..]
- dat er ook ander bewijs is hoor je binnenkort - ik kan en mag daar op dit moment helaas niet verder op ingaan -
Een videoband!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:03 schreef FrancisC het volgende:
Als je mijn log hebt gelezen heb je ook de motivatie die tot het niet vrijgeven van de band heeft geleid - echter - dat er ook ander bewijs is hoor je binnenkort - ik kan en mag daar op dit moment helaas niet verder op ingaan -
Nou ja, tot (en vooral tijdens) van z'n dood is ie onderwerp van discussie geweest, dus dat kan best vermakelijk worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:30 schreef Nuoro het volgende:
Kende jij die Edward Brongersma trouwens die in dat stukje genoemd word? Dat was me ook wat zeg. Daar zouden ze eigenlijk eens een film over moeten maken.
Die links doen het niet meer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:56 schreef Manu82 het volgende:
Ook even een aanrader om door te lezen:
[..]
Dus Gert had ergens nog een mysterieuze dochter, en nu zijn er geesten in zijn huis.... 1+1 of zo ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:44 schreef Mirage het volgende:
Vraagje; misschien zie ik het over het hoofd.
Het schijnt dat Gert vóór Hermien ook al getrouwd geweest is en dat daar ook een (dochter?) uit is gekomen. Ze zijn vrij snel weer gescheiden, maar waar is die dochter eigenlijk gebleven ?
Was dit niet een zoon die ook naar vader vernoemd is? (Gert jr 1)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:44 schreef Mirage het volgende:
Vraagje; misschien zie ik het over het hoofd.
Het schijnt dat Gert vóór Hermien ook al getrouwd geweest is en dat daar ook een (dochter?) uit is gekomen. Ze zijn vrij snel weer gescheiden, maar waar is die dochter eigenlijk gebleven ?
Sluiten ?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:26 schreef rakker582 het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Alles is zo te zien weer bij elkaar, ik was al bang dat het opgehouden was.
Maar niet sluiten hoor want francis heeft nog meer in petto.
Oh ja Gert durft niet te scheiden omdat Babs heeft gedreigd zich zelf van kant te maken.
Hallo daar, Rakker, en of ik nog meer heb - onder de druk beginnen een aantal zaken danig te bezwijken ..... Geloof mij, ik hou er echt niet mee op - er zijn te veel dingen die 'aantoonbaar' worden en uitstijgen boven de wettelijke verplichting "redelijk vermoeden van schuld".quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:26 schreef rakker582 het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Alles is zo te zien weer bij elkaar, ik was al bang dat het opgehouden was.
Maar niet sluiten hoor want francis heeft nog meer in petto.
Oh ja Gert durft niet te scheiden omdat Babs heeft gedreigd zich zelf van kant te maken.
Ter zake wat?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:06 schreef hendrikje65 het volgende:
Vraagje
Ben benieuwd hoever Francis ermee is?
Die Babs lijkt wel bezeten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:47 schreef de moeder van FrancisC het volgende:
Om kort te gaan: toen ik gebeld werd door Babs die door de telefoon gilde dat "het vuile rotwijf Hermien zelfmoord had gepleegd uit wraakzucht om in een kuil terecht te komen die ze voor anderen gegraven had" wist ik niet of ik mijn oren nog ooit kon geloven.
Toen ze ook nog eens gilde dat "zij mooier was dan Hermien en de beide dochters bij elkaar" en hierop in hysterich gelach uitbarste - besefte ik dat er mensen zijn die zelfs jaloers kunnen zijn op een overledene.
weet ik nietquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:16 schreef fashionably_late het volgende:
Onder welke steen kom ik vandaan??
Doe je dan op bovennatuurlijke zaken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:01 schreef rakker582 het volgende:
Wat moet dat een vreselijke tijd zijn geweest. Misschien dat er ooit nog eens wat mee gedaan kan worden maar dat moet nu nog maar even niet, maar het is onvoorstelbaar wat daar allemaal is gebeurd.
Zou jij mij vandaag even prive willen mailen om het een en ander iets duidelijker te krijgen, beste Rakker?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:01 schreef rakker582 het volgende:
Francis,
Doe in de eerste plaats je moeder even de groeten en een dikke knuffel.
Ik heb het boek doorgelezen wat ze had meegegeven, nou als ik er nu aan terug denk lopen de rillingen me weer over de rug. Wat moet dat een vreselijke tijd zijn geweest. Misschien dat er ooit nog eens wat mee gedaan kan worden maar dat moet nu nog maar even niet, maar het is onvoorstelbaar wat daar allemaal is gebeurd.
Sorry dat ik het hier nu zo even neer zet en voor velen is het onbegrijpelijke taal maar de mensen die het aangaat begrijpen het wel.
Toen ik het las (en andere stukken) kwam ik ook op dat idee! En heeft iemand dat stuk in de prive digitaal?quote:
Misschien plakt er wel iets aan Senior en doet dat ook dingen met (vatbare) mensen in zijn omgeving ?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:29 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Toen ik het las (en andere stukken) kwam ik ook op dat idee! En heeft iemand dat stuk in de prive digitaal?
Wat ik echter ook hoop is dat de meeste kerkgenootschappen verantwoording tonen, open staan voor ontuchtzaken, in plaats van de deuren op slot te houden nadat kinderen misbruikt zijn - een kerk als de Banier bijvoorbeeld die zich hult in stilzwijgen en onder het motto de slachtoffers in de annonimitiet te houden, de deur wijdt openzet naar toekomstige mogelijkheden voor pedofielen - die er straffeloos hun gang kunnen gaan en wiens vervolging openlijk wordt tegengewerkt -quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:45 schreef geanini het volgende:
Gert had gewoon een vader moeten zijn voor zijn dochters.
De meeste kerkgenootschappen moeten nog bijkomen van de belastingschuld die door hen betaald is, daar valt ook geen geld meer los te peuteren.
Een zinkend schip, die door de kapitein en haar koksmaatje zelf naar de haaien wordt geholpen.
Hier wil ik het volgende nog aan toevoegen - deze vormen van tegenwerking zonder ontkenning van de zaak zijn niet alleen hetzelfde als bekennen, maar ook schouderophalend tegenover de waarheid staan - in mijn log vindt je een reactie onder de pseudoniem In-Stilte - Ik heb contact opgenomen met dit contact en na het nodige mailverkeer, waarin het voorval niet wordt ontkend maar toegegeven, (en bovendien informatieoverdracht is waaruit ik kon afleiden dat het inderdaad een insider betrof) - maar dan het zwaktebod komt dat ik een strijd zou strijden voor slachtoffers die datzelf helemaal niet willen - dit is niet de bedoeling - ik vervolg echter een pedofiel vergrijp - of men dit nu lekker vindt of niet - als we dit over de kant zouden laten gaan, zou ieder kind dat om welke reden dan ook in een kerk komt of een zondagsschool bezoekt, niet alleen ten prooi kunnen vallen aan een dader - maar de dader straffeloos kunnen worden gesteld met medewerking van de voorganger - Dit mag niet gebeuren, en geloof mij, wat een ieder hier ook van vindt - ik zal de zaak vervolgen tot mijn laatste ademtocht als het moet!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:18 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Wat ik echter ook hoop is dat de meeste kerkgenootschappen verantwoording tonen, open staan voor ontuchtzaken, in plaats van de deuren op slot te houden nadat kinderen misbruikt zijn - een kerk als de Banier bijvoorbeeld die zich hult in stilzwijgen en onder het motto de slachtoffers in de annonimitiet te houden, de deur wijdt openzet naar toekomstige mogelijkheden voor pedofielen - die er straffeloos hun gang kunnen gaan en wiens vervolging openlijk wordt tegengewerkt -
Hey daar Yappie, mooi niet, al hadden velen het liever anders gezien .......quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:50 schreef Jappie het volgende:
Gevonden![]()
Mooi om te horen dat er nog een vervolg komt Francis...ik was al bang dat dit hele gebeuren als een nachtkaars zou uitgaan.![]()
Maar denk erom hè: geen (cassettebandjes met) bewijsmateriaal meer vernietigen!!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:25 schreef FrancisC het volgende:
en geloof mij, wat een ieder hier ook van vindt - ik zal de zaak vervolgen tot mijn laatste ademtocht als het moet!
Tsja.....pech voor die mensen dan. Ik hop nog regelmatig even langs je weblog om te kijken of er weer wat nieuws bijgeschreven staat, maar erg snel gaat het tot nu toe niet. Ik begrijp uit je verhaal dat er nog heel wat in het vat zit, maar dat je dat nu nog niet kunt openbaren. Dus voorlopig beperk ik mijzelve tot het langshoppen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:24 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Hey daar Yappie, mooi niet, al hadden velen het liever anders gezien .......
Nou ik wel... had je me niet ff eerder richting dit topic kunnen halen??quote:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Het zou nooit als bewijs worden gezien dat serieus aangevoerd zou kunnen worden - en de media wilde het om een volgende soap te starten zoals ik in mijn log heb gesteld - daar ga ik niet om in - het gaat om de feiten die boven water moeten komen - maar die komen boven water, langzaam maar zeker .....quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar denk erom hè: geen (cassettebandjes met) bewijsmateriaal meer vernietigen!!!![]()
alle duivels op de damquote:Op maandag 13 maart 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Timmerman
Dat schandaal zijn de "uit de hand gelopen" privé-lessen die hij aan kinderen gaf, en waar volgens mij op de log van Francis het een en ander over heeft gestaan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:20 schreef schatje het volgende:Zoon Gert houdt zich gedeisd na een groot schandaal dat zich afspeelde binnen de Pinkstergemeente en dat hem het lidmaatschap van de kerk kostte.
Wat is het dillema dan?quote:Gert die 's nachts nog vaak wakker ligt van Hermien ("Het duivelse liefdesdilemma", aldus de Privé).
Morgen gelijk naar de kapper.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:20 schreef schatje het volgende:
In dat nieuwe artikel van de Privé (2 pagina's) staat niet zoveel. Het is meer een herhaling wat recentelijk is geschreven. Wat ik dus toen op de weblog heb geplaatst. Onder andere dus dat Babs aan iedereen vertelde dat ze geen seks heeft met Gert, vriend Huesken die heel geld investeerde in een nieuw leven inblazen van de carrière van Gert. Waarvan zij de opbrengst in eigen zak stopte en het uiten van andere verwijten naar hem wat ertoe leidde dat hij de Mercedes met tankpas en alle geluidsapparatuur die hij ter beschikking had gesteld liet ophalen.
Wat er niet eerder in heeft gestaan is het volgende:Volgens ingewijden is het huwelijk van Gert en Babs zo goed als voorbij is. Zoon Gert houdt zich gedeisd na een groot schandaal dat zich afspeelde binnen de Pinkstergemeente en dat hem het lidmaatschap van de kerk kostte. Gert die 's nachts nog vaak wakker ligt van Hermien ("Het duivelse liefdesdilemma", aldus de Privé). Hij die huilend aan iemand uit zijn naaste omgeving bekende: "Dit zijn verloren jaren, maar wat moet ik dan? Ik ben zeventig! Moet ik dan nog een keer door die hele ellende heen..?"
Weekblad Privé komt tot de volgende conclusie: "Het zijn scènes uit een huwelijk, die van Hotel Big Brother een regelrechte kijkcijferhit hadden kunnen maken!".
Zo waar![]()
.
![]()
Ik zal je de volgende keer mailenquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:32 schreef fashionably_late het volgende:
[..]
Nou ik wel... had je me niet ff eerder richting dit topic kunnen halen??
Maar ik ben er weer.. en weer bij (y)
Er is dus nog een videoband.![]()
Welneequote:Op woensdag 15 maart 2006 18:50 schreef Jappie het volgende:
Gevonden![]()
Mooi om te horen dat er nog een vervolg komt Francis...ik was al bang dat dit hele gebeuren als een nachtkaars zou uitgaan.![]()
Het is anders flink subforum-hoppen met deze topicreeks. In muziek ging 'ie ook al dicht.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat schandaal zijn de "uit de hand gelopen" privé-lessen die hij aan kinderen gaf, en waar volgens mij op de log van Francis het een en ander over heeft gestaan.
[..]
Tja, zie je, zonder band wordt er ook wel aan gerefereerd - niet zomaar ..... er is meer zoals ik al zei en de zaak bestaat, dat weet de redactie ook - maar goed, achter het woord schandaal gaat inderdaad het voorval met Jr. schuil ...... En het staat nog steeds in mijn log - en binnenkort zal het worden aangevuld met hele andere zaken - dat het traag gaat is omdat gedegen en eerlijk onderzoek langer duurt dan het lukraak verspreiden van roddels - dat is heel gemakkelijk - ik hoop wel dat ik in ieder geval 'bewezen' heb geen smaad en laster te plaatsen - anders was ik daarmee al lang tegen de lamp gelopen, gelet op het feit dat Justitie alles op de voet volgt, ook de ontwikkelingen in het gastenboek van Gert Timmerman .....
Wat is het dillema dan?
Ik wil mij hier precies aan houden jappie en zoals ik al zei: het verspreiden van lukrake roddels gaat nu eenmaal sneller dan het handhaven van serieus onderzoek en het wachten op de formele uitslagen daarvan - dat ik geen smaad en laster gefabriceerd heb blijkt wel uit het feit dat de prive aan het schandaal rond Jr refereert omdat zij inmiddels op de hoogte zijn dat de zaak bestaat - binnenkort meldt ik hierover meer - en nee - dit is geen wraakactie naar Gert timmerman of wie dan ook - ik denk dat het de eerste serieuze poging is om de feiten boven het gerucht uit te tillen, in plaats van feiten in geruchten te verdrinken ....quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:10 schreef Jappie het volgende:
[..]
Tsja.....pech voor die mensen dan. Ik hop nog regelmatig even langs je weblog om te kijken of er weer wat nieuws bijgeschreven staat, maar erg snel gaat het tot nu toe niet. Ik begrijp uit je verhaal dat er nog heel wat in het vat zit, maar dat je dat nu nog niet kunt openbaren. Dus voorlopig beperk ik mijzelve tot het langshoppen.
Overigens blijf ik bij mijn persoonlijke visie over "kwaad" in het algemeen en dat is dat alles wat iemand doet aan "kwaad/ slecht" (hoe bizar ook) een achtergrond of reden heeft en ik hoop dan ook dat het uiteindelijke verhaal wat er komt te staan geen strafexpeditie jegens Gert en co zal blijken te zijn, maar meer het karakter van een opsomming van gepleegde feiten en of daden betreft.
Op die laatste manier blijft het aan de lezer om er al dan niet een oordeel over te willen vellen.
Ben ik volkomen met je eens. Het is helaas maar al te vaak gebeurt dat mensen denkenn en handelden onder het mom.."als we er niet over praten, is het vast niet echt gebeurt". Inderdaad heel schadelijk voor de slachtoffers.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:18 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Wat ik echter ook hoop is dat de meeste kerkgenootschappen verantwoording tonen, open staan voor ontuchtzaken, in plaats van de deuren op slot te houden nadat kinderen misbruikt zijn - een kerk als de Banier bijvoorbeeld die zich hult in stilzwijgen en onder het motto de slachtoffers in de annonimitiet te houden, de deur wijdt openzet naar toekomstige mogelijkheden voor pedofielen - die er straffeloos hun gang kunnen gaan en wiens vervolging openlijk wordt tegengewerkt -
Waar zitten we nu dan? Ik heb alleen op de TT gelet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 01:05 schreef APK het volgende:
[..]
Het is anders flink subforum-hoppen met deze topicreeks. In muziek ging 'ie ook al dicht.![]()
Lijkt 'wedden op sport wel', straks eindigt Gert ook nog in UVT.![]()
TRU!quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waar zitten we nu dan? Ik heb alleen op de TT gelet.![]()
Knuffelen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah mooi.Daar past ie beter en kan de ontknoping nog eens gaan volgen.
![]()
Wat nou?quote:
Jij begint over prikkenquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:29 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat nou?
Ik pas me gewoon aan![]()
En haal je schtokje uit mijn oog![]()
![]()
Nogmaals, dat vraag je niet aan een damequote:
Als wishfull thinking echt werkt gebeurt dat binnenkortquote:Op donderdag 16 maart 2006 02:37 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nogmaals, dat vraag je niet aan een dame![]()
![]()
Enne, misschien als de Gerttopics stoppen![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:40 schreef Bibelot het volgende:
Off-topic,dat weet ik wel,maar ik denk dat de Robbert van de Broeke liefhebbers hier wel geinteresseerd in zullen zijn.Bron:Grenswetenschap.nl.
16 maart 2006, goed naar de het kalendertje onderaan rechts kijken. Dat is namelijk de dag waarop DossierX hun (in bepaalde kringen) lang verwachte Robbert van den Broeke-dossier online plaatsen. Het tijdstip is nog onbekend, daar komen we nog op terug.
Wat staat er allemaal in? Heel veel, het is een meeslepende roman van tientallen bladzijden. Vol prachtige beelden en levendige scenario's. Je leest de sage van een jonge ridder met superkrachten die zich een weg moet banen in een wereld vol duistere, bedreigende krachten. Vanzelfsprekend met een vleugje erotiek, zij het astraal. Klinkt het spannend? Mooi, daar doen we het voor.
Inhoudelijk vertellen we nog niets, daarvoor moet je nog even wachten. Maar 16/3/06 dus... dan weet je dat vast.
Staat dit ook in de Prive?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:23 schreef Leukeleu het volgende:
Er bestaat ook nog steeds onduidelijkheid over de afdracht van de collecteopbrengst die
Babs had georganiseerd bij de wedstrijd Twente - Ajax.
Zij kwam toen met veel bravour in een RTV-Oost uitzending vertellen, dat ze ruim 2000 Euro
had opgehaald en de volgende dag met een delegatie naar HBB zou brengen.
Doch de volgende dag was er paniek in de tent en werd Gertje opgehaald.
Van de collectegeld afdracht heeft men nooit weer iets vernomen.
Dit staat NOG niet in Prive, maar in de Forums staat alles enkele weken eerder,quote:
Suggereer je dat er sprake is geweest van een opzetje?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:56 schreef Leukeleu het volgende:
De Twente supporters zijn benieuwd naar het antwoord, omtrent de afdracht.
Wij weten niet of het een opzetje is, maar het werd met veel tamtam aangekondigd door Babs, waarbij ze zelfs vroeg om een bus die haar met enkele rolstoelers naar Amstelveen moest brengen, om deze 2000 Euro te bezorgen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Suggereer je dat er sprake is geweest van een opzetje?
M.a.w: dat Baps en Gert vooraf hebben afgesproken dat Gert de dag na de collecte het huis zou verlaten, waarbij in alle commotie de afdracht "vergeten" zou worden?
Deze zaken moet je los van elkaar zien - de heer M vertegenwoordigde niet de kerk waar het geval Jr heeft gespeeld - Hermien was een eigenzinnige, dappere, maar ook een vrouw met een hart en de heer M wist dit .....quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:06 schreef geanini het volgende:
[..]
Ben ik volkomen met je eens. Het is helaas maar al te vaak gebeurt dat mensen denkenn en handelden onder het mom.."als we er niet over praten, is het vast niet echt gebeurt". Inderdaad heel schadelijk voor de slachtoffers.
Toch even een kantlijn plaatsen; als ik het goed heb, dat de begravenis van Hermien toch onder begeleiding is geweest van dominee M.? Dus helemaal anti kerk was ze dan toch niet lijkt mij.
Daar kan ik je wel antwoord opgeven, het was niet met voor bedachte rade dat Gert een dag na de collecte naar huis is gegaan.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Suggereer je dat er sprake is geweest van een opzetje?
M.a.w: dat Baps en Gert vooraf hebben afgesproken dat Gert de dag na de collecte het huis zou verlaten, waarbij in alle commotie de afdracht "vergeten" zou worden?
Met een weerwoord was Babs (Dondersteentje) altijd erg actief, waarom hier niet?quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:36 schreef geanini het volgende:
Wat is nu eigelijk het actie plan verder? Gaan er rechtzaken komen, of wachten jullie eerst op een weerwoord?
quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:13 schreef Leukeleu het volgende:
[..]
Met een weerwoord was Babs (Dondersteentje) altijd erg actief, waarom hier niet?
Ze is van harte welkom.
.......en Gert geen seks, dan wordt Huize Tranendal meer een aanleunwoning.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:42 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Wel een beetje alles bijhouden he! Babs heeft geen pc meer!
Bedankt Rakker.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:52 schreef rakker582 het volgende:
@geanini,
Als het goed is staat het er vanmiddag op.
Als Pietje daar mee door gaat, dan wordt het Piet Failliet en dan is er niemandquote:Op zondag 19 maart 2006 22:31 schreef rakker582 het volgende:
Nou leukeleu, ik denk niet dat Piet Krediet daar naar toe gaat, die heeft er al genoeg naar toe gesleept
Hij heeft zijn tagje in de wacht gesleept en vindt het wel mooi geweest.quote:
Ha, gesnapt. Zwevert.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef svann het volgende:
Eg nie.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef svann het volgende:
Je gaat maar op je knieën om van je tagje af te komen.
Begin jij nu ook al zo vaag te lullen?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:33 schreef Manu82 het volgende:
Dat komt er allemaal wel aan geloof ik
Ik heb er ook even gezocht kan niks vinden, kan jij het hier plaatsen, ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:36 schreef rakker582 het volgende:
Volgens het Forum van tv oost is Gert een rechtszaak begonnen, alleen weten de betrokkene er nog niets van.
licht eens toe... of link eens toequote:Op donderdag 23 maart 2006 09:36 schreef rakker582 het volgende:
Volgens het Forum van tv oost is Gert een rechtszaak begonnen, alleen weten de betrokkene er nog niets van.
Nou denk ut niet.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou denk ut niet.
Ik was nog even druk met allerlei andere zaken,
maar ben zelf ook al een beetje begonnen met peilen bij verschillende mensen..
oude buurman woont alleen niet meer op het adres waar hij vroeger woonde schijnt het.
Daarnaast vind ik dat Francis de zaak moet "rond" maken zoals hij denkt dat goed is.
Deze opening naar buiten wil ik zeker nog niet voor hem afsluiten, dat is aan hem wat mij betreft.
Maar Broeder Gert je moet wel begrijpen dat de ambtelijke molen niet zo snel draait als wij dat zouden willen, maar toch er word hard gewerkt, dus nog effe wachten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:08 schreef Gert het volgende:
[..]
![]()
Het was dan ook als een aansporing bedoeld om met wat nieuws te komen. "Wacht., ho, geen
slotje!" Natuurlijk wil ik degene die mij mijn fraaie tag heeft bezorgd de mond niet snoeren.![]()
Alleen: een aantal users volgt dit al sinds het begin, en de ontwikkelingen lijken een beetje stil te staan, terwijl e.e.a aanvankelijk juist in een stroomversnelling leek te raken.
Zeker niet, ben terug van de internet en kabelproblemen hier - kan zijn dat ik we er nog een week achterweg gaan volgens At Home, zien wel - ik ben steeds druk bezig maar zit een beetje gevangen in media en onderzoekstoestanden - niet teveel in de publiciteit neerleggne op dit moment is het devies maar ook niet te weinig - zeker is dat er binnenkort een gedegen maandblad verschijnt die met mij aan het onderzoek naar de perikelen rond JR wil werken - dit alles terzijnertijd - en wat die aangespannen rechtzaak van Gert Timmerman betreft - de zoveelste die hij aankondigd - wat betreft de heer Heusken - als hij werkelijk de duivel is weet ik thans hoe ik hem zonder teveel moeite moet bereiken -quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:48 schreef rakker582 het volgende:
Nee dat slotje moet er nog niet op hoor.
De zaak rond maken is wat mij betreft een pre en ik zal zeker niet rusten voor deze rond is - het aanzicht van de zaak kan ik niet voorspellen, althans nu niet - de stilte om mijn persoon heeft met technische problemen te maken en ook met het feit dat ik met de dingen bezig ben en dit betekent dat ik die voor mezelf moet houden totdat ze gedegen genoeg zijn om mee te werken - zoals ik al zei: het duurt inderdaad lang, maar een gerucht gaat nu eenmaal veel sneller dan een echte aanpak van de dingen - hopelijk laten zij die deze reeds vanaf het begin hebben gevolgd zich niet ontmoedigen .....quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou denk ut niet.
Ik was nog even druk met allerlei andere zaken,
maar ben zelf ook al een beetje begonnen met peilen bij verschillende mensen..
oude buurman woont alleen niet meer op het adres waar hij vroeger woonde schijnt het.
Daarnaast vind ik dat Francis de zaak moet "rond" maken zoals hij denkt dat goed is.
Deze opening naar buiten wil ik zeker nog niet voor hem afsluiten, dat is aan hem wat mij betreft.
Ik heb uw beweringen, uw schrijfstijl, uw insinuaties en manipulaties enige tijd gevolgd. En ben tot de conclusie gekomen dat u een bijzonder akelig heerschap moet zijn, om zich zo publiekelijk te richten op het neerhakken van een ander. Conflicten in Nederland werden tot voor kort uitgevochten voor de rechter. En niet door het mobiliseren van de massa met oncontroleerbaar en uit zijn verband gerukt feitenmateriaal.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:37 schreef FrancisC het volgende:
De zaak rond maken is wat mij betreft een pre en ik zal zeker niet rusten voor deze rond is - het aanzicht van de zaak kan ik niet voorspellen, althans nu niet - de stilte om mijn persoon heeft met technische problemen te maken en ook met het feit dat ik met de dingen bezig ben en dit betekent dat ik die voor mezelf moet houden totdat ze gedegen genoeg zijn om mee te werken - zoals ik al zei: het duurt inderdaad lang, maar een gerucht gaat nu eenmaal veel sneller dan een echte aanpak van de dingen - hopelijk laten zij die deze reeds vanaf het begin hebben gevolgd zich niet ontmoedigen .....
Leuke conclusiequote:Op donderdag 23 maart 2006 15:40 schreef no_certainty_left het volgende:
[..]
Ik heb uw beweringen, uw schrijfstijl, uw insinuaties en manipulaties enige tijd gevolgd. En ben tot de conclusie gekomen dat u een bijzonder akelig heerschap moet zijn, om zich zo publiekelijk te richten op het neerhakken van een ander. Conflicten in Nederland werden tot voor kort uitgevochten voor de rechter. En niet door het mobiliseren van de massa met oncontroleerbaar en uit zijn verband gerukt feitenmateriaal.
Of alles wat u zegt waar is of niet - de methode waarmee u dit aangepakt heeft, classificeert u als een geobsedeerd, manipulatief en meedogenloos persoon.
Ik sluit me hier helemaal bij aan!!!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:18 schreef Jappie het volgende:
[..]
Leuke conclusie![]()
Ik deel hem niet!![]()
Keep up the (good) work Francis.![]()
Wat betreft de rechterlijke macht als middel om het geschil voor eens en altijd te beslechten ben ik het met u eens - vraagt u eens aan Gert Timmerman waarom hij deze weg met alle geweld wil vermijden .....quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:40 schreef no_certainty_left het volgende:
[..]
Ik heb uw beweringen, uw schrijfstijl, uw insinuaties en manipulaties enige tijd gevolgd. En ben tot de conclusie gekomen dat u een bijzonder akelig heerschap moet zijn, om zich zo publiekelijk te richten op het neerhakken van een ander. Conflicten in Nederland werden tot voor kort uitgevochten voor de rechter. En niet door het mobiliseren van de massa met oncontroleerbaar en uit zijn verband gerukt feitenmateriaal.
Of alles wat u zegt waar is of niet - de methode waarmee u dit aangepakt heeft, classificeert u als een geobsedeerd, manipulatief en meedogenloos persoon.
En wat betreft medogenloos - zij die kinderen ongestraft laten betasten en zwijgen, ongeacht het motief, geven niet alleen de dader vrijgeleide maar stellen de deur open naar herhaling - zij werken medogenloos mee aan het vernietigen van kind zijn uit eigenbelang - of simpelweg omdat zij het niet ingrijpen anders kunnen verklaren dan een gevolg van pure lafheid! Een kerk, aan wie deze kinderen werden toevertrouwd moet zich, zacht uitgedrukt, schamen door niet in te grijpen en de dader aan justitie te leveren - ik heb dan ook sterk het gevoel, aangezien u de woorden manipuleren, het 'verdraaien' van feiten etc gebruikt, dat u tot die groep behoort die maar al te goed weten hoe het zit, maar te laf zijn om er voor uit te komen dat deze zaken konden gebeuren omdat men zelf niet ingreep - hoe was die oude stelling ook alweer: o ja, het kwaad dankt zijn looppas aan kwaadwilligen maar de overwinningen aan hen die toezien en niets doen! Maar daar weet u waarschijnlijk alles van......quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:39 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Wat betreft de rechterlijke macht als middel om het geschil voor eens en altijd te beslechten ben ik het met u eens - vraagt u eens aan Gert Timmerman waarom hij deze weg met alle geweld wil vermijden .....
Gert T. is niet degene die anderen op alle mogelijke manieren aan het zwartmaken en belasteren is, dat ben jij nog steeds. Dus je kan wel heel handig proberen om die bal naar Gert te spelen, maar gewoon antwoord geven doe je -nog steeds- niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:39 schreef FrancisC het volgende:
Wat betreft de rechterlijke macht als middel om het geschil voor eens en altijd te beslechten ben ik het met u eens - vraagt u eens aan Gert Timmerman waarom hij deze weg met alle geweld wil vermijden .....
Beweer jij nou zonder feitelijke kennis van zaken dat Francis leugens verspreid en een onjuist beeld neerzet van betrokken personen (Gert niet in het minst) ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:40 schreef no_certainty_left het volgende:
[..]
Ik heb uw beweringen, uw schrijfstijl, uw insinuaties en manipulaties enige tijd gevolgd.
In deze deel ik je mening absoluut niet.quote:En ben tot de conclusie gekomen dat u een bijzonder akelig heerschap moet zijn, om zich zo publiekelijk te richten op het neerhakken van een ander. Conflicten in Nederland werden tot voor kort uitgevochten voor de rechter. En niet door het mobiliseren van de massa met oncontroleerbaar en uit zijn verband gerukt feitenmateriaal.
13!quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:00 schreef Esmeralfa het volgende:
Ik zie dat het niet gelijk begint, dus op nmr 13 ff klikken
De hoeveelste minuut?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:47 schreef rakker582 het volgende:
En je kunt dat terug zien bij de uitzending van Forum bij TVoost van maandag 20 maart.
Net zo gemakkelijk als uw beschuldigingen van het verdraaien van feiten en manipuleren, waarop basseert u dit zonder kennis?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:46 schreef no_certainty_left het volgende:
FrancisC heeft nu al sterk het gevoel dat ik zelf tot de kern van de groep behoor die weet hoe het zit en te laf zijn om er voor uit te komen.
Dat heeft hij dan geheel verkeerd. Als de andere beweringen van hem net zo makkelijk tot stand kwamen, dan zet ik daar nog grotere vraagtekens bij.
Centraal in mijn aversie staat de gehanteerde methodiek: de publiciteit opzoeken voordat er een schuldig of onschuldig is uitgesproken. Zelf eigen rechter spreken, zelf tot een soort jury-rechtspraak willen komen.
En Mirage, hoeveel waardering ik ook heb voor je mening, dit keer overtuig je me allerminst. In wezen vertel je me dat er roddels bestaan die deze geruchten bevestigen. Alleen nu komen die roddels van mensen die je kennelijk zelf kent. En wat dan nog: mensen zijn mensen, roddels zijn roddels, of je die mensen nou kent of niet. Want net zo makkelijk als FrancisC mij bijna beschuldigde van het behoren tot de schuldige incrowd, kan hij (of anderen) dit soort geruchten ook elders verspreid hebben.
Roddel en achterklap zijn geen basis om een internet-tribunaal op te zetten.
En inderdaad, door de indruk te wekken deze delicate zaken heel voorzichtig te presenteren, wekt hij de indruk van voorzichtigheid. Maar of hij nu wel of niet in de stijl van een dorpsgeestelijke uit 1935 praat, feit blijft dat hij van alles openbaar zet, en dat er uieindelijk van alle beschudligingen niets hard gemaakt blijkt te kunnen worden.
Alleen roddels. Ben ik niet van onder de indruk. Zeker in Nederlandse kerkelijke kringen niet.
Dat ik niet over alles open kan zijn zegt niet dat er niets is - is de site zomaar uit de lucht? komen deurwaarders zonder enige aanleidingen en wordt je veroordeeld voor oplichterij als je deze zaken niet hebt toegepast?quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:14 schreef Pinball het volgende:
[..]
Gert T. is niet degene die anderen op alle mogelijke manieren aan het zwartmaken en belasteren is, dat ben jij nog steeds. Dus je kan wel heel handig proberen om die bal naar Gert te spelen, maar gewoon antwoord geven doe je -nog steeds- niet.
Na al die grootspraak, vuilspuiterij en modder van jou zijn we even ver als 2 maanden geleden: nergens.
Oh ja, joepie, er is een website opgedoekt en de geldschieter heeft in de Privé zijn verhaal over Gert mogen doen. Wim breekt met Gert, wat een schandaal zeg, nou nou, je reinste Timmergate.![]()
Het is bijna 1 april, als je snel bent kan je er nóg een grap aan vast knopen.![]()
ber voor esquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:09 schreef Esmeralfa het volgende:
Die RAKKER .....................................[[url=http://nl.msnusers.com/isapi/fetch.dll?
Gert voortaan alles maar aan mij vragen, als je eenmaal aan mijn schrijfstijl bent gewend,
kunnen we gelijk in geheimschrift overgaan.![]()
Ja dit soort nepredeneringen verkondig je dus al maanden, maar je hebt nog steeds niets concreets.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:13 schreef FrancisC het volgende:
Dat ik niet over alles open kan zijn zegt niet dat er niets is - is de site zomaar uit de lucht? komen deurwaarders zonder enige aanleidingen en wordt je veroordeeld voor oplichterij als je deze zaken niet hebt toegepast?
Mijn gutfeeling zegt dat het hier om iemand gaat met een jeugdtrauma, waar GT een belangrijk aandeel in heeft gehad. En omdat ik in het begin posts heb gelezen waar de pijn vanaf straalde, heb ik de neiging om er vóór te zijn dat hij zijn verhaal mag doen. Maar 'gutfeeling' is niet erg betrouwbaar, al denken mensen vaak van wel, en je hebt wel gelijk met je stelling dat het wel heel vreemd is dat iemand hier in het openbaar allerlei verdachtmakingen mag spuien, zonder ooit concreet te worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:09 schreef Pinball het volgende:
Als we alle 'feiten' naast elkaar leggen ben jij nog steeds met dezelfde lage, misselijkmakende, goedkope hetze tegen Gert Timmerman bezig, en heb je nog steeds niets aan concrete nieuwe feiten laten zien.
In de eerste plaats gaat het niet om het niet betalen van electra - het gaat om heel wat meer dan dat en dat weet jij ook - ik heb geen zin om hier dezelfde kant op ta gaan als in al die andere deeltjes - als je het niks vindt, wat kom jij hier dan doen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:09 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja dit soort nepredeneringen verkondig je dus al maanden, maar je hebt nog steeds niets concreets.
Lekker belangrijk dat die site uit de lucht is, dat maakt van Gert nog geen moordenaar toch? Het enige wat daaruit blijkt is dat de beheerders van die site het niet meer met Gert kunnen vinden.
Nou misschien is Gert wel een ongelofelijke lul. Sneu voor hem, maar niet echt strafbaar of zo, en nog steeds geen reden om hem door het slijk te halen.
En een deurwaarder komt omdat je een rekening niet hebt betaald. Die heb ik ook wel eens aan de deur gehad, moet ik nou mee aan de schandpaal? Ben ik nou ook een incestueuze oplichter omdat ik mijn electra een keer niet heb betaald?
En als je veroordeeld bent voor oplichterij en de opgelegde straf hebt ondergaan ben je daarna gewoon weer vrij man. Of heb jij een eigen rechtssysteem met andere regels?
Feiten van niks, roddels van niks, discussie van niks.
Als we alle 'feiten' naast elkaar leggen ben jij nog steeds met dezelfde lage, misselijkmakende, goedkope hetze tegen Gert Timmerman bezig, en heb je nog steeds niets aan concrete nieuwe feiten laten zien.
En voor de mensen die later inschakelen: Ik heb niks met Gert Timmerman, en als hij aan de schandpaal moet timmer ik vrolijk mee, maar dan wel om een concrete reden. Niet vanwege wat inhoudsloos gelul in de ruimte van een jeugdvriendje met een verborgen agenda.
Dat is niet de kwestie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:43 schreef FrancisC het volgende:
waarop baseer jij mijn ongelijk?
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:32 schreef Gert het volgende:
Mijn gutfeeling zegt dat het hier om iemand gaat met een jeugdtrauma, waar GT een belangrijk aandeel in heeft gehad. En omdat ik in het begin posts heb gelezen waar de pijn vanaf straalde, heb ik de neiging om er vóór te zijn dat hij zijn verhaal mag doen. Maar 'gutfeeling' is niet erg betrouwbaar, al denken mensen vaak van wel, en je hebt wel gelijk met je stelling dat het wel heel vreemd is dat iemand hier in het openbaar allerlei verdachtmakingen mag spuien, zonder ooit concreet te worden.
True.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:13 schreef APK het volgende:
Het staat nu in TRU, maar dat is alleen maar omdat er -zijdelings als goedmakertje- over vage zaken in zijn huis werd gesproken.
Dan moet je 'FEITEN' in de TT zetten, dan krijgt het topic ook een mooiequote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:26 schreef Gert het volgende:
Ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden als er dieper werd ingegaan op wat zich destijds in dat huis heeft afgespeeld, qua TRU.![]()
Dat ligt er nogal aan wát voor feiten. Als hij spoken gezien heeft is TRU een prima plek om dat te bespreken ja, en als hij met een theorie aankomt dat Gert het brein is achter 9/11 lees ik ook graag mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:32 schreef Gert het volgende:
Maar stel hè, dat hij wèl met "feiten" aankomt. Vind je het dan wèl OK dat dit op het forum geplempt wordt?
Zie je? Hier gaan we weer, 2 stappen achteruit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:43 schreef FrancisC het volgende:
<..>
als je het niks vindt, wat kom jij hier dan doen?
<..>
ik zou wel eens willen weten wat die verborgen agenda zou moeten zijn waarop je doelt
<..>
waarop baseer jij mijn ongelijk? Kom dan eens met tegenbewijs - of een bron die een heel ander licht op de zaak weet te werpen ......
Dan zal alles wat Robbert vd Broeke zegt ook wel waar zijn, want die heeft ook geen proces aan zijn paranormale aars.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:44 schreef svann het volgende:
<..>
Hij heeft nog steeds geen proces aan zijn broek.
IK lees dat soort topiks niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:11 schreef Pinball het volgende:
Dan zal alles wat Robbert vd Broeke zegt ook wel waar zijn, want die heeft ook geen proces aan zijn paranormale aars.
En alles wat zijn tegenstanders zeggen ook, want die zijn ook nog niet aangeklaagd.![]()
Ik ook, ik wacht al maanden. Mijn kritiek is ook dat het nergens toe leidt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:51 schreef svann het volgende:
We (jij niet dus) wachten rustig af waar dat toe leidt.
Dan laat ze een een 'Ik ben misbruikt door Gert' hulpgroep oprichten. Hier zie ik een vreemde mix van verhalen over geesten, financiele malversaties, misbruik en algemene nare karaktertrekken die er alleen maar op gericht lijken om een bejaarde man zwart te maken.quote:En wat je zorgen om de slachtoffers betreft, ik denk dat je het krijgen van erkenning onderschat.
Hoe kom je daar nu bij, volgens mij moet je echt naar robbert vd broeke gaan, daar ben je beter op zijn plaats.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:41 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik ook, ik wacht al maanden. Mijn kritiek is ook dat het nergens toe leidt.
[..]
Dan laat ze een een 'Ik ben misbruikt door Gert' hulpgroep oprichten. Hier zie ik een vreemde mix van verhalen over geesten, financiele malversaties, misbruik en algemene nare karaktertrekken die er alleen maar op gericht lijken om een bejaarde man zwart te maken.
Bij gebrek aan argumenten is de persoonlijke aanval altijd een goede optie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:49 schreef rakker582 het volgende:
Hoe kom je daar nu bij, volgens mij moet je echt naar robbert vd broeke gaan, daar ben je beter op zijn plaats.
Dat beweer ik helemaal niet, je probeert me woorden in de mond te leggen.quote:Jij beweert dus dat Gert maar kan doen en laten wat hij wil en daar wij daar verder geen mening over mogen hebben en geen aandacht aan mogen schenken, want het is een zielige oude man.
Jij beweert dat het roddel en achterklap is - bewijs het maar, zei ik!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
Zie je? Hier gaan we weer, 2 stappen achteruit.
Ik hoef niets te bewijzen, want ik kom niet met roddel en achterklap aanzetten. Jij wel.
In Nederland is het in het algemeen zo dat de bewijslast bij de beschuldigende partij ligt, dus leef je uit.![]()
Geen stomme vraag al zou je letterlijk kunnen stellen dat FrancisC hier binnen dit topic aan "waarheidsvinding" wil doen en dus dat dat alleen al genoeg basis zou zijn voor het bestaan in "truth".quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:17 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat dit topic met TRU te maken heeft. Of het zou om een conspiracy theorie moeten gaan. Iets paranormaals zie ik er niet aan. iig niet in de discussie. Ofd is dat er aan de haren bijgesleept zodat de discussie zich hier kon voortzetten? (en btw... ik lurk maar heb heb hier niet eerder gereageerd zoals jullie zullen opmerken)
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef Jappie het volgende:
[..]
Geen stomme vraag al zou je letterlijk kunnen stellen dat FrancisC hier binnen dit topic aan "waarheidsvinding" wil doen en dus dat dat alleen al genoeg basis zou zijn voor het bestaan in "truth".
Echter......m.i. zal later blijken dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen enerzijds de reeds eerder genoemde paranormale verschijnselen en anderzijds de "schaduwzijde" van Gert's leven!
Dit topic heeft dus voldoende basis om in "truth" te mogen bivakkeren.![]()
Het is er zeker niet even "bij bedacht". De "verschijningen" maken een belangrijk deel uit van het verhaal dat Francis had te vertellen, er is ook veel over gediscussieerd, en het komt ook uitgebreid op zijn website aan de orde. Maar het klopt dat het mooi als kapstok kon dienen om het topic hier te stallen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:17 schreef nokwanda het volgende:
Ofd is dat er aan de haren bijgesleept zodat de discussie zich hier kon voortzetten?
En dat zijn er nogal wat - alleen over dat onderwerp zou ik een heel boek kunnen schrijven - maar als ik het goed begrijp ken jij ook mensen die de verschijnselen min of meer bevestigen - enerzijds lucht mij dit verschrikkelijk op, anderszijds verbaasd het mij enorm - ik weet namelijk nog dat in die tijd het kostte wat het kostte buiten de pers moest blijven en een ieder er vervolgens dan ook maar het zwijgen toe deed - het is dus toch naar buiten gelekt in de zin dat er ook mensen zijn die ik niet ken die dit weten - Ik ben dan ook erg benieuwd naar de zaken waarvan zij kennis dragen en hoeveel van hen het zelf hebben waargenomen of ervaren - het verschil tussen waarnemen en ervaren - onverklaarbare angsten werden door velen ervaren, maar niet door iedereen werd het verschijnsel, de verschijnselen waargenomen -quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Mirage het volgende:
psst !
Dit is niet het RvdB topic en voor degenen die die vergelijking wel willen maken,
jullie hebben kunnen zien waar herhaaldelijk en steeds verdergaand geëtter toe leidde... bans !
Een bekentenis mijnerzijds: ik hou niet van bans....
Klaag TS aan, open een site waarin je je sympathie voor GT of je ongenoegens omtrent het vermeend zwartmaken van mensen uit... hier is je mening luid en duidelijk over gekomen.
Klaar dus, voordat het topic een vervelende wending aanneemt.
En wat betreft sympathie omdat ik uit die regio kom...
ik heb niets tegen GT persoonlijk, ik ben niet gecharmeerd van hem.
Het is en was iemand die mij weinig doet, waar ik niets mee heb.
De dingen die hier besproken worden vind ik interessant, voor andere zaken die hier bespreekbaar worden gemaakt kan het belangrijk/hulp zijn voor betrokkenen (en ook dat vind ik belangrijk) en niet in het minste wil ik FrancisC zijn weg naarbuiten niet afnemen.
Soms is het belangrijk dat zaken die niet in het licht staan in het licht gezet worden (verschillende motivaties).
De reden dat ik enkele mensen gevraagd heb naar hun kennis omtrent GT is omdat ik bevestiging zocht dat het geen laster betreft. Zoals ik al zei.. ik heb/had weinig met GT, de verhalen zijn dus altijd een beetje langs mij heen gegaan. Ik heb zelfs eerst overlegd met wat mensen die al langer de reeks volgen om te peilen of ik deze weg wel in wil slaan.
(vanzelfsprekend proberen moderators dat ook in de gaten te houden)
En waar ik dieper op in wil gaan (maar zoals ik eerder al beschreef) nog niet aan toe gekomen ben zijn de vreemde zaken die rondom de woning(en) van de timmermans waargenomen zijn.
klaar dus nu.
Ik ben hier dus ook heel erg benieuwd naar - de verhalen die ik opsom lijken allemaal uit eigen kring te komen, vader, moeder, zusters - maar Koos S en Andries H. bijvoorbeeld zwoeren erop dat zij doodsbang waren geworden, van het ene moment op het andere -quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:52 schreef Gert het volgende:
U vraagt, wij draaien.![]()
Ben ook wel benieuwd of de mensen die Mirage kent, diezelfde "verschijningen" waarnamen. Want dán wordt het pas écht fucking griezelig.![]()
Hij associeerde het in eerste instantie met haar omdat het geluid van haar kamer leek te komen - maar het abnormale was het zware en vooral snelle gestamp dat veel meer deed denken aan een veel groter en zwaarder iemand, een grote logge persoon die echter ongelooflijk snel was -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:11 schreef Morwen het volgende:
Waarom durfde je vader zich niet om te draaien als hij dacht dat het Sandra was? Lijkt mij dat je direct gaat kijken als je vermoed dat er iemand uit zijn bed valt. Of had hij al een raar gevoel voordat hij naar beneden liep?
Ik ben er namelijk van overtuigd dat de menselijke geest zelf dingen teweeg kan brengen of versterken. Zie het als een aanwezige angst die zich vertaald naar geluiden. Niet minder echt natuurlijk, zeker niet voor de waarnemer, maar misschien een verklaring?
Wat dacht je vader dat het was? Hij zal er nadien over nagedacht hebben, vermoed ik. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en wist eigenlijk vrijwel direct de verklaring en van wie het afkwam. Dat weet alleen degene die ter plekke is en de energie - of hoe je het wilt noemen - voelt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:27 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Hij associeerde het in eerste instantie met haar omdat het geluid van haar kamer leek te komen - maar het abnormale was het zware en vooral snelle gestamp dat veel meer deed denken aan een veel groter en zwaarder iemand, een grote logge persoon die echter ongelooflijk snel was -
Het was geen aanval hoor, ik weet dat er meer isquote:De menselijke geest kan zeker zelf dingen teweeg brengen, maar er is ook energie die dit even gemakkelijk kan en niets met ons heeft uit te staan - de wetenschap heeft er niet voor niets jaren lange studies aan gewijd en miljoenen guldens in gepompt - de universiteit van utrecht bijvoorbeeld doet al jaren onderzoek naar deze verschijnselen die soms eerder lokatiegebonden gedrag vertonen dan persoonsgebonden - ik weet heel goed wat wij daar meegemaakt hebben, geloof me - wanneer zaken zich razendsnel verpaatsen en onverwachts, zonder gevoel vooraf of enige waarshuwing vooraf kunnen worden waargenomen, en niet door een persoon maar door vele personen, ook personen die er eenmalig kwamen en de voorgeschiedenis niet of nauwelijks kenden, kan de verklaring dat dit alles het product van eigen geest of beleving zou zijn niet zozeer vastgespijkerd worden op de toedracht zoals die destijds plaatshad -
Het hing dus duidelijk met het Timmerman-huis samen. Hebben ze toen wel eens overwogen om het huis te zuiveren?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:35 schreef FrancisC het volgende:
Ik heb voor die tijd nooit in deze zaken geloofd - ik heb mij er nooit mee beziggehouden omdat ik eenvoudigweg niet in een ander bestaan of energie geloofde - dat alles is in Usselo veranderd - Ik heb er heel lang last van gehad in de zin van angsten en nare gemoedstoestanden, maar deze brachten bijvoorbeeld geen herhaling van gebeuren teweeg, en dat terwijl dat als mijn gemoedstoestand of geest een gedeelte van het gebeuren zou hebben aangestuurd, dat in de latere jaren zeker zou hebben moeten en vooral kunnen plaatsvinden .....
En sorry, het was inderdaad een verschrikking - het ging helemaal fout, ik ben er niet echt goed in, zal zeg ik het zelf - maar thanks, ik hoor je morgen ...... pit ze, ga ik ook doen ....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:14 schreef Morwen het volgende:
Francis, kan je je post even aanpassen. Mèn!![]()
En al gedaan, zie ikMorgen ga ik verder lezen
![]()
Oh nee, zwarte magie!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 07:15 schreef Leukeleu het volgende:
Maar je zou het ook eens aan Babs kunnen vragen, want die schijnt in deze spookwereld ook erg thuis te zijn, wij vernamen vanuit Overdinkel dat zij aan Reiki doet, pendelen, toekomstvoorspellen en meer van dat soort Zwarte Magie.
Zo opvallend is dat niet. Op gerttimmerman.com wordt elke mening die weerwoord biedt onherroepelijk verwijderd. De berichten waar de beheerders daar een leuk antwoord op weten te verzinnen laten ze staan, en de poster wordt monddood gemaakt.quote:Opvallend is tevens, dat men nergens nog Gert-fans aantreft op de desbetreffende sites.
Maar ja, bij een zinkend schip zijn de ratten het eerst van boord, al hoewel wij ons ook afvragen waar de kapitein inmiddels is en zijn stuurvrouw.
Ik heb de rest van de posts sinds gisteren nog niet goed doorgelezen, alleen gescand.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:16 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh nee, zwarte magie!
Op de brandstapel dan met haar! Of is de straf bij jullie nog verdrinking?
Je bent hier in TRU, jouw poging tot karaktermoord op Babs kon hier wel eens anders uitpakken.
[..]
Zo opvallend is dat niet. Op gerttimmerman.com wordt elke mening die weerwoord biedt onherroepelijk verwijderd. De berichten waar de beheerders daar een leuk antwoord op weten te verzinnen laten ze staan, en de poster wordt monddood gemaakt.
En hier gaat het dezelfde kant op. Mirage duldt geen tegenspraak of discussie, want dan gaat ze bannen.
Dat is het gelijk van de Sovjetunie, en we weten allemaal wat daar van over bleef.
In de blog van FrancisC las ik dat de moeder van Francis (de tekstschrijfster van Gert & Hermien) op een dag het huis van de familie Timmerman doorzocht en daarbij een boek over spiritisme aantrof: ‘De wereld der Onzienlijke dingen’. Ik weet niet precies om welk boek het hier gaat, want ik kan de titel niet vinden. Of heette het ‘Uit de wereld der onzienlijke dingen’?quote:
Dat zal zeker het geval zijn - maar Spiritisme en Christendom zijn beduidend andere zaken, je kunt ze niet door elkaar halen of met elkaar vermengen - er zijn niet alteveel raakvlakken - en wat het boek betreft - ik herinner mij de titel als "De wereld der onzienlijke dingen". het is al een oud boek en ik weet helaas niet wie de auteur is -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:52 schreef Parameter het volgende:
[..]
In de blog van FrancisC las ik dat de moeder van Francis (de tekstschrijfster van Gert & Hermien) op een dag het huis van de familie Timmerman doorzocht en daarbij een boek over spiritisme aantrof: ‘De wereld der Onzienlijke dingen’. Ik weet niet precies om welk boek het hier gaat, want ik kan de titel niet vinden. Of heette het ‘Uit de wereld der onzienlijke dingen’?
De moeder van Francis raakte door deze vondst nogal van streek omdat zij wist dat ware christenen zo’n boek niet in hun bezit mogen hebben. De bijbel verbiedt het. Als je je bekeert, dan moet je zulke boeken weggooien. Dat had Gert Timmerman niet gedaan. Er zat dus iets grondig mis, zo meende de moeder van Francis.
Zelf schrijft Francis: “de religie en het spiritisme kunnen niet met elkaar door een deur, en iemand die overtuigd is van een van de beiden haalt deze zaken vervolgens ook niet door elkaar. (…) Wat deed dit boek daar? Het boek en alle daarin opgenomen werken was volledig in tegenspraak met waar het reli-echtpaar voor 'stond'. Ieder Christen zou afkerig staan tegenover deze materie.”
Is dat wel waar? Zijn er niet veel christenen die stiekem naar Char kijken of aan sterrenwichelarij doen? Was Gert verplicht om een christelijke fundamentalist te zijn die zich verre houdt van alles wat ‘Satan’ aanprijst?
Dat is het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:00 schreef Esmeralfa het volgende:
Hai FrancisC
Als het goed is, dan is dit de naam van de schrijver van het boek.
P.H. van der Velde
Ik wilde het alleen maar even doorgeven.
een fan is nooit weg - ben heel blij dat je het allemaal volgt - trouwens, heb je de naam op het internet kunnen achterhalen van het boek? Of heb je het boek zelf kunnen traceren?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:04 schreef Esmeralfa het volgende:
Ik ben echt een fan aan het worden van je.
Je kan zo goed en duidelijk schrijven, zelf heb ik ook een bepaald gevoel bij alles.
Ben benieuwd als het zover is of ik goed zit.
Als ze slechts 1 boek over spiritisme in dat huis vond, een werk uit 1930 van PH van Velde onder de titel "Uit de wereld der onzienlijke dingen", dan viel het nog wel mee, lijkt me. Verder is het natuurlijk wel degelijk kenmerkend voor dogmatische christenen om met zo'n boek zoveel problemen te hebben. Waarom zou een christen dat niet in zijn bezit mogen hebben? Waarom zou hij er niet in mogen lezen? Ik heb thuis wel meer spiristische boeken en ik lees ze met belangstelling, al ben ik helemaal geen spiritist. Het komt nogal bekrompen over dat je kennelijk van mening bent dat een christen niets mag lezen over andere geloofsovertuigingen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:30 schreef FrancisC het volgende:
[quote]
Of christenen nu naar Char kijken of niet, dat veranderd niets aan deze zaken - spiritisme en christendom verschillen onderling zeer - spiritisme legt het onfysieke voortbestaan hier neer - het Christendom beschrijft een hemel of hel, voorbeelden te over - niet alleen twee hele verschillende namen, maar ook twee heel verschillende denkrichtingen - mijn moeder was niet geschokt vanwege het boek - maar vanwege de twee uitersten - Spiritisme is een heel wereldse religie - en dat terwijl het echtpaar de "wereldse zaken" afgezworen had - wij zijn zeker geen fundamentalisten hoor die alleen alles vanuit de bijbel kunnen bekijken.
Dit stel ik niet - ik stel dat als je aan de wereld verkoopt een fundamentalistich Christen te zijn - hetgeen zij deden - wat bekrompenheid betreft - zijn dochters mochten niet naar de kermis, daar waarde Satan rond - dat ik het opmerkelijk vind dat je allerhande zaken onderneemt die er niets mee van doen hebben - het boek was niet het enigste - het tekenen van de graven van zijn eigen kinderen zegt ook wel iets denk ik - en veel meer van dat soort zaken - ik zeg niet wat je wel of niet in huis mag hebben ....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:18 schreef Parameter het volgende:
[..]
Als ze slechts 1 boek over spiritisme in dat huis vond, een werk uit 1930 van PH van Velde onder de titel "Uit de wereld der onzienlijke dingen", dan viel het nog wel mee, lijkt me. Verder is het natuurlijk wel degelijk kenmerkend voor dogmatische christenen om met zo'n boek zoveel problemen te hebben. Waarom zou een christen dat niet in zijn bezit mogen hebben? Waarom zou hij er niet in mogen lezen? Ik heb thuis wel meer spiristische boeken en ik lees ze met belangstelling, al ben ik helemaal geen spiritist. Het komt nogal bekrompen over dat je kennelijk van mening bent dat een christen niets mag lezen over andere geloofsovertuigingen.
Ach, dat zijn er zoveel. Denk je bijvoorbeeld dat Jehovah's getuigen zich allemaal strikt houden aan de regels van het Wachttorengenootschap? Voor de buitenwereld wel, maar als je in hun huis gaat rondsnuffelen, vind je vast ook wel dingen die officieel niet mogen. En als ze ergens zijn waar niemand ze kent, dan gaan ze soms op de kermis in de botsauto's.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:25 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Dit stel ik niet - ik stel dat als je aan de wereld verkoopt een fundamentalistich Christen te zijn - hetgeen zij deden - wat bekrompenheid betreft - zijn dochters mochten niet naar de kermis, daar waarde Satan rond - dat ik het opmerkelijk vind dat je allerhande zaken onderneemt die er niets mee van doen hebben - het boek was niet het enigste - het tekenen van de graven van zijn eigen kinderen zegt ook wel iets denk ik - en veel meer van dat soort zaken - ik zeg niet wat je wel of niet in huis mag hebben ....
Ik heb geen weet van andere uitspraken van Gert, maar heb wel het in een van de eerste pagina's van dit topic gepostte interview gelezen waarbij Gert juist met klem aangaf geen fundamentalistische christen in de gebruikelijke zin van het woord te zijn. Uit dat interview bleek namelijk dat hij wars was of zegde te zijn van alle schijnheiligheid die bij de meeste kerkgangers van die tijd hoorde.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:25 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Dit stel ik niet - ik stel dat als je aan de wereld verkoopt een fundamentalistich Christen te zijn - hetgeen zij deden -
Ik heb het niet over Jehova's getuigen en het kan mij niet schelen wat zij allemaal menen te doen met hun vrije tijd - Ik heb het over Gert Timmerman die de bijbel van voor naar achter wist op te dreunen en aan de andere kant zijn vrouw en kinderen mishandelde - daar gaat het hier wat mij betreft over -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:43 schreef Parameter het volgende:
[..]
Ach, dat zijn er zoveel. Denk je bijvoorbeeld dat Jehovah's getuigen zich allemaal strikt houden aan de regels van het Wachttorengenootschap? Voor de buitenwereld wel, maar als je in hun huis gaat rondsnuffelen, vind je vast ook wel dingen die officieel niet mogen. En als ze ergens zijn waar niemand ze kent, dan gaan ze soms op de kermis in de botsauto's.
Er wordt een groot punt van gemaakt dat Gert schijnbaar belangstelling had voor spiritisme. Dat gebeurt waarschijnlijk door mensen die in alle occulte zaken het werk van de duivel zien. Spiritisme wordt min of meer gelijk gesteld met satanisme, zoals je in een eerdere post deed. En als er onder geloofsgenoten bekend wordt dat een van de hunnen zich met duistere machten inlaat, dan ontstaan daar ook gemakkelijk allerlei bijgelovige praatjes over.
Je vrouw en kinderen mishandelen mag natuurlijk niet. Maar wat Gerts bijbelvastheid daar mee te maken heeft, is me niet helemaal duidelijk. Ik geloof niet dat christenen betere mensen zijn dan niet-christenen. Iedere beschaafde man weet dat hij zijn vrouw niet mag slaan. Overigens staat er in de bijbel: "Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet."quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:56 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Jehova's getuigen en het kan mij niet schelen wat zij allemaal menen te doen met hun vrije tijd - Ik heb het over Gert Timmerman die de bijbel van voor naar achter wist op te dreunen en aan de andere kant zijn vrouw en kinderen mishandelde - daar gaat het hier wat mij betreft over -
De uitspraken van gert timmerman betekenen niets voor mij - van Christen zijn heb ik geen idee aangezien er geen christen is opgestaan toen de kinderen zijn aangepakt -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik heb geen weet van andere uitspraken van Gert, maar heb wel het in een van de eerste pagina's van dit topic gepostte interview gelezen waarbij Gert juist met klem aangaf geen fundamentalistische christen in de gebruikelijke zin van het woord te zijn. Uit dat interview bleek namelijk dat hij wars was of zegde te zijn van alle schijnheiligheid die bij de meeste kerkgangers van die tijd hoorde.
Als ik voor mijzelf mag spreken ben ik een herboren christen met een bovengemiddelde interresse voor paranormale zaken. Wat mij betreft sluit het een het ander dus absoluut niet uit.
Wat wel duidelijk wordt door de manier waarop jij het gebeurde en de daarbij getoonde reacties opschrijft is de tijdsgeest waarin het speelde en bovendien jouw idee van hoe een fundamentalistisch christen zich zou moeten gedragen.
Jij bent veel meer aan het veroordelen dan je waarschijnlijk zelf beseft en er zullen genoeg mensen zijn die zich juist door die toonzetting laten afschrikken en jouw zucht naar waarheid dan ook bestempelen als een ordinaire kruistocht.
Mij maakt het niet zo heel veel uit omdat ik zelf steeds door jouw oordeel heen probeer te lezen, maar maak jezelf alsjeblieft niet wijs dat je dat niet doet. (scheelt je een hele hoop wellus/nietus discussies)
In de Bijbel staat zoveel, maar er staat nergens dat je je kind moet mishandelen: Kindreen, eert uw vader en moeder, moeder en vader, eert uw kindreen staat er ook - ik heb niet zoveel met teksten - vooral niet wanneer die zegevieren over gezond verstand ...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef Parameter het volgende:
[..]
Je vrouw en kinderen mishandelen mag natuurlijk niet. Maar wat Gerts bijbelvastheid daar mee te maken heeft, is me niet helemaal duidelijk. Ik geloof niet dat christenen betere mensen zijn dan niet-christenen. Iedere beschaafde man weet dat hij zijn vrouw niet mag slaan. Overigens staat er in de bijbel: "Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet."
Wie is Franky? Toch niet FrankyD?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:13 schreef Esmeralfa het volgende:
De uitspraken van gert timmerman betekenen niets voor mij - van Christen zijn heb ik geen idee aangezien er geen christen is opgestaan toen de kinderen zijn aangepakt -
Ja franky
En wat die schijnheiligheid betreft - Gert nam het geld, de auto's en de boodschappen wel aan van de mensen die hij als zodanig bestempelde - Gert noemt de heer Heusken nu een duivel, nadat hij hem heeft geprobeerd op te lichten en geconfronteerd werd met het resultaat - deurwaarders en het inleveren van goederen waarvan hij beweerde dat deze van hem waren -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:34 schreef FrancisC het volgende:
YAPPIE: Ik heb geen weet van andere uitspraken van Gert, maar heb wel het in een van de eerste pagina's van dit topic gepostte interview gelezen waarbij Gert juist met klem aangaf geen fundamentalistische christen in de gebruikelijke zin van het woord te zijn. Uit dat interview bleek namelijk dat hij wars was of zegde te zijn van alle schijnheiligheid die bij de meeste kerkgangers van die tijd hoorde.
Kerel, Gert gaf aan dat hij met pistolen sliep, Gert gaf aan dat Hermien lesbisch was, Gert gaf aan dat de kinderen een tijd beschreven die nooit plaats had gevonden, Gert gaf zoveel aan - ik kan er echt niet zoveel mee!
Klopt, maar ik zat eerst effe te denken, ik was die bijnaam eigenlijk alweer zo goed als vergeten - maar geloof me als ik zeg, dat ik het heel moeilijk vindt respect voor woorden als Christen en zo op te brengen - niet alleen het mailverkeer in mijn log doet mij over mijn nek gaan, een dominee die alles gewoon ontkent, maar ook de bronnen van een bevriende media-medewerker die ik ken, en zich in de Baptistengemeente van Enschede (De Schuilplaats) bevinden bijvoorbeeld - die weten dat het om meerdere meisjes gaat, die weten waar ze zijn - en toch de mond stijf op elkaar houden - enerzijds opmelden, maar anderzijds schuilen als het hun aan de kraag komt -quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:44 schreef Esmeralfa het volgende:
Jij heb toch die webspace.
Is daar toch je bijnaam.
Een obsessie is het niet hoor, ik werk ook veel aan muziek en teksten voor opdrachtgevers in het buitenland, bijvoorbeeld, 17 april zit ik weer in een filmstudio in Roemenie met de schrijfster Matiu, etc - maar boos, ja! Dat klopt!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:53 schreef Esmeralfa het volgende:
Je bent heel erg boos he, je moet wel voor jezelf uitkijken, dat het straks geen obsessie word,
Dan ben je er straks nog erger aan toe als hun.
Is goed bedoelt hoor.
En dat weet ik en ik neem het ter harte - ik probeer zo objectief mogelijk te zijn, en ja, ik schiet hier en daar zeker wel eens uit de slof - maar ik heb toch de indruk dat ik het tot nu toe heel netjes heb gehouden.... Dank je wel voor je zorgen, trouwens ....Ik neem ze zeker mee ....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:53 schreef Esmeralfa het volgende:
Je bent heel erg boos he, je moet wel voor jezelf uitkijken, dat het straks geen obsessie word,
Dan ben je er straks nog erger aan toe als hun.
Is goed bedoelt hoor.
Dat is inderdaad een zeer fundamentalistische uitgeverij die overal de duivel ziet, met titels als "New Age en de antichrist".quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:18 schreef FrancisC het volgende:
De Christelijke wereld die ik heb leren kennen, zowel de kerkelijke als de buitenkerkelijke, staat bol van de lectuur (uitgeverij Moria) die tegen dergelijke zaken waarschuwt!
Klopt, en Gert was er een groot aanhanger van en voorzag zijn kinderen met vele van deze boekjes en hij citeerde er ook dikwijls uit, begrijpt u nu de tegenstellingen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:31 schreef Parameter het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zeer fundamentalistische uitgeverij die overal de duivel ziet, met titels als "New Age en de antichrist".
Hoe staat het hiermee?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:02 schreef FrancisC het volgende:
Morgen zal er een schriftelijke kennisgeving worden verzonden met daarin het voornemen van een officiele aangifte tegen tegen een geloofsgemeenschap in Almelo, de (voormalig) vertegenwoordiger van die gemeenschap en Gertje Timmerman Junior. Zij zorden vanaf de dagtekening van het schrijven voor de allerlaatste maal in de gelegenheid gesteld om een open dialoog aan te gaan - Wanneer er in Nederland een strafbaar feit wordt gepleegd dient hier een behoorlijk onderzoek naar gedaan te worden - Ik eis dat dit gebeurd, anders doe ik aangifte. In tegenstelling tot een gillende Babs, heb ik overtuigend materiaal - er zijn feiten, omstandigheden en het vermoeden van schuld is redelijk -
Ik kon dit op een andere manier doen - heb inmiddels een aantal zaken boven water en op een paar kleine details na wil ik de zaak ook gaan afronden - heel binnenkort!quote:
Het grootste probleem was dat de slachtoffers anoniem wilden blijven en daar heb ik altijd respect voor gehad - zij wilden dit omdat het voor hen een gedane zaak was - van lang geleden - en dat een slachtofferrol alleen vervuld kan worden door hen die erinzijn blijven hangen - het gaat hier om moedige mensen, die door zijn gegaan na wat hen aangedaan was - en besloten hadden ver boven dit alles te staan - als ik een pet op had zou ik deze nu afnemen, helemaal na de ontvangen mail van zojuist -quote:
Ik denk niet dat je er al tever naast zit, dame!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:39 schreef Esmeralfa het volgende:
Ik heb dit stukje gelezen, en plaatst het ff hieronder, ook een stukje van moria
Het spirituele en het religieuze
Wat doorgaans met "religie" wordt aangeduid en wat met "spiritualiteit" wordt aangeduid ligt vaak erg dicht bij elkaar. In strikte betekenis wordt er het bewustzijn mee aangeduid, dat de menselijke ziel of het menselijke innere zijn oorsprong in een goddelijke of andere transcendentie heeft of in relatie staat tot een hogere werkelijkheid. De spiritualiteit is een bijzondere, maar niet noodzakelijk confessioneel begrepen religieuze levenshouding van een mens, die zich op het transcendente of immanente goddelijke Zijn concentreert resp. op het principe van de transcendente waarheid of hoogste werkelijkheid
Lees ik het goed met deze tekst dat als gert zo in het geloof stond, dat hij zichzelf als een soort god zag.
Sorry als ik stom uit de hoek misschien kom maar ik schrijf wat er in mij opkomt.
Ben al blij dat er geen mensen zijn nu hier die je met woorden afmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |