zonder twijfel de leukste studenten- en studiestad.quote:
Maar das logisch. Alleen die gasten uit Brabant stribbelen af en toe nog tegenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zonder twijfel de leukste studenten- en studiestad.
MA 13 13.15 - 15.00 RGBK00510 Kernvak staats- en bestuursrecht hoorcollege Groep 1 EDUC THETAquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:02 schreef dr.dunno het volgende:
iemand trouwens een idee wanneer kernvak SBR begint dit jaar? ik heb zoals gewoonlijk weer geen enkel idee en moet geloof ik ook nog iets van boeken en klappers regelen ofzo.
ik niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Maar das logisch. Alleen die gasten uit Brabant stribbelen af en toe nog tegen.
ik zit d'r voor het eerst sinds tijden vanaf volgende week weer vrij vaak als in bijna fulltime, praktijkgedeelte van m'n wetenschappelijk onderzoek aan uitvoeren met 50+ deelnemers uit heel het landquote:Vanavond weer naar Utreg toe, welliswaar nog vakantie maar toch.
Ja, arbeidsrecht is best wel tricky en H&R vinden veel mensen best wel ingewikkeld maar ik heb 't met een 9 als eindcijfer afgesloten. Het boek van Van Huizen is overigens rampzaligquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vanmiddag boeken van Arbeidsrecht en Handels & Rechtspersonenrecht gekocht.
Arbeidsrecht lijkt me zo op het eerste gezicht lastiger dan gedacht, en H&R juist wat makkelijker. Iemand ervaring met die vakken?
Hmm, persoonlijk zie ik Eindhoven juist als één van de steden die nog minder aanspreekt als studentenstad dan Tilburg. Groningen, Utrecht, Amsterdam en Leiden lijken me leuker.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik niet.
en Eindhoven is ook niet bepaald een bakermat van studentikoosheid, al moet ik zeggen dat het geheel wel meer aanspreekt dan bijvoorbeeld een Delft/Groningen/Twente/Tilburg, zeker nu de fontys vrouwen meer losgeslagen zijn en daarmee de corpsgastjes aan het verdringen zijn
Had jij ook maar 3 boeken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vanmiddag boeken van Arbeidsrecht en Handels & Rechtspersonenrecht gekocht.
Arbeidsrecht lijkt me zo op het eerste gezicht lastiger dan gedacht, en H&R juist wat makkelijker. Iemand ervaring met die vakken?
Ik vind Tilburg best een leuke stad, leuker dan Eindhoven qua studentenleven enz. Maar ik ga er niet tegenin dat Utrecht leuker is. Ik ken de stad niet goed, maar het studentenleven daar spreekt me best aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Hmm, persoonlijk zie ik Eindhoven juist als één van de steden die nog minder aanspreekt als studentenstad dan Tilburg. Groningen, Utrecht, Amsterdam en Leiden lijken me leuker.
Niets eens bruid?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:37 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Had jij ook maar 3 boeken?
En de foto van Tony is higly confidential Diederick, die geef ik alleen via msn.
Eens zal ik weten waar je studeert, en hopelijk voor de dag dat ik getuige ben op je bruiloft
Nee, hoezo?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:24 schreef VoreG het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het programma 16 miljoen rechters bekijken?
Heb het 10 seconden volgehouden. Jury rechtspraak in Nederland.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:24 schreef VoreG het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het programma 16 miljoen rechters bekijken?
Jij zit toch ook in Leiden? Hoeveelste jaars ben je?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:35 schreef addictivebeat het volgende:
ben nu bezig met rechtsfilosofie, erg mooi vak, mooiste vak uit de rechtenopleiding
En hoe was Tilburg? Date gevonde?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:54 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben donderdag te bewonderen op de rechtenfaculteit van Tilburg.![]()
De helft van de benodigde boeken staat immers daar. Is er geen lieve bevallige fokker die mij aldaar wil rondleiden?
Donderdag is morgen pas, lieverd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En hoe was Tilburg? Date gevonde?.
Ik heb vandaag heerlijk Tony-ontwijkend-gedrag vertoond en mn kamer heel goed opgeruimd en schoongemaakt!
ok, en ik heb een date, dus ik moest ook wel
Ik ga in de bieb wat boeken opsnorren die ze in Nijmegen niet hebben. Krijg ik een rondleiding en een kopje thee van je?quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:27 schreef Morrigun99 het volgende:
Thisbe, wat moet je in Tilburg?
Vergeet dan niet de alom vertegenwoordigde, paarse posters van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg te checken. Vandaag opgehangen.![]()
Jezus Christus, ik dacht dat in een uurtje of wat te doen. Van 11:00 tot 16:00 uur bezig geweest.![]()
Geen idee, ik heb vorig jaar veel vakken gehaald (met 8en) zonder ook maar te weten wie de hoor- of werkcollegedocenten zijn.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef LogicalPsycho het volgende:
Okee, je zei dat er geen aanwezigheidsplicht is op de Universiteit Tilburg. Is het niet zo dat je een bepaald percentage van de colleges moet bijwonen?![]()
Je moet uiteindelijk toch lessen volgen, anders red je het natuurlijk niet![]()
Pssst... In Tilburg vallen er nog meer af hoor.quote:Logisch dat er geen herkansingen zijn. In Utrecht beginnen in september 700 à 800 man met rechten. In februari komen er ook nog 100 à 300 bij gok ik zo. Als deze studenten allemaal doorgaan heeft de universiteit een groot probleem qua huisvesting, docenten, etc.. Daarom moet hier 40% van afvallen en hoe bereik je dat: door onder andere geen herkansingen en een dwingend studieadvies (30 ECTS per jaar gehaald, anders moet je stoppen).
In het vervolg van je studie is het alleen maar een stimulans. Ik, Leonoor en dr. dunno, allemaal studerend in Utrecht, hebben nog nooit een herkansing nodig gehad. Gewoon een kwestie van je tentamens goed voorbereiden en dan kan je ze halen
Kijk en daarom heb ik er dus spijt van dat ik met m'n chronische ziekte niet naar school kon en toen geen natuurkunde kon doen... Anders zat ik lekker warm in Eindhoven, honderden overtollige jongens en drie kwartiertjes reizen van huis, en niet zoals nu... Bleh.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:25 schreef Pool het volgende:
Eindhoven heeft iets teveel kerels
Subtiel, tres subtiel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:27 schreef Morrigun99 het volgende:
Vergeet dan niet de alom vertegenwoordigde, paarse posters van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg te checken. Vandaag opgehangen.![]()
geweest.![]()
Zo'n internettestquote:Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef Sessy het volgende:
[..]
En vrijdag naar de psycholoog... M'n depressie rijst de pan uit, ik kan me nergens op focussen, ik vergeet alles, ik sla om de drie minuten hysterisch door en ik scoorde al een paar maanden geleden zo'n beetje het maximale op een of andere internet test met hoe depressief bent u (die me ook adviseerde naar een psycholoog te gaan of zo)...
Stomme GGD heeft ellenlange wachtlijsten...
Nou nou, laat mij ook rustig wakker worden.. Zijn jullie al gezellig samen aan het fokken nu?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Donderdag is morgen pas, lieverd.![]()
Morgen ben ik wel van 8.45u tot 20.30u op de faculteit, maar vanwege intensieve groepswerkzaamheden geen rondleidtijd helaas.Maar voel je welkom, Thisbe!
![]()
zit in het laatste jaar van de bachelor. en jij?quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:49 schreef Mieks het volgende:
[..]
Jij zit toch ook in Leiden? Hoeveelste jaars ben je?
In de JB. Tony is naar huis.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nou nou, laat mij ook rustig wakker worden.. Zijn jullie al gezellig samen aan het fokken nu?
The_Duce, kom eens online!
Gisteren maakte een bibliotecaris een sociaal wenselijke opmerking tegen Tony ("is je ronde alweer begonnen?"). En vervolgens negeerde Tony zijn collega.quote:
Morgen ben ik er ook weer bij, dan zal ik hem wel weer op mijn allervriendelijkst Goooeeeedemorgen! wensen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Gisteren maakte een bibliotecaris een sociaal wenselijke opmerking tegen Tony ("is je ronde alweer begonnen?"). En vervolgens negeerde Tony zijn collega..
Dolle boel, die kerel.
Misschien dat ik er morgen wel ben. Verveel me echt dood namelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:57 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Morgen ben ik er ook weer bij, dan zal ik hem wel weer op mijn allervriendelijkst Goooeeeedemorgen! wensen.
Zijn er nog mensen die morgen met mij 1x per 45 minuten koffiepauze willen gaan houden?
Ik zou bijna zeggen dat ik er alle vertrouwen in hebquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Misschien dat ik er morgen wel ben. Verveel me echt dood namelijk.
... uit verveling gaan studeren. Komt het misschien toch nog goed met mij.
Ph.H.J.G. van Huizen, Inleiding Handelsrecht, laatste drukquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb![]()
Maar de jb is niet gaaaf zonder heel veeeel koffie..
Oh en welk boek mist er nog voor H&R trouwens volgens de Broese? Even bol.commen...
Zo, ik heb hem online besteld, ben benieuwd wanneer 'ie binnen is, dank voor de info!quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ph.H.J.G. van Huizen, Inleiding Handelsrecht, laatste druk
<knip>
Klinkt als een overheidscampagne:quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zo, ik heb hem online besteld, ben benieuwd wanneer 'ie binnen is, dank voor de info!
En een nerd was ik toch al, dus he, nerd je mee?
Klinkt meer als USC tijdens de uitdagen: Ik ook, jij ook?quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:02 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Klinkt als een overheidscampagne:
Ik nerd, en jij?
Dan moeten we dat probleem maar eens uit de weg ruimen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:37 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Had jij ook maar 3 boeken?
En de foto van Tony is higly confidential Diederick, die geef ik alleen via msn.
Eens zal ik weten waar je studeert, en hopelijk voor de dag dat ik getuige ben op je bruiloft
Au! Wil je dat niet meer doen, dáár word ík depressief vanquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zo'n internettest. Blijf ook uit R&P kan ik je aanraden. Als je nog niet depressief was wordt je het daar wel.
Leuke video's overigens (mooi figuur![]()
). Zit ze hier op een advocatenkantoor te bekijken (... heerlijk, niemand die me controleert).
Ik werdt even afgeleidquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Au! Wil je dat niet meer doen, dáár word ík depressief van![]()
IBL. Iets minder snel, maar voorkomt onnodige reisjes.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef Thisbe het volgende:
Zo, weer terug uit Tilburg.
Alle boeken die ik nodig had waren uitgeleend!En er stonden minimaal twee reserveringen op ieder boek
Kut-Tilburg!
Gelukkig kon ik daarna nog veel bier drinken bij Brut, dat herstelde mijn slechte humeur een beetje![]()
Och, er werd me al bier in het vooruitzicht gesteldquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
IBL. Iets minder snel, maar voorkomt onnodige reisjes.
En hier in Utrecht in elk geval echt onbetaalbaarquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
IBL. Iets minder snel, maar voorkomt onnodige reisjes.
Volgende keer kom ik wel naar Utrechtquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En hier in Utrecht in elk geval echt onbetaalbaar.
En besides, reisjes zijn mooi, vier het feit dat je nog gebruik kunt maken van je OV!
En ik wacht geduldig op je oplossing
Doorslaand argument.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:42 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Och, er werd me al bier in het vooruitzicht gesteld![]()
Ik beraad me op de gewenste oplossing.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En hier in Utrecht in elk geval echt onbetaalbaar.
En besides, reisjes zijn mooi, vier het feit dat je nog gebruik kunt maken van je OV!
En ik wacht geduldig op je oplossing
ja, wat een dijenkletser he.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:02 schreef _-rally-_ het volgende:
Hé, dunno, vind je dat grappig, twee keer hetzelfde posten, alleen om het topic vol te krijgen
(tvp)
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:54 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben donderdag te bewonderen op de rechtenfaculteit van Tilburg.![]()
De helft van de benodigde boeken staat immers daar. Is er geen lieve bevallende fokker die mij aldaar wil rondleiden?
Ahahahaha...quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef Thisbe het volgende:
Alle boeken die ik nodig had waren uitgeleend!En er stonden minimaal twee reserveringen op ieder boek
Kut-Tilburg!
de dagelijkse werkelijkheid in Tilburg ja. Elk fatsoenlijk boek is gewoon 2x gereserveerdquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef Thisbe het volgende:
Kut-Tilburg!
Kreeg je bij VGZ nou geen 1.000 condooms als student? In combinatie met dit bericht ( 'Penetratie tegen stresssituatie' ) verklaart dat je keuzequote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:05 schreef Sessy het volgende:
Nou, volgens de psycholoog ben ik ook depri... En als ik dat al niet was, werd ik het wel van hoeveel hij per uur vraagt.![]()
Ff kijken of ik niet alsnog een andere verzekeraar kan nemen, vgz heeft m'n gegevens nog niet verwerkt, moet wel kunnen lijkt me. Al scheelt dat in het beste geval 500 euro per jaar, maar da's nog veel.
Volgens mij was dat CZ, dus tijd voor een heroverwegingquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:28 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Kreeg je bij VGZ nou geen 1.000 condooms als student? In combinatie met dit bericht ( 'Penetratie tegen stresssituatie' ) verklaart dat je keuze
Kan je weer een behoorlijke tijd vooruitquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:47 schreef Thisbe het volgende:
1.000 condooms? Zoveel neuk ik nou ook weer niet in een jaar![]()
Hoe was jouw date trouwens?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:29 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Volgens mij was dat CZ, dus tijd voor een heroverweging.
Goedquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Goed
Zaterdag de 1e, woensdag de 2e date, en hij smste net weer. Ik ga weer even verder een rondedansje door mijn kamer maken.
En 1000 is wel heeel veel, maar anders doen we samen?
Hmmm voorlopig gaat het nog 3 weken duren voor ik hem weer ga zien, dus dat valt nogal tegen (en ja, ik ben chagrijnig, dus ik ga maar gewoon slapen nu...).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:30 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Looooooooove is in the aaaair!
Kun je voor mij ook een leuke vent regelen?
Nee in Utrecht lopen leuke mannen rond wilde je zeggen? Mag je ze mij aanwijzen!quote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nee in Utrecht lopen leuke mannen rond wilde je zeggen? Mag je ze mij aanwijzen!
Drie weken maar? Lucky youquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm voorlopig gaat het nog 3 weken duren voor ik hem weer ga zien, dus dat valt nogal tegen
Delft = nerdquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:04 schreef Thisbe het volgende:
Ik wil geen nerd!
Ik wil een knappe overdonderende man. Eentje die mij meevoert naar de allerhoogste toppen van geluk!
Om de slagingskans van je nieuwe relatie wat te vergroten, zou ik je behulpzaam willen zijn met onderstaande nuttige tekst, zodat er meer op niveau gepraat kan worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:14 schreef Leonoor het volgende:
Zit eens niet zo mijn man-to-be af te zeiken allemaal!
Ik mag na 5,5 jaar pogingen doen in Utrecht zonder noemenswaardig succes toch wel mijn pijlen op een nieuwe stad richten.
En ja, ik ben weer "hard" aan 't werk, en ik verveel me, dus alle afleiding is welkom, post u maar, ik F5 er op los vandaag!
Lieve Diederik, je inspanningen worden gewaardeerd, edoch:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je zit toch de hele tijd te F5en. Als je meer wil, roep maar
.
Is het een lekkere vent? Beschrijvingen wil ik!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Lieve Diederik, je inspanningen worden gewaardeerd, edoch:
Ik kan natuurlijk niet zulke lappen tekst lezen en ondertussen bellen, zelfs voor vrouwen die immers altijd 2 dingen tegelijk kunnen doen, is dit iets teveel gevraagd. Korte berichten gaan nog wel lukken, maar dit..
Toch bedankt voor de moeite, een relatie zou ik het nog niet direct willen noemen na 2 dates, maar alle korte, behapbare-tijdens-het-werken tips zijn natuurlijk welkom!
Kijk maar op m'n hyvesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:36 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Is het een lekkere vent? Beschrijvingen wil ik!![]()
Neem eens een kijkje in Groningen!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:14 schreef Leonoor het volgende:
Ik mag na 5,5 jaar pogingen doen in Utrecht zonder noemenswaardig succes toch wel mijn pijlen op een nieuwe stad richten.
Been there, done thatquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje in Groningen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Woooowww! Doe je goed Leoquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Been there, done that.
En ja, die met dat hartje, maar dat is inmiddels weer aangegroeid.. De zonneklep is actueler...
Dank u, mn exvriendje wil ook spontaan weer met me daten vanavondquote:
Dit is mijn werktempo niet echt ten goede gekomen..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef The_Duce het volgende:
Tegen de verveling: Meest memorabele Fok topics![]()
Daarom juist doenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:28 schreef Morrigun99 het volgende:
Nog zien dat ik dat durf hoor (volgens mij is er pers bij enzo)![]()
Volgens mij is er maar een beperkt aantal notarissen in NL. Je wordt dus kandidaat-notaris tot er een plekje vrijkomt en jij op dat plekje benoemd wordt. (Dacht ik hoor... Pin me er niet op vast).quote:Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef VoreG het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit als je afgestudeerd bent en bij een notaris gaat werken. Ik hoor van de ene kant dat je pas notaris kan worden als de oudste notaris weg is en van de andere kant hoor ik weer dat je benoemt moet worden.
100 kreeg je, bij CZ, maar CZ's vergoedingen zijn slechter dan VGZ's...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:28 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Kreeg je bij VGZ nou geen 1.000 condooms als student? In combinatie met dit bericht ( 'Penetratie tegen stresssituatie' ) verklaart dat je keuze
Kan bij mij ook niet. Maar dat is dan weer een keuze...quote:Op zondag 29 januari 2006 15:25 schreef Sessy het volgende:
[..]
100 kreeg je, bij CZ, maar CZ's vergoedingen zijn slechter dan VGZ's...
En penetratie kan bij mij niet door m'n chronische ziekte (waar ik niet verder op in ga, is vaak zat gebeurd al).![]()
Spaart u ook zegeltjes?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo..... is het alweer zondag???
Ja je moet worden voorgedragen als notaris. Dit kan inderdaad pas als er eentje stopt. Helaas zijn er altijd meerdere kandidaat-notarissen die staan te dringen...quote:Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef VoreG het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit als je afgestudeerd bent en bij een notaris gaat werken. Ik hoor van de ene kant dat je pas notaris kan worden als de oudste notaris weg is en van de andere kant hoor ik weer dat je benoemt moet worden.
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Kan bij mij ook niet. Maar dat is dan weer een keuze...![]()
Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog nietquote:Op zondag 29 januari 2006 16:00 schreef Thisbe het volgende:
Dit is voor mij een van de redenen om niet het notariaat in te gaan! Ik wist trouwens niet dat jij ook notariaat deed?
Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verderquote:Op zondag 29 januari 2006 22:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog niet
3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verder![]()
Nou, je gaat ervan uit dat als je notarieel doet, je notaris gaat worden. Echter, als je civiel procesrecht doet, kan je ook advocaat worden met notarieelquote:Op zondag 29 januari 2006 22:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.
Om noou heel de tijd assistent-notaris te zijn lijkt mij ook niets
Sorry, ben bezet.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:21 schreef Thisbe het volgende:
En ik ben wel weer toe aan een beurt, om maar eens in het juiste straatje te blijven![]()
Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurtquote:Op maandag 30 januari 2006 12:51 schreef VoreG het volgende:
Agh ik ga wel langs zo'n adviseur als ik eenmaal vakken moet kiezen. Dan hebben ze daar ook nog wat te doen
Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijkquote:Op maandag 30 januari 2006 16:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurt.
En ik voel me vandaag de totale Rechtsgeschiedenis-koningin, yeah!![]()
I know, kon je er maar wat mee.. Ik heb 1 vraag fout (een wanneer leefde .. vraag), terwijl ik dacht dat ik hem goed had. Worst of all heb ik mijn foute antwoord ook nog eens voorgezegd aan de kerel achter me, omdat ik er van overtuigd was dat het wel klopte.. Doe ik ook 1 keer mee aan een spiek-gebeuren, eindigt het zo (schuldgevoel...).quote:Op maandag 30 januari 2006 21:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijk![]()
Ik heb even gezocht op de site van de UB, en het is er wel, maar vanaf jaargang 2002quote:Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Thisbe het volgende:
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!
Dat is je straf, omdat je het aan iemand voorzei![]()
Beetje vreemde vraag misschien: maar hebben jullie in Utrecht het fiscaal tijdschrift vermogen?
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een artikel uit 2000, en in Nijmegen en Tilburg hebben ze het niet![]()
In Groningen kan je Recht & ICT studeren. Verder kan je op elke universiteit wel een vak als Internet & Recht studeren maar dat stelt niet zoveel voor. Begrippen als p2p leren enzo....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef BreaktotheDance het volgende:
Hoi, even een kort vraagje ik doe op dit moment een opleiding informaticaen ik zou misschien willen verder studeren (liefst avondopleiding na mijn studie anders trek ik het financieel niet) in de rechten, richting ICT (software-patenten, cybercriminaliteit). Zijn hier mogelijkheden voor dat jullie weten?
Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:19 schreef Thisbe het volgende:
Wat is dat nou voor een mentaliteit Sessy? Een echte jurist staat om negen uur in de morgen al te trappelen voor de poorten van de faculteit!![]()
Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef Sessy het volgende:
[..]
Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.![]()
Wij zijn echt zo goed in bijzondere overeenkomsten!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!
De Utrechtse bedrijvendag, dat is 't echte werkquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb nog geen inschrijvingen van jullie binnen voor de bedrijvendagen!![]()
www.magisterjft.nl/jbt
Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!![]()
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.![]()
Ah, begin niet over de inschrijfproblematiek - dan begin ik te huilen. Gelukkig is het nu in Utrecht - na jarenlang gezeur van studenten dat het anders moest - iets verbeterd. Maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:
www.magisterjft.nl/jbt
Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!![]()
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.![]()
Haha, ik ga meer voor de kerel rechtsquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ah, begin niet over de inschrijfproblematiek - dan begin ik te huilen. Gelukkig is het nu in Utrecht - na jarenlang gezeur van studenten dat het anders moest - iets verbeterd. Maar daar is ook alles mee gezegd.
En de bedrijvendagen? Vertel eens?
die dame meest links op de foto heeft wel wat.
Wijsneus, dat is met m'n ziekte geen optie, anders had ik dat allang gedaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!
Hé thanx Sessy. Ik ga er dankbaar gebruik van maken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wijsneus, dat is met m'n ziekte geen optie, anders had ik dat allang gedaan.
Owja de aantekeningensite staat voortaan op http://www.geocities.com/de_aantekeningen/ mocht iemand die aantekeningen willen. Staat ook een strip op voortaan.
Ik heb een 10 gehaald voor Rechtsgeschiedenisquote:Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Thisbe het volgende:
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!
Dat is je straf, omdat je het aan iemand voorzei![]()
...
ik hoorde dat in de ochtendgroepen er telkens 50 man op kwam dagen, terwijl er maar plaats is voor 25 ofzo :')quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:
www.magisterjft.nl/jbt
...
24 februari is de deadline. Wanneer je aan de individuele gesprekken mee wilt doen, móet je voor 13 februari je CV en cijferlijst hebben opgestuurd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:17 schreef Sessy het volgende:
Tot wanneer mag je je inschrijven voor de juridische bedrijvendagen, Morri?
Er is toch gratis rechtsbijstand voor studenten?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\'n weblog.
http://sessy.web-log.nl/log/4872539
Ik vroeg me af, mocht dit ugly gaan worden, zitten er hier misschien bijna-meester-in-de-rechten-mensen die eventueel later op vrijwillige basis bereid zouden zijn een beetje te helpen? Ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt, maar mocht het zo ver komen en zo.
Ik heb ooit nog voor Tele2 gecallcenterd.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\\\'n weblog.
Ik vroeg me af, mocht dit ugly gaan worden, zitten er hier misschien bijna-meester-in-de-rechten-mensen die eventueel later op vrijwillige basis bereid zouden zijn een beetje te helpen? Ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt, maar mocht het zo ver komen en zo.
Ik heb op een blauwe maandag ook tele2 abbos aangesmeerdquote:Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb ooit nog voor Tele2 gecallcenterd.
Het kan niet dat Tele2 ooit iets verkeerd zou doen, dat stond in het script. :\')
Nee, maar je bent wel minvermogend dus kun je een advocaat laten toevoegen (kost praktisch niets, denk wel om proceskosten als je verliest!), even een verklaring omtrent het inkomen halen bij je gemeente.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Er is toch gratis rechtsbijstand voor studenten?
Ik heb posters zien hangen met Gratis juridische bijstand voor studenten. In de JB dacht ikquote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel minvermogend dus kun je een advocaat laten toevoegen (kost praktisch niets, denk wel om proceskosten als je verliest!), even een verklaring omtrent het inkomen halen bij je gemeente.
Ik vind het een beetje sneu om als rechtenstudent gebruik te maken van juridische bijstand, vooral als het om burgerlijke zaken gaat! Een beetje student is uitstekend in staat zelf een zaak te voerenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel minvermogend dus kun je een advocaat laten toevoegen (kost praktisch niets, denk wel om proceskosten als je verliest!), even een verklaring omtrent het inkomen halen bij je gemeente.
Eens. Als je ergens praktijkervaring mee op kunt doen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje sneu om als rechtenstudent gebruik te maken van juridische bijstand, vooral als het om burgerlijke zaken gaat! Een beetje student is uitstekend in staat zelf een zaak te voeren![]()
Sommige zaken kun je niet zelf voeren, maar dat weet jij vast ook wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje sneu om als rechtenstudent gebruik te maken van juridische bijstand, vooral als het om burgerlijke zaken gaat! Een beetje student is uitstekend in staat zelf een zaak te voeren![]()
Anders kun je altijd naar Acta-rechtshulp of het Juridisch Loket.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb posters zien hangen met Gratis juridische bijstand voor studenten. In de JB dacht ik
Ik kan alles, beste Diederikquote:Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Sommige zaken kun je niet zelf voeren, maar dat weet jij vast ook wel.
Jij bent, ongetwijfeld ogv je looks (quote:
procesvertegenwoordiging is nooit verplicht, je hebt alleen een procureur nodig. Maar daar heb ik vriendjes voorquote:Op maandag 6 februari 2006 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij bent, ongetwijfeld ogv je looks (), vrijgesteld van de verplichte procesvertegenwoordiging?
De zwarte/grijze lijst inzake bezwaarlijke bedingen al doorgenomen?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\'n weblog.
Hangen ook bij de drift geloof ik...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb posters zien hangen met Gratis juridische bijstand voor studenten. In de JB dacht ik
Je hebt in elk arrondissement vriendjes?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef Thisbe het volgende:
[..]
procesvertegenwoordiging is nooit verplicht, je hebt alleen een procureur nodig. Maar daar heb ik vriendjes voor![]()
Nee, want de politie had een redelijk vermoeden voor heling. De omstandigheden wijzen daarop, en voor ieder normaal mens ziet het eruit als een heling. En dat is (zonder juridische onderbouwing) naar mijn idee voldoende om iemand aan te houden. Dat het achteraf onterecht bleek doet daar niks aan af.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Even het volgende. Ik had gister een gesprek met een non-jurist en die had het volgende plannetje.
Stel: je spreekt met een vriend af dat je van hem een fiets koopt. Die fiets - waar de vriend het bonnetje nog heeft - ziet er nieuw uit en is dan ook daadwerkelijk in een fietsenzaak gekocht.
Nu ga je vervolgens om 4 uur 's nachts (in al dan niet beschonken toestand) de fiets van je vriend kopen tegen een bedrag van EUR 10 ergens midden in een uitgaansgebied. Genoeg voor de politie om je als verdachte aan te merken inzake heling. Vanzelfsprekend mag je een nachtje in de cel doorbrengen.
Maarrr... Je vriend kan aantonen dat het geen gestolen fiets was, en dat je niets kon doen aan het ongelukkig gekozen moment van verkoop (en daarbij overdracht).
Gevolg: je hebt één nacht onterecht in de cel gezeten en strijkt EUR 75 op (de standaardvergoeding voor het onterecht zitten in een cel voor één dag).
Ik vond 'm zelf wel kunstig bedacht. Heeft dit plan kans van slagen?
Ja, ik kan hem niet uitstaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Maar god, wat is dat toch een gluiperd he?
Links.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:16 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Linkse partijen zijn sowieso kutD'66 moet de juristen-partij zijn maar ook daar
ik op
![]()
Kan ik niet beoordelen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Thisbe het volgende:
Alhoewel hij op het eerste gezicht best neukbaar is![]()
Ik had eerlijk gezegd niets anders van jou verwachtquote:
Dat valt me toch tegen van je, ik had een principieler opstelling verwacht.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Thisbe het volgende:
Alhoewel hij op het eerste gezicht best neukbaar is![]()
Iets denken, is wat anders dan daadwerkelijk doen Diederik! Ik heb voor zover ik weet nooit een linkse man in mijn bed gehadquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat valt me toch tegen van je, ik had een principieler opstelling verwacht.
De gedachte is de voorloper van de daad, pas goed op! Goed dat je ondanks alles toch manmoedig volhoudt, en even de politieke voorkeur checkt. Hierbij ervan uitgaande dat je met links de politieke voorkeur bedoelt uiteraard, en niet of desbetreffende man links of rechtsdragend is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:07 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Iets denken, is wat anders dan daadwerkelijk doen Diederik! Ik heb voor zover ik weet nooit een linkse man in mijn bed gehad![]()
Ja ik weet altijd van te voren wat de knul in kwestie stemt! Is links of rechtsdragend zijn ook van belang ergens voor?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De gedachte is de voorloper van de daad, pas goed op! Goed dat je ondanks alles toch manmoedig volhoudt, en even de politieke voorkeur checkt. Hierbij ervan uitgaande dat je met links de politieke voorkeur bedoelt uiteraard, en niet of desbetreffende man links of rechtsdragend is.
Goed zo, je moet de wezenlijke zaken nooit uit het oog verliezenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:26 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja ik weet altijd van te voren wat de knul in kwestie stemt! Is links of rechtsdragend zijn ook van belang ergens voor?![]()
Had toch wel beter van je verwacht Thisbequote:Op donderdag 9 februari 2006 22:33 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd niets anders van jou verwacht![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Pool het volgende:
Links is okey en Wouter ook.Beetje jammer dat ik net een afspraak had toen Woutertje er was.
Ik ben trouwens links en slaap met een rechtse vrouw.
Ook wel "links lullen, rechts vullen" genoemd.![]()
wil je mijn galadate zijn, puber?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 03:06 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Had toch wel beter van je verwacht Thisbejij weet toch ook wel dat ik eigenlijk helemaal niet politiek geengageerd ben en dat alleen maar zei om rebels te zijn... ben nog niet helemaal over m'n pubertijd heen
![]()
Graag gedaan. Hoe meer mensen aan sex denken i.p.v. politiek, hoe beter.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:15 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja nu kan ik nooit meer aan politiek denken bij die uitspraak Pool!
![]()
Om de een of andere reden was ik vroeger bij het sluiten van een koopovereenkomst in Belgie altijd bezig met cunnilingus.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:22 schreef Thisbe het volgende:
Ik denk louter aan sex als ik in engelstalige landen ben!
Willen we dit wel weten?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Om de een of andere reden was ik vroeger bij het sluiten van een koopovereenkomst in Belgie altijd bezig met cunnilingus.
Als ik dan niet al m'n zakgeld heb uitgegeven aan voetbalplaatjes en het kaartje kan betalen ga ik met alle plezier meequote:
Je weet niet wat je wilt! D'66 zeker!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:50 schreef MarkzMan_X het volgende:
Denken in termen als links en recht werkt erg beperkent.
Je moet gewoon per situatie bekijken wat de beste oplossing is. Dat sommigen je oplossing dan als rechts of links bestempelen... so be it.
Maar om van tevoren te strooien met linksof rechts
is wel erg narrowminded.
Ik weet hetquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
Vlees noch vis!
Overigens spot ik een huge spelfout, snel verbeteren!![]()
Vakantie zekerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik weet het. Werd net wakker toen (nog voor 5-en, dus valt mee
).
Klinkt als een relaxte Leonoordse combinatie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:03 schreef Leonoor het volgende:
Maandag weer braaf aan de studie, nu ga ik op de bank hangen, idols kijken, en genieten van mijn soepele cijfer voor bijzondere overeenkomsten..
Hopen dat ik het beter doe dan Manninen (studio-sport-insiders-grapje..).quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt als een relaxte Leonoordse combinatie.![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:00 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Als ik dan niet al m'n zakgeld heb uitgegeven aan voetbalplaatjes en het kaartje kan betalen ga ik met alle plezier mee![]()
Yep, ook opgenomen...quote:Op maandag 6 februari 2006 16:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
De zwarte/grijze lijst inzake bezwaarlijke bedingen al doorgenomen?
Ik loop nog rondquote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:00 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hopen dat ik het beter doe dan Manninen (studio-sport-insiders-grapje..).
En welke Veritijn, kom eens met namen?.
Overigens, loopt Mr. G hier nog wel eens rond? Ik ontdek net via hyves dat ik de afgelopen week heel gezellig heb lopen zuipen met een vriendje van jou.
Nou, ik heb me ingeschreven hoor na lang aandringen... Naar uw wens?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:
www.magisterjft.nl/jbt
Wat hij zegt.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nou, ik heb me ingeschreven hoor na lang aandringen... Naar uw wens?![]()
Als jullie nu ook eens een mooi individueel gesprek uit de hoge hoed toveren ben ik helemaal tevreden![]()
Ik heb zelfs het boekquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:03 schreef Leonoor het volgende:
Yeah, slapen in de bus ole ole, ik ben er weer helemaal bij. En nee, ik ga niet komen met rennende-kleurling-arresten, ik doe niet aan strafrecht. (Wel een mooi arrest trouwens..).
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nou, ik heb me ingeschreven hoor na lang aandringen... Naar uw wens?![]()
Als jullie nu ook eens een mooi individueel gesprek uit de hoge hoed toveren ben ik helemaal tevreden![]()
Was weer mooi 4 uur hoorcollege.. Ga je volgende keer ook mee biertjes drinken achteraf?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het boek. "De Hollende Kleuring", door Jeanne Doomen. Aanrader!
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
![]()
Je CV en cijferlijst wordt naar de bedrijven opgestuurd en zij zullen beslissen of ze je uitnodigen.
Ik beloof niet dat je er vanuit kunt gaan, maar over het algemeen komen zulke bedrijven naar de dagen met een stageplek op zak (om het zo maar eens te zeggen).
De vraag naar student-stagaires is in de Juridische wereld vrij groot, zoals de bedrijven het op ons laten overkomen. En ondanks soms stroeve gesprekken of cijferlijsten van een 6-6,5 gemiddeld, moet je het bont maken wil je ongeloofwaardig overkomen.
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op Fokquote:Ik ben trouwens degene die de inschrijvingen/ingestuurde CV's+cijferlijsten verwerkt.![]()
Ja, daar was ik ook meteen bang voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.
[..]
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op FokJe gaat er nu wel vertrouwelijk mee om he?
![]()
Ik zag dat er best veel stageplekken aangeboden worden door de bedrijven die meedoen met de JBT van zo'n 2 maanden. Dat lijkt me nog net te combineren met een minder druk semester. Ik weet niet hoe er tegenaan gekeken wordt om de helft van een stage in de 'grote vakantie' te plannen ??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, daar was ik ook meteen bang voor.![]()
Zeker als ONZ-modje wil je niet dat ze weten wie je echt bent.Hier bij WO Rechten zou het me minder boeien eigenlijk. Bij mij zitten de cijfers ook wel goed, het is alleen de vraag wat ik kan bieden aan tijd, wat stages betreft.
Ja, dat kan meestal wel, het is dan alleen minder druk op de kantoren zelf. Daardoor ook iets minder interessant, volgens mensen die augustus-september stage hebben gelopen. Maar ik kan haast niet anders dan augustus-september, dus dat zou ook voor mij het beste uit komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:02 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik zag dat er best veel stageplekken aangeboden worden door de bedrijven die meedoen met de JBT van zo'n 2 maanden. Dat lijkt me nog net te combineren met een minder druk semester. Ik weet niet hoe er tegenaan gekeken wordt om de helft van een stage in de 'grote vakantie' te plannen ??
Uiteraard ga ik er vertrouwelijk mee om. Alleen onze commissieleden krijgen ze te zien en sturen ze vervolgens door naar de bedrijven. Dat is overigens gisteren gedaan. Zodra we bericht hebben laten we dat weten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.
[..]
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op FokJe gaat er nu wel vertrouwelijk mee om he?
![]()
Mooi werkquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:32 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik er vertrouwelijk mee om. Alleen onze commissieleden krijgen ze te zien en sturen ze vervolgens door naar de bedrijven. Dat is overigens gisteren gedaan. Zodra we bericht hebben laten we dat weten.
![]()
ik wacht de mail wel af danquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:59 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb overigens al wat reply's terug van de bedrijven. Ik ga ze straks even inventariseren met de voorzitter.
Als jullie je voornaam/achternaam willen geven kan ik je meteen meer vertellen. Maar ik kan me voorstellen dat de anonimiteit van het internet heilig is.![]()
Ging ik al vanuit hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ik wacht de mail wel af dan![]()
Ik heb beiden gedaan. Het is wel te doen, maar ik zou het zelf achteraf gezien nooit meer doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk! Het fiscale gedeelte lag mij niet zo goedquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Eland het volgende:
Ik ben nu eerstejaars Nederlands Recht, maar ik zit erover te denken om daar volgend jaar Notarieel Recht naast te gaan doen. Zou dat een beetje te doen zijn, enkele vakken overlappen elkaar bijvoorbeeld (of zijn hetzelfde), dus dat scheelt al. Kennen jullie mensen die dat ook doen, en hoe gaat dat?
Hahah! Ik had 'm nog wel ouder geschat (jaartje of 28).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:12 schreef Leonoor het volgende:
MarkzMan: Heb jij onze docent ook al gespot op hyves? Hij is 25, nu kan ik hem al helemaaaal niet meer serieus nemen.
Hmm, ik denk persoonlijk dat ik ook niet echt zo'n fan van het fiscale deel ben, het gaat mij vooral om het erfrecht et cetera, maar daar heb je uiteraard ook veel met de fiscus te maken. Ik ga het misschien toch maar proberen, ik kan altijd nog met notarieel stoppen natuurlijk. Qua tijd was het wel te doen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik heb beiden gedaan. Het is wel te doen, maar ik zou het zelf achteraf gezien nooit meer doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk! Het fiscale gedeelte lag mij niet zo goed![]()
Wie, vriend Soeharno?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Hahah! Ik had 'm nog wel ouder geschat (jaartje of 28).
Die kerel zien we nog wel een keertje in de Woo.
Ja, met hoorcolleges gaat het wel eens mis in dat ding.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:57 schreef Sessy het volgende:
FUCKING STUDIEGIDS!!!
Hij laat steeds vakken weg bij mij om de een of ander reden! Blijkbaar denkt dat kutding dat je niet zo veel vakken tegelijk kunt nemen of zo, weet ik het.
KUT nu heb ik al 2 hoorcolleges van ondernemingsrecht gemist blijkbaar.
Nee het was Anatoli. Ik wilde bijna een berichtje op zn hyve achterlaten, maar dat doe ik wel als ik het vak gehaald hebquote:
Had ik dinsdag ook! zéér veel van geleerdquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef VoreG het volgende:
Gisteren een hoorcollege gehad over onderzoeken. Werd er uitgelegd wat deelvragen waren, wat probleemstellingen waren ed...
Oh, meeten net als Leonoor en ikquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:23 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Had ik dinsdag ook! zéér veel van geleerd![]()
Ik doe niet aan eenzijdig meetenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Oh, meeten net als Leonoor en ik
Zo schatten van me, ik ben weer terug uit Turijn, en ik heb ervan genoten!!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:09 schreef Eland het volgende:
[..]
Hmm, ik denk persoonlijk dat ik ook niet echt zo'n fan van het fiscale deel ben, het gaat mij vooral om het erfrecht et cetera, maar daar heb je uiteraard ook veel met de fiscus te maken. Ik ga het misschien toch maar proberen, ik kan altijd nog met notarieel stoppen natuurlijk. Qua tijd was het wel te doen?
Aaaah we hebben je gemist hoor! Waar ben je allemaal naar toe geweest, vertel het ons!quote:Op maandag 20 februari 2006 12:26 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Zo schatten van me, ik ben weer terug uit Turijn, en ik heb ervan genoten!!![]()
Fiscaal recht is wel het leeuwendeel van notariaat hoor. En ook bij erfrecht krijg je successiebelastingen er gratis bij![]()
En qua tijd, je zult er moeite voor moeten doen ja. Voor de een is het anders dan voor de ander.
Vandaar dat je telefoon uitstond.. Maar arbeidsrecht heb je niets aan gemist, lees de sheets en je weet alles.. En H&R was wel interessant eigenlijk, maar overleef je ook wel met de artikelen uit de reader.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik kan niet naar de college's vandaag, Leonoor! Heb een of andere suffe meeting van werk.
Bot en kortaf?? Ah, je bent een paar studiematen van me tegengekomenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Morrigun99 het volgende:
...
Velen zijn gewoon bot, kortaf of negeren je en het aantal inschrijvingen is gelukkig meer dan vorig jaar, maar gezien onze promotie activiteiten toch wat tegenvallend. Ik hoorde alleen dat de Uni in A'dam ook maar 300 inschrijvingen had terwijl die vijf keer zoveel rechtenstudenten hebben. Wat is dat toch??![]()
Vrijdag bezoekje aan een advocaten kantoor in Utrecht gepland, waar ik tevens contactpersoon (voor de JBT) van ben; Van Benthem & Keulen. Ben benieuwd.![]()
Arbeidsrechtquote:Op maandag 20 februari 2006 13:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Aaaah we hebben je gemist hoor! Waar ben je allemaal naar toe geweest, vertel het ons!
Verder wilde ik alleen maar even zeggen "ik spuug op arbeidsrecht" ...
Zijn er nog leuke tassen dit jaar? Ik spaar ze.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Morrigun99 het volgende:
Oké, welke Tilburgers hebben zich nog NIET ingeschreven!?!?!![]()
Juridische Bedrijvendagen Tilburg 2006
Fijn, zijn wij ook weer op de hoogtequote:Sorry dat moest ik ff kwijt.
Mijn huisgenoot had net haar haren niet uit het putje gehaald, moest ik dat dus doen voordat ik fatsoenlijk kon douchenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:44 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Fijn, zijn wij ook weer op de hoogte
Btw, mijn onderbuurvrouw loopt met krukken en ik heb een nieuwe overbuurvrouw.
Dat moest ik even kwijt. Wie volgt?
Hier kom ik straks wel even op terug. Nu even geen tijd. Ik leg wel even wat uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef Sessy het volgende:
Ik ga me woensdag opgeven voor die bedrijvendagen... Ik zit een beetje met die bedrijven die dat aanbieden allemaal, ik ken echt al die bedrijven niet, hoe weet ik nou wat ik moet kiezen?
Top.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hier kom ik straks wel even op terug. Nu even geen tijd. Ik leg wel even wat uit.
@ Pool, JA NATUURLIJK ZIJN ER LEUKE TASSEN INCL. GOODIES.![]()
overzicht bedrijvenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef Sessy het volgende:
Ik ga me woensdag opgeven voor die bedrijvendagen... Ik zit een beetje met die bedrijven die dat aanbieden allemaal, ik ken echt al die bedrijven niet, hoe weet ik nou wat ik moet kiezen?
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef Pool het volgende:
[..]
Top.![]()
Mijn pennen zijn alweer bijna op namelijk en het bandje van de schoudertas van twee jaar geleden staat op springen.En de lunch is ook altijd goed te doen.
![]()
Het staat nu gelukkig ook niet openbaar op internet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.
niet verder vertellen he...![]()
Wow!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Voor de OC heb je toch geen stemmen nodig? Nouja, alleen van de fractie misschien.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:47 schreef Sessy het volgende:
Ik heb me ingeschreven afgelopen donderdag...
Oh was er nog iemand van de fokkers uit tilburg naar de vrijspraaklunch geweest? Ikke weeeel :p
Eigenlijk lijkt de OC mij wel leuk moet ik zeggen, maar hoe kom ik in 's hemelsnaam aan al die stemmen?
Heftig man.quote:Op maandag 27 februari 200623:42 schreef Thisbe het volgende:
Jullie mogen me troosten...![]()
Ik ben door een computercrash op de faculteit een stuk van mijn scriptie kwijtgeraakt. En laat het nou net een moeilijk gedeelte zijnEn ik had verdomme elk kwartier alles opgeslagen op zowel de pc als op de USBstick
![]()
Ik heb het nu hopelijk goed herschreven, maar dat kost me weer enorm veel tijd![]()
ik zat er de laatste keer al om 12.25u, een paar minuten later was het lokaal bomvolquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:27 schreef Sessy het volgende:
Hahahahahah yeah right. Een stoel bij rechtsfilosofie, man, ik zat de vorige keer in de gang... BUITEN het lokaal, want op de trap was geen plaats meer. En ik zat er niet eens alleen.
...
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
overzicht bedrijven
Daar staan in ieder geval de bedrijven die meedoen aan de JBT en via de links kun je naar hun sites om te kijken welke rechtsgebieden ze allemaal hebben.
Maar waar ligt je voorkeur, welke rechtsgebieden vind je het leukst? En heb je liever een klein, middelmatig of groot advocatenkantoor? Of toch liever rechtsbijstand?
Aan de hand daar van kan ik wel beoordelen welke bedrijven je het beste kunt kiezen.
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdagquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:03 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.
Maar met de individuele gesprekken zou ik me toch wel in pak hijsen. Bedrijven weten dan dat je het serieus neemt.
...
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdag![]()
Overigens was het kantoor van mijn eerste voorkeur zo vriendelijk om mij afgelopen dinsdagochtend te bellen. Ik had er toen al drie dagen carnaval opzitten en was m'n stem half kwijtDe mededeling was overigens dat ze in de eerste plaats toch vierdejaars zochten...
Jup, zij waren het. Ben overigens al lang blij dat ze niet dinsdagmiddag belden toen ik in de kroeg stond.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
Heb jij geen brief met info en een programmaboekje gehad dan?? Ik kan me het niet voorstellen, maar als dat niet het geval is kun je het programmaboekje als PDF downloaden van onze site bij het kopje 'programma' (boven het programma staat een linkje).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:42 schreef Sessy het volgende:
Hey Morris, kun je nog ff kijken of mijn inschrijving goed is gegaan? Simonova achternaamIk kon namelijk niet destilleren uit de folder dat die drie donderdagactiviteiten blijkbaar parallel liepen dus ik kreeg nog een mailtje waar ik op geantwoord heb, maar geen bevestiging meer. Dankje bij voorbaat lief morrisje
![]()
En nog, misschien een domme vraag, maar waar precies moeten we donderdagachtend zijn? Ik heb verder helemaal nog geen informatie ontvangen na de inschrijving, je zou toch een extra informatieboekje of folder of zo krijgen nog?
Dank je, die is inderdaad uitermate geschiktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:38 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens mij kun je dan wel HR Sneeuwbal gooien gebruiken. Te vinden onder HR 12-11-2004, NJ 2005, 138
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
quote:Op maandag 6 maart 2006 19:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.![]()
Gesprekken met De Brauw, Nauta, Allen & Overy en Houthoff. Niet slecht.![]()
Ja klopt, ik schrok ook wel een beetje van vier.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Mooie kantoren. Ik heb uiteindelijk maar twee gesprekken op donderdag. Misschien maar goed ook, lijkt me best intensief.
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:15 schreef Pool het volgende:
Alleen is mijn gesprek bij De Brauw tegelijk met mijn 2e workshop op de woensdag.
Is dat individuele gesprek op woensdag ook gewoon op de UvT in gebouw R of is het in het stadion?
Ideaal, dat scheelt weer heen en weer fietsen in pak.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:04 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.
Dat lijkt me op zich een goede voorbereiding. Verder heb ik zelf altijd erg veel baat bij oefententamens. Mogen die niet beschikbaar zijn, dan moet je je concentreren op de vragen die behandeld zijn tijdens werkgroep.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Ik ga naar alle werkcollege's en probeer ook alle hoorcolleges mee te pakken.
Meestal maak ik een samenvatting van de gehele stof aan de hand van de studiedoelen. (veel tijd veel onnodige dingen)
Lees ik de sheets nog eens door
Indien mogelijk voorgaande tentamens bekijken.
Vaak heb ik wel tijd om te leren en wil ik ook echt leren maar gewoon omdat ik geen idee heb waar ik het beste kan beginnen stel ik het steeds uit.
(ik heb btw tijdens het sog-en een stukje geschreven op mn hyve blog, ben wel benieuwt naar eventuele reacties)
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Ja, dat laat ik weten!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:08 schreef Thisbe het volgende:
Allen en Overy is nou niet direct een kantoor waarbij ik zou willen gaan werken.![]()
Ik ben benieuwd naar de gespreken Pool, laat je weten hoe het afgelopen is?
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....
Zo moeilijk is het nou ook allemaal weer niet![]()
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:31 schreef Leonoor het volgende:
Hmm ik ben toch minder studienerd dan gedacht! Ik lees alles 1x door, ga naar alle hoorcolleges en werkgroepen (voorbereid) en that's it eigenlijk.
Ga nu dus ook weer braaf aan de slag voor Handels-Rechtspersonen werkgroep van straks. Ben je er weer een keer bij Markzman (faalhaas echt!).
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.
Ook een goede tip, ga ik ook een keer proberen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"
Altijd goed.
Heb jij die niet dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:00 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Heb jij die niet dan?
Ik heb zo'n syllabus met daarin de tentamens van vorig jaar van onze vakken....
Die kreeg ik gewoon bij het halen vd andere syllabussen aan het begin van het jaar....
Die zijn best handig hoorquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegt![]()
ThanX!quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat laat ik weten!Over een half uurtje heb ik mijn gesprek bij De Brauw. Morgen de andere drie.
Vanochtend was het al erg goed geregeld! Nette locatie, alles op tijd, leuke speech van Tom van 't Hek en de lunch was beter dan alle voorgaande jaren samen.![]()
Openingswoord van de commissie was ook top, goede sneer naar de UvT dat die geen poot uitgestoken heeft om de organisatie te helpen.![]()
Dat zou indd heel fijn zijnquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Asser/Hartkampquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Ik ben er nu mee bezig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:26 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dat zou indd heel fijn zijn![]()
Ga jij die artikelen van tevoren al opzoeken Guy, of doe jij dat op de dag zelf?
Ik moet dat VPN eerst nog eens aan de praat krijgen![]()
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:36 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik ben er nu mee bezig.
Het zou echt te mooi zijn als ik het zou kunnen uitbesteden, helaas geen bevriende advocaten binnen handbereik
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.
Je krijgt er maar 1 dag de tijd voor en het is veel werk veel advocaten kunnen dat niet missen maar ik twijfel er niet aan dat er studenten zijn die het wel doen.
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.
Ik doe dit in de bieb dat werkt lekker rustig en op dat moment zijn er veel rechten studenten die je eventueel even kunnen helpen als je een vraag hebt. Vergeet niet een bieb plek te reserveren, dat is wel zo handigquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
8 pagina's... das een boel werk denk ik zoquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
Wat voor zaken? Je kunt altijd zoeken op Data Juridica etc voor artikelen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:06 schreef Mr.G het volgende:
Zijn er eigenlijk juridische internet sites waar wel eens wat gepubliceerd wordt?
Ja, dat valt inderdaad tegen. Je hebt er gelukkig wel van 8 uur op maandag tot 16 uur op dinsdag. Maar het wordt wel nachtwerk, vorige keer heb ik van 8 tot 19 en van 23 tot 0.30 doorgewerkt. En toen 's ochtends weer van 7 tot 15.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
8 pagina's... das een boel werk denk ik zo![]()
Mm..vanmiddag gaat me niet meer lukken ik wil namelijk eerst nog E,R&M afronden. Maar morgenochtend voor het hoorcollege was ik het eigenlijk van plan, ik zit nu namelijk in Breda. Dus als je tot dan kan wachten zou dat wel gezellig zijn, maar zo niet dan veel succes met zoekenquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:21 schreef Mr.G het volgende:
Ik had een 5,5 , baalde ik ook al van. Je steekt er gewoon zoveel werk in. Heb je zin om vanmiddag naar de bieb te gaan en samen te zoeken naar artikelen/jurisprudentie?
Als je een depot aanvraag moet doen ben je maandag namelijk behoorlijk het haasje
Valt wel mee met dat voordeel. Advocaten zijn vaak nogal beroepsgedeformeerd en hebben een groot talent om zo'n casus ingewikkelder te maken dan hij is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Volgend blok krijg je voor elementair privaatrecht (goederenrecht) weer een take-home opdracht, maar die mag je met een groep maken. Met een ingewikkeld systeem waarbij je de inleiding en conclusie samen schrijft en ieder een deel voor zichzelf. Je eindcijfer wordt berekend met het gemiddelde van je individuele deel en het resultaat van de groep als geheel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zo, nu weet ik wie je bent.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
ThanX!
We hebben ons uiterste best gedaan, maar gelukkig beschouwde iedereen dag 1 als een daverend succes. Jij was degene die langer kon blijven zitten ivm uitvallen van de volgende kandidaat?
Ik breek nu af. Snel m'n nest opzoeken, want vandaag ging om 05:15 u de wekker, de hele dag rondrennen en jagen als een gek en morgen is het ook weer feest.
Wellicht tot morgen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |