abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34582913
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef VoreG het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit als je afgestudeerd bent en bij een notaris gaat werken. Ik hoor van de ene kant dat je pas notaris kan worden als de oudste notaris weg is en van de andere kant hoor ik weer dat je benoemt moet worden.
Ja je moet worden voorgedragen als notaris. Dit kan inderdaad pas als er eentje stopt. Helaas zijn er altijd meerdere kandidaat-notarissen die staan te dringen...
Dit is voor mij een van de redenen om niet het notariaat in te gaan! Ik wist trouwens niet dat jij ook notariaat deed?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34583080
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:48 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Kan bij mij ook niet. Maar dat is dan weer een keuze...
pi_34596429
En ik ben wel weer toe aan een beurt, om maar eens in het juiste straatje te blijven
pi_34596641
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:00 schreef Thisbe het volgende:
Dit is voor mij een van de redenen om niet het notariaat in te gaan! Ik wist trouwens niet dat jij ook notariaat deed?
Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog niet
pi_34597160
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:27 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog niet
Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verder
pi_34597267
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verder
3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.
Om noou heel de tijd assistent-notaris te zijn lijkt mij ook niets
pi_34599989
Of je doet zowel Nederlands recht en Notarieel recht zoals ik
pi_34604293
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.
Om noou heel de tijd assistent-notaris te zijn lijkt mij ook niets
Nou, je gaat ervan uit dat als je notarieel doet, je notaris gaat worden. Echter, als je civiel procesrecht doet, kan je ook advocaat worden met notarieel
Door het volgen van de richting notarieel heb je meer privaatrechtelijke vakken gehad (en een juridische bredere basis) dan tal van bachelor privaatrecht studenten die de advocatuur ingaan. Zo zie je maar weer, het mes snijdt aan twee kanten

Overigens doe ik ook privaatrecht aangezien het notariële traject zit volgetimmerd met vakken en geen ruimte is voor andere leuke privaatrechtelijke vakken. Dat is dan weer het nadeel eraan.
pi_34605582
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:21 schreef Thisbe het volgende:
En ik ben wel weer toe aan een beurt, om maar eens in het juiste straatje te blijven
Sorry, ben bezet.
pi_34610094
Agh ik ga wel langs zo'n adviseur als ik eenmaal vakken moet kiezen. Dan hebben ze daar ook nog wat te doen
  maandag 30 januari 2006 @ 16:26:36 #111
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34616504
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:51 schreef VoreG het volgende:
Agh ik ga wel langs zo'n adviseur als ik eenmaal vakken moet kiezen. Dan hebben ze daar ook nog wat te doen
Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurt .

En ik voel me vandaag de totale Rechtsgeschiedenis-koningin, yeah!
Nulla verba sed acta
pi_34626961
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:26 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurt .

En ik voel me vandaag de totale Rechtsgeschiedenis-koningin, yeah!
Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijk
  maandag 30 januari 2006 @ 21:48:56 #113
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34628860
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:08 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijk
I know, kon je er maar wat mee.. Ik heb 1 vraag fout (een wanneer leefde .. vraag), terwijl ik dacht dat ik hem goed had. Worst of all heb ik mijn foute antwoord ook nog eens voorgezegd aan de kerel achter me, omdat ik er van overtuigd was dat het wel klopte.. Doe ik ook 1 keer mee aan een spiek-gebeuren, eindigt het zo (schuldgevoel...).
Nulla verba sed acta
pi_34631270
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!
Dat is je straf, omdat je het aan iemand voorzei

Beetje vreemde vraag misschien: maar hebben jullie in Utrecht het fiscaal tijdschrift vermogen?
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een artikel uit 2000, en in Nijmegen en Tilburg hebben ze het niet
  maandag 30 januari 2006 @ 23:06:04 #115
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34632474
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Thisbe het volgende:
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!
Dat is je straf, omdat je het aan iemand voorzei

Beetje vreemde vraag misschien: maar hebben jullie in Utrecht het fiscaal tijdschrift vermogen?
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een artikel uit 2000, en in Nijmegen en Tilburg hebben ze het niet
Ik heb even gezocht op de site van de UB, en het is er wel, maar vanaf jaargang 2002 .
Al gekeken via Picarta?

-edit- ik nu wel: UvA en EUR hebben vanaf 1999, Leiden vanaf 2000, dus de trein in!
Nulla verba sed acta
pi_34636570
Onze uni is vergeten om de werkcolleges van Accounting in de studiegids op te nemen, waardoor iedereen in de stellige overtuiging verkeerde dat er alleen hoorcolleges waren, en ook niemand rekening heeft gehouden met dat werkcollege dat om halftien 's avonds op de dinsdag wordt gegeven.

Ik baal, ik wil dat vak als extra vak volgen en weet nu niet zo heel goed hoe... Ze gaan het omroosteren, maar de dinsdag is m'n vrije dag en ik ga dan echt niet naar dat college toe.. Bah bah.
pi_34645020
Wat is dat nou voor een mentaliteit Sessy? Een echte jurist staat om negen uur in de morgen al te trappelen voor de poorten van de faculteit!
pi_34645792
Hoi, even een kort vraagje ik doe op dit moment een opleiding informatica en ik zou misschien willen verder studeren (liefst avondopleiding na mijn studie anders trek ik het financieel niet) in de rechten, richting ICT (software-patenten, cybercriminaliteit). Zijn hier mogelijkheden voor dat jullie weten?
<i>So many theories, so many prophecies,
but what we need is a change of ideas</i>
pi_34647605
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef BreaktotheDance het volgende:
Hoi, even een kort vraagje ik doe op dit moment een opleiding informatica en ik zou misschien willen verder studeren (liefst avondopleiding na mijn studie anders trek ik het financieel niet) in de rechten, richting ICT (software-patenten, cybercriminaliteit). Zijn hier mogelijkheden voor dat jullie weten?
In Groningen kan je Recht & ICT studeren. Verder kan je op elke universiteit wel een vak als Internet & Recht studeren maar dat stelt niet zoveel voor. Begrippen als p2p leren enzo....
pi_34649997
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:19 schreef Thisbe het volgende:
Wat is dat nou voor een mentaliteit Sessy? Een echte jurist staat om negen uur in de morgen al te trappelen voor de poorten van de faculteit!
Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.
pi_34650025
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.
Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:09:20 #122
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34650182
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!
Wij zijn echt zo goed in bijzondere overeenkomsten!
En op kamers gaan helpt inderdaad, hoef je ook geen colleges te skippen wegens reistijd...
Nulla verba sed acta
pi_34650514
Ik heb nog geen inschrijvingen van jullie binnen voor de bedrijvendagen!

www.magisterjft.nl/jbt

Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.
pi_34651042
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:

www.magisterjft.nl/jbt

Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.
De Utrechtse bedrijvendag, dat is 't echte werk
pi_34651060
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:

www.magisterjft.nl/jbt

Ah, begin niet over de inschrijfproblematiek - dan begin ik te huilen. Gelukkig is het nu in Utrecht - na jarenlang gezeur van studenten dat het anders moest - iets verbeterd. Maar daar is ook alles mee gezegd.

En de bedrijvendagen? Vertel eens?
die dame meest links op de foto heeft wel wat .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 16:38:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')