abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34582913
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef VoreG het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit als je afgestudeerd bent en bij een notaris gaat werken. Ik hoor van de ene kant dat je pas notaris kan worden als de oudste notaris weg is en van de andere kant hoor ik weer dat je benoemt moet worden.
Ja je moet worden voorgedragen als notaris. Dit kan inderdaad pas als er eentje stopt. Helaas zijn er altijd meerdere kandidaat-notarissen die staan te dringen...
Dit is voor mij een van de redenen om niet het notariaat in te gaan! Ik wist trouwens niet dat jij ook notariaat deed?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34583080
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:48 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Kan bij mij ook niet. Maar dat is dan weer een keuze...
pi_34596429
En ik ben wel weer toe aan een beurt, om maar eens in het juiste straatje te blijven
pi_34596641
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:00 schreef Thisbe het volgende:
Dit is voor mij een van de redenen om niet het notariaat in te gaan! Ik wist trouwens niet dat jij ook notariaat deed?
Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog niet
pi_34597160
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:27 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik ben 1e jaars. Maar ik zit dus te kijken wat ik wil doen. Of notariaat of de advocatuur. lk weet het nog niet
Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verder
pi_34597267
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Je hebt nog 3 jaar de tijd voordat je hoeft te kiezen. Ik doe de richting Notariaat en Privaatrecht en heb totaal niet de ambitie om notaris te worden. Alhoewel ik het misschien wel zou doen als ik de kans krijg....... Prioriteit 1 is morgen huwelijksvermogensrecht halen, daarna zien we wel weer verder
3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.
Om noou heel de tijd assistent-notaris te zijn lijkt mij ook niets
pi_34599989
Of je doet zowel Nederlands recht en Notarieel recht zoals ik
pi_34604293
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

3 jaar de tijd? Je moet toch eerder een richting kiezen, dacht ik.
Om noou heel de tijd assistent-notaris te zijn lijkt mij ook niets
Nou, je gaat ervan uit dat als je notarieel doet, je notaris gaat worden. Echter, als je civiel procesrecht doet, kan je ook advocaat worden met notarieel
Door het volgen van de richting notarieel heb je meer privaatrechtelijke vakken gehad (en een juridische bredere basis) dan tal van bachelor privaatrecht studenten die de advocatuur ingaan. Zo zie je maar weer, het mes snijdt aan twee kanten

Overigens doe ik ook privaatrecht aangezien het notariële traject zit volgetimmerd met vakken en geen ruimte is voor andere leuke privaatrechtelijke vakken. Dat is dan weer het nadeel eraan.
pi_34605582
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:21 schreef Thisbe het volgende:
En ik ben wel weer toe aan een beurt, om maar eens in het juiste straatje te blijven
Sorry, ben bezet.
pi_34610094
Agh ik ga wel langs zo'n adviseur als ik eenmaal vakken moet kiezen. Dan hebben ze daar ook nog wat te doen
  maandag 30 januari 2006 @ 16:26:36 #111
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34616504
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:51 schreef VoreG het volgende:
Agh ik ga wel langs zo'n adviseur als ik eenmaal vakken moet kiezen. Dan hebben ze daar ook nog wat te doen
Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurt .

En ik voel me vandaag de totale Rechtsgeschiedenis-koningin, yeah!
Nulla verba sed acta
pi_34626961
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:26 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Die afspraken met de studieadviseur zou ik vast een jaar van te voren regelen, anders ben je hier in Utrecht in elk geval niet meer op tijd aan de beurt .

En ik voel me vandaag de totale Rechtsgeschiedenis-koningin, yeah!
Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijk
  maandag 30 januari 2006 @ 21:48:56 #113
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34628860
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:08 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis is leuk ja, maar totaal onpraktisch eigenlijk
I know, kon je er maar wat mee.. Ik heb 1 vraag fout (een wanneer leefde .. vraag), terwijl ik dacht dat ik hem goed had. Worst of all heb ik mijn foute antwoord ook nog eens voorgezegd aan de kerel achter me, omdat ik er van overtuigd was dat het wel klopte.. Doe ik ook 1 keer mee aan een spiek-gebeuren, eindigt het zo (schuldgevoel...).
Nulla verba sed acta
pi_34631270
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!
Dat is je straf, omdat je het aan iemand voorzei

Beetje vreemde vraag misschien: maar hebben jullie in Utrecht het fiscaal tijdschrift vermogen?
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een artikel uit 2000, en in Nijmegen en Tilburg hebben ze het niet
  maandag 30 januari 2006 @ 23:06:04 #115
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34632474
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Thisbe het volgende:
Ik had destijds ook maar een vraag fout, en dus een negen helaas......Een keer een tien halen was wel leuk geweest!

Beetje vreemde vraag misschien: maar hebben jullie in Utrecht het fiscaal tijdschrift vermogen?
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een artikel uit 2000, en in Nijmegen en Tilburg hebben ze het niet
Ik heb even gezocht op de site van de UB, en het is er wel, maar vanaf jaargang 2002 .
Al gekeken via Picarta?

-edit- ik nu wel: UvA en EUR hebben vanaf 1999, Leiden vanaf 2000, dus de trein in!
Nulla verba sed acta
pi_34636570
Onze uni is vergeten om de werkcolleges van Accounting in de studiegids op te nemen, waardoor iedereen in de stellige overtuiging verkeerde dat er alleen hoorcolleges waren, en ook niemand rekening heeft gehouden met dat werkcollege dat om halftien 's avonds op de dinsdag wordt gegeven.

Ik baal, ik wil dat vak als extra vak volgen en weet nu niet zo heel goed hoe... Ze gaan het omroosteren, maar de dinsdag is m'n vrije dag en ik ga dan echt niet naar dat college toe.. Bah bah.
pi_34645020
Wat is dat nou voor een mentaliteit Sessy? Een echte jurist staat om negen uur in de morgen al te trappelen voor de poorten van de faculteit!
pi_34645792
Hoi, even een kort vraagje ik doe op dit moment een opleiding informatica en ik zou misschien willen verder studeren (liefst avondopleiding na mijn studie anders trek ik het financieel niet) in de rechten, richting ICT (software-patenten, cybercriminaliteit). Zijn hier mogelijkheden voor dat jullie weten?
<i>So many theories, so many prophecies,
but what we need is a change of ideas</i>
pi_34647605
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef BreaktotheDance het volgende:
Hoi, even een kort vraagje ik doe op dit moment een opleiding informatica en ik zou misschien willen verder studeren (liefst avondopleiding na mijn studie anders trek ik het financieel niet) in de rechten, richting ICT (software-patenten, cybercriminaliteit). Zijn hier mogelijkheden voor dat jullie weten?
In Groningen kan je Recht & ICT studeren. Verder kan je op elke universiteit wel een vak als Internet & Recht studeren maar dat stelt niet zoveel voor. Begrippen als p2p leren enzo....
pi_34649997
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:19 schreef Thisbe het volgende:
Wat is dat nou voor een mentaliteit Sessy? Een echte jurist staat om negen uur in de morgen al te trappelen voor de poorten van de faculteit!
Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.
pi_34650025
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een echte jurist heeft geen 5 uur reistijd, lieve Thisbe.
Dan adviseer ik u vriendelijk doch dringend een kamer in Tilburg te zoeken!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:09:20 #122
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34650182
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wij zijn echt zo goed in bijzondere overeenkomsten!
En op kamers gaan helpt inderdaad, hoef je ook geen colleges te skippen wegens reistijd...
Nulla verba sed acta
pi_34650514
Ik heb nog geen inschrijvingen van jullie binnen voor de bedrijvendagen!

www.magisterjft.nl/jbt

Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.
pi_34651042
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Morrigun99 het volgende:

www.magisterjft.nl/jbt

Pfff, vanochtend werkcollege strafprocesrecht. Zaal zat tot de nok toe gevuld. Ze moeten echt eens iets gaan doen aan dat systeem voor de inschrijvingen (ik ben daar gewoon ingeschreven trouwens).
En gisteren zijn de inschrijvingen voor de juridische vaardigheden opengegaan, wil ik me 's avonds inschrijven...alles al vol!
Het loopt de spuigaten uit hiero. Ik zal blij zijn als dat bindend studieadvies er onderhand is.
De Utrechtse bedrijvendag, dat is 't echte werk
pi_34651060
quote:

www.magisterjft.nl/jbt

Ah, begin niet over de inschrijfproblematiek - dan begin ik te huilen. Gelukkig is het nu in Utrecht - na jarenlang gezeur van studenten dat het anders moest - iets verbeterd. Maar daar is ook alles mee gezegd.

En de bedrijvendagen? Vertel eens?
die dame meest links op de foto heeft wel wat .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 16:38:19 ]
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:09:04 #126
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34681212
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:37 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ah, begin niet over de inschrijfproblematiek - dan begin ik te huilen. Gelukkig is het nu in Utrecht - na jarenlang gezeur van studenten dat het anders moest - iets verbeterd. Maar daar is ook alles mee gezegd.

En de bedrijvendagen? Vertel eens?
die dame meest links op de foto heeft wel wat .
Haha, ik ga meer voor de kerel rechts . Maar ik ga vrijdag wel braaf naar de Utrechtse bedrijvendag.

8,5 voor mn scriptie
Nulla verba sed acta
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:26:35 #127
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34681784
Mag ik even vermeld worden onder het kopje UVA?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34703785
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wijsneus, dat is met m'n ziekte geen optie, anders had ik dat allang gedaan.

Owja de aantekeningensite staat voortaan op http://www.geocities.com/de_aantekeningen/ mocht iemand die aantekeningen willen. Staat ook een strip op voortaan.
pi_34703841
Leonoor, profici!
pi_34705750
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wijsneus, dat is met m'n ziekte geen optie, anders had ik dat allang gedaan.

Owja de aantekeningensite staat voortaan op http://www.geocities.com/de_aantekeningen/ mocht iemand die aantekeningen willen. Staat ook een strip op voortaan.
Hé thanx Sessy. Ik ga er dankbaar gebruik van maken.

@ MarkzMan_X
Wat betreft die bedrijvendagen...dat is de ultieme gelegenheid om in direct contact te komen met bedrijven waar je na je studie misschien wel wil gaan werken.
In de workshops, presentatietrainingen, sollicitatietrainingen enz. leer je de bedrijven wat beter kennen. als je specifiek geïnteresseerd bent in één bedrijf kun je ook een individueel gesprek aanvragen. Als je dan je cv en cijfelijst opstuurt kan een bedrijf een gesprek met je aangaan. Je mag er dan al vanuit gaan dat een bedrijf tamelijk geïnteresseerd is om daar weg te gaan met een stagekandidaat rijker.
Maar je moet maar ff op de site kijken. Daar staat in principe alle informatie op. Bij 'JBT onderdelen' staat per onderdeel vermeld wat het precies indhoudt.
En voor vragen kun je altijd mailen (adres op site) of eventueel hier iets aan me vragen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Morrigun99 op 02-02-2006 07:42:13 ]
pi_34708525
kijk ik ff niet op WO Rechten ivm tentamendrukte/-stress (nouja, even... weekje of 2/3...), zijn we al weer zo'n anderhalf deel verder...

maar nog 2 tentamenuitslagen te gaan (van de 9) en ik heb er inmiddels 4 gehaald en 3 herkansingen (waarvan ik één tentamen 'niet nakijken' op heb gezet omdat ik 'm bij lange na niet af kreeg en daardoor hoogstens een 6,5 kon halen mits ik alles verder goed had beantwoord (arbeidsovereenkomstenrecht), één op hoop van zegen heb gemaakt (internationaal strafrecht) en van één verschrikkelijk de pest in heb (verzekeringsrecht)... maar ik heb eindelijk m'n grote angstgegner Burgerlijk Recht 3 (aansprakelijkheidsrecht & rechtsvergelijking NL, Dld, Fra, Bel, UK) bedwongen (met een 6-je ). en Staatsrecht 2 (ook beetje rechtsvergelijking Nld, Dld, Fra, Bel, UK, VS, Koninkrijk der Nederlanden) ging vorige week ook best wel goed, dus als 't ff mee zit heb ik ook die gehaald Strafprocesrecht Rechtsmiddelen was lastig, even afwachten nog dus... zou wel heel mooi zijn... en De Eerste Wereldoorlog en het aanzien van de 20e Eeuw (AVV-vak) en Strafrechtelijke Gespreksvoering (niet-juridisch) zaten al even in de pocket!!

wordt het dan eindelijk toch nog eens wat met mij??

maar nu eerst maar even verbeterde versie van het schrijfplan van m'n scriptie in gaan leveren.. heb ik met al die tentamenzooi niet echt tijd voor gehad..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 4 februari 2006 @ 11:53:10 #132
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34724720
Ja, hij doet het weer .
Maar ik ga nu lekker een weekje naar Val Tho, lang leve de onderwijsvrije weken!
Nulla verba sed acta
pi_34727315
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Thisbe het volgende:

...
Ik heb een 10 gehaald voor Rechtsgeschiedenis
Afgelopen twee jaren hebben ze het tentamen wel moeilijker gemaakt, dat moet ook wel gezegd worden...
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_34727391
quote:

www.magisterjft.nl/jbt

...
ik hoorde dat in de ochtendgroepen er telkens 50 man op kwam dagen, terwijl er maar plaats is voor 25 ofzo :')
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_34730659
Tot wanneer mag je je inschrijven voor de juridische bedrijvendagen, Morri?
pi_34734956
Zo, en weer terug uit Utrecht!
Overigens wonen er wel degelijk mooie mannen in Utrecht Leonoor, ik heb er meer dan genoeg gespot in Heerenplein (zo heet die kroeg geloof ik?).
Maar ja, vergeleken met het linkse volk hier in Nijmegen, is alles al beter :')
pi_34739709
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:17 schreef Sessy het volgende:
Tot wanneer mag je je inschrijven voor de juridische bedrijvendagen, Morri?
24 februari is de deadline. Wanneer je aan de individuele gesprekken mee wilt doen, móet je voor 13 februari je CV en cijferlijst hebben opgestuurd.
pi_34759421
En die individuele gesprekken, wat houdt dat in? Ik heb bijv. hopelijk het voorjaarssemester 2007 slechts 2 vakken te doen, als ik dan stage of zo zou lopen kan dat eigenlijk ueberhaupt? Ow wat zit ik te zeiken ik heb toch een afspraak met de studieadviseur mag die me gelijk over stages e.d. vertellen of die ueberhaupt nodig zijn...

Mja stel ik zou dat willen, moet ik er dan nou al aan denken zeg maar? Of willen ze daar dat je gelijk aan de slag gaat als je "bevalt"?
pi_34775669
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m'n weblog.
http://sessy.web-log.nl/log/4872539

Ik vroeg me af, mocht dit ugly gaan worden, zitten er hier misschien bijna-meester-in-de-rechten-mensen die eventueel later op vrijwillige basis bereid zouden zijn een beetje te helpen? Ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt, maar mocht het zo ver komen en zo.
pi_34775865
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\'n weblog.

Ik vroeg me af, mocht dit ugly gaan worden, zitten er hier misschien bijna-meester-in-de-rechten-mensen die eventueel later op vrijwillige basis bereid zouden zijn een beetje te helpen? Ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt, maar mocht het zo ver komen en zo.
Er is toch gratis rechtsbijstand voor studenten?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:18:34 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34776476
quote:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\\\'n weblog.

Ik heb ooit nog voor Tele2 gecallcenterd.
Het kan niet dat Tele2 ooit iets verkeerd zou doen, dat stond in het script. :\')
  zondag 5 februari 2006 @ 22:56:39 #142
83645 Andoire
... .. ...
pi_34778064
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb ooit nog voor Tele2 gecallcenterd.
Het kan niet dat Tele2 ooit iets verkeerd zou doen, dat stond in het script. :\')
Ik heb op een blauwe maandag ook tele2 abbos aangesmeerd

Morgen begint semester 4 (of 2, tis maar hoe je t bekijkt).
Algemene rechtsleer wordt Horror, dat is 1 ding wat vaststaat.
En na bijna anderhalve maand vrij (met tussendoor 2 tentamens twee weken terug) zie ik er best tegenop om morgen weer te 'beginnen'.
Что было, то прошло..
pi_34779035
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef VoreG het volgende:

[..]

Er is toch gratis rechtsbijstand voor studenten?
Nee, maar je bent wel minvermogend dus kun je een advocaat laten toevoegen (kost praktisch niets, denk wel om proceskosten als je verliest!), even een verklaring omtrent het inkomen halen bij je gemeente.
pi_34779692
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, maar je bent wel minvermogend dus kun je een advocaat laten toevoegen (kost praktisch niets, denk wel om proceskosten als je verliest!), even een verklaring omtrent het inkomen halen bij je gemeente.
Ik heb posters zien hangen met Gratis juridische bijstand voor studenten. In de JB dacht ik
pi_34780570
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje sneu om als rechtenstudent gebruik te maken van juridische bijstand, vooral als het om burgerlijke zaken gaat! Een beetje student is uitstekend in staat zelf een zaak te voeren
  maandag 6 februari 2006 @ 00:17:52 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34781004
Zo, dat waren de Franse Alpen weer, terug naar de juridische realiteit.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje sneu om als rechtenstudent gebruik te maken van juridische bijstand, vooral als het om burgerlijke zaken gaat! Een beetje student is uitstekend in staat zelf een zaak te voeren
Eens. Als je ergens praktijkervaring mee op kunt doen.
pi_34781549
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Sommige zaken kun je niet zelf voeren, maar dat weet jij vast ook wel.
pi_34785176
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:39 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik heb posters zien hangen met Gratis juridische bijstand voor studenten. In de JB dacht ik
Anders kun je altijd naar Acta-rechtshulp of het Juridisch Loket.
pi_34788823
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Sommige zaken kun je niet zelf voeren, maar dat weet jij vast ook wel.
Ik kan alles, beste Diederik
pi_34796190
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:28 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik kan alles, beste Diederik
Jij bent, ongetwijfeld ogv je looks ( ), vrijgesteld van de verplichte procesvertegenwoordiging?
pi_34796655
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij bent, ongetwijfeld ogv je looks ( ), vrijgesteld van de verplichte procesvertegenwoordiging?
procesvertegenwoordiging is nooit verplicht, je hebt alleen een procureur nodig. Maar daar heb ik vriendjes voor
pi_34798201
quote:
Okay jongens ik heb een geschil met Tele2... Je kunt het nalezen op m\'n weblog.

De zwarte/grijze lijst inzake bezwaarlijke bedingen al doorgenomen?
pi_34805293
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:39 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hangen ook bij de drift geloof ik...

Is er hier iemand die wel naar het symposium over de keuzevakken is geweest??? Zo ja was het boeiend? want ik zou erheen gaan met paar mensen, maar we hadden zoiets van nu hebben we nog vakantie dus we drinken er nog maar een paar extra...
En die vakantie zit er nu alweer op! is toch best snel gegaan d8 ik zo!!!!
pi_34859501
tvp
Before all else, be armed.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:31:32 #155
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34864006
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

procesvertegenwoordiging is nooit verplicht, je hebt alleen een procureur nodig. Maar daar heb ik vriendjes voor
Je hebt in elk arrondissement vriendjes? Anyway, de procureur gaat toch op de schop en daar komt de advocaat voor in de plaats. Van mij mogen ze de verplichte procesvertegenwoordiging in zijn geheel eens hervormen, dat je advocaat moet zijn om bij de rechtbank te procederen is wat mij betreft achterlijk.
pi_34881430
Even het volgende. Ik had gister een gesprek met een non-jurist en die had het volgende plannetje.

Stel: je spreekt met een vriend af dat je van hem een fiets koopt. Die fiets - waar de vriend het bonnetje nog heeft - ziet er nieuw uit en is dan ook daadwerkelijk in een fietsenzaak gekocht.

Nu ga je vervolgens om 4 uur 's nachts (in al dan niet beschonken toestand) de fiets van je vriend kopen tegen een bedrag van EUR 10 ergens midden in een uitgaansgebied. Genoeg voor de politie om je als verdachte aan te merken inzake heling. Vanzelfsprekend mag je een nachtje in de cel doorbrengen.

Maarrr... Je vriend kan aantonen dat het geen gestolen fiets was, en dat je niets kon doen aan het ongelukkig gekozen moment van verkoop (en daarbij overdracht).

Gevolg: je hebt één nacht onterecht in de cel gezeten en strijkt EUR 75 op (de standaardvergoeding voor het onterecht zitten in een cel voor één dag).

Ik vond 'm zelf wel kunstig bedacht. Heeft dit plan kans van slagen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2006 22:07:37 ]
pi_34884276
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Even het volgende. Ik had gister een gesprek met een non-jurist en die had het volgende plannetje.

Stel: je spreekt met een vriend af dat je van hem een fiets koopt. Die fiets - waar de vriend het bonnetje nog heeft - ziet er nieuw uit en is dan ook daadwerkelijk in een fietsenzaak gekocht.

Nu ga je vervolgens om 4 uur 's nachts (in al dan niet beschonken toestand) de fiets van je vriend kopen tegen een bedrag van EUR 10 ergens midden in een uitgaansgebied. Genoeg voor de politie om je als verdachte aan te merken inzake heling. Vanzelfsprekend mag je een nachtje in de cel doorbrengen.

Maarrr... Je vriend kan aantonen dat het geen gestolen fiets was, en dat je niets kon doen aan het ongelukkig gekozen moment van verkoop (en daarbij overdracht).

Gevolg: je hebt één nacht onterecht in de cel gezeten en strijkt EUR 75 op (de standaardvergoeding voor het onterecht zitten in een cel voor één dag).

Ik vond 'm zelf wel kunstig bedacht. Heeft dit plan kans van slagen?
Nee, want de politie had een redelijk vermoeden voor heling. De omstandigheden wijzen daarop, en voor ieder normaal mens ziet het eruit als een heling. En dat is (zonder juridische onderbouwing) naar mijn idee voldoende om iemand aan te houden. Dat het achteraf onterecht bleek doet daar niks aan af.
Nu hoop ik dat Leonoor met een mooi juridisch verhaal komt, iets met de rennende kleurling op de Zeedijk
pi_34907816
Als er nog mensen zijn die bij de Juridische Bedrijvendagen tilburg 2006 mee willen doen met de individuele gesprekken met de bedrijven, dienen de CV's+cijferlijsten uiterlijk maandag 13 februari binnen te zijn.

Algemene inschrijvingen sluiten vrijdag 24 februari 2006.

Website

Nog mensen uit tilburg hier naar Wouter Bos geweest gisteren? Ik wel namelijk. Heb een pen én boek met handtekening. Maar god, wat is dat toch een gluiperd he?
Ik heb z'n boek nu gelezen en mag officieel vaststellen dat hij nergens concrete oplossingen voor bestaande problemen geeft. Gaf hij zelf ook toe en zinspeelde humoristisch op een vervolg. Zal uiteindelijk wel voor de verkiezingen verschijnen ook, aangezien dit boekje al goed verkoopt (ik heb het gekregen via de studievereniging hoor).
Presenteren en praatjes maken kan hij wel, dat geef ik 'm mee. Maar inhoudelijk laat zijn gedachtegoed toch echt te wensen over.
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:05:18 #159
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34912013
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Maar god, wat is dat toch een gluiperd he?
Ja, ik kan hem niet uitstaan.
pi_34912370
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:05 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ja, ik kan hem niet uitstaan.
Linkse partijen zijn sowieso kut D'66 moet de juristen-partij zijn maar ook daar ik op
pi_34914428
Ha! Jullie zijn juristen naar mijn hart! Hier in Nijmegen draagt zowat iedereen Woutertje op handen Hij gebruikt inderdaad holle frases, en roept populaire dingen (meer geld, MEER geld, sociaal gezicht laten zien blablabla). Hij heeft me nog niet overtuigd
pi_34914474
Alhoewel hij op het eerste gezicht best neukbaar is
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:16:32 #163
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34914938
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:16 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Linkse partijen zijn sowieso kut D'66 moet de juristen-partij zijn maar ook daar ik op
Links.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:17:29 #164
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34914968
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Thisbe het volgende:
Kan ik niet beoordelen. Maar 't is een 'foute' man, dat zeker.
pi_34915135
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:16 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Links.
Links
pi_34918211
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:21 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Links
Ik had eerlijk gezegd niets anders van jou verwacht
pi_34921831
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Thisbe het volgende:
Dat valt me toch tegen van je, ik had een principieler opstelling verwacht.
pi_34922475
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat valt me toch tegen van je, ik had een principieler opstelling verwacht.
Iets denken, is wat anders dan daadwerkelijk doen Diederik! Ik heb voor zover ik weet nooit een linkse man in mijn bed gehad
pi_34922693
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:07 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Iets denken, is wat anders dan daadwerkelijk doen Diederik! Ik heb voor zover ik weet nooit een linkse man in mijn bed gehad
De gedachte is de voorloper van de daad, pas goed op! Goed dat je ondanks alles toch manmoedig volhoudt, en even de politieke voorkeur checkt. Hierbij ervan uitgaande dat je met links de politieke voorkeur bedoelt uiteraard, en niet of desbetreffende man links of rechtsdragend is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diederik_Duck op 10-02-2006 00:17:40 (Te veel drank op) ]
pi_34923100
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De gedachte is de voorloper van de daad, pas goed op! Goed dat je ondanks alles toch manmoedig volhoudt, en even de politieke voorkeur checkt. Hierbij ervan uitgaande dat je met links de politieke voorkeur bedoelt uiteraard, en niet of desbetreffende man links of rechtsdragend is.
Ja ik weet altijd van te voren wat de knul in kwestie stemt! Is links of rechtsdragend zijn ook van belang ergens voor?
pi_34923369
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:26 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ja ik weet altijd van te voren wat de knul in kwestie stemt! Is links of rechtsdragend zijn ook van belang ergens voor?
Goed zo, je moet de wezenlijke zaken nooit uit het oog verliezen . Of links of rechtsrdagend van belang is, geen idee . Ik weet niet eens wat ik zelf ben , zal zo even checken .
pi_34924045
Ik denk dat we daarmee afwijken van het doel van dit topic Diederik
pi_34926187
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:33 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd niets anders van jou verwacht
Had toch wel beter van je verwacht Thisbe jij weet toch ook wel dat ik eigenlijk helemaal niet politiek geengageerd ben en dat alleen maar zei om rebels te zijn... ben nog niet helemaal over m'n pubertijd heen
pi_34928795
links

Maandag beginnen de colleges weer. Het duurt even maar dan heb je ook wat
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:58:04 #175
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34928854
Links is okey en Wouter ook. Beetje jammer dat ik net een afspraak had toen Woutertje er was.

Ik ben trouwens links en slaap met een rechtse vrouw.
Ook wel "links lullen, rechts vullen" genoemd.
pi_34932333
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Pool het volgende:
Links is okey en Wouter ook. Beetje jammer dat ik net een afspraak had toen Woutertje er was.

Ik ben trouwens links en slaap met een rechtse vrouw.
Ook wel "links lullen, rechts vullen" genoemd.
Ja nu kan ik nooit meer aan politiek denken bij die uitspraak Pool!
pi_34932352
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 03:06 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Had toch wel beter van je verwacht Thisbe jij weet toch ook wel dat ik eigenlijk helemaal niet politiek geengageerd ben en dat alleen maar zei om rebels te zijn... ben nog niet helemaal over m'n pubertijd heen
wil je mijn galadate zijn, puber?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:21:02 #178
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34932512
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ja nu kan ik nooit meer aan politiek denken bij die uitspraak Pool!
Graag gedaan. Hoe meer mensen aan sex denken i.p.v. politiek, hoe beter.
pi_34932562
Ik denk louter aan sex als ik in engelstalige landen ben!
pi_34933652
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:22 schreef Thisbe het volgende:
Ik denk louter aan sex als ik in engelstalige landen ben!
Om de een of andere reden was ik vroeger bij het sluiten van een koopovereenkomst in Belgie altijd bezig met cunnilingus.
pi_34934122
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Om de een of andere reden was ik vroeger bij het sluiten van een koopovereenkomst in Belgie altijd bezig met cunnilingus.
Willen we dit wel weten?
pi_34935765
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Willen we dit wel weten?
Ik wil het wel uitleggen voor de liefhebber hoor.
pi_34936963
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

wil je mijn galadate zijn, puber?
Als ik dan niet al m'n zakgeld heb uitgegeven aan voetbalplaatjes en het kaartje kan betalen ga ik met alle plezier mee
pi_34940995
Denken in termen als links en recht werkt erg beperkend.
Je moet gewoon per situatie bekijken wat de beste oplossing is. Dat sommigen je oplossing dan als rechts of links bestempelen... so be it.

Maar om van tevoren te strooien met links of rechts is wel erg narrowminded.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2006 18:11:31 (een kneiter van een spelfout eruit gehaald) ]
pi_34941065
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:50 schreef MarkzMan_X het volgende:
Denken in termen als links en recht werkt erg beperkent.
Je moet gewoon per situatie bekijken wat de beste oplossing is. Dat sommigen je oplossing dan als rechts of links bestempelen... so be it.

Maar om van tevoren te strooien met links of rechts is wel erg narrowminded.
Je weet niet wat je wilt! D'66 zeker!
pi_34942095
Vlees noch vis!
Overigens spot ik een huge spelfout, snel verbeteren!
pi_34943479
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
Vlees noch vis!
Overigens spot ik een huge spelfout, snel verbeteren!
Ik weet het . Werd net wakker toen (nog voor 5-en, dus valt mee ).

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2006 18:10:55 ]
pi_34946219
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:10 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ik weet het . Werd net wakker toen (nog voor 5-en, dus valt mee ).
Vakantie zeker
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:03:10 #189
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34963883
Yeah, slapen in de bus ole ole, ik ben er weer helemaal bij. En nee, ik ga niet komen met rennende-kleurling-arresten, ik doe niet aan strafrecht . (Wel een mooi arrest trouwens..).

Wat deed jij in Heerenplein Thisbe (ja zo heet het), en alles wat hier rond loopt qua lekkere mannen is natuurlijk al lang en breed voorzien, gezien het enorme vrouwenoverschot dat wij hier hebben. Ik blijf bij mijn buiten-stedelijke-projectje, dat bevalt me wel.

Maandag weer braaf aan de studie, nu ga ik op de bank hangen, idols kijken, en genieten van mijn soepele cijfer voor bijzondere overeenkomsten. .
Nulla verba sed acta
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:40:24 #190
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34964722
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:03 schreef Leonoor het volgende:
Maandag weer braaf aan de studie, nu ga ik op de bank hangen, idols kijken, en genieten van mijn soepele cijfer voor bijzondere overeenkomsten. .
Klinkt als een relaxte Leonoordse combinatie.
pi_34964749
Zo Leonoor, ben je daar weer?
Nou volgens mij valt het wel mee met de voorziene mannen: de "DJ" wilde mijn telefoonnummer, en ik had een leuke Veritasknul naast me staan. Ik was alleen zo stom om uitgebreid met mijn vriendin te kleppen die ik al een hele tijd niet had gezien. Zij woont sinds kort in Utrecht, vandaar!
En vandaag ga ik weer wat aan mijn scriptie doen
pi_34964787
Ik ben nog steeds benieuwd naar de Belgische overeenkomsten van Diederik!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:00:50 #193
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_34965134
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:40 schreef Pool het volgende:

[..]

Klinkt als een relaxte Leonoordse combinatie.
Hopen dat ik het beter doe dan Manninen (studio-sport-insiders-grapje..).

En welke Veritijn, kom eens met namen? .
Overigens, loopt Mr. G hier nog wel eens rond? Ik ontdek net via hyves dat ik de afgelopen week heel gezellig heb lopen zuipen met een vriendje van jou .
Nulla verba sed acta
pi_34965324
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:00 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Als ik dan niet al m'n zakgeld heb uitgegeven aan voetbalplaatjes en het kaartje kan betalen ga ik met alle plezier mee
Maandag zijn de kaartjes te koop Voor de laatste keer ga ik erheen, voor old times sake
pi_34982609
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:34 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

De zwarte/grijze lijst inzake bezwaarlijke bedingen al doorgenomen?
Yep, ook opgenomen...
Ik zit meer met het probleem van... Kijk ik vermoed dat we uiteindelijk toch naar die commissie moeten he. Maar is daar vertegenwoordiging verplicht? Wat kan ik daar verwachten?
Iemand ervaring mee?
pi_35017940
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:00 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hopen dat ik het beter doe dan Manninen (studio-sport-insiders-grapje..).

En welke Veritijn, kom eens met namen? .
Overigens, loopt Mr. G hier nog wel eens rond? Ik ontdek net via hyves dat ik de afgelopen week heel gezellig heb lopen zuipen met een vriendje van jou .
Ik loop nog rond

Heb het een beetje druk de laatste tijd, voorlopig negatief bsa in de pocket
Stimulerend is anders, de studie is super en ik blijf het interessant vinden maar stiekem trekt zo'n advies de studiekeuze wel in twijfel.
Maar ach het is nog vroeg, even doorbikkelen en dat negatief advies is weer omgebogen.

P.S. Privaatrecht
pi_35021196
quote:

www.magisterjft.nl/jbt
Nou, ik heb me ingeschreven hoor na lang aandringen... Naar uw wens?
Als jullie nu ook eens een mooi individueel gesprek uit de hoge hoed toveren ben ik helemaal tevreden
Lelijke @@p!
  maandag 13 februari 2006 @ 12:35:35 #198
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35032092
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Als jullie nu ook eens een mooi individueel gesprek uit de hoge hoed toveren ben ik helemaal tevreden
Wat hij zegt.
pi_35035928
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:03 schreef Leonoor het volgende:
Yeah, slapen in de bus ole ole, ik ben er weer helemaal bij. En nee, ik ga niet komen met rennende-kleurling-arresten, ik doe niet aan strafrecht . (Wel een mooi arrest trouwens..).
Ik heb zelfs het boek . "De Hollende Kleuring", door Jeanne Doomen. Aanrader!
pi_35040912
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Je CV en cijferlijst wordt naar de bedrijven opgestuurd en zij zullen beslissen of ze je uitnodigen.
Ik beloof niet dat je er vanuit kunt gaan, maar over het algemeen komen zulke bedrijven naar de dagen met een stageplek op zak (om het zo maar eens te zeggen).
De vraag naar student-stagaires is in de Juridische wereld vrij groot, zoals de bedrijven het op ons laten overkomen. En ondanks soms stroeve gesprekken of cijferlijsten van een 6-6,5 gemiddeld, moet je het bont maken wil je ongeloofwaardig overkomen.

Ik ben trouwens degene die de inschrijvingen/ingestuurde CV's+cijferlijsten verwerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')