ik zat er de laatste keer al om 12.25u, een paar minuten later was het lokaal bomvolquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:27 schreef Sessy het volgende:
Hahahahahah yeah right. Een stoel bij rechtsfilosofie, man, ik zat de vorige keer in de gang... BUITEN het lokaal, want op de trap was geen plaats meer. En ik zat er niet eens alleen.
...
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
overzicht bedrijven
Daar staan in ieder geval de bedrijven die meedoen aan de JBT en via de links kun je naar hun sites om te kijken welke rechtsgebieden ze allemaal hebben.
Maar waar ligt je voorkeur, welke rechtsgebieden vind je het leukst? En heb je liever een klein, middelmatig of groot advocatenkantoor? Of toch liever rechtsbijstand?
Aan de hand daar van kan ik wel beoordelen welke bedrijven je het beste kunt kiezen.
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdagquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:03 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.
Maar met de individuele gesprekken zou ik me toch wel in pak hijsen. Bedrijven weten dan dat je het serieus neemt.
...
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdag![]()
Overigens was het kantoor van mijn eerste voorkeur zo vriendelijk om mij afgelopen dinsdagochtend te bellen. Ik had er toen al drie dagen carnaval opzitten en was m'n stem half kwijtDe mededeling was overigens dat ze in de eerste plaats toch vierdejaars zochten...
Jup, zij waren het. Ben overigens al lang blij dat ze niet dinsdagmiddag belden toen ik in de kroeg stond.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
Heb jij geen brief met info en een programmaboekje gehad dan?? Ik kan me het niet voorstellen, maar als dat niet het geval is kun je het programmaboekje als PDF downloaden van onze site bij het kopje 'programma' (boven het programma staat een linkje).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:42 schreef Sessy het volgende:
Hey Morris, kun je nog ff kijken of mijn inschrijving goed is gegaan? Simonova achternaamIk kon namelijk niet destilleren uit de folder dat die drie donderdagactiviteiten blijkbaar parallel liepen dus ik kreeg nog een mailtje waar ik op geantwoord heb, maar geen bevestiging meer. Dankje bij voorbaat lief morrisje
![]()
En nog, misschien een domme vraag, maar waar precies moeten we donderdagachtend zijn? Ik heb verder helemaal nog geen informatie ontvangen na de inschrijving, je zou toch een extra informatieboekje of folder of zo krijgen nog?
Dank je, die is inderdaad uitermate geschiktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:38 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens mij kun je dan wel HR Sneeuwbal gooien gebruiken. Te vinden onder HR 12-11-2004, NJ 2005, 138
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
quote:Op maandag 6 maart 2006 19:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.![]()
Gesprekken met De Brauw, Nauta, Allen & Overy en Houthoff. Niet slecht.![]()
Ja klopt, ik schrok ook wel een beetje van vier.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Mooie kantoren. Ik heb uiteindelijk maar twee gesprekken op donderdag. Misschien maar goed ook, lijkt me best intensief.
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:15 schreef Pool het volgende:
Alleen is mijn gesprek bij De Brauw tegelijk met mijn 2e workshop op de woensdag.
Is dat individuele gesprek op woensdag ook gewoon op de UvT in gebouw R of is het in het stadion?
Ideaal, dat scheelt weer heen en weer fietsen in pak.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:04 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.
Dat lijkt me op zich een goede voorbereiding. Verder heb ik zelf altijd erg veel baat bij oefententamens. Mogen die niet beschikbaar zijn, dan moet je je concentreren op de vragen die behandeld zijn tijdens werkgroep.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Ik ga naar alle werkcollege's en probeer ook alle hoorcolleges mee te pakken.
Meestal maak ik een samenvatting van de gehele stof aan de hand van de studiedoelen. (veel tijd veel onnodige dingen)
Lees ik de sheets nog eens door
Indien mogelijk voorgaande tentamens bekijken.
Vaak heb ik wel tijd om te leren en wil ik ook echt leren maar gewoon omdat ik geen idee heb waar ik het beste kan beginnen stel ik het steeds uit.
(ik heb btw tijdens het sog-en een stukje geschreven op mn hyve blog, ben wel benieuwt naar eventuele reacties)
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |