Probleem Georienteerd Onderwijs. Dus niet een docent die voor de groep staat en de stof behandelt, maar de groep zelf die de stof behandelt en de docent die alleen een sturende rol heeft. Klinkt mss wel goed, maar werkt in de praktijk totaal niet. Aangezien de helft van de mensen in een werkgroep zich toch niet goed heeft voorbereid kunnen die dus al niet meelullen. En als je je wel goed hebt voorbereid valt er vrij weinig te behandelen als groep aangezien niemand in de groep meer weet dan wat het boek erover vermeldt.....quote:Op zondag 22 januari 2006 17:20 schreef LogicalPsycho het volgende:
[..]
Dankje, maarre.. wat is PGO![]()
Ik ben een leek op het gebied van vervolgopleidingen![]()
Nee, niet over het algemeen. Er zijn wel enkele vakken waarbij de werkcolleges verplicht zijn, zoals bij de Oefenrechtbank in het 3e jaar. Ook kun je bij sommige vakken (bonus)punten halen in de colleges en kan aanwezigheid meespelen in de afronding van het cijfer.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef LogicalPsycho het volgende:
Okee, je zei dat er geen aanwezigheidsplicht is op de Universiteit Tilburg. Is het niet zo dat je een bepaald percentage van de colleges moet bijwonen?![]()
Je moet uiteindelijk toch lessen volgen, anders red je het natuurlijk niet![]()
Er zijn helaas steeds meer studenten en universiteiten die dat waanidee aanhangen.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef LogicalPsycho het volgende:
Je moet uiteindelijk toch lessen volgen, anders red je het natuurlijk niet![]()
Maar daarnaast moet je dan nog lessen volgen?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, niet over het algemeen. Er zijn wel enkele vakken waarbij de werkcolleges verplicht zijn, zoals bij de Oefenrechtbank in het 3e jaar. Ook kun je bij sommige vakken (bonus)punten halen in de colleges en kan aanwezigheid meespelen in de afronding van het cijfer.
Maar geen bepaalde percentages die voor de hele studie gelden dus. De meeste vakken zijn vrijblijvend en er zijn vakken bij waarvan ik verreweg het grootste deel heb gemist.
In principe hoeft dat ook niet. In de syllabus (werkboek) staat alle verplichte literatuur. Als je die goed bestudeert en de oefententamens en andere info die op het Blackboard (das een speciale internetsite voor studenten) worden gezet goed leest dan kan je de tentamens ook halen. Wel is het dan een stuk moeilijker omdat in de werk-/hoorcolleges alles nog eens uitvoerig behandelt wordt.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef LogicalPsycho het volgende:
[..]
Maar daarnaast moet je dan nog lessen volgen?![]()
Anders komt het er op neer dat je de universiteit helemaal niet inhoeft![]()
Staat er heel groot 'School' op de gevel ? Nee, toch ?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef LogicalPsycho het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat 'studeren' (en dan bedoel ik dus niet het door vandale gerechtvaardigde misbruik van die term voor alles wat moeilijker dan de tafel van 2) inhoudt ?quote:Anders komt het er op neer dat je de universiteit helemaal niet inhoeft![]()
Klopt.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef LogicalPsycho het volgende:
[..]
Anders komt het er op neer dat je de universiteit helemaal niet inhoeft![]()
Dat is de relevantie van het studentenbestaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het is wel handig om daar met de mensen af te spreken welke kroeg je 's avonds induikt.
Wat ben je toch snoezigquote:Op zondag 22 januari 2006 22:08 schreef Sandersson het volgende:
Wie weet waar je de boeken moet kopen voor de rest van de vakken van dit jaar..
Nederlands Recht, RU, 1e jaar
Semester 3 + 4 dus..
Kan het op de site echt niet vinden..
mvg
Trouwen?quote:Op zondag 22 januari 2006 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is de relevantie van het studentenbestaan.
Eigenlijk, nee ik heb geen idee wat het studeren dan inhoudt..quote:Op zondag 22 januari 2006 20:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Staat er heel groot 'School' op de gevel ? Nee, toch ?
[..]
Heb je enig idee wat 'studeren' (en dan bedoel ik dus niet het door vandale gerechtvaardigde misbruik van die term voor alles wat moeilijker dan de tafel van 2) inhoudt ?
Voor alle kerels die nog twijfelen wil ik er nog wel even een voordeel aan toevoegen:quote:Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef The_Duce het volgende:
Utrecht, waarom Utrecht?
Mensen uit Utrecht, vul maar aan zou ik zeggen![]()
Wat?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef The_Duce het volgende:
Nadelen:Geen herkansingen, wel de reparatietoets maar daar worden terecht strenge eisen aan gesteld.
Mwhaha...UvT is het onbeperktquote:Op maandag 23 januari 2006 12:03 schreef Andoire het volgende:
[..]
Wat?Géén herkansingen? wtf...
Op de uva krijg je er 3 per jaar![]()
Ssssst je verraadt me! Maar herkansingen zijn natuurlijk gewoon voor mietjesquote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef The_Duce het volgende:
Logisch dat er geen herkansingen zijn. In Utrecht beginnen in september 700 à 800 man met rechten. In februari komen er ook nog 100 à 300 bij gok ik zo. Als deze studenten allemaal doorgaan heeft de universiteit een groot probleem qua huisvesting, docenten, etc.. Daarom moet hier 40% van afvallen en hoe bereik je dat: door onder andere geen herkansingen en een dwingend studieadvies (30 ECTS per jaar gehaald, anders moet je stoppen).
In het vervolg van je studie is het alleen maar een stimulans. Ik, Leonoor en dr. dunno, allemaal studerend in Utrecht, hebben nog nooit een herkansing nodig gehad. Gewoon een kwestie van je tentamens goed voorbereiden en dan kan je ze halen
Hell Yeahquote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Voor alle kerels die nog twijfelen wil ik er nog wel even een voordeel aan toevoegen:
+Utrecht heeft een enorm vrouwenoverschot!
Ik ben mijn heil maar elders gaan zoeken..
Verhuizing, heb ik iets gemist?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:30 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hell Yeah
Daarnaast is het Utrecht Law College natuurlijk geweldig. Alleen de verhuizing van de binnenstad naar de uithof vind ik ronduit kut. Ik zat net zo goed...
Trekt fok! alleen de studienerdjes aan ofzo? Statistisch klopt er natuurlijk niets van dat wij met zo velen alles netjes halen zonder herkansingen.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ssssst je verraadt me! Maar herkansingen zijn natuurlijk gewoon voor mietjes.
En het is inderdaad wel een stimulans om goed te studeren, de bieb zit hier weer afgeladen vol (ik zie er al tegenop om vanaf morgen weer een plekje te moeten gaan bemachtigen..).
Op de UvA ook hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 12:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Mwhaha...UvT is het onbeperkt![]()
Edit: Natuurlijk wel beperkt tot 1 herkansing per vak per jaar, maar je mag wel alle vakken herkansen![]()
Dat is goedquote:Op zondag 22 januari 2006 22:49 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Trouwen?en dan een biertje drinken (geen heineken)
Daar krijg je hoofdpijn van.. Maar als getuige wil ik ook graag inspraak, dus bij deze: het wordt Bavaria!quote:Op maandag 23 januari 2006 14:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is goed. Biertje mag overigens geen Oranjeboom zijn, want dat vind ik niet zo lekker (wie wel eigenlijk
).
Bavariaquote:Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Daar krijg je hoofdpijn van.. Maar als getuige wil ik ook graag inspraak, dus bij deze: het wordt Bavaria!
Tip: Elsevier Faculty Rating 2005quote:Op maandag 23 januari 2006 17:28 schreef LogicalPsycho het volgende:
Bedankt voor alle info![]()
Die herkansingen zijn toch wel erg handig lijkt me.
Gaat er nog iemand pleiten voor RuG of voor Radbout (Waren nl mijn oorspronkelijke 1e en 2e keus) ?
![]()
Je maakt de keus wel bijzonder beperkt maar ik ben eruit: we drinken Grolsch!quote:Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef Thisbe het volgende:
[..]
BavariaAlles best, maar geen Bavaria of Heineken
![]()
Ik blijf bij mij Bavaria voorliefde!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:57 schreef VoreG het volgende:
Alles is goed zolang het maar geen Amstel of Oranjeboom is. De rest is wel aardig, tenminste die nog te zuupen zijn
Ook geen Best bier he, zó armlastig ben ik nu ook weer nietquote:Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef Thisbe het volgende:
[..]
![]()
Ik blijf ook gewoon inNederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als jequote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:40 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ikzelf ben een burgerlul. Ik houd het bij studeren in Nederland. .
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:36 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik blijf ook gewoon in Nederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als jeUtrecht
hebt
Wij Utrechters begrijpen elkaarquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:36 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik blijf ook gewoon inNederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als jeUtrecht
hebt
Wat is dat toch met die Tony? Is dat een of ander markant figuur in het Utrechtsequote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wij Utrechters begrijpen elkaarIk heb vandaag Tony weer iemand uit horen kafferen i.v.m pakjes vifit, waar kan dat nou ergens anders nog? Beter studeren kan niet!
Jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die Tony? Is dat een of ander markant figuur in het Utrechtse![]()
Ok zal ik doen!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:11 schreef The_Duce het volgende:
[..]
JaAls je een foto wilt, moet je Leonoor lief aankijken
![]()
Foto?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wij Utrechters begrijpen elkaarIk heb vandaag Tony weer iemand uit horen kafferen i.v.m pakjes vifit, waar kan dat nou ergens anders nog? Beter studeren kan niet!
niet om arrogant over te komen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij doet toch ook geneeskunde is het niet? Is daar nu een groot niveauverschil mee?
heeft niks met arrogant te maken. Rechten is nu éénmaal niet ontzettend zwaar en zeker niet tijd-intensief.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik wil niet arrogant overkomen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].
sstt jij.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef Thisbe het volgende:
[..]
![]()
Nederlands recht zeker?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet om arrogant over te komen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].
ik haal geen 10'en, maar dan zou ik ook beter voltijd kunnen gaan doen. nu ben ik ruim tevreden met gemiddelde resultaten van 7.5-8.5 en nog nooit een herkansing nodig gehad, maar ook nooit meer dan 5 dagen gestudeerd te hebben; de laatste drie heb ik gedaan in minder dan 2 dagen en dat ging prima, al is MC dan wel handig
alleen die klote opdrachten elke keer; ik háát groepsopdrachten, zeker als je met van die domme ongeïnteresseerde lui opgescheept zit die een 5.8 al goed vinden (heeft mij voor kernvak IER bijna een heel punt eindcijfer gekost)en die opdrachten in algemeen zijn ook gewoon teveel werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |