abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34348763
Is het Utrecht Law College niet wat voor je .

Moet je even op de site van de UU kijken
pi_34348865
De UvA:
- Je kan kiezen of je intensief of extensief student wordt. Bij intensief wordt er van je verwacht dat je bij werkgroepen aanwezig bent, bij extensief kan je werkgroepvervangende colleges volgen en die zijn geheel vrijblijvend.
- Mensen zeggen dat de administratie op de UvA slecht zou zijn, maar daar heb ik echt nog nooit iets van gemerkt of anderen erover gehoord.
- Per jaar heb je 3 herkansingen per vak

En de UvA zit in een leuke stad natuurlijk
pi_34349471
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:20 schreef LogicalPsycho het volgende:

[..]

Dankje, maarre.. wat is PGO
Ik ben een leek op het gebied van vervolgopleidingen
Probleem Georienteerd Onderwijs. Dus niet een docent die voor de groep staat en de stof behandelt, maar de groep zelf die de stof behandelt en de docent die alleen een sturende rol heeft. Klinkt mss wel goed, maar werkt in de praktijk totaal niet. Aangezien de helft van de mensen in een werkgroep zich toch niet goed heeft voorbereid kunnen die dus al niet meelullen. En als je je wel goed hebt voorbereid valt er vrij weinig te behandelen als groep aangezien niemand in de groep meer weet dan wat het boek erover vermeldt.....
pi_34349533
Is volgens mij alleen in Maastricht toch?
pi_34349758
Okee, je zei dat er geen aanwezigheidsplicht is op de Universiteit Tilburg. Is het niet zo dat je een bepaald percentage van de colleges moet bijwonen?
Je moet uiteindelijk toch lessen volgen, anders red je het natuurlijk niet
Ook al zit m'n mond vol met chips, ik blijf gewoon kletsen net als natte handen op die blote bips!
pi_34349822
Werkgroepen zullen ze zien dat je niet aanwezig bent, maar bij colleges? Daar gaan ze toch niet afvinken wie er zijn?
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:15 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34350475
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef LogicalPsycho het volgende:
Okee, je zei dat er geen aanwezigheidsplicht is op de Universiteit Tilburg. Is het niet zo dat je een bepaald percentage van de colleges moet bijwonen?
Nee, niet over het algemeen. Er zijn wel enkele vakken waarbij de werkcolleges verplicht zijn, zoals bij de Oefenrechtbank in het 3e jaar. Ook kun je bij sommige vakken (bonus)punten halen in de colleges en kan aanwezigheid meespelen in de afronding van het cijfer.

Maar geen bepaalde percentages die voor de hele studie gelden dus. De meeste vakken zijn vrijblijvend en er zijn vakken bij waarvan ik verreweg het grootste deel heb gemist.
pi_34351835
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef LogicalPsycho het volgende:
Er zijn helaas steeds meer studenten en universiteiten die dat waanidee aanhangen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_34353888
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, niet over het algemeen. Er zijn wel enkele vakken waarbij de werkcolleges verplicht zijn, zoals bij de Oefenrechtbank in het 3e jaar. Ook kun je bij sommige vakken (bonus)punten halen in de colleges en kan aanwezigheid meespelen in de afronding van het cijfer.

Maar geen bepaalde percentages die voor de hele studie gelden dus. De meeste vakken zijn vrijblijvend en er zijn vakken bij waarvan ik verreweg het grootste deel heb gemist.
Maar daarnaast moet je dan nog lessen volgen?
Anders komt het er op neer dat je de universiteit helemaal niet inhoeft
Ook al zit m'n mond vol met chips, ik blijf gewoon kletsen net als natte handen op die blote bips!
pi_34355719
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef LogicalPsycho het volgende:

[..]

In principe hoeft dat ook niet. In de syllabus (werkboek) staat alle verplichte literatuur. Als je die goed bestudeert en de oefententamens en andere info die op het Blackboard (das een speciale internetsite voor studenten) worden gezet goed leest dan kan je de tentamens ook halen. Wel is het dan een stuk moeilijker omdat in de werk-/hoorcolleges alles nog eens uitvoerig behandelt wordt.
pi_34356812
quote:

[..]

Staat er heel groot 'School' op de gevel ? Nee, toch ?
quote:
Heb je enig idee wat 'studeren' (en dan bedoel ik dus niet het door vandale gerechtvaardigde misbruik van die term voor alles wat moeilijker dan de tafel van 2) inhoudt ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:12:00 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_34357472
quote:

[..]

Klopt.
Maar het is wel handig om daar met de mensen af te spreken welke kroeg je 's avonds induikt.
pi_34357609
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Klopt.
Maar het is wel handig om daar met de mensen af te spreken welke kroeg je 's avonds induikt.
Dat is de relevantie van het studentenbestaan.
pi_34359907
Wie weet waar je de boeken moet kopen voor de rest van de vakken van dit jaar..

Nederlands Recht, RU, 1e jaar

Semester 3 + 4 dus..

Kan het op de site echt niet vinden..

mvg
pi_34361659
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:08 schreef Sandersson het volgende:
Wie weet waar je de boeken moet kopen voor de rest van de vakken van dit jaar..

Nederlands Recht, RU, 1e jaar

Semester 3 + 4 dus..

Kan het op de site echt niet vinden..

mvg
Wat ben je toch snoezig
Als je de faculteit binnenloopt he? Dan heb je schuin rechts van je een tv hangen aan het plafond, en daar staat het op. Tenminste ik heb het een paar keer voorbij zien komen....
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34361697
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is de relevantie van het studentenbestaan.
Trouwen? en dan een biertje drinken (geen heineken)
pi_34361908
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:58 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Staat er heel groot 'School' op de gevel ? Nee, toch ?
[..]

Heb je enig idee wat 'studeren' (en dan bedoel ik dus niet het door vandale gerechtvaardigde misbruik van die term voor alles wat moeilijker dan de tafel van 2) inhoudt ?
Eigenlijk, nee ik heb geen idee wat het studeren dan inhoudt..
Ik ben dan ook geen student (Ik zit nog in VWO5).
Leg uit
pi_34371693
Utrecht, waarom Utrecht?

Voordelen:
  • Leuke stad met veel verenigingsleven
  • Grote faculteit met veel keuzemogelijkheden: Nederlands recht, fiscaal, notarieel, etc..
  • Veel keuzeruimte qua vakken: van de juridische faculteit maar ook van andere faculteiten. Utrecht is de grootste universiteit van Nederland dus qua keuzevakken zit het wel snor
  • Geen aanwezigheidsplicht: door aanwezig te zijn kan je wel bonuspunten verdienen of kans op de reparatietoets (die overigens lang niet altijd mogelijk zijn: slechts voor 1 tentamen onvoldoende en niet lager dan 4,5 / gemiddelde niet lager dan 5 / etc..)
  • Goede bereikbaarheid per OV van locaties (eerste anderhalf jaar de Uithof en daarna binnenstad)
  • Grootste juridische bibliotheek van Nederland (incl. leukste conciërge )
  • Utrecht Law College

Nadelen:
  • Bij de meeste vakken ben je een nummer, of dat zoveel boeit is een tweede vraag
  • Geen herkansingen, wel de reparatietoets maar daar worden terecht strenge eisen aan gesteld.
  • Dwingend studieadvies: 30 ECTS halen in het eerste jaar

Mensen uit Utrecht, vul maar aan zou ik zeggen

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Duce op 23-01-2006 12:25:08 ]
  •   maandag 23 januari 2006 @ 11:47:45 #269
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34372667
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef The_Duce het volgende:
    Utrecht, waarom Utrecht?

Mensen uit Utrecht, vul maar aan zou ik zeggen
    Voor alle kerels die nog twijfelen wil ik er nog wel even een voordeel aan toevoegen:

+Utrecht heeft een enorm vrouwenoverschot!

Ik ben mijn heil maar elders gaan zoeken..
    Nulla verba sed acta
    pi_34373179
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef The_Duce het volgende:

Nadelen:

• Geen herkansingen, wel de reparatietoets maar daar worden terecht strenge eisen aan gesteld.
  • Wat? Géén herkansingen? wtf...
    Op de uva krijg je er 3 per jaar
    Что было, то прошло..
    pi_34373378
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 12:03 schreef Andoire het volgende:

[..]

Wat? Géén herkansingen? wtf...
    Op de uva krijg je er 3 per jaar
    Mwhaha...UvT is het onbeperkt

Edit: Natuurlijk wel beperkt tot 1 herkansing per vak per jaar, maar je mag wel alle vakken herkansen
    pi_34373801
    Logisch dat er geen herkansingen zijn. In Utrecht beginnen in september 700 à 800 man met rechten. In februari komen er ook nog 100 à 300 bij gok ik zo. Als deze studenten allemaal doorgaan heeft de universiteit een groot probleem qua huisvesting, docenten, etc.. Daarom moet hier 40% van afvallen en hoe bereik je dat: door onder andere geen herkansingen en een dwingend studieadvies (30 ECTS per jaar gehaald, anders moet je stoppen).
    In het vervolg van je studie is het alleen maar een stimulans. Ik, Leonoor en dr. dunno, allemaal studerend in Utrecht, hebben nog nooit een herkansing nodig gehad. Gewoon een kwestie van je tentamens goed voorbereiden en dan kan je ze halen
      maandag 23 januari 2006 @ 12:31:23 #273
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34373979
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef The_Duce het volgende:
    Logisch dat er geen herkansingen zijn. In Utrecht beginnen in september 700 à 800 man met rechten. In februari komen er ook nog 100 à 300 bij gok ik zo. Als deze studenten allemaal doorgaan heeft de universiteit een groot probleem qua huisvesting, docenten, etc.. Daarom moet hier 40% van afvallen en hoe bereik je dat: door onder andere geen herkansingen en een dwingend studieadvies (30 ECTS per jaar gehaald, anders moet je stoppen).
    In het vervolg van je studie is het alleen maar een stimulans. Ik, Leonoor en dr. dunno, allemaal studerend in Utrecht, hebben nog nooit een herkansing nodig gehad. Gewoon een kwestie van je tentamens goed voorbereiden en dan kan je ze halen
    Ssssst je verraadt me! Maar herkansingen zijn natuurlijk gewoon voor mietjes .
    En het is inderdaad wel een stimulans om goed te studeren, de bieb zit hier weer afgeladen vol (ik zie er al tegenop om vanaf morgen weer een plekje te moeten gaan bemachtigen..).
    Nulla verba sed acta
    pi_34375813
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Voor alle kerels die nog twijfelen wil ik er nog wel even een voordeel aan toevoegen:

+Utrecht heeft een enorm vrouwenoverschot!

Ik ben mijn heil maar elders gaan zoeken..
    Hell Yeah

Daarnaast is het Utrecht Law College natuurlijk geweldig. Alleen de verhuizing van de binnenstad naar de uithof vind ik ronduit kut . Ik zat net zo goed...
    pi_34376610
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 13:30 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hell Yeah

Daarnaast is het Utrecht Law College natuurlijk geweldig. Alleen de verhuizing van de binnenstad naar de uithof vind ik ronduit kut . Ik zat net zo goed...
    Verhuizing, heb ik iets gemist?
    pi_34376742
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 13:56 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Verhuizing, heb ik iets gemist?
    Mwah mijn rooster. Ik zat eerst op de drift en nu kan ik elke keer naar de uithof
      maandag 23 januari 2006 @ 14:18:39 #277
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_34377321
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 12:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ssssst je verraadt me! Maar herkansingen zijn natuurlijk gewoon voor mietjes .
    En het is inderdaad wel een stimulans om goed te studeren, de bieb zit hier weer afgeladen vol (ik zie er al tegenop om vanaf morgen weer een plekje te moeten gaan bemachtigen..).
    Trekt fok! alleen de studienerdjes aan ofzo? Statistisch klopt er natuurlijk niets van dat wij met zo velen alles netjes halen zonder herkansingen. *Meldt*
    pi_34377482
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 12:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Mwhaha...UvT is het onbeperkt

Edit: Natuurlijk wel beperkt tot 1 herkansing per vak per jaar, maar je mag wel alle vakken herkansen
    Op de UvA ook hoor 3 herkansingen per vak per jaar en je mag elk vak herkansen.
    pi_34378612
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 22:49 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Trouwen? en dan een biertje drinken (geen heineken)
    Dat is goed . Biertje mag overigens geen Oranjeboom zijn, want dat vind ik niet zo lekker (wie wel eigenlijk ).
      maandag 23 januari 2006 @ 15:44:20 #280
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34380216
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 14:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is goed . Biertje mag overigens geen Oranjeboom zijn, want dat vind ik niet zo lekker (wie wel eigenlijk ).
    Daar krijg je hoofdpijn van.. Maar als getuige wil ik ook graag inspraak, dus bij deze: het wordt Bavaria!
    Nulla verba sed acta
    pi_34383826
    Bedankt voor alle info
    Die herkansingen zijn toch wel erg handig lijkt me.
    Gaat er nog iemand pleiten voor RuG of voor Radbout (Waren nl mijn oorspronkelijke 1e en 2e keus) ?
    pi_34384966
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Daar krijg je hoofdpijn van.. Maar als getuige wil ik ook graag inspraak, dus bij deze: het wordt Bavaria!
    Bavaria Alles best, maar geen Bavaria of Heineken
    pi_34386894
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 17:28 schreef LogicalPsycho het volgende:
    Bedankt voor alle info
    Die herkansingen zijn toch wel erg handig lijkt me.
    Gaat er nog iemand pleiten voor RuG of voor Radbout (Waren nl mijn oorspronkelijke 1e en 2e keus) ?
    Tip: Elsevier Faculty Rating 2005

[ Bericht 11% gewijzigd door Morrigun99 op 23-01-2006 19:17:01 ]
      maandag 23 januari 2006 @ 20:51:24 #284
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34391255
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:02 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Je maakt de keus wel bijzonder beperkt maar ik ben eruit: we drinken Grolsch!
    Nu de datum nog: de voorkeur gaat uit naar een donderdag of vrijdag, dan ben ik namelijk overdag vrij!
    Nulla verba sed acta
    pi_34394115
    Alles is goed zolang het maar geen Amstel of Oranjeboom is. De rest is wel aardig, tenminste die nog te zuupen zijn
      maandag 23 januari 2006 @ 23:54:16 #286
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34399004
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 21:57 schreef VoreG het volgende:
    Alles is goed zolang het maar geen Amstel of Oranjeboom is. De rest is wel aardig, tenminste die nog te zuupen zijn
    Ik blijf bij mij Bavaria voorliefde!

En ik kom terug in wat ik in al mijn voorgaande kleine lettertjes heb geroepen
    Nulla verba sed acta
    pi_34401501
    Zo. Ben terug van een weekendje Straatsburg alwaar ik een vriend bezocht die daar voor een half jaar (frans) recht studeert.
    Erg leuke stad! Heeft overeenkomsten met Utrecht (klein, gezellig ).

Hebben jullie plannen om in het buitenland te studeren?

Ikzelf ben een burgerlul. Ik houd het bij studeren in Nederland. .
    pi_34409377
    quote:

[..]

Ook geen Best bier he, zó armlastig ben ik nu ook weer niet
    pi_34411086
    Klaar!!

www.magisterjft.nl/jbt

Straks P.O.R. herkansing
    pi_34411328
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 01:40 schreef MarkzMan_X het volgende:
    Ikzelf ben een burgerlul. Ik houd het bij studeren in Nederland. .
    Ik blijf ook gewoon inNederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als je Utrecht hebt
    pi_34414190
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 13:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik blijf ook gewoon in Nederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als je Utrecht hebt
      dinsdag 24 januari 2006 @ 14:58:38 #292
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_34414241
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 13:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik blijf ook gewoon inNederland denk ik. Maar ja waarom naar het buitenland als je Utrecht hebt
    Wij Utrechters begrijpen elkaar Ik heb vandaag Tony weer iemand uit horen kafferen i.v.m pakjes vifit, waar kan dat nou ergens anders nog? Beter studeren kan niet!
    Nulla verba sed acta
    pi_34414516
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 14:58 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wij Utrechters begrijpen elkaar Ik heb vandaag Tony weer iemand uit horen kafferen i.v.m pakjes vifit, waar kan dat nou ergens anders nog? Beter studeren kan niet!
    Wat is dat toch met die Tony? Is dat een of ander markant figuur in het Utrechtse
    pi_34414661
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is dat toch met die Tony? Is dat een of ander markant figuur in het Utrechtse
    Ja Als je een foto wilt, moet je Leonoor lief aankijken

[ Bericht 13% gewijzigd door The_Duce op 24-01-2006 15:42:47 ]
    pi_34415886
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 15:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ja Als je een foto wilt, moet je Leonoor lief aankijken
    Ok zal ik doen!
    pi_34415899
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 14:58 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Foto?
      dinsdag 24 januari 2006 @ 16:30:44 #297
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_34416970
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 19:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij doet toch ook geneeskunde is het niet? Is daar nu een groot niveauverschil mee?
    niet om arrogant over te komen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].

ik haal geen 10'en, maar dan zou ik ook beter voltijd kunnen gaan doen. nu ben ik ruim tevreden met gemiddelde resultaten van 7.5-8.5 en nog nooit een herkansing nodig gehad, maar ook nooit meer dan 5 dagen gestudeerd te hebben; de laatste drie heb ik gedaan in minder dan 2 dagen en dat ging prima, al is MC dan wel handig
    alleen die klote opdrachten elke keer; ik háát groepsopdrachten, zeker als je met van die domme ongeïnteresseerde lui opgescheept zit die een 5.8 al goed vinden (heeft mij voor kernvak IER bijna een heel punt eindcijfer gekost) en die opdrachten in algemeen zijn ook gewoon teveel werk

bij geneeskunde is het voorgekomen dat ik met 1.5 maand echt hard studeren (12 uur per dag gemiddeld) studeren nóg *het moeilijkste* tentamen van de hele studie (de hele studie + extra verdieping tot in échte details) niet haalde, dat vak had een slagingspercentage van 12% voor de eerste keer... gelukkig voor de newbie's in Utrecht bestaat dat vak nu ook niet meer voor hen
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_34417120
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 16:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik wil niet arrogant overkomen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].
    heeft niks met arrogant te maken. Rechten is nu éénmaal niet ontzettend zwaar en zeker niet tijd-intensief.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 16:36:24 #299
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_34417146
    quote:

[..]

sstt jij.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 16:41:59 #300
    107001 VrijeVal
    Hou je vast!
    pi_34417352
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 16:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet om arrogant over te komen, maar rechten besteed ik [deeltijd] gemiddeld maximaal 5-6 uur per week aan incl. de aanwezigheid bij colleges (4 uur), in de weken dat het onderwijs loopt [uitgezonderd opdrachten].

ik haal geen 10'en, maar dan zou ik ook beter voltijd kunnen gaan doen. nu ben ik ruim tevreden met gemiddelde resultaten van 7.5-8.5 en nog nooit een herkansing nodig gehad, maar ook nooit meer dan 5 dagen gestudeerd te hebben; de laatste drie heb ik gedaan in minder dan 2 dagen en dat ging prima, al is MC dan wel handig
    alleen die klote opdrachten elke keer; ik háát groepsopdrachten, zeker als je met van die domme ongeïnteresseerde lui opgescheept zit die een 5.8 al goed vinden (heeft mij voor kernvak IER bijna een heel punt eindcijfer gekost) en die opdrachten in algemeen zijn ook gewoon teveel werk
    Nederlands recht zeker?
    Alles wat ik post is toch wel leuk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')