Was weer mooi 4 uur hoorcollege.. Ga je volgende keer ook mee biertjes drinken achteraf?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het boek. "De Hollende Kleuring", door Jeanne Doomen. Aanrader!
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
![]()
Je CV en cijferlijst wordt naar de bedrijven opgestuurd en zij zullen beslissen of ze je uitnodigen.
Ik beloof niet dat je er vanuit kunt gaan, maar over het algemeen komen zulke bedrijven naar de dagen met een stageplek op zak (om het zo maar eens te zeggen).
De vraag naar student-stagaires is in de Juridische wereld vrij groot, zoals de bedrijven het op ons laten overkomen. En ondanks soms stroeve gesprekken of cijferlijsten van een 6-6,5 gemiddeld, moet je het bont maken wil je ongeloofwaardig overkomen.
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op Fokquote:Ik ben trouwens degene die de inschrijvingen/ingestuurde CV's+cijferlijsten verwerkt.![]()
Ja, daar was ik ook meteen bang voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.
[..]
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op FokJe gaat er nu wel vertrouwelijk mee om he?
![]()
Ik zag dat er best veel stageplekken aangeboden worden door de bedrijven die meedoen met de JBT van zo'n 2 maanden. Dat lijkt me nog net te combineren met een minder druk semester. Ik weet niet hoe er tegenaan gekeken wordt om de helft van een stage in de 'grote vakantie' te plannen ??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, daar was ik ook meteen bang voor.![]()
Zeker als ONZ-modje wil je niet dat ze weten wie je echt bent.Hier bij WO Rechten zou het me minder boeien eigenlijk. Bij mij zitten de cijfers ook wel goed, het is alleen de vraag wat ik kan bieden aan tijd, wat stages betreft.
Ja, dat kan meestal wel, het is dan alleen minder druk op de kantoren zelf. Daardoor ook iets minder interessant, volgens mensen die augustus-september stage hebben gelopen. Maar ik kan haast niet anders dan augustus-september, dus dat zou ook voor mij het beste uit komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:02 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik zag dat er best veel stageplekken aangeboden worden door de bedrijven die meedoen met de JBT van zo'n 2 maanden. Dat lijkt me nog net te combineren met een minder druk semester. Ik weet niet hoe er tegenaan gekeken wordt om de helft van een stage in de 'grote vakantie' te plannen ??
Uiteraard ga ik er vertrouwelijk mee om. Alleen onze commissieleden krijgen ze te zien en sturen ze vervolgens door naar de bedrijven. Dat is overigens gisteren gedaan. Zodra we bericht hebben laten we dat weten.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die cijferlijst zit wel goed. Daarnaast heb ook al iets van praktijkervaring.
[..]
Hoppa, daar ging m'n anonimiteit op FokJe gaat er nu wel vertrouwelijk mee om he?
![]()
Mooi werkquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:32 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik er vertrouwelijk mee om. Alleen onze commissieleden krijgen ze te zien en sturen ze vervolgens door naar de bedrijven. Dat is overigens gisteren gedaan. Zodra we bericht hebben laten we dat weten.
![]()
ik wacht de mail wel af danquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:59 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb overigens al wat reply's terug van de bedrijven. Ik ga ze straks even inventariseren met de voorzitter.
Als jullie je voornaam/achternaam willen geven kan ik je meteen meer vertellen. Maar ik kan me voorstellen dat de anonimiteit van het internet heilig is.![]()
Ging ik al vanuit hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ik wacht de mail wel af dan![]()
Ik heb beiden gedaan. Het is wel te doen, maar ik zou het zelf achteraf gezien nooit meer doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk! Het fiscale gedeelte lag mij niet zo goedquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Eland het volgende:
Ik ben nu eerstejaars Nederlands Recht, maar ik zit erover te denken om daar volgend jaar Notarieel Recht naast te gaan doen. Zou dat een beetje te doen zijn, enkele vakken overlappen elkaar bijvoorbeeld (of zijn hetzelfde), dus dat scheelt al. Kennen jullie mensen die dat ook doen, en hoe gaat dat?
Hahah! Ik had 'm nog wel ouder geschat (jaartje of 28).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:12 schreef Leonoor het volgende:
MarkzMan: Heb jij onze docent ook al gespot op hyves? Hij is 25, nu kan ik hem al helemaaaal niet meer serieus nemen.
Hmm, ik denk persoonlijk dat ik ook niet echt zo'n fan van het fiscale deel ben, het gaat mij vooral om het erfrecht et cetera, maar daar heb je uiteraard ook veel met de fiscus te maken. Ik ga het misschien toch maar proberen, ik kan altijd nog met notarieel stoppen natuurlijk. Qua tijd was het wel te doen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik heb beiden gedaan. Het is wel te doen, maar ik zou het zelf achteraf gezien nooit meer doen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk! Het fiscale gedeelte lag mij niet zo goed![]()
Wie, vriend Soeharno?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Hahah! Ik had 'm nog wel ouder geschat (jaartje of 28).
Die kerel zien we nog wel een keertje in de Woo.
Ja, met hoorcolleges gaat het wel eens mis in dat ding.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:57 schreef Sessy het volgende:
FUCKING STUDIEGIDS!!!
Hij laat steeds vakken weg bij mij om de een of ander reden! Blijkbaar denkt dat kutding dat je niet zo veel vakken tegelijk kunt nemen of zo, weet ik het.
KUT nu heb ik al 2 hoorcolleges van ondernemingsrecht gemist blijkbaar.
Nee het was Anatoli. Ik wilde bijna een berichtje op zn hyve achterlaten, maar dat doe ik wel als ik het vak gehaald hebquote:
Had ik dinsdag ook! zéér veel van geleerdquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef VoreG het volgende:
Gisteren een hoorcollege gehad over onderzoeken. Werd er uitgelegd wat deelvragen waren, wat probleemstellingen waren ed...
Oh, meeten net als Leonoor en ikquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:23 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Had ik dinsdag ook! zéér veel van geleerd![]()
Ik doe niet aan eenzijdig meetenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Oh, meeten net als Leonoor en ik
Zo schatten van me, ik ben weer terug uit Turijn, en ik heb ervan genoten!!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:09 schreef Eland het volgende:
[..]
Hmm, ik denk persoonlijk dat ik ook niet echt zo'n fan van het fiscale deel ben, het gaat mij vooral om het erfrecht et cetera, maar daar heb je uiteraard ook veel met de fiscus te maken. Ik ga het misschien toch maar proberen, ik kan altijd nog met notarieel stoppen natuurlijk. Qua tijd was het wel te doen?
Aaaah we hebben je gemist hoor! Waar ben je allemaal naar toe geweest, vertel het ons!quote:Op maandag 20 februari 2006 12:26 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Zo schatten van me, ik ben weer terug uit Turijn, en ik heb ervan genoten!!![]()
Fiscaal recht is wel het leeuwendeel van notariaat hoor. En ook bij erfrecht krijg je successiebelastingen er gratis bij![]()
En qua tijd, je zult er moeite voor moeten doen ja. Voor de een is het anders dan voor de ander.
Vandaar dat je telefoon uitstond.. Maar arbeidsrecht heb je niets aan gemist, lees de sheets en je weet alles.. En H&R was wel interessant eigenlijk, maar overleef je ook wel met de artikelen uit de reader.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik kan niet naar de college's vandaag, Leonoor! Heb een of andere suffe meeting van werk.
Bot en kortaf?? Ah, je bent een paar studiematen van me tegengekomenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Morrigun99 het volgende:
...
Velen zijn gewoon bot, kortaf of negeren je en het aantal inschrijvingen is gelukkig meer dan vorig jaar, maar gezien onze promotie activiteiten toch wat tegenvallend. Ik hoorde alleen dat de Uni in A'dam ook maar 300 inschrijvingen had terwijl die vijf keer zoveel rechtenstudenten hebben. Wat is dat toch??![]()
Vrijdag bezoekje aan een advocaten kantoor in Utrecht gepland, waar ik tevens contactpersoon (voor de JBT) van ben; Van Benthem & Keulen. Ben benieuwd.![]()
Arbeidsrechtquote:Op maandag 20 februari 2006 13:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Aaaah we hebben je gemist hoor! Waar ben je allemaal naar toe geweest, vertel het ons!
Verder wilde ik alleen maar even zeggen "ik spuug op arbeidsrecht" ...
Zijn er nog leuke tassen dit jaar? Ik spaar ze.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Morrigun99 het volgende:
Oké, welke Tilburgers hebben zich nog NIET ingeschreven!?!?!![]()
Juridische Bedrijvendagen Tilburg 2006
Fijn, zijn wij ook weer op de hoogtequote:Sorry dat moest ik ff kwijt.
Mijn huisgenoot had net haar haren niet uit het putje gehaald, moest ik dat dus doen voordat ik fatsoenlijk kon douchenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:44 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Fijn, zijn wij ook weer op de hoogte
Btw, mijn onderbuurvrouw loopt met krukken en ik heb een nieuwe overbuurvrouw.
Dat moest ik even kwijt. Wie volgt?
Hier kom ik straks wel even op terug. Nu even geen tijd. Ik leg wel even wat uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef Sessy het volgende:
Ik ga me woensdag opgeven voor die bedrijvendagen... Ik zit een beetje met die bedrijven die dat aanbieden allemaal, ik ken echt al die bedrijven niet, hoe weet ik nou wat ik moet kiezen?
Top.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hier kom ik straks wel even op terug. Nu even geen tijd. Ik leg wel even wat uit.
@ Pool, JA NATUURLIJK ZIJN ER LEUKE TASSEN INCL. GOODIES.![]()
overzicht bedrijvenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:42 schreef Sessy het volgende:
Ik ga me woensdag opgeven voor die bedrijvendagen... Ik zit een beetje met die bedrijven die dat aanbieden allemaal, ik ken echt al die bedrijven niet, hoe weet ik nou wat ik moet kiezen?
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef Pool het volgende:
[..]
Top.![]()
Mijn pennen zijn alweer bijna op namelijk en het bandje van de schoudertas van twee jaar geleden staat op springen.En de lunch is ook altijd goed te doen.
![]()
Het staat nu gelukkig ook niet openbaar op internet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.
niet verder vertellen he...![]()
Wow!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik kan al verklappen dat er in ieder geval weer de nodige lectuur, pennen, snoep, kauwgoms/pepermuntjes en kladblokken in zullen komen. Maar ook een oortje om met Skype te bellen, visitekaarthoudertjes, alcoholtestertjes (ademtesters) en waterflesjes.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Voor de OC heb je toch geen stemmen nodig? Nouja, alleen van de fractie misschien.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:47 schreef Sessy het volgende:
Ik heb me ingeschreven afgelopen donderdag...
Oh was er nog iemand van de fokkers uit tilburg naar de vrijspraaklunch geweest? Ikke weeeel :p
Eigenlijk lijkt de OC mij wel leuk moet ik zeggen, maar hoe kom ik in 's hemelsnaam aan al die stemmen?
Heftig man.quote:Op maandag 27 februari 200623:42 schreef Thisbe het volgende:
Jullie mogen me troosten...![]()
Ik ben door een computercrash op de faculteit een stuk van mijn scriptie kwijtgeraakt. En laat het nou net een moeilijk gedeelte zijnEn ik had verdomme elk kwartier alles opgeslagen op zowel de pc als op de USBstick
![]()
Ik heb het nu hopelijk goed herschreven, maar dat kost me weer enorm veel tijd![]()
ik zat er de laatste keer al om 12.25u, een paar minuten later was het lokaal bomvolquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:27 schreef Sessy het volgende:
Hahahahahah yeah right. Een stoel bij rechtsfilosofie, man, ik zat de vorige keer in de gang... BUITEN het lokaal, want op de trap was geen plaats meer. En ik zat er niet eens alleen.
...
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
overzicht bedrijven
Daar staan in ieder geval de bedrijven die meedoen aan de JBT en via de links kun je naar hun sites om te kijken welke rechtsgebieden ze allemaal hebben.
Maar waar ligt je voorkeur, welke rechtsgebieden vind je het leukst? En heb je liever een klein, middelmatig of groot advocatenkantoor? Of toch liever rechtsbijstand?
Aan de hand daar van kan ik wel beoordelen welke bedrijven je het beste kunt kiezen.
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: wat is de dresscode op 1) zo'n beurs em 2) tijdens de individuele gesprekken? Ik kan me best voorstellen dat nette kleding vereist is, maar waar ligt de grens met over-dressed op zo'n JBT ??
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdagquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:03 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Een dresscode is er niet. Over het algemeen wordt het echter wel op prijs gesteld als je je wat netjes aankleed.
Maar met de individuele gesprekken zou ik me toch wel in pak hijsen. Bedrijven weten dan dat je het serieus neemt.
...
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
mooi, dat worden dus krijtstreepjes op donderdag![]()
Overigens was het kantoor van mijn eerste voorkeur zo vriendelijk om mij afgelopen dinsdagochtend te bellen. Ik had er toen al drie dagen carnaval opzitten en was m'n stem half kwijtDe mededeling was overigens dat ze in de eerste plaats toch vierdejaars zochten...
Jup, zij waren het. Ben overigens al lang blij dat ze niet dinsdagmiddag belden toen ik in de kroeg stond.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
Heb jij geen brief met info en een programmaboekje gehad dan?? Ik kan me het niet voorstellen, maar als dat niet het geval is kun je het programmaboekje als PDF downloaden van onze site bij het kopje 'programma' (boven het programma staat een linkje).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:42 schreef Sessy het volgende:
Hey Morris, kun je nog ff kijken of mijn inschrijving goed is gegaan? Simonova achternaamIk kon namelijk niet destilleren uit de folder dat die drie donderdagactiviteiten blijkbaar parallel liepen dus ik kreeg nog een mailtje waar ik op geantwoord heb, maar geen bevestiging meer. Dankje bij voorbaat lief morrisje
![]()
En nog, misschien een domme vraag, maar waar precies moeten we donderdagachtend zijn? Ik heb verder helemaal nog geen informatie ontvangen na de inschrijving, je zou toch een extra informatieboekje of folder of zo krijgen nog?
Dank je, die is inderdaad uitermate geschiktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:38 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens mij kun je dan wel HR Sneeuwbal gooien gebruiken. Te vinden onder HR 12-11-2004, NJ 2005, 138
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Echt waar? Nou bedrijven weten dondersgoed waar ze aan beginnen met de individuele gesprekken dus ze moeten niet zeiken. Was AKD zeker of niet? Daarvan heb ik namelijk al meer gehoord dat ze direct contact opnamen met de studenten.
quote:Op maandag 6 maart 2006 19:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt een stel goede kantoren voor me geregeld man.![]()
Gesprekken met De Brauw, Nauta, Allen & Overy en Houthoff. Niet slecht.![]()
Ja klopt, ik schrok ook wel een beetje van vier.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Mooie kantoren. Ik heb uiteindelijk maar twee gesprekken op donderdag. Misschien maar goed ook, lijkt me best intensief.
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:15 schreef Pool het volgende:
Alleen is mijn gesprek bij De Brauw tegelijk met mijn 2e workshop op de woensdag.
Is dat individuele gesprek op woensdag ook gewoon op de UvT in gebouw R of is het in het stadion?
Ideaal, dat scheelt weer heen en weer fietsen in pak.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:04 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat gesprek op 8 maart is gewoon in het Willem II stadion. Je wordt vanzelf naar de plek begeleid waar je dient te zijn.
Dat lijkt me op zich een goede voorbereiding. Verder heb ik zelf altijd erg veel baat bij oefententamens. Mogen die niet beschikbaar zijn, dan moet je je concentreren op de vragen die behandeld zijn tijdens werkgroep.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Ik ga naar alle werkcollege's en probeer ook alle hoorcolleges mee te pakken.
Meestal maak ik een samenvatting van de gehele stof aan de hand van de studiedoelen. (veel tijd veel onnodige dingen)
Lees ik de sheets nog eens door
Indien mogelijk voorgaande tentamens bekijken.
Vaak heb ik wel tijd om te leren en wil ik ook echt leren maar gewoon omdat ik geen idee heb waar ik het beste kan beginnen stel ik het steeds uit.
(ik heb btw tijdens het sog-en een stukje geschreven op mn hyve blog, ben wel benieuwt naar eventuele reacties)
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:07 schreef Mr.G het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk demeest effectieve manier van tentamen voorbereiding.
Ja, dat laat ik weten!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:08 schreef Thisbe het volgende:
Allen en Overy is nou niet direct een kantoor waarbij ik zou willen gaan werken.![]()
Ik ben benieuwd naar de gespreken Pool, laat je weten hoe het afgelopen is?
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....
Zo moeilijk is het nou ook allemaal weer niet![]()
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:31 schreef Leonoor het volgende:
Hmm ik ben toch minder studienerd dan gedacht! Ik lees alles 1x door, ga naar alle hoorcolleges en werkgroepen (voorbereid) en that's it eigenlijk.
Ga nu dus ook weer braaf aan de slag voor Handels-Rechtspersonen werkgroep van straks. Ben je er weer een keer bij Markzman (faalhaas echt!).
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.
Ook een goede tip, ga ik ook een keer proberen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"
Altijd goed.
Heb jij die niet dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:00 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Heb jij die niet dan?
Ik heb zo'n syllabus met daarin de tentamens van vorig jaar van onze vakken....
Die kreeg ik gewoon bij het halen vd andere syllabussen aan het begin van het jaar....
Die zijn best handig hoorquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegt![]()
ThanX!quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat laat ik weten!Over een half uurtje heb ik mijn gesprek bij De Brauw. Morgen de andere drie.
Vanochtend was het al erg goed geregeld! Nette locatie, alles op tijd, leuke speech van Tom van 't Hek en de lunch was beter dan alle voorgaande jaren samen.![]()
Openingswoord van de commissie was ook top, goede sneer naar de UvT dat die geen poot uitgestoken heeft om de organisatie te helpen.![]()
Dat zou indd heel fijn zijnquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Asser/Hartkampquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Ik ben er nu mee bezig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:26 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dat zou indd heel fijn zijn![]()
Ga jij die artikelen van tevoren al opzoeken Guy, of doe jij dat op de dag zelf?
Ik moet dat VPN eerst nog eens aan de praat krijgen![]()
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:36 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik ben er nu mee bezig.
Het zou echt te mooi zijn als ik het zou kunnen uitbesteden, helaas geen bevriende advocaten binnen handbereik
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.
Je krijgt er maar 1 dag de tijd voor en het is veel werk veel advocaten kunnen dat niet missen maar ik twijfel er niet aan dat er studenten zijn die het wel doen.
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.
Ik doe dit in de bieb dat werkt lekker rustig en op dat moment zijn er veel rechten studenten die je eventueel even kunnen helpen als je een vraag hebt. Vergeet niet een bieb plek te reserveren, dat is wel zo handigquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
8 pagina's... das een boel werk denk ik zoquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
Wat voor zaken? Je kunt altijd zoeken op Data Juridica etc voor artikelen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:06 schreef Mr.G het volgende:
Zijn er eigenlijk juridische internet sites waar wel eens wat gepubliceerd wordt?
Ja, dat valt inderdaad tegen. Je hebt er gelukkig wel van 8 uur op maandag tot 16 uur op dinsdag. Maar het wordt wel nachtwerk, vorige keer heb ik van 8 tot 19 en van 23 tot 0.30 doorgewerkt. En toen 's ochtends weer van 7 tot 15.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
8 pagina's... das een boel werk denk ik zo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |