Ja, dat laat ik weten!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:08 schreef Thisbe het volgende:
Allen en Overy is nou niet direct een kantoor waarbij ik zou willen gaan werken.![]()
Ik ben benieuwd naar de gespreken Pool, laat je weten hoe het afgelopen is?
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:45 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik lees het allemaal 1 keer door, markeer dan in mijn boek de belangrijke passages en leer die. Verder kijk ik in die tentamenbundel ook nog even hoe de vragen van vorig jaar waren....
Zo moeilijk is het nou ook allemaal weer niet![]()
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:31 schreef Leonoor het volgende:
Hmm ik ben toch minder studienerd dan gedacht! Ik lees alles 1x door, ga naar alle hoorcolleges en werkgroepen (voorbereid) en that's it eigenlijk.
Ga nu dus ook weer braaf aan de slag voor Handels-Rechtspersonen werkgroep van straks. Ben je er weer een keer bij Markzman (faalhaas echt!).
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik lees helemaal niks, en schrijf ieder tentamen een gemotiveerde uitspraak waarom de onjuiste vraagstelling tot niet ontvankelijkheid van de vragen moet leiden. Kom ik altijd mee weg.
Ook een goede tip, ga ik ook een keer proberen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Net als met "Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden beschik ik over te weinig informatie"
Altijd goed.
Heb jij die niet dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:00 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Tentamen bundel? Weet jij iets wat ik niet weet?
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Heb jij die niet dan?
Ik heb zo'n syllabus met daarin de tentamens van vorig jaar van onze vakken....
Die kreeg ik gewoon bij het halen vd andere syllabussen aan het begin van het jaar....
Die zijn best handig hoorquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Daar herrinner ik me wel iets van ja, nu je het zegt![]()
ThanX!quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat laat ik weten!Over een half uurtje heb ik mijn gesprek bij De Brauw. Morgen de andere drie.
Vanochtend was het al erg goed geregeld! Nette locatie, alles op tijd, leuke speech van Tom van 't Hek en de lunch was beter dan alle voorgaande jaren samen.![]()
Openingswoord van de commissie was ook top, goede sneer naar de UvT dat die geen poot uitgestoken heeft om de organisatie te helpen.![]()
Dat zou indd heel fijn zijnquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Asser/Hartkampquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:21 schreef Mr.G het volgende:
Maandag take homes tentamen privaatrecht B. Proefadvies schrijven en zelf jurisprudentie en relevante artikelen vinden.
Hebben jullie misschien nog tips voor jurisprudentie en artikelen die zouden passen bij het onderwerp verbintennissenrecht>?
Denk aan:
Onrechtmatige/rechtmatige daden
overeenkomst nietig/vernietigbaar
wilsgebreken
etc etc
Ik ben er nu mee bezig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:26 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dat zou indd heel fijn zijn![]()
Ga jij die artikelen van tevoren al opzoeken Guy, of doe jij dat op de dag zelf?
Ik moet dat VPN eerst nog eens aan de praat krijgen![]()
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:36 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik ben er nu mee bezig.
Het zou echt te mooi zijn als ik het zou kunnen uitbesteden, helaas geen bevriende advocaten binnen handbereik
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat hier geen rekening mee wordt gehouden, als je vader advocaat is oid is een advies snel gevraagd, dat lijkt mij onwenselijk, het betreft hier toch een serieuze toets neem ik aan?
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Heel serieus, ze zijn ook echt heel streng het regelt onvoldoendes bij zulke toetsen. Alle informatie die je gebruikt daar moet de bron van vermeld worden in de noot. Het eindwerk word ook nog door een programma gecontroleerd op fraude, klakkeloos dingen overnemen van internet of samen werken met mede studenten.
Je krijgt er maar 1 dag de tijd voor en het is veel werk veel advocaten kunnen dat niet missen maar ik twijfel er niet aan dat er studenten zijn die het wel doen.
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoeveel pagina's? Gewoon goed kopieren met bronvermelding dus begrijp ik? Een advocaat is waarschijnlijk wel veel sneller, hij weet precies waar hij moet kijken, al dan niet met kennis uit eerdere zaken.
Ik doe dit in de bieb dat werkt lekker rustig en op dat moment zijn er veel rechten studenten die je eventueel even kunnen helpen als je een vraag hebt. Vergeet niet een bieb plek te reserveren, dat is wel zo handigquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
8 pagina's... das een boel werk denk ik zoquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het moet een pagina of 8 zijn volgens mij. Maar indd, als je vader advocaat is een paar uur de tijd heeft heb je een groot voordeel jaHad mijn vader nou maar Rechten gestudeert
![]()
![]()
Het is voor Privaatrecht, je moet dan een juridisch advies aan iemand schrijven nav een casus. Het is een take-home tentamen dat dus heel serieus is omdat 2 van deze adviezen je punt voor dit vak vormen...
Heel veel kopieren is volgens mij niet echt de bedoeling, je moet echt de stof toepassen op de geschetste casus. Maar als er indd mensen zijn die goed bruikbare artikelen weten voor de door Mr. G geschetste onderwerpen zou dat heel handig zijnIk ga sowieso ook nog wel zelf op zoek hoor
![]()
Doe jij dit nu eigenlijk in de bieb Guy of vanuit huis?
Wat voor zaken? Je kunt altijd zoeken op Data Juridica etc voor artikelen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:06 schreef Mr.G het volgende:
Zijn er eigenlijk juridische internet sites waar wel eens wat gepubliceerd wordt?
Ja, dat valt inderdaad tegen. Je hebt er gelukkig wel van 8 uur op maandag tot 16 uur op dinsdag. Maar het wordt wel nachtwerk, vorige keer heb ik van 8 tot 19 en van 23 tot 0.30 doorgewerkt. En toen 's ochtends weer van 7 tot 15.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
8 pagina's... das een boel werk denk ik zo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |