Aangezien de voorzieningen voor asielzoekers uit de algemene middelen betaald worden, betalen ze er ook aan meequote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:25 schreef TranceAction het volgende:
Ik vraag me af. Als degenen die zo zitten te janken dat is uitgezet haar levensonderhoud en eventuele uitkeringen zouden moeten betalen zouden ze dan nog zo tegen haar uitzetting zijn?
Hoogopgeleid ben ik niet nee, maar ik werk wel 40 tot 50 uur in de week, Ik volg wel constant opleidingen om mijn kennis te vergroten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dan mogen ze jou als eerste het land uitzetten, zo te zien ben je niet inzetbaar in de kenniseconomie.
Als je had gelezen, zag je dat het hier om iemand ging die voor oorlog is weggevlucht en hierdoor asiel heeft gekregen.
Oorlog is voorbij, persoontje terug.
Klopt, maar dat heeft hier niets mee te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hoogopgeleid ben ik niet nee, maar ik werk wel 40 tot 50 uur in de week, Ik volg wel constant opleidingen om mijn kennis te vergroten.
Ik kots op mensen die doelbewust op kosten van de staat leven en weigeren mee te participeren in onze samenleving, We zijn de laatste afgelopen jaren overspoelt met dit soort walgelijke figuren.
Nederland zou iedere mogelijkheid moeten halen om kennis binnen te halen, ook als dit een oorlogs vluchteling betreft ja!!
Amerikaans asielbeleidquote:Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan het australische / amerikaanse asielbeleid. Heb je een kwaliteit die de maatschappij goed kan gebruiken dan ben je welkom, heb je de maatschappij niks te bieden dan blijft de deur dicht.
Je kunt je uitzetbeleid nu eenmaal niet baseren op de IQ-waarde van een asielzoeker. Dat is wat ik wil zeggen. Snap you?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.
Willen we over 20 jaar nog wat betekenen in de wereld dan hebben we ASAP (hoog)opgeleiden mensen nodig die de armen uit de mauwen willen steken voor Nederland. Maar nee Nederland doet hard zijn best om zijn kennis zo snel mogelijk af te stoten naar het buitenland. HULDE!!!!![]()
Maaratquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:31 schreef Quarks het volgende:
[..]
Klopt, maarat heeft hier niets mee te maken
Een typo is iets anders dan een taalfout (mauw i.p.v. mouw).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
MaaratZegt er een wat over mijn gramatica
![]()
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je kunt je uitzetbeleid nu eenmaal niet baseren op de IQ-waarde van een asielzoeker. Dat is wat ik wil zeggen. Snap you?
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten nietquote:Voorbeeld: Jij schrijft 'mauwen' ipv 'mouwen' en 'paracieten' ipv 'parasieten', dat vind ik betrekkelijk dom. Als je een asielzoeker zou zijn, zou jij dus eerder het land uitmoeten dan een asielzoeker die wel goed kan spellen. Eerlijk en rechtvaardig hè?
Helaas heb ik me inderdaad laten verleiden om een kinderachtige reactie te plaatsen op jou kinderachtige post jaquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:37 schreef Quarks het volgende:
[..]
Een typo is iets anders dan een taalfout (mauw i.p.v. mouw).
Wordt de discussie je teveel?
Je weet verdomt goed wat ik bedoelquote:
We hebben niet alleen mensen nodig met academische kwaliteiten, maar ook lager opgeleide mensen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Omdat er in uitspraak geen verschil zit nee.quote:[..]
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten niet![]()
Lees de volgende regel, dan weet je verdomd goed wat ik hier mee wil zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Quarks het volgende:
[..]
We hebben niet alleen mensen nodig met academische kwaliteiten, maar ook lager opgeleide mensen.
Nee binnen bedrijven wordt er inderdaad geen gebruik gemaakt van schriftelijke communicatie.quote:Omdat er in uitspraak geen verschil zit nee.
Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Beleid maken op basis van subjectieve normen is iets wat mij huiverig maakt. Daarom zul je ook domme mensen die terecht asiel aanvragen moeten accepteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.
[..]
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten niet![]()
schoolgeld en haar boeken worden allemaal betaald door de school...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:59 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
ja net als nl jou uitkering gaat betalen later als je groot wordt![]()
Generalisatie ten top.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:45 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.
Ik voeg inderdaad wat toe aan de maatschappij een stukje norm besef, realiteitszin, eigen verantwoordelijkheid, het besef dat je moet knokken voor je positie in nederland / de wereld door je kennis / vaardigheden continu te vergroten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.
Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:53 schreef Quarks het volgende:
[..]
Generalisatie ten top.
Er zijn weet ik hoeveel lager opgeleide mensen die belangrijke posities vervullen in onze maatschappij.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...quote:Er is inderdaad een groep mensen die zonder goede rede niet werkt, dit betekent niet dat iedereen zo is.
Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:04 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!
[..]
Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...
Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:07 schreef Quarks het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.
De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:12 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.
Back ontopic dan maar.
Ja jochie je hebt gelijk, now happy.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:13 schreef Quarks het volgende:
[..]
De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.
Hee, vrede op aarde en zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ja jochie je hebt gelijk, now happy.
Neen, maar het is wel een plek waar dit meisje geen extra kosten meer oplevert. Het schoolgeld is immers al betaald, en ze heeft onderdak en zorg. Het kost de staat niks extra als ze haar die 4 maanden laten uitzitten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:13 schreef SocialDisorder het volgende:
aangezien ik het met je eens ben inzake argument 1, blijft over argument 2 & 3.
2: je zegt dat de stelling is of het terecht is of dat meisje terug naar Kosovo moet. Het staat in de wet, DUS is het terecht. Alleen het stelletje idealisten dat nog steeds denkt dat we hier in een utopie leven waarin geld aan bomen groeit, en we elke dag "oh what a beautiful day" zingend naar onze hobby gaan. Wake up and smell the coffee!
Nee, maar we hebben wel een vluchtelingenverdrag getekend. Er wordt voldoende geld uitgetrokken voor asielzoekers, de stroom is flink verminderd, dus dit hypothetische Congolese meisje valt niet buitne de boot omdat de Kosovaarse "haar plaats inneemt". Zij is immers uit de procedure, uit een AZC. Sterker nog, er kan nu iemand niet uitgezet worden omdat zij een plaats in een uitzetcentrum bezet (zelfde drogredenering).quote:We kunnen geen onderdak bieden aan de wereld. Nederland is nog geen procent van de totale oppervlakte van landen waar de shit in de pan ligt. We moeten wel keuzes maken.
Stel dat we dat meisje hier laten. Hypothetisch. Morgen klopt er een meisje uit Congo aan. Moeten we die dan wegsturen, omdat de middelen om vluchtelingen te helpen op zijn?
Komt het bevel tot uitzetting eigenlijk wel van een rechter?quote:Argument 3 gaat hier een beetje op door. Of ze het wist toen ze hier aankwam durf ik inderdaad te betwijfelen, maar ze is inmiddels 18. Bijna 19. Ze heeft 7 jaar in die processen rondgelopen. Dan mag ik hopen dat je wel weet dat als je verzoek afgewezen wordt, je terug moet naar het land van herkomst.
Gelukkig opereert de Nederlandse wet niet op ethische gronden, maar op rationalisme. Dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk behandeld wordt, en je niet afhankelijk bent van wat een rechter ethisch of onethisch vindt.
Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.quote:Stel je eens voor dat een rechter het niet ethisch zou vinden dat Mohammed B tot levenslang veroordeeld zou worden, omdat hij ook maar een product en slachtoffer van de gemene Hollandse samenleving is. Wat dan?
Het een achterlijke regio noemen is trouwens borderline, Fortuyn is daar een keer op gepakt, dus denk eraan.
Want some more?
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Moet je mij eens vertellen waar een reguliere migrant dat allemaal kan krijgen, want dan heb ik nog wat tegoed van vadertje staat!
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.
Zit het topic weer te volgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.
Er is ook volop werk voor hoogopgeleid personeel. Er is absoluut een overschot aan dat soort banen dat het nodig is vooral veel hoogopgeleide jongeren naar Nederland te halen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hè!
Lees ook de rest van de posts even, dan zal je zien dat ik in een bredere discussie zat over migranten in het algemeen en niet dit meisje in het bijzonder.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.
Geweldig, een half jaar school missen en dan staatsexamen mogen doenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hè!
Duh! Ik ben 42 jaar, moeder van 2 kinderen, verrekte het vroeger om te leren, ben uiteindelijk secretaresse geworden, maar zit nu door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zit het topic weer te volgen.![]()
Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel![]()
Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders![]()
Wake up and smell the coffee.![]()
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef Vhiper het volgende:
Ja, vluchtelingen krijgen hier inderdaad van alles, nogal logisch aangezien ze voor hun leven hebben moeten vluchten en dus niet bepaald voorbereid hier naartoe hebben kunnen komen.
Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:25 schreef Vhiper het volgende:
Laat haar gewoon haar schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef vid het volgende:
Hahaha, ja dat maakt een verschil? Of je nou met een naar Kosovo gesleept of gestuurd wordt. Hou toch op.
Waar het om gaat is dat het een kind is dat weggestuurd wordt, een kind waar deze maatschappij iets aan zou hebben. We streven toch naar een kenniseconomie? VWO studenten deporteren lijkt me dan niet de beste oplossing. Bovendien is Kosovo nog steeds een perspectiefloos gat, en iemand daar naartoe sturen vind ik persoonlijk een misdaad.
Maar vertel jij mij eens, waarom zou ze hier niet moeten blijven? Ik heb eerlijk gezegd meer last van al die boeren die elk weekend hier naar Amsterdam komen om mijn stad onder te kotsen dan van hard werkende en hard studerende immigranten. Waarom sturen we hun niet lekker allemaal naar Kosovo?
Dus elke student kan met z'n boeken thuis het laatste halfjaar van een examenjaar wel thuis gaan zitten? Dan kunnen we net zo goed het laatste halfjaar middelbare school afschaffen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.
[..]
[quote]Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.
Gezien het feit dat ze daar weer opnieuw kan beginnen, lijkt me die "voorsprong" eerder een achterstandquote:Op maandag 23 januari 2006 10:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.
Ze zat hier op een F-Status....
Situatie veilig: Terug, moet belastingbetalend nederland haar opleiding betalen, laat heer maar lekker afmaken thuis: Ze heeft met de "geweldige qualiteit" van het NL onderwijs een enorme voorsprong daar
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:36 schreef Gia het volgende:
Om welke reden zou ze hier moeten blijven?
voor het eerst dat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.
Of om al die oude AOWers te onderhouden. Lijkt me ook wel iets hebben.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er per jaar wel meer asielzoekers worden uitgezet en ik niet voor iedere asielzoeker hier een topic ben tegengekomen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef desiredbard het volgende:
We hebben het hier over een assielzoeker die op een F status, alvolgens deze status, uitgewezen wordt. Dat er mischien ietwat coulantie mag zijn voor het feit dat ze over twee maanden haar eindexamen haalt is iets anders. Maar de VMBO TS halt waarschijnlijk hetzelfde topic gestart als ze naar haar laatste examen was ge-exporteerd.
Hoezo hengeloosequote:Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html
Ja, en dan zetten we er de kosten van een relmarokkaan, een pure autochtoon en een babyboomer tegenover en dan beslissen we op grond van financiële stats wie er het meest ongewenst is!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
En wat is een Turk die in Hengelo woont dan? Is dat gelijk geen Hengeloër meer dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:04 schreef desiredbard het volgende:
Hoezo hengeloose
Ze is geen Nederlandse dus zeker geen hengeloose
Daarom wodrt ze ook uitgezet
Nou en? Hoeveel geld gaat er jaarlijks als kinderbijslag de grens over? Laten we daar eens wat aan doen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
Verschilt per gemeente, maar dit kan een aardige indicatie geven:quote:Op maandag 23 januari 2006 12:10 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vraag het puur uit interesse omdat het argument dat ze ons als gemeenschap geld gekost heeft. Ben best benieuwd waar dat argument vandaan komt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:28 schreef Vhiper het volgende:
Weer een prachtig voorbeeldje van het compleet falen van het beleid van Verdonk![]()
Als die Turk een Nederlands Paspoort heeft kan die Hengeloer zijn hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 12:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En wat is een Turk die in Hengelo woont dan? Is dat gelijk geen Hengeloër meer dan?
Of is die in jouw ogen alleen maar Turk, niks meer niks minder?
Of was het toch weer een poging van je om een stok te vinden om mee te slaan?
Moet dat dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Dan nog, wat hierboven ook beschreven staat, in hoeverre verwacht jij dat dat geld terugstroomt naar NL, als zij weer in Kosovo zit?
Hoe oud was ze toen ze hier kwam? Das al denk ik zowiezo 10 jaar geleden, ze is hier helemaal aangepast, spreekt kennelijk vloeiend nederlands. Probeer je dan maar eens in kosovo weer aan te passen..quote:Op maandag 23 januari 2006 12:48 schreef RaisinGirl het volgende:
Dit meisje heeft nog steeds een toekomst voor zich met mogelijkheden en kansen om zich te ontwikkelen.
zoals er al stond krijgt ze het nederlands staatsexamen. neem aan dat ze de taal van haar ouders snel genoeg oppakt.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:54 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hoe oud was ze toen ze hier kwam? Das al denk ik zowiezo 10 jaar geleden, ze is hier helemaal aangepast, spreekt kennelijk vloeiend nederlands. Probeer je dan maar eens in kosovo weer aan te passen..
Ook al kwam ze hier 10 jaar geleden, dan spreekt ze de taal van haar ouders idd natuurlijk nog. De taal die je de eerste 8 a 10 jaar van je leven hebt geleerd en gesproken, is heus niet totaal uit je systeem verdwenen. Zeker niet als hij thuis door je ouders werd gesproken.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals er al stond krijgt ze het nederlands staatsexamen. neem aan dat ze de taal van haar ouders snel genoeg oppakt.
Niet, of we haar nu of na haar examen terugsturen maakt daarin geen verschil. Hooguit kan ze met een goede opleiding haar land helpen zich verder op te bouwen, wat ons op termijn ontwikkelingsgeld scheelt en is dit ook niet het geval, hebben we in ieder geval iemand aan een goede opleiding geholpen. Nu afkappen en eruit schoppen is helemaal verspilling, aangezien ze dan zelfs dat niet heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:28 schreef SocialDisorder het volgende:
dat is het asielzoekersgeld. Geld dat we sowieso kwijt waren geweest. Ik ben benieuwd naar de schoolkosten waar je over had vhiper.
-edit- net gelezen dat de schoolkosten er ook in staan
Dan nog, wat hierboven ook beschreven staat, in hoeverre verwacht jij dat dat geld terugstroomt naar NL, als zij weer in Kosovo zit?
Zoals ik al eerder zei: Aan dat staatsexamen heeft ze niets, tenzij je wilt stellen dat het laatste halfjaar van de middelbare school niet van belang is en iedereen zonder ook wel kan slagen voor de examens.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals er al stond krijgt ze het nederlands staatsexamen. neem aan dat ze de taal van haar ouders snel genoeg oppakt.
Dat is inderdaad wel min of meer zo. Wanneer beginnen de examens, in april of mei? Wat ik me herinner van de laatste paar maanden voor de examens is dat er niet zoveel nieuwe stof nog langskwam. Het was vooral herkauwen en alvast wat oude examens oefenen.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
... tenzij je wilt stellen dat het laatste halfjaar van de middelbare school niet van belang is en iedereen zonder ook wel kan slagen voor de examens.
In dat geval stel ik voor de examens van nu af aan gewoon meteen in januari te geven en een half schooljaar te schrappen. Voila, heb ik vast de bezuinigingen voor komend jaar geregeld.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:46 schreef Lkw het volgende:
Dat is inderdaad wel min of meer zo. Wanneer beginnen de examens, in april of mei? Wat ik me herinner van de laatste paar maanden voor de examens is dat er niet zoveel nieuwe stof nog langskwam. Het was vooral herkauwen en alvast wat oude examens oefenen.
Zijn we het daar tenminste over eensquote:Neemt niet weg dat ook ik het veel stijlvoller had gevonden als haar pas na de examens was verzocht de biezen te pakken.
42 jaar en 2 kinderen!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh! Ik ben 42 jaar, moeder van 2 kinderen, verrekte het vroeger om te leren, ben uiteindelijk secretaresse geworden, maar zit nu door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.
Je zit er dus iets naast met je aanname.
Het gaat natuurlijk wel meer dan om een taalbarriere..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Mja, heb wel gelijk in. Toch vraag ik me werkelijk af of het wel goed zal komen daar. Ik betwijfel het, net als een ander dergelijk land zullen ze daar ook argwaan hebben tegen vluchtelingen die terugkomen (tuurlijk is het geen Congo, maar toch..)..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:32 schreef Lkw het volgende:
@ Timmyasd: Misschien moet Kosovo zich wel aan haar aanpassen ipv andersom. Misschien moet je niet onderschatten dat dit meisje in Kosovo wel eens van veel meer waarde zou kunnen zijn dan in Nederland en helpt het dat gebiedje juist enorm als er dit soort - voor begrippen aldaar - hogeropgeleiden binnenstromen.
Je moet dingen ook eens positief zien hè
Ik heb anders niemand dat zien zeggen...Een quoteje misschien om de zaak wat te verduidelijken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:27 schreef SocialDisorder het volgende:
Het blijft grappig om te lezen. "Iedereen gelijk! Maar kunnen we voor deze geen uitzondering maken?"
Dit:quote:Op maandag 23 januari 2006 18:25 schreef Devlinsect het volgende:
Gezien je reacties is het niet verwonderlijk dat ik je als een 20 jarige schat.![]()
Was sarcastisch bedoeld. Ik zeg daar dus mee dat er gewoon erg veel hoogopgeleide mensen niet aan een baan kunnen komen op hun vakgebied.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.
Er is ook volop werk voor hoogopgeleid personeel. Er is absoluut een overschot aan dat soort banen dat het nodig is vooral veel hoogopgeleide jongeren naar Nederland te halen.
bewijst dus des te meer dat je het topic niet gevolgd heb, wat je wel beweert, anders had je wel begrepen dat die post van mij sarcastisch was.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zit het topic weer te volgen.![]()
Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel![]()
Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders![]()
Wake up and smell the coffee.![]()
Ze is door de directeur de klas uit gesleurd, vertelt dat ze zich bij de politie moet melden halverwege de schooldag (Begin van de middag), waar ze vertelt is dat ze moet optieven en vervolgens achter de tralies is gemikt, zo staat het in het persbericht van de politie zelf (in wat leukere woorden):quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:17 schreef MrDrako het volgende:
Ik denk dat de meest realistische en onderbouwde posts in dit topic van RaisinGirl zijn,
hoe zielig dit meisje dan wel niet is, het blijft een feit dat ze wist dat dit ging gebeuren, en niet plotseling de klas uitgesleurd werd,
quote:Een medewerker van de vreemdelingenpolitie is naar de school gegaan. Hij heeft zich bij een docent gemeld en deze heeft het meisje opgehaald. In diens bijzijn is haar uitgelegd, dat zij zich aan het begin van de middag op het politiebureau in Winterswijk diende te melden. Hier is haar de afgewezen beschikking van de Immigratie en Naturalisatiedienst uitgereikt.
Betrokkene wist, dat zij bij een negatieve beschikking Nederland diende te verlaten. Om de terugkeer te effectueren is zij in vreemdelingenbewaring gesteld.
Tsja, zo werkt nieuwsvergaring. Als niemand z'n bek opentrekt, verdwijnt alles in de doofpot.quote:en alleen omdat er een stel vwo leerlingen moord en brand lopen schreeuwen, komt dit geval in het nieuws.
Ach, het is een van de vele voorbeelden van het falende beleid van Verdonk.quote:Compleet onterecht word dit vervolgens aangehaald om verdonk zwart te maken.
Gynaecoloog...en WAO....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.
Wat voor werk ik deed staat in dezelfde post. Kun je dus lezen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Gynaecoloog...en WAO....
wat voor werk deed je dan....
ik wil niet lullig zijn maar met 42 had je dan toch met vervroegd pensioen moeten zijn
Secretaresse-opleiding gehad....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:47 schreef desiredbard het volgende:
het spijt me dat te horen, en ik moet gemist hebben wat je deed, misschien een vooroordeel op de WAO, maar er zijn dingen als herscholing en ander werk.
Maar ok we gaan off topic
Terug naar uitzetting van illegaal in Nederland verblijvende vreemdelingen
Ja maar ze is een AFGEWEZEN asielzoeker. Haar kosten mogen dus niet meer uit dat potje betaald worden en ze zal uitgezet worden, dus nogmaals de vraag...als ze zou mogen blijven als jij haar levensonderhoud (en eventueel aanspraak op evt. sociale voorzieningen) zou betalen. Zou je dan nog zo graag willen dat ze blijft?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Aangezien de voorzieningen voor asielzoekers uit de algemene middelen betaald worden, betalen ze er ook aan mee![]()
Hee dude je moet niet zo vaak uit het medicijnkastje van je oma snoepenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:51 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
Het Amerikaanse, Canadese, Nieuw Zeelandse en Australische immigratiebeleid zijn anders een flink stuk milder dan het Nederlandse. Amerika kan je via een loterij zelfs zonder enige eis binnenkomen![]()
Sorry hoor maar ik geloof er helemaal niks van dat ze er is uitgesleurd. en volgens nieuwsberichten is ze niet in de cel gemikt, maar in een centrum voor mensen die worden teruggestuurd naar hun land van herkomst.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:21 schreef Vhiper het volgende:
Ze is door de directeur de klas uit gesleurd, vertelt dat ze zich bij de politie moet melden halverwege de schooldag (Begin van de middag), waar ze vertelt is dat ze moet optieven en vervolgens achter de tralies is gemikt, zo staat het in het persbericht van de politie zelf (in wat leukere woorden):
Ja en ze is ook nog gemarteld met hete strijkijzersquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik geloof er helemaal niks van dat ze er is uitgesleurd. en volgens nieuwsberichten is ze niet in de cel gemikt, maar in een centrum voor mensen die worden teruggestuurd naar hun land van herkomst.
Ja er gaan geruchten dat daar proeven met mensen worden gedaanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:27 schreef Neuralnet het volgende:
Wat lopen sommige mensen toch te janken. Men kan het nooit goed doen. In onze rechtstaat mag iedereen procederen tegen een beslissing. Elk geval wordt apart bekeken. Daarna kan er nog hoger beroep en cassatie bij de Hoge Raad volgen. En niet alleen voor hetgeen waar men in beginsel tegen procedeert, maar dat proces kan zich keer op keer herhalen door tegen elk besluit in beroep te gaan. Conclusie: wie tegen beter weten in alsmaar doorgaat met procederen, zorgt er zelf voor dat het verblijf in Nederland langer wordt.
Gelukkig is het niet zo dat degene die in een proces tijd loopt te rekken automatisch zijn gelijk krijgt. Ik ben tegen het besluit om belasting te betalen. Ik kan daar 7 jaar voor procederen. Ik weet dat het kansloos is en ik kan na 7 jaar niet zeggen: het duurde 7 jaar, dus geen belasting meer voor mij. Zo krijg je na 7 jaar tegen beter weten in procederen ook niet zomaar een verblijfsvergunning. En nee, dat is niet zielig, want men neemt zelf het initiatief voor 7 jaar procederen. Ze had ook meteen kunnen oprotten.
Mede door dit soort gesodemieter pleit ik ervoor om beroep tegen een besluit om geen verblijfsvergunning te verlenen af te schaffen. Helaas gaat dat niet in onze rechtstaat. Daarom zie ik de mogelijkheid tot het verkregen van een verblijfsvergunning het liefst verdwijnen. Gooi de grenzen dicht en laat niemand meer binnen. Dan kan niemand meer 7 jaar procederen, is er meteen duidelijkheid en hebben we ook geen gezeik achteraf.
En wat de media betreft? Die blazen alles op. Ze zouden bijna willen beweren dat ons vertrekcentrum het nieuwe auswitz is.
Nederland politiestaatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
De douches zijn zeker omgebouwde gaskamers en op Schiphol wordt ze het vuur aan de schenen gelegd. Ja hoor, wij zijn allemaal neo-nazi's.
De rapporten van de laatste maanden over de IND lieten dus juist zien dat het de IND was die de zaken onnodig lang rekte. Is al maanden bekend, maar toch blijf ik bovenstaand argument van jou maar horen overal. Erg vreemd. Het lijkt wel of we liever dat andere beeld van de asielzoeker hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:27 schreef Neuralnet het volgende:
Wat lopen sommige mensen toch te janken. Men kan het nooit goed doen. In onze rechtstaat mag iedereen procederen tegen een beslissing. Elk geval wordt apart bekeken. Daarna kan er nog hoger beroep en cassatie bij de Hoge Raad volgen. En niet alleen voor hetgeen waar men in beginsel tegen procedeert, maar dat proces kan zich keer op keer herhalen door tegen elk besluit in beroep te gaan. Conclusie: wie tegen beter weten in alsmaar doorgaat met procederen, zorgt er zelf voor dat het verblijf in Nederland langer wordt.
Nee dus. Je kunt zelf even zoeken binnen Fok of ik Google het voor je bij elkaar, maar de feiten uit diverse rapporten zijn anders.quote:Gelukkig is het niet zo dat degene die in een proces tijd loopt te rekken automatisch zijn gelijk krijgt. Ik ben tegen het besluit om belasting te betalen. Ik kan daar 7 jaar voor procederen. Ik weet dat het kansloos is en ik kan na 7 jaar niet zeggen: het duurde 7 jaar, dus geen belasting meer voor mij. Zo krijg je na 7 jaar tegen beter weten in procederen ook niet zomaar een verblijfsvergunning. En nee, dat is niet zielig, want men neemt zelf het initiatief voor 7 jaar procederen. Ze had ook meteen kunnen oprotten.
Dat is al gedaan: het aantal beroepsmogelijkheden voor asielzoekers is jaaaaren geleden al ingekrompen. Dat van de IND niet. Desondanks slagen ze erin deze meid 7 jaar te laten wachten. Sommige gezinnen wachten al 12 jaar.quote:Mede door dit soort gesodemieter pleit ik ervoor om beroep tegen een besluit om geen verblijfsvergunning te verlenen af te schaffen. Helaas gaat dat niet in onze rechtstaat. Daarom zie ik de mogelijkheid tot het verkregen van een verblijfsvergunning het liefst verdwijnen. Gooi de grenzen dicht en laat niemand meer binnen. Dan kan niemand meer 7 jaar procederen, is er meteen duidelijkheid en hebben we ook geen gezeik achteraf.
Je hebt gelijk. Het coveren van dit soort sneue zaken is veel erger dan jouw termen als "oprotten" en "janken". Maar we kunnen niet allemaal zo genuanceerd zijn als jij, niet?quote:En wat de media betreft? Die blazen alles op. Ze zouden bijna willen beweren dat ons vertrekcentrum het nieuwe auswitz is.
Da's er nog maar eentje.quote:conclusies
Vreemdelingen die een aanvraag doen voor een reguliere verblijfsvergunning lopen het risico niet tijdig een beslissing te krijgen op hun aanvraag. Oorzaken hiervan liggen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst zelf, maar ook in het functioneren van de keten van organisaties die samenwerken bij de toelating van vreemdelingen (de vreemdelingenketen). Doordat goede afstemming ontbreekt, voelt niemand zich voor het geheel verantwoordelijk, kost de overdracht van aanvragen veel tijd en is er een grote kans op fouten. Er zijn geen heldere afspraken over hoeveel tijd ieder mag besteden aan het behandelen van een aanvraag en deze tijd wordt deels niet geregistreerd.
http://www.rekenkamer.nl/(...)00/modulesf/h3wds5p6
Hangt ervan af hoelang geleden de familie is teruggegaan. Na 5 jaar en 1 dag misschien welquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:17 schreef SocialDisorder het volgende:
Die 7 jaar is ook redelijk uit z'n verband getrokken, hoorde ik gisteren op het nieuws. Ze is naar Nederland gekomen, 7 jaar geleden, met haar ouders. Toen Kosovo weer veilig was, zijn ze terug gegaan, Taida is daarop weer naar Nederland gekomen, om haar opleiding af te maken.
Hoe je het ook went of keert, de IND heeft in deze de grens van 5 jaar niet overschreden.
Zij is als minderjarige regulier naar Nederland gekomen en binnengelaten?!quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:17 schreef SocialDisorder het volgende:
Die 7 jaar is ook redelijk uit z'n verband getrokken, hoorde ik gisteren op het nieuws. Ze is naar Nederland gekomen, 7 jaar geleden, met haar ouders. Toen Kosovo weer veilig was, zijn ze terug gegaan, Taida is daarop weer naar Nederland gekomen, om haar opleiding af te maken.
Hoe je het ook went of keert, de IND heeft in deze de grens van 5 jaar niet overschreden.
Man leer toch lezenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ze is door de directeur de klas uit gesleurd, vertelt dat ze zich bij de politie moet melden halverwege de schooldag (Begin van de middag), waar ze vertelt is dat ze moet optieven en vervolgens achter de tralies is gemikt, zo staat het in het persbericht van de politie zelf (in wat leukere woorden):
Uitgesleurd doe niet zo dramatisch, er is gevraagd zich bij de directeur te meldenquote:Naar aanleiding van een artikel in een regionaal ochtendblad met als kop: “Politie arresteert scholiere in klas” volgt hier onderstaande persverklaring:
De politie is hogelijk verbaasd over de berichtgeving met betrekking tot Taida Pasic. Gesuggereerd wordt dat het meisje in de klas gearresteerd is en dat is absoluut niet gebeurd. Dat is niet onze werkwijze en er is zo zorgvuldig mogelijk gehandeld.
Als politie begrijpen wij, dat de afwijzing van een verblijfsvergunning altijd hard bij de verzoeker en direct betrokkenen overkomt. Een dergelijke beslissing wordt na zorgvuldige afweging door de Immigratie en Naturalisatiedienst genomen. De vreemdelingenpolitie dient de regels uit te voeren.
Een medewerker van de vreemdelingenpolitie is naar de school gegaan. Hij heeft zich bij een docent gemeld en deze heeft het meisje opgehaald. In diens bijzijn is haar uitgelegd, dat zij zich aan het begin van de middag op het politiebureau in Winterswijk diende te melden. Hier is haar de afgewezen beschikking van de Immigratie en Naturalisatiedienst uitgereikt.
Betrokkene wist, dat zij bij een negatieve beschikking Nederland diende te verlaten. Om de terugkeer te effectueren is zij in vreemdelingenbewaring gesteld. Voorafgaand aan deze afwijzing loopt al een lang traject van juridische beslissingen die voor het meisje altijd negatief zijn uitgevallen.
Wel hebben de vreemdelingenpolitie en vluchtelingenwerk inmiddels alles in het werk gesteld, zodat het meisje in het voormalig Joegoslavië het Nederlandse staatsexamen kan doen.
Zoals ik zei, het was gisteren op het nieuws (NOS/RTL). Het internet wordt momenteel bevuild met eenzijdige berichtgeving rond Taida, tik Taida maar eens in Google in. Een tekstuele bron kan ik dus zo ééntweedrie niet vinden. Maar ik geloof dat je oude nieuwsuitzendingen ook terug kan kijken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zij is als minderjarige regulier naar Nederland gekomen en binnengelaten?!
Daar geloof ik geen flikker van. Naar mijn weten heb je uit Kosovo al een toeristenvisum nodig, en zeker een MVV als je langer dan 3 maanden regulier (voor o.a. studie) wilt verblijven. Bij moment van aankomen op Schiphol zou ze al linea recta door de luchtvaartmaatschappij teruggevlogen moeten worden, sterker nog, ze zou in Kosovo niet eens aan boord van het vliegtuig toegelaten moeten zijn zonder geldige papieren!
Heb je een duidelijke bron waar e.e.a. na te lezen is?
Misschien moet jij eens begrijpend leren lezen.quote:
Ze is toch echt tijdens schooltijd uit de klas gehaald en heeft zich moeten melden bij de directeur, waarna ze zich nog steeds tijdens schooltijd heeft moeten melden op het politiebureau, waarna ze is opgesloten.quote:Uitgesleurd doe niet zo dramatisch, er is gevraagd zich bij de directeur te melden
Gesleurd ?! Alleen omdat het een buitenlandse leerlinge was.![]()
Jammer, ik heb momenteel niet de mogelijkheden om online streams te bekijken en beluisteren. Mocht je toch nog een geschreven bron tegenkomen, zie ik het graag. Ik vind het namelijk erg vreemd als dit meisje regulier heeft binnen kunnen komen. Dan heeft de IND weer eens erg lopen slapen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het was gisteren op het nieuws (NOS/RTL). Het internet wordt momenteel bevuild met eenzijdige berichtgeving rond Taida, tik Taida maar eens in Google in. Een tekstuele bron kan ik dus zo ééntweedrie niet vinden. Maar ik geloof dat je oude nieuwsuitzendingen ook terug kan kijken.
Aan het begin van de middag/ na de lunch is deze afgewezen asielzoekster, (dus niet scholiere)quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens begrijpend leren lezen.
[..]
Ze is toch echt tijdens schooltijd uit de klas gehaald en heeft zich moeten melden bij de directeur, waarna ze zich nog steeds tijdens schooltijd heeft moeten melden op het politiebureau, waarna ze is opgesloten.
Dat is echter niet de wet, waarom zou een afgewezen asielzoekster, Nederlands onderwijs moeten genieten? Moeten we ook uitzondering gaan maken voor mensen die op de wachtlijst staan om een ingegroeide teennagel te laten verwijderen?quote:Al met al een ervaring die ik niet graag zou willen meemaken. Fatsoenlijker was geweest haar te melden dat ze het examenjaar mag afmaken, om zich vervolgens met gepakt koffertje te melden op het vliegveld.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:25 schreef desiredbard het volgende:
Aan het begin van de middag/ na de lunch is deze afgewezen asielzoekster, (dus niet scholiere)
in verzekerde bewaring gestelds om te voorkomen dat zij met hulp van anderen, in het criminele cirquit zou geraken..
Waarom? Omdat ze haar hele opleiding hier al legaal heeft gehad en ze nu een paar maanden van haar examen af zit en het dus absolute geldverspilling zou zijn die meid nu haar examen te ontzeggen, laat staan het feit dat je haar met een studieachterstand terugstuurt.quote:Dat is echter niet de wet, waarom zou een afgewezen asielzoekster, Nederlands onderwijs moeten genieten? Moeten we ook uitzondering gaan maken voor mensen die op de wachtlijst staan om een ingegroeide teennagel te laten verwijderen?
Illegaal was ze alquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Ja hoor, ze laten haar de hele ochtend nog op school zitten en ze moet zich vervolgens zelf melden op het bureau en dan vinden ze het nodig om haar op te sluiten omdat ze wel eens zou kunnen besluiten om illegaal te worden?![]()
Behoorlijk nutteloos lijkt me...
Die opleiding zou ze niet legaal gehad hebben omdat ze hier illegaal verbleefquote:Waarom? Omdat ze haar hele opleiding hier al legaal heeft gehad en ze nu een paar maanden van haar examen af zit en het dus absolute geldverspilling zou zijn die meid nu haar examen te ontzeggen, laat staan het feit dat je haar met een studieachterstand terugstuurt.
Wel huidige media aandacht zorgt er waarschijnlijk voor dat men nu helemaal voet bij stuk houdt.quote:Wettelijk gezien heb je gelijk, maar is een beetje fatsoen te veel gevraagd?![]()
Nee, dat was ze niet. Le-zen. Ze moest zich melden bij de politie om de laatste negatieve beschikking in ontvangst te nemen, en tot dat moment is iemand hier legaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Illegaal was ze al
Maar er zouden een mensen zijn die haar helpen verdwijnen
[..]
Niet dus.quote:Die opleiding zou ze niet legaal gehad hebben omdat ze hier illegaal verbleef
[..]
Ja, terwijl ze in de tussenliggende periode zonder begeleiding en met een gedwongen verhuizing zit.quote:Wel huidige media aandacht zorgt er waarschijnlijk voor dat men nu helemaal voet bij stuk houdt.
En aangaande vragen, nee heb je ja kan je krijgen, En zij kan haar examen alsnog gewoon doen zoals in dat stukje staat
Je bent pas illegaal in Nederland na afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning. Ze is dus al die tijd hier legaal geweest, hangende de uitspraak.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Illegaal was ze al
Maar er zouden een mensen zijn die haar helpen verdwijnen
Onzin dus.quote:Die opleiding zou ze niet legaal gehad hebben omdat ze hier illegaal verbleef
Zo'n gebrek aan normen en waarden is Verdonk en haar IND inderdaad niet vreemd.quote:Wel huidige media aandacht zorgt er waarschijnlijk voor dat men nu helemaal voet bij stuk houdt.
Met dien verstande dat ze de laatste paar maanden opleiding moet missen, welke niet voor niets gegeven word, natuurlijk.quote:En aangaande vragen, nee heb je ja kan je krijgen, En zij kan haar examen alsnog gewoon doen zoals in dat stukje staat
Ho ho, dat is al een stap verder. Wie aanleiding geeft tot het proces WEET dat hij jarenlang tijdrekt. Korte situatie schets:quote:De rapporten van de laatste maanden over de IND lieten dus juist zien dat het de IND was die de zaken onnodig lang rekte. Is al maanden bekend, maar toch blijf ik bovenstaand argument van jou maar horen overal. Erg vreemd. Het lijkt wel of we liever dat andere beeld van de asielzoeker hebben.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:40 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ho ho, dat is al een stap verder. Wie aanleiding geeft tot het proces WEET dat hij jarenlang tijdrekt. Korte situatie schets:
"Je moet vertrekken."
"Wat? IK ga procederen." <--- En dit is dus tijdrekken met voorbedachte rade. Ik ben verder niet geïnteresseerd in wat daarna komt aangezien dit de allereerste oorzaak is. De juiste reactie had moeten zijn:
"Ik pak mijn koffers."
Nee, die weet dat hij kan verwachten dat de IND net één keer vaker dan hij in beroep kan gaan en dus gaat en dat hierdoor de wettelijke termijn van 5 jaar waarschijnlijk overschreden gaat worden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:40 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ho ho, dat is al een stap verder. Wie aanleiding geeft tot het proces WEET dat hij jarenlang tijdrekt. Korte situatie schets:
Natuurlijk niet. Je mag volgens de wet beroep aantekenen als je meent dat er fouten zijn gemaakt in de procedure of als er nieuwe feiten zijn aan te dragen die alsnog jouw claim kunnen bevestigen.quote:"Je moet vertrekken."
"Wat? IK ga procederen." <--- En dit is dus tijdrekken met voorbedachte rade. Ik ben verder niet geïnteresseerd in wat daarna komt aangezien dit de allereerste oorzaak is. De juiste reactie had moeten zijn:
"Ik pak mijn koffers."
Oh je bedoelt de uitvoering van de regelgeving opgesteld door Jobje "theeleut" Cohenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zo'n gebrek aan normen en waarden is Verdonk en haar IND inderdaad niet vreemd.
Ach het is wat herhaalwerk die laatste paar maandjes.quote:Met dien verstande dat ze de laatste paar maanden opleiding moet missen, welke niet voor niets gegeven word, natuurlijk.
Nee jij onderschat het aantal mensen dat dit inderdada gebruikt om te rekken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Natuurlijk niet. Je mag volgens de wet beroep aantekenen als je meent dat er fouten zijn gemaakt in de procedure of als er nieuwe feiten zijn aan te dragen die alsnog jouw claim kunnen bevestigen.
Nu is de eerste beschikking standaard negatief. Als de IND nou eerst elke zaak goed zou behandelen en niet élke keer met dooddoeners kwam als "u kunt ook ergens anders asiel aanvragen" (als m'n tante wieltjes had, o wat zou ze rijden), dan hoefden al die beroepen niet eens.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:13 schreef desiredbard het volgende:
Oh je bedoelt de uitvoering van de regelgeving opgesteld door Jobje "theeleut" Cohen
Lekker makkelijk de laatste maanden van de middelbare school af te doen als "herhaalwerk". Schaf dan gewoon een halfjaar school af, doe die examens in januari en bespaar ettelijke honderden miljoenenquote:Ach het is wat herhaalwerk die laatste paar maandjes.
Dus zoveel mist ze niet
Onwaarschijnlijk, aangezien ze haar wel toelieten zichzelf te melden. Tussen tijd van het gesprek en het melden op het politiebureau had ze dus alsnog in rook kunnen opgaan.quote:Het feit dat ze in verzekering gesteld is, doet mij toch vermoeden, dat er meer aan het handje was. Er zijn namelijk ook afgewezen asielzoekers die zich met koffertje op vertrekdatum mogen melden
Ja joh, ondermijn de rechtspraak in Nederland even als het je uitkomtquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee jij onderschat het aantal mensen dat dit inderdada gebruikt om te rekken.
Als jij niet in het land van binnenkomst asielaanvraag maar doorreist hoor jij per defenitie afgewezen te worden, maar hier kan alsnog beroep tegen aangetekend worden.
3 oplossingen
1) Grenzen volledig dicht, absoluurt geen asiel aan niemand meer verlenen
2) Beroep tegen negatief advies afschaffen, bespaart tijd onzekereheid en werkdruk voor de persoon in kwestie en het IND
3) Beroep versneld toekennen en afhandellen, 1e negatief advies, persoon in verzekering stellen en binnen 7 dagen beroep afhandellen
quote:Bullshit natuurlijk. Je hebt het wettelijke recht tegen een besluit van de overheid in beroep te gaan en ook de overheid maakt fouten, zoals het hoge aantal toekenningen in beroepszaken duidelijk aantoont
Gaan we nou opeens toch weer de wet als argument gebruiken mensen omdat het op het emotionele vlak niet lukt? Dan is het heel simpel: uitgeprocedeerd = oprotten. Tot ziens.quote:Natuurlijk niet. Je mag volgens de wet beroep aantekenen als je meent dat er fouten zijn gemaakt in de procedure of als er nieuwe feiten zijn aan te dragen die alsnog jouw claim kunnen bevestigen.
Anders lees je de posts waarop geantwoord wordt, ook evenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:40 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
[..]
Gaan we nou opeens toch weer de wet als argument gebruiken mensen omdat het op het emotionele vlak niet lukt? Dan is het heel simpel: uitgeprocedeerd = oprotten. Tot ziens.
Dit meisje is waarschijnlijk toen ze de eerste keer kwam, als asielzoeker, direct naar Nederland gekomen met een vliegtuig. Tevens is haar zaak geen asielzaak meer, maar eentje van een reguliere verblijfsvergunning.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee jij onderschat het aantal mensen dat dit inderdada gebruikt om te rekken.
Als jij niet in het land van binnenkomst asielaanvraag maar doorreist hoor jij per defenitie afgewezen te worden, maar hier kan alsnog beroep tegen aangetekend worden.
3 oplossingen
En het Vluchtelingenverdrag domweg breken?quote:1) Grenzen volledig dicht, absoluurt geen asiel aan niemand meer verlenen
Dat doen ze zelf al bij de INDquote:2) Beroep tegen negatief advies afschaffen, bespaart tijd onzekereheid en werkdruk voor de persoon in kwestie en het IND
Gek genoeg zijn er genoeg afspraken over de tijdsduur. Die worden zonder uitzondering door de IND geschonden en met willekeur ingevuld.quote:3) Beroep versneld toekennen en afhandellen, 1e negatief advies, persoon in verzekering stellen en binnen 7 dagen beroep afhandellen
Ja raar he, mensen die willen zien dat de regels nageleefd wordenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:40 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
[..]
Gaan we nou opeens toch weer de wet als argument gebruiken mensen omdat het op het emotionele vlak niet lukt? Dan is het heel simpel: uitgeprocedeerd = oprotten. Tot ziens.
Ik acht dat nog steeds zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk. Een reguliere migrant wordt zonder geldige papieren op de luchthaven van vertrek al tegengehouden, al is het alleen maar dat vliegmaatschappijen er verantwoordelijk voor zijn dat mensen geldige visa op zak hebben, zo niet, moeten zij de terugreis betalen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 08:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit meisje is waarschijnlijk toen ze de eerste keer kwam, als asielzoeker, direct naar Nederland gekomen met een vliegtuig. Tevens is haar zaak geen asielzaak meer, maar eentje van een reguliere verblijfsvergunning.
Nee het gaat erom dat Vhiper anderszins de regel;s wil aanpassen in het voordeel van een afgewezen assielzoeker.quote:Op donderdag 26 januari 2006 08:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja raar he, mensen die willen zien dat de regels nageleefd worden![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat Vhiper anderszins de regel;s wil aanpassen in het voordeel van een afgewezen assielzoeker.
Verkort de beslissingstermijn dan maar, ipv het beroepsrecht te schenden. Het is natuurlijk van de gekke dat een IND bijvoorbeeld 6 maanden (!) over een beslissing mag doen (En zelfs DAT weten ze vaak niet eens te realiseren. Er is daar echt van alles en nog wat mis!)quote:Verder weet ik ook wel dat die aangedragen voorbeelden niet allemaal haalbaar zijn. Maar het versnellen van die asielprocedure van aanvraag tot laatste beroep binnen 3-6 maanden en bij laatste beroep metreen een charter van Minister Verdonk lijkt me ideaal voor alle betrokkenen.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Maar-T het volgende:
of je nuttig bent voor Nederland is geen criterium.
Het werkt hier niet zoals australie ofzo.
Enkel en alleen of je land van herkomst 'veilig' is.
Of Kalou goed kan voetballen is geen geldige reden.
Ik maak me dus niet kwaad om deze uitzetting alhoewel het zonde is van het talent van haar.
We zouden discrimineren als ze terugmoest en niks om haar gaven omdat ze toevallig een vmbo'er zou zijn (van goede wil). Dat gaan we als omgeving te ver.
IDDquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Maar-T het volgende:
of je nuttig bent voor Nederland is geen criterium.
Het werkt hier niet zoals australie ofzo.
Enkel en alleen of je land van herkomst 'veilig' is.
Of Kalou goed kan voetballen is geen geldige reden.
Ik maak me dus niet kwaad om deze uitzetting alhoewel het zonde is van het talent van haar.
We zouden discrimineren als ze terugmoest en niks om haar gaven omdat ze toevallig een vmbo'er zou zijn (van goed wil). Dat gaan we als omgeving te ver.
Van jou wel...de wet zegt wat andersquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:39 schreef speknek het volgende:
Van mij mogen mensen die in het examenjaar zitten wel even blijven om het diploma te halen.
Ja de wet is een afspiegeling van wat het meerendeel vindt. Als dus iedereen dat vindt kunnen we hem aanpassen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef desiredbard het volgende:
Van jou wel...de wet zegt wat anders
Oh dus als het merendeel van de bevolking zou vinden datquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja de wet is een afspiegeling van wat het meerendeel vindt. Als dus iedereen dat vindt kunnen we hem aanpassen.
Dat is niet raar. Het is raar dat er eerst een emotioneel argument wordt gebruikt in de zin van dat de wet niet deugt en hardvochtig is. Na uitgeluld te zijn wordt er vervolgens toch het argument van de wet gebruikt terwijl die net bestreden is. Ze doen alsof:quote:Ja raar he, mensen die willen zien dat de regels nageleefd worden
Weggaan uit een land waar geen oorlog heerst is geen vlucht.quote:Wat zouden Nederlanders zelf doen wanneer ze op de vlucht slagen
Sterker nog: als we 2 keer een kamermeerderheid krijgen voor een wetsvoorstel kan het gewijzigd worden.quote:Oh dus als het merendeel van de bevolking zou vinden dat
de grenzen volledig dicht moeten, of dat geen hoger beroep tegen afgewezen assiel moet kunnen worden aangetekend, kunnen we dat ook wijzigen?
De wet zegt wel zoveel waar we ons niet aan houden, of stel je hier nu ook voor elk gedoogbeleid dat we kennen overboord te gooien en in alle gevallen strikt de wet toe te passen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Van jou wel...de wet zegt wat anders
Lijkt me een goed idee..... zijn we namelijk niet meer een internationaal lachertjequote:Op donderdag 26 januari 2006 16:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De wet zegt wel zoveel waar we ons niet aan houden, of stel je hier nu ook voor elk gedoogbeleid dat we kennen overboord te gooien en in alle gevallen strikt de wet toe te passen?
Je standpunt is duidelijk, laat het even duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben en ik vind dat we eerder het internationale lachtertje zijn door zo'n meid niet eens haar eindexamen te gunnen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee..... zijn we namelijk niet meer een internationaal lachertje
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je standpunt is duidelijk, laat het even duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben en ik vind dat we eerder het internationale lachtertje zijn door zo'n meid niet eens haar eindexamen te gunnen.
Ach ja, "Dutch violate own laws: Kosovarian girl allowed to take exams before being send home" is natuurlijk de grote headline in het nieuws als we haar wel gewoon examen laten doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ja, ik zie al helemaal voor me dat Fox News gaat berichten "Kosovarian girl not allowed to take exams before being sent home".........
En dat zelfs het Witte Huis zich af gaat vragen of ze ons wel in Afghanistan willen hebben.
Vreemd dan dat er in het buitenland gelacchen wordt over de verscheidene gedoogbeleiden in Nederland en dat de verschillde documentaires Nederland aanhaalen als voorbeeld van mislukte integratie en doorgeslagen immigratie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je standpunt is duidelijk, laat het even duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben en ik vind dat we eerder het internationale lachtertje zijn door zo'n meid niet eens haar eindexamen te gunnen.
Ach meer in de trant van "Dutch violate own laws....yet again"quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ach ja, "Dutch violate own laws: Kosovarian girl allowed to take exams before being send home" is natuurlijk de grote headline in het nieuws als we haar wel gewoon examen laten doen![]()
BS-argument, ik stel nergens dat we internationaal een lachertje zullen worden als we haar wel examen laten doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ach ja, "Dutch violate own laws: Kosovarian girl allowed to take exams before being send home" is natuurlijk de grote headline in het nieuws als we haar wel gewoon examen laten doen![]()
desiredbard wel en op hem reageerde ik in eerste instantie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
BS-argument, ik stel nergens dat we internationaal een lachertje zullen worden als we haar wel examen laten doen.
Ik heb nog nooit van een dergelijke docu gehoord. Wel weet ik dat we er goed afkomen vergeleken bij Frankrijk bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vreemd dan dat er in het buitenland gelacchen wordt over de verscheidene gedoogbeleiden in Nederland en dat de verschillde documentaires Nederland aanhaalen als voorbeeld van mislukte integratie en doorgeslagen immigratie.
O ja? Vooralsnog staat Nederland bekend als het "gedoogbeleidland" dat in 1940 zichzelf in 5 dagen liet bezetten en het sinds 1970 nog eens dunnetjes laat overdoen door de vijand uit islamitische kringen. We zijn een slap volk. DAT is ons imago. Voor de rest zijn we junks en hoeren (Amsterdam).quote:Je standpunt is duidelijk, laat het even duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben en ik vind dat we eerder het internationale lachtertje zijn door zo'n meid niet eens haar eindexamen te gunnen.
Nederland is anders ook niet stabiel. Er heerst een koude oorlog waar elk moment de pleuris kan uitbreken en je wordt hier vermoord om je mening. Ik zou het eerder onmenselijk vinden om iemand te laten verblijven in deze omstandigheden...quote:Ik vind dat je iemand niet naar Kosovo terugstuurd, momenteel. Misschien is het daar niet levensgevaarlijk, maar stabiel is anders.
ook mee eens.quote:
Dat is gewoon een goede zin, hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Die verdonk NU probeert te bekleden TEN TIJDE van paars... jaja gelukkig begrijp je het zelf wel!!![]()
Begrijpend lezen: Ik stelde dat we dat al warenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
desiredbard wel en op hem reageerde ik in eerste instantie.
Misschien wat meer naar de BBC kijken ipv naar TALPAquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van een dergelijke docu gehoord. Wel weet ik dat we er goed afkomen vergeleken bij Frankrijk bijvoorbeeld.
De diamantbuurt is ook niet stabiel.....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:39 schreef GREENSKiN het volgende:
Ik vind dat je iemand niet naar Kosovo terugstuurd, momenteel. Misschien is het daar niet levensgevaarlijk, maar stabiel is anders. Dit al helemaal rekening houdende met de jonge leeftijd.
Wet = wet, bevel = bevel, doet er wat mij betreft niet toe. De geest van de wet is belangrijker dan de letter van de wet. Verdonk heeft de macht om uitzonderingen te maken.
Ach let maar niet op hem das zon anti-globalist. Iemand die bij het woord gezag al meteen roept "POLITIESTAAT" maar als ze worden aangevallen het hardst roepen om hulp.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De diamantbuurt is ook niet stabiel.....
Tering zeg het is internationaal veilig verklaard...daar is die wet gvd voor
Je mag ook geen 200km/h op de snelweg rijden...... Ik wil je wel eens aan horen tegen zo'n agent...."maar het is 02.00 am ...het gaat om de geest van de wet"![]()
Bulshit wetten zijn om je aan te houden en te handhaven.
Het hele verhaal in de telegraaf gaat nog iets verder:quote:AMSTERDAM - Het Kosovaarse meisje Taida en haar familie hebben bij vertrek uit Nederland een premie van 7000 euro opgestreken. Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingen Zaken) tegenover De Telegraaf bevestigd. Verdonk verwijt het meisje keer op keer misbruik te hebben gemaakt van de regels met als doel hier te kunnen blijven om het vwo af te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |