abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:44:48 #161
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34290583
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Lees de volgende regel, dan weet je verdomd goed wat ik hier mee wil zeggen.
Volgens jou moeten we dus het Amerikaans asielbeleid volgen.
Dat betekent dat we hier dus ook zo'n loterij moeten opzetten zodat iedereen het land binnen kan?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:45:38 #162
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34290613
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Quarks het volgende:

[..]

We hebben niet alleen mensen nodig met academische kwaliteiten, maar ook lager opgeleide mensen.
Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.
quote:
Omdat er in uitspraak geen verschil zit nee.
Nee binnen bedrijven wordt er inderdaad geen gebruik gemaakt van schriftelijke communicatie.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:46:46 #163
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_34290648
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:47:10 #164
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_34290664
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:40 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.
[..]

Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten niet
Beleid maken op basis van subjectieve normen is iets wat mij huiverig maakt. Daarom zul je ook domme mensen die terecht asiel aanvragen moeten accepteren.

Ik zou eerder pleiten voor (vervroegde) uitzetting in het geval van crimineel gedrag dan iemand voortrekken omdat hij van moeder natuur toevallig wat meer hersencellen heeft gekregen.
Stop the world, I want to get out.
pi_34290675
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:59 schreef Martijn23 het volgende:

[..]

ja net als nl jou uitkering gaat betalen later als je groot wordt
schoolgeld en haar boeken worden allemaal betaald door de school...
de school is hier al langer mee beizg...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:53:14 #166
100054 Quarks
pi_34290859
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:45 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.
Generalisatie ten top.
Er zijn weet ik hoeveel lager opgeleide mensen die belangrijke posities vervullen in onze maatschappij.

Er is inderdaad een groep mensen die zonder goede rede niet werkt, dit betekent niet dat iedereen zo is.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:58:36 #167
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34291045
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:46 schreef Arendt het volgende:

[..]

Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.
Ik voeg inderdaad wat toe aan de maatschappij een stukje norm besef, realiteitszin, eigen verantwoordelijkheid, het besef dat je moet knokken voor je positie in nederland / de wereld door je kennis / vaardigheden continu te vergroten.

Als meer Nederlanders deze instelling zouden hebben dan hadden we het een heel stuk beter in ons kikkerlandje. Dat er dan wat spelfoutjes staan op een internet forum wat voor vrijetijds doeleinden wordt gebruikt lijkt me bijzaak. Het is maar net wat je belangrijk vindt in het leven en waar je de prioriteiten legt he

Relativeren noemen ze zoiets.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speed-Addicted op 20-01-2006 21:07:04 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:04:18 #168
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34291257
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:53 schreef Quarks het volgende:

[..]

Generalisatie ten top.
Er zijn weet ik hoeveel lager opgeleide mensen die belangrijke posities vervullen in onze maatschappij.
Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!
quote:
Er is inderdaad een groep mensen die zonder goede rede niet werkt, dit betekent niet dat iedereen zo is.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:07:37 #169
100054 Quarks
pi_34291368
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:04 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!
[..]

Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...
Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:12:39 #170
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34291531
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:07 schreef Quarks het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.
Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.

Back ontopic dan maar.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:13:51 #171
100054 Quarks
pi_34291564
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:12 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.

Back ontopic dan maar.
De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:15:25 #172
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34291611
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:13 schreef Quarks het volgende:

[..]

De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.
Ja jochie je hebt gelijk, now happy.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:18:37 #173
100054 Quarks
pi_34291717
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:15 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Ja jochie je hebt gelijk, now happy.
Hee, vrede op aarde en zo.
pi_34293217
Ja daar gaat de hele discussie inderdaad over: of het terecht is dat het meisje terug moet. De partij die het met het terugzenden eens is haalt de hele tijd de volgende drie debiele argumenten erbij.

Dus zal ik even de discussie uitspellen?

STELLING:

Het meisje werd terecht uit 6 VWO gehaald en terug naar Kosovo gestuurd.

ARGUMENT1

Nederland is vol, en immigranten zijn parasieten.

ARGUMENT2

De rechter heeft het besloten en dat zijn de procedures

ARGUMENT3

Ze wist al van tevoren dat ze terug zou moeten en de oorlog daar is over.

CONTRA ARGUMENT1

Nederland is niet vol, Nederland is grijs. Als je naar trend van de nataliteit van de autochtone bevolking kijkt, zie je dat we over 50 jaar zonder een werkbevolking zitten. Dit betekent dat de autochtone bevolking de parasieten worden en de allochtonen (veel meer kinderen per gezin) juist onze pensioenen zullen betalen. Hier zou dus het beleid van de Anglo-Saksische landen goed werken; pak de immigranten die productief zullen zijn.

CONTRA ARGUMENT2

Dat weten we allemaal, maar waar we hier over zitten te discussiëren is of dat TERECHT is en niet of dat IN DE WET STAAT, stelletje schapen. Leer begrijpend lezen.

CONTRA ARGUMENT3

Ze was een kind toen ze hier naartoe kwam dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het ‘wist’. Dat daar de oorlog is afgelopen betekent niet dat daar nu alles flex is. Alleen al op ethische gronden kan je haar niet meer terugsturen; ze kwam hierheen, ze zag alle kansen die wij ook allemaal hebben, ze deed haar best om deze te grijpen (leerde de taal, integreerde, etc etc) en nu pak je dat alles van haar of om haar vervolgens naar een achterlijk regio terug te sturen waar ze de taal niet eens meer goed beheerst, waar haar rechten als een vrouw (die ze hier gewend is) zwaar geschonden zullen worden en waar ze absoluut geen toekomstperspectief heeft.

Anybody else?
pi_34297516
aangezien ik het met je eens ben inzake argument 1, blijft over argument 2 & 3.

2: je zegt dat de stelling is of het terecht is of dat meisje terug naar Kosovo moet. Het staat in de wet, DUS is het terecht. Alleen het stelletje idealisten dat nog steeds denkt dat we hier in een utopie leven waarin geld aan bomen groeit, en we elke dag "oh what a beautiful day" zingend naar onze hobby gaan. Wake up and smell the coffee!

We kunnen geen onderdak bieden aan de wereld. Nederland is nog geen procent van de totale oppervlakte van landen waar de shit in de pan ligt. We moeten wel keuzes maken.
Stel dat we dat meisje hier laten. Hypothetisch. Morgen klopt er een meisje uit Congo aan. Moeten we die dan wegsturen, omdat de middelen om vluchtelingen te helpen op zijn?

Argument 3 gaat hier een beetje op door. Of ze het wist toen ze hier aankwam durf ik inderdaad te betwijfelen, maar ze is inmiddels 18. Bijna 19. Ze heeft 7 jaar in die processen rondgelopen. Dan mag ik hopen dat je wel weet dat als je verzoek afgewezen wordt, je terug moet naar het land van herkomst.
Gelukkig opereert de Nederlandse wet niet op ethische gronden, maar op rationalisme. Dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk behandeld wordt, en je niet afhankelijk bent van wat een rechter ethisch of onethisch vindt.

Stel je eens voor dat een rechter het niet ethisch zou vinden dat Mohammed B tot levenslang veroordeeld zou worden, omdat hij ook maar een product en slachtoffer van de gemene Hollandse samenleving is. Wat dan?

Het een achterlijke regio noemen is trouwens borderline, Fortuyn is daar een keer op gepakt, dus denk eraan.

Want some more?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34302666
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 00:13 schreef SocialDisorder het volgende:
aangezien ik het met je eens ben inzake argument 1, blijft over argument 2 & 3.

2: je zegt dat de stelling is of het terecht is of dat meisje terug naar Kosovo moet. Het staat in de wet, DUS is het terecht. Alleen het stelletje idealisten dat nog steeds denkt dat we hier in een utopie leven waarin geld aan bomen groeit, en we elke dag "oh what a beautiful day" zingend naar onze hobby gaan. Wake up and smell the coffee!
Neen, maar het is wel een plek waar dit meisje geen extra kosten meer oplevert. Het schoolgeld is immers al betaald, en ze heeft onderdak en zorg. Het kost de staat niks extra als ze haar die 4 maanden laten uitzitten.
quote:
We kunnen geen onderdak bieden aan de wereld. Nederland is nog geen procent van de totale oppervlakte van landen waar de shit in de pan ligt. We moeten wel keuzes maken.
Stel dat we dat meisje hier laten. Hypothetisch. Morgen klopt er een meisje uit Congo aan. Moeten we die dan wegsturen, omdat de middelen om vluchtelingen te helpen op zijn?
Nee, maar we hebben wel een vluchtelingenverdrag getekend. Er wordt voldoende geld uitgetrokken voor asielzoekers, de stroom is flink verminderd, dus dit hypothetische Congolese meisje valt niet buitne de boot omdat de Kosovaarse "haar plaats inneemt". Zij is immers uit de procedure, uit een AZC. Sterker nog, er kan nu iemand niet uitgezet worden omdat zij een plaats in een uitzetcentrum bezet (zelfde drogredenering).
quote:
Argument 3 gaat hier een beetje op door. Of ze het wist toen ze hier aankwam durf ik inderdaad te betwijfelen, maar ze is inmiddels 18. Bijna 19. Ze heeft 7 jaar in die processen rondgelopen. Dan mag ik hopen dat je wel weet dat als je verzoek afgewezen wordt, je terug moet naar het land van herkomst.
Gelukkig opereert de Nederlandse wet niet op ethische gronden, maar op rationalisme. Dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk behandeld wordt, en je niet afhankelijk bent van wat een rechter ethisch of onethisch vindt.
Komt het bevel tot uitzetting eigenlijk wel van een rechter?
De negatieve beschikking wel, maar dat? Gewoon vraagje hoor. Wie is er direct verantwoordelijk voor dat dit meisje zomaar opeens weg moest?
quote:
Stel je eens voor dat een rechter het niet ethisch zou vinden dat Mohammed B tot levenslang veroordeeld zou worden, omdat hij ook maar een product en slachtoffer van de gemene Hollandse samenleving is. Wat dan?

Het een achterlijke regio noemen is trouwens borderline, Fortuyn is daar een keer op gepakt, dus denk eraan.

Want some more?
Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:13:20 #177
3542 Gia
User under construction
pi_34303975
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.
Er is ook volop werk voor hoogopgeleid personeel. Er is absoluut een overschot aan dat soort banen dat het nodig is vooral veel hoogopgeleide jongeren naar Nederland te halen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:14:33 #178
3542 Gia
User under construction
pi_34303994
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:26 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Moet je mij eens vertellen waar een reguliere migrant dat allemaal kan krijgen, want dan heb ik nog wat tegoed van vadertje staat!
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:20:50 #179
3542 Gia
User under construction
pi_34304115
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:

Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.

Wel alles lezen, hè!
pi_34305890
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:13 schreef Gia het volgende:

[..]

D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.
Er is ook volop werk voor hoogopgeleid personeel. Er is absoluut een overschot aan dat soort banen dat het nodig is vooral veel hoogopgeleide jongeren naar Nederland te halen.
Zit het topic weer te volgen.

Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel

Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders

Wake up and smell the coffee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')