nou zo zwartwit wil ik het niet stellen, maar het systeem in nederland is zo dichtgeslibt door bureaucratie en teveel afdelinkjes en managers op elke hoek van het kantoor, dat we met zn allen niet meer weten waar we nou echt mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:50 schreef thedude0 het volgende:
[..]
volgens mij heeft niemand hier in nederland behalve een paar rijke regeringsdudes die het toch geen tering kan schelen dit afgesproken
de manier waarop dit gebeurd is, is achterbaks en smerigquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja lullig, maar als we voor elk zielig verhaal een uitzondering maken worden de problemen alleen maar groter.
ja klopt. het is schandalig dat paars, en dan metname pvda, deze mensen zo lang in het ongewisse heeft gelaten. wel fijn dat het niet nederlandssprekende meisje zo goed is ingeburgerd na al die tijd en dadelijk hoge ogen zal gooien op haar school.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:55 schreef juliusbackpacking het volgende:
Waar ik me altijd over verbaas is het feit dat zo'n meisje eerst gewoon laten meedoen aan het leven hier in Nederland en dan vervolgens 7 jaar later erachterkomen dat ze toch terug moet. 7 jaar!!!!
Maargoed, verder blijft het een feit dat Nederland vol met mafia praktijken zit, die ruimschoots in niuewe illegalen voorzien maar waar weinig tot niks aan gedaan wordt. Ja nee dat is gevaarlijk enzo, kunnen we niet bewijzen. Hop dan komen we maar met een heel team een meisje van een school lichten.
Tja Nederland he,
Tsja maar als je 7 jaar weet dat je illegaal bent en toch doet alsof je neus bloedt, moet je niet verbaasd zijn als er problemen komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:55 schreef juliusbackpacking het volgende:
Waar ik me altijd over verbaas is het feit dat zo'n meisje eerst gewoon laten meedoen aan het leven hier in Nederland en dan vervolgens 7 jaar later erachterkomen dat ze toch terug moet. 7 jaar!!!!
Maargoed, verder blijft het een feit dat Nederland vol met mafia praktijken zit, die ruimschoots in niuewe illegalen voorzien maar waar weinig tot niks aan gedaan wordt. Ja nee dat is gevaarlijk enzo, kunnen we niet bewijzen. Hop dan komen we maar met een heel team een meisje van een school lichten.
Tja Nederland he,
Ze heeft die niet afgemaakt omdat een of ander stom regeltje stelt dat ze subiet wegmoest. Niet omdat ze gevaarlijk was of illegaal of vluchtgevaarlijk. Nee, het stond gewoon op een stukkie papier.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo zo. en die honderduizenden wil jij eigenlijk ook hier hebben als ik al je pleidooien mag geloven.
het meisje mag blij zijn zulk een hoge opleiding gevolgd te hebben, heeft ze erg veel aan in kosovo. tweetalig, vette voorsprong op haar medeleerlingen en straks welkom op elke universteit. beter kan het toch niet.
ja ja, ook henk westbroek heeft er over geschreven, verhuizen doet even pijn.
ja net als nl jou uitkering gaat betalen later als je groot wordtquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Skv het volgende:
Dus dat wijf is illegaal en NL betaalt haar schoolgeld ook nog eens?
ohh krijgen we dat weer, paars is de schuldige, volgens mij zat de vvd daar ook in, en hoelang is balkenende nu al weer bezig. pfffquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja klopt. het is schandalig dat paars, en dan metname pvda, deze mensen zo lang in het ongewisse heeft gelaten. wel fijn dat het niet nederlandssprekende meisje zo goed is ingeburgerd na al die tijd en dadelijk hoge ogen zal gooien op haar school.
Uit de OP is al duidelijk dat ze niet illegaal was, en sinds 1999 in de procedure zat. Diezelfde procedure die volgens de wet maat 5 jaar mag duren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:55 schreef juliusbackpacking het volgende:
Tja Nederland he,
Wie zegt dat ze illegaal is? En zelfs als ze dit is, wat ik sterk betwijfel, gooi je dan maar even 6 jaar opleiding weg in plaats van haar een paar maandjes langer te laten blijven en het af te maken. Zonde van de gemaakte opleidingskosten ook nog, misschien spreekt je dat aan als echteNederlanderquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja maar als je 7 jaar weet dat je illegaal bent en toch doet alsof je neus bloedt, moet je niet verbaasd zijn als er problemen komen.
misschien moet je dan beter kijken naar de post die verdonk nu probeert te bekleden ten tijde van paars...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:01 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
ohh krijgen we dat weer, paars is de schuldige, volgens mij zat de vvd daar ook in, en hoelang is balkenende nu al weer bezig. pfff![]()
En waarom zou het niet een halfjaar kunnen wachten tot het meisje netjes haar WVO examen heeft gehad? Was er plots haast bij na die 7 jaar?
het heeft waarschijnlijk 7 jaar geduurd om uit te vinden dat ze illegaal was en alles voor te bereiden voor haar vertrekquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:01 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
ohh krijgen we dat weer, paars is de schuldige, volgens mij zat de vvd daar ook in, en hoelang is balkenende nu al weer bezig. pfff![]()
En waarom zou het niet een halfjaar kunnen wachten tot het meisje netjes haar WVO examen heeft gehad? Was er plots haast bij na die 7 jaar?
Dat is logisch, er wil nog weleens wat uitlekken, en dan duiken de mensen die uitgezet moeten worden, onder en worden ze dus illegaal!quote:nee ze wachten niet eens tot ze thuis is maar halen haar uit de klas.
Ze had zeker weten veel te beslissen toen ze als 11 jarige door haar ouders hiernaartoe is gebrachtquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja maar als je 7 jaar weet dat je illegaal bent en toch doet alsof je neus bloedt, moet je niet verbaasd zijn als er problemen komen.
ohh jij bent ook zeldzaam dom....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
quote:Die deelde haar mee dat haar aanvraag voor een voorlopige verblijfsvergunning, om haar studie in Nederland af te maken, was afgewezen. Zonder advocaat werd ze op het politiebureau vastgezet en daarna naar het uitzettingscentrum gestuurd.
http://www.csmonitor.com/(...)ts/rights041800.htmlquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja klopt. het is schandalig dat paars, en dan metname pvda, deze mensen zo lang in het ongewisse heeft gelaten. wel fijn dat het niet nederlandssprekende meisje zo goed is ingeburgerd na al die tijd en dadelijk hoge ogen zal gooien op haar school.
http://www.csmonitor.com/(...)ts/rights041800.htmlquote:Women's education has suffered, too. In recent years, many parents kept their daughters at home, worried for their safety but also feeling little need to educate girls. Meanwhile, domestic violence has increased, and Kosovo's feeble legal system can do little to curb it.
Kosovo is still largely a man's world, where men dominate both public and private life. Nowhere is this truer than in the countryside, where 60 percent of Kosovars live, many of them following a way of life that has all but disappeared in the rest of Europe. Here, the clan and the extended family remain the main units of social organization. Women are expected to stay at home, bear children - preferably sons - and obey.
Dan had dat hele bevel tot uitzetting niet gegeven moeten worden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:04 schreef djexplo het volgende:
[..]
Dat is logisch, er wil nog weleens wat uitlekken, en dan duiken de mensen die uitgezet moeten worden, onder en worden ze dus illegaal!
Oftewel het is een standaard regel dat mensen die uitgezet moeten worden direct worden opgepakt
Die verdonk NU probeert te bekleden TEN TIJDE van paars... jaja gelukkig begrijp je het zelf wel!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien moet je dan beter kijken naar de post die verdonk nu probeert te bekleden ten tijde van paars...
ho ho je vergeet nog steeds te kijken naar de zelfde póst etc... ten tijde van paars.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Die verdonk NU probeert te bekleden TEN TIJDE van paars... jaja gelukkig begrijp je het zelf wel!!![]()
Balkenende is sinds 2002 hier aan het stuur, sinds die tijd was er natuurlijk amper tijd om dit soort dingen te regelen. Hadden we zeker wel een paar jaar voor nodig. En ook al zou het dan werkelijk zo lang hebben moeten duren waarom kan het dan niet nog een halfjaartje wachten??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |