quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hè!
Lees ook de rest van de posts even, dan zal je zien dat ik in een bredere discussie zat over migranten in het algemeen en niet dit meisje in het bijzonder.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.
Geweldig, een half jaar school missen en dan staatsexamen mogen doenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hè!
Duh! Ik ben 42 jaar, moeder van 2 kinderen, verrekte het vroeger om te leren, ben uiteindelijk secretaresse geworden, maar zit nu door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zit het topic weer te volgen.![]()
Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel![]()
Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders![]()
Wake up and smell the coffee.![]()
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef Vhiper het volgende:
Ja, vluchtelingen krijgen hier inderdaad van alles, nogal logisch aangezien ze voor hun leven hebben moeten vluchten en dus niet bepaald voorbereid hier naartoe hebben kunnen komen.
Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:25 schreef Vhiper het volgende:
Laat haar gewoon haar schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef vid het volgende:
Hahaha, ja dat maakt een verschil? Of je nou met een naar Kosovo gesleept of gestuurd wordt. Hou toch op.
Waar het om gaat is dat het een kind is dat weggestuurd wordt, een kind waar deze maatschappij iets aan zou hebben. We streven toch naar een kenniseconomie? VWO studenten deporteren lijkt me dan niet de beste oplossing. Bovendien is Kosovo nog steeds een perspectiefloos gat, en iemand daar naartoe sturen vind ik persoonlijk een misdaad.
Maar vertel jij mij eens, waarom zou ze hier niet moeten blijven? Ik heb eerlijk gezegd meer last van al die boeren die elk weekend hier naar Amsterdam komen om mijn stad onder te kotsen dan van hard werkende en hard studerende immigranten. Waarom sturen we hun niet lekker allemaal naar Kosovo?
Dus elke student kan met z'n boeken thuis het laatste halfjaar van een examenjaar wel thuis gaan zitten? Dan kunnen we net zo goed het laatste halfjaar middelbare school afschaffen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.
[..]
[quote]Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.
Gezien het feit dat ze daar weer opnieuw kan beginnen, lijkt me die "voorsprong" eerder een achterstandquote:Op maandag 23 januari 2006 10:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.
Ze zat hier op een F-Status....
Situatie veilig: Terug, moet belastingbetalend nederland haar opleiding betalen, laat heer maar lekker afmaken thuis: Ze heeft met de "geweldige qualiteit" van het NL onderwijs een enorme voorsprong daar
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:36 schreef Gia het volgende:
Om welke reden zou ze hier moeten blijven?
voor het eerst dat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.
Of om al die oude AOWers te onderhouden. Lijkt me ook wel iets hebben.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er per jaar wel meer asielzoekers worden uitgezet en ik niet voor iedere asielzoeker hier een topic ben tegengekomen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef desiredbard het volgende:
We hebben het hier over een assielzoeker die op een F status, alvolgens deze status, uitgewezen wordt. Dat er mischien ietwat coulantie mag zijn voor het feit dat ze over twee maanden haar eindexamen haalt is iets anders. Maar de VMBO TS halt waarschijnlijk hetzelfde topic gestart als ze naar haar laatste examen was ge-exporteerd.
Hoezo hengeloosequote:Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html
Ja, en dan zetten we er de kosten van een relmarokkaan, een pure autochtoon en een babyboomer tegenover en dan beslissen we op grond van financiële stats wie er het meest ongewenst is!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
En wat is een Turk die in Hengelo woont dan? Is dat gelijk geen Hengeloër meer dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:04 schreef desiredbard het volgende:
Hoezo hengeloose
Ze is geen Nederlandse dus zeker geen hengeloose
Daarom wodrt ze ook uitgezet
Nou en? Hoeveel geld gaat er jaarlijks als kinderbijslag de grens over? Laten we daar eens wat aan doen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |