abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:33:21 #181
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34305927
mijn steun heb je.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_34305984
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.

Wel alles lezen, hè!
Da haknie gezien idd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34309405
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.
Lees ook de rest van de posts even, dan zal je zien dat ik in een bredere discussie zat over migranten in het algemeen en niet dit meisje in het bijzonder.

Ja, vluchtelingen krijgen hier inderdaad van alles, nogal logisch aangezien ze voor hun leven hebben moeten vluchten en dus niet bepaald voorbereid hier naartoe hebben kunnen komen. Nitwits die willen beweren dat vluchtelingen hier alleen voor de poen komen, hebben, behalve geen vertrouwen in het werende beleid van Verdonk, dus ook geen greintje benul van wat het is om vluchteling te zijn. Geld is het laatste waar je aan denkt als je voor je leven moet vluchten.
pi_34309503
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.

Wel alles lezen, hè!
Geweldig, een half jaar school missen en dan staatsexamen mogen doen

Of het laatste half jaar school, waarin de voorbereiding voor de examens zit is nutteloos en we korten nu alle opleidingen met een half jaar in, of ze is bij voorbaat al zeker van het zakken op dat examen.

Nutteloze, geldverspillende hulp voor dat meisje dus. Laat haar gewoon haar schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:23:21 #185
3542 Gia
User under construction
pi_34317119
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Zit het topic weer te volgen.

Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel

Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders

Wake up and smell the coffee.
Duh! Ik ben 42 jaar, moeder van 2 kinderen, verrekte het vroeger om te leren, ben uiteindelijk secretaresse geworden, maar zit nu door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.

Je zit er dus iets naast met je aanname.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:27:26 #186
3542 Gia
User under construction
pi_34317270
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef Vhiper het volgende:
Ja, vluchtelingen krijgen hier inderdaad van alles, nogal logisch aangezien ze voor hun leven hebben moeten vluchten en dus niet bepaald voorbereid hier naartoe hebben kunnen komen.
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:25 schreef Vhiper het volgende:
Laat haar gewoon haar schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.
pi_34318191
dat meisken wat is uitgezet is nog een lekker ding ook Hoe kunnen ze haar er nou uitzetten, ze mag wel bij mij komen wonen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34370776
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef vid het volgende:
Hahaha, ja dat maakt een verschil? Of je nou met een naar Kosovo gesleept of gestuurd wordt. Hou toch op.

Waar het om gaat is dat het een kind is dat weggestuurd wordt, een kind waar deze maatschappij iets aan zou hebben. We streven toch naar een kenniseconomie? VWO studenten deporteren lijkt me dan niet de beste oplossing. Bovendien is Kosovo nog steeds een perspectiefloos gat, en iemand daar naartoe sturen vind ik persoonlijk een misdaad.

Maar vertel jij mij eens, waarom zou ze hier niet moeten blijven? Ik heb eerlijk gezegd meer last van al die boeren die elk weekend hier naar Amsterdam komen om mijn stad onder te kotsen dan van hard werkende en hard studerende immigranten. Waarom sturen we hun niet lekker allemaal naar Kosovo?
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.
Ze zat hier op een F-Status....
Situatie veilig: Terug, moet belastingbetalend nederland haar opleiding betalen, laat heer maar lekker afmaken thuis: Ze heeft met de "geweldige qualiteit" van het NL onderwijs een enorme voorsprong daar
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34370865
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.
[..]

[quote]Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.
Dus elke student kan met z'n boeken thuis het laatste halfjaar van een examenjaar wel thuis gaan zitten? Dan kunnen we net zo goed het laatste halfjaar middelbare school afschaffen.

Dat laatste halfjaar school is gewoon belangrijk. Laat haar gewoon het schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
pi_34370951
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:34 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.
Ze zat hier op een F-Status....
Situatie veilig: Terug, moet belastingbetalend nederland haar opleiding betalen, laat heer maar lekker afmaken thuis: Ze heeft met de "geweldige qualiteit" van het NL onderwijs een enorme voorsprong daar
Gezien het feit dat ze daar weer opnieuw kan beginnen, lijkt me die "voorsprong" eerder een achterstand

Belastingbetalend Nederland heeft haar opleiding al lang en breed betaald. Laat die meid het nou gewoon afmaken, zodat ze er ook nog wat aan heeft, zodat ze in eigen land de boel kan helpen opbouwen en we de ontwikkelingshulp ook eens omlaag kunnen schroeven.

Kijk eens wat verder dan je neus lang is.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:49:16 #191
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34371113
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:36 schreef Gia het volgende:
Om welke reden zou ze hier moeten blijven?
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.

Of om al die oude AOWers te onderhouden. Lijkt me ook wel iets hebben.
Ik ga naar huis.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:39:11 #192
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_34372411
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:49 schreef nietzman het volgende:

[..]

Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.

Of om al die oude AOWers te onderhouden. Lijkt me ook wel iets hebben.
voor het eerst dat ik het met je eens ben.

trouwens ik woon ook in winterswijk... en heb de "actie" ook gezien.
allemaal nerds met een smile op de kop, want ze hebben geen school
  maandag 23 januari 2006 @ 11:43:31 #193
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_34372541
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Xenwolfie het volgende:
Winterswijk is toch niet in Holland?
achterhoek tegen duitsland aan
pi_34372592
Luistert,
Er zijn netuurlijk genoeg redenen om haar te laten blijven,
Het lullige is alleen dat er een wetgeving is die aangehouden, en MOET worden
Of het nou een lekker stuk uit Joegoeslavie betreft (Alhoewel we niet weten of haar familie in de onderwereld zit, dat schijnen er ook wat te zijn) Of lelijke luie kerel uit Congo.
Zonder aanziens des persoon en wat hij zij doet, de "thuis" situatie is veilig genoeg, je hebt een F-status...dus je gaat terug.

Het feit dat dit topic gestart wordt alsof
dit meisje door 6 agenten, die voor de gelegenheid een bruin shirt aangetrokken hadden en spijkers in hun schoenen geklopt) aan de haren de haren het klaslokaal uitgesleurd wordt en buiten na eerst aan een full cavity search onderworpen te zijn een gepantserde jeep ingetrapt word, gaat wat ver.

We hebben het hier over een assielzoeker die op een F status, alvolgens deze status, uitgewezen wordt. Dat er mischien ietwat coulantie mag zijn voor het feit dat ze over twee maanden haar eindexamen haalt is iets anders. Maar de VMBO TS halt waarschijnlijk hetzelfde topic gestart als ze naar haar laatste examen was ge-exporteerd.
pi_34372906
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef desiredbard het volgende:
We hebben het hier over een assielzoeker die op een F status, alvolgens deze status, uitgewezen wordt. Dat er mischien ietwat coulantie mag zijn voor het feit dat ze over twee maanden haar eindexamen haalt is iets anders. Maar de VMBO TS halt waarschijnlijk hetzelfde topic gestart als ze naar haar laatste examen was ge-exporteerd.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er per jaar wel meer asielzoekers worden uitgezet en ik niet voor iedere asielzoeker hier een topic ben tegengekomen.

Uiteraard moet ze terug, dat zijn de regels en dat was al de wet toen ze hier binnenkwam, maar enige coulance om haar de tijd te geven haar examen te doen, was wel op zijn plaats geweest. Nu hebben we jarenlang een opleiding betaald, waar ze dus niets aan gaat hebben, omdat ze het diploma niet heeft. Over geldverspilling gesproken...
pi_34373035
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34373210
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html
Hoezo hengeloose
Ze is geen Nederlandse dus zeker geen hengeloose
Daarom wodrt ze ook uitgezet
pi_34373272
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
Ja, en dan zetten we er de kosten van een relmarokkaan, een pure autochtoon en een babyboomer tegenover en dan beslissen we op grond van financiële stats wie er het meest ongewenst is!

If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34373290
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:04 schreef desiredbard het volgende:
Hoezo hengeloose
Ze is geen Nederlandse dus zeker geen hengeloose
Daarom wodrt ze ook uitgezet
En wat is een Turk die in Hengelo woont dan? Is dat gelijk geen Hengeloër meer dan?
Of is die in jouw ogen alleen maar Turk, niks meer niks minder?

Of was het toch weer een poging van je om een stok te vinden om mee te slaan?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:06:55 #200
3542 Gia
User under construction
pi_34373293
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Nou en? Hoeveel geld gaat er jaarlijks als kinderbijslag de grens over? Laten we daar eens wat aan doen.

Dit meisje was gevlucht naar Nederland en mocht op kosten van de Nederlandse staat studeren. Met alles wat ze hier geleerd heeft, kan ze thuis mogelijk helpen bij het opbouwen van haar land.
Ik vind niet dat zij het geld dat ze gekost heeft terug moet verdienen. Ik zie dit meer als ontwikkelingshulp.

Vind inderdaad wel dat ze best kunnen wachten tot na haar examen. Examens zijn vaak al in april/mei, dat zijn nog maar een paar maanden.

En wat betreft het maken van een examen in het thuisland: dat zou ook best moeten lukken, want als ik terugdenk aan mijn eigen examenjaar was alles halverwege het schooljaar al helemaal klaar. Het was eigenlijk alleen nog maar wat studeren, verder niets nieuws meer. Daar hoef je niet per se voor in de klas te zijn. Tegenwoordig zitten ze ook helemaal niet meer in de klas, maar in het studiehuis en werken ze op hun eigen tempo vanuit de boeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')