quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Iemand die de wet wel begrijpt.
quote:We zouden het Amerikaanse, Canadese, Nieuw Zeeland of Australische immigratiebeleid moeten toepassen. Alleen mensen die iets aan de maatschappij kunnen toevoegen.
Nee, we hebben te luisteren naar Brussel![]()
Nee, we hebben te luisteren naar het internationale vluchtelingenverdrag dat we zelf ondertekend hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
We zouden het Amerikaanse, Canadese, Nieuw Zeeland of Australische immigratiebeleid moeten toepassen. Alleen mensen die iets aan de maatschappij kunnen toevoegen.
Jah, en dat wordt ondertekend in Japanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, we hebben te luisteren naar het internationale vluchtelingenverdrag dat we zelf ondertekend hebben.
Wat ze in Japan doen weet ik niet, maar Nederland heeft het gewoon ondertekend.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jah, en dat wordt ondertekend in Japan![]()
Oh god, humor is bij jou ook ver te zoeken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat ze in Japan doen weet ik niet, maar Nederland heeft het gewoon ondertekend.
Is het een contactlens?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:05 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Oh god, humor is bij jou ook ver te zoeken.
Zal je ff wat uilteggen:
de verdragen die jij noemt, zijn afkomstig van de Verenigde Naties. En waar is deze gevestigd mijn beste Mwanatabu?
In?
B..
Brrr..
Bruss..
Goed zo, in Brussel.
Klopt, wij hebben wat te bieden en we mogen eisen stellen aan mensen die bij ons willen komen wonen. Is niet zo raar toch? Net zo goed als dat immigranten liever in Nederland dan in land X willen wonen. Zo hebben wij liever meneer X dan meneer Y.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
bruikbaar? Wat zijn we hier in Nederland? Een stelletje parasieten die willen verdienen aan een migrant?
En dan maar zeiken dat al die buitenlanders hier komen om van ons te profiteren....![]()
Helaas wel maar als we ze nu hun NL paspoort afnemen....... houden ze er nog een over.....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
verschil is dat de etters uit de diamantbuurt Nederlands zijn, en geen asielzoekers. Maar ik ben het wel eensch hoor.
In New York bijdehandje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:05 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Oh god, humor is bij jou ook ver te zoeken.
Zal je ff wat uilteggen:
de verdragen die jij noemt, zijn afkomstig van de Verenigde Naties. En waar is deze gevestigd mijn beste Mwanatabu?
In?
B..
Brrr..
Bruss..
Goed zo, in Brussel.
Waar? In Brussel?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:15 schreef Overlast het volgende:
[..]
In New York bijdehandje.
In Brussel is er wel een verbindingsbureau met de Europese instellingen in Brussel. Dit Bureau is daarnaast het Informatiecentrum van de VN voor de Benelux-landen.
Yeah right, alsof het die EU-burgers zijn die hier staan te dringen...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:18 schreef Devlinsect het volgende:
Ga is op vakantie in Europa. De meeste Fransen, Engelsen, Ieren, Spanjaarden, Italiaanen, Polen, die ik heb gesproken zeggen:
Nederland?Dat land waar je een hotel krijgt, geld en als je het niet meer ziet zitten, ga je weer weg uit Nederland met een paspoort zodat je terug kan komen?
De gedachtegoed van klompen, tulpen en de nederwiet is er niet meer.![]()
In NY. Heel goed. Dat was in 1951, zo uit mijn hoofd. Toen is het verdrag ondertekendquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:15 schreef Overlast het volgende:
[..]
In New York bijdehandje.
In Brussel is er wel een verbindingsbureau met de Europese instellingen in Brussel. Dit Bureau is daarnaast het Informatiecentrum van de VN voor de Benelux-landen.
Nee, zo denken sommige EU burgers over ons immigratiebeleid over de afgelopen 40 jaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yeah right, alsof het die EU-burgers zijn die hier staan te dringen...
Lariekoek, hoeveel wiet had je toen al op?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:18 schreef Devlinsect het volgende:
Ga is op vakantie in Europa. De meeste Fransen, Engelsen, Ieren, Spanjaarden, Italiaanen, Polen, die ik heb gesproken zeggen:
Nederland?Dat land waar je een hotel krijgt, geld en als je het niet meer ziet zitten, ga je weer weg uit Nederland met een paspoort zodat je terug kan komen?
Je lult. Reguliere migranten (Waaronder dus ook EU burgers) krijgen geen ene flikker van Nederland.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:18 schreef Devlinsect het volgende:
Nee want dit zijn werkende mensenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yeah right, alsof het die EU-burgers zijn die hier staan te dringen...
behalve onderdak, financiėle hulp waar nodig, subsidies en onderwijs krijgen ze hier idd geen ene zak.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je lult. Reguliere migranten (Waaronder dus ook EU burgers) krijgen geen ene flikker van Nederland.
quote:Naar aanleiding van een artikel in een regionaal ochtendblad met als kop: “Politie arresteert scholiere in klas” volgt hier onderstaande persverklaring:
De politie is hogelijk verbaasd over de berichtgeving met betrekking tot Taida Pasic. Gesuggereerd wordt dat het meisje in de klas gearresteerd is en dat is absoluut niet gebeurd. Dat is niet onze werkwijze en er is zo zorgvuldig mogelijk gehandeld.
Als politie begrijpen wij, dat de afwijzing van een verblijfsvergunning altijd hard bij de verzoeker en direct betrokkenen overkomt. Een dergelijke beslissing wordt na zorgvuldige afweging door de Immigratie en Naturalisatiedienst genomen. De vreemdelingenpolitie dient de regels uit te voeren.
Een medewerker van de vreemdelingenpolitie is naar de school gegaan. Hij heeft zich bij een docent gemeld en deze heeft het meisje opgehaald. In diens bijzijn is haar uitgelegd, dat zij zich aan het begin van de middag op het politiebureau in Winterswijk diende te melden. Hier is haar de afgewezen beschikking van de Immigratie en Naturalisatiedienst uitgereikt.
Betrokkene wist, dat zij bij een negatieve beschikking Nederland diende te verlaten. Om de terugkeer te effectueren is zij in vreemdelingenbewaring gesteld. Voorafgaand aan deze afwijzing loopt al een lang traject van juridische beslissingen die voor het meisje altijd negatief zijn uitgevallen.
Wel hebben de vreemdelingenpolitie en vluchtelingenwerk inmiddels alles in het werk gesteld, zodat het meisje in het voormalig Joegoslaviė het Nederlandse staatsexamen kan doen.
Oh je bedoelt dat je het huilie verhaal van mainport ermee onderuithaalt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:41 schreef rthls het volgende:
Dit nuanceerd alles weer een beetje geloof ik:
[..]
hoor ik daar falend beleid van Verdonk? Inhumaan? Nee? Raar..........quote:Wel hebben de vreemdelingenpolitie en vluchtelingenwerk inmiddels alles in het werk gesteld, zodat het meisje in het voormalig Joegoslaviė het Nederlandse staatsexamen kan doen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je lult. Reguliere migranten (Waaronder dus ook EU burgers) krijgen geen ene flikker van Nederland.
Geboren in een Haagse achterstandswijk, ondanks vrienden die me op de MAVO (later VMBO) wilden hebben toch VWO/HAVO gedaan, HBO opleiding gevolgd, goede baan gevonden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:04 schreef VeX- het volgende:
Het is toch wel altijd grappig hoe het komt dat mensen zoveel waarde hechten aan de willekeurigheid van hun bestaan. Alleen omdat je toevallig een Nederlands paspoortje hebt, ben je zoveel meer. De afrastering van grenzen, cultuur en dergelijke zijn allemaal toevallig en niets waar jij in een of andere mate hebt bijgedragen.
Om daar vervolgens zoveel waarde aan te hechten en verschillen tussen anderen te benadrukken laat slechts zien hoe simpel je leven is, aangezien je vergeet dat jij toevallig een (bij)product bent van omstandigheden.
M.a.w. we moeten maar iedereen op de hele wereld, die erin slaagt naar Nederland te komen, gewoon de Nederlandse nationaliteit geven? Of tenminste een verblijfsvergunning? Regels zijn niet nodig?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:04 schreef VeX- het volgende:
Het is toch wel altijd grappig hoe het komt dat mensen zoveel waarde hechten aan de willekeurigheid van hun bestaan. Alleen omdat je toevallig een Nederlands paspoortje hebt, ben je zoveel meer. De afrastering van grenzen, cultuur en dergelijke zijn allemaal toevallig en niets waar jij in een of andere mate hebt bijgedragen.
Om daar vervolgens zoveel waarde aan te hechten en verschillen tussen anderen te benadrukken laat slechts zien hoe simpel je leven is, aangezien je vergeet dat jij toevallig een (bij)product bent van omstandigheden.
Ze is niet uit de klas gesleept, leer zelf eens begrijpend lezen, ze is door de directeur opgehaald, waarna ze te horen heeft gekregen waar ze zich moest melden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef vid het volgende:
Nederland haalt nu eenmaal liever kansarme allochtonen Nederland binnen, mensen met een VWO opleidingen dienen zsm uit deze samenleving verwijdert te worden. Deze mensen zullen later namelijk in SUV's en dikke BMW's rijden en dat kan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:18 schreef Mainport het volgende:
VWO'ers boos over uitzetting klasgenote
De beknopte versie: op mijn school, de Driemark in Winterswijk, hebben ze een achttienjarige VWO-scholiere zonder pardon uit het leslokaal getrokken en in de cel gestopt. Ze zit nu (volgens mij) in Den Haag, en zal binnenkort het land uit worden gezet. In haar geboorteland Kosovo zal ze als inmiddels negentienjarige in de brugklas worden geplaatst, terwijl ze nu haar examen bijna binnenheeft.
Belachelijk! Ik hoop dat ze nu het stadhuis aan het afbreken zijn. Bah.
Als Serviė bij de EU binnenkort gaat horen brul je wel anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
We zouden het Amerikaanse, Canadese, Nieuw Zeeland of Australische immigratiebeleid moeten toepassen. Alleen mensen die iets aan de maatschappij kunnen toevoegen.
Kijk, het is door dit soort mentaliteit waarom hoog-opgeleiden emigrerenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Nederland haalt nu eenmaal liever kansarme allochtonen Nederland binnen, mensen met een VWO opleidingen dienen zsm uit deze samenleving verwijdert te worden. Deze mensen zullen later namelijk in SUV's en dikke BMW's rijden en dat kan natuurlijk niet
Als nederland een kennis economie wil dan moeten ze daar verdomme eens wat voor doen !!!
SCHOP VERDOMME KANSLOZE ALLOCHTONEN UITKERINGS TREKKERS ZSM HET LAND UIT, TRAP DIE CRIMINELE KUT MAROKKANEN ERUIT NIET MENSEN MET EEN VWO OPLEIDING DIE LATER WAT VOOR NL KUNNEN BETEKENEN!!!!!!!!!!! OM TE KOTSEN!!!!!!!!!![]()
![]()
Onrechtvaardig kut land!
Mijn mentaliteit of de mentaliteit die ik in mijn post schets.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:16 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Kijk, het is door dit soort mentaliteit waarom hoog-opgeleiden emigreren
Dat zal eerst nog wel niet gebeuren, die kans acht ik zeer klein.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Als Serviė bij de EU binnenkort gaat horen brul je wel anders.
Wįįrom zit jij thuis dan?quote:Belachelijk! Ik hoop dat ze nu het stadhuis aan het afbreken zijn. Bah.
Ach ja, dįt is rechtvaardig en uitvoerbaar. VWO'ers mogen blijven maar VMBO'ers of uitkeringstrekkers mogen fijn oprotten. Denk toch eens wat verder man ipv dommig maar wat teksten te brallen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
SCHOP VERDOMME KANSLOZE ALLOCHTONEN UITKERINGS TREKKERS ZSM HET LAND UIT, TRAP DIE CRIMINELE KUT MAROKKANEN ERUIT NIET MENSEN MET EEN VWO OPLEIDING DIE LATER WAT VOOR NL KUNNEN BETEKENEN!!!!!!!!!!! OM TE KOTSEN!!!!!!!!!![]()
![]()
Onrechtvaardig kut land!
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:10 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach ja, dįt is rechtvaardig en uitvoerbaar. VWO'ers mogen blijven maar VMBO'ers of uitkeringstrekkers mogen fijn oprotten. Denk toch eens wat verder man ipv dommig maar wat teksten te brallen.
'opgeleiden'? 'mauwen'?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen stakkers hebben we hier al meer dan genoeg.
Willen we over 20 jaar nog wat betekenen in de wereld dan hebben we ASAP (hoog)opgeleiden mensen nodig die de armen uit de mauwen willen steken voor Nederland.
Moet je mij eens vertellen waar een reguliere migrant dat allemaal kan krijgen, want dan heb ik nog wat tegoed van vadertje staat!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
behalve onderdak, financiėle hulp waar nodig, subsidies en onderwijs krijgen ze hier idd geen ene zak.
Aangezien de voorzieningen voor asielzoekers uit de algemene middelen betaald worden, betalen ze er ook aan meequote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:25 schreef TranceAction het volgende:
Ik vraag me af. Als degenen die zo zitten te janken dat is uitgezet haar levensonderhoud en eventuele uitkeringen zouden moeten betalen zouden ze dan nog zo tegen haar uitzetting zijn?
Hoogopgeleid ben ik niet nee, maar ik werk wel 40 tot 50 uur in de week, Ik volg wel constant opleidingen om mijn kennis te vergroten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dan mogen ze jou als eerste het land uitzetten, zo te zien ben je niet inzetbaar in de kenniseconomie.
Als je had gelezen, zag je dat het hier om iemand ging die voor oorlog is weggevlucht en hierdoor asiel heeft gekregen.
Oorlog is voorbij, persoontje terug.
Klopt, maar dat heeft hier niets mee te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hoogopgeleid ben ik niet nee, maar ik werk wel 40 tot 50 uur in de week, Ik volg wel constant opleidingen om mijn kennis te vergroten.
Ik kots op mensen die doelbewust op kosten van de staat leven en weigeren mee te participeren in onze samenleving, We zijn de laatste afgelopen jaren overspoelt met dit soort walgelijke figuren.
Nederland zou iedere mogelijkheid moeten halen om kennis binnen te halen, ook als dit een oorlogs vluchteling betreft ja!!
Amerikaans asielbeleidquote:Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan het australische / amerikaanse asielbeleid. Heb je een kwaliteit die de maatschappij goed kan gebruiken dan ben je welkom, heb je de maatschappij niks te bieden dan blijft de deur dicht.
Je kunt je uitzetbeleid nu eenmaal niet baseren op de IQ-waarde van een asielzoeker. Dat is wat ik wil zeggen. Snap you?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.
Willen we over 20 jaar nog wat betekenen in de wereld dan hebben we ASAP (hoog)opgeleiden mensen nodig die de armen uit de mauwen willen steken voor Nederland. Maar nee Nederland doet hard zijn best om zijn kennis zo snel mogelijk af te stoten naar het buitenland. HULDE!!!!![]()
Maaratquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:31 schreef Quarks het volgende:
[..]
Klopt, maarat heeft hier niets mee te maken
Een typo is iets anders dan een taalfout (mauw i.p.v. mouw).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
MaaratZegt er een wat over mijn gramatica
![]()
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je kunt je uitzetbeleid nu eenmaal niet baseren op de IQ-waarde van een asielzoeker. Dat is wat ik wil zeggen. Snap you?
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten nietquote:Voorbeeld: Jij schrijft 'mauwen' ipv 'mouwen' en 'paracieten' ipv 'parasieten', dat vind ik betrekkelijk dom. Als je een asielzoeker zou zijn, zou jij dus eerder het land uitmoeten dan een asielzoeker die wel goed kan spellen. Eerlijk en rechtvaardig hč?
Helaas heb ik me inderdaad laten verleiden om een kinderachtige reactie te plaatsen op jou kinderachtige post jaquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:37 schreef Quarks het volgende:
[..]
Een typo is iets anders dan een taalfout (mauw i.p.v. mouw).
Wordt de discussie je teveel?
Je weet verdomt goed wat ik bedoelquote:
We hebben niet alleen mensen nodig met academische kwaliteiten, maar ook lager opgeleide mensen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Omdat er in uitspraak geen verschil zit nee.quote:[..]
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten niet![]()
Lees de volgende regel, dan weet je verdomd goed wat ik hier mee wil zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Quarks het volgende:
[..]
We hebben niet alleen mensen nodig met academische kwaliteiten, maar ook lager opgeleide mensen.
Nee binnen bedrijven wordt er inderdaad geen gebruik gemaakt van schriftelijke communicatie.quote:Omdat er in uitspraak geen verschil zit nee.
Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je weet verdomt goed wat ik bedoel
Beleid maken op basis van subjectieve normen is iets wat mij huiverig maakt. Daarom zul je ook domme mensen die terecht asiel aanvragen moeten accepteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Daar zou ik wel voorstander van zijn. Als jij kan bewijzen dat je een wetenschappijke opleiding kan volgen en ook nog over westerse normen en waarden beschikt dan zou je per direct een verblijfsvergunning moeten krijgen.
[..]
Daar zit inderdaad wat in. Alleen als ik mijzelf moet presenteren naar een bedrijf / in een bedrijf dan maak ik deze fouten niet![]()
schoolgeld en haar boeken worden allemaal betaald door de school...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:59 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
ja net als nl jou uitkering gaat betalen later als je groot wordt![]()
Generalisatie ten top.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:45 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Die hebben we genoeg, ze verdomme het alleen om van hun luie reet af te komen.
Ik voeg inderdaad wat toe aan de maatschappij een stukje norm besef, realiteitszin, eigen verantwoordelijkheid, het besef dat je moet knokken voor je positie in nederland / de wereld door je kennis / vaardigheden continu te vergroten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:46 schreef Arendt het volgende:
[..]
Gelukkig voeg jij wél wat toe aan de maatschappij, met je fijne, calvinistische instelling en je verdomd goeie spelling.
Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:53 schreef Quarks het volgende:
[..]
Generalisatie ten top.
Er zijn weet ik hoeveel lager opgeleide mensen die belangrijke posities vervullen in onze maatschappij.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...quote:Er is inderdaad een groep mensen die zonder goede rede niet werkt, dit betekent niet dat iedereen zo is.
Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:04 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Lager opgeleide mensen zijn inderdaad crusiaal in een maatschappij, er valt echter niet te ontkennen dat onze kennis economie aanzienlijk moet groeien zodat we over 20 jaar nog wat te betekenen hebben in de wereld en onze welvaart kunnen behouden! Op deze voet kunnen we niet verder! Er zijn voor de toekomst meer (hoog)opgeleide mensen nodig, dat is geen fictie maar een feit!!
[..]
Klopt maar dat wil niet zeggen dat de grote van de groep paracieten onder ons momenteel acceptabel is, integendeel...
Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:07 schreef Quarks het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat heeft niets te maken met dit geval.
De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:12 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Dus? Ik reageer op jou reactie. Maargoed als dit je enigste weerwoord is.
Back ontopic dan maar.
Ja jochie je hebt gelijk, now happy.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:13 schreef Quarks het volgende:
[..]
De hele discussie gaat over het feit of deze persoon onterecht terug moet.
Hee, vrede op aarde en zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ja jochie je hebt gelijk, now happy.
Neen, maar het is wel een plek waar dit meisje geen extra kosten meer oplevert. Het schoolgeld is immers al betaald, en ze heeft onderdak en zorg. Het kost de staat niks extra als ze haar die 4 maanden laten uitzitten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:13 schreef SocialDisorder het volgende:
aangezien ik het met je eens ben inzake argument 1, blijft over argument 2 & 3.
2: je zegt dat de stelling is of het terecht is of dat meisje terug naar Kosovo moet. Het staat in de wet, DUS is het terecht. Alleen het stelletje idealisten dat nog steeds denkt dat we hier in een utopie leven waarin geld aan bomen groeit, en we elke dag "oh what a beautiful day" zingend naar onze hobby gaan. Wake up and smell the coffee!
Nee, maar we hebben wel een vluchtelingenverdrag getekend. Er wordt voldoende geld uitgetrokken voor asielzoekers, de stroom is flink verminderd, dus dit hypothetische Congolese meisje valt niet buitne de boot omdat de Kosovaarse "haar plaats inneemt". Zij is immers uit de procedure, uit een AZC. Sterker nog, er kan nu iemand niet uitgezet worden omdat zij een plaats in een uitzetcentrum bezet (zelfde drogredenering).quote:We kunnen geen onderdak bieden aan de wereld. Nederland is nog geen procent van de totale oppervlakte van landen waar de shit in de pan ligt. We moeten wel keuzes maken.
Stel dat we dat meisje hier laten. Hypothetisch. Morgen klopt er een meisje uit Congo aan. Moeten we die dan wegsturen, omdat de middelen om vluchtelingen te helpen op zijn?
Komt het bevel tot uitzetting eigenlijk wel van een rechter?quote:Argument 3 gaat hier een beetje op door. Of ze het wist toen ze hier aankwam durf ik inderdaad te betwijfelen, maar ze is inmiddels 18. Bijna 19. Ze heeft 7 jaar in die processen rondgelopen. Dan mag ik hopen dat je wel weet dat als je verzoek afgewezen wordt, je terug moet naar het land van herkomst.
Gelukkig opereert de Nederlandse wet niet op ethische gronden, maar op rationalisme. Dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk behandeld wordt, en je niet afhankelijk bent van wat een rechter ethisch of onethisch vindt.
Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.quote:Stel je eens voor dat een rechter het niet ethisch zou vinden dat Mohammed B tot levenslang veroordeeld zou worden, omdat hij ook maar een product en slachtoffer van de gemene Hollandse samenleving is. Wat dan?
Het een achterlijke regio noemen is trouwens borderline, Fortuyn is daar een keer op gepakt, dus denk eraan.
Want some more?
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Flikker toch op wereld verbeteraar. Nederland heeft opgeleide mensen nodig, kansarmen paracieten die thuis zitten te niks nutten hebben we hier al meer dan genoeg.
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Moet je mij eens vertellen waar een reguliere migrant dat allemaal kan krijgen, want dan heb ik nog wat tegoed van vadertje staat!
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is een statistisch feit dat het leven voor vrouwen daar onprettiger is en minder kansen biedt. En één van die kansen nemen we haar nu ook nog af: een diploma.
Zit het topic weer te volgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
D'r zitten hier ook helemaal geen hoogopgeleide mensen thuis, die zich te goed voelen voor een simpel baantje.
Er is ook volop werk voor hoogopgeleid personeel. Er is absoluut een overschot aan dat soort banen dat het nodig is vooral veel hoogopgeleide jongeren naar Nederland te halen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hč!
Lees ook de rest van de posts even, dan zal je zien dat ik in een bredere discussie zat over migranten in het algemeen en niet dit meisje in het bijzonder.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zij was geen reguliere migrant, maar een vluchteling.
Geweldig, een half jaar school missen en dan staatsexamen mogen doenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar, het is al geregeld dat ze in Kosovo alsnog het Nederlands staatsexamen af mag leggen.
Wel alles lezen, hč!
Duh! Ik ben 42 jaar, moeder van 2 kinderen, verrekte het vroeger om te leren, ben uiteindelijk secretaresse geworden, maar zit nu door een fout van de gynaecoloog (bewezen en aangeklaagd) al weer bijna 13 jaar in de WAO.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zit het topic weer te volgen.![]()
Bovenstaande is ook een prachtige: omdat er weer vacatures zijn voor hoogopgeleiden is er weer volop werk voor hoog opgeleid personeel![]()
Laat me raden, je bent student en hebt een bijbaantje ergens. Je bent braaf je HBO studie aan het volgen. Wacht maar tot je aan het werk gaat. Dan piep je wel anders![]()
Wake up and smell the coffee.![]()
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef Vhiper het volgende:
Ja, vluchtelingen krijgen hier inderdaad van alles, nogal logisch aangezien ze voor hun leven hebben moeten vluchten en dus niet bepaald voorbereid hier naartoe hebben kunnen komen.
Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:25 schreef Vhiper het volgende:
Laat haar gewoon haar schooljaar afmaken en zet haar dan op het vliegtuig.
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:40 schreef vid het volgende:
Hahaha, ja dat maakt een verschil? Of je nou met een naar Kosovo gesleept of gestuurd wordt. Hou toch op.
Waar het om gaat is dat het een kind is dat weggestuurd wordt, een kind waar deze maatschappij iets aan zou hebben. We streven toch naar een kenniseconomie? VWO studenten deporteren lijkt me dan niet de beste oplossing. Bovendien is Kosovo nog steeds een perspectiefloos gat, en iemand daar naartoe sturen vind ik persoonlijk een misdaad.
Maar vertel jij mij eens, waarom zou ze hier niet moeten blijven? Ik heb eerlijk gezegd meer last van al die boeren die elk weekend hier naar Amsterdam komen om mijn stad onder te kotsen dan van hard werkende en hard studerende immigranten. Waarom sturen we hun niet lekker allemaal naar Kosovo?
Dus elke student kan met z'n boeken thuis het laatste halfjaar van een examenjaar wel thuis gaan zitten? Dan kunnen we net zo goed het laatste halfjaar middelbare school afschaffen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Volledig terecht. Als je vluchtelingen helpt en de kinderen scholing geeft, dan kunnen ze hun kennis later weer gebruiken door hun land op te bouwen. Dus een goede zaak.
[..]
[quote]Mag wmb ook. Maar het is niet zo dat ze helemaal aan haar lot wordt overgelaten. Daarbij neem ik aan dat ze haar boeken mee mag nemen en, schrander als ze is, zal ze het examen echt wel halen.
Gezien het feit dat ze daar weer opnieuw kan beginnen, lijkt me die "voorsprong" eerder een achterstandquote:Op maandag 23 januari 2006 10:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Genoefg anderen waar de Nederlandse maatschappij ook wat aan zou hebben.
Ze zat hier op een F-Status....
Situatie veilig: Terug, moet belastingbetalend nederland haar opleiding betalen, laat heer maar lekker afmaken thuis: Ze heeft met de "geweldige qualiteit" van het NL onderwijs een enorme voorsprong daar
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:36 schreef Gia het volgende:
Om welke reden zou ze hier moeten blijven?
voor het eerst dat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Om haar opleiding terug te betalen lijkt me wel een leuke.
Of om al die oude AOWers te onderhouden. Lijkt me ook wel iets hebben.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er per jaar wel meer asielzoekers worden uitgezet en ik niet voor iedere asielzoeker hier een topic ben tegengekomen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:45 schreef desiredbard het volgende:
We hebben het hier over een assielzoeker die op een F status, alvolgens deze status, uitgewezen wordt. Dat er mischien ietwat coulantie mag zijn voor het feit dat ze over twee maanden haar eindexamen haalt is iets anders. Maar de VMBO TS halt waarschijnlijk hetzelfde topic gestart als ze naar haar laatste examen was ge-exporteerd.
Hoezo hengeloosequote:Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html
Ja, en dan zetten we er de kosten van een relmarokkaan, een pure autochtoon en een babyboomer tegenover en dan beslissen we op grond van financiėle stats wie er het meest ongewenst is!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
En wat is een Turk die in Hengelo woont dan? Is dat gelijk geen Hengeloėr meer dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:04 schreef desiredbard het volgende:
Hoezo hengeloose
Ze is geen Nederlandse dus zeker geen hengeloose
Daarom wodrt ze ook uitgezet
Nou en? Hoeveel geld gaat er jaarlijks als kinderbijslag de grens over? Laten we daar eens wat aan doen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Kan iemand even voorrekenen wat dit mokkel ons exact gekost heeft? Met onderbouwing graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |