abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34273844
VWO'ers boos over uitzetting klasgenote

De beknopte versie: op mijn school, de Driemark in Winterswijk, hebben ze een achttienjarige VWO-scholiere zonder pardon uit het leslokaal getrokken en in de cel gestopt. Ze zit nu (volgens mij) in Den Haag, en zal binnenkort het land uit worden gezet. In haar geboorteland Kosovo zal ze als inmiddels negentienjarige in de brugklas worden geplaatst, terwijl ze nu haar examen bijna binnenheeft.

Belachelijk! Ik hoop dat ze nu het stadhuis aan het afbreken zijn. Bah.
Graag op anoniem
pi_34274014
Ze zit hier toch illegaal? Of niet?
pi_34274015
Dit soort gevallen zijn precies de reden waarom je alle uitzettingen per geval moet bekijken. Dat kost misschien meer tijd en geld maar het voorkomt dat je dit soort belachelijke toestanden krijgt. Het stadhuis afbreken heeft denk ik geen zin, massaal protesteren wel.
pi_34274082
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:23 schreef Mainport het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op reageren
Tja nu is het allemaal heel zielig voor haar omdat je haar kent. Als het een of andere vage neger uit A'dam was zou je er geen reet om geven. Lekker hypocriet. Maar ik ben ook wel voor het "geval per geval"- bekijken van uitzettingen. Maar goed, vaak is het lastig om de waarheid te achterhalen. En ach, uitgezet worden naar Kosovo, er zijn ergere dingen.
pi_34274149
Weer een prachtig voorbeeldje van het compleet falen van het beleid van Verdonk

Is er eentje die naar school gaat, Nederlands leert, etc, pakken ze die op, terwijl er honderdduizenden illegalen rondzwerven die rotzooi trappen en met rust gelaten worden.
pi_34274228
A) waar staat dat ze illegaal was/is? Bovendien, geen mens is illegaal.
B) iemand drie maanden voor haar examen het land uitzetten is pure verspilling.

En waarom zou je een politieke partij moeten oprichten om je mening te geven?
Jesus saves but death prevails.
pi_34274277
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tja nu is het allemaal heel zielig voor haar omdat je haar kent. Als het een of andere vage neger uit A'dam was zou je er geen reet om geven. Lekker hypocriet. Maar ik ben ook wel voor het "geval per geval"- bekijken van uitzettingen. Maar goed, vaak is het lastig om de waarheid te achterhalen. En ach, uitgezet worden naar Kosovo, er zijn ergere dingen.
Waarom zou dat hypocriet zijn? Het is logisch dat je je druk maakt om mensen die je kent, daar is niks hypocriet aan.

Ik weet niet of je ooit in Kosovo bent geweest, waarschijnlijk niet. Ik denk dan ook dat het bijzonder kortzichtig is om te stellen dat er ergere dingen zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_34274345
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:28 schreef Vhiper het volgende:

Is er eentje die naar school gaat, Nederlands leert, etc, pakken ze die op, terwijl er honderdduizenden illegalen rondzwerven die rotzooi trappen en met rust gelaten worden.
Weinig aan toe te voegen..

Te triest voor woorden
World Wrestling Entertainment
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:37:28 #9
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_34274464
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:24 schreef BobRooney het volgende:
Illegaal is overdreven, het gaat alleen om een stukkie papier...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_34274474
Je doet je username eer aan, doofstom.
Graag op anoniem
pi_34274478
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:22 schreef D00fst0m het volgende:
Opzouten met die illegalen.
stoere vent
pi_34274543
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:32 schreef Shivo het volgende:

[..]

Waarom zou dat hypocriet zijn? Het is logisch dat je je druk maakt om mensen die je kent, daar is niks hypocriet aan.

Ik weet niet of je ooit in Kosovo bent geweest, waarschijnlijk niet. Ik denk dan ook dat het bijzonder kortzichtig is om te stellen dat er ergere dingen zijn.
Ik bedoel ook niet dat je je er niet druk om mag maken, het gene wat ik hypocriet vind is dat "het gemeentehuis gesloopt moet worden" enz. Ik bedoel nu is de wereld ineens te klein, terwijl dit de dagelijkse gang van zaken is.
En over Kosovo, ik ben op de hoogte van de situatie daar. Maar ik ken een vrouw wiens man ook uit Kosovo komt, en zij reist elk jaar 2x op en neer naar Pristina, en als ik haar verhalen mag geloven is het er niet bepaald levensgevaarlijk.
pi_34274596
Toch lijkt het me erg raar om illegaal in een land te zitten....
FTW!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:43:08 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34274649
quote:

zo zo. en die honderduizenden wil jij eigenlijk ook hier hebben als ik al je pleidooien mag geloven.

het meisje mag blij zijn zulk een hoge opleiding gevolgd te hebben, heeft ze erg veel aan in kosovo. tweetalig, vette voorsprong op haar medeleerlingen en straks welkom op elke universteit. beter kan het toch niet.

ja ja, ook henk westbroek heeft er over geschreven, verhuizen doet even pijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34274679
Ze heeft een verzoek tot verblijfsvergunning ingediend, die is afgewezen, dus is het toedeledoki. Simpel. De rechter heeft zich erover gebogen, we leven in een rechtstaat, rechter heeft het laatste woord.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34274708
raar dat iemand die netjes naar school gaat en inburgerd eruit wordt gehaald, en al die kudtmeuageaulen die de kantjes eraf lopen blijven mogen.

dus wat zeggen we dan? bedankt kudtsysteem
pi_34274731
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:24 schreef BobRooney het volgende:
----
pi_34274746
quote:

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Er klopt helemaal niets van dit beleid!
pi_34274769
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo zo. en die honderduizenden wil jij eigenlijk ook hier hebben als ik al je pleidooien mag geloven.

het meisje mag blij zijn zulk een hoge opleiding gevolgd te hebben, heeft ze erg veel aan in kosovo. tweetalig, vette voorsprong op haar medeleerlingen en straks welkom op elke universteit. beter kan het toch niet.

Ze kent de taal niet. Bovendien moet ze helemaal weer in de brugklas beginnen. Fijn is dat.
Graag op anoniem
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:47:43 #20
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_34274795
In kosovo heb je ook gewoon scholen hoor!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34274896
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:48 schreef Martijn23 het volgende:

[..]

ik heb niks afgesproken hoor
volgens mij heeft niemand hier in nederland behalve een paar rijke regeringsdudes die het toch geen tering kan schelen dit afgesproken
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:52:10 #22
62729 type_29
pi_34274939
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:50 schreef thedude0 het volgende:

[..]

volgens mij heeft niemand hier in nederland behalve een paar rijke regeringsdudes die het toch geen tering kan schelen dit afgesproken
Ja en wie hebben op ze gestemd, duh!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34274948
laat haar het examen doen, en daarna terug naar kosovo.

kan ze daar aan een universiteit studeren.
iedereen blij toch?
pi_34274950
Waarom laten ze zo'n meisje niet eerst haar diploma halen Echt belachelijk.
En in de gevangenis. Ik vind dat géén plaats voor iemand die geen criminele dingen heeft gedaan. Stop eerst alle echte criminelen maar eens achter tralies, maar daar is dan weer geen plek voor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34274972
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:52 schreef Woutey het volgende:

iedereen blij toch?
Helemaal mee eens!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34274978
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:50 schreef thedude0 het volgende:

[..]

nou zo zwartwit wil ik het niet stellen, maar het systeem in nederland is zo dichtgeslibt door bureaucratie en teveel afdelinkjes en managers op elke hoek van het kantoor, dat we met zn allen niet meer weten waar we nou echt mee bezig zijn.
pi_34275022
Ja lullig, maar als we voor elk zielig verhaal een uitzondering maken worden de problemen alleen maar groter.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:54:39 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275031
en als er een soort semi-plek is dan steekt een of andere crimineel het in brand.
pi_34275056
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja lullig, maar als we voor elk zielig verhaal een uitzondering maken worden de problemen alleen maar groter.
de manier waarop dit gebeurd is, is achterbaks en smerig
pi_34275058
Waar ik me altijd over verbaas is het feit dat zo'n meisje eerst gewoon laten meedoen aan het leven hier in Nederland en dan vervolgens 7 jaar later erachterkomen dat ze toch terug moet. 7 jaar!!!!

Maargoed, verder blijft het een feit dat Nederland vol met mafia praktijken zit, die ruimschoots in niuewe illegalen voorzien maar waar weinig tot niks aan gedaan wordt. Ja nee dat is gevaarlijk enzo, kunnen we niet bewijzen. Hop dan komen we maar met een heel team een meisje van een school lichten.

Tja Nederland he,
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:08 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275109
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:55 schreef juliusbackpacking het volgende:
Waar ik me altijd over verbaas is het feit dat zo'n meisje eerst gewoon laten meedoen aan het leven hier in Nederland en dan vervolgens 7 jaar later erachterkomen dat ze toch terug moet. 7 jaar!!!!

Maargoed, verder blijft het een feit dat Nederland vol met mafia praktijken zit, die ruimschoots in niuewe illegalen voorzien maar waar weinig tot niks aan gedaan wordt. Ja nee dat is gevaarlijk enzo, kunnen we niet bewijzen. Hop dan komen we maar met een heel team een meisje van een school lichten.

Tja Nederland he,
ja klopt. het is schandalig dat paars, en dan metname pvda, deze mensen zo lang in het ongewisse heeft gelaten. wel fijn dat het niet nederlandssprekende meisje zo goed is ingeburgerd na al die tijd en dadelijk hoge ogen zal gooien op haar school.
pi_34275146
quote:

Tja Nederland he,
Tsja maar als je 7 jaar weet dat je illegaal bent en toch doet alsof je neus bloedt, moet je niet verbaasd zijn als er problemen komen.
pi_34275156
quote:

[..]

Ze heeft die niet afgemaakt omdat een of ander stom regeltje stelt dat ze subiet wegmoest. Niet omdat ze gevaarlijk was of illegaal of vluchtgevaarlijk. Nee, het stond gewoon op een stukkie papier.
Dus wachten ze niet even tot het eindexamen, nee ze wachten niet eens tot ze thuis is maar halen haar uit de klas.

En of ze daar welkom is op elke universiteit hangt ook maar af van hoe toegankelijk die zijn voor vrouwen en hoe goed haar Albaans/Servokroatisch nog is. En ze kan zeker niet zomaar even instromen het laatste jaar.
Kort gezegd wordt er onnodig een jaar voor haar verpest omwille van 4 maanden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34275200
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Skv het volgende:
Dus dat wijf is illegaal en NL betaalt haar schoolgeld ook nog eens?
ja net als nl jou uitkering gaat betalen later als je groot wordt
pi_34275209
Ach, het is beter zo. Ik wens haar veel geluk in Kosovo.
JJ72 - Heat
pi_34275284
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja klopt. het is schandalig dat paars, en dan metname pvda, deze mensen zo lang in het ongewisse heeft gelaten. wel fijn dat het niet nederlandssprekende meisje zo goed is ingeburgerd na al die tijd en dadelijk hoge ogen zal gooien op haar school.
ohh krijgen we dat weer, paars is de schuldige, volgens mij zat de vvd daar ook in, en hoelang is balkenende nu al weer bezig. pfff

En waarom zou het niet een halfjaar kunnen wachten tot het meisje netjes haar WVO examen heeft gehad? Was er plots haast bij na die 7 jaar?
pi_34275328
quote:

Tja Nederland he,
Uit de OP is al duidelijk dat ze niet illegaal was, en sinds 1999 in de procedure zat. Diezelfde procedure die volgens de wet maat 5 jaar mag duren.
Daar heeft de IND dus al een regel overtreden.
En om diezelfde fout goed te maken, naaien ze haar nu nog even dubbel door niet even te kunnen wachten zogenaamd met uitzetten.
Ik ken hele gezinnen die al TWAALF jaar wachten op uitsluitsel (en nee, dit is omdat de IND de procedure onnodig rekt, niet zijzelf) maar dit meisje moet opeens en snel snel weg.
Wat een puinzooi. We hebben het hier over mensenlevens, mensen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34275331
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja maar als je 7 jaar weet dat je illegaal bent en toch doet alsof je neus bloedt, moet je niet verbaasd zijn als er problemen komen.
Wie zegt dat ze illegaal is? En zelfs als ze dit is, wat ik sterk betwijfel, gooi je dan maar even 6 jaar opleiding weg in plaats van haar een paar maandjes langer te laten blijven en het af te maken. Zonde van de gemaakte opleidingskosten ook nog, misschien spreekt je dat aan als echteNederlander
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:03:49 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275364
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:01 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

ohh krijgen we dat weer, paars is de schuldige, volgens mij zat de vvd daar ook in, en hoelang is balkenende nu al weer bezig. pfff

En waarom zou het niet een halfjaar kunnen wachten tot het meisje netjes haar WVO examen heeft gehad? Was er plots haast bij na die 7 jaar?
misschien moet je dan beter kijken naar de post die verdonk nu probeert te bekleden ten tijde van paars...
pi_34275376
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:01 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

het heeft waarschijnlijk 7 jaar geduurd om uit te vinden dat ze illegaal was en alles voor te bereiden voor haar vertrek
pi_34275377
quote:
nee ze wachten niet eens tot ze thuis is maar halen haar uit de klas.
Dat is logisch, er wil nog weleens wat uitlekken, en dan duiken de mensen die uitgezet moeten worden, onder en worden ze dus illegaal!
Oftewel het is een standaard regel dat mensen die uitgezet moeten worden direct worden opgepakt
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_34275430
quote:

[..]

Ze had zeker weten veel te beslissen toen ze als 11 jarige door haar ouders hiernaartoe is gebracht
pi_34275443
quote:

[..]

ohh jij bent ook zeldzaam dom....
quote:
Die deelde haar mee dat haar aanvraag voor een voorlopige verblijfsvergunning, om haar studie in Nederland af te maken, was afgewezen. Zonder advocaat werd ze op het politiebureau vastgezet en daarna naar het uitzettingscentrum gestuurd.
pi_34275490
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

http://www.csmonitor.com/(...)ts/rights041800.html
quote:
Women's education has suffered, too. In recent years, many parents kept their daughters at home, worried for their safety but also feeling little need to educate girls. Meanwhile, domestic violence has increased, and Kosovo's feeble legal system can do little to curb it.

Kosovo is still largely a man's world, where men dominate both public and private life. Nowhere is this truer than in the countryside, where 60 percent of Kosovars live, many of them following a way of life that has all but disappeared in the rest of Europe. Here, the clan and the extended family remain the main units of social organization. Women are expected to stay at home, bear children - preferably sons - and obey.
http://www.csmonitor.com/(...)ts/rights041800.html

Als ze al naar school mag...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:08:46 #45
62729 type_29
pi_34275541
Wat is daar zo raar aan?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34275555
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:04 schreef djexplo het volgende:

[..]

Dat is logisch, er wil nog weleens wat uitlekken, en dan duiken de mensen die uitgezet moeten worden, onder en worden ze dus illegaal!
Oftewel het is een standaard regel dat mensen die uitgezet moeten worden direct worden opgepakt
Dan had dat hele bevel tot uitzetting niet gegeven moeten worden.
pi_34275558
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien moet je dan beter kijken naar de post die verdonk nu probeert te bekleden ten tijde van paars...
Die verdonk NU probeert te bekleden TEN TIJDE van paars... jaja gelukkig begrijp je het zelf wel!!

Balkenende is sinds 2002 hier aan het stuur, sinds die tijd was er natuurlijk amper tijd om dit soort dingen te regelen. Hadden we zeker wel een paar jaar voor nodig. En ook al zou het dan werkelijk zo lang hebben moeten duren waarom kan het dan niet nog een halfjaartje wachten??
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:09:51 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275579
ja in het berggebied. logisch. je ziet overal wel waar dat soort volk nog steeds voor vrouwonvriendelijk beleid kiest. ook de grotere steden van kosovo hebben behoefte aan een meisje van het vwo.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:10:59 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275612
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Die verdonk NU probeert te bekleden TEN TIJDE van paars... jaja gelukkig begrijp je het zelf wel!!

Balkenende is sinds 2002 hier aan het stuur, sinds die tijd was er natuurlijk amper tijd om dit soort dingen te regelen. Hadden we zeker wel een paar jaar voor nodig. En ook al zou het dan werkelijk zo lang hebben moeten duren waarom kan het dan niet nog een halfjaartje wachten??
ho ho je vergeet nog steeds te kijken naar de zelfde póst etc... ten tijde van paars.
pi_34275632
Nog eentje voor zoalshetis:
http://www.reliefweb.int/(...)d3be49256e86000c1b3a

Wat zal ze daar een hoop aan haar vwo hebben...
pi_34275676
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:22 schreef D00fst0m het volgende:
Opzouten met die illegalen.
Oprotten met kut-nazi's zoals jou
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:13:03 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275694
nogmaals mwan dat gebeurt in de afgelegen gebieden, waar enge mannetjes het woord van god nog steeds zo interpreteren dat ze er altijd voordeel van hebben.
pi_34275698
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja in het berggebied. logisch. je ziet overal wel waar dat soort volk nog steeds voor vrouwonvriendelijk beleid kiest. ook de grotere steden van kosovo hebben behoefte aan een meisje van het vwo.
Behoefte wel, zin niet.
Gemiddelde leeftijd om te trouwen is...18
Zit ze net goed. Da's boffen...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:13:23 #54
62729 type_29
pi_34275705
Nouja, dan heeft ze ook niks aan haar diploma daar als vrouw zijnde.

Had de politie toch gelijk.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34275732
Pim wou destijds een generaal pardon. Als we dat toen gedaan hadden, had Verdonk deze shit nu niet gehad.
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 13:14:15 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34275739
Rigoreus opgeschoond, ook quote op quote.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_34275797
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:13 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals mwan dat gebeurt in de afgelegen gebieden, waar enge mannetjes het woord van god nog steeds zo interpreteren dat ze er altijd voordeel van hebben.
Ja, en in de grote steden is het heel prettig voor een vrouw
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:20:48 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34275965
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, en in de grote steden is het heel prettig voor een vrouw
in vrijwel elke hoofdstad is een liberaal beleid. vrijheid, consumptie, vrouwen die ook wat te zeggen hebben etc. waarom zou dat in de grote steden van kosovo niet zo zijn?
pi_34276055
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:52 schreef Woutey het volgende:

iedereen blij toch?
Ben ik helemaal met je eens.
Heeft ze daar ook meer kansen om de dingen waarom ze is weggegaan, te veranderen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34276162
Ja. Een generaal pardon zou sowieso goed zijn. Maar in Nederland moet alles strikt volgens regeltjes en daar kan men niet van afwijken.
Zo is er ook een jongen die verblijfsvergunnig aanvroeg. En door dat zijn advocaat was vergeten was een brief te versturen, was hij te laat en moet hij het land uit.
pi_34276250
Het blijft ook vreemd dat mensen die zich wel integreren en inzetten in Nederland weg moeten, omdat ze illigaal zijn en dat er mensen die niet integreren of bijvoorbeeld de Nederlandse staat verwerpen er niet uitgezet kunnen worden. Het beleid is niet menselijk.
pi_34276285
Tja regels zijn regels. Erg he? Ik weet wat, laten we overal uitzonderingen voor maken
pi_34276340
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
Tja regels zijn regels. Erg he? Ik weet wat, laten we overal uitzonderingen voor maken
Nee, maar stel da regels op die humaan zijn. Het zijn immers wel mensen, geen cijfers of papiertjes. Er wordt helaas wel zo naar gekeken.
pi_34276597
Dat de regels niet humaan zijn, kan ik van hieruit niet beoordelen. Ik heb ze namelijk niet voor handen. Maar als jij ze mij kan overhandigen, graag.
pi_34276602
quote:

[..]

Dan moet je mijn "pleidooien" eens beter lezen Illegalen moeten gewoon actief worden opgepakt en uitgezet. Enige terughoudendheid mag worden betracht bij kinderen die nog op school zitten. Laat die gewoon hun schooljaar afmaken en zet ze dan uit.
quote:
Aangezien ze de opleiding niet afgemaakt heeft, is de opleiding dus nutteloos geweest en mag ze alles overnieuw doen in Kosovo
pi_34276728
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ho ho je vergeet nog steeds te kijken naar de zelfde póst etc... ten tijde van paars.
Ten tijde van Paars is het beleid wat Verdonk nu uitvoert, bedacht en ingesteld. Ik ben met je eens dat het een kut beleid is, alleen jammer dat Verdonk zo blind aan dat niet werkend beleid vasthoud.
pi_34277081
Beetje knullig op welke manier zij uit de klas is gehaald. De student(e) die bij haar in de klas zat en niet mee kon komen, kan het kleine beetje extra tijd wat vrijgekomen is, wel gebruiken. Zou toch sneu voor hem / haar zijn als zij een jaar over moet doen...

Regels zijn regels. Zo te lezen kennen veel mensen de regels van integratie of de nieuwe vreemdelingenwet niet hier. Misschien is goed om je daar in te verdiepen voordat je gaat blaten.

Nederland is een rechtstaat. Dus de rechter doet de laatste uitspraak. Dat een uitvoeringsorgaan als IND zich niet aan de juiste regels houdt, is de vout van het orgaan.

Verdonk maakt het beleid trouwens niet. Zij voert het alleen uit en denkt er in mee.

Dus met je kut-holland. Dat valt nog wel mee...
pi_34277240
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:31 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Nee, maar stel da regels op die humaan zijn. Het zijn immers wel mensen, geen cijfers of papiertjes. Er wordt helaas wel zo naar gekeken.
Wat is humaan? Regels die rekening moeten houden met de gevoelsmens? Denk je dat een ambtenaar zich niet houdt aan de humane regels? Wat voor jouw humaan is, kan voor een ander niet zijn.

Helaas denken mensen dat er wel zo wordt gekeken
pi_34277310
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:18 schreef Mainport het volgende:
VWO'ers boos over uitzetting klasgenote

De beknopte versie: op mijn school, de Driemark in Winterswijk, hebben ze een achttienjarige VWO-scholiere zonder pardon uit het leslokaal getrokken en in de cel gestopt. Ze zit nu (volgens mij) in Den Haag, en zal binnenkort het land uit worden gezet. In haar geboorteland Kosovo zal ze als inmiddels negentienjarige in de brugklas worden geplaatst, terwijl ze nu haar examen bijna binnenheeft.

Belachelijk! Ik hoop dat ze nu het stadhuis aan het afbreken zijn. Bah.
get a life
Al die gasten hadden een F status, en moesten dus weer terug, dat wisten ze...Jammer dan
Illegaal is illegaal, en laten we eerlijk wezen

Met het geweldige niveau van het Nederlandse onderwijs moet het thuis toch een makkie worden voor haar
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34277551
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:56 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Wat is humaan? Regels die rekening moeten houden met de gevoelsmens? Denk je dat een ambtenaar zich niet houdt aan de humane regels? Wat voor jouw humaan is, kan voor een ander niet zijn.

Helaas denken mensen dat er wel zo wordt gekeken
Humaan is inderdaad subjectief. Ik denk echter wel dat als het beleid om mensen gaat, dat mensen geen papiertjes en cijfers worden en dat gebeurt op deze manier wel.
pi_34277572
En maar klagen dat er een leraren tekort is, te weinig STUFI, te veel leerlingen in een lokaal, geen geld voor goede schoonmaak in lokalen en de ouders betalen zich scheel aan het schoolgeld.

Kinderen die niet mee kunnen komen, omdat de klassen te groot zijn of dat er te weinig aandacht aan hen besteed kán worden.

Jaaaaaah, laat dan het meisje uit Kosovo haar opleiding afmaken. Of kinderen van illegalen moeten ook leren dus laten we die bij de anderen stoppen. Gratisch voor nietsch.

En maar klagen dat de euro duurder is. Meer belasting moet worden betaald. Of dat er een nieuwe zorgstelsel is wat veel te veel geld kost. Of geen banen meer van twintig uur. Of banen als paprikaplukker in de kassen in NL om iets bij te verdienen naast je studie. En maar klagen.

Wat deels de oorzaak ervan zal zijn? Zou het écht niet weten. Echt niet
pi_34277748
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:04 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Humaan is inderdaad subjectief. Ik denk echter wel dat als het beleid om mensen gaat, dat mensen geen papiertjes en cijfers worden en dat gebeurt op deze manier wel.
Ik zag in je profiel dat je nog een student bent (was ik het nog maar). Wacht maar tot je gaat werken en écht in de maatschappij gaat draaien. Dan wordt je een papiertje en een cijfertje.
pi_34277967
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:09 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik zag in je profiel dat je nog een student bent (was ik het nog maar). Wacht maar tot je gaat werken en écht in de maatschappij gaat draaien. Dan wordt je een papiertje en een cijfertje.
Snap wat je bedoelt. Het is ook iets van de maatschappij wat mijn tegenstaat. Het draait in de maatschappij om cijfers en papiertjes.
pi_34278189
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:15 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt. Het is ook iets van de maatschappij wat mijn tegenstaat. Het draait in de maatschappij om cijfers en papiertjes.
Dus als je de juiste cijfers en papiertjes niet hebt en je gaat tóch in de schoolbanken zitten, dan is het niet verwonderlijk dat ze van school wordt gehaald en linea recta naar DH wordt gedeponeerd?

Zoals TS het beschreef vind ik het wel cru om zo aan te tonen dat het de laatste keer is, dat je je klasgenoot ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devlinsect op 20-01-2006 14:27:39 ]
pi_34278230
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:15 schreef Geesoes het volgende:

[..]

en zo is het. maar het alternatief is totaal niet werkbaar.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:22:26 #76
3542 Gia
User under construction
pi_34278241
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:46 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ze kent de taal niet. Bovendien moet ze helemaal weer in de brugklas beginnen. Fijn is dat.
Hoezo kent ze de taal niet? Ze was 11 toen ze hier kwam! En ik neem aan dat die taal thuis ook gesproken wordt. De taal die je als eerste geleerd hebt, verleer je echt niet in 7 jaar tijd. Mensen die al 40 jaar in Australië wonen en hoofdzakelijk Engels spreken, kennen nog steeds Nederlands.
quote:
Dat denk ik toch wel. Uit die quotes blijkt dat de ouders het vaak niet nodig vinden dat meisjes naar school gaan. Zij gaat hier naar school, de ouders weten dat ze goed kan leren, dan zal ze daar toch ook wel naar school mogen.

En zo niet? Is dat dan de verantwoordelijkheid van Nederland, of van haar ouders?
Wat als ze hier eerst haar diploma mag halen en haar ouders zijn van de oude stempel? Dan nog heeft ze daar dan niks aan.

Maar goed, van mij mag ze eerst de school afmaken, dan gaat ze volledig geschoold terug. Wellicht biedt dat toch beter perspectieven voor haar.
Maar hier laten blijven, omdat ze zo zielig is.....
pi_34278256
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:04 schreef Devlinsect het volgende:
En maar klagen dat er een leraren tekort is, te weinig STUFI, te veel leerlingen in een lokaal, geen geld voor goede schoonmaak in lokalen en de ouders betalen zich scheel aan het schoolgeld.

Kinderen die niet mee kunnen komen, omdat de klassen te groot zijn of dat er te weinig aandacht aan hen besteed kán worden.

Jaaaaaah, laat dan het meisje uit Kosovo haar opleiding afmaken. Of kinderen van illegalen moeten ook leren dus laten we die bij de anderen stoppen. Gratisch voor nietsch.

En maar klagen dat de euro duurder is. Meer belasting moet worden betaald. Of dat er een nieuwe zorgstelsel is wat veel te veel geld kost. Of geen banen meer van twintig uur. Of banen als paprikaplukker in de kassen in NL om iets bij te verdienen naast je studie. En maar klagen.

Wat deels de oorzaak ervan zal zijn? Zou het écht niet weten. Echt niet
Dat weet je idd niet, want de link naar illegalen en asielzoekers is vrij belachelijk. ("Hunnie hebben meer als ons")
pi_34278340
Een vriend van me zit bij haar in de klas
pi_34278345
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:24 schreef Woutey het volgende:
Een vriend van me zit bij haar in de klas
zat
pi_34278547
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat weet je idd niet, want de link naar illegalen en asielzoekers is vrij belachelijk. ("Hunnie hebben meer als ons")
Snap niet waar je op doelt. Illegalen, asielzoekers en hunnie hebben meer, heb ik niet eens genoemd.
pi_34278804
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo kent ze de taal niet? Ze was 11 toen ze hier kwam! En ik neem aan dat die taal thuis ook gesproken wordt. De taal die je als eerste geleerd hebt, verleer je echt niet in 7 jaar tijd. Mensen die al 40 jaar in Australië wonen en hoofdzakelijk Engels spreken, kennen nog steeds Nederlands.
[..]
Ze wordt verplaatst naar een andere regio dan waar ze geboren is. Daar zal ze ook een asielzoekster zijn.
Graag op anoniem
pi_34278925
ja hoor als ik verhuis van ZH naar NH ben ik ook een asielzoeker?
De taal niet spreken, het is pvd geen Frysk?
Bovendien zoekt ze er geen assiel, het is haar moederland?

jij doet VWO? Nou dat zegt wat voor het niveau heden ten dage
pi_34279042
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef desiredbard het volgende:
ja hoor als ik verhuis van Delft naar Vlaardingen ben ik ook een asielzoeker?

jij doet VWO? Nou dat zegt wat voor het niveau heden ten dage
Ooit van verschillende taalregio's gehoord? Denk aan Vlaams en Waals en dergelijke.

Met asielzoekster bedoel ik dat ze helemaal niets weet van de cultuur en gebruiken daar. Ze spreekt de taal niet en kent niemand behalve haar ouders.
Graag op anoniem
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:44:46 #84
3542 Gia
User under construction
pi_34279086
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:36 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ze wordt verplaatst naar een andere regio dan waar ze geboren is. Daar zal ze ook een asielzoekster zijn.
Er zal daar toch ook wel een soort Algemeen beschaaft servokroatisch zijn of zo.
Dat in een ander deel een ander dialect gesproken wordt, wil niet zeggen dat je dan de taal niet kent. Beetje overdreven.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:46:19 #85
3542 Gia
User under construction
pi_34279138
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ooit van verschillende taalregio's gehoord? Denk aan Vlaams en Waals en dergelijke.

Met asielzoekster bedoel ik dat ze helemaal niets weet van de cultuur en gebruiken daar. Ze spreekt de taal niet en kent niemand behalve haar ouders.
Tja, dat is meestal zo als je verhuist naar het buitenland.
En de cultuur zal ze toch wel kennen! Je bent toch niet dom, blind en achterlijk tot je 11de.
pi_34279141
quote:

[..]

en hoe is dat anders met haar situatie toen ze hierheen kwam?
pi_34279157
Frysland - Zuidholland .... bedoel je niet VMBO meiske
Aangaande assielzoeker moet je dan het woordenboek maar eens gaan gebruiken nadat je de krokodille traantjes over deze uitgezette illegaal uit je oogjes geveegd hebt

Ze kende ook iemand toen ze naar hier kwam...dus ze zal best wel vlot weer mensen leren kennen
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:47:10 #88
3542 Gia
User under construction
pi_34279164
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:46 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en hoe is dat anders met haar situatie toen ze hierheen kwam?
goeie!
pi_34279343
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef desiredbard het volgende:
ja hoor als ik verhuis van ZH naar NH ben ik ook een asielzoeker?
De taal niet spreken, het is pvd geen Frysk?
Jwel, ze was asielzoekster. Afgewezen. Na 7 jaar, dus met 2 jaar overschrijding van de wettelijke termijn. Daar had de IND geen problemen mee (die rekt het in de regel zelf, bleek onlangs). Maar dan kunnen ze zogenaamd niet even wachten tot na het eindexamen.
pi_34279502
quote:

[..]

Daarom ben ik blij dat het beleid niet met gevoel wordt uitgevoerd. Jij gaat weer uit van je gevoel.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:03:27 #91
3542 Gia
User under construction
pi_34279621
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jwel, ze was asielzoekster.
Jaha, hier was ze asielzoekster, maar Mainport beweert dat ze in Kosovo ook een asielzoekster is, en dat is niet waar. Het is haar thuisland.

Maar op de vraag wat er anders is aan verhuizen van Nederland naar Kosovo dan toen ze hier kwam, komt geen antwoord meer op.

Alleen maar zielige opmerkingen als: Ze gaat naar een andere taalregio. (Toen ze hier kwam kende ze ook absoluut geen Nederlands), ze kent er niemand (kende ze hier ook niet 7 jaar geleden), ze kent de cultuur niet (beter dan ze destijds de Nederlandse cultuur kende) enz...

Ze is dus niet zieilig, maar gewoon uitgeprocedeerd. Ze heeft een opleiding, die ze wmb nog af mag maken, dus ze heeft waarschijnlijk meer mogelijkheden in haar thuisland, dan menig meisje dat nog nooit Kosovo uit geweest is.
pi_34279655
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat het beleid niet met gevoel wordt uitgevoerd. Jij gaat weer uit van je gevoel.
Geen gevoel. Redelijkheid.
Als de IND zelf de regels overtreedt, dan hoor je niemand. Want ze zat al 7 jaar te wachten. Maar nu is er opeens zo'n vreselijke haast bij. Dat is het waardeloos toepassen van regels.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:06:42 #93
3542 Gia
User under construction
pi_34279741
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:04 schreef Mwanatabu het volgende:

Maar nu is er opeens zo'n vreselijke haast bij. Dat is het waardeloos toepassen van regels.
Ben ik het mee eens.
pi_34279815
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, hier was ze asielzoekster, maar Mainport beweert dat ze in Kosovo ook een asielzoekster is, en dat is niet waar. Het is haar thuisland.

Maar op de vraag wat er anders is aan verhuizen van Nederland naar Kosovo dan toen ze hier kwam, komt geen antwoord meer op.

Alleen maar zielige opmerkingen als: Ze gaat naar een andere taalregio. (Toen ze hier kwam kende ze ook absoluut geen Nederlands), ze kent er niemand (kende ze hier ook niet 7 jaar geleden), ze kent de cultuur niet (beter dan ze destijds de Nederlandse cultuur kende) enz...

Ze is dus niet zieilig, maar gewoon uitgeprocedeerd. Ze heeft een opleiding, die ze wmb nog af mag maken, dus ze heeft waarschijnlijk meer mogelijkheden in haar thuisland, dan menig meisje dat nog nooit Kosovo uit geweest is.
Natuurlijk. Maar dan is mijn vraag: waarom is het absoluut nodig haar nu subiet uit te zetten? Was het nodig haar a) uit de klas te halen (ze weet ws. al heel lang dat ze weg moet, dus vluchtgevaar lijkt me niet aan de orde en b) haar vast te zetten?
Alles wat ze wil is die 4 maanden om dat papiertje te halen. Dan hoeft ze dat daar nl. niet meer te doen met de nodige achterstand. Schoolgeld is al betaald, ze woont bij gastouders, dus kosten zijn er niet (veel). Wat is dan het probleem? Precies, een regeltje. En dat is gewoon sneu en onnodig.
pi_34279886
Vorig jaar was er een Armeens meisje dat vanuit een tent op een kruispunt haar eindexamen nog maakte. Eat that, etters uit de Diamantbuurt. denk ik dan. Als er dan toch plaats is in een vliegtuig...
pi_34280066
Kosovo is veilig, dan moet ze terug. Wellicht kan ze hier een beter leven leiden dan in Kosovo, maar bijna iedereen in de wereld zou in Nederland een beter leven hebben. Al die mensen opnemen in onze maatschappij is geen optie lijkt me. Eventuele immigranten moeten getest worden op hun nut voor ons land. Voldoen ze aan een aantal strenge voorwaarden, dan mogen ze immigreren. Dit nieuwe systeem zou dan hand in hand gaan met een strenger beleid tegen niet bruikbare immigranten.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34280462
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Vorig jaar was er een Armeens meisje dat vanuit een tent op een kruispunt haar eindexamen nog maakte. Eat that, etters uit de Diamantbuurt. denk ik dan. Als er dan toch plaats is in een vliegtuig...
verschil is dat de etters uit de diamantbuurt Nederlands zijn, en geen asielzoekers. Maar ik ben het wel eensch hoor.
pi_34280570
Inderdaad wel vreemd om haar niet eerst even haar examen te laten halen. De uitzetting ben ik het verder wel mee eens.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_34280867
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:14 schreef Overlast het volgende:
Kosovo is veilig, dan moet ze terug. Wellicht kan ze hier een beter leven leiden dan in Kosovo, maar bijna iedereen in de wereld zou in Nederland een beter leven hebben. Al die mensen opnemen in onze maatschappij is geen optie lijkt me. Eventuele immigranten moeten getest worden op hun nut voor ons land. Voldoen ze aan een aantal strenge voorwaarden, dan mogen ze immigreren. Dit nieuwe systeem zou dan hand in hand gaan met een strenger beleid tegen niet bruikbare immigranten.
bruikbaar? Wat zijn we hier in Nederland? Een stelletje parasieten die willen verdienen aan een migrant?

En dan maar zeiken dat al die buitenlanders hier komen om van ons te profiteren....
pi_34281139
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:14 schreef Overlast het volgende:
Iemand die de wet wel begrijpt.

We zouden het Amerikaanse, Canadese, Nieuw Zeeland of Australische immigratiebeleid moeten toepassen. Alleen mensen die iets aan de maatschappij kunnen toevoegen.

Nee, we hebben te luisteren naar Brussel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')