Ze wordt verplaatst naar een andere regio dan waar ze geboren is. Daar zal ze ook een asielzoekster zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo kent ze de taal niet? Ze was 11 toen ze hier kwam! En ik neem aan dat die taal thuis ook gesproken wordt. De taal die je als eerste geleerd hebt, verleer je echt niet in 7 jaar tijd. Mensen die al 40 jaar in Australië wonen en hoofdzakelijk Engels spreken, kennen nog steeds Nederlands.
[..]
Ooit van verschillende taalregio's gehoord? Denk aan Vlaams en Waals en dergelijke.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef desiredbard het volgende:
ja hoor als ik verhuis van Delft naar Vlaardingen ben ik ook een asielzoeker?
Bovendien zoekt ze er geen assiel, het is haar moederland?
jij doet VWO? Nou dat zegt wat voor het niveau heden ten dage
Er zal daar toch ook wel een soort Algemeen beschaaft servokroatisch zijn of zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:36 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ze wordt verplaatst naar een andere regio dan waar ze geboren is. Daar zal ze ook een asielzoekster zijn.
Tja, dat is meestal zo als je verhuist naar het buitenland.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ooit van verschillende taalregio's gehoord? Denk aan Vlaams en Waals en dergelijke.
Met asielzoekster bedoel ik dat ze helemaal niets weet van de cultuur en gebruiken daar. Ze spreekt de taal niet en kent niemand behalve haar ouders.
en hoe is dat anders met haar situatie toen ze hierheen kwam?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ooit van verschillende taalregio's gehoord? Denk aan Vlaams en Waals en dergelijke.
Met asielzoekster bedoel ik dat ze helemaal niets weet van de cultuur en gebruiken daar. Ze spreekt de taal niet en kent niemand behalve haar ouders.
goeie!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en hoe is dat anders met haar situatie toen ze hierheen kwam?
Jwel, ze was asielzoekster. Afgewezen. Na 7 jaar, dus met 2 jaar overschrijding van de wettelijke termijn. Daar had de IND geen problemen mee (die rekt het in de regel zelf, bleek onlangs). Maar dan kunnen ze zogenaamd niet even wachten tot na het eindexamen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef desiredbard het volgende:
ja hoor als ik verhuis van ZH naar NH ben ik ook een asielzoeker?
De taal niet spreken, het is pvd geen Frysk?
Bovendien zoekt ze er geen assiel, het is haar moederland?
Daarom ben ik blij dat het beleid niet met gevoel wordt uitgevoerd. Jij gaat weer uit van je gevoel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef Mainport het volgende:
[..]
Jaha, hier was ze asielzoekster, maar Mainport beweert dat ze in Kosovo ook een asielzoekster is, en dat is niet waar. Het is haar thuisland.quote:
Geen gevoel. Redelijkheid.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat het beleid niet met gevoel wordt uitgevoerd. Jij gaat weer uit van je gevoel.![]()
Ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar nu is er opeens zo'n vreselijke haast bij. Dat is het waardeloos toepassen van regels.
Natuurlijk. Maar dan is mijn vraag: waarom is het absoluut nodig haar nu subiet uit te zetten? Was het nodig haar a) uit de klas te halen (ze weet ws. al heel lang dat ze weg moet, dus vluchtgevaar lijkt me niet aan de orde en b) haar vast te zetten?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, hier was ze asielzoekster, maar Mainport beweert dat ze in Kosovo ook een asielzoekster is, en dat is niet waar. Het is haar thuisland.
Maar op de vraag wat er anders is aan verhuizen van Nederland naar Kosovo dan toen ze hier kwam, komt geen antwoord meer op.
Alleen maar zielige opmerkingen als: Ze gaat naar een andere taalregio. (Toen ze hier kwam kende ze ook absoluut geen Nederlands), ze kent er niemand (kende ze hier ook niet 7 jaar geleden), ze kent de cultuur niet (beter dan ze destijds de Nederlandse cultuur kende) enz...
Ze is dus niet zieilig, maar gewoon uitgeprocedeerd. Ze heeft een opleiding, die ze wmb nog af mag maken, dus ze heeft waarschijnlijk meer mogelijkheden in haar thuisland, dan menig meisje dat nog nooit Kosovo uit geweest is.
verschil is dat de etters uit de diamantbuurt Nederlands zijn, en geen asielzoekers. Maar ik ben het wel eensch hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Vorig jaar was er een Armeens meisje dat vanuit een tent op een kruispunt haar eindexamen nog maakte. Eat that, etters uit de Diamantbuurt. denk ik dan. Als er dan toch plaats is in een vliegtuig...
bruikbaar? Wat zijn we hier in Nederland? Een stelletje parasieten die willen verdienen aan een migrant?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:14 schreef Overlast het volgende:
Kosovo is veilig, dan moet ze terug. Wellicht kan ze hier een beter leven leiden dan in Kosovo, maar bijna iedereen in de wereld zou in Nederland een beter leven hebben. Al die mensen opnemen in onze maatschappij is geen optie lijkt me. Eventuele immigranten moeten getest worden op hun nut voor ons land. Voldoen ze aan een aantal strenge voorwaarden, dan mogen ze immigreren. Dit nieuwe systeem zou dan hand in hand gaan met een strenger beleid tegen niet bruikbare immigranten.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:14 schreef Overlast het volgende:
Kosovo is veilig, dan moet ze terug. Wellicht kan ze hier een beter leven leiden dan in Kosovo, maar bijna iedereen in de wereld zou in Nederland een beter leven hebben. Al die mensen opnemen in onze maatschappij is geen optie lijkt me. Eventuele immigranten moeten getest worden op hun nut voor ons land. Voldoen ze aan een aantal strenge voorwaarden, dan mogen ze immigreren. Dit nieuwe systeem zou dan hand in hand gaan met een strenger beleid tegen niet bruikbare immigranten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |