Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 11:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden. ![]() ![]() Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen! Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy) 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE Total floating point performance: 218 GFLOPS RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing) 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) 2 TFLOPS HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1 USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1 Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR) Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP) Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI OUT x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 PlayStation®: CD-ROM PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE ![]() ![]() ![]() ![]() Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen. ![]() ![]() ![]() ![]() Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's i.c.m. de Playstation 3. 01 | 02 | 03 ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 (OP) | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 11:36 |
Tekken, Devil May Cry, MGS: Guns of the Patriots | |
peristilius | donderdag 12 januari 2006 @ 11:38 |
Achterlijke controller, 2 onnodige HDTV-outs, belachelijke hoge prijs | |
Notorious_Roy | donderdag 12 januari 2006 @ 11:39 |
Veel vertrouwen zelfs ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 11:40 |
peristilius ![]() | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 11:54 |
quote:ga je hem net als de 360 gelijk kopen ![]() ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 12:00 |
quote:En terecht! ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 12 januari 2006 @ 12:08 |
quote:Nooo way ![]() ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 12:08 |
Ik heb er ook wel vertrouwen in eigenlijk ![]() | |
SToRM81 | donderdag 12 januari 2006 @ 13:06 |
quote:De PS2 kostte in het begin toch wel rond de 500¤? ![]() Eerst post trouwens ![]() | |
Bastard | donderdag 12 januari 2006 @ 13:07 |
quote: ![]() ![]() Kut... nu heb ik een post hier ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 13:31 |
quote:FL1149,- om exact te zijn. Maar in de VS ging hij voor VEEL minder over de toonbank. | |
impulsia | donderdag 12 januari 2006 @ 13:51 |
gamer gevraagd met buitengewone interesse in de playstation 3, veel ervaring in de gamescene. We zijn bezig met het ontwikkelen van marketing voor de playstation 3 en ik zou graag een paar vragen willen stellen aan gamers in het algemeen. Dit bericht is 1 dag geldig. Geen replies na 12 januari alsjeblieft. E-mailen naar impulse@gmail.com bedankt! | |
Bastard | donderdag 12 januari 2006 @ 13:52 |
SPAM!!!111!!!!!211!1 ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 13:57 |
quote:Ontwikkeling van markeing voor de Playstation 3?! ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:09 |
Maargoed... Hierbij is dus bevestigd dat de PS3 inderdaad de XMB-interface krijgt, net als de PSP die heeft. | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 14:11 |
quote:waar dan ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:12 |
quote:Na de 3e "Coffee Break". | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:14 |
kan aan mij liggen, maar ik zie nergens XMB staan... | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 14:14 |
quote: quote:ik zie nergens XMB-interface staan ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:17 |
quote: quote:En welke afkorting denken jullie dat Sony gebruikt voor hun Cross Media Bar? ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 12 januari 2006 @ 14:20 |
quote:Ik weet het, ik weet het, ik weet het!!!!! ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 14:20 |
quote:Snuggere lui he? ![]() | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:21 |
Hwoarang op de ps3 ![]() Ik kan niet wachten ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:23 |
quote:owh DIE XMB-interface. Zeg dat dan gelijk ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:25 |
Ook goed om te zien dat er tijdens dat "DevStation" redelijk wat aandacht wordt besteed aan audio! ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:26 |
quote:en niet te zuinig ook zeg. Idd goed, goede audio kan een game maken of breken (SSX-serie, Crimson Butterfly, Forbidden Siren). Daarom ben ik ook niet zo voor die custom playlists. Laat de ontwikkelaar maar bepalen via scripting wat ik luister. | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:27 |
quote:Zeker. Ik hoop ook echt HEEL erg dat er zo'n zelfde iets komt als de X360. Dat je gewoon je mp3's kan streamen vanaf je PC. Wat een briljantie functie is dat zeg ![]() | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:28 |
quote:Noemde jij die functie bij de X360 laatst niet compleet nutteloos en overbodig ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:28 |
quote:Mwah, als ik dat wil, gooi ik m'n PC wel aan. | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:28 |
quote:ja, en daarom ben ik niet voor een custom playlist, lezen. | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:29 |
quote:Ja? Oh, in PGR kan je ingame gewoon liedjes van je pc streamen. Vind dat net iets makkelijker als TV geluid uit en muziek opzetten. | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:29 |
quote:Dan vat ik het eerste deel van je post niet. Is toch juist relaxt dat je je eigen tracks kan afspelen ingame als de muziek echt heel erg zuigt? | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 14:31 |
quote:dat gebeurt ook gewoon hoor ![]() maar als je je eigen muziek wil luisteren dan kan dit gewoon. Vooral leuk in race-games en in games zoals bijvoorbeeld GTA ofzo. Kan je wel zeggen dat je dan je PC aanzet, maar via de 360 werkt echt ideaal ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:32 |
quote:als de muziek heel erg zuigt, dan is 9 van de 10 keer het spel zelf ook gewoon kut. Ik kan bijna geen enkel goed spel bedenken waarbij ik een custom playlist wilde. Uitzondering; NBA Street V3, maar die speelde ik na 4 dagen niet meer. | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 14:32 |
quote:logisch gezien is dat toch echt CMB, ik ben niet zo into de breezah-taal ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 12 januari 2006 @ 14:37 |
quote:Burnout 3 vond ik wel chill met Enter the WuTang, beter dan die tyfus hippie punk rock die EA erin had gestopt. Bij adventures/rpg/platform/etc is een in-game soundtrack meestal wel beter, bij sportgames maakt het niet uit. | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 14:39 |
quote:Ik heb die behoefte in de helft van de games tegenwoordig, zeker met die hip-hop trash die ze moeten pushen in elke game ![]() | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 14:39 |
Ik heb een heel rare muzieksmaak. Voor mij is dit echt perfect. Hoop ook echt dat de ps3 zoiets gaat hebben. ![]() | |
Vince22 | donderdag 12 januari 2006 @ 14:40 |
MoTorstorm, Vision Gran Turismo, MGS4: Guns of the Patriots ! ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:50 |
quote:MP3's en waarschijnlijk AAC's zul je sowieso af kunnen spelen op de PS3 vanaf Memory Sticks of harde schijf. Het kunnen streamen vanaf PC zou ik niet al te hard op rekenen. Sony ziet z'n PS3 liever als stand-alone media-apparaat en om te streamen vanaf PC, moet de PS3 toch gaan communiceren met Microsoft's Windows. ![]() Het gebruik van custom soundtracks zou ik ook graag zien op de PS3 en dan vooral in racegames. Het valt me wel op dat de PSP daar eigenlijk geen gebruik van maakt. ![]() Maargoed ik denk dat die audio-presentaties tijdens DevStation toch vooral gaan over sound processing, het toepassen van surround sound en dat soort dingen en niet zozeer over custom soundtracks. ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:50 |
ik heb niets tegen hiphop, fantastische muziek, 2Pac, Biggie, KRS-ONE, Dr Dre, NWA, Wu Tang Clan, etc. Punk, rock, geweldig, check m'n fotoboek ook maar, ik heb een behoorlijk uiteenlopende muzieksmaak. Ik heb alleen een gore tyfeshekel aan die commerciele junk die EA in elk spel flikkert. SSX is wat dat betreft nog redelijk een uitzondering, maar NFS Most Wanted, NFSU, en de eindeloze sportspellen........ | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 14:52 |
quote:Maar jij zag toch juist geen heil in custom soundtracks?! ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 14:55 |
Ik heb wat tegen punkrock, hip-hop, metal, techno en sinds PGR3, Banghra ![]() Gamesoundtracks zijn dus tegenwoordig voor een aanzienlijk deel kut wmb ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 14:59 |
quote:Ik speel geen EA-sports spellen ![]() speel overigens bijna geen EA spellen uberhaupt meer. NFS:MW geprobeerd, maar ook al snel weer teruggebracht. Madden 2006 heb ik wel liggen ergens. Maar ook die ligt stof te verzamelen. | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 14:59 |
Custom game soundtracks lijkt me op zich alleen relaxt in Multiplayer. | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 16:17 |
omg! 't schijnt dat die 'PS3 SUKT' PS3 dev Josh Robinson is ontslagen ![]() klik Toch geen fake? ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 16:19 |
Als het waar is, wat een idiot ![]() | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 16:23 |
quote:Het nieuws dat de PS3 dus écht wel eens zou kunnen sucken vind ik veel boeiender nieuws ![]() John Carmack zei overigens dat de PS3's peek power iets hoger ligt, maar dat de kracht makkelijk uit de 360 te halen is. | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 16:23 |
als het waar is, je weet niet wat de redenen achter het ontslag zijn. Als jouw werkgever zegt dat het beter is om uit elkaar te gaan, zou jij toch ook gevoelige informatie gaan lekken als je rancuneus bent? | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 16:28 |
quote:Nee, want NDA's ga je dood aan. | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 16:28 |
quote:Als hij echt zo rancuneus was zou hij het ws. op grote websites hebben gepost ipv op z'n weblog die 3 mensen bezoeken. Daarbij ben ik er vrij zeker van dat je problemen niet ophouden bij ontslag als je NDA's breekt. | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 16:44 |
quote:het is uiteindelijke toch op de grote websites gekomen en de 'roddel' is goed verspreid over alle fora ![]() doel bereikt als ontevreden medewerker lijkt me ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 16:50 |
quote:John Carmack ![]() De man die verklaarde niets in console FPS te zien (en vervolgens Doom3 naar Xbox portte), de man die verklaarde dat mensen maar betere hardware moeten kopen om Doom3 te kunnen spelen, in tegenstelling tot FEAR, die stukken efficienter met geheugen en processorkracht omgaat. Vind je het heel erg als ik Carmack niet zo HÉÉL erg serieus neem? | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 16:57 |
F.E.A.R., efficient met geheugen? Sinds wanneer? ![]() Op hoge settings vraagt die game meer dan een gigabyte man, wat nou efficient? ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 16:59 |
quote:Doom3 zuigt op medium al een gieg..... | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 17:01 |
quote:Oja? ![]() Volgens mij niet, maar kan het fout hebben. | |
Dr.Daggla | donderdag 12 januari 2006 @ 17:05 |
quote:Denk eerder dat dat aan jouw pc ligt. Bij mij liep ie prima op mn oude systeem. ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:06 |
quote:volgens mijn systemmonitor wel. En op een AMD 2600+, GeForce FX5700 256MB en 1,2 GB geheugen vind ik ddat alles behalve efficient. | |
peristilius | donderdag 12 januari 2006 @ 17:07 |
Gewoon niet met een GeForce FX spelen. ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:08 |
quote:ik zal m'n GeForce 4 er weer in hangen ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 17:12 |
Mmmh, bij mij draaide Doom 3 perfect op 1024x768 met alles op medium op m'n oude PC (P4 2,4, 9700 pro) met destijds nog 512MB. Dus denkt dat het meer aan je systeem ligt. Maar een game die ik echt efficient vond met de kracht van een machine was Far Cry, eerste en enige keer dat ik echt verbaasd was over de graphics van een spel, eerste keer die Fort demo, damn ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:13 |
weet je welk spel pas efficient was? Pong! en nu weer terug on topic! Devstation in London quote:hmmmm | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 17:19 |
Laat hem alsjeblieft Sony overtuigen van het nut van een systeem als Xbox Live. | |
Xrenity | donderdag 12 januari 2006 @ 17:21 |
quote:Gewoon een soort van spion dus ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:23 |
quote:Hij heeft een bug in Live gebouwd, waardoor hij de scoreboards om de 2 weken kan laten klappen ![]() | |
H.Flick | donderdag 12 januari 2006 @ 17:26 |
quote: ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 17:30 |
quote: ![]() | |
peristilius | donderdag 12 januari 2006 @ 17:33 |
WTF ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 17:37 |
quote:Hij heeft dus waarschijnlijk al aan een dergelijk systeem gewèrkt bij Sony. | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 17:38 |
Ik hoop het zo ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:44 |
Sony heeft hem in elk geval niet aangenomen om koffie te zetten denk ik zo. | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 17:50 |
quote:bron? | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 17:50 |
Nee, ze zijn daar toch meer into thee SD? ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:52 |
quote:hij zegt toch waarschijnlijk? | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 17:52 |
quote:Mijn hoofd! ![]() Die gast is toch weer aan het werk bij SCEE, hij geeft een presentatie over networking enneh... quote: | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 17:52 |
quote:touché ![]() | |
kepler | donderdag 12 januari 2006 @ 18:01 |
quote:jah dat zegt niks natuurlijk en dat weet jij ook wel ![]() maar goed, hoop doet leven ![]() ik blijf erbij dat Sony nog steeds hetzelfde principe gaat gebruiken als op de PS2, maar misschien hebben ze toch het licht gezien ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 18:07 |
quote:Denk dat het er ergens tussenin ligt. Waarschijnlijk net als Central Station, maar dan véél toegankelijker. Je zult dan wel vanaf het PS3 hoofdmenu (via de XMB™ ![]() ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 12 januari 2006 @ 18:14 |
Wat P-Style zei. | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 18:16 |
En voice communication? Dat vind ik eigenlijk best belangrijk. | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 18:22 |
quote:Zit in de meeste PS2-online games ook al. En developers zullen bij de PS3 vast zelf wel weer gaan bepalen of ze het in hun spellen proppen of niet. Kan me voorstellen dat games die veel bandbreedte vereisen geen voice chat zullen hebben. De rest wel. | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 18:25 |
Thanks ![]() Als het zo wordt als je zegt ist weer +1 reden om uiteindelijk een PS3 te halen. | |
MMaRsu | donderdag 12 januari 2006 @ 18:28 |
Damn dit topic gaat ook snel hoor ![]() | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 18:29 |
quote:Je zult er ook gewoon de officiële PS2 headset in kunnen gooien, want dat is een standaard USB headset (gefabriceerd door logitech), die trouwens ook gewoon op de PC werkt. ![]() Misschien werken Blue-Tooth headsets straks ook wel. ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 18:30 |
Jammer dat mijn PC headset niet werkt ![]() Heeft een ingebouwde geluidskaart (oude PC had kapotte geluidskaart, dus dat ding gekocht omdat ik toch al een headset nodig had), en dat ding heeft driverondersteuning nodig ![]() ![]() | |
HassieBassie | donderdag 12 januari 2006 @ 18:36 |
quote:Waarom zou het gratis blijven als mensen bereid zijn ervoor te betalen? | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 18:40 |
quote:Natuurlijk zijn er genoeg mensen die bereid zijn om te betalen. Maar er zijn ook méér dan genoeg mensen die zich niet aan online gamen wagen omdàt ze ervoor moeten betalen. PS2 online was ook al gratis, dus waarom zou Sony er ineens geld voor vragen bij de PS3? | |
HassieBassie | donderdag 12 januari 2006 @ 18:59 |
quote:Wat zou Sony het boeien dat mensen zich niet aan online gamen wagen als ze er toch niks aan verdienen? De PS2 online is van dusdanige kwaliteit dat Sony er geen geld voor durfde te vragen. Op het moment dat Sony zelf moet investeren in centrale servers (al is het maar om 1 centrale login te kunnen gebruiken), dan kan je er donder op zeggen dat ze er geld voor gaan vragen. Terecht imho. | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 19:51 |
quote:Meer mensen die geïnteresseerd raken in de online mogelijkheden van de PS3, meer mensen die een PS3 kopen, meer mensen die online-games kopen. ![]() | |
H.Flick | donderdag 12 januari 2006 @ 19:54 |
quote:Om daar optimaal van te profiteren is een centrale friendlist ook wel handig. Dan creëer je meer closeness tussen de verschillende gebruikers en daardoor krijg je meer lock-in en zullen mensen eerder een bepaalde game kopen (omdat vrienden hem ook hebben). Daarom is dat achievements vergelijken van Xbox live ook zo geniaal. | |
P-Style | donderdag 12 januari 2006 @ 19:57 |
quote:Die zal er waarschijnlijk ook wel komen. En dat is wat mij betreft het énige wat de PS3 nodig heeft om online gaming succesvol te maken. ![]() | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 20:05 |
Er zijn nog wel meer belangrijke dingen hoor P-Style, ik denk dan bijv. aan het shippen van PS3's naar Frankrijk zonder ethernetpoorten. | |
SToRM81 | donderdag 12 januari 2006 @ 20:38 |
Filmpje dat de kracht van de Cell laat zien (vanaf 2m50s): http://www.mc.com/cell/media/large.cfm | |
Retuobak | donderdag 12 januari 2006 @ 20:45 |
quote:Ik vind 'the future of healthcare' nog altijd bitter klinken in een land waar 35 miljoen mensen gewoon geen gezondheidszorg hebben whatsoever. Maar goed, dat is iets voor een ander topic. | |
SocialDisorder | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:07 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:13 |
quote:Indrukwekkend. ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:17 |
quote:nicely done, nicely done. Cell heeft wel wat in z'n mars, kon ook niet anders bijna, met Toshiba, IBM en Sony erachter. Het wachten is medische apparatuur, mobiele phones, koelkasten, magnetrons, etc met Cell-chips ![]() | |
P-Style | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:19 |
quote:Dàt zal nog wel even duren. ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:19 |
Vibratos die zelf berekenen wat de vrouw het lekkerst vindt ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:21 |
quote:door middel van de stuiptrekkingen berekend hoe de vrouw op dat moment zich voelt, en dan vervolgens een 3D-beeld genereert van de vrouw en een partner en dat als video opslaat. Of sla ik nu heel erg door? | |
P-Style | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:22 |
quote:Misselijk mannetje... ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:23 |
quote:Stiekem zie jij er ook wel wat in ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:24 |
Misschien kunnen we wel contact leggen met buitenaardse wezens met de Cell. Die zijn dan zo geintimideerd door de complexiteit en snelheid van de Cell dat ze zich meteen overgeven.. BELIEVE. ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:00 |
quote: quote: | |
Morthill | vrijdag 13 januari 2006 @ 08:28 |
quote:Volgens mij zijn de huidige developers al geïntimideerd door de complexiteit van de Cell ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:45 |
![]() Dead or Alive? PS3? quote: | |
kepler | vrijdag 13 januari 2006 @ 21:59 |
mooi overzichtje: November 27th: 1998 - Sega RELEASED the Dreamcast in Japan at 260$. People thought the graphics were awe-inspiring. Sony doesn't even unveil their next system until March 2nd: 1999. During the initial unveiling, no games were shown, no tech details, Ken talks about the Emotion Engine. Sony finally formally unveils the PS2 all the way on May 11th, 1999, a full 3 months after the initial announcement of the system. But still, no games are shown, nothing but a few technical details on the system itself. September 9th, 1999. Sega releases the Dreamcast here in the United States. System sells out, flies off shelves, gamers are amazed at Soul Calibur. February 18th, 2000, Sony for the first time shows off playable PS2 games to the public during the Playstation Festival. Nearly a full year after the systems unveiling. Dreamcast still selling strong in the US, falls flat in Japan. Playstation 2 goes on sale in Japan on March 4th, 2000. Not even a month after the initial playable demos of games were showcased. Even without any first party titles or big name titles, THOUSANDS of people line up to take home the console. Stores are sold out before they officially open and a little less then a million consoles sell. Sony later announces a 980,000 unit mark and 500,000 of those being sold through Playstation Online. May 10th, 2000. Sony announces plans to ship the PS2 to the US in October. September 20th, 2000 Sony announces difficulty of manufactoring PS2's for the US due to a new graphic synthesizer design that failed. October 26th, the Playstation 2 is released in the US selling 500,000 consoles at launch with 100,000 consoles per week hitting stores after that, always selling out. PS2's remained sold out until March 21st, 2001 despite the 100,000 a week shipments | |
Retuobak | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:01 |
Ja, Sony heeft het goed gedaan destijds ![]() Maar goed, laten we niet vergeten dat er verschillen zitten tussen Sega en een van de meest kapitaalkrachtige bedrijven ter wereld (MS dus). | |
kepler | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:05 |
quote:ik had het niet over de vergelijking tussen Sega en MS, maar meer dat de PS2 3 weken na de PlayStation conference al in de winkels lag. Weliswaar pas een half jaar later in de US, maar toch | |
Notorious_Roy | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:11 |
PS3 volgt hetzelfde scenario... De rest kan er gewoon niet aan tippen ![]() | |
kepler | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:12 |
quote:dat ziet er wel naar uit ![]() of het deze keer ook zal werken... iig wel in Japan. Maar ook in de rest van de wereld ![]() | |
P-Style | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:41 |
quote:Precies. ![]() ![]() Verder weet je dan ook dat 'ie dan voorlopig alléén in Japan verschijnt. ![]() | |
kepler | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:59 |
quote:een andere reden is ook dat er al een tijdje geruchten de ronde gaan over problemen met de stabiliteit van de PS3 (hiiteproblemen enzo) en met de ontwikkeling van de andere hardware. Nu zijn dit natuurlijk geruchten, en het hoeft niet perse waar te zijn. Maar het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dan Sony nu precies hetzelfde trucje uithaalt als met de PS2. Persoonlijk denk ik dat ze dat wel doen en dat de PS3 in eind mei in Japan uitkomt (net op tijd voor de lente ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 09:36 |
quote:Dat ze iig opschieten met die standaarden dan ![]() Ik wil m'n timesplitters award verlengen ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:06 |
quote:Hoezo? Geloof je nu ineens wèl dat ze de lente gaan halen? ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:08 |
In Japan geloofde ik dat de hele tijd al? | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:12 |
quote:O ja! ![]() ![]() | |
H.Flick | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:12 |
Die vraag ging over Europa, toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen? | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:13 |
quote:Ben je gek, begin juni all the way voor Japan ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:18 |
quote:In die poll wel... ![]() ![]() Maar moet je voor de gein eens in Het grote console prediction topic van 2006 kijken. Dáár ging het over de Japanse release. ![]() | |
H.Flick | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:20 |
In dat prediction topic heb ik ook december gezegd... maar ik neem niet aan dat ik dacht dat het daar over Japan ging. Of ik was dronken, dat kan ook ![]() Waarom zit er in de poll trouwens geen winter 2006? | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:25 |
quote:Omdat de winter van 2006 duurt 1 januari tot 21 maart en dat lijkt me toch iets te vroeg! ![]() ![]() | |
H.Flick | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:26 |
quote:Oh ja, natuurlijk ![]() ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:09 |
quote:Altijd leuk, zo'n "expert" aan het woord! ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:12 |
quote:Ik denk, nee, WEET, dat dit niet zo zal zijn ![]() ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:16 |
quote:Kijk, als CEO mag je af en toe best overdrijven om de aandacht bij je eigen product te houden. Maar deze kerel maakt zichzelf compleet belachelijk met dit soort uitspraken! ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:17 |
Ballmer heb ik nog geen enkele keer positief gehoord over de X360, alleen negatief over de PS3. Was het trouwens Ballmer of Allard die de X360 eigenlijk een Xbox 1,5 noemde? | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:20 |
quote:Uhhuh...... "We're going to kill Microsoft" Ik vind al die arrogante CEO's zo dom als maar kan ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:20 |
quote:Vind je het gek ![]() Z'n kinderen konden er geen krijgen omdat ze uitverkocht waren ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21 |
Alleen Nintendo heeft bekwaam personeel, Reggie bijvoorbeeld. ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21 |
quote:Ken's mooiste uistraak óóit! ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:22 |
quote:Reggie ![]() Da's ook zo'n ongelofelijk irritant figuur ![]() | |
Xrenity | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:22 |
quote:Ik wou zeggen ![]() Overigens las ik dit over de PS2 (maart 2000): quote: quote:http://www.time.com/time/asia/magazine/2000/0320/japan.sony.html ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:23 |
quote:Ken ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:26 |
Die mogelijkheden worden zelfs in de next-next-gen niet te gebruikt ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:26 |
quote:Geweldig! ![]() ![]() ![]() Dat waren nog eens tijden! ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:27 |
quote:En Reggie overdrijft als het gaat om de impact van hun apparaat ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:27 |
quote:Nee, Reggie vertelt de waarheid | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:28 |
Hoe dan ook. Ken lijkt het meeste zelfvertrouwen te hebben. En na tweegeneraties blijkt dat zelfvertrouwen nog terecht te zijn ook! ![]() | |
Xrenity | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:29 |
quote:http://www.ps3focus.com/archives/176 Wanneer dan Ken, wanneer? ![]() quote:Haha, fanboy ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:30 |
Ik zie ze alleen Microsoft niet killen P-Style ![]() Of ze moeten volgende week Sony OS lanceren ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:33 |
quote:Ik zeg ook niet dat 'ie z'n uitspraken waarmaakt! ![]() | |
Retuobak | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:40 |
True ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:41 |
quote:True, Sega is van de markt gedrukt, en Sony was met de lancering van de PS1 binnen no-time marktleider op het gebied van home-consoles. | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:43 |
Ken voelt dus ook niet de noodzaak om meer over z'n concurrenten te praten dan over z'n eigen apparaat. Probleem is dan weer dat 'ie meestal iets tè positief is over z'n apparaat en z'n potentie. ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:49 |
ik vraag me soms wel eens af hoe de productie-medewerkers reageren op dat soort uitspraken. " from your mobile phone, you send an e-mail telling the machine to turn up the air-conditioning at home." Ontwikkelaars: "Can we do that? When did we implement that? Was I sick that month?" | |
piet_pelle | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:38 |
Die Phil Harrison vind ik ook niet echt een mooi figuur. microsft zegt dat hun online service zuigt en het enige waar hij zich druk om maakt is dat hem dat niet boeit, het verkoopt toch wel. Dat vindt ik een erg slechte filosofie, ja voor Sony gaat het natuurlijk alleen om de harde cash maar de gamers verwachten wel wat meer. | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:50 |
quote:Kerel... het gaat bij iéder bedrijf om de harde cash! ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:04 |
quote:Bedankt voor deze wijze les P-Style. Zo bedoelde ik het niet, je kan ook geld verdienen d.m.v. de gamer de beste kwaliteit proberen te bieden. En puur denken in een zin van "ach mocht de kwaliteit kut zijn dan pompen we wel wat meer geld in de marketing" vind ik niet een aantrekkelijk idee. | |
H.Flick | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:05 |
quote:Alleen bij Nintendo natuurlijk niet. Dat is 1 grote filantropische instelling, als ik sommige mensen mag geloven. | |
peristilius | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:07 |
Nou ja, de kwaliteit van Sony producten is niet kut. ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:08 |
quote:De online service wel, maar zolang ze bovenaan de verkooplijsten blijven staan gaan ze dat echt niet veranderen. | |
peristilius | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:10 |
quote:Dat zou kunnen, maar gelukkig heb ik op de PS2 nooit een toffe online game gezien, daar heb ik mn Xbox voor. ![]() | |
P-Style | zaterdag 14 januari 2006 @ 19:01 |
quote:Ze bieden goede kwaliteit voor datgene waar ze geld voor vragen. En online gaan met de PS2 kost geen geld! ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 09:24 |
GTA4 online & PS3-exclusive?quote:Als deze man met gedachten speelt van een online GTA, lijkt me dat een UITSTEKENDE reden voor Sony om de netwerkdiensten te verbeteren ![]() | |
kepler | maandag 16 januari 2006 @ 09:31 |
quote:hij komt echt ook wel op de 360 en de PC hoor, net als de rest van de GTA's ![]() | |
Tain | maandag 16 januari 2006 @ 09:34 |
Ben benieuwd hoe ze dat Online gedeelte willen laten werken en dan vooral met hoeveel mensen online het is, of het alleen voor coop/etc is of dat je eigenlijk een MMO wereld schept. | |
Notorious_Roy | maandag 16 januari 2006 @ 09:35 |
Een echte Gangrelated-MMO zou wel tof zijn, dan ga ik spontaan weer GTA gamen ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 09:36 |
aangezien de man Everquest aanhaalt, lijkt het mij dat hij zit te denken in de richting van een MMO-game. | |
kepler | maandag 16 januari 2006 @ 09:37 |
quote:maar co-op lijkt me ook fantastisch ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 09:40 |
quote:co-op in een MMO? It's been done before man! ![]() | |
Tain | maandag 16 januari 2006 @ 09:49 |
quote:MMO altijd leuk, maar een (goede) single player campaign en een (goede) MMO-online gedeelte gaat meestal niet echt samen in 1 game helemaal niet in zo'n korte tijd ![]() | |
kepler | maandag 16 januari 2006 @ 09:50 |
quote:jah ik bedoel echt co-op in de single-player missies ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 16 januari 2006 @ 09:51 |
quote:Daar ging zo'n beetje alle geloofwaardigheid. ![]() | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 10:18 |
quote:Ja en als het dit keer echt een PS exclusive is dan moet ik sowieso een PS3 hebben ![]() Maar tis nog maar afwachten wat er waar van is.... | |
H.Flick | maandag 16 januari 2006 @ 11:41 |
GTA moet gewoon single player blijven... ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 11:57 |
quote:Een MMOGTA lijkt me wel vet, mits goed uitgewerkt. Ik zie al helemaal voor me dat je allerlei gangs krijgt (ipv guilds), en complete drive-by's organiseert om punten te scoren. ![]() Good times ![]() | |
Tain | maandag 16 januari 2006 @ 11:58 |
quote:http://games.fok.nl/news.php?newsid=3076 ![]() | |
H.Flick | maandag 16 januari 2006 @ 12:03 |
quote:Ik wil gewoon een goed singleplayer verhaal... en dan mag er best een multiplayer mode bij zitten, als het maar wel voornamelijk een singleplayer game blijft. Niet alles hoeft online ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 12:03 |
APB wel van gehoord ja, maar die lijkt qua setup meer op PlanetSide, aangezien je terrein 24 uur per dag aangevallen kan worden. Dus ga je op zondagochtend even lekker tekeer, heb je zo de halve stad in handen. | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 12:27 |
Mweh ik heb het liever niet zoals jij zegt SD, het moet meer echt georganiseerde misdaad worden. Een beetje met straatbendes online vechten vind ik ook niks, ik wil vetes tussen misdaadfamilies ![]() | |
H.Flick | maandag 16 januari 2006 @ 12:28 |
quote:Logisch, want jij vindt mafia veel leuker dan dat hersenloze gangsta-nigga-gebeuren ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 12:30 |
quote:elke maffiafamilie is begonnen als straatbende ![]() | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 12:44 |
True, maar ik doelde met straatbendes meer op de crack-gebruikende overwegend zwarte/hispanic bendes zoals ze aanwezig waren in GTA:SA. Dan heb ik liever gewoon de Mafia, Yakuza, Triades etc. | |
H.Flick | maandag 16 januari 2006 @ 12:47 |
quote:Je wilt gewoon meer stijl en niet van die crappy hiphop-muziek ![]() | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 12:48 |
Bingo ![]() Daarbij sloeg GTA:SA nergens op, als vastgoedmogul en grote speler in de onderwereld van Californie moest je nog gaan vechten om kleine krottenwijkjes ![]() | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 15:05 |
Mwa, die turf-wars heb ik me nooit zo mee bemoeid, m'n posse handelde dat meestal wel goed af. Ik focuste meer op het grote plaatje/verhaallijn. Maar qua verhaal was GTA ViceCity toch wel top ![]() Maar mocht GTA online komen, zie ik dat als volgt voor me; je begint als geteisem dat z'n geld verdient door te vechten/stelen/etc. Net als met andere MMORPGs krijg je vrienden, en samen starten jullie een bende die hun wijk terroriseren en afpersen. Langzaamaan komen er nieuwe leden bij, en worden vijandige bendes van de straten geveegd. Zo groeit de bende tot de status van criminele organisatie. Hoe hoger in de organisatie, hoe groter het aandeel is van activiteiten van je minderen. Steelt één van je soldaten bijvoorbeeld 500.000 dollar, krijgen zijn leiders een deel daarvan, naargelang de hoogte in de organisatie. Op een gegeven moment zal de organisatie verder groeien tot status van maffia-familie. De leider/don overziet alle operaties vanuit z'n huis, en de kapiteins zorgen ervoor dat het uitgevoerd wordt. Om te zorgen dat er geluisterd wordt naar de meerderen is er een strafsysteem. Je voert uit wat je verteld wordt, anders kan de organisatie je inkomen stilzetten. Dan gaan al je verdiensten naar je meerderen, en houdt je zelf niets over. Als een hogergeplaatste opgepakt wordt door de politie, zal het spel een opvolger aanwijzen. Die hogere zal een plaats zakken in de hierarchie, tenzij hij zoveel goed werk voor de organisatie heeft gedaan dat hij een "free rank" heeft verdiend. Hij kan dan z'n ouwe plek weer claimen. Als de nieuweling daar niet mee akkoord gaat, komt er een duel. De winnaar krijgt de hoge plek. Zo zie ik het ongeveer voor me. | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 15:09 |
Nog wel een paar meer dingen die ik graag zou zien, dood = dood bijv. voor hoger geplaatsten. En ook moet de politie veel sterker worden dan in de gewone GTA games en moet een cop killing echt enorme gevolgen hebben, net zoals in het echt. Anders gaat iedereen alleen maar drive-by's doen. Maar je zou het zelfs nog beter aan kunnen pakken door in de begingebieden (slums) de politie niet zo sterk aanwezig te laten zijn maar in de rijkere wijken waar je later terecht komt dat de politie daar weer een stuk sterker is. Zo kun je in het begin nog eens mensen street-style liquideren, maar hoef je dat later niet meer te doen, dan moet je het tactischer aanpakken ![]() Dan zou je ook echt krijgen dat hoog-geplaatsten beschermd moeten worden met bodyguards, en wanneer ze in een auto rondrijden escortes gaan gebruiken. Zou hele dimensies aan zo'n spel toe kunnen voegen. | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 15:23 |
en wat doe je met spelers die dood zijn? Opnieuw laten beginnen? | |
Tain | maandag 16 januari 2006 @ 15:29 |
Met dood = dood verneuk je eigenlijk je eigen online community mee. Ik zou ieder geval weinig zin hebben om opnieuw te beginnen als ik bijv een half jaar ofzo met dat character zou spelen en opeens zou die helemaal dood zijn. | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 15:36 |
dood=dood werkt ook niet offline. Heeft Steel Batallion wel bewezen. Mensen die gefrustreerd waren omdat hun savegame 2 uur voor het einde gewist werd omdat ze 0,1 seconden te laat op de Eject-knop drukten. | |
Retuobak | maandag 16 januari 2006 @ 15:48 |
Dood moet iig flinke effecten hebben, anders mis je echt dingen hieraan en krijg je al heel snel een dertien-in-een-dozijn mmo. | |
SocialDisorder | maandag 16 januari 2006 @ 16:01 |
2 game-uren in het ziekenhuis doorbrengen, waar je beschermd moet worden door je familie, anders wordt je geliquideerd, en krijg je 3 uur ziekenhuis. 8 uur ziekenhuis betekent instant life, als een low-ranking member van de familie. Wel met de oude stats uiteraard. | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 08:39 |
quote: | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:38 |
Hey, dat lijkt wel een positief artikel ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:41 |
quote:Half half.. Vooral dat 400$ zou erg prettig zijn.. Maart 2007 voor Europa is zwaar kut. En de launchline-up ![]() ![]() "ZONDER HDTV SUCKT HET GEEN VETTE LAUNCHGAMES KUTCONSOLEKUTCONSOLE" ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:59 |
Blu-Ray vs HD-DVD = OVER: http://games.fok.nl/news.php?newsid=8642 | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:01 |
quote:En de overige 60% dan? ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:20 |
Maart 2007 ![]() Ach ja, heb ik een jaartje na launch er misschien een (moet eerst sparen voor een PC upgrade in '07, daarna kan ik pas sparen voor een PS3 ![]() | |
kepler | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:01 |
will be released in Japan this summer with about 1 million units and in the US in November with 1 million units vooral die aantallen vind ik niet heel erg hoog... Japan is wel ok, maar voor de US hebben ze een half jaar de tijd en dan nog maar 1 miljoen? Lijkt me erg weinig, dan krijgen we precies dezelfde taferelen als met de 360 | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:02 |
Een miljoen is nog altijd veel meer dan 350.000 bij de launch ![]() | |
renz0r | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:05 |
Is er nu al een realistische launchdatum??? =edit= maart 2007? ![]() | |
kepler | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:06 |
quote:dat was de keuze van een wereldwijde launch, want in totaal hadden ze 750.000 exemplaren wereldwijd bij de launch (binnen 3 weken ofzo) | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:12 |
Een wereldwijde launch moet je gewoon niet doen als je voor je twee belangrijkste regio's niet genoeg kan leveren. | |
kepler | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:17 |
quote:tja, dat is nu achteraf praten. Het lijkt er nu op dat het inderdaad niet de beste beslissing is geweest (of de uitvoering was niet goed). De vraag is natuurlijk of 1 miljoen ook genoeg is voor de USA, ik denk het namelijk niet. (als de miljoen klopt) | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:25 |
quote:Misschien niet de beste beslissing voor MS, maar mij hoor je niet klagen. Het feit dat Roy klaagt ligt natuurlijk gewoon aan het feit dat hij te dom was om een pre-order kit te halen ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:28 |
quote:Blij toe, arcade spelletjes speel ik wel online, gratis ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:47 |
Je zou wild enthousiast zijn over de 360 als je hem had Roy, dat weet jij net zo goed als ik ![]() | |
H.Flick | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:49 |
Ik gebruik mijn Xbox360 eigenlijk alleen nog om filmpjes die op mijn PC staan op mijn TV te kunnen kijken. Dure, draadloze TV-out oplossing ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:52 |
Moet je niet alle games die je hebt in recordtempo uitspelen H.Flick ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:03 |
Analisten! ![]() ![]() | |
peristilius | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:04 |
P-Style is er nog steeds heilig van overtuigd dat de PS3 in 2006 in Europa uitkomt. ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:06 |
quote:Uiteraard! ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:07 |
quote:Net zoals economen. "An economist will know tomorrow, why the predictions he made yesterday did not come true today" ![]() | |
H.Flick | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:08 |
quote:En nu ga je te ver. Ik heb economie gestudeerd ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:09 |
quote: ![]() Zelfs de meest optimistische analyst zegt dat dat niet zo zal zijn. Maar goed, keep on dreaming. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:09 |
quote:Ik studeer bedrijfseconomie hoor, maar die uitspraak zag ik hangen ergens op een prikbord, vond hem wel treffend ![]() | |
H.Flick | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:09 |
quote:Ja, het is wel waar eigenlijk ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:12 |
quote:Weet je? Geloof jij die analisten maar lekker. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:13 |
quote:Ik weet gewoon niet meer wat ik moet geloven ![]() | |
peristilius | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:15 |
BELIEVE! ( ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:15 |
quote:Geloof mij! Ik ben hier de Sony-profeet! ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:16 |
Met console-bakkers kun je gewoon nergens op vertrouwen ![]() ![]() Nadeel is dan wel weer dat wanneer ATi bijv. een nieuwe high-end videokaart uitbrengt dat er wereldwijd de eerste weken een paarduizend van zijn ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Retuobak op 17-01-2006 14:22:40 ] | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:28 |
quote:Terugkijkend naar de releases van de PS, PS2 & PSP zijn die eigenlijk ook volgens een redelijk vast schema gereleased. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:30 |
Ja, maar er bestond lange tijd onduidelijkheid over, ik kan met redelijke zekerheid de release data van de komende 5 generaties videokaarten voorspellen. En dan zit ik er niet meer dan een maand of 3 naast elke keer. Dat zou ik ook graag willen met consoles ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:33 |
quote:En ik kan met redelijke zekerheid de release data van de PS3 voorspellen en dan zal ik er ook niet meer dan een maand of 3 naast zitten. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:34 |
En van de PS4? | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:47 |
quote:Eerst maar eens kijken hoe lang de PS3 meegaat. ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:50 |
quote:Ook profeten hebben het vaak mis. Geloof me nou maar, 2006 haalt ie niet hier in Europa. | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:52 |
Ik heb Ken ff gebeld, en hij zij dat de PS3 gewoon in oktober in Europa te vekrijgen is. Tevens vertelde hij me nog wat over de extra functies van het ding. Je kan er ook mee grillen ![]() | |
kepler | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:52 |
quote: ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:54 |
quote:Ik moet jou geloven, omdat jij die analisten gelooft? ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:55 |
quote:De belangrijkste vraag is natuurlijk Komt er of komt er geen speciale George Foreman edition? | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:57 |
![]() De George Foreman USB-grill! De PS3 heeft genoeg USB poorten, dus je kunt er straks ècht mee grillen! ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:57 |
quote:Daar kan ik helaas nog niets over zeggen, maar geloof me. You will say 'yummy ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:57 |
quote:Zeg ik dat? Alleen zijn het inmiddels developers, analysten, journalisten en andere insiders die het zeggen. Dit is geen pluimpje rook, maar een full on schoorsteen. Geloof me, er is ergens vuur. ![]() Jij gelooft gewoon heilig in wat Sony zegt, nee dat is niet naief zeker ![]() | |
Xrenity | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:59 |
quote:Analisten >> P-Style ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:02 |
quote:Nou nou, wàt een betrouwbare bronnen! ![]() quote:Ik heb nog stééds geen reden om te denken dat de PS3 pas in 2007 in Europa op de markt komt nee! ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:04 |
quote:Okay, ![]() Wat jij wil ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:06 |
quote:Weet je wat, jij mag voor het einde van het jaar bij mij langskomen om bij mij op de PS3 te komen spelen! ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:24 |
quote:Op je import PS3 dan ja? ![]() | |
piet_pelle | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:01 |
quote:Zonder coole games het eerste half jaar ![]() | |
P-Style | dinsdag 17 januari 2006 @ 17:04 |
quote:Dan pleur ik er wel een leuk PS2 spel in! ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 17 januari 2006 @ 17:09 |
quote:BD FTW!!! in de geschiedenis heeft Porno steeds het succes van een medium bepaald. En als Digital Playground voor BD gaat, zal de rest wel snel volgen. | |
Xrenity | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:02 |
Moment ![]() Die cover ![]() /edit [ Bericht 27% gewijzigd door Xrenity op 17-01-2006 18:12:39 ] | |
kepler | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:07 |
quote:mooie kikker ![]() | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:12 |
quote:Gouden kikkers ftw ![]() | |
Xrenity | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:13 |
![]() DIE COVER! ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:20 |
quote:Of juist niet. Concurrentie en zo. Tijdens Betamax vs. VHS was het anders. Betamax wilde sowieso geen porno. | |
Retuobak | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:28 |
quote:Ik vind em ook erg tof idd ![]() Doet Edge tenminste nog iets goed ![]() | |
SToRM81 | dinsdag 17 januari 2006 @ 22:01 |
Gave cover ja ![]() Ik geloof trouwens ook nog steeds dat de PS3 er op tijd zal zijn. Ze liggen nog steeds mooi op schema en er is ook nooit gezegd dat ze info zouden vrijgeven over de PS3 op de CES. Dus dat ze er daar niet veel over zeiden en dat de PS3 in een hoekje achter glas stond hoeft nog niks te zeggen ![]() | |
DaMook | woensdag 18 januari 2006 @ 00:52 |
Ik ben benieuwd naar de interactie tussen de psp en de ps3 ![]() ![]() (ik ga ook uit van de originele plannen voor de release) | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 00:59 |
quote:Ik ook! ![]() ![]() ![]() | |
Morthill | woensdag 18 januari 2006 @ 08:36 |
quote:Opzich jammer, want het linken biedt natuurlijk vele mogelijkheden. HEt zou opzich een reden kunnen zijn om een PS3 aan te schaffen als je al een PSP hebt. (Bedoelt zichzelf) | |
kepler | woensdag 18 januari 2006 @ 09:51 |
quote:ik hoop het van niet eigenlijk, want dan zouden ze mensen verplichten een PSP te kopen... | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 09:55 |
quote:Denk eigenlijk niet dat er echt nuttig gebruik van wordt gemaakt en je benadeelt dan echt de mensen die geen PSP hebben als de connectivity zo goed is dat je het echt wilt hebben. | |
Notorious_Roy | woensdag 18 januari 2006 @ 10:12 |
Ohw, nou wil iedereen ineens connectivity? ![]() | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 10:13 |
quote:Nee GBA <-> Cube was 'genoeg' connectivity ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 10:14 |
quote:Nee, liever niet. Ik ga m'n PSP verkopen. ![]() | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 10:20 |
quote:http://forum.fok.nl/topic/806598 ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 18 januari 2006 @ 12:50 |
Dit soort ontwikkelingen zijn natuurlijk alleen maar gunstig voor het prijsniveau van de PS3: Mercury komt met militaire toepassing Cell-processor en ze gaan een kast gebaseerd op de PS3 gebruiken zo te lezen: quote: ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 12:53 |
Ze laten wel zien hoe je een behuizing ontwerpt iig. Efficient design, zouden console makers ook wat meer aan mogen denken, ipv aan 'mooi'. | |
Chocobo | woensdag 18 januari 2006 @ 12:56 |
Zou de PS3 rond de lente nou uitkomen? | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 12:57 |
Ik ga daar wel vanuit ja, begin juni in Japan is mijn gok ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 18 januari 2006 @ 12:59 |
als Ken zegt dattie ze nu al kan maken, dan is dat gewoon zo ja! ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 13:01 |
quote:Wat ken zegt is sowieso waar, zetten jullie nou vaak de verwarming hoger dmv een e-mail naar je PS2? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 18 januari 2006 @ 13:17 |
quote:nee, maar dat is omdat ik geen email kan versturen met m'n GSM. | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 14:34 |
quote:Afkomstig uit die Edge: Twee anonieme developers en EA praten over next-gen support. En EDGE vraagt of de Ps3 de oorlog al gewonnen heeft... quote: quote: quote:Ps3 alweer de meeste support? B;ijkbaar willen developers het winnende team het meeste blijven steunen. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 14:36 |
Was ook wel te verwachten, waar ga jij het liefst op uitgeven? Een platform dat op de lange termijn 120 miljoen units heeft of een platform met hooguit 25% van die afzet (en dan ben ik nog optimistisch)? | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 14:37 |
Anonieme developers. Die zijn net zo betrouwbaar als de 'bronnen' van sites als Spong. ![]() | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 14:37 |
quote:EDGE is geen Spong. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 14:39 |
quote:Nee, ondanks dat Edge ook een matig kutblad is (imho iig) zijn ze al stukken beter dan Spong ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 14:39 |
quote:Anonieme bronnen zijn anonieme bronnen. Wie ze later citeren is compleet irrelevant. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 14:41 |
Ik denk echter dat de Edge iets meer toegang heeft tot mensen in de industrie dan een site met een dubieuze reputatie als die van Spong. En mensen zullen ook eerder loslippig zijn tegenover Edge dan tegenover Spong. | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 14:42 |
EDGE staat niet bekend als een roddel magazine. Al vind ik EDGE ook enorm kut(lees: te onlogisch in hun beoordeling), maar hun artikelen zijn van een zeer hoogstaand niveau. Grote devs en publishers informeren het blad erg vaak. Als men anoniem wilt blijven, kan dat. | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 14:43 |
quote: ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 14:44 |
quote:Jawel, dat begrijp ik ook wel. En Spong was ook maar een voorbeeld. Maar als je hier over anonieme bronnen begint icm een negatief bericht dan is het meteen bullshit en onzin. Als het positieve berichten zijn dan is het automatisch meteen waar. | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 14:44 |
Ik vind EDGE een overgewaardeerd kutblad dat ook nog eens veel te duur is. Reviews kut, schrijfstijl kut. Gewoon een kutblad. IMO dan he. ![]() | |
kepler | woensdag 18 januari 2006 @ 14:44 |
quote:dat zijn natuurlijk maar 3 developers ![]() zo zijn er ook opmerkingen te vinden over de 360 maar het is niet meer dan logisch dat de PS3 (in ieder geval in het begin) meer support krijgt, omdat de verwachting is dat deze het meest verkocht wordt. | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 14:45 |
Dat komt omdat die negatieve berichten zo ongeloofwaardig zijn als maar kan over het algemeen, die hebben de geloofwaardigheid van een bericht over de Revolution dat suggereert dat er een nieuwe grafische techniek in opkomst is die het ding gelijk trekt met de PS3/360. Daarentegen is dit bericht zeer geloofwaardig omdat de PS3 gewoon de opvolger is van wat naar alle waarschijnlijkheid de best verkochte console ooit zal worden. | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 14:51 |
quote:X360 wordt ook in het artikel genoemd. En het klinkt zeer geloofwaardig: De X360 zal veel spellen krijgen die ook op de PC zullen uitkomen. Dat merken we nu al. Zie Call of Duty 2,Quake IV, Oblivion en Battle for Middle Earth bijvoorbeeld. Ps3 zal ook PC spellen krijgen, recent voorbeeld is Unreal Tourament 2007. Maar ik denk dat de X360 -net als zijn voorganger- de meeste PC spellen/ports zal krijgen. En het zijn maar 3 publishers, dat klopt. Maar het kan veel uitmaken... | |
kepler | woensdag 18 januari 2006 @ 14:53 |
quote:en daar is natuurlijk niks mis mee ![]() | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 14:54 |
quote:He-le-maal niet erg. Hoef ik geen dure PC te kopen! ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 14:55 |
Sommige games horen niet op een console thuis. Te beginnen met UT2k7, Q4, FEAR, BF en alle andere FPS games die voor de pc ontwikkeld worden. Ik weet dat ik in ieder geval 1 medestander heb hier ![]() | |
PandorasBox | woensdag 18 januari 2006 @ 15:00 |
quote:Wat betreft UT2k7 ben ik het ook met je eens. ![]() Maar de andere spellen kunnen gerust op consoles verschijnen. En ik vraag me af hoe Battle for Middle Earth op de X360 zal spelen. RTS op de console zonder mius & toetsenbord support? ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 15:05 |
quote:Hoi ![]() ![]() | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 15:08 |
quote:Unreal Championship 1 was op de framedrops na best goed speelbaar op de Xbox, dus het zou eventueel kunnen. quote:Ik zou het een wonder vinden als ze een goede besturing voor elkaar krijgen met een controller | |
SocialDisorder | woensdag 18 januari 2006 @ 15:08 |
quote:Ik zei de gek! EDGE is overigens niet volkomen kut. Nog voordat de wereld ooit van Killzone gehoord had, hadden zij al een eerste preview in hun blad staan. Zij hebben dus toegang tot inside information. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:25 |
quote: quote:Jij verandert snel van mening!! ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 15:27 |
quote:Jij trekt snel conclusies ![]() Zie je mij ergens zeggen dat ik de desbetreffende developers geloof? Zeg ik ergens dat ik de anonieme developers in EDGE niet geloof? Neen. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:30 |
quote:Jij PC-enthausiast. ![]() ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:33 |
quote:Dus als er maar genoeg anonieme onbetrouwbare bronnen zijn dan begint het voor jou automatisch betrouwbaar te worden? ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 15:34 |
Tuurlijk redeneer ik puur vanuit persoonlijke preferentie en niet vanuit wat goed in de markt ligt he ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:36 |
quote:Je mag er gerust vanuit gaan dat de performance volledig geoptimaliseerd is bij het ontwerp van de console. Dat 'ie er daarbij ook nog een leuk design heeft is alleen maar mooi meegenomen toch? ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 15:38 |
Je kunt nog een stuk meer halen uit een behuizing als je veel bereid bent in te boeten op design, koelribben over een groot deel van de oppervlakte zouden een efficiente, stille en relatief goedkope manier zijn om hitte af te voeren. | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 15:45 |
quote:FEAR op de console ![]() Ik speel tegenwoordig zelfs liever FPS op console dan op PC. ![]() Unreal Tournament is met dezelfde snelheid als op de pc niet te doen, maar het kan toch een prima spel worden op de console. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:47 |
quote:Het enige "nadeel" wat ik me kan bedenken van het huidige PS3 onwerp is dat de fan/fans waarschijnlijk goed te horen zullen zijn (maar misschien valt dat ook wel mee). Maar van mij hoeft de PS3 echt niet groter te worden dan 'ie al is hoor! ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 15:48 |
Tja, de fans zijn voor mij een groot deel, want doordat ze het ontwerp zo klein houden moeten er wel 80mm fans gebruikt worden zoals ook bij de 360. En die dingen moeten op een dergelijk hoge snelheid draaien dat ze een behoorlijke takkeherrie maken. En wanneer procestechnologie weer flink verder is dan kunnen ze toch gewoon een redesign doen? | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 15:59 |
quote:Je wilt dus dat ze'm eerst héél groot maken en als de procestechnologie verder is een redesign tot het formaat wat 'ie nu is? ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 16:00 |
quote:Dat zei ik niet. Djeez, cursusje begrijpend lezen zou misschien zo gek niet zijn. Soms neem je dingen echt TE letterlijk over ![]() ![]() Ik zei alleen dat er vast wel *IETS* is. Het lijkt mij heel erg stug dat ze allemaal liegen. Sterker nog, dat geloof ik gewoon niet. ![]() Dus betrouwbaar is het allerminst, maar er is iig iets. | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 16:01 |
quote:Jammer genoeg heeft ie dat niet.. ![]() Maar dat is mijn mening. | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 16:04 |
quote:Jep, als het het ding goedkoper, stiller en/of sneller maakt dan heb ik het er graag voor over ![]() Trouwens, koelribben stop je over het algemeen niet aan de binnenkant ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:10 |
quote:Dus doordat iemand die zichzelf een insider noemt, iemand die beweert dat 'ie bij SOE werkte en nu ontslagen is en een stelletje analisten die elkaar napraten (want meer bronnen zijn er niet) negatief over de PS3 praten ben jij er heilig van overtuigd dat de PS3 2006 niet meer gaat halen in Europa. Is dat dan dat "iets" waar jij het over hebt? ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:12 |
quote:Dat lijkt me nou echt afschuwelijk op een console! ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 16:15 |
Kijk en daar verschillen wij dan in ![]() ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 16:17 |
quote:Psst, de PS2 heeft ribbels. ![]() | |
piet_pelle | woensdag 18 januari 2006 @ 16:21 |
quote:Alle ontwikkelaars? Natuurlijk gaat EA voor de grootste dat hebben ze altijd al gedaan. Ik zou me eerder druk maken om de kwaliteit van de titels, niet de kwantiteit. En EA is daar nou niet bepaald enige maatstaaf voor kwaliteit. | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 16:24 |
quote:Ik was er ver voor alle berichtgeving al van overtuigd dat 2006 in Europa niet gehaald zou worden. Dus dat benadrukt alleen dat m'n vermoedens niet zo heel gek zijn. Dat ie wel op tijd komt heb jij ook geen bron voor. Op Sony's woord na. Of denk je dat ze gaan zeggen dat ie (veel) later uit gaat komen? ![]() Analysten, developers, journalisten en insiders. Er zit vast wel een waar verhaal tussen alle bullshit. Maar alles afdoen als geruchten en onwaarheden is naiviteit ten top. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:27 |
quote:Bij een hoge kwantiteit, zullen er meestal ook wel kwaliteits titels tussen zitten. Maar wat EA doet interesseert me inderdaad ook weinig. Maar wetende dat Polyphony Digital, Square-Enix, Kojima Productions, Namco, Capcom en de diverse SCEWW studios games gaan maken voor de PS3, maak ìk me in ieder geval geen zorgen over gebrek aan kwaliteitstitels. Alleen over het gebrek aan kwaliteits-launchtitels kan ik me zorgen maken, maar ach... dan koop ik die PS3 toch wat later. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:38 |
quote:Klopt. Ik baseer m'n voorspelling op Sony's geschiedenis. ![]() quote:Eén iemand die beweert dat hij insider is, analisten die nóóit gelijk hebben. En over welke developers en journalisten heb je het eigenlijk? ![]() Geruchten zijn zelden waar. En geruchten van onbetrouwbare, indirecte of vage bronnen zijn nóóit waar. ![]() quote:Het zijn geruchten. En ik vind er helemaal niks naïefs aan om geruchten van indirecte bronnen niet te geloven. ![]() Maar genoeg hierover!!! ![]() |