At_Fundum | woensdag 11 januari 2006 @ 15:26 |
![]() ![]() Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari. De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar. De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' . Bron:Wikipedia Dakar in 2006: In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit: ![]() ![]() De Nederlandse teams: Team Exact-MAN: ![]() http://www.exact-man.com Ginaf Rally Power: ![]() http://www.ginafrallypower.nl/ Yamaha NL Dakar team: ![]() http://www.team-dakar.com Team Dakarsport: ![]() http://www.teamdakarsport.com/ Team Dakar Rally: ![]() http://www.dakar-rally.nl/ Hutten Rally Team: ![]() http://www.huttenrallyteam.nl/ Team Henno-Kedo: ![]() http://www.xtgoesdakar.nl/ Dutch Orange Team: ![]() http://www.dutchorangeteam.nl Off-Road Adventures Rally Team: ![]() http://www.dakar2005.nl Team Fast&Speed: ![]() http://www.fastspeed.nl Team van Deijne: ![]() http://www.deijnedakar.nl Dakar team Van Eikeren: ![]() http://www.dakarteamvaneikeren.com Dutch Team Dakar: ![]() http://www.dutchteamdakar.nl Desert Dakar Team: ![]() http://www.desertdakarteam.nl Wadden Rally Team: ![]() www.vlieree.nl/web/dakar/ Team de Doelen: ![]() http://www.teamdedoelen.nl Team Vicking: Geen foto gevonden… http://www.vicking.nl Maurice Selling: ![]() http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl Stef Wolters: ![]() http://www.stefwolters.nl Harry Oosting: Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor! http://www.harrydakar.com Er zijn voor de rally 2 teams geweest die te horen hebben gekregen dat ze niet aan de start mochten verschijnen, dit was door problemen met de homologatie van de auto. De 2 volgende teams hebben het dus geprobeerd, maar zijn dit jaar niet gestart: Team de Rooy: ![]() http://www.dakar-derooy.com/ Hans Bekx Teamsport: ![]() http://www.hansbekxteamsport.nl/ ![]() De officiële Dakar site Wikipedia Trucks from Holland Een Nederlandse Dakar site Een andere Nederlandse Dakar site Alexxxxx zijn Dakar forum deel 1 van dit topic deel 2 van dit topic deel 3 van dit topic deel 4 van dit topic deel 5 van dit topic SP gemaakt door JosvG, met dank aan Alexxxxx en Baan1980 Hij heet niet Tsjagwien, Chagin of iets wat daar op lijkt. Hij heet Henk | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 15:33 |
meldt | |
At_Fundum | woensdag 11 januari 2006 @ 15:34 |
Vandaag dus weer een topdag voor Stacey, ritwinst en de tweede plek in het klassement gepakt! | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 15:35 |
Proficiat aan Stacey met z'n 3e etappeoverwinning en nutuurlijk ook aan HANS BEKX die vanaf vandaag abraHANS is | |
Damzkieee | woensdag 11 januari 2006 @ 15:35 |
*Meldt ook: 15:08:00 ► Stacey wins special For the second day in a row and the third time on this Dakar, Hans Stacey captured special victory. The Dutchman in his MAN truck beat Brazil's André De Azevedo by 4'41" and Vladimir Chagin by 11'10". Maar dat wisten we natuurlijk al ![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 11 januari 2006 @ 15:36 |
Mooi | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 15:36 |
![]() Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs ![]() | |
goldhorn | woensdag 11 januari 2006 @ 15:37 |
Echter begint ook lekker tempo te maken... Bijna 10 minuten sneller als Bierhof... Jammer dat die in het algemeen zo ver achter staat op de Kamazzen... | |
jpjedi | woensdag 11 januari 2006 @ 15:37 |
Proficiat Stacey (tevens verkapte tvp) | |
JosvG | woensdag 11 januari 2006 @ 15:41 |
quote:Ik heb het van tevoren toch geroepen ![]() ![]() ![]() Stacey wederom gefeliciteerd ![]() | |
Mikkie | woensdag 11 januari 2006 @ 15:42 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ] | |
joostingh | woensdag 11 januari 2006 @ 15:45 |
quote:Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally? | |
JosvG | woensdag 11 januari 2006 @ 15:46 |
Gewoon niet aan denken, daar komen we volgend jaar wel achter. Over over het idee in het vorige topic om deel te nemen aan Dakar... Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar reëel gezien heeft de gemiddelde persoon die op Fok! rondhangt niet het geld om een eigen truckteam op te starten, en daarom lijkt het me een idee dat niet veel verder komt dan de tekentafel. | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 15:48 |
Bij de Cars wint de Villiers de etappe en pakt 20.58 terug op Peterhansel Alpphand pakt 24' terug. Achterstand van Alphand op Pete is nu 25.09 en van de eerste Volkswagen van de Villiers 42.19, alles is nog mogelijk. Overall standings: 18e Ten Harkel/Vaanholt 40e broertjes Jacobs 43e van Deijne/Roosegaar 45e Koen Wauters | |
Taxi | woensdag 11 januari 2006 @ 15:51 |
quote:Niet zo eng gaan praten, hè. Overwinning is overwinning! ![]() | |
At_Fundum | woensdag 11 januari 2006 @ 15:54 |
quote:De trucks die nu zijn binnen gekomen zaten dus al voorbij het punt waar de blokkade zich bevond en voor hen is de race gewoon doorgegaan. De enige vraag is wat voor tijd de deelnemers die via de andere route moesten gaan krijgen, maar daar zitten volgens mij geen topklasseringen bij. | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 16:17 |
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week. In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs: Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit. De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren. Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex. | |
Ambrosius | woensdag 11 januari 2006 @ 16:28 |
Hans gaat voor plek twee ![]() | |
Mikkie | woensdag 11 januari 2006 @ 16:54 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ] | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 17:13 |
We heeft het over trucks of Bowler. Als ik kon zou ik gaan per motor. Ik denk dat je als privateer voor 30K klaar kunt zijn. | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 17:18 |
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina ![]() Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen. | |
Toxic_nl | woensdag 11 januari 2006 @ 17:22 |
quote:Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen. ![]() | |
Hepheastus | woensdag 11 januari 2006 @ 17:23 |
quote:dat was ik, bedankt voor de info ![]() mooie dag! weer een overwinning van stacey! en nu eindelijk voor die rus een overwinning is in theorie haalbaar maar niet meer reeel denk ik | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 17:24 |
quote:en meteen ben je van de charme af. Wanneer hebben we voor het laatst een echt zelfbouwbuggy gezien, of een opgefokte kever? | |
existenz | woensdag 11 januari 2006 @ 17:52 |
Stacey ![]() | |
dorpsgek | woensdag 11 januari 2006 @ 18:26 |
JosvG, waarom doet je pa eigenlijk niet mee?. enkele maanden geleden stond op de site dat je pa weer bij Hans in de truck zou zitten | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 18:32 |
quote:2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat. Veel "privateers" hebben bij verschillende teams ruimte gekocht om een kist met onderdelen mee te nemen, de assistentie kan immers ook wel eens niet op tijd binnen zijn hè. DutchDakar heeft met 6 motorrijders de krachten gebundeld en heeft een assistentie-jeep en een assistentie-truck rijden. de assistentiekosten gaan dan snel in de richting van ¤ 50.000 de man. Rijden en roadbook voorbereiden is iets wat de deelnemer natuurlijk zelf moet doen, maar als er elke avond ook nog ettelijke uren gesleuteld moet worden is het bijna niet te doen, zonder fatsoenlijke assistentie met ook nog een monteur. | |
JosvG | woensdag 11 januari 2006 @ 18:47 |
quote:Hij had geen tijd meer, want de bedrijfsleider bij Tridec is vertrokken, en dus moest ons pap weer vaker bij Tridec zijn, en dan kan hij zich niet zomaar 20-25 dagen afwezigheid permitteren, daarom is zijn inschrijving ongedaan gemaakt en in plaats van hem is Bernard der Kinderen naast Hans gaan zitten, en Martijn Glebbeek vond zijn plaats in de servicetruck | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 19:07 |
quote:Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet. | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 19:35 |
quote:Waar een wil is is een weg, ook is de weg in de Dakar niet wat wij hier onder een weg verstaan. Met een KTM kun je als privateer inderdaad nog het makkelijkst meedoen, ook omdat KTM een boel assistentietrucks in de wedstrijd heeft, waarvan een bedoeld voor privateers waar je tercht kunt voor onderdelen. De organisatie vervoert een kist en 2 wielen. Vroeger, in de tijd van Bert Oosterhuis moest je alles zelf meenemen, en waren de meeste privateers halferwege de rally totaal uitgeput. Zelfs met assistentie blijft het lastig. | |
area51 | woensdag 11 januari 2006 @ 19:46 |
Philippe Jambert in 1979 eerste DAKAR![]() | |
Impry | woensdag 11 januari 2006 @ 19:53 |
Goed gedaan weer van STacey, Verdiende Plek. ![]() | |
TommyGun | woensdag 11 januari 2006 @ 20:16 |
Stacey ![]() ![]() | |
psychosucker | woensdag 11 januari 2006 @ 20:36 |
Yeah![]() | |
CrazyCavia | woensdag 11 januari 2006 @ 20:36 |
Volgens de withdrawals lijst zijn Elfrink & Robbe eruit, truck nr. 566. *edit* verwacht het al... 20:39 - auto Kleinschmidt pulls out Jutta Kleinschmidt, who had destroyed the front right wheel of her Vokswagen Race Touareg after hitting a tree, was forced to pull out of the race. At first an assistance truck came to help her but decided to carry on because the problems were too serious. Heading to Bamako, the truck had an accident at km 28 and crashed on its side. It’s now back on its four wheels and on its way to the Mali capital. [ Bericht 78% gewijzigd door CrazyCavia op 11-01-2006 20:47:20 ] | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 21:15 |
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daar ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 januari 2006 @ 21:22 |
quote:Ik doe mee met een LC CW! ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 21:24 |
quote: Merk en type: Toyota Landcruiser Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Wier Datum: 8-12-2004 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: er groeit mos op het dak ![]() edit: of wat meer ontopic: Merk en type: Toyota LandCruiser Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Amsterdam: RAI: buitenterrein Datum: 14-10-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: Foto genomen tijdens The European Road Transport Show 2005; stond al klaar voor het chauffeursweekend; deelnemer aan Le Dakar | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 januari 2006 @ 21:37 |
quote:mooi ![]() maar ik vind de CW wel mooier, maar hou mij op de hoogte, want ik wil zeker mee doen ![]() | |
JosvG | woensdag 11 januari 2006 @ 21:56 |
Zeg Alexxxx, ik vind het heel mooi dat je dit wilt doen, maar hoe denk je dit wel niet te realiseren? Ik weet niet hoeveel je om je geld geeft, maar 100k euro's is voor mij toch wel een beetje veel, want ik ben voorlopig nog geen topman bij een groot bedrijf en de loterij heb ik ook nog niet bepaald gewonnen... | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 21:57 |
quote:Niet aan de dakar meedoen, neit aan een race meedoen.. gewoon naar Dakar rijden. daar heb je geen 100k voor nodig. edit: en dit is al jaren een jeugddroom van me, om ooit naar dakar te gaan. Ik hoef echt niet tussen alle andere rijke stinkerds in een speciaal aangepaste wagen door de woestijn heen te raggen. Het idee om met en Unimog/Niva/vitara/landcruiser/legerdumpvoertuig naar dakar te gaan, hoofdzakelijk over asfalt, spreekt me veel meer aan ![]() en 2010 lijkt me een eerste datum ja ![]() | |
psychosucker | woensdag 11 januari 2006 @ 22:00 |
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ? | |
Sterke_Yerke | woensdag 11 januari 2006 @ 22:31 |
Wie vind dat rtl 7 verslag nog meer zo bout? Aan het eind van dat programma heb je eigenlijk nog niks gezien van de rally. Volgens mij kopen ze elke etappe 10 seconden dakar-beelden in. De rest moet van hun eigen camera's komen, die helaas alleen maar op Allard Kalf staan gericht, die saai zit te doen in het kamp. En dan die belg op het einde, jammer manneke, maar jouw geklets heeft niks met auto's te maken ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 22:40 |
quote:heerlijk hoe koen op 1 januari ht hele concept onderuit haalde ![]() *heel verhaal over een Vlaamse zanger* en dan ineens: "maar dat mocht niet van de redactie, dus hier in Newyearsday van U2" ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 11 januari 2006 @ 22:41 |
Jammer, gemist ![]() | |
stinkie | woensdag 11 januari 2006 @ 23:47 |
quote:Ja, geweldig stukje idd ![]() En RTL zuigt. ik hoef geen 4 keer te zien hoe een Zebra striping motor onderuit gaat. Het leek even dat er na het weekend verbetering in zat, maar nu zijn het voornamelijk herhalingen het eerste halfuur. | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 23:49 |
quote:mn ouders nemen het op, en eens in de twe dagen kijk ik het bij hen.. ik ben in 20 minuten door een uitzending van een uur heen ![]() Miriam Pol is zeker de enige motorrijd(st)er nog in de race die zendtijd heeft gekocht? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 11 januari 2006 @ 23:49 |
nog iets: de alleereerste keer held van de dag: "en jij mag bepalen wie hem morgen word" Not ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 00:02 |
quote:Daar ga ik niks over zeggen, dat zijn privé zaken, wat daar over gezegt moet worden doet Jan of Hans wel op TV, de rest laat ik maar even privé ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 00:09 |
quote:Tussen zowel jou regels door, als die van Jan, Gerard en Hans, is te lezen dat ze op elkaar kotsen ![]() | |
Jegorex | donderdag 12 januari 2006 @ 00:15 |
Stacey de 3e keer deze race ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 00:23 |
quote: ![]() | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 00:48 |
quote:Dat trainen was de eerste keer toen Stacey meereed met een ex-de Rooy Daf, toen was alles nog koek en ei. Stacey reed immers met eigen sponsors, maar toen ik in de rally zag dat de Rooy alles wat ze nodig hadden bij Stacey van de auto gingen demonteren, dacht ik: dat gaat wrijving geven, zo zag je plotseling de gele voorbumper van Stacey bij de Rooy op de auto. Wat er allemaal precies voorgevallen is weet ik niet precies, veelzeggend was ook dat Gerard de Rooy hoopte dat de Tatra's de Russen het leven zuur zouden gaan maken, geen woord over neef Hans. Jan de Rooy is geen gemakkelijk mens als het niet zou gaat als hij wil, ik ken hem denk ik al bijna 40 jaar, vanaf dat ik vroeger naar de motorcross ging kijken, Stacey ken ik slechts oppervlakkig, maar van horen zeggen is hij ook geen gemakkelijke. Opa de Rooy had vroeger een benzinepomp en oliehandel, èn een kartbaan in Best en is na WO2 ook vracht gaan vervoeren. Zo is Stacey in de olie gekomen, en Graard, Harrie en Jan aan het vervoer. | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 00:52 |
dubbel | |
Damzkieee | donderdag 12 januari 2006 @ 09:04 |
quote:Ik hoorde van haar moeder dat ze 5 minuten had ingekocht, maar volgens mij hebben ze 10 voor de prijs van 5 gekregen ofzo ![]() Er zijn natuurlijk ook wat minuten over van Jan, Gerard en Hans B., dus misschien dat ze die voor een 'schappelijk prijsje ![]() | |
Klonk | donderdag 12 januari 2006 @ 09:12 |
quote: ![]() | |
Damzkieee | donderdag 12 januari 2006 @ 09:51 |
Starttijden vandaag (GMT) 1 524 STACEY (HOL) 09:09:30 2 513 DE AZEVEDO (BRE) 09:11:30 3 508 HENK (RUS) 09:12:00 4 530 ECHTER (ALL) 09:16:30 5 500 BIERHOF (RUS) 09:19:00 Vandaag was toch de etappe zonder assistentie? Hopen dat Henk op zn dak gaat dan ![]() | |
Klonk | donderdag 12 januari 2006 @ 09:52 |
ja, vandaag en morgen marathon ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 10:19 |
quote:Niet helemaal waar, Hans reed juist opeens met een gele voorbumper van Gerard, dit omdat ze bumpers voor de rally al deelden, endat waren dus gezamelijke onderdelen + de rode verf was op ![]() quote:Jan is idd geen gemakkelijke mens, hij moet en zal het zijn manier hebben, en zo niet dan toch. Stacey is wat dat betreft wel iets makkelijker, maar het zit duidelijk in de familie... Hij is niet snel tevreden. quote:Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 10:20 |
quote:Hoezo, marathon etappe is toch gewoon een ander woord voor Kamaz-sleutel-dag? | |
stinkie | donderdag 12 januari 2006 @ 10:34 |
quote: | |
dakarspecialist | donderdag 12 januari 2006 @ 10:37 |
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken | |
stinkie | donderdag 12 januari 2006 @ 10:38 |
quote:hoezo, hij heeft 2 dagen om te sleutelen ![]() | |
Bruce117 | donderdag 12 januari 2006 @ 10:44 |
quote:Stacey en Henk zijn ondertussen gestart met de special stage en bi kabi staat nog steeds "no information" | |
idiotforaliving | donderdag 12 januari 2006 @ 10:46 |
quote:andere motor inlepelen bedoel je ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 10:55 |
De Azevedo doet het ook goed, volgens mijn Iritrack ligt hij 2de of zelfs 1ste op het moment ![]() | |
Blik | donderdag 12 januari 2006 @ 11:04 |
hij ligt 2de, stacey eerste | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 11:21 |
quote:Jan is van de Oranje De Rooy transport, de blauwe de Rooy is toch van een van zn broers? Ik weet wel dat Gerard kroonprind De Rooy is, terwijl zn broer ouder is toch? Dat vind ik nou apatrt, dat je nooit iets over de andere zoon van Jan hoort... | |
DIJK | donderdag 12 januari 2006 @ 12:14 |
quote:Op de Dakar site hadden ze ook een stukje over em. Early this morning 1h20 – The Dakar on a 500 XT Henno Van Bergeik has a goal of driving his old Yamaha 500 XT all the way to Dakar. The project is slowly starting to become true but the Dutch rider that receives a warm welcome at the ‘bike trunks’ is exhausted. “I refused to go into the broom-wagon truck quite a few times yesterday but I’m really tired. To get here, I had to stop at least 3 or 4 times to sleep on the liaison course. Today I stopped in a farm where I even had food and took a shower. That’s why I’m so late. Now, I have to take care of the engine and change the oil and filters.” | |
jochem8 | donderdag 12 januari 2006 @ 12:19 |
quote:Heel puik plan! | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 12:36 |
quote:Dat is dan gecorrigeerd, ik zat foto's te zoeken gisteravond, maar kon het zo gauw niet vinden hoe het precies zat, my mistake. quote:Als je snel tevreden bent bereik je niet wat Jan bereikt heeft quote:Vroeger was het GM de Rooy & Znn en waren ze met z'n allen eigenaar, van Graard weet ik het niet, die is inmiddels al lang met pensioen, maar Harrie heeft op een gegeven moment een deel van het bedrijf verzelfstandigd en is doorgegaan als de Rooy Logistics, die runt bv ook het hele DAF onderdelengebeuren, het ODC en het COM op het DAF terrein, dat personeel is ook in dienst van DRL, hij doet de onderdelendistributie voor DAF en heeft ook nog een tak van het bedrijf die assemblage doet van automotive-componenten. | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 12:38 |
quote:De blauwe de Rooy is Harrie, een oudere broer, vroeger ook rijdend met de Dafjes op het Eurocircuit. www.drl.nl | |
stinkie | donderdag 12 januari 2006 @ 13:06 |
quote: | |
jpjedi | donderdag 12 januari 2006 @ 13:21 |
quote:Dan lijkt me een flatrate voor iedereen nog interessanter. Een meer evenwichtige weergave van de deelnemers, gedekte kosten en een mooiere uitzending met meer geinteresseerde sponsors als gevolg. Als neveneffect zal de Rally aan populariteit winnen in Nederland. | |
Damzkieee | donderdag 12 januari 2006 @ 13:56 |
Hm Henk heeft bij mij op iritrack een tijdje stilgestaan op 264, maar staat nu op 268. Hans staat op 287 ![]() 1) Henk 2) Stacey 3) Sadlauer 4) De Azevedo 5) Vismara Waar is Bierhof??? | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 14:00 |
quote:In het vliegtuig naar huis ![]() toch? | |
Taxi | donderdag 12 januari 2006 @ 14:14 |
Stacey momenteel als eerste bij CP1... Ff afwachten wat de rest doet... Waarom is er geen enkele melding van de Dakar-organisatie betreffende het wegvallen van Bierhof? edit: Henk nu ook door... en Bierhof is uit de dood herrezen... ![]() 1 524 STACEY (HOL) 13:06:02 03:56:32 2 508 HENK (RUS) 13:23:09 04:11:09 3 500 BIERHOFF (RUS) 13:24:29 04:05:29 [ Bericht 45% gewijzigd door Taxi op 12-01-2006 14:28:18 ] | |
goldhorn | donderdag 12 januari 2006 @ 14:28 |
CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - CP 1 Pos. N° Name Hours Time 1 524 STACEY (HOL) 13:06:02 03:56:32 2 508 CHAGIN (RUS) 13:23:09 04:11:09 3 500 KABIROV (RUS) 13:24:29 04:05:29 ![]() Ik snap het niet meer.... [ Bericht 30% gewijzigd door goldhorn op 12-01-2006 14:29:08 (iets te snel) ] | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 14:38 |
quote:Nou dan leg ik het even voor je uit: We hebben hier te maken met een franse organisatie, die eigen regels heeft, die ze naar believen aanpassen. | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 14:42 |
quote:De organisatie heeft hem geholpen zn truck te repareren, en vervolgens met een Antonov op een plek 3 positie gezet in de woestijn ![]() ![]() | |
neffu | donderdag 12 januari 2006 @ 14:54 |
Ik denk dat bierhof zijn irratrack kasje kapot heeft of heet alumiumfoli om zijn gps ontvagen/zender gedaan, zodat hij wanneer hij in het bivak staat ff naar buiten kan rijden en ff zijn vrachtwagen kan repareren, of onder de race wat stukken kan afsnijden zonder dat iemand dat ziet. En de franse organisatie die heeft niks gezien ![]() Hulde aan stacey ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 14:56 |
quote:Ach, als ie dan zn nek breekt, komt er ook geen helicpotertje om hem te helpen ![]() | |
Mikkie | donderdag 12 januari 2006 @ 15:00 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ] | |
Dirk-Kuijt | donderdag 12 januari 2006 @ 15:01 |
quote:Dan haalt gewoon 1 van zijn bijrijders het alufolie er weer af. | |
Taxi | donderdag 12 januari 2006 @ 15:28 |
Stacey als eerste bij CP2!! ![]() En dat iritrack-systeem mag wat mij betreft de grijze bak in! edit: daar is de belangrijke concurrentie inmiddels ook: 1 524 STACEY (HOL) 14:05:32 04:56:02 2 508 HENK (RUS) 14:26:09 05:14:09 3 500 BIERHOF (RUS) 14:26:58 05:07:58 | |
goldhorn | donderdag 12 januari 2006 @ 15:37 |
Stacey loopt lekker uit op Bierhof, en in op Henk ![]() hopen dat henk nog ergens een paar uurtjes gaat verliezen ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 15:45 |
quote:Hij is al een half jaar dood ![]() quote:Iritrack is een van de beste vernieuwingen in Dakar van de laatste jaren, dat doet veeeel meer dan alleen die tijden doorgeven aan ons hoor ![]() Stacey gaat vandaag weer gewoon winnen, hij heeft heel veel voorsprong op Henk en Bierhof, en is al bijna bij het einde ![]() ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 15:55 |
Stacey is weer als eerste binnen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 12 januari 2006 @ 15:56 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ] | |
sexbierum | donderdag 12 januari 2006 @ 15:57 |
[ Bericht 100% gewijzigd door sexbierum op 12-01-2006 15:58:22 (Ik ben hier te langzaam voor) ] | |
Taxi | donderdag 12 januari 2006 @ 15:59 |
quote:Iritrack is voor de gewone mens die achter z'n pc zit te kijken vervelend. Wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn, zodat een en ander iets beter doorkomt. Toch kijk je stiekem iedere keer weer, maar geef toe dat het frustreerd als de doorgeseinde (realtime) gegevens niet bepaald kloppen. Ik snap dat iritrack voor de deelnemers een veel belangrijkere functie heeft (bijvoorbeeld activeren bij een noodsituatie). Nog meer functies, kennelijk? | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 16:06 |
quote:De organisatie ziet de voertuigen realtime bewegen, als ze lang stilstaan kunnen ze opbellen (het is namelijk ook een satteliettelefoon) en vragn of alles goed is. Als je problemen hebt kun je er ook de organisatie mee bellen. Daarnaast kun je zoals gisteren in de uitzending praten via de Iritrack, ze hadden daarmee gister het interview met Hans gedaan. En dan kunnen wij ook nog zien waar ze zijn, dat dit niet optimaal werkt is omdat het nog nieuw is... Ik vind het al heel wat dat het überhaupt kan. | |
Taxi | donderdag 12 januari 2006 @ 16:20 |
Ok. Weet ik ook wat meer van de iritrack. Je hebt gelijk, het is al heel wat, maar... Stacey verstevigd zijn overall 2e plaats. Henk moet gewoon stukgaan en flink ook, want veel etappes zijn er niet meer. Nu komt toch de marathon-etappe? Dus geen service tussen twee etappes? 1 524 STACEY (HOL) 14:50:32 05:41:02 2 508 HENK (RUS) 15:11:38 05:59:38 3 500 BIERHOFF (RUS) 15:12:28 05:53:28 | |
goldhorn | donderdag 12 januari 2006 @ 16:55 |
16:37:13 ► Stacey does it again For the third stage in a row Hans Stacey has clocked the fastest time of the trck race... The Dutchman beats title holder Firdaus Kabirov by over 12' and overall leader Vladimir Chagin by 18'36". | |
Impry | donderdag 12 januari 2006 @ 17:14 |
quote:Was pas toch ook op RTL 7, het wordt ook meteen doorgegeven naar Parijs als je voertuig op z'n zijkant ligt. Je kunt ook doorgeven als je een andere deelnemers in de problemen zitten, hier nog een beetje info: quote:Goed werk van Stacey wederom!! ![]() Hier nog wel een leuk linkje van VKMag: http://www.vkmag.com/media/eindhoven_dakar/ ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 12 januari 2006 @ 17:20 |
quote:Geweldige persiflage ![]() ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 17:22 |
quote:Die is inderdaad echt geweldig ![]() ![]() | |
existenz | donderdag 12 januari 2006 @ 18:20 |
quote:Ik vind hem wat flauw ![]() | |
Dirk-Kuijt | donderdag 12 januari 2006 @ 18:23 |
![]() | |
Hepheastus | donderdag 12 januari 2006 @ 19:04 |
geweldig hij doet het weer wat een smerige irritante newspost op de dakarsite chagin 1e na de dagwinst van stacey ipv 3e overwinning op rij voor stacey!! ik hoop op pech voor chagin morgen we zullen het wel zien ik denk dat chagin niet 100% rijdt en dat hoeft hij natuurlijk ook niet meer op goed geluk ![]() | |
M5 | donderdag 12 januari 2006 @ 19:19 |
iemand een idee wat er met de mitsubishi van peterhansel gebeurd is? ![]() | |
idiotforaliving | donderdag 12 januari 2006 @ 20:38 |
gecrashed, linker achterwiel uit de kom geloof ik, heeft uiteindelijk maar gewacht op de assistentie truck van mitsubishi. | |
M5 | donderdag 12 januari 2006 @ 20:41 |
quote:hmm ok. volkswagen heeft nu wel weer kansen. jammer voor hem, goed voor de rally ![]() | |
area51 | donderdag 12 januari 2006 @ 20:45 |
quote:Kijk als dat met Henk nou ook eens gebeurde, een uurtje of drie aan de kant, dan zou hij gelijk staan met Stacey. | |
idiotforaliving | donderdag 12 januari 2006 @ 20:48 |
quote:Als hij nou gelijk even zn versnellingsbak in de soep liet lopen dan kon die lekker naar huis ![]() | |
existenz | donderdag 12 januari 2006 @ 20:58 |
quote:Die kunnen ze vervangen... | |
At_Fundum | donderdag 12 januari 2006 @ 23:40 |
Wat een commentaar net in de verslaggeving van RTL zeg: "Loprais is er niet meer bij, maar daar ben ik blij om, want hij had zo'n lelijk gele op een vrachtwagen lijkende racetruck ![]() ![]() | |
JosvG | donderdag 12 januari 2006 @ 23:44 |
Ik vond em wel grappig ![]() Wel een minder mooie aflevering vandaag vond ik, er komen steeds te weinig trucks in beeld ![]() | |
existenz | donderdag 12 januari 2006 @ 23:59 |
quote:Op zich heeft ie wel gelijk ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 januari 2006 @ 09:16 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ] | |
Taxi | vrijdag 13 januari 2006 @ 09:40 |
Vrijdag de 13e... De dag dat Henk zijn vrachtwagen in hapklare brokken rijdt! ![]() En toen werd ik weer wakker... ![]() | |
Impry | vrijdag 13 januari 2006 @ 09:53 |
quote:Alle grote sponsoren zitten bij de auto's en sommige bij de motoren, vandaar dat de trucks zo weinig in beeld komen denk ik zelf. | |
Taxi | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:44 |
quote:Ik vind dit toch wel een van de allergrootste helden van Dakar 2006. Echt een wereldprestatie als hij Dakar haalt! Toch wel een eervolle vermelding waard, dacht ik zo. ![]() | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:50 |
Super inderdaad als hij het zou halen! ![]() | |
Impry | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:50 |
Ook gewoon tot 's ochtends 8 uur doorrijden, twee uur slapen en weer verder gaan ![]() | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:24 |
Euh, op iritrack 'no information' bij iedereen? | |
Taxi | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:26 |
quote:Yep | |
Joe_Bar | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:26 |
quote:Ja die van mij is ook dood. ![]() | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:34 |
damn das wel klote, zouden ze zo willen voorkomen dat we zien dat Henk boompjes is gaan koppen ? ![]() | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:37 |
quote:Zie ik ze nog voor aan ook, die smeerlappen ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:03 |
quote:Tot voor kort reed de organistaie met Scania's, dan was het vaker andersom ![]() | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:23 |
quote:Ik heb het idee dat je gelijk hebt... Henk staat op 112 km Stacey op 58 Bierhof op 54 Henk staat ineens wel errug ver voor... | |
Taxi | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:28 |
De iritrack geeft idd weer wat aan... Alleen... Moet je de stage eens terugkijken (replay). Henk accelereert werkelijk op raketniveau vanaf 10.40 uur weg van de rest... ![]() Iritrack levert wederom vragen op... Als het wel klopt (niet zozeer de acceleratie, maar meer de actuele stand), dan is Henk al flink vooruit gereden. ![]() | |
JosvG | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:30 |
quote:De iritrack is vandaag duidelijk fout, als je de replay kijkt staat Henk ineens van 50km op 112, en nu staan ze allemaal stil... Hij kan onmogelijk ineens zo ver voor staan... | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:32 |
dat irritrack bezorgt mensen nog eens een hartaanval... Hopen dat dat systeem voor de deelnemers beter werkt... | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:36 |
Henk zen nieuwe truck ? ![]() ![]() | |
dakarspecialist | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:38 |
irritrack is van slag geeft geen goed beeld schijne problemen te zijn mat sateliet dus voorlopig niet van uitgaan | |
Bruce117 | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:39 |
als ik zo naar die herhaling van irritrack kijk dan stond Henk om +/- 10:30 op 37km en om +- 10:40 op 112km. Dat is 75km in 10 minuten, en dat komt weer overeen met 450 km/u. Dat moet inderdaad wel een vreselijke supertruck zijn. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:44 |
quote:overschreiding van de maximumsnelheid, tijdstraf van 12 uur ![]() * Alexxxxx duimt. | |
JosvG | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:44 |
quote:Voor deelnemers is het iritrack systeem een van de beste vernieuwingen van deze Dakar. Voor de mensen thuis is het gewoon een indicatie waar mensen zijn, ben maar blij dat het er überhaupt is ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:49 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ] | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:51 |
quote:Ik ben ook wel blij dat het er is, maar de problemen die het ondervind naar de thuis gebruiker toe, zijn wel vervelend (voor de thuisgebruiker) .... En als verwende nederlander neem je nooit genoege met de techniek die wordt aangeboden, het kan altijd beter en dat wil je dan ook zien ![]() ![]() | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:59 |
Idd, het moet allemaal toch wel wat beter kunnen voor de mensen thuis (lees: verwende hollanders)? Het draagt allemaal bij aan de waardering voor Dakar (=kijkcijfers, promotie, reclame) dus volgend jaar verwacht ik wat meer ![]() | |
area51 | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:09 |
Vanaf 10.40 staat iritrack stil. Zal dus wel een fout in het systeem zijn, Volgens de site van iritrack werk het met 12 satelieten en kan de positie bepaald worden met een instelbare interval van 1 sec tot 5 heures. Als de wegen zo zijn als gistern zal Henk waarschijnlijk nog wel gewoon achter Hans zitten, waarom zou hij er voorbij gaan met 3 uur voorsprong? | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:16 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:17 |
quote:420 SAUKANS MARIS DAMBIS ANDRIS OSC LET RALLYE RAID RIGA Vorig jaar toch een meisje onder een Kamaz? | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:22 |
quote:Tsja ![]() Toch kut dat dit soort dingen blijven in de sport waar weinig beveiliging voor toeschouwers is. | |
sexbierum | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:23 |
Iritrack werkt weer! Stacey voorop!! | |
sexbierum | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:24 |
Hmm...wel vaag, ze rijden zo nu en dan achteruit.... | |
Mikkie | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:29 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ] | |
DIJK | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:30 |
Stacey lijkt in ieder geval weer te gaan als de brandweer. | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:31 |
HUP HANS!!! | |
At_Fundum | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:33 |
Toch goed van de organisatie dat ze dit overlijdensbericht geven, 't is zeer negatieve publiciteit en ze geven het zelfs nog sneller dan het bericht over Caldecott vorige week. Triest dat het geheel is gebeurt natuurlijk. ![]() | |
jpjedi | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:46 |
quote:Recent overlijdensbericht? Heb ik iets gemist? Bierhof ligt bij mij ineens dik voor.. ![]() | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:48 |
quote:zie paar posts boven je -> Le Dakar 2006 [Deel 6] | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:50 |
wow Verhoeven en Knuiman doen het trouwesn goed ![]() | |
DIJK | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:55 |
quote:Volgens mij mist er een heel stuk van het klassement na plaats 2 op CP1. Tussen 10:56:59 en 11:36:24 niemand binnen (kijk maar naar het verschil in doorkomst tussen 2 en 3). Bovendien missen er een hoop toppers (Sala en Blais bijv). Ik wil je enthousiasme niet temperen maar volgens mij staan ze dus niet zo hoog. | |
DIJK | vrijdag 13 januari 2006 @ 15:21 |
Hans weer daverend eerste bij CP1. Kabirov op 13 minuten. Verder nog niemand langsgekomen. | |
Damzkieee | vrijdag 13 januari 2006 @ 15:38 |
1 524 STACEY (HOL) 13:46:58 03:58:58 2 500 KABIROV (RUS) 14:02:24 04:11:54 3 508 CHAGIN (RUS) 14:22:38 04:29:08 4 528 SADLAUER (AUT) 14:31:35 04:30:35 Hoppa 30minuten op Henk ![]() | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 15:38 |
Weer te laat.... Maar Stacey is lekker onderweg... We gaan voor de overwinning.... [ Bericht 85% gewijzigd door goldhorn op 13-01-2006 15:41:13 (weer eens te laat) ] | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:35 |
Wel lachwekkend om de replay te bekijken op de irritracker... Ze zijn allemaal vooruit en achteruit aan het Jojo-en.... Hele wazige race lijkt het zo. ![]() | |
Strong_Bad | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:39 |
Stacey voorbij CP2 om 15:18:30, Karibov om 15:34:14 Chagin is volgens de online tracker nog maar net langs het PV op 277 km! | |
JosvG | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:49 |
quote:Idd ja, wat een vage rally is het zo ![]() ![]() | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:58 |
CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - CP 2 Pos. N° Name Hours Time 1 524 STACEY (HOL) 15:18:30 05:30:30 2 500 KABIROV (RUS) 15:34:14 05:43:44 3 508 CHAGIN (RUS) 15:53:51 06:00:21 Stacey ligt nog steeds een klein half uurtje voor op Henk | |
jozef444 | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:59 |
neit verkeerd maar niet genoeg om de eindoverwinning te pakken ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:00 |
quote:ik lag me rot als Henk ineens op Lac rose op die laatste proef van (wat was het, 30 kilometer?) door zn as heen klapt, en alsnog met de finish in zicht verliest ![]() het 'Hans Bekx gevoel' ![]() | |
goldhorn | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:01 |
maar we zijn nog niet aan het einde van de rally.... Dus het kan nog nog | |
The_BoezelaaR | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:02 |
In het begin niet echt gevolgd, waar komen die 3 uur achterstand algemeen van Stacey vandaan ![]() | |
JosvG | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:04 |
quote:Hij heeft op zijn kant gelegen, de dag na de rustdag. | |
Hepheastus | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:17 |
hopelijk heeft chagin morgen nog ff pech dat hij een uurtje of 2 stil staat dan wordt het lekker spannend nog de laatste dag ![]() | |
Hepheastus | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:32 |
1 524 STACEY (HOL) 15:50:58 06:02:58 2 500 KABIROV (RUS) 16:06:42 06:16:12 | |
Mikkie | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:41 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ] | |
DIJK | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:07 |
Problemen voor Chagin of zijn ze gewoon traag met updaten op de dakar site? Meestal staat de tijd er toch wel 10 min na doorkomst op. Stacey kwam om 10 minuten voor 5 (NL tijd) over de finish van de proef. Nog geen Chagin nu.... Nog niemand trouwens behalve Stacey en birov. Terwijl Chagin maar een half uur achter lag bij CP2. Een half uur is toch tijd zat om de posis een keer up te daten lijkt me. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:08 |
quote:Wie? | |
DIJK | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:11 |
quote:Henk dan ![]() Maar ik ben bang dat ze gewoon laat zijn met updaten, want bij het laatste pv 50 km voor de finish is "henk" nog wel gewoon doorgekomen volgens iritrack... Alhoewel de posis meestal wel op tijd wordt geupdate. Hmm bij de auto's hebben ze na kwart over 4 ook niks meer geupdate.. Jammer, loos alarm. | |
existenz | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:29 |
Telkens als ik het niet volg vanaf me werk wint Stacey ![]() | |
The_BoezelaaR | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:31 |
quote:Hoeveel voorsprong heeft Henk daar dan gepakt? Had Racey Stacey anders eerste gestaan? | |
Toxic_nl | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:34 |
1 524 STACEY (HOL) GOTLIB (BEL) DER KINDEREN (HOL) MAN 06:02:58 00:00:00 2 500 KABIROV (RUS) BELYAEV (RUS) MOKEEV (RUS) KAMAZ 06:16:12 00:13:14 3 508 CHAGIN (RUS) YAKUBOV (RUS) SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 06:33:24 00:30:26 Stacey onze held! ![]() ![]() ![]() editt; Hoe kan het dat Stacey bij Overall op 1 staat, en niemand verder in de lijst, behalve Kabirov?? | |
Hepheastus | vrijdag 13 januari 2006 @ 18:48 |
gokje: voor de zoveelste keer bug in de site maarja wel weer netjes, 4e keer op rij nu ![]() | |
Bruce117 | vrijdag 13 januari 2006 @ 19:05 |
Wat een ontzettend klappe prestatie van Stacey om zo maar even 4 etappes op rij te winnen. ![]() Wat had ik graag hier nog eens Jan, Gerard en Hans bij gehad. | |
TheOneAndOnly | vrijdag 13 januari 2006 @ 19:39 |
jaartje wachten dan..... | |
JosvG | vrijdag 13 januari 2006 @ 19:49 |
quote:Omdat de rest nog niet binnen is, kunnen ze nog niet weten wie er op welke plek staat, daarom staan degenen die al binnen zijn er in de goede volgorde op, en de rest niet ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:44 |
13-01-2006/ 19:55 / IRITRACK ZORGT WEER VOOR ONRUST IN DTD KAMP Na enkele dagen met wat kinderziekts en aanpassingsproblemen begonnen we het Iritrack Systeem te waarderen met al zijn onhebbelijke gewoontes, vandaag zorgt het weer voor een verhoging van het landelijke stress gehalte. Hoewel het netjes de positie van Pascal op tijd en stond weergaf, van de whereabouts van Henk en Richard zijn ze weer een zootje aan het maken geweest vandaag. Pascal is ondertussen zo goed als thuis, hij arriveerde in het ASS aan het eind van de special (212km SP/365km Etappe totaal) om 20 voor 4 en Henk, nog steeds kiiiiiilometers verwijderd op tante IRI is ook al op de laatste stempelcontrole van de special geraakt om even voor vier uur. Zelfs Richard heeft om 17H 10' plaatselijke tijd gestempeld hoewel hij volgens Iritrack nog enkele rivieren moet door spartelen, misschien ligt daar ook het probleem, water in de Black Box van Iritrack? Veertien dagen door het scherpe zand geraakt en nu geveld worden door enkele emmers water. Normaal is alles onder controle en we proberen de zenuwen in bedwang te houden tot we een beter zicht krijgen van de situatie. | |
existenz | vrijdag 13 januari 2006 @ 22:46 |
quote: ![]() | |
existenz | vrijdag 13 januari 2006 @ 23:41 |
Die uitzendingen worden steeds minder, minder dakar shots, meer geouwehoer ![]() | |
jpjedi | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:03 |
Wat zei die presentator nu over die Soapie die eruit ligt (Winston Post) Hij had het over de mening in het thuisland en over "uitvallen moet je accepteren en volgend jaar weer een kans". Hebben die comotie gemaakt ofzo? | |
existenz | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:03 |
quote:Geen idee idd, sloeg nergens op zoals het nu verteld werd ieg. | |
Sonja27 | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:15 |
Hij was vanavond in RTL boulevard. Naar het schijnt zijn de sponsors kwaad omdat post en dollevoet de wagen onbemand achter hebben gelaten toen ze eruit lagen en de bezemwagen langs kwam. Ze moesten een papier tekenen dat als ze bij de wagen wilden blijven het hun eigen risico was mocht er iets met hun gebeuren. Ze besloten toen met de bezemwagen mee te gaan want op zo'n moment kies je toch voor je eigen veiligheid. Lijkt mij een logische gedachte. Maar daar denken de eigenaren van de wagen dus wat anders over.... | |
area51 | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:23 |
quote:Er schijnt wat commotie te zijn geweest. De afspraak in het team was, bij technische problemen bij de auto blijven, tot er hulp komt. Toen Anne Kies bij de KIA arriveerde werd die onbeheerd aangetroffen, wan de rijders waren in de bezemwagen gestapt. | |
Hepheastus | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:30 |
centrale deurvergrendeling ruitje intikken en meenemen ![]() ofzo | |
area51 | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:38 |
quote:Via iritrack hadden ze verbinding met de organisatie en waren evan op de hoogte dat Anne Kies in de buurt en onderweg was, "slechts" 1000 km, dus ze hadden gewoon moeten wachten. Dat soort afspraken maak je niet voor niets. In '83 of '84, dat weet ik niet precies meer, heeft Joop Roggeband een hele week in de Teneré gestaan, in z'n eentje bij de defecte DAF van JdR, voordat er iemand kwam. Geen telefoon, geen idee waar Jan was en wanneer hij terug kwam, en of ze hem nog wel konden vinden. | |
Dirk-Kuijt | zaterdag 14 januari 2006 @ 07:11 |
quote:Kijk dat zijn de echte Dakar liefhebbers ![]() | |
DIJK | zaterdag 14 januari 2006 @ 11:52 |
quote:Ze maken er een fijn drama van.. Welles, nietes, modder gooien enzo. Uit het Brabants Dagblad van vandaag: quote: | |
Hepheastus | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:24 |
lol die teammanager snapt het niet helemaal volgens mij ondertussen ligt stacey weer een aardig eindje voor op henk en hans | |
Impry | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:24 |
quote: ![]() ![]() | |
JosvG | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
JosvG | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:39 |
Kabirov ligt trouwens eerste, en Henk ligt ver achter... Nu komt weer het gedeelte waar Hans als een speer overheen gaat, dus ik verwacht dat ook deze etappe in meneer Stacey zijn zak zit ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:41 |
Ik heb een viodeoband van 3 uur aan mn ouder gegeven voor de Dakar uitzendingen.. en daar staan nu 3 uitzendingen op, dus hij is vol... Maar ik heb HE-LE-MAAL geen zin om naar mn ouders te fietsen... zijn ze wel de moeite waard om te kijken? ![]() | |
existenz | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:53 |
quote:De laatste paar afleveringen zijn niet echt leuk.... | |
Alexxxxx | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:04 |
quote:Ah, dus als ik al ga kijken, doe ik er in ieder geval geen 3 uur over ![]() nah, ik zie wel... | |
JosvG | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:07 |
quote:Ik vond de laatste paar afleveringen juist wel beter, veel beelden van Stacey! Stacey heeft toch niet gewonnen vandaag, kabirov is 3 minuten sneller ![]() | |
pascalheister | zaterdag 14 januari 2006 @ 16:03 |
stacey 2e geworden idd, 1e prijs zat er toch al niet meer in.. | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:03 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ] | |
Klonk | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:05 |
vergis ik me nu of waren de dakars vroeger langer, kan me herinneren dat ze wel eens rond de 21ste ofzo aan de finish kwamen.... | |
Alexxxxx | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:08 |
quote:vroeger was het 3 weken ja...2 rustdagen ook. | |
pascalheister | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:13 |
quote:2e overall staat hij nu | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:32 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ] | |
Klonk | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:34 |
die rijders moeten niet meedoen aan dakar ![]() | |
JosvG | zaterdag 14 januari 2006 @ 23:06 |
quote:Henk staat nogsteeds eerste hoor ![]() Jij bedoelt Hans, die staat 2de overall | |
pascalheister | zaterdag 14 januari 2006 @ 23:14 |
quote:euh ja verkeerd gelezen ![]() | |
pascalheister | zaterdag 14 januari 2006 @ 23:22 |
prachtige beelden van Gerard List en Laurens Conijn, die samen dakar rijden ![]() | |
JosvG | zaterdag 14 januari 2006 @ 23:50 |
Ik moet even een ding kwijt:![]() ![]() ![]() ![]() Die 2 mag ik toch beide denk ik terecht wel tot de 2 beste Nederlandse helden van deze dakar benoemen. En natuurlijk: ![]() ![]() | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 00:33 |
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt? | |
Impry | zondag 15 januari 2006 @ 10:24 |
quote: quote:Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden. | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 12:41 |
quote:Het was schijnbaar zelfs een Nederlander die hem doodgereden heeft. Het was tevens weer de schuld van het kind, en niet van de deelnemer. Ik vind het eigenlijk wel jammer, nu heb ik echt zoiets van: Hebben we 14 dagen gereden, maar die laatste proef is niet getimed en ik voel nu zoiets van... het is nog niet afgelopen ![]() ![]() | |
Hepheastus | zondag 15 januari 2006 @ 12:57 |
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar) en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is | |
Impry | zondag 15 januari 2006 @ 12:59 |
quote:Denk niet dat je op die manier moet denken. De laatste etappe is toch altijd net als de laatste rondes van de 24uur van Le Mans, gewoon een beetje show rijden en er worden echt geen grote tijdsverschillen meer gemaakt. Stacey zou vandaag net zo goed technische problemen kunnen krijgen als Henk... Daarentegen had ik het ook liever gehad dat ze gewoon op volle snelheid de etappe hadden gereden. | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 13:05 |
quote:Dit is echt niet wat je erachter moet zoeken, die 2 uur die Stacey nog op Henk achterligt maakt hij echt niet meer goed in die paar km's, Henk kan de hele rit lang zijn truck in zijn vrij zetten en vooruit duwen en nog winnen, dus er was toch al geen hoop meer dat Hans zou winnen ![]() | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 13:32 |
quote:Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc. De GPS heeft de volgende functies: -CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.) -CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV) -Gereden km's weergeven. -KM tot volgende CP weergeven Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent. Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot" Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden. | |
Impry | zondag 15 januari 2006 @ 14:02 |
quote: | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 15:53 |
![]() R.I.P. | |
Mikkie | zondag 15 januari 2006 @ 16:02 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ] | |
At_Fundum | zondag 15 januari 2006 @ 18:15 |
NOS teletekst gaat hier toch wel ff genant onderuit voor wat betreft juiste berichtgeving:quote: ![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 15 januari 2006 @ 18:18 |
![]() | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 18:19 |
![]() ![]() Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 19:01 |
quote:Ik zat vandaag even de RL 5 aleveringen te bekijken (van de laatste 4 dagen ![]() Aan het begin van de uitzending: Parijs-Dakar is nog nooit geowonnen door een vrouw Aan het eind van de uitzending: ".... Jutta Kleinschmidt, voormalig Dakar winares, ..." Ik weet dat ze er niet uit ziet, maar het is nog steeds een vrouw ![]() En Hans Stacey de meeste etappeoverwinningen bij de trucks? Week 1 nu al weer vergeten? ![]() | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 19:04 |
quote:Thnx ![]() | |
jozef444 | zondag 15 januari 2006 @ 19:04 |
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen ![]() btw wat een prutsers zeg bij de nos ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 19:07 |
quote:mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport ![]() | |
jozef444 | zondag 15 januari 2006 @ 19:08 |
quote:da was nie de afspraak he ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 19:13 |
quote:de enige sport waar ik verstand van heb (beetje) is Le Dakar ![]() Tenzij je het laatste nieuws over de autocrosses van Sexbierum en Hallum op sport.fok.nl wilt hebben ![]() En om deze post niet geheel offtopic te maken: ![]() | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 20:03 |
Volgend jaar weer volgen ![]() Volgende evenement: Superbowl 2006 ![]() | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 20:19 |
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007 ![]() ![]() Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 20:21 |
quote:gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT ![]() eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen "Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]" of zo ![]() | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 20:37 |
quote:Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1] ![]() Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend... Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement... | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 21:01 |
quote:is de organisatie nog erger dan we denken? ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 15 januari 2006 @ 21:06 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:52 ] | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 21:08 |
quote:Dat zijn fransen en fransen doen het al jaren op een manier zodat het HEN goed uit komt, dat is geen geheim, maar een publieksgeheim ![]() | |
jpjedi | zondag 15 januari 2006 @ 21:10 |
quote:Goed plan! ![]() | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 22:14 |
quote:Hier valt zeer over te discussieren, het beeld dat de Fransen vormen is een logisch gevolg van hun acties, echter is het een fout beeld eigenlijk, de zogenoemde bureaucratie en haat tegenover de Nederlandse deelnemers is eigenlijk niks meer dan een fout van de Nederlanders zelf, ik kan nu al verklappen, dat als volgend jaar Jan de Rooy en Hans Bekx wel met degelijke trucks komen, en ook Hans Stacey met dezelfde truck als dit jaar komt, dat er helemaal geen problemen zijn bij de keuring. Hetgeen ik dan weer niet mag zeggen is waarom de Rooy en Bekx etc dan precies afgekeurd zijn, en Stacey niet... maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat Stacey's trucks wel goed waren, en de DAF's niet. Maar ik kan hier wel een beetje rond lopen lullen over wat er zoal aan de hand is, het enige probleem is dat er niemand is die een Fok!ker gelooft boven Jan de Rooy of Hans Bekx zelf ![]() Over het anoniem posten vanaf een publieke computer... Dat doe ik maar niet uit goed fatsoen, vele dingen die er rondgaan zijn privé van elke deelnemer, en die dienen dus ook privé te blijven. EDIT: Over het steeds slechter worden van de organisatie in het algemeen laat ik me overigens niet uit, want daar weet ik niks van af. Door mensen als Henno van Bergeijk heb ik gezien dat tegenwoordig Dakar een steeds makkelijkere rally wordt, die zich steeds minder focust op de kracht van de mensen zelf. Die Henno die heeft laten zien dat het op een XT500 nog steeds een veel grotere uitdaging is dan op de gemiddelde KTM, en daarom heb ik echt respect voor hem. Ik vind rally (ben even de naam kwijt, iets met Heroes...) waar ze op XT's door de woestijn gaan dan toch geweldig! [ Bericht 8% gewijzigd door JosvG op 15-01-2006 22:20:54 ] | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 22:27 |
Ja, de problemen dit jaar waren idd voornamelijk te wijten aan de laksheid van Nederlandse kant en de Franse hielden hun poot stijf, waar je zeker genoeg (sportieve) redenen kan voor verzinnen waarom ze het hebben gedaan en waar ze ook zeker een punt hebben. | |
Hepheastus | zondag 15 januari 2006 @ 22:43 |
ik heb nog wel een vraag achteraf eigenlijk ik ben fan van mitsubishi maar ik vind de touareg de mooiste auto is het in nederland mogelijk deze auto (en dan bedoel ik de dakar versie) ergens te bewonderen? (de mitsu mag ook natuurlijk ![]() | |
existenz | zondag 15 januari 2006 @ 22:45 |
quote:Ik ben bang van niet, misschien in de rai over een tijdje of bij Speed & Design of een andere "race" beurs waar Misubishi/VW staan. | |
JosvG | zondag 15 januari 2006 @ 23:11 |
De Mitsubishi's heb ik al vaak genoeg op shows zien staan, de Touaregs zie je daarentegen nooit ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 23:13 |
Ik heb zelfs al eens een Dakar Mitsubishi bij de plaatselijke delaer gezien ![]() ![]() hier het linkje wat ik had beloofd, voor de mensen die in 2010 mee willen naar Dakar, de 'forumrally' ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Alexxxxx op 15-01-2006 23:59:48 ] | |
Impry | zondag 15 januari 2006 @ 23:58 |
quote:Afgelopen twee jaar stond de VW in Essen ![]() | |
FunnyName | maandag 16 januari 2006 @ 07:12 |
quote:Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm. Maar zoals altijd bij reglementen en bepalingen zijn deze verschillend te interpreteren. Daarnaast kan je nog afvragen hoeveel voordeel een modificatie of afwijking geeft. In het geval van Beckx en de Rooy waren de Intercooler aansluitingen niet exact de juiste maat. Dat dit TOTAAL GEEN voordeel met zich meebrengt omdat er een restrictor op de vrachtwagens zit wil zeggen dat deze afwijking totaal geen voordeel oplevert! Verder hadden de trucks van de Rooy iets bredere bladveren. Dat hierdoor de truck geen meter harder rijdt lijkt me ook logisch. Hierdoor waren de verschillende instanties het dan ook niet eens over de beslissing. En juist omdat ze het niet eens konden worden, zijn de trucks afgekeurd. Een behoorlijk triest verhaal dus .. Dat de Franse organisatie wel vaker geblunderd heeft ga ik niet eens op in, er zijn teveel voorbeelden om op te noemen om dit te onderbouwen .. | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 08:17 |
quote:Als de auto niet in orde is op een aantal punten, dan komt hij gewoon de race niet in... Er waren trouwens wel meer punten die niet klopten, het gaat ook om het feit dat dit prototypes waren van auto's die eigenlijk niiet in productie waren. Vorig jaar toen Bekx gedisqualificeerd werd toen was zijn truck ook niet in orde, toen heeft hij de organisatie enorm de grond in geboord met zijn verhalen in de pers enzo. Hij heeft toen duidelijk gemaakt dat hij het niet vindt kunnen dat iemand de dag voor de finish wordt gedisqualificeerd als hij het zo goed doet, en dat ze dat aan het begin van de rally moeten zeggen. Dit jaar was zijn truck weer niet in orde, en hebben ze het aan het begin van de rally gezegt ![]() | |
jpjedi | maandag 16 januari 2006 @ 08:48 |
quote:Je mag niet zo maar iets veranderen en daar zit het euvel zoals Jos al zegt. Het betreft hier homologatie problemen. | |
Bruce117 | maandag 16 januari 2006 @ 09:06 |
Helaas zit het er weer op voor dit jaar. Volgende week nog een compilatieuitzending op RTL en dan maar weer bijna een jaar wachten op de editie van 2007. Hopen dat in 2007 Hans, Jan, Gerard en Hans het gezamelijk de Kamazen moeilijk kunnen maken. | |
stinkie | maandag 16 januari 2006 @ 10:26 |
quote:Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaar ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 11:39 |
Vroegah was de dakar-club een grote vriendenclub, das nu niet meer helemaal zo he? ![]() ![]() ![]() | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 11:40 |
quote: ![]() ![]() | |
stinkie | maandag 16 januari 2006 @ 11:41 |
quote:Team Yamaha? Stond er toch bij, die mensen hebben ook een website hoor www.team-dakar.com | |
stinkie | maandag 16 januari 2006 @ 11:57 |
quote:Dakar is al jaren een rally met profi fabrieksteams en amateurs. Niks mis mee, maar het is jammer dat een stel amateurs op deze manier loopt af te geven op anderen. Een zekere arrogantie is niet verkeerd als je een mooie prestatie neerzet, maar laten ze niet vergeten dat ze zelf ook bij de gratie van anderen mee konden rijden | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 14:30 |
quote:Het is natuurlijk wel een bericht met een kern van waarheid erin, ik ken genoeg mensen wiens enige beweging daadwerkelijk bestaat uit het pakken van een sigaret en het kantelen van een bierglas, en toevallig zijn dat de mensen die vaak sport kijken en commentaar hebben. Het is alleen een beetje een ontzettend generaliserend bericht en daarom vind ik het ook niet kunnen dat je zoiets op je eigen site schrijft. Dat andere dit over iemand zeggen mag nog, maar zelf is het echt not-done ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 17:47 |
Sponsor maakt jarige Hans Bekx wakker. 12-1-2006 Sponsor maakt jarige Bekx wakker. 11-01-2006 Op zijn 50e verjaardag werd Hans Bekx gewekt door de klanken van een draaiorgel. Buiten voor zijn huis in Mariaheide stond een draaiorgel het lied “ Lang zal hij leven te spelen”. Toen Hans slaperig naar buiten aan het kijken was, zag hij de bus van banden sponsor Peet Borst staan met daarachter een aanhangwagen. In de aanhangwagen stond de draaiorgel die Peet Borst als hobby heeft. Peet Borst die al vanaf de begin jaren sponsor van het team Hans Bekx is was al vroeg vertrokken vanuit Schoonhoven om de jarige Hans Bekx te verrassen met draaiorgelmuziek. Toen Hans mij dit vertelde tijdens het verjaardagsfeestje waar alle teamleden voor waren uitgenodigd was de glimlach nog groter dan normaal. Dus Peet je verrassing is geslaagd. Hans en Marcel hebben mij ook gevraagd om iedereen te bedanken voor de positieve reacties in het gastenboek de laatste dagen. Ook iedereen die kaarten en bloemen hebben verstuurd bedankt namens Hans Bekx. Ook heb ik het nog even samen met Hans gehad over een paar reacties van mensen in het gastenboek die hadden gevraagd of het niet mogelijk is om een fanclub te beginnen. Dit vond Hans een leuk idee. Binnenkort willen we als team een fanclubdag houden. Wanneer en waar dit gaat gebeuren weten we nog niet. Als ik meer weet hierover dan komt het natuurlijk op de site te staan. Ook via de nieuwsbrief wordt dit bekend gemaakt. Met vriendelijke rally groet, Tonnie de Vries Webmaster Hans Bekx teamsport http://www.hansbekxteamsport.nl/2006/nieuws.php?ID=19 | |
jpjedi | maandag 16 januari 2006 @ 19:26 |
Jos, Je vader was net nog in beeld op RTL... ![]() | |
ToXiCitY | maandag 16 januari 2006 @ 19:34 |
Wie heeft er nou bij de truckers gewonnen? Hierboven lees ik Kabirov terwijl ik vanochtend in de krant Chagin las. Brakke berichtgeving overal over de Dakar terwijl je in elk mogelijk Journaal bijvoorbeeld het darten wel te zien krijgt. De media houden de Kamazzen niet eens uit elkaar, het boeit ze geen reet o.i.d. | |
Mikkie | maandag 16 januari 2006 @ 20:09 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:52 ] | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 20:13 |
Alexxxxx open jij Dakar 2007 [Deel 1] ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 20:17 |
quote:Jos is beter in OP's maken ![]() | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 20:19 |
deel 1 dit jaar is op 8 augustus geopend ![]() en ik zag dat mijn verzinsel van Henk ook nog in de OP staat ![]() | |
existenz | maandag 16 januari 2006 @ 20:25 |
quote: ![]() | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 23:09 |
Ik zal Le Dakar 2007 wel maken, ik begin al meteen aan de OP, ik heb nu tijd genoeg... Er is alleen een probleem, ik heb weinig te vertellen over iets dat nog niet begonnen is. Ik bak er wel iets van ![]() quote:Ik heb het gezien ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:13 |
Een samenvatting van 2006 ![]() En er in zetten onder welke voorwaarden de De ROoytjes meedoen.. er bij verteleln dat de deelname van team bekx al vrijwle vast staat.. info oveer de andere rally die team Bekx gaat rijden.. dingen over de geplande daalname in een truck van Arjan brouwer ![]() dat soort dingen ![]() en wie weet zelfs wel een linkje naar het Dakar 2010 gebeuren, voor wie zelf naar Dakar wil ![]() | |
existenz | maandag 16 januari 2006 @ 23:27 |
quote:Per vliegtuig ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:31 |
quote:Niet spannend genoeg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat soort dingen. | |
TommyGun | maandag 16 januari 2006 @ 23:32 |
Lijkt me ook retegaaf om naar Dakar te gaan ![]() Maarjah. Ben nu pas 16. Tegen die tijd wel 18 maar ik ken geen Frans, ook niet van plan om te leren en voertuigen kan ik ook niet repareren ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:38 |
quote:Ik ook niet, dus ik ben dan ook niet zo dom om alleen te gaan ![]() | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 23:40 |
Per 1113 ben je nog vergeten ![]() Gelukkig ga ik nu naar een opleiding voor autotechniek, en tevens commercieel dus ik leer mooi talen en techniek ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:42 |
quote:Die noem ik Kurzhauber ![]() | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 23:43 |
quote: ![]() ![]() ![]() EDIT: Zit ik net een dag op dat Buzzebee forum, kom ik een hele goede IRL vriend van me tegen waarvan ik wist dat hij ook ooit naar dakar wilde, maar waarvan ik niet wist dat hij vaak op fora zat enzo ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:45 |
Ik vroeg me al af wie die Jeroen was, was even bang dat mn zwager meewilde, maar die komt uit een ander dorp ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 23:47 |
![]() En je kunt met zo'n kurzhauber ook nog eens wat mensen een lift geven ![]() | |
JosvG | maandag 16 januari 2006 @ 23:50 |
Dat plaatje kende ik al ![]() ![]() Misschien geld gaan vragen voor een ligt en zo aanschaf etc terugverdienen ![]() | |
Mikkie | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:01 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:52 ] | |
stinkie | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:17 |
quote:gewoon per motor natuurliijk | |
jpjedi | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:32 |
Waar blijft het topic Dakar 2007 ?![]() Ik heb me aangemeld voor Dakar 2010. ![]() -opleiding MTS-HTS luchtvaarttechniek -Werkzaam als technisch adviseur voor koelsystemen en hydraulische systemen op bouw en landbouwmachines. Dit is in Brussel dus ik spreek ook redelijk Frans. -Daarnaast ben ik parttimer bij de Brandweer en heb als taak chauffeur. Dwz ik heb mijn groot rijbewijs (Ik bezit alle rijbewijzen) en krijg veel verhoogde rijvaardigheids trainingen. Bovenal GEK van DAKAR dus heb er al zin in! Ik moet me even gaan inlezen hier over hoe en wat natuurlijk.. | |
ilona-scuderia | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:33 |
tvp... | |
DaBuzzzzz | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:34 |
quote:Do Tell!!!!1 wij gaan dit jaar in de budget amsterdam daker rijden en volgende maand naar de pool met de arctic challenge .....alles ter voorbereiding van het echte werk...maar ik ben op zoek naar lotgenoten om gewoon ideeen uit te wisselen | |
jpjedi | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:52 |
quote:Lijkt me een top plan! Ik moet nog veel leren over dit soort ondernemingen! ![]() Forum van Alexxxxxx?? | |
DaBuzzzzz | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:58 |
linkje?? | |
jpjedi | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:59 |
quote:http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/viewforum.php?f=61 | |
Alexxxxx | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:26 |
quote:Ik hoop dat er in 2010 ook motorrijders bij zijn ja ![]() quote:Zou erg tof zijn als je je ervairngen op BuzzyBee zou willen vertellen, kunnen we veel van leren ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:43 |
Geweldig, ik ben nu al benieuwd naar wat er daadwerkelijk van gaat komen. Ik heb trouwens nog geen OP, dus ik zou het waarderen dat als toevallig vandaag dit topic volzit dat jullie even wachten met een Deel 7, ik zal hem wel openen, maar misschien duurt het een uurtje nadat dit topic volzit ![]() | |
jpjedi | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:06 |
Dan spammen we hem toch gewoon even vol.. ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:32 |
Om 18.00 land trouwens het vliegtuig met het hele team van Exact-MAN erin in Eindhoven op het vliegveld, iedereen is welkom om te kijken, en ik zal er ook zijn (voor mensen die mij graag herkennen, ik loop in een rode Exact-MAN jas van vorig jaar, met alleen het rallyschildje op de voorkant (dus niet de rest van de reclame op de rug en mouwen enzo...) ) | |
Alexxxxx | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:34 |
Geef je een gil btw als je de OP voor 2007 klaar hebt? ![]() Dan gaan we dit topic geheel ontopic met mooie plaatjes of zo tot een slotje brengen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:37 |
![]() ![]() | |
goldhorn | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:50 |
Vast met het oog op Dakar 2010 (maar dan wellicht de officiele)![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:00 |
Ik heb de OP opzich klaar, ik moet alleen nog foto's, dus als jullie nou een hoop pics posten zet ik ze allemaal in de OP! | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:01 |
Ik zoek tevens nog iemand die de samenvatting kan maken van de motoren en de auto's, want daar heb ik me niet diep genoeg in verdiept tijdens deze dakar dat ik daar geen fatsoenlijke samenvatting van kan bakken... de trucks heb ik al... | |
Alexxxxx | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
goldhorn | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:02 |
Nog een oudje, maar eentje die mij wel leuk lijkt om weer eens terug te zien in de rally.![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09 |
Als jullie straks de OP zien kunnen jullie aanvullen, ik heb nog niet alles getypt, want ik weet ook niet alles ![]() Moet de op 56k-veilig zijn, of mag ik hem helemaal volplempen met pics? ![]() | |
goldhorn | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:14 |
ik zou zeggen, leef je uit... Maar ja, ik werk al vrij lang niet meer met een 56K | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:20 |
Ik heb een beetje moeite met het overzichtelijk weergeven van de top10 van deze dakar, ik heb het nu tussen code staan maar daar word het niet overzichtelijker op, ik probeer even door. | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:29 |
Jullie moeten wel een beetje sneller posten, om 17.00 moet ik weg, dan ga ik naar het vliegveld in Eindhoven iedereen ophalen ![]() ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:35 |
Ik maak hem straks gewoon als we moeten gaan, dan post deze nog maar vol met plaatjes ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:38 |
Degene die als laatste post moet trouwens even het linkje naar het 2007 topic in zijn post editten ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:44 |
De OP is nu voor mij klaar, de aanvullingen mogen altijd komen, ik of een modje edit ze er wel in! Als je een heel nieuw onderwerp aan wilt maken staat er op mijn opendir waar ook de rest van de plaatjes staan ook een leeg tussenkopje, deze kun je in paint ( :x ) met het font: ARIAL, 16pt, westers, vetgedrukt invullen naar wat je er op wilt zetten. | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:45 |
Zijn alle Dakar fans nu ineens offline?? Dit topic moet vol want over een kwartier ben ik weg! | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:48 |
Nog 9 posts te gaan, hierna nog 8 ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:49 |
Tralala we gaan vrolijk verder, mijn vorige post klopt niet want nu moeten er nog maar 6 ipv 7 ![]() | |
Impry | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:52 |
Liever niet teveel foto's in de OP, een tweede pagina kijkt bijvoorbeeld veel fijner als de eerste. Omdat bij pagina 1 al die foto's geladen moeten worden voordat je fatsoenlijk kunt lezen. Maar dat is vast alleen mijn mening ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:52 |
Nog maar 5 te gaan, wie ze wil mag ze hebben, anders neem ik ze mee want over 9 minuten ben ik weg! | |
Impry | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:53 |
Doe er dan nog maar een... | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:53 |
Er staan er nu niet té veel in, maar toch stiekem wel een hoop, het zijn er 23 ![]() | |
JosvG | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:54 |
We zijn der bijna tralala ![]() | |
Impry | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:54 |
Als ze maar van een normale resolutie zijn vind ik het best. Edit: De laatste post in een Dakar 2006 topic. ![]() Alvast voor 2007 ![]() |