hmm ok. volkswagen heeft nu wel weer kansen. jammer voor hem, goed voor de rallyquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:38 schreef idiotforaliving het volgende:
gecrashed, linker achterwiel uit de kom geloof ik, heeft uiteindelijk maar gewacht op de assistentie truck van mitsubishi.
Kijk als dat met Henk nou ook eens gebeurde, een uurtje of drie aan de kant, dan zou hij gelijk staan met Stacey.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:38 schreef idiotforaliving het volgende:
gecrashed, linker achterwiel uit de kom geloof ik, heeft uiteindelijk maar gewacht op de assistentie truck van mitsubishi.
Als hij nou gelijk even zn versnellingsbak in de soep liet lopen dan kon die lekker naar huisquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:45 schreef area51 het volgende:
[..]
Kijk als dat met Henk nou ook eens gebeurde, een uurtje of drie aan de kant, dan zou hij gelijk staan met Stacey.
Die kunnen ze vervangen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:48 schreef idiotforaliving het volgende:
[..]
Als hij nou gelijk even zn versnellingsbak in de soep liet lopen dan kon die lekker naar huis![]()
Op zich heeft ie wel gelijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:40 schreef At_Fundum het volgende:
Wat een commentaar net in de verslaggeving van RTL zeg:
"Loprais is er niet meer bij, maar daar ben ik blij om, want hij had zo'n lelijk gele op een vrachtwagen lijkende racetruckdat zeg je toch niet
Alle grote sponsoren zitten bij de auto's en sommige bij de motoren, vandaar dat de trucks zo weinig in beeld komen denk ik zelf.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:44 schreef JosvG het volgende:
Wel een minder mooie aflevering vandaag vond ik, er komen steeds te weinig trucks in beeld
Ik vind dit toch wel een van de allergrootste helden van Dakar 2006. Echt een wereldprestatie als hij Dakar haalt! Toch wel een eervolle vermelding waard, dacht ik zo.quote:Henno Van Bergeik is one of the attractions of the rally and a star among the privateers. The Dutchman left Lisbon on an old Yamaha 500 XT, and has since then been used to long nights working on his bike. But his dream of making it to Dakar is slowly coming true. His stay in Labé was slightly different from the previous bivouacs. “I’ve just finished the work that I was supposed to do. It’s perfect. It’s the first time that I’ll be able to rest a little."
Yepquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:24 schreef Damzkieee het volgende:
Euh, op iritrack 'no information' bij iedereen?
Ja die van mij is ook dood.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:24 schreef Damzkieee het volgende:
Euh, op iritrack 'no information' bij iedereen?
Zie ik ze nog voor aan ook, die smeerlappenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:34 schreef jozef444 het volgende:
damn das wel klote, zouden ze zo willen voorkomen dat we zien dat Henk boompjes is gaan koppen ?
Tot voor kort reed de organistaie met Scania's, dan was het vaker andersomquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zie ik ze nog voor aan ook, die smeerlappen, en dan Henk met een truck van de organisatie slepen buiten bereik van de camera's
![]()
Ik heb het idee dat je gelijk hebt... Henk staat op 112 kmquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
Zie ik ze nog voor aan ook, die smeerlappen, en dan Henk met een truck van de organisatie slepen buiten bereik van de camera's
![]()
De iritrack is vandaag duidelijk fout, als je de replay kijkt staat Henk ineens van 50km op 112, en nu staan ze allemaal stil... Hij kan onmogelijk ineens zo ver voor staan...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zie ik ze nog voor aan ook, die smeerlappen, en dan Henk met een truck van de organisatie slepen buiten bereik van de camera's
![]()
overschreiding van de maximumsnelheid, tijdstraf van 12 uurquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:39 schreef Bruce117 het volgende:
als ik zo naar die herhaling van irritrack kijk dan stond Henk om +/- 10:30 op 37km en om +- 10:40 op 112km.
Dat is 75km in 10 minuten, en dat komt weer overeen met 450 km/u.
Dat moet inderdaad wel een vreselijke supertruck zijn.
Voor deelnemers is het iritrack systeem een van de beste vernieuwingen van deze Dakar. Voor de mensen thuis is het gewoon een indicatie waar mensen zijn, ben maar blij dat het er überhaupt isquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:32 schreef goldhorn het volgende:
dat irritrack bezorgt mensen nog eens een hartaanval... Hopen dat dat systeem voor de deelnemers beter werkt...
Ik ben ook wel blij dat het er is, maar de problemen die het ondervind naar de thuis gebruiker toe, zijn wel vervelend (voor de thuisgebruiker) .... En als verwende nederlander neem je nooit genoege met de techniek die wordt aangeboden, het kan altijd beter en dat wil je dan ook zienquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:44 schreef JosvG het volgende:
[..]
Voor deelnemers is het iritrack systeem een van de beste vernieuwingen van deze Dakar. Voor de mensen thuis is het gewoon een indicatie waar mensen zijn, ben maar blij dat het er überhaupt is
quote:13:14
PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION
This morning at 10:00 AM, at km 25 of the special of stage 13 of the rally between LABE and TAMBACOUNDA, just 6kms before the village of Kourahoye, a young boy that had come with his family to see the rally go by, was hit by vehicle n°420 of the car class while crossing the track.
He immediately received treatment from the medical staff of the rally but died during his transfer by helicopter to Labé.
The organisation wished to express its sincere condolences to the family of the child.
420 SAUKANS MARIS DAMBIS ANDRIS OSC LET RALLYE RAID RIGAquote:
Tsjaquote:This morning at 10:00 AM, at km 25 of the special of stage 13 of the rally between LABE and TAMBACOUNDA, just 6kms before the village of Kourahoye, a young boy that had come with his family to see the rally go by, was hit by vehicle n°420 of the car class while crossing the track.
Recent overlijdensbericht? Heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:33 schreef At_Fundum het volgende:
Toch goed van de organisatie dat ze dit overlijdensbericht geven, 't is zeer negatieve publiciteit en ze geven het zelfs nog sneller dan het bericht over Caldecott vorige week. Triest dat het geheel is gebeurt natuurlijk.
zie paar posts boven je -> Le Dakar 2006 [Deel 6]quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Recent overlijdensbericht? Heb ik iets gemist?
Bierhof ligt bij mij ineens dik voor..![]()
Volgens mij mist er een heel stuk van het klassement na plaats 2 op CP1. Tussen 10:56:59 en 11:36:24 niemand binnen (kijk maar naar het verschil in doorkomst tussen 2 en 3). Bovendien missen er een hoop toppers (Sala en Blais bijv). Ik wil je enthousiasme niet temperen maar volgens mij staan ze dus niet zo hoog.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:50 schreef jozef444 het volgende:
wow Verhoeven en Knuiman doen het trouwesn goed. Bij CP1 op plek 4 en 10
Idd ja, wat een vage rally is het zoquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:35 schreef goldhorn het volgende:
Wel lachwekkend om de replay te bekijken op de irritracker... Ze zijn allemaal vooruit en achteruit aan het Jojo-en.... Hele wazige race lijkt het zo.![]()
ik lag me rot als Henk ineens op Lac rose op die laatste proef van (wat was het, 30 kilometer?) door zn as heen klapt, en alsnog met de finish in zicht verliestquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:59 schreef jozef444 het volgende:
neit verkeerd maar niet genoeg om de eindoverwinning te pakken
Hij heeft op zijn kant gelegen, de dag na de rustdag.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:02 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In het begin niet echt gevolgd, waar komen die 3 uur achterstand algemeen van Stacey vandaan
Wie?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:07 schreef DIJK het volgende:
Problemen voor Chagin of zijn ze gewoon traag met updaten op de dakar site? Meestal staat de tijd er toch wel 10 min na doorkomst op. Stacey kwam om 3 minuten over 5 (NL tijd) over de finish van de proef. Nog geen Chagin nu....
Henk danquote:
Hoeveel voorsprong heeft Henk daar dan gepakt? Had Racey Stacey anders eerste gestaan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:04 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hij heeft op zijn kant gelegen, de dag na de rustdag.
Omdat de rest nog niet binnen is, kunnen ze nog niet weten wie er op welke plek staat, daarom staan degenen die al binnen zijn er in de goede volgorde op, en de rest nietquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:34 schreef Toxic_nl het volgende:
1 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 06:02:58 00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 06:16:12 00:13:14
3 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 06:33:24 00:30:26
Stacey onze held!![]()
![]()
![]()
editt; Hoe kan het dat Stacey bij Overall op 1 staat, en niemand verder in de lijst, behalve Kabirov??
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
13-01-2006/ 19:55 / IRITRACK ZORGT WEER VOOR ONRUST IN DTD KAMP
Na enkele dagen met wat kinderziekts en aanpassingsproblemen begonnen we het Iritrack Systeem te waarderen met al zijn onhebbelijke gewoontes, vandaag zorgt het weer voor een verhoging van het landelijke stress gehalte. Hoewel het netjes de positie van Pascal op tijd en stond weergaf, van de whereabouts van Henk en Richard zijn ze weer een zootje aan het maken geweest vandaag. Pascal is ondertussen zo goed als thuis, hij arriveerde in het ASS aan het eind van de special (212km SP/365km Etappe totaal) om 20 voor 4 en Henk, nog steeds kiiiiiilometers verwijderd op tante IRI is ook al op de laatste stempelcontrole van de special geraakt om even voor vier uur. Zelfs Richard heeft om 17H 10' plaatselijke tijd gestempeld hoewel hij volgens Iritrack nog enkele rivieren moet door spartelen, misschien ligt daar ook het probleem, water in de Black Box van Iritrack? Veertien dagen door het scherpe zand geraakt en nu geveld worden door enkele emmers water. Normaal is alles onder controle en we proberen de zenuwen in bedwang te houden tot we een beter zicht krijgen van de situatie.
Geen idee idd, sloeg nergens op zoals het nu verteld werd ieg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:03 schreef jpjedi het volgende:
Wat zei die presentator nu over die Soapie die eruit ligt (Winston Post) Hij had het over de mening in het thuisland en over "uitvallen moet je accepteren en volgend jaar weer een kans".
Hebben die comotie gemaakt ofzo?
Er schijnt wat commotie te zijn geweest. De afspraak in het team was, bij technische problemen bij de auto blijven, tot er hulp komt. Toen Anne Kies bij de KIA arriveerde werd die onbeheerd aangetroffen, wan de rijders waren in de bezemwagen gestapt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:03 schreef jpjedi het volgende:
Wat zei die presentator nu over die Soapie die eruit ligt (Winston Post) Hij had het over de mening in het thuisland en over "uitvallen moet je accepteren en volgend jaar weer een kans".
Hebben die comotie gemaakt ofzo?
Via iritrack hadden ze verbinding met de organisatie en waren evan op de hoogte dat Anne Kies in de buurt en onderweg was, "slechts" 1000 km, dus ze hadden gewoon moeten wachten. Dat soort afspraken maak je niet voor niets.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:15 schreef Sonja27 het volgende:
Hij was vanavond in RTL boulevard. Naar het schijnt zijn de sponsors kwaad omdat post en dollevoet de wagen onbemand achter hebben gelaten toen ze eruit lagen en de bezemwagen langs kwam. Ze moesten een papier tekenen dat als ze bij de wagen wilden blijven het hun eigen risico was mocht er iets met hun gebeuren. Ze besloten toen met de bezemwagen mee te gaan want op zo'n moment kies je toch voor je eigen veiligheid. Lijkt mij een logische gedachte. Maar daar denken de eigenaren van de wagen dus wat anders over....
Kijk dat zijn de echte Dakar liefhebbersquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:38 schreef area51 het volgende:
[..]
In '83 of '84, dat weet ik niet precies meer, heeft Joop Roggeband een hele week in de Teneré gestaan, in z'n eentje bij de defecte DAF van JdR, voordat er iemand kwam. Geen telefoon, geen idee waar Jan was en wanneer hij terug kwam, en of ze hem nog wel konden vinden.
Ze maken er een fijn drama van.. Welles, nietes, modder gooien enzo.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:03 schreef jpjedi het volgende:
Wat zei die presentator nu over die Soapie die eruit ligt (Winston Post) Hij had het over de mening in het thuisland en over "uitvallen moet je accepteren en volgend jaar weer een kans".
Hebben die comotie gemaakt ofzo?
quote:Dollevoet weigert op de noodknop te drukken
Zaterdag 14 januari 2006 - Ebert Dollevoet uit Nuland keerde gisteren terug in Nederland van een hachelijk avontuur in de rally Le Dakar.
Vrijdagochtend. Ebert Dollevoet (39) komt net het vliegtuig op Schiphol uitgelopen. De in Nuland woonachtige coureur is er nog steeds ondersteboven van. Zijn derde Dakar Rally, voor het eerst met de auto... uitgelopen op een grote sof. Dollevoet is boos, zeg maar gerust pisnijdig. „Maar ik ga de waarheid boven tafel krijgen!“, klinkt het strijdig. Hij voelt zich in de steek gelaten. Niet door het team zelf, maar wel door het management. Zijn Kia, de tweede auto van het Hutten Rally Team, strandde midden in de negende etappe. Vijftig uur (!) wachtte Dollevoet op hulp. Maar die kwam niet. Hij stuurde sms’jes en belde de teamleiding regelmatig. Maar kreeg helemaal geen bericht terug. Uiteindelijk moesten hij en co-piloot/acteur Winston Post de auto achterlaten, op dringend advies van de organisatie. „Het teambelang werd blijkbaar opgesplitst. En wij konden het uitzoeken.“ Bijna geen eten, bijna niks te drinken. Tenminste, dat is het verhaal van Dollevoet. Teammanager Chris Walraven ontkent het verhaal in alle toonaarden.
Op een houtje bijten
Twee keer eerder deed Dollevoet mee aan Le Dakar. Weliswaar op de motor, maar dit had hij toch nog nooit meegemaakt. Aanvankelijk leek er weinig aan de hand. Hij lag op koers, 33ste plaats. De rustdag was gehaald, zonder kleerscheuren. De zwaarste etappe van de rally, over zeshonderd kilometer, stond op het programma. Dollevoet: „Als we deze zouden voltooien, moest Dakar haalbaar zijn.“ Maar zover kwam het niet. Op 240 kilometer van Kiffa, het doel, stopte de auto ermee. En toen begon het grote wachten.
Dinsdag om zes uur stuurden ze een sms naar de teamleiding, dat ze vaststonden. „Ze hadden 22 uur om ons te slepen en de auto te repareren.“ Maar de beloofde hulp kwam nooit opdagen.
Ondertussen moesten Dollevoet en Post zichzelf zien te redden met hun lunchpakketje van de ochtend, maar na een etmaal was dat op en moesten ze op een houtje bijten. Van opgeven wilde Dollevoet niets weten. Het enige dat hij daarvoor moest doen, was de noodknop indrukken. Maar dat weigerde hij. „Dat doe je echt pas als je gewond bent of in gevaar verkeert.“
Uiteindelijk besloten Dollevoet en Post toch het hoofd te buigen. „De laatste auto van de organisatie kwam langsrijden en adviseerde ons om mee te gaan. Toen hebben we onze handbagage gepakt en zijn we weggegaan.“
Hij is duidelijk zwaar gedesillusioneerd. „Je wilt zo graag, maar het kon gewoon niet meer“, treurt hij. „Als het management wel op oorlogssterkte en van een goed niveau was geweest, hadden we er nu nog ingezeten.“ Dat vindt hij nog het ergst. „Ons valt in ieder geval niks te verwijten“, verklaart hij. „En dat ze ons niet konden slepen is lulkoek, want de dag ervoor werd de teambaas wel vierhonderd kilometer op sleeptouw genomen.“
Te gevaarlijk
Teammanager Chris Walraven heeft zo zijn kant van het verhaal. Walraven: „Luister, wij zaten veertien uur van ze vandaan. De ’proef’ was ook nog in volle gang, dus het was te gevaarlijk om er met een vrachtwagen naartoe te rijden. We hebben voortdurend contact gehouden. Maar achttien uur later zouden wij ze pas op kunnen komen halen. Maar er is een auto naartoe gestuurd met genoeg eten en drinken en zelfs tenten.“
Kwalijk
Er was onderling een duidelijk afspraak gemaakt. De auto, toch zo’n 250 duizend euro waard, mocht alleen achtergelaten worden als er iemand gewond was. „En dat nemen we hem kwalijk“, vervolgt Walraven. „Hij is nooit in levensbedreigende situaties geweest. Als wij beloven hem te komen halen, dan doen wij dat ook. Maar als meneer Dollevoet bang is en om zijn moeder gaat roepen, hoort hij niet in Dakar.“
quote:"...Maar als meneer Dollevoet bang is en om zijn moeder gaat roepen, hoort hij niet in Dakar.“
De laatste paar afleveringen zijn niet echt leuk....quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een viodeoband van 3 uur aan mn ouder gegeven voor de Dakar uitzendingen.. en daar staan nu 3 uitzendingen op, dus hij is vol... Maar ik heb HE-LE-MAAL geen zin om naar mn ouders te fietsen... zijn ze wel de moeite waard om te kijken?
Ah, dus als ik al ga kijken, doe ik er in ieder geval geen 3 uur overquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:53 schreef existenz het volgende:
[..]
De laatste paar afleveringen zijn niet echt leuk....
Ik vond de laatste paar afleveringen juist wel beter, veel beelden van Stacey!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, dus als ik al ga kijken, doe ik er in ieder geval geen 3 uur over
nah, ik zie wel...
vroeger was het 3 weken ja...2 rustdagen ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:05 schreef Klonk het volgende:
vergis ik me nu of waren de dakars vroeger langer, kan me herinneren dat ze wel eens rond de 21ste ofzo aan de finish kwamen....
2e overall staat hij nuquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef Mikkie het volgende:
Maar hoe is Henk geëindigd dan?
Henk staat nogsteeds eerste hoorquote:
euh ja verkeerd gelezenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:06 schreef JosvG het volgende:
[..]
Henk staat nogsteeds eerste hoorHij is vandaag als 4de binnengekomen met 12.20 op Kabirov.
Jij bedoelt Hans, die staat 2de overall
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |