abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34035286
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:15 schreef Sonja27 het volgende:
Hij was vanavond in RTL boulevard. Naar het schijnt zijn de sponsors kwaad omdat post en dollevoet de wagen onbemand achter hebben gelaten toen ze eruit lagen en de bezemwagen langs kwam. Ze moesten een papier tekenen dat als ze bij de wagen wilden blijven het hun eigen risico was mocht er iets met hun gebeuren. Ze besloten toen met de bezemwagen mee te gaan want op zo'n moment kies je toch voor je eigen veiligheid. Lijkt mij een logische gedachte. Maar daar denken de eigenaren van de wagen dus wat anders over....
Via iritrack hadden ze verbinding met de organisatie en waren evan op de hoogte dat Anne Kies in de buurt en onderweg was, "slechts" 1000 km, dus ze hadden gewoon moeten wachten. Dat soort afspraken maak je niet voor niets.

In '83 of '84, dat weet ik niet precies meer, heeft Joop Roggeband een hele week in de Teneré gestaan, in z'n eentje bij de defecte DAF van JdR, voordat er iemand kwam. Geen telefoon, geen idee waar Jan was en wanneer hij terug kwam, en of ze hem nog wel konden vinden.
pi_34040401
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:38 schreef area51 het volgende:

[..]

In '83 of '84, dat weet ik niet precies meer, heeft Joop Roggeband een hele week in de Teneré gestaan, in z'n eentje bij de defecte DAF van JdR, voordat er iemand kwam. Geen telefoon, geen idee waar Jan was en wanneer hij terug kwam, en of ze hem nog wel konden vinden.
Kijk dat zijn de echte Dakar liefhebbers
pi_34042704
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:03 schreef jpjedi het volgende:
Wat zei die presentator nu over die Soapie die eruit ligt (Winston Post) Hij had het over de mening in het thuisland en over "uitvallen moet je accepteren en volgend jaar weer een kans".

Hebben die comotie gemaakt ofzo?
Ze maken er een fijn drama van.. Welles, nietes, modder gooien enzo.

Uit het Brabants Dagblad van vandaag:
quote:
Dollevoet weigert op de noodknop te drukken

Zaterdag 14 januari 2006 - Ebert Dollevoet uit Nuland keerde gisteren terug in Nederland van een hachelijk avontuur in de rally Le Dakar.


Vrijdagochtend. Ebert Dollevoet (39) komt net het vliegtuig op Schiphol uitgelopen. De in Nuland woonachtige coureur is er nog steeds ondersteboven van. Zijn derde Dakar Rally, voor het eerst met de auto... uitgelopen op een grote sof. Dollevoet is boos, zeg maar gerust pisnijdig. „Maar ik ga de waarheid boven tafel krijgen!“, klinkt het strijdig. Hij voelt zich in de steek gelaten. Niet door het team zelf, maar wel door het management. Zijn Kia, de tweede auto van het Hutten Rally Team, strandde midden in de negende etappe. Vijftig uur (!) wachtte Dollevoet op hulp. Maar die kwam niet. Hij stuurde sms’jes en belde de teamleiding regelmatig. Maar kreeg helemaal geen bericht terug. Uiteindelijk moesten hij en co-piloot/acteur Winston Post de auto achterlaten, op dringend advies van de organisatie. „Het teambelang werd blijkbaar opgesplitst. En wij konden het uitzoeken.“ Bijna geen eten, bijna niks te drinken. Tenminste, dat is het verhaal van Dollevoet. Teammanager Chris Walraven ontkent het verhaal in alle toonaarden.


Op een houtje bijten

Twee keer eerder deed Dollevoet mee aan Le Dakar. Weliswaar op de motor, maar dit had hij toch nog nooit meegemaakt. Aanvankelijk leek er weinig aan de hand. Hij lag op koers, 33ste plaats. De rustdag was gehaald, zonder kleerscheuren. De zwaarste etappe van de rally, over zeshonderd kilometer, stond op het programma. Dollevoet: „Als we deze zouden voltooien, moest Dakar haalbaar zijn.“ Maar zover kwam het niet. Op 240 kilometer van Kiffa, het doel, stopte de auto ermee. En toen begon het grote wachten.
Dinsdag om zes uur stuurden ze een sms naar de teamleiding, dat ze vaststonden. „Ze hadden 22 uur om ons te slepen en de auto te repareren.“ Maar de beloofde hulp kwam nooit opdagen.
Ondertussen moesten Dollevoet en Post zichzelf zien te redden met hun lunchpakketje van de ochtend, maar na een etmaal was dat op en moesten ze op een houtje bijten. Van opgeven wilde Dollevoet niets weten. Het enige dat hij daarvoor moest doen, was de noodknop indrukken. Maar dat weigerde hij. „Dat doe je echt pas als je gewond bent of in gevaar verkeert.“
Uiteindelijk besloten Dollevoet en Post toch het hoofd te buigen. „De laatste auto van de organisatie kwam langsrijden en adviseerde ons om mee te gaan. Toen hebben we onze handbagage gepakt en zijn we weggegaan.“
Hij is duidelijk zwaar gedesillusioneerd. „Je wilt zo graag, maar het kon gewoon niet meer“, treurt hij. „Als het management wel op oorlogssterkte en van een goed niveau was geweest, hadden we er nu nog ingezeten.“ Dat vindt hij nog het ergst. „Ons valt in ieder geval niks te verwijten“, verklaart hij. „En dat ze ons niet konden slepen is lulkoek, want de dag ervoor werd de teambaas wel vierhonderd kilometer op sleeptouw genomen.“

Te gevaarlijk

Teammanager Chris Walraven heeft zo zijn kant van het verhaal. Walraven: „Luister, wij zaten veertien uur van ze vandaan. De ’proef’ was ook nog in volle gang, dus het was te gevaarlijk om er met een vrachtwagen naartoe te rijden. We hebben voortdurend contact gehouden. Maar achttien uur later zouden wij ze pas op kunnen komen halen. Maar er is een auto naartoe gestuurd met genoeg eten en drinken en zelfs tenten.“

Kwalijk

Er was onderling een duidelijk afspraak gemaakt. De auto, toch zo’n 250 duizend euro waard, mocht alleen achtergelaten worden als er iemand gewond was. „En dat nemen we hem kwalijk“, vervolgt Walraven. „Hij is nooit in levensbedreigende situaties geweest. Als wij beloven hem te komen halen, dan doen wij dat ook. Maar als meneer Dollevoet bang is en om zijn moeder gaat roepen, hoort hij niet in Dakar.“
pi_34043613
lol die teammanager snapt het niet helemaal volgens mij

ondertussen ligt stacey weer een aardig eindje voor op henk en hans
pi_34045395
quote:
"...Maar als meneer Dollevoet bang is en om zijn moeder gaat roepen, hoort hij niet in Dakar.“
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:31:25 #186
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34045597
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:24 schreef Impry het volgende:

[..]

With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:39:43 #187
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34045837
Kabirov ligt trouwens eerste, en Henk ligt ver achter... Nu komt weer het gedeelte waar Hans als een speer overheen gaat, dus ik verwacht dat ook deze etappe in meneer Stacey zijn zak zit
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34045900
Ik heb een viodeoband van 3 uur aan mn ouder gegeven voor de Dakar uitzendingen.. en daar staan nu 3 uitzendingen op, dus hij is vol... Maar ik heb HE-LE-MAAL geen zin om naar mn ouders te fietsen... zijn ze wel de moeite waard om te kijken?
pi_34046221
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een viodeoband van 3 uur aan mn ouder gegeven voor de Dakar uitzendingen.. en daar staan nu 3 uitzendingen op, dus hij is vol... Maar ik heb HE-LE-MAAL geen zin om naar mn ouders te fietsen... zijn ze wel de moeite waard om te kijken?
De laatste paar afleveringen zijn niet echt leuk....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34046528
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:53 schreef existenz het volgende:

[..]

De laatste paar afleveringen zijn niet echt leuk....
Ah, dus als ik al ga kijken, doe ik er in ieder geval geen 3 uur over

nah, ik zie wel...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:07:08 #191
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34046595
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ah, dus als ik al ga kijken, doe ik er in ieder geval geen 3 uur over

nah, ik zie wel...
Ik vond de laatste paar afleveringen juist wel beter, veel beelden van Stacey!


Stacey heeft toch niet gewonnen vandaag, kabirov is 3 minuten sneller
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34050032
stacey 2e geworden idd, 1e prijs zat er toch al niet meer in..
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:03:15 #193
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34063985
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:05:55 #194
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34064090
vergis ik me nu of waren de dakars vroeger langer, kan me herinneren dat ze wel eens rond de 21ste ofzo aan de finish kwamen....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34064179
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:05 schreef Klonk het volgende:
vergis ik me nu of waren de dakars vroeger langer, kan me herinneren dat ze wel eens rond de 21ste ofzo aan de finish kwamen....
vroeger was het 3 weken ja...2 rustdagen ook.
pi_34064376
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef Mikkie het volgende:
Maar hoe is Henk geëindigd dan?
2e overall staat hij nu
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:32:57 #197
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34065007
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:34:56 #198
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34065087
die rijders moeten niet meedoen aan dakar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:06:34 #199
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34066359
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:13 schreef pascalheister het volgende:

[..]

2e overall staat hij nu
Henk staat nogsteeds eerste hoor Hij is vandaag als 4de binnengekomen met 12.20 op Kabirov.

Jij bedoelt Hans, die staat 2de overall
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34066664
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:06 schreef JosvG het volgende:

[..]

Henk staat nogsteeds eerste hoor Hij is vandaag als 4de binnengekomen met 12.20 op Kabirov.

Jij bedoelt Hans, die staat 2de overall
euh ja verkeerd gelezen
pi_34066956
prachtige beelden van Gerard List en Laurens Conijn, die samen dakar rijden
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:50:14 #202
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34068022
Ik moet even een ding kwijt:

Henno van Bergeijk

Hans Stacey

Die 2 mag ik toch beide denk ik terecht wel tot de 2 beste Nederlandse helden van deze dakar benoemen.

En natuurlijk:

Alle andere gefinishte Nederlanders
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34069644
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34076601
quote:
Special release
PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION

Senegal’s Motorsports Federation and the rally organisation have been informed by the local police of KAFFRINE that an accident occurred on road RN1 late this morning.

On this itinerary used by the assistance vehicles between Tambacounda and Dakar, at Km 200, an accident involving an assistance truck cost the life of a 12-year-old boy.

An enquiry by the local police on the circumstances of the accident was started, led by Police Chief DIOP, commander of the brigade.
quote:
10:02
Stage 15: Dakar > Dakar
Because of the dramatic events of the last two days, the final stage Dakar - Dakar, taking the competitors to the podium at Lac Rose, will not be timed.
Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
  zondag 15 januari 2006 @ 12:41:50 #205
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34079553
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:24 schreef Impry het volgende:

[..]


[..]

Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
Het was schijnbaar zelfs een Nederlander die hem doodgereden heeft. Het was tevens weer de schuld van het kind, en niet van de deelnemer.

Ik vind het eigenlijk wel jammer, nu heb ik echt zoiets van:
Hebben we 14 dagen gereden, maar die laatste proef is niet getimed en ik voel nu zoiets van... het is nog niet afgelopen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34080054
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
pi_34080122
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
Denk niet dat je op die manier moet denken. De laatste etappe is toch altijd net als de laatste rondes van de 24uur van Le Mans, gewoon een beetje show rijden en er worden echt geen grote tijdsverschillen meer gemaakt. Stacey zou vandaag net zo goed technische problemen kunnen krijgen als Henk...

Daarentegen had ik het ook liever gehad dat ze gewoon op volle snelheid de etappe hadden gereden.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:05:10 #208
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34080355
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
Dit is echt niet wat je erachter moet zoeken, die 2 uur die Stacey nog op Henk achterligt maakt hij echt niet meer goed in die paar km's, Henk kan de hele rit lang zijn truck in zijn vrij zetten en vooruit duwen en nog winnen, dus er was toch al geen hoop meer dat Hans zou winnen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:32:30 #209
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34081142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef existenz het volgende:
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven

Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34082154
quote:
Yamaha Team Holland zwaar aangeslagen (15-1-2006 13:11)

Het Yamaha Team Holland is zwaar aangeslagen na het ongeval dat de servicetruck, bestuurd door Jos Smink, gisteren had.

Volgens Dirk Jan Franken, die vanochtend nog contact heeft gehad met het team in Senegal, is de stemming binnen het team momenteel onder nul. "Het is een drama voor het team. De laatste dagen staat er enorm veel publiek langs de kant. De servicetruck is heel rustig tussen het publiek doorgereden. Drie jongetjes liepen langs de straat. Twee zijn in een struik gekropen toen de truck er aan kwam. De derde is overgestoken. Jos had geen enkele kans hem te ontwijken. Het kind was op slag dood", aldus Franken.

Jos Smink is meegenomen naar een lokaal politiebeureau terwijl Ewout Grevengoed en Peter Nieuwenburg met de servicetruck verder mochten naar Dakar. De politie heeft volgens Franken al laten weten dat Smink geen blaam treft, maar het wachten is op de formele afwikkeling van het ongeval. Teammanager Cor Termaat vertrekt direct na afloop van de laatste, geneutraliseerde, etappe naar Smink.

Het team heeft volgens Franken overwogen om de laatste etappe met rouwbanden om te rijden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt, durfde Franken niet te zeggen.

Bron: www.Rallysport.nl | Redacteur: Hein Arns
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')