abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34066956
prachtige beelden van Gerard List en Laurens Conijn, die samen dakar rijden
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:50:14 #202
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34068022
Ik moet even een ding kwijt:

Henno van Bergeijk

Hans Stacey

Die 2 mag ik toch beide denk ik terecht wel tot de 2 beste Nederlandse helden van deze dakar benoemen.

En natuurlijk:

Alle andere gefinishte Nederlanders
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34069644
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34076601
quote:
Special release
PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION

Senegal’s Motorsports Federation and the rally organisation have been informed by the local police of KAFFRINE that an accident occurred on road RN1 late this morning.

On this itinerary used by the assistance vehicles between Tambacounda and Dakar, at Km 200, an accident involving an assistance truck cost the life of a 12-year-old boy.

An enquiry by the local police on the circumstances of the accident was started, led by Police Chief DIOP, commander of the brigade.
quote:
10:02
Stage 15: Dakar > Dakar
Because of the dramatic events of the last two days, the final stage Dakar - Dakar, taking the competitors to the podium at Lac Rose, will not be timed.
Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
  zondag 15 januari 2006 @ 12:41:50 #205
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34079553
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:24 schreef Impry het volgende:

[..]

[..]

Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
Het was schijnbaar zelfs een Nederlander die hem doodgereden heeft. Het was tevens weer de schuld van het kind, en niet van de deelnemer.

Ik vind het eigenlijk wel jammer, nu heb ik echt zoiets van:
Hebben we 14 dagen gereden, maar die laatste proef is niet getimed en ik voel nu zoiets van... het is nog niet afgelopen
pi_34080054
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
pi_34080122
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
Denk niet dat je op die manier moet denken. De laatste etappe is toch altijd net als de laatste rondes van de 24uur van Le Mans, gewoon een beetje show rijden en er worden echt geen grote tijdsverschillen meer gemaakt. Stacey zou vandaag net zo goed technische problemen kunnen krijgen als Henk...

Daarentegen had ik het ook liever gehad dat ze gewoon op volle snelheid de etappe hadden gereden.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:05:10 #208
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34080355
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
Dit is echt niet wat je erachter moet zoeken, die 2 uur die Stacey nog op Henk achterligt maakt hij echt niet meer goed in die paar km's, Henk kan de hele rit lang zijn truck in zijn vrij zetten en vooruit duwen en nog winnen, dus er was toch al geen hoop meer dat Hans zou winnen
  zondag 15 januari 2006 @ 13:32:30 #209
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34081142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef existenz het volgende:
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven

Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
pi_34082154
quote:
Yamaha Team Holland zwaar aangeslagen (15-1-2006 13:11)

Het Yamaha Team Holland is zwaar aangeslagen na het ongeval dat de servicetruck, bestuurd door Jos Smink, gisteren had.

Volgens Dirk Jan Franken, die vanochtend nog contact heeft gehad met het team in Senegal, is de stemming binnen het team momenteel onder nul. "Het is een drama voor het team. De laatste dagen staat er enorm veel publiek langs de kant. De servicetruck is heel rustig tussen het publiek doorgereden. Drie jongetjes liepen langs de straat. Twee zijn in een struik gekropen toen de truck er aan kwam. De derde is overgestoken. Jos had geen enkele kans hem te ontwijken. Het kind was op slag dood", aldus Franken.

Jos Smink is meegenomen naar een lokaal politiebeureau terwijl Ewout Grevengoed en Peter Nieuwenburg met de servicetruck verder mochten naar Dakar. De politie heeft volgens Franken al laten weten dat Smink geen blaam treft, maar het wachten is op de formele afwikkeling van het ongeval. Teammanager Cor Termaat vertrekt direct na afloop van de laatste, geneutraliseerde, etappe naar Smink.

Het team heeft volgens Franken overwogen om de laatste etappe met rouwbanden om te rijden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt, durfde Franken niet te zeggen.

Bron: www.Rallysport.nl | Redacteur: Hein Arns
  zondag 15 januari 2006 @ 15:53:50 #211
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34086651
Toch weer tragisch, helaas kan ik er weinig meer van zeggen, want het is het kind zijn eigen schuld schijnbaar...

R.I.P.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:54 #212
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34087119
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_34092205
NOS teletekst gaat hier toch wel ff genant onderuit voor wat betreft juiste berichtgeving:
quote:
675 Teletekst zo 15 jan
***ALLY********************************
******Slotetappe Dakar geneutraliseerd
**Na de tragische ongevallen die op de
13de en 14de dag van de Dakar Rally te
betreuren vielen,heeft de organisatie
besloten de slotrit te neutraliseren.

Vrijdag kwam een 14-jarige toeschouwer
om het leven bij een ongeluk en een dag
later werd in de buurt van Tambacounda
een twaalfjarige jongen geschept door
een Nederlandse begeleidingstruck.De
bestuurder kon het kind niet ontwijken.

Door het besluit van de organisatie is
Marc Coma eindwinnaar geworden in het
klassement voor motorrijders.Voormalig
skikampioen Luc Alphand zegevierde bij
de auto's en de Rus Firdaus Kabirov was
de beste trucker.Onze landgenoot Hans
Stacey eindigde als tweede.
Atje zeggen is adje doen!
pi_34092280
  zondag 15 januari 2006 @ 18:19:06 #215
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34092284
Tja, mensen die ergens geen verstand van hebben moet je er ook geen bericht over laten schrijven he...

Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen
pi_34093496
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:19 schreef JosvG het volgende:
Tja, mensen die ergens geen verstand van hebben moet je er ook geen bericht over laten schrijven he...

Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen
Ik zat vandaag even de RL 5 aleveringen te bekijken (van de laatste 4 dagen ) en man man man wat een ergernis ook qua foute berichtgeven....

Aan het begin van de uitzending: Parijs-Dakar is nog nooit geowonnen door een vrouw
Aan het eind van de uitzending: ".... Jutta Kleinschmidt, voormalig Dakar winares, ..."

Ik weet dat ze er niet uit ziet, maar het is nog steeds een vrouw

En Hans Stacey de meeste etappeoverwinningen bij de trucks? Week 1 nu al weer vergeten?
pi_34093598
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:32 schreef JosvG het volgende:

[..]

Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven

Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
Thnx
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:04:11 #218
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_34093600
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen

btw wat een prutsers zeg bij de nos
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_34093711
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:04 schreef jozef444 het volgende:
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen

btw wat een prutsers zeg bij de nos
mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport
  zondag 15 januari 2006 @ 19:08:33 #220
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_34093749
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport
da was nie de afspraak he
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_34093941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:08 schreef jozef444 het volgende:

[..]

da was nie de afspraak he
de enige sport waar ik verstand van heb (beetje) is Le Dakar

Tenzij je het laatste nieuws over de autocrosses van Sexbierum en Hallum op sport.fok.nl wilt hebben

En om deze post niet geheel offtopic te maken:

pi_34096155
Volgend jaar weer volgen

Volgende evenement: Superbowl 2006
  zondag 15 januari 2006 @ 20:19:16 #223
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34096808
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007 ik ben niet zo'n sport-volgert

Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
pi_34096918
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007 ik ben niet zo'n sport-volgert

Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT

eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen
"Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]"

of zo
  zondag 15 januari 2006 @ 20:37:40 #225
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34097722
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT

eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen
"Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]"

of zo
Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]

Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend...
Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement...
pi_34099108
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:37 schreef JosvG het volgende:

[..]

Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]

Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend...
Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement...
is de organisatie nog erger dan we denken? Of lijkt het alsof ze maar wat doen, terwijl ze toch overal heel erg over nadenken?
  zondag 15 januari 2006 @ 21:06:51 #227
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34099376

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:52 ]
Zerg schreef:
pi_34099437
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:37 schreef JosvG het volgende:

[..]

Dat zijn fransen en fransen doen het al jaren op een manier zodat het HEN goed uit komt, dat is geen geheim, maar een publieksgeheim
pi_34099561
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:

Goed plan!
  zondag 15 januari 2006 @ 22:14:18 #230
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34102264
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:08 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat zijn fransen en fransen doen het al jaren op een manier zodat het HEN goed uit komt, dat is geen geheim, maar een publieksgeheim
Hier valt zeer over te discussieren, het beeld dat de Fransen vormen is een logisch gevolg van hun acties, echter is het een fout beeld eigenlijk, de zogenoemde bureaucratie en haat tegenover de Nederlandse deelnemers is eigenlijk niks meer dan een fout van de Nederlanders zelf, ik kan nu al verklappen, dat als volgend jaar Jan de Rooy en Hans Bekx wel met degelijke trucks komen, en ook Hans Stacey met dezelfde truck als dit jaar komt, dat er helemaal geen problemen zijn bij de keuring.
Hetgeen ik dan weer niet mag zeggen is waarom de Rooy en Bekx etc dan precies afgekeurd zijn, en Stacey niet... maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat Stacey's trucks wel goed waren, en de DAF's niet.

Maar ik kan hier wel een beetje rond lopen lullen over wat er zoal aan de hand is, het enige probleem is dat er niemand is die een Fok!ker gelooft boven Jan de Rooy of Hans Bekx zelf en daarom wilde ik het hier eigenlijk bij laten...

Over het anoniem posten vanaf een publieke computer... Dat doe ik maar niet uit goed fatsoen, vele dingen die er rondgaan zijn privé van elke deelnemer, en die dienen dus ook privé te blijven.

EDIT:

Over het steeds slechter worden van de organisatie in het algemeen laat ik me overigens niet uit, want daar weet ik niks van af.
Door mensen als Henno van Bergeijk heb ik gezien dat tegenwoordig Dakar een steeds makkelijkere rally wordt, die zich steeds minder focust op de kracht van de mensen zelf. Die Henno die heeft laten zien dat het op een XT500 nog steeds een veel grotere uitdaging is dan op de gemiddelde KTM, en daarom heb ik echt respect voor hem. Ik vind rally (ben even de naam kwijt, iets met Heroes...) waar ze op XT's door de woestijn gaan dan toch geweldig!

[ Bericht 8% gewijzigd door JosvG op 15-01-2006 22:20:54 ]
pi_34102943
Ja, de problemen dit jaar waren idd voornamelijk te wijten aan de laksheid van Nederlandse kant en de Franse hielden hun poot stijf, waar je zeker genoeg (sportieve) redenen kan voor verzinnen waarom ze het hebben gedaan en waar ze ook zeker een punt hebben.
pi_34103721
ik heb nog wel een vraag achteraf eigenlijk
ik ben fan van mitsubishi maar ik vind de touareg de mooiste auto
is het in nederland mogelijk deze auto (en dan bedoel ik de dakar versie) ergens te bewonderen? (de mitsu mag ook natuurlijk )
pi_34103788
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:43 schreef Hepheastus het volgende:
ik heb nog wel een vraag achteraf eigenlijk
ik ben fan van mitsubishi maar ik vind de touareg de mooiste auto
is het in nederland mogelijk deze auto (en dan bedoel ik de dakar versie) ergens te bewonderen? (de mitsu mag ook natuurlijk )
Ik ben bang van niet, misschien in de rai over een tijdje of bij Speed & Design of een andere "race" beurs waar Misubishi/VW staan.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:11:09 #234
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34104958
De Mitsubishi's heb ik al vaak genoeg op shows zien staan, de Touaregs zie je daarentegen nooit Beetje raar eigenlijk, maar misschien heb je geluk en staan ze dit jaar wel ergens
pi_34105080
Ik heb zelfs al eens een Dakar Mitsubishi bij de plaatselijke delaer gezien (Leeuwarden) Helaas vertikte ik het toen nog om foto's van personenwagens te maken

hier het linkje wat ik had beloofd, voor de mensen die in 2010 mee willen naar Dakar, de 'forumrally'

[ Bericht 9% gewijzigd door Alexxxxx op 15-01-2006 23:59:48 ]
pi_34106975
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef JosvG het volgende:
De Mitsubishi's heb ik al vaak genoeg op shows zien staan, de Touaregs zie je daarentegen nooit Beetje raar eigenlijk, maar misschien heb je geluk en staan ze dit jaar wel ergens
Afgelopen twee jaar stond de VW in Essen
pi_34111825
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:14 schreef JosvG het volgende:

[..]

Hier valt zeer over te discussieren, het beeld dat de Fransen vormen is een logisch gevolg van hun acties, echter is het een fout beeld eigenlijk, de zogenoemde bureaucratie en haat tegenover de Nederlandse deelnemers is eigenlijk niks meer dan een fout van de Nederlanders zelf, ik kan nu al verklappen, dat als volgend jaar Jan de Rooy en Hans Bekx wel met degelijke trucks komen, en ook Hans Stacey met dezelfde truck als dit jaar komt, dat er helemaal geen problemen zijn bij de keuring.
Hetgeen ik dan weer niet mag zeggen is waarom de Rooy en Bekx etc dan precies afgekeurd zijn, en Stacey niet... maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat Stacey's trucks wel goed waren, en de DAF's niet.

Maar ik kan hier wel een beetje rond lopen lullen over wat er zoal aan de hand is, het enige probleem is dat er niemand is die een Fok!ker gelooft boven Jan de Rooy of Hans Bekx zelf en daarom wilde ik het hier eigenlijk bij laten...

Over het anoniem posten vanaf een publieke computer... Dat doe ik maar niet uit goed fatsoen, vele dingen die er rondgaan zijn privé van elke deelnemer, en die dienen dus ook privé te blijven.

EDIT:

Over het steeds slechter worden van de organisatie in het algemeen laat ik me overigens niet uit, want daar weet ik niks van af.
Door mensen als Henno van Bergeijk heb ik gezien dat tegenwoordig Dakar een steeds makkelijkere rally wordt, die zich steeds minder focust op de kracht van de mensen zelf. Die Henno die heeft laten zien dat het op een XT500 nog steeds een veel grotere uitdaging is dan op de gemiddelde KTM, en daarom heb ik echt respect voor hem. Ik vind rally (ben even de naam kwijt, iets met Heroes...) waar ze op XT's door de woestijn gaan dan toch geweldig!
Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm.
Maar zoals altijd bij reglementen en bepalingen zijn deze verschillend te interpreteren.
Daarnaast kan je nog afvragen hoeveel voordeel een modificatie of afwijking geeft.

In het geval van Beckx en de Rooy waren de Intercooler aansluitingen niet exact de juiste maat. Dat dit TOTAAL GEEN voordeel met zich meebrengt omdat er een restrictor op de vrachtwagens zit wil zeggen dat deze afwijking totaal geen voordeel oplevert!
Verder hadden de trucks van de Rooy iets bredere bladveren. Dat hierdoor de truck geen meter harder rijdt lijkt me ook logisch.

Hierdoor waren de verschillende instanties het dan ook niet eens over de beslissing. En juist omdat ze het niet eens konden worden, zijn de trucks afgekeurd.
Een behoorlijk triest verhaal dus ..

Dat de Franse organisatie wel vaker geblunderd heeft ga ik niet eens op in, er zijn teveel voorbeelden om op te noemen om dit te onderbouwen ..
  maandag 16 januari 2006 @ 08:17:47 #238
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34112112
quote:
Op maandag 16 januari 2006 07:12 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm.
Maar zoals altijd bij reglementen en bepalingen zijn deze verschillend te interpreteren.
Daarnaast kan je nog afvragen hoeveel voordeel een modificatie of afwijking geeft.

In het geval van Beckx en de Rooy waren de Intercooler aansluitingen niet exact de juiste maat. Dat dit TOTAAL GEEN voordeel met zich meebrengt omdat er een restrictor op de vrachtwagens zit wil zeggen dat deze afwijking totaal geen voordeel oplevert!
Verder hadden de trucks van de Rooy iets bredere bladveren. Dat hierdoor de truck geen meter harder rijdt lijkt me ook logisch.

Hierdoor waren de verschillende instanties het dan ook niet eens over de beslissing. En juist omdat ze het niet eens konden worden, zijn de trucks afgekeurd.

Dat de Franse organisatie wel vaker geblunderd heeft ga ik niet eens op in, er zijn teveel voorbeelden om op te noemen om dit te onderbouwen ..
Als de auto niet in orde is op een aantal punten, dan komt hij gewoon de race niet in... Er waren trouwens wel meer punten die niet klopten, het gaat ook om het feit dat dit prototypes waren van auto's die eigenlijk niiet in productie waren.

Vorig jaar toen Bekx gedisqualificeerd werd toen was zijn truck ook niet in orde, toen heeft hij de organisatie enorm de grond in geboord met zijn verhalen in de pers enzo. Hij heeft toen duidelijk gemaakt dat hij het niet vindt kunnen dat iemand de dag voor de finish wordt gedisqualificeerd als hij het zo goed doet, en dat ze dat aan het begin van de rally moeten zeggen. Dit jaar was zijn truck weer niet in orde, en hebben ze het aan het begin van de rally gezegt
pi_34112351
quote:
Op maandag 16 januari 2006 07:12 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Je mag niet zo maar iets veranderen en daar zit het euvel zoals Jos al zegt. Het betreft hier homologatie problemen.
pi_34112522
Helaas zit het er weer op voor dit jaar.
Volgende week nog een compilatieuitzending op RTL en dan maar weer bijna een jaar wachten op de editie van 2007.

Hopen dat in 2007 Hans, Jan, Gerard en Hans het gezamelijk de Kamazen moeilijk kunnen maken.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:26:13 #241
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_34113773
quote:
Speculaties zijn er vooraf genoeg geweest. Alle insiders hadden vooraf wel een mening en onderbouwden die met de nodige argumenten. Zo zou de 8e plaats van Henk in 2000 een uitschieter zijn geweest. Frans zou dan wel leuk op het achterwiel kunnen rijden, maar zijn prestatie van afgelopen jaar was een misverstand. Marcel was wel een goede motorcrosser en nog betere Super Moto-coureur, maar de woestijn was wel wat anders. Dirk Jan had een grote mond, maar een omgekeerd evenredig hartje. Zoiets hoort niet bij Le Dakar. En wat Mirjam nu in Le Dakar moet? Met haar opleiding kon ze beter zakdoekje leggen geven aan groep één.
Al deze argumenten werden bijeen verzameld door de betweters en lieden, die ooit misschien overwogen hadden, als ze beter in conditie waren, zich in te schrijven voor Le Dakar. Maar dan moesten anderen de deelname wel sponsoren. Kortom, door lieden waarvan het enige bewegingspatroon bestaat uit het kantelen van het bierglas en de routinematige handeling van het ontsealen van een pakje sigaretten.
Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaar (als ze nog iemand kunnen vinden die het voor ze wil betalen)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_34115553
Vroegah was de dakar-club een grote vriendenclub, das nu niet meer helemaal zo he? Je hoort overal van haat en nijd tussen de deelnemers onderling De Dakar gata om elkaar helpen, niet onm elkaar af te zeiken
  maandag 16 januari 2006 @ 11:40:25 #243
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34115578
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:

[..]

Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaar (als ze nog iemand kunnen vinden die het voor ze wil betalen)
Heb je daar even een bron bij
  maandag 16 januari 2006 @ 11:41:47 #244
19297 stinkie
pi_34115616
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef JosvG het volgende:

[..]

Heb je daar even een bron bij
Team Yamaha? Stond er toch bij, die mensen hebben ook een website hoor www.team-dakar.com
  maandag 16 januari 2006 @ 11:57:30 #245
19297 stinkie
pi_34116089
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Vroegah was de dakar-club een grote vriendenclub, das nu niet meer helemaal zo he? Je hoort overal van haat en nijd tussen de deelnemers onderling De Dakar gata om elkaar helpen, niet onm elkaar af te zeiken
Dakar is al jaren een rally met profi fabrieksteams en amateurs. Niks mis mee, maar het is jammer dat een stel amateurs op deze manier loopt af te geven op anderen. Een zekere arrogantie is niet verkeerd als je een mooie prestatie neerzet, maar laten ze niet vergeten dat ze zelf ook bij de gratie van anderen mee konden rijden
  maandag 16 januari 2006 @ 14:30:01 #246
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34121126
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een bericht met een kern van waarheid erin, ik ken genoeg mensen wiens enige beweging daadwerkelijk bestaat uit het pakken van een sigaret en het kantelen van een bierglas, en toevallig zijn dat de mensen die vaak sport kijken en commentaar hebben. Het is alleen een beetje een ontzettend generaliserend bericht en daarom vind ik het ook niet kunnen dat je zoiets op je eigen site schrijft. Dat andere dit over iemand zeggen mag nog, maar zelf is het echt not-done
pi_34127797
Sponsor maakt jarige Hans Bekx wakker.
12-1-2006

Sponsor maakt jarige Bekx wakker.

11-01-2006

Op zijn 50e verjaardag werd Hans Bekx gewekt door de klanken van een draaiorgel. Buiten voor zijn huis in Mariaheide stond een draaiorgel het lied “ Lang zal hij leven te spelen”. Toen Hans slaperig naar buiten aan het kijken was, zag hij de bus van banden sponsor Peet Borst staan met daarachter een aanhangwagen. In de aanhangwagen stond de draaiorgel die Peet Borst als hobby heeft. Peet Borst die al vanaf de begin jaren sponsor van het team Hans Bekx is was al vroeg vertrokken vanuit Schoonhoven om de jarige Hans Bekx te verrassen met draaiorgelmuziek.

Toen Hans mij dit vertelde tijdens het verjaardagsfeestje waar alle teamleden voor waren uitgenodigd was de glimlach nog groter dan normaal. Dus Peet je verrassing is geslaagd.

Hans en Marcel hebben mij ook gevraagd om iedereen te bedanken voor de positieve reacties in het gastenboek de laatste dagen. Ook iedereen die kaarten en bloemen hebben verstuurd bedankt namens Hans Bekx.

Ook heb ik het nog even samen met Hans gehad over een paar reacties van mensen in het gastenboek die hadden gevraagd of het niet mogelijk is om een fanclub te beginnen. Dit vond Hans een leuk idee. Binnenkort willen we als team een fanclubdag houden. Wanneer en waar dit gaat gebeuren weten we nog niet. Als ik meer weet hierover dan komt het natuurlijk op de site te staan. Ook via de nieuwsbrief wordt dit bekend gemaakt.

Met vriendelijke rally groet,

Tonnie de Vries

Webmaster Hans Bekx teamsport

http://www.hansbekxteamsport.nl/2006/nieuws.php?ID=19
pi_34131593
Jos,

Je vader was net nog in beeld op RTL...
pi_34131889
Wie heeft er nou bij de truckers gewonnen? Hierboven lees ik Kabirov terwijl ik vanochtend in de krant Chagin las. Brakke berichtgeving overal over de Dakar terwijl je in elk mogelijk Journaal bijvoorbeeld het darten wel te zien krijgt. De media houden de Kamazzen niet eens uit elkaar, het boeit ze geen reet o.i.d.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:09:43 #250
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34133596

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:52 ]
Zerg schreef:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')