quote:Special release
PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION
Senegal’s Motorsports Federation and the rally organisation have been informed by the local police of KAFFRINE that an accident occurred on road RN1 late this morning.
On this itinerary used by the assistance vehicles between Tambacounda and Dakar, at Km 200, an accident involving an assistance truck cost the life of a 12-year-old boy.
An enquiry by the local police on the circumstances of the accident was started, led by Police Chief DIOP, commander of the brigade.
Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.quote:10:02
Stage 15: Dakar > Dakar
Because of the dramatic events of the last two days, the final stage Dakar - Dakar, taking the competitors to the podium at Lac Rose, will not be timed.
Het was schijnbaar zelfs een Nederlander die hem doodgereden heeft. Het was tevens weer de schuld van het kind, en niet van de deelnemer.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:24 schreef Impry het volgende:
[..]
[..]
Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
Denk niet dat je op die manier moet denken. De laatste etappe is toch altijd net als de laatste rondes van de 24uur van Le Mans, gewoon een beetje show rijden en er worden echt geen grote tijdsverschillen meer gemaakt. Stacey zou vandaag net zo goed technische problemen kunnen krijgen als Henk...quote:Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
Dit is echt niet wat je erachter moet zoeken, die 2 uur die Stacey nog op Henk achterligt maakt hij echt niet meer goed in die paar km's, Henk kan de hele rit lang zijn truck in zijn vrij zetten en vooruit duwen en nog winnen, dus er was toch al geen hoop meer dat Hans zou winnenquote:Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef existenz het volgende:
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
quote:Yamaha Team Holland zwaar aangeslagen (15-1-2006 13:11)
Het Yamaha Team Holland is zwaar aangeslagen na het ongeval dat de servicetruck, bestuurd door Jos Smink, gisteren had.
Volgens Dirk Jan Franken, die vanochtend nog contact heeft gehad met het team in Senegal, is de stemming binnen het team momenteel onder nul. "Het is een drama voor het team. De laatste dagen staat er enorm veel publiek langs de kant. De servicetruck is heel rustig tussen het publiek doorgereden. Drie jongetjes liepen langs de straat. Twee zijn in een struik gekropen toen de truck er aan kwam. De derde is overgestoken. Jos had geen enkele kans hem te ontwijken. Het kind was op slag dood", aldus Franken.
Jos Smink is meegenomen naar een lokaal politiebeureau terwijl Ewout Grevengoed en Peter Nieuwenburg met de servicetruck verder mochten naar Dakar. De politie heeft volgens Franken al laten weten dat Smink geen blaam treft, maar het wachten is op de formele afwikkeling van het ongeval. Teammanager Cor Termaat vertrekt direct na afloop van de laatste, geneutraliseerde, etappe naar Smink.
Het team heeft volgens Franken overwogen om de laatste etappe met rouwbanden om te rijden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt, durfde Franken niet te zeggen.
Bron: www.Rallysport.nl | Redacteur: Hein Arns
quote:675 Teletekst zo 15 jan
***ALLY********************************
******Slotetappe Dakar geneutraliseerd
**Na de tragische ongevallen die op de
13de en 14de dag van de Dakar Rally te
betreuren vielen,heeft de organisatie
besloten de slotrit te neutraliseren.
Vrijdag kwam een 14-jarige toeschouwer
om het leven bij een ongeluk en een dag
later werd in de buurt van Tambacounda
een twaalfjarige jongen geschept door
een Nederlandse begeleidingstruck.De
bestuurder kon het kind niet ontwijken.
Door het besluit van de organisatie is
Marc Coma eindwinnaar geworden in het
klassement voor motorrijders.Voormalig
skikampioen Luc Alphand zegevierde bij
de auto's en de Rus Firdaus Kabirov was
de beste trucker.Onze landgenoot Hans
Stacey eindigde als tweede.
Ik zat vandaag even de RL 5 aleveringen te bekijken (van de laatste 4 dagenquote:Op zondag 15 januari 2006 18:19 schreef JosvG het volgende:Tja, mensen die ergens geen verstand van hebben moet je er ook geen bericht over laten schrijven he...
![]()
Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen![]()
Thnxquote:Op zondag 15 januari 2006 13:32 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven
Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sportquote:Op zondag 15 januari 2006 19:04 schreef jozef444 het volgende:
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen
btw wat een prutsers zeg bij de nos
da was nie de afspraak hequote:Op zondag 15 januari 2006 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport
de enige sport waar ik verstand van heb (beetje) is Le Dakarquote:
gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyATquote:Op zondag 15 januari 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007ik ben niet zo'n sport-volgert
Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]quote:Op zondag 15 januari 2006 20:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT
eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen
"Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]"
of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |