abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34066956
prachtige beelden van Gerard List en Laurens Conijn, die samen dakar rijden
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:50:14 #202
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34068022
Ik moet even een ding kwijt:

Henno van Bergeijk

Hans Stacey

Die 2 mag ik toch beide denk ik terecht wel tot de 2 beste Nederlandse helden van deze dakar benoemen.

En natuurlijk:

Alle andere gefinishte Nederlanders
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34069644
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34076601
quote:
Special release
PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION

Senegal’s Motorsports Federation and the rally organisation have been informed by the local police of KAFFRINE that an accident occurred on road RN1 late this morning.

On this itinerary used by the assistance vehicles between Tambacounda and Dakar, at Km 200, an accident involving an assistance truck cost the life of a 12-year-old boy.

An enquiry by the local police on the circumstances of the accident was started, led by Police Chief DIOP, commander of the brigade.
quote:
10:02
Stage 15: Dakar > Dakar
Because of the dramatic events of the last two days, the final stage Dakar - Dakar, taking the competitors to the podium at Lac Rose, will not be timed.
Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
  zondag 15 januari 2006 @ 12:41:50 #205
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34079553
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:24 schreef Impry het volgende:

[..]


[..]

Opnieuw een dode, wederom een toeschouwer, deze keer door een assistentie-vrachtwagen; hierdoor zal de proef van vandaag geneutraliseerd worden verreden.
Het was schijnbaar zelfs een Nederlander die hem doodgereden heeft. Het was tevens weer de schuld van het kind, en niet van de deelnemer.

Ik vind het eigenlijk wel jammer, nu heb ik echt zoiets van:
Hebben we 14 dagen gereden, maar die laatste proef is niet getimed en ik voel nu zoiets van... het is nog niet afgelopen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34080054
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
pi_34080122
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
Denk niet dat je op die manier moet denken. De laatste etappe is toch altijd net als de laatste rondes van de 24uur van Le Mans, gewoon een beetje show rijden en er worden echt geen grote tijdsverschillen meer gemaakt. Stacey zou vandaag net zo goed technische problemen kunnen krijgen als Henk...

Daarentegen had ik het ook liever gehad dat ze gewoon op volle snelheid de etappe hadden gereden.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:05:10 #208
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34080355
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:57 schreef Hepheastus het volgende:
eerlijk gezegd vind ik het een beetje vaag dit
het is niet de 1e dode (de 3e inmiddels deze Dakar)
en dan nu Stacey (weer een nederlander) 2e staat gaan ze 'ineens' de boel neutraliseren
zeker met de herinnering van vorig jaar in het achterhoofd vraag ik me af of er niet meer aan de hand is
Dit is echt niet wat je erachter moet zoeken, die 2 uur die Stacey nog op Henk achterligt maakt hij echt niet meer goed in die paar km's, Henk kan de hele rit lang zijn truck in zijn vrij zetten en vooruit duwen en nog winnen, dus er was toch al geen hoop meer dat Hans zou winnen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:32:30 #209
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34081142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef existenz het volgende:
Wie kan me uitleggen hoe precies die navigatie werkt?
Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven

Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34082154
quote:
Yamaha Team Holland zwaar aangeslagen (15-1-2006 13:11)

Het Yamaha Team Holland is zwaar aangeslagen na het ongeval dat de servicetruck, bestuurd door Jos Smink, gisteren had.

Volgens Dirk Jan Franken, die vanochtend nog contact heeft gehad met het team in Senegal, is de stemming binnen het team momenteel onder nul. "Het is een drama voor het team. De laatste dagen staat er enorm veel publiek langs de kant. De servicetruck is heel rustig tussen het publiek doorgereden. Drie jongetjes liepen langs de straat. Twee zijn in een struik gekropen toen de truck er aan kwam. De derde is overgestoken. Jos had geen enkele kans hem te ontwijken. Het kind was op slag dood", aldus Franken.

Jos Smink is meegenomen naar een lokaal politiebeureau terwijl Ewout Grevengoed en Peter Nieuwenburg met de servicetruck verder mochten naar Dakar. De politie heeft volgens Franken al laten weten dat Smink geen blaam treft, maar het wachten is op de formele afwikkeling van het ongeval. Teammanager Cor Termaat vertrekt direct na afloop van de laatste, geneutraliseerde, etappe naar Smink.

Het team heeft volgens Franken overwogen om de laatste etappe met rouwbanden om te rijden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt, durfde Franken niet te zeggen.

Bron: www.Rallysport.nl | Redacteur: Hein Arns
  zondag 15 januari 2006 @ 15:53:50 #211
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34086651
Toch weer tragisch, helaas kan ik er weinig meer van zeggen, want het is het kind zijn eigen schuld schijnbaar...

R.I.P.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:54 #212
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34087119
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_34092205
NOS teletekst gaat hier toch wel ff genant onderuit voor wat betreft juiste berichtgeving:
quote:
675 Teletekst zo 15 jan
***ALLY********************************
******Slotetappe Dakar geneutraliseerd
***************************************
**Na de tragische ongevallen die op de
13de en 14de dag van de Dakar Rally te
betreuren vielen,heeft de organisatie
besloten de slotrit te neutraliseren.

Vrijdag kwam een 14-jarige toeschouwer
om het leven bij een ongeluk en een dag
later werd in de buurt van Tambacounda
een twaalfjarige jongen geschept door
een Nederlandse begeleidingstruck.De
bestuurder kon het kind niet ontwijken.

Door het besluit van de organisatie is
Marc Coma eindwinnaar geworden in het
klassement voor motorrijders.Voormalig
skikampioen Luc Alphand zegevierde bij
de auto's en de Rus Firdaus Kabirov was
de beste trucker.Onze landgenoot Hans
Stacey eindigde als tweede.
Atje zeggen is adje doen!
pi_34092280
  zondag 15 januari 2006 @ 18:19:06 #215
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34092284
Tja, mensen die ergens geen verstand van hebben moet je er ook geen bericht over laten schrijven he...

Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34093496
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:19 schreef JosvG het volgende:
Tja, mensen die ergens geen verstand van hebben moet je er ook geen bericht over laten schrijven he...

Hoewel een beetje onderzoek doen naar je onderwerp toch wel het minste is wat je kunt doen
Ik zat vandaag even de RL 5 aleveringen te bekijken (van de laatste 4 dagen ) en man man man wat een ergernis ook qua foute berichtgeven....

Aan het begin van de uitzending: Parijs-Dakar is nog nooit geowonnen door een vrouw
Aan het eind van de uitzending: ".... Jutta Kleinschmidt, voormalig Dakar winares, ..."

Ik weet dat ze er niet uit ziet, maar het is nog steeds een vrouw

En Hans Stacey de meeste etappeoverwinningen bij de trucks? Week 1 nu al weer vergeten?
pi_34093598
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:32 schreef JosvG het volgende:

[..]

Je hebt een GPS en een Tripmaster, de tripmaster geeft het dieselverbruik, de gereden km's, en een teller die je op 0 kunt zetten met de gereden km's etc.
De GPS heeft de volgende functies:
-CAP weergeven (gewoon een kompas dus, CAP is het aantal graden afwijkend van het noorden.)
-CAP to CP (CAP tot het volgende herkenningspunt weergeven, oftewel hoeveel graden je moet rijden tot het volgende herkenningspunt zoals een dorp, een CP of een PV)
-Gereden km's weergeven.
-KM tot volgende CP weergeven

Dit zijn de hoofdfuncties. Tijdens een getimede rit zijn alle functies behalve de huidige CAP geblokkeerd. Je kunt dus alleen zien op je GPS hoeveel graden je nu rijdt. Je krijgt aan het begin van de dag een code mee die je in kunt voeren om alle functies te ontgrendelen, maar het gebruik daarvan resulteert in tijdstraffen, dit is dus als je echt verdwaald bent.
Je moet tijdens elke proef 100% op het routeboek navigeren, dat wil zeggen dat je elke nota in het routeboek goed moet opvolgen, en als je ergens de fout in gaat moet je terug naar een punt dat je herkend en van daaruit weer verder navigeren. Als je binnen 3 kilometer van een herkenningspunt komt, een dorp of PV of CP dus, dan wordt je gehele GPS ontgrendeld en kun je alles zien, als je dan weer 3km wegrijd van het dorp gaat hij weer "op slot"
Je moet dus zorgen dat je niet de fout in gaat tijdens het routeboek lezen, want het is moeilijk om dan de weg terug te vinden.
Thnx
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:04:11 #218
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_34093600
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen

btw wat een prutsers zeg bij de nos
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_34093711
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:04 schreef jozef444 het volgende:
Hey Alexxxxx als je een mailtje hebt gestuurd moet je dat nog maar keer doen heb iig niks binnen gekregen

btw wat een prutsers zeg bij de nos
mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport
  zondag 15 januari 2006 @ 19:08:33 #220
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_34093749
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

mailtje is naar de frontpage gegaan, niet naar sport
da was nie de afspraak he
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_34093941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:08 schreef jozef444 het volgende:

[..]

da was nie de afspraak he
de enige sport waar ik verstand van heb (beetje) is Le Dakar

Tenzij je het laatste nieuws over de autocrosses van Sexbierum en Hallum op sport.fok.nl wilt hebben

En om deze post niet geheel offtopic te maken:


pi_34096155
Volgend jaar weer volgen


Volgende evenement: Superbowl 2006
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:19:16 #223
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34096808
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007 ik ben niet zo'n sport-volgert

Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34096918
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007 ik ben niet zo'n sport-volgert

Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT

eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen
"Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]"

of zo
  zondag 15 januari 2006 @ 20:37:40 #225
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34097722
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

gewoon lekker hier doorgaan, de mensen met interesse in Dakar hebben dit topic in hun MyAT

eventueel over een paar dagen een TT-wijziging aanvragen
"Le Dakar 2006 [deel6] overlopend in Le Dakar 2007 [deel 1]"

of zo
Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]

Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend...
Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')