abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33939828



Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia

Dakar in 2006:
In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit:




De Nederlandse teams:

Team Exact-MAN:

http://www.exact-man.com

Ginaf Rally Power:

http://www.ginafrallypower.nl/

Yamaha NL Dakar team:

http://www.team-dakar.com

Team Dakarsport:

http://www.teamdakarsport.com/

Team Dakar Rally:

http://www.dakar-rally.nl/

Hutten Rally Team:

http://www.huttenrallyteam.nl/

Team Henno-Kedo:

http://www.xtgoesdakar.nl/

Dutch Orange Team:

http://www.dutchorangeteam.nl

Off-Road Adventures Rally Team:

http://www.dakar2005.nl

Team Fast&Speed:

http://www.fastspeed.nl

Team van Deijne:

http://www.deijnedakar.nl

Dakar team Van Eikeren:

http://www.dakarteamvaneikeren.com

Dutch Team Dakar:

http://www.dutchteamdakar.nl

Desert Dakar Team:

http://www.desertdakarteam.nl

Wadden Rally Team:

www.vlieree.nl/web/dakar/

Team de Doelen:

http://www.teamdedoelen.nl

Team Vicking:
Geen foto gevonden…
http://www.vicking.nl

Maurice Selling:

http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl

Stef Wolters:

http://www.stefwolters.nl

Harry Oosting:

Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor!
http://www.harrydakar.com

Er zijn voor de rally 2 teams geweest die te horen hebben gekregen dat ze niet aan de start mochten verschijnen, dit was door problemen met de homologatie van de auto. De 2 volgende teams hebben het dus geprobeerd, maar zijn dit jaar niet gestart:

Team de Rooy:

http://www.dakar-derooy.com/

Hans Bekx Teamsport:

http://www.hansbekxteamsport.nl/



De officiële Dakar site
Wikipedia
Trucks from Holland
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van dit topic
deel 2 van dit topic
deel 3 van dit topic
deel 4 van dit topic
deel 5 van dit topic

SP gemaakt door JosvG, met dank aan Alexxxxx en Baan1980

Hij heet niet Tsjagwien, Chagin of iets wat daar op lijkt. Hij heet Henk
Atje zeggen is adje doen!
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:33:42 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33940040
meldt
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33940083
Vandaag dus weer een topdag voor Stacey, ritwinst en de tweede plek in het klassement gepakt!
Atje zeggen is adje doen!
pi_33940089
Proficiat aan Stacey met z'n 3e etappeoverwinning en nutuurlijk ook aan HANS BEKX die vanaf vandaag abraHANS is
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:35:06 #5
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33940092
*Meldt ook:

15:08:00 ► Stacey wins special
For the second day in a row and the third time on this Dakar, Hans Stacey captured special victory. The Dutchman in his MAN truck beat Brazil's André De Azevedo by 4'41" and Vladimir Chagin by 11'10".

Maar dat wisten we natuurlijk al
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_33940127
Mooi
pi_33940140


Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:37:06 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33940146
Echter begint ook lekker tempo te maken... Bijna 10 minuten sneller als Bierhof... Jammer dat die in het algemeen zo ver achter staat op de Kamazzen...
pi_33940155
Proficiat Stacey

(tevens verkapte tvp)
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:41:28 #10
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33940306
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:


Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Ik heb het van tevoren toch geroepen

Stacey wederom gefeliciteerd
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33940344
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33940419
quote:
Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race for those stuck behind the accident. All trucks behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako. The race goes on for the others that managed to go through.
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:46:30 #13
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33940445
Gewoon niet aan denken, daar komen we volgend jaar wel achter.

Over over het idee in het vorige topic om deel te nemen aan Dakar... Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar reëel gezien heeft de gemiddelde persoon die op Fok! rondhangt niet het geld om een eigen truckteam op te starten, en daarom lijkt het me een idee dat niet veel verder komt dan de tekentafel.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33940521
Bij de Cars wint de Villiers de etappe en pakt 20.58 terug op Peterhansel
Alpphand pakt 24' terug.

Achterstand van Alphand op Pete is nu 25.09 en van de eerste Volkswagen van de Villiers 42.19, alles is nog mogelijk.

Overall standings:
18e Ten Harkel/Vaanholt
40e broertjes Jacobs
43e van Deijne/Roosegaar
45e Koen Wauters
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:51:09 #15
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33940606
quote:
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
Niet zo eng gaan praten, hè. Overwinning is overwinning!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33940705
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:45 schreef joostingh het volgende:

[..]

Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
De trucks die nu zijn binnen gekomen zaten dus al voorbij het punt waar de blokkade zich bevond en voor hen is de race gewoon doorgegaan. De enige vraag is wat voor tijd de deelnemers die via de andere route moesten gaan krijgen, maar daar zitten volgens mij geen topklasseringen bij.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33941429
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.

In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:

Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.

De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex

HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.

Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
pi_33941745
Hans gaat voor plek twee .
sig verwijderd door FA
pi_33942635
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:13:58 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943251
We heeft het over trucks of Bowler. Als ik kon zou ik gaan per motor. Ik denk dat je als privateer voor 30K klaar kunt zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:18:53 #21
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943392
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm

Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina
Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33943505
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Twee ton voor low-budget-deelname
Op zich weet je dat wel van tevoren natuurlijk...maar ik vind 't toch knap veel geld. Dat krijg je als privateer niet bij elkaar met allerlei sponsors, waardoor je dus waarschijnlijk zelf dik bij moet leggen. Het gevolg daarvan is dat het voor de 'gewone mens' niet te betalen is.
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_33943539
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:17 schreef area51 het volgende:
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.

In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:

Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.

De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex

HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.

Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
dat was ik, bedankt voor de info

mooie dag! weer een overwinning van stacey!
en nu eindelijk voor die rus

een overwinning is in theorie haalbaar maar niet meer reeel denk ik
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:24:36 #24
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943588
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:22 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.
en meteen ben je van de charme af. Wanneer hebben we voor het laatst een echt zelfbouwbuggy gezien, of een opgefokte kever?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33944421
Stacey
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33945488
JosvG, waarom doet je pa eigenlijk niet mee?.
enkele maanden geleden stond op de site dat je pa weer bij Hans in de truck zou zitten
pi_33945680
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:18 schreef stinkie het volgende:
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm

Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina
Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen.
2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.

Veel "privateers" hebben bij verschillende teams ruimte gekocht om een kist met onderdelen mee te nemen, de assistentie kan immers ook wel eens niet op tijd binnen zijn hè.

DutchDakar heeft met 6 motorrijders de krachten gebundeld en heeft een assistentie-jeep en een assistentie-truck rijden. de assistentiekosten gaan dan snel in de richting van ¤ 50.000 de man.
Rijden en roadbook voorbereiden is iets wat de deelnemer natuurlijk zelf moet doen, maar als er elke avond ook nog ettelijke uren gesleuteld moet worden is het bijna niet te doen, zonder fatsoenlijke assistentie met ook nog een monteur.
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:47:02 #28
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33946099
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:26 schreef dorpsgek het volgende:
JosvG, waarom doet je pa eigenlijk niet mee?.
enkele maanden geleden stond op de site dat je pa weer bij Hans in de truck zou zitten
Hij had geen tijd meer, want de bedrijfsleider bij Tridec is vertrokken, en dus moest ons pap weer vaker bij Tridec zijn, en dan kan hij zich niet zomaar 20-25 dagen afwezigheid permitteren, daarom is zijn inschrijving ongedaan gemaakt en in plaats van hem is Bernard der Kinderen naast Hans gaan zitten, en Martijn Glebbeek vond zijn plaats in de servicetruck
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:07:12 #29
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33946823
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:32 schreef area51 het volgende:

[..]

2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.

Veel "privateers" hebben bij verschillende teams ruimte gekocht om een kist met onderdelen mee te nemen, de assistentie kan immers ook wel eens niet op tijd binnen zijn hè.

DutchDakar heeft met 6 motorrijders de krachten gebundeld en heeft een assistentie-jeep en een assistentie-truck rijden. de assistentiekosten gaan dan snel in de richting van ¤ 50.000 de man.
Rijden en roadbook voorbereiden is iets wat de deelnemer natuurlijk zelf moet doen, maar als er elke avond ook nog ettelijke uren gesleuteld moet worden is het bijna niet te doen, zonder fatsoenlijke assistentie met ook nog een monteur.
Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33948068
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:07 schreef stinkie het volgende:

[..]

Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.
Waar een wil is is een weg, ook is de weg in de Dakar niet wat wij hier onder een weg verstaan.
Met een KTM kun je als privateer inderdaad nog het makkelijkst meedoen, ook omdat KTM een boel assistentietrucks in de wedstrijd heeft, waarvan een bedoeld voor privateers waar je tercht kunt voor onderdelen. De organisatie vervoert een kist en 2 wielen.
Vroeger, in de tijd van Bert Oosterhuis moest je alles zelf meenemen, en waren de meeste privateers halferwege de rally totaal uitgeput. Zelfs met assistentie blijft het lastig.
pi_33948664
Philippe Jambert in 1979 eerste DAKAR

pi_33949006
Goed gedaan weer van STacey, Verdiende Plek.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:16:06 #33
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_33950646
Yeah

pi_33950660
Volgens de withdrawals lijst zijn Elfrink & Robbe eruit, truck nr. 566.

*edit* verwacht het al...

20:39 - auto
Kleinschmidt pulls out
Jutta Kleinschmidt, who had destroyed the front right wheel of her Vokswagen Race Touareg after hitting a tree, was forced to pull out of the race. At first an assistance truck came to help her but decided to carry on because the problems were too serious. Heading to Bamako, the truck had an accident at km 28 and crashed on its side. It’s now back on its four wheels and on its way to the Mali capital.

[ Bericht 78% gewijzigd door CrazyCavia op 11-01-2006 20:47:20 ]
pi_33952003
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daar Dus dan beginnen de voorbereidingen voor een reis naar Dakar in 2010, met eigen voertuigen, zoals Unimog en Lada Niva, een beetje zoals UniFrank ook heeft gedaan (zie deel 1 van dit topic) maar dan met wat meer mensen
pi_33952296
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daar Dus dan beginnen de voorbereidingen voor een reis naar Dakar in 2010, met eigen voertuigen, zoals Unimog en Lada Niva, een beetje zoals UniFrank ook heeft gedaan (zie deel 1 van dit topic) maar dan met wat meer mensen
Ik doe mee met een LC CW!
pi_33952368
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik doe mee met een LC CW!

Merk en type: Toyota Landcruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Wier
Datum: 8-12-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: er groeit mos op het dak




edit: of wat meer ontopic:


Merk en type: Toyota LandCruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Amsterdam: RAI: buitenterrein
Datum: 14-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Foto genomen tijdens The European Road Transport Show 2005; stond al klaar voor het chauffeursweekend; deelnemer aan Le Dakar
pi_33952873
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Merk en type: Toyota Landcruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Wier
Datum: 8-12-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: er groeit mos op het dak




edit: of wat meer ontopic:

[afbeelding]
Merk en type: Toyota LandCruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Amsterdam: RAI: buitenterrein
Datum: 14-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Foto genomen tijdens The European Road Transport Show 2005; stond al klaar voor het chauffeursweekend; deelnemer aan Le Dakar
mooi
maar ik vind de CW wel mooier, maar hou mij op de hoogte, want ik wil zeker mee doen
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:56:18 #40
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33953666
Zeg Alexxxx, ik vind het heel mooi dat je dit wilt doen, maar hoe denk je dit wel niet te realiseren? Ik weet niet hoeveel je om je geld geeft, maar 100k euro's is voor mij toch wel een beetje veel, want ik ben voorlopig nog geen topman bij een groot bedrijf en de loterij heb ik ook nog niet bepaald gewonnen...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33953707
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:56 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, ik vind het heel mooi dat je dit wilt doen, maar hoe denk je dit wel niet te realiseren? Ik weet niet hoeveel je om je geld geeft, maar 100k euro's is voor mij toch wel een beetje veel, want ik ben voorlopig nog geen topman bij een groot bedrijf en de loterij heb ik ook nog niet bepaald gewonnen...
Niet aan de dakar meedoen, neit aan een race meedoen.. gewoon naar Dakar rijden. daar heb je geen 100k voor nodig.

edit: en dit is al jaren een jeugddroom van me, om ooit naar dakar te gaan. Ik hoef echt niet tussen alle andere rijke stinkerds in een speciaal aangepaste wagen door de woestijn heen te raggen. Het idee om met en Unimog/Niva/vitara/landcruiser/legerdumpvoertuig naar dakar te gaan, hoofdzakelijk over asfalt, spreekt me veel meer aan

en 2010 lijkt me een eerste datum ja
pi_33953821
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ?
pi_33955334
Wie vind dat rtl 7 verslag nog meer zo bout?

Aan het eind van dat programma heb je eigenlijk nog niks gezien van de rally. Volgens mij kopen ze elke etappe 10 seconden dakar-beelden in. De rest moet van hun eigen camera's komen, die helaas alleen maar op Allard Kalf staan gericht, die saai zit te doen in het kamp. En dan die belg op het einde, jammer manneke, maar jouw geklets heeft niks met auto's te maken
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33955842
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wie vind dat rtl 7 verslag nog meer zo bout?

Aan het eind van dat programma heb je eigenlijk nog niks gezien van de rally. Volgens mij kopen ze elke etappe 10 seconden dakar-beelden in. De rest moet van hun eigen camera's komen, die helaas alleen maar op Allard Kalf staan gericht, die saai zit te doen in het kamp. En dan die belg op het einde, jammer manneke, maar jouw geklets heeft niks met auto's te maken
heerlijk hoe koen op 1 januari ht hele concept onderuit haalde

*heel verhaal over een Vlaamse zanger* en dan ineens: "maar dat mocht niet van de redactie, dus hier in Newyearsday van U2"

pi_33955935
Jammer, gemist
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:47:08 #46
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33959451
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

heerlijk hoe koen op 1 januari ht hele concept onderuit haalde

*heel verhaal over een Vlaamse zanger* en dan ineens: "maar dat mocht niet van de redactie, dus hier in Newyearsday van U2"

[afbeelding]
Ja, geweldig stukje idd

En RTL zuigt. ik hoef geen 4 keer te zien hoe een Zebra striping motor onderuit gaat. Het leek even dat er na het weekend verbetering in zat, maar nu zijn het voornamelijk herhalingen het eerste halfuur.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33959559
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:47 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ja, geweldig stukje idd

En RTL zuigt. ik hoef geen 4 keer te zien hoe een Zebra striping motor onderuit gaat. Het leek even dat er na het weekend verbetering in zat, maar nu zijn het voornamelijk herhalingen het eerste halfuur.
mn ouders nemen het op, en eens in de twe dagen kijk ik het bij hen.. ik ben in 20 minuten door een uitzending van een uur heen lang leve de doorspoelknop.


Miriam Pol is zeker de enige motorrijd(st)er nog in de race die zendtijd heeft gekocht?
pi_33959585
nog iets: de alleereerste keer held van de dag:

"en jij mag bepalen wie hem morgen word"


Not
  donderdag 12 januari 2006 @ 00:02:17 #49
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33960124
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:00 schreef psychosucker het volgende:
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ?
Daar ga ik niks over zeggen, dat zijn privé zaken, wat daar over gezegt moet worden doet Jan of Hans wel op TV, de rest laat ik maar even privé Ze trainen iig niet meer met elkaar.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33960425
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:02 schreef JosvG het volgende:

[..]

Daar ga ik niks over zeggen, dat zijn privé zaken, wat daar over gezegt moet worden doet Jan of Hans wel op TV, de rest laat ik maar even privé Ze trainen iig niet meer met elkaar.
Tussen zowel jou regels door, als die van Jan, Gerard en Hans, is te lezen dat ze op elkaar kotsen
pi_33960666
Stacey de 3e keer deze race
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  donderdag 12 januari 2006 @ 00:23:20 #52
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33960925
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
Stacey de 3e keer deze racerally
Zoals Hans het altijd zegt: "Racen is voor mietjes"
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33961676
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:00 schreef psychosucker het volgende:
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ?
Dat trainen was de eerste keer toen Stacey meereed met een ex-de Rooy Daf, toen was alles nog koek en ei. Stacey reed immers met eigen sponsors, maar toen ik in de rally zag dat de Rooy alles wat ze nodig hadden bij Stacey van de auto gingen demonteren, dacht ik: dat gaat wrijving geven, zo zag je plotseling de gele voorbumper van Stacey bij de Rooy op de auto. Wat er allemaal precies voorgevallen is weet ik niet precies, veelzeggend was ook dat Gerard de Rooy hoopte dat de Tatra's de Russen het leven zuur zouden gaan maken, geen woord over neef Hans.

Jan de Rooy is geen gemakkelijk mens als het niet zou gaat als hij wil, ik ken hem denk ik al bijna 40 jaar, vanaf dat ik vroeger naar de motorcross ging kijken, Stacey ken ik slechts oppervlakkig, maar van horen zeggen is hij ook geen gemakkelijke.

Opa de Rooy had vroeger een benzinepomp en oliehandel, èn een kartbaan in Best en is na WO2 ook vracht gaan vervoeren. Zo is Stacey in de olie gekomen, en Graard, Harrie en Jan aan het vervoer.
pi_33961748
dubbel
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:04:23 #55
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33965399
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]
Miriam Pol is zeker de enige motorrijd(st)er nog in de race die zendtijd heeft gekocht?
Ik hoorde van haar moeder dat ze 5 minuten had ingekocht, maar volgens mij hebben ze 10 voor de prijs van 5 gekregen ofzo
Er zijn natuurlijk ook wat minuten over van Jan, Gerard en Hans B., dus misschien dat ze die voor een 'schappelijk prijsje ' van de hand hebben gedaan.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:12:29 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33965506
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:


Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:51:17 #57
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33966156
Starttijden vandaag (GMT)
1 524 STACEY (HOL) 09:09:30
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 09:11:30
3 508 HENK (RUS) 09:12:00
4 530 ECHTER (ALL) 09:16:30
5 500 BIERHOF (RUS) 09:19:00

Vandaag was toch de etappe zonder assistentie? Hopen dat Henk op zn dak gaat dan
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:52:54 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33966191
ja, vandaag en morgen marathon
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:19:59 #59
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33966800
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:48 schreef area51 het volgende:

[..]

Dat trainen was de eerste keer toen Stacey meereed met een ex-de Rooy Daf, toen was alles nog koek en ei. Stacey reed immers met eigen sponsors, maar toen ik in de rally zag dat de Rooy alles wat ze nodig hadden bij Stacey van de auto gingen demonteren, dacht ik: dat gaat wrijving geven, zo zag je plotseling de gele voorbumper van Stacey bij de Rooy op de auto. Wat er allemaal precies voorgevallen is weet ik niet precies, veelzeggend was ook dat Gerard de Rooy hoopte dat de Tatra's de Russen het leven zuur zouden gaan maken, geen woord over neef Hans.
Niet helemaal waar, Hans reed juist opeens met een gele voorbumper van Gerard, dit omdat ze bumpers voor de rally al deelden, endat waren dus gezamelijke onderdelen + de rode verf was op (ze werden daar ter plekke rood gemaakt.)
quote:
Jan de Rooy is geen gemakkelijk mens als het niet zou gaat als hij wil, ik ken hem denk ik al bijna 40 jaar, vanaf dat ik vroeger naar de motorcross ging kijken, Stacey ken ik slechts oppervlakkig, maar van horen zeggen is hij ook geen gemakkelijke.
Jan is idd geen gemakkelijke mens, hij moet en zal het zijn manier hebben, en zo niet dan toch. Stacey is wat dat betreft wel iets makkelijker, maar het zit duidelijk in de familie... Hij is niet snel tevreden.
quote:
Opa de Rooy had vroeger een benzinepomp en oliehandel, èn een kartbaan in Best en is na WO2 ook vracht gaan vervoeren. Zo is Stacey in de olie gekomen, en Graard, Harrie en Jan aan het vervoer.
Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom (dit weet ik niet zeker)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:20:40 #60
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33966822
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:51 schreef Damzkieee het volgende:
Starttijden vandaag (GMT)
1 524 STACEY (HOL) 09:09:30
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 09:11:30
3 508 HENK (RUS) 09:12:00
4 530 ECHTER (ALL) 09:16:30
5 500 BIERHOF (RUS) 09:19:00

Vandaag was toch de etappe zonder assistentie? Hopen dat Henk op zn dak gaat dan
Hoezo, marathon etappe is toch gewoon een ander woord voor Kamaz-sleutel-dag?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:34:56 #61
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33967151
quote:
Dakar rijden is problemen oplossen. Wie dat goed kan, komt ver.
Henno is ook zo iemand. We waren hem even kwijt, maar hij is nog steeds in de race. Henk Vercoelen maakte eerder in de rally een grapje over iemand die lang onderweg was. Zo van “jij haalt je geld er wel uit.”
Nou, als iemand zijn geld eruit haalt is het Henno. Ongelooflijk, wat Henno allemaal meegemaakt heeft. De loodzware etappe van maandag, finishte hij pas dinsdagochtend om 8 uur. Uren lang in het donker rijden. Tussen allerlei verlaten motoren en auto’s door. Een Zuid-Afrikaan kwam te staan met een kapotte caburateur op zijn KTM 660. Hij ging lopen op zoek naar een 660, om daar een andere carburateur te vinden. Om twee uur s’nachts gaf hij het op. “Ik heb het in ieder geval geprobeerd” had hij nog tegen Henno gezegd. Henno is zo moe, dat hij af en toe gewoon moet slapen. Zonder te sleutelen begint hij aan de geneutraliseerde proef. Door benzine problemen, moet hij terug naar Kiffa. Dan begint hij pas om twee uur s’middags eigenlijk echt aan de proef. Die echt niet makkelijk was, met veel diepe sporen tussen de bomen en struiken door. Henno stopt weer af en toe om wat bij te slapen. In het donker rijdt hij zonder licht. Alleen als de motor veel toeren maakt, werkt ’t licht. Zijn kilometerstand springt zonder stroom op nul. Probeer dan maar eens uit te vinden waar je bent in het roadbook. Dat trouwens ook de ene keer wel, en de andere keer niet werkt.
Als hij denkt een stuk af te snijden, komt tussen heel grote rotsen terecht. Met de moed der wanhoop vecht Henno zich erdoor. De bezemwagen geeft hem de richting aan die hij moet volgen, en zo komt hij toch weer verder……Om vijf uur komt hij binnen. Nog een uurtje sleutelen, en een uurtje slapen, en hij mag weer aan de volgende proef beginnen. Vandaag om half twee komt hij bij de finish aan. Dan heeft hij nog ruim de tijd om naar Bamako te rijden. Maar eerst gaat hij nog even ergens onder een boom liggen. Met zijn motor dwingt hij veel respect af bij de andere motorrijders. De meeste begrijpen er niets van, hoe het kan dat hij nog steeds mee doet.
Henno zelf is de nuchterheid zelve. Hij blijft maar doorgaan. Als hij hoort hoe vroeg er morgen weer gestart moet worden, is hij niet blij. Het is te hopen dat hij vanavond nog een paar uurtjes kan slapen. Morgen wacht hem en alle anderen weer een loodzware dag...
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33967221
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:38:51 #63
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33967240
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:37 schreef dakarspecialist het volgende:
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken
hoezo, hij heeft 2 dagen om te sleutelen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33967371
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:37 schreef dakarspecialist het volgende:
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken
Stacey en Henk zijn ondertussen gestart met de special stage en bi kabi staat nog steeds "no information"
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_33967403
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:38 schreef stinkie het volgende:

[..]

hoezo, hij heeft 2 dagen om te sleutelen
andere motor inlepelen bedoel je
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:55:53 #66
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33967597
De Azevedo doet het ook goed, volgens mijn Iritrack ligt hij 2de of zelfs 1ste op het moment
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:04:46 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_33967779
hij ligt 2de, stacey eerste
pi_33968196
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef JosvG het volgende:

[..]

[..]

Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom (dit weet ik niet zeker)
Jan is van de Oranje De Rooy transport, de blauwe de Rooy is toch van een van zn broers? Ik weet wel dat Gerard kroonprind De Rooy is, terwijl zn broer ouder is toch? Dat vind ik nou apatrt, dat je nooit iets over de andere zoon van Jan hoort...
pi_33969730
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:34 schreef stinkie het volgende:

[..]
Op de Dakar site hadden ze ook een stukje over em.

Early this morning 1h20 – The Dakar on a 500 XT
Henno Van Bergeik has a goal of driving his old Yamaha 500 XT all the way to Dakar. The project is slowly starting to become true but the Dutch rider that receives a warm welcome at the ‘bike trunks’ is exhausted. “I refused to go into the broom-wagon truck quite a few times yesterday but I’m really tired. To get here, I had to stop at least 3 or 4 times to sleep on the liaison course. Today I stopped in a farm where I even had food and took a shower. That’s why I’m so late. Now, I have to take care of the engine and change the oil and filters.”
pi_33969852
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daar Dus dan beginnen de voorbereidingen voor een reis naar Dakar in 2010, met eigen voertuigen, zoals Unimog en Lada Niva, een beetje zoals UniFrank ook heeft gedaan (zie deel 1 van dit topic) maar dan met wat meer mensen
Heel puik plan!
pi_33970355
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef JosvG het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, Hans reed juist opeens met een gele voorbumper van Gerard, dit omdat ze bumpers voor de rally al deelden, endat waren dus gezamelijke onderdelen + de rode verf was op (ze werden daar ter plekke rood gemaakt.)
Dat is dan gecorrigeerd, ik zat foto's te zoeken gisteravond, maar kon het zo gauw niet vinden hoe het precies zat, my mistake.
quote:
Jan is idd geen gemakkelijke mens, hij moet en zal het zijn manier hebben, en zo niet dan toch. Stacey is wat dat betreft wel iets makkelijker, maar het zit duidelijk in de familie... Hij is niet snel tevreden.
Als je snel tevreden bent bereik je niet wat Jan bereikt heeft
quote:
Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom (dit weet ik niet zeker)
Vroeger was het GM de Rooy & Znn en waren ze met z'n allen eigenaar, van Graard weet ik het niet, die is inmiddels al lang met pensioen, maar Harrie heeft op een gegeven moment een deel van het bedrijf verzelfstandigd en is doorgegaan als de Rooy Logistics, die runt bv ook het hele DAF onderdelengebeuren, het ODC en het COM op het DAF terrein, dat personeel is ook in dienst van DRL, hij doet de onderdelendistributie voor DAF en heeft ook nog een tak van het bedrijf die assemblage doet van automotive-componenten.
pi_33970405
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Jan is van de Oranje De Rooy transport, de blauwe de Rooy is toch van een van zn broers? Ik weet wel dat Gerard kroonprind De Rooy is, terwijl zn broer ouder is toch? Dat vind ik nou apatrt, dat je nooit iets over de andere zoon van Jan hoort...
De blauwe de Rooy is Harrie, een oudere broer, vroeger ook rijdend met de Dafjes op het Eurocircuit. www.drl.nl
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:06:19 #73
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33971175
quote:
Duizenden lettertjes worden getypt en tientallen foto’s worden dagelijks verzonden naar alle uithoeken van de wereld. Tussentijds wordt vaak balans opgemaakt van de kosten. Zo ook vanmiddag door Natascha Kayser van het Algemeen Dagblad. Ze vroeg zich af waar het bedrag van ¤ 700,00 vandaag kwam. Even later werd dat duidelijk: er waren 4 foto’s van de Kamazzen doorgezonden. Wellicht dat u één ervan in Nederland in het AD heeft zien staan. Bedenk dan dat alleen het doorzenden van die foto een behoorlijk bedrag heeft gekost.
Hetzelfde geldt ook voor de TV beelden. Velen van u denken dat deze gratis de huiskamer binnenrollen. Niks daarvan. We hebben te maken met een commerciële omroep en daarom moet de TV Toko commercieel gerund worden. Bedenk dat iedere minuut ¤ 1370, 00 excl btw kost en door de deelnemers wordt betaald. De TV kosten maken een substantieel deel uit van de totale Dakar kosten voor een deelnemer.
Geen TV, geen sponsoren en geen sponsoren, geen Dakar.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33971642
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:06 schreef stinkie het volgende:

[..]
Dan lijkt me een flatrate voor iedereen nog interessanter. Een meer evenwichtige weergave van de deelnemers, gedekte kosten en een mooiere uitzending met meer geinteresseerde sponsors als gevolg. Als neveneffect zal de Rally aan populariteit winnen in Nederland.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:56:16 #75
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33972708
Hm Henk heeft bij mij op iritrack een tijdje stilgestaan op 264, maar staat nu op 268. Hans staat op 287 Stand vorige PV:
1) Henk
2) Stacey
3) Sadlauer
4) De Azevedo
5) Vismara

Waar is Bierhof???
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_33972812
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:56 schreef Damzkieee het volgende:


Waar is Bierhof???
In het vliegtuig naar huis

toch?
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:14:30 #77
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33973210
Stacey momenteel als eerste bij CP1... Ff afwachten wat de rest doet...

Waarom is er geen enkele melding van de Dakar-organisatie betreffende het wegvallen van Bierhof?

edit: Henk nu ook door... en Bierhof is uit de dood herrezen...

1 524 STACEY (HOL) 13:06:02 03:56:32
2 508 HENK (RUS) 13:23:09 04:11:09
3 500 BIERHOFF (RUS) 13:24:29 04:05:29

[ Bericht 45% gewijzigd door Taxi op 12-01-2006 14:28:18 ]
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:28:08 #78
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33973611
CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - CP 1 Pos. N° Name Hours Time
1 524 STACEY (HOL) 13:06:02 03:56:32
2 508 CHAGIN (RUS) 13:23:09 04:11:09
3 500 KABIROV (RUS) 13:24:29 04:05:29

Rijdt Bierhof nou wel weer mee????
Ik snap het niet meer....

[ Bericht 30% gewijzigd door goldhorn op 12-01-2006 14:29:08 (iets te snel) ]
pi_33974020
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:28 schreef goldhorn het volgende:
Rijdt Bierhof nou wel weer mee????
Ik snap het niet meer....
Nou dan leg ik het even voor je uit:

We hebben hier te maken met een franse organisatie, die eigen regels heeft, die ze naar believen aanpassen.
pi_33974181
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:38 schreef area51 het volgende:

[..]

Nou dan leg ik het even voor je uit:

We hebben hier te maken met een franse organisatie, die eigen regels heeft, die ze naar believen aanpassen.
De organisatie heeft hem geholpen zn truck te repareren, en vervolgens met een Antonov op een plek 3 positie gezet in de woestijn
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:54:56 #81
59061 neffu
Helemaal van de kaart!!!
pi_33974578
Ik denk dat bierhof zijn irratrack kasje kapot heeft of heet alumiumfoli om zijn gps ontvagen/zender gedaan, zodat hij wanneer hij in het bivak staat ff naar buiten kan rijden en ff zijn vrachtwagen kan repareren, of onder de race wat stukken kan afsnijden zonder dat iemand dat ziet. En de franse organisatie die heeft niks gezien .

Hulde aan stacey
pi_33974615
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:54 schreef neffu het volgende:
Ik denk dat bierhof zijn irratrack kasje kapot heeft of heet alumiumfoli om zijn gps ontvagen/zender gedaan, zodat hij wanneer hij in het bivak staat ff naar buiten kan rijden en ff zijn vrachtwagen kan repareren, of onder de race wat stukken kan afsnijden zonder dat iemand dat ziet. En de franse organisatie die heeft niks gezien .

Hulde aan stacey
Ach, als ie dan zn nek breekt, komt er ook geen helicpotertje om hem te helpen
pi_33974793
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33974856
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ach, als ie dan zn nek breekt, komt er ook geen helicpotertje om hem te helpen
Dan haalt gewoon 1 van zijn bijrijders het alufolie er weer af.
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:28:08 #85
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33975880
Stacey als eerste bij CP2!!

En dat iritrack-systeem mag wat mij betreft de grijze bak in!

edit: daar is de belangrijke concurrentie inmiddels ook:

1 524 STACEY (HOL) 14:05:32 04:56:02
2 508 HENK (RUS) 14:26:09 05:14:09
3 500 BIERHOF (RUS) 14:26:58 05:07:58
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:37:33 #86
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33976199
Stacey loopt lekker uit op Bierhof, en in op Henk ...

hopen dat henk nog ergens een paar uurtjes gaat verliezen
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:45:24 #87
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33976493
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:36 schreef area51 het volgende:
van Graard weet ik het niet, die is inmiddels al lang met pensioen.
Hij is al een half jaar dood
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:28 schreef Taxi het volgende:
Stacey als eerste bij CP2!!

En dat iritrack-systeem mag wat mij betreft de grijze bak in!

edit: daar is de belangrijke concurrentie inmiddels ook:

1 524 STACEY (HOL) 14:05:32 04:56:02
2 508 HENK (RUS) 14:26:09 05:14:09
3 500 BIERHOF (RUS) 14:26:58 05:07:58
Iritrack is een van de beste vernieuwingen in Dakar van de laatste jaren, dat doet veeeel meer dan alleen die tijden doorgeven aan ons hoor


Stacey gaat vandaag weer gewoon winnen, hij heeft heel veel voorsprong op Henk en Bierhof, en is al bijna bij het einde
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:55:16 #88
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33976867
Stacey is weer als eerste binnen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33976906
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:50 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33976942


[ Bericht 100% gewijzigd door sexbierum op 12-01-2006 15:58:22 (Ik ben hier te langzaam voor) ]
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:59:10 #91
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33977006
quote:
Iritrack is een van de beste vernieuwingen in Dakar van de laatste jaren, dat doet veeeel meer dan alleen die tijden doorgeven aan ons hoor

Stacey gaat vandaag weer gewoon winnen, hij heeft heel veel voorsprong op Henk en Bierhof, en is al bijna bij het einde
Iritrack is voor de gewone mens die achter z'n pc zit te kijken vervelend. Wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn, zodat een en ander iets beter doorkomt. Toch kijk je stiekem iedere keer weer, maar geef toe dat het frustreerd als de doorgeseinde (realtime) gegevens niet bepaald kloppen.

Ik snap dat iritrack voor de deelnemers een veel belangrijkere functie heeft (bijvoorbeeld activeren bij een noodsituatie). Nog meer functies, kennelijk?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:06:15 #92
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33977300
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:59 schreef Taxi het volgende:

[..]

Iritrack is voor de gewone mens die achter z'n pc zit te kijken vervelend. Wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn, zodat een en ander iets beter doorkomt. Toch kijk je stiekem iedere keer weer, maar geef toe dat het frustreerd als de doorgeseinde (realtime) gegevens niet bepaald kloppen.

Ik snap dat iritrack voor de deelnemers een veel belangrijkere functie heeft (bijvoorbeeld activeren bij een noodsituatie). Nog meer functies, kennelijk?
De organisatie ziet de voertuigen realtime bewegen, als ze lang stilstaan kunnen ze opbellen (het is namelijk ook een satteliettelefoon) en vragn of alles goed is. Als je problemen hebt kun je er ook de organisatie mee bellen.

Daarnaast kun je zoals gisteren in de uitzending praten via de Iritrack, ze hadden daarmee gister het interview met Hans gedaan.

En dan kunnen wij ook nog zien waar ze zijn, dat dit niet optimaal werkt is omdat het nog nieuw is... Ik vind het al heel wat dat het überhaupt kan.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:20:26 #93
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33977770
Ok. Weet ik ook wat meer van de iritrack. Je hebt gelijk, het is al heel wat, maar...

Stacey verstevigd zijn overall 2e plaats. Henk moet gewoon stukgaan en flink ook, want veel etappes zijn er niet meer. Nu komt toch de marathon-etappe? Dus geen service tussen twee etappes?

1 524 STACEY (HOL) 14:50:32 05:41:02
2 508 HENK (RUS) 15:11:38 05:59:38
3 500 BIERHOFF (RUS) 15:12:28 05:53:28
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:55:51 #94
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33979075
16:37:13 ► Stacey does it again
For the third stage in a row Hans Stacey has clocked the fastest time of the trck race... The Dutchman beats title holder Firdaus Kabirov by over 12' and overall leader Vladimir Chagin by 18'36".
pi_33979749
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:06 schreef JosvG het volgende:

[..]

De organisatie ziet de voertuigen realtime bewegen, als ze lang stilstaan kunnen ze opbellen (het is namelijk ook een satteliettelefoon) en vragn of alles goed is. Als je problemen hebt kun je er ook de organisatie mee bellen.
Was pas toch ook op RTL 7, het wordt ook meteen doorgegeven naar Parijs als je voertuig op z'n zijkant ligt.
Je kunt ook doorgeven als je een andere deelnemers in de problemen zitten, hier nog een beetje info:
quote:
The unit can detect an abrupt stop or an unnatural incline, Indicating a crash or rollover, at which point the unit will automatically trigger an alarm mode that will flash an alarm on the race headquarters computer. This alarm will highlight the vehicles position on a map, display the competitors name, car number, reason for the alarm, and exact coordinates, allowing rescue personnel to get to the location faster.....No more "I think I'm at race mile XXX" when the competitor is actually someplace else.
Goed werk van Stacey wederom!!

Hier nog wel een leuk linkje van VKMag: http://www.vkmag.com/media/eindhoven_dakar/

pi_33979952
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:14 schreef Impry het volgende:


Hier nog wel een leuk linkje van VKMag: http://www.vkmag.com/media/eindhoven_dakar/

Geweldige persiflage
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:22:58 #97
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33980080
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Geweldige persiflage
Die is inderdaad echt geweldig
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33982121
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Geweldige persiflage
Ik vind hem wat flauw
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33982211
pi_33983696
geweldig hij doet het weer

wat een smerige irritante newspost op de dakarsite
chagin 1e na de dagwinst van stacey

ipv 3e overwinning op rij voor stacey!!

ik hoop op pech voor chagin morgen
we zullen het wel zien
ik denk dat chagin niet 100% rijdt en dat hoeft hij natuurlijk ook niet meer
op goed geluk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')