Ik heb het van tevoren toch geroepenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?quote:Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race for those stuck behind the accident. All trucks behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako. The race goes on for the others that managed to go through.
Niet zo eng gaan praten, hè. Overwinning is overwinning!quote:Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
De trucks die nu zijn binnen gekomen zaten dus al voorbij het punt waar de blokkade zich bevond en voor hen is de race gewoon doorgegaan. De enige vraag is wat voor tijd de deelnemers die via de andere route moesten gaan krijgen, maar daar zitten volgens mij geen topklasseringen bij.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:45 schreef joostingh het volgende:
[..]
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Twee ton voor low-budget-deelname
Op zich weet je dat wel van tevoren natuurlijk...maar ik vind 't toch knap veel geld. Dat krijg je als privateer niet bij elkaar met allerlei sponsors, waardoor je dus waarschijnlijk zelf dik bij moet leggen. Het gevolg daarvan is dat het voor de 'gewone mens' niet te betalen is.
dat was ik, bedankt voor de infoquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:17 schreef area51 het volgende:
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.
In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:
Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.
De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex
HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.
Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
en meteen ben je van de charme af. Wanneer hebben we voor het laatst een echt zelfbouwbuggy gezien, of een opgefokte kever?quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:22 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.![]()
2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:18 schreef stinkie het volgende:
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm
Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina
Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen.
Hij had geen tijd meer, want de bedrijfsleider bij Tridec is vertrokken, en dus moest ons pap weer vaker bij Tridec zijn, en dan kan hij zich niet zomaar 20-25 dagen afwezigheid permitteren, daarom is zijn inschrijving ongedaan gemaakt en in plaats van hem is Bernard der Kinderen naast Hans gaan zitten, en Martijn Glebbeek vond zijn plaats in de servicetruckquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:26 schreef dorpsgek het volgende:
JosvG, waarom doet je pa eigenlijk niet mee?.
enkele maanden geleden stond op de site dat je pa weer bij Hans in de truck zou zitten
Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:32 schreef area51 het volgende:
[..]
2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.
Veel "privateers" hebben bij verschillende teams ruimte gekocht om een kist met onderdelen mee te nemen, de assistentie kan immers ook wel eens niet op tijd binnen zijn hè.
DutchDakar heeft met 6 motorrijders de krachten gebundeld en heeft een assistentie-jeep en een assistentie-truck rijden. de assistentiekosten gaan dan snel in de richting van ¤ 50.000 de man.
Rijden en roadbook voorbereiden is iets wat de deelnemer natuurlijk zelf moet doen, maar als er elke avond ook nog ettelijke uren gesleuteld moet worden is het bijna niet te doen, zonder fatsoenlijke assistentie met ook nog een monteur.
Waar een wil is is een weg, ook is de weg in de Dakar niet wat wij hier onder een weg verstaan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:07 schreef stinkie het volgende:
[..]
Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.
Ik doe mee met een LC CW!quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daarDus dan beginnen de voorbereidingen voor een reis naar Dakar in 2010, met eigen voertuigen, zoals Unimog en Lada Niva, een beetje zoals UniFrank ook heeft gedaan (zie deel 1 van dit topic) maar dan met wat meer mensen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik doe mee met een LC CW!
mooiquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
Merk en type: Toyota Landcruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Wier
Datum: 8-12-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: er groeit mos op het dak
edit: of wat meer ontopic:
[afbeelding]
Merk en type: Toyota LandCruiser
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Amsterdam: RAI: buitenterrein
Datum: 14-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Foto genomen tijdens The European Road Transport Show 2005; stond al klaar voor het chauffeursweekend; deelnemer aan Le Dakar
Niet aan de dakar meedoen, neit aan een race meedoen.. gewoon naar Dakar rijden. daar heb je geen 100k voor nodig.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:56 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, ik vind het heel mooi dat je dit wilt doen, maar hoe denk je dit wel niet te realiseren? Ik weet niet hoeveel je om je geld geeft, maar 100k euro's is voor mij toch wel een beetje veel, want ik ben voorlopig nog geen topman bij een groot bedrijf en de loterij heb ik ook nog niet bepaald gewonnen...
heerlijk hoe koen op 1 januari ht hele concept onderuit haaldequote:Op woensdag 11 januari 2006 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wie vind dat rtl 7 verslag nog meer zo bout?
Aan het eind van dat programma heb je eigenlijk nog niks gezien van de rally. Volgens mij kopen ze elke etappe 10 seconden dakar-beelden in. De rest moet van hun eigen camera's komen, die helaas alleen maar op Allard Kalf staan gericht, die saai zit te doen in het kamp. En dan die belg op het einde, jammer manneke, maar jouw geklets heeft niks met auto's te maken![]()
Ja, geweldig stukje iddquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heerlijk hoe koen op 1 januari ht hele concept onderuit haalde
*heel verhaal over een Vlaamse zanger* en dan ineens: "maar dat mocht niet van de redactie, dus hier in Newyearsday van U2"
[afbeelding]
mn ouders nemen het op, en eens in de twe dagen kijk ik het bij hen.. ik ben in 20 minuten door een uitzending van een uur heenquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:47 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ja, geweldig stukje idd
En RTL zuigt. ik hoef geen 4 keer te zien hoe een Zebra striping motor onderuit gaat. Het leek even dat er na het weekend verbetering in zat, maar nu zijn het voornamelijk herhalingen het eerste halfuur.
Daar ga ik niks over zeggen, dat zijn privé zaken, wat daar over gezegt moet worden doet Jan of Hans wel op TV, de rest laat ik maar even privéquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:00 schreef psychosucker het volgende:
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ?
Tussen zowel jou regels door, als die van Jan, Gerard en Hans, is te lezen dat ze op elkaar kotsenquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:02 schreef JosvG het volgende:
[..]
Daar ga ik niks over zeggen, dat zijn privé zaken, wat daar over gezegt moet worden doet Jan of Hans wel op TV, de rest laat ik maar even privéZe trainen iig niet meer met elkaar.
quote:
Dat trainen was de eerste keer toen Stacey meereed met een ex-de Rooy Daf, toen was alles nog koek en ei. Stacey reed immers met eigen sponsors, maar toen ik in de rally zag dat de Rooy alles wat ze nodig hadden bij Stacey van de auto gingen demonteren, dacht ik: dat gaat wrijving geven, zo zag je plotseling de gele voorbumper van Stacey bij de Rooy op de auto. Wat er allemaal precies voorgevallen is weet ik niet precies, veelzeggend was ook dat Gerard de Rooy hoopte dat de Tatra's de Russen het leven zuur zouden gaan maken, geen woord over neef Hans.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:00 schreef psychosucker het volgende:
Hee Jos..hoe is de relatie Stacey- fam de Rooy eigenlijk ? Vorig jaar was er een reportage dat ze samen trainden enz enz...is dat nog steeds zo ?
Ik hoorde van haar moeder dat ze 5 minuten had ingekocht, maar volgens mij hebben ze 10 voor de prijs van 5 gekregen ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Miriam Pol is zeker de enige motorrijd(st)er nog in de race die zendtijd heeft gekocht?![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Niet helemaal waar, Hans reed juist opeens met een gele voorbumper van Gerard, dit omdat ze bumpers voor de rally al deelden, endat waren dus gezamelijke onderdelen + de rode verf was opquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:48 schreef area51 het volgende:
[..]
Dat trainen was de eerste keer toen Stacey meereed met een ex-de Rooy Daf, toen was alles nog koek en ei. Stacey reed immers met eigen sponsors, maar toen ik in de rally zag dat de Rooy alles wat ze nodig hadden bij Stacey van de auto gingen demonteren, dacht ik: dat gaat wrijving geven, zo zag je plotseling de gele voorbumper van Stacey bij de Rooy op de auto. Wat er allemaal precies voorgevallen is weet ik niet precies, veelzeggend was ook dat Gerard de Rooy hoopte dat de Tatra's de Russen het leven zuur zouden gaan maken, geen woord over neef Hans.
Jan is idd geen gemakkelijke mens, hij moet en zal het zijn manier hebben, en zo niet dan toch. Stacey is wat dat betreft wel iets makkelijker, maar het zit duidelijk in de familie... Hij is niet snel tevreden.quote:Jan de Rooy is geen gemakkelijk mens als het niet zou gaat als hij wil, ik ken hem denk ik al bijna 40 jaar, vanaf dat ik vroeger naar de motorcross ging kijken, Stacey ken ik slechts oppervlakkig, maar van horen zeggen is hij ook geen gemakkelijke.
Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendomquote:Opa de Rooy had vroeger een benzinepomp en oliehandel, èn een kartbaan in Best en is na WO2 ook vracht gaan vervoeren. Zo is Stacey in de olie gekomen, en Graard, Harrie en Jan aan het vervoer.
Hoezo, marathon etappe is toch gewoon een ander woord voor Kamaz-sleutel-dag?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:51 schreef Damzkieee het volgende:
Starttijden vandaag (GMT)
1 524 STACEY (HOL) 09:09:30
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 09:11:30
3 508 HENK (RUS) 09:12:00
4 530 ECHTER (ALL) 09:16:30
5 500 BIERHOF (RUS) 09:19:00
Vandaag was toch de etappe zonder assistentie? Hopen dat Henk op zn dak gaat dan
quote:Dakar rijden is problemen oplossen. Wie dat goed kan, komt ver.
Henno is ook zo iemand. We waren hem even kwijt, maar hij is nog steeds in de race. Henk Vercoelen maakte eerder in de rally een grapje over iemand die lang onderweg was. Zo van “jij haalt je geld er wel uit.”
Nou, als iemand zijn geld eruit haalt is het Henno. Ongelooflijk, wat Henno allemaal meegemaakt heeft. De loodzware etappe van maandag, finishte hij pas dinsdagochtend om 8 uur. Uren lang in het donker rijden. Tussen allerlei verlaten motoren en auto’s door. Een Zuid-Afrikaan kwam te staan met een kapotte caburateur op zijn KTM 660. Hij ging lopen op zoek naar een 660, om daar een andere carburateur te vinden. Om twee uur s’nachts gaf hij het op. “Ik heb het in ieder geval geprobeerd” had hij nog tegen Henno gezegd. Henno is zo moe, dat hij af en toe gewoon moet slapen. Zonder te sleutelen begint hij aan de geneutraliseerde proef. Door benzine problemen, moet hij terug naar Kiffa. Dan begint hij pas om twee uur s’middags eigenlijk echt aan de proef. Die echt niet makkelijk was, met veel diepe sporen tussen de bomen en struiken door. Henno stopt weer af en toe om wat bij te slapen. In het donker rijdt hij zonder licht. Alleen als de motor veel toeren maakt, werkt ’t licht. Zijn kilometerstand springt zonder stroom op nul. Probeer dan maar eens uit te vinden waar je bent in het roadbook. Dat trouwens ook de ene keer wel, en de andere keer niet werkt.
Als hij denkt een stuk af te snijden, komt tussen heel grote rotsen terecht. Met de moed der wanhoop vecht Henno zich erdoor. De bezemwagen geeft hem de richting aan die hij moet volgen, en zo komt hij toch weer verder……Om vijf uur komt hij binnen. Nog een uurtje sleutelen, en een uurtje slapen, en hij mag weer aan de volgende proef beginnen. Vandaag om half twee komt hij bij de finish aan. Dan heeft hij nog ruim de tijd om naar Bamako te rijden. Maar eerst gaat hij nog even ergens onder een boom liggen. Met zijn motor dwingt hij veel respect af bij de andere motorrijders. De meeste begrijpen er niets van, hoe het kan dat hij nog steeds mee doet.
Henno zelf is de nuchterheid zelve. Hij blijft maar doorgaan. Als hij hoort hoe vroeg er morgen weer gestart moet worden, is hij niet blij. Het is te hopen dat hij vanavond nog een paar uurtjes kan slapen. Morgen wacht hem en alle anderen weer een loodzware dag...
hoezo, hij heeft 2 dagen om te sleutelenquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:37 schreef dakarspecialist het volgende:
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken
Stacey en Henk zijn ondertussen gestart met de special stage en bi kabi staat nog steeds "no information"quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:37 schreef dakarspecialist het volgende:
het schijnt dat kabirov zijn kamaz problemen heeft of hij nog start vandaag is een vraag teken
andere motor inlepelen bedoel jequote:Op donderdag 12 januari 2006 10:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
hoezo, hij heeft 2 dagen om te sleutelen
Jan is van de Oranje De Rooy transport, de blauwe de Rooy is toch van een van zn broers? Ik weet wel dat Gerard kroonprind De Rooy is, terwijl zn broer ouder is toch? Dat vind ik nou apatrt, dat je nooit iets over de andere zoon van Jan hoort...quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef JosvG het volgende:
[..]
[..]
Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom(dit weet ik niet zeker)
Op de Dakar site hadden ze ook een stukje over em.quote:
Heel puik plan!quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Op BuzzyBee gooi ik na de finish in Dakar het Dakar subforum daar om, en word het een Dakar 2010 subforum. Want meedoen aan parijs dakar is gewoon neit haalbaar voor 99% van de bevolking. En Amsterdam-Dakar is leuk, maar dan zit je weer aan allemala regels vast, en meot je je auto achterlaten daarDus dan beginnen de voorbereidingen voor een reis naar Dakar in 2010, met eigen voertuigen, zoals Unimog en Lada Niva, een beetje zoals UniFrank ook heeft gedaan (zie deel 1 van dit topic) maar dan met wat meer mensen
Dat is dan gecorrigeerd, ik zat foto's te zoeken gisteravond, maar kon het zo gauw niet vinden hoe het precies zat, my mistake.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:19 schreef JosvG het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, Hans reed juist opeens met een gele voorbumper van Gerard, dit omdat ze bumpers voor de rally al deelden, endat waren dus gezamelijke onderdelen + de rode verf was op(ze werden daar ter plekke rood gemaakt.)
Als je snel tevreden bent bereik je niet wat Jan bereikt heeftquote:Jan is idd geen gemakkelijke mens, hij moet en zal het zijn manier hebben, en zo niet dan toch. Stacey is wat dat betreft wel iets makkelijker, maar het zit duidelijk in de familie... Hij is niet snel tevreden.
Vroeger was het GM de Rooy & Znn en waren ze met z'n allen eigenaar, van Graard weet ik het niet, die is inmiddels al lang met pensioen, maar Harrie heeft op een gegeven moment een deel van het bedrijf verzelfstandigd en is doorgegaan als de Rooy Logistics, die runt bv ook het hele DAF onderdelengebeuren, het ODC en het COM op het DAF terrein, dat personeel is ook in dienst van DRL, hij doet de onderdelendistributie voor DAF en heeft ook nog een tak van het bedrijf die assemblage doet van automotive-componenten.quote:Jan is eigenlijk de enige die het transportbedrijf gerund heeft, Graard en Harrie deden wel werken daar, maar hadden volgens mij geen eigendom(dit weet ik niet zeker)
De blauwe de Rooy is Harrie, een oudere broer, vroeger ook rijdend met de Dafjes op het Eurocircuit. www.drl.nlquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jan is van de Oranje De Rooy transport, de blauwe de Rooy is toch van een van zn broers? Ik weet wel dat Gerard kroonprind De Rooy is, terwijl zn broer ouder is toch? Dat vind ik nou apatrt, dat je nooit iets over de andere zoon van Jan hoort...
quote:Duizenden lettertjes worden getypt en tientallen foto’s worden dagelijks verzonden naar alle uithoeken van de wereld. Tussentijds wordt vaak balans opgemaakt van de kosten. Zo ook vanmiddag door Natascha Kayser van het Algemeen Dagblad. Ze vroeg zich af waar het bedrag van ¤ 700,00 vandaag kwam. Even later werd dat duidelijk: er waren 4 foto’s van de Kamazzen doorgezonden. Wellicht dat u één ervan in Nederland in het AD heeft zien staan. Bedenk dan dat alleen het doorzenden van die foto een behoorlijk bedrag heeft gekost.
Hetzelfde geldt ook voor de TV beelden. Velen van u denken dat deze gratis de huiskamer binnenrollen. Niks daarvan. We hebben te maken met een commerciële omroep en daarom moet de TV Toko commercieel gerund worden. Bedenk dat iedere minuut ¤ 1370, 00 excl btw kost en door de deelnemers wordt betaald. De TV kosten maken een substantieel deel uit van de totale Dakar kosten voor een deelnemer.
Geen TV, geen sponsoren en geen sponsoren, geen Dakar.
Dan lijkt me een flatrate voor iedereen nog interessanter. Een meer evenwichtige weergave van de deelnemers, gedekte kosten en een mooiere uitzending met meer geinteresseerde sponsors als gevolg. Als neveneffect zal de Rally aan populariteit winnen in Nederland.quote:
Nou dan leg ik het even voor je uit:quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:28 schreef goldhorn het volgende:
Rijdt Bierhof nou wel weer mee????
Ik snap het niet meer....
De organisatie heeft hem geholpen zn truck te repareren, en vervolgens met een Antonov op een plek 3 positie gezet in de woestijnquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:38 schreef area51 het volgende:
[..]
Nou dan leg ik het even voor je uit:
We hebben hier te maken met een franse organisatie, die eigen regels heeft, die ze naar believen aanpassen.
Ach, als ie dan zn nek breekt, komt er ook geen helicpotertje om hem te helpenquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:54 schreef neffu het volgende:
Ik denk dat bierhof zijn irratrack kasje kapot heeft of heet alumiumfoli om zijn gps ontvagen/zender gedaan, zodat hij wanneer hij in het bivak staat ff naar buiten kan rijden en ff zijn vrachtwagen kan repareren, of onder de race wat stukken kan afsnijden zonder dat iemand dat ziet. En de franse organisatie die heeft niks gezien.
Hulde aan stacey![]()
Dan haalt gewoon 1 van zijn bijrijders het alufolie er weer af.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, als ie dan zn nek breekt, komt er ook geen helicpotertje om hem te helpen
Hij is al een half jaar doodquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:36 schreef area51 het volgende:
van Graard weet ik het niet, die is inmiddels al lang met pensioen.
Iritrack is een van de beste vernieuwingen in Dakar van de laatste jaren, dat doet veeeel meer dan alleen die tijden doorgeven aan ons hoorquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:28 schreef Taxi het volgende:
Stacey als eerste bij CP2!!
En dat iritrack-systeem mag wat mij betreft de grijze bak in!
edit: daar is de belangrijke concurrentie inmiddels ook:
1 524 STACEY (HOL) 14:05:32 04:56:02
2 508 HENK (RUS) 14:26:09 05:14:09
3 500 BIERHOF (RUS) 14:26:58 05:07:58
Iritrack is voor de gewone mens die achter z'n pc zit te kijken vervelend. Wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn, zodat een en ander iets beter doorkomt. Toch kijk je stiekem iedere keer weer, maar geef toe dat het frustreerd als de doorgeseinde (realtime) gegevens niet bepaald kloppen.quote:Iritrack is een van de beste vernieuwingen in Dakar van de laatste jaren, dat doet veeeel meer dan alleen die tijden doorgeven aan ons hoor![]()
Stacey gaat vandaag weer gewoon winnen, hij heeft heel veel voorsprong op Henk en Bierhof, en is al bijna bij het einde![]()
De organisatie ziet de voertuigen realtime bewegen, als ze lang stilstaan kunnen ze opbellen (het is namelijk ook een satteliettelefoon) en vragn of alles goed is. Als je problemen hebt kun je er ook de organisatie mee bellen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:59 schreef Taxi het volgende:
[..]
Iritrack is voor de gewone mens die achter z'n pc zit te kijken vervelend. Wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn, zodat een en ander iets beter doorkomt. Toch kijk je stiekem iedere keer weer, maar geef toe dat het frustreerd als de doorgeseinde (realtime) gegevens niet bepaald kloppen.
Ik snap dat iritrack voor de deelnemers een veel belangrijkere functie heeft (bijvoorbeeld activeren bij een noodsituatie). Nog meer functies, kennelijk?
Was pas toch ook op RTL 7, het wordt ook meteen doorgegeven naar Parijs als je voertuig op z'n zijkant ligt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:06 schreef JosvG het volgende:
[..]
De organisatie ziet de voertuigen realtime bewegen, als ze lang stilstaan kunnen ze opbellen (het is namelijk ook een satteliettelefoon) en vragn of alles goed is. Als je problemen hebt kun je er ook de organisatie mee bellen.
Goed werk van Stacey wederom!!quote:The unit can detect an abrupt stop or an unnatural incline, Indicating a crash or rollover, at which point the unit will automatically trigger an alarm mode that will flash an alarm on the race headquarters computer. This alarm will highlight the vehicles position on a map, display the competitors name, car number, reason for the alarm, and exact coordinates, allowing rescue personnel to get to the location faster.....No more "I think I'm at race mile XXX" when the competitor is actually someplace else.
Geweldige persiflagequote:Op donderdag 12 januari 2006 17:14 schreef Impry het volgende:
Hier nog wel een leuk linkje van VKMag: http://www.vkmag.com/media/eindhoven_dakar/
![]()
![]()
Die is inderdaad echt geweldigquote:
Ik vind hem wat flauwquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |