quote:Op zondag 8 januari 2006 00:49 schreef Mikkie het volgende:
Is er dit jaar eigenlijk nog een marathonetappe zonder tussentijds service?
Da's immers een ideaal moment om aan de Kamazzen te klussen...
quote:
Het was dan ook niets minder dan een smerige TVPquote:
Toch wel een zeer smerige TVP danquote:Op zondag 8 januari 2006 01:24 schreef existenz het volgende:
[..]
Het was dan ook niets minder dan een smerige TVP![]()
Om het goed te maken:quote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 02:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Om het goed te maken:
[afbeelding]
Een kapotte Kamaz!![]()
Volgens het onderschrift is het rooie voor bij de truck trouwens Bert, de neef van Henk.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:09 schreef JosvG het volgende:
[..]![]()
Als je die nog een blauwe hebt met de DHL/.Kamaz-Master opdruk ben je de held van de dag, die mag tevens in de OP
quote:Op zondag 8 januari 2006 10:32 schreef psychosucker het volgende:
mooie replay om te zien,
selecteer in de tracking 463 en 557( van deijne en servicetruck) en replay stage 8..
dan zie je dat ie kapot/vast zit, de truck rijdt er naar toe en samen hobbelen ze veder
ja, opRTL 7, vanmiddag rond etenstijd. exacte tijd staat op http://www.tvgids.nlquote:Op zondag 8 januari 2006 10:56 schreef Impry het volgende:
[..]Wel grappig om te zien inderdaad..
Heb trouwens de uitzending van RTL van gisteren gemist, kan ik die nog ergens bekijken?![]()
Hessing moet bij Henk in de vrachtwagenquote:Op zondag 8 januari 2006 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, opRTL 7, vanmiddag rond etenstijd. exacte tijd staat op http://www.tvgids.nl
hessing er uit trouwensVolgen mij heeft zn navigator echt zn mond gehouden verder
En dan dat marketingmanegmentmannetje da van Deijnezou moeten navigerenDie kwam bijna klaar man
http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=Titel+of+trefwoord&station=46&genre=&dagdeel=0.0quote:Op zondag 8 januari 2006 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, opRTL 7, vanmiddag rond etenstijd. exacte tijd staat op http://www.tvgids.nl
De oveleveingskans voor hessing is nog groter als hij word overreden door Henkquote:Op zondag 8 januari 2006 11:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Hessing moet bij Henk in de vrachtwagen![]()
ooh de mooie beelden die daarvan gemaakt kunnen wordenquote:Op zondag 8 januari 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De oveleveingskans voor hessing is nog groter als hij word overreden door HenkMeerijden overleeft ie niet
"Henk, you are doing it wrong"
*Henk smijt Hessing midden in de woestijn uit de auto en rijdt verder*
*ziet in gedachten al helicopterbeelden van een Kamaz op topsnelheid waar ineens de deur open gaat en een man met oranje overall (inclusief held van de dag speldje) uit vliegt*quote:Op zondag 8 januari 2006 11:19 schreef jozef444 het volgende:
[..]
ooh de mooie beelden die daarvan gemaakt kunnen worden
Frank Verhoeven inderdaad van Rally Report, ken hem ook beetje persoonlijk (zit zelf ook in rallysport-pers-wereldje) Zeker een aardige gast, maar soms wil hij met het commentaar leveren nog wel eens overdrijven of fouten maken.quote:Op zondag 8 januari 2006 11:25 schreef jozef444 het volgende:
heey t is die pipo die ook de rally's doet, die neem ik toch al niet serieus, dat doe ik trouwens met niemand die het over volkswagen touraregs heeft.
Ja, als je het met hen gaat vergelijken is het inderdaad wel wat slechter.quote:Op zondag 8 januari 2006 11:30 schreef jozef444 het volgende:
Oh ja maar daar beni k t ook wel over eens, vind verhoeven zelf bij t wrc zelfs wel prettig commentaar geven. Alleen met Dakar valt t gewoon tegen als je het afzet tegen volgens mij winkelman die de bikes doet en kalff de trucks ?
538 LACOURT SERGE BOSONNET JEAN-PAUL BONNAIRE PASCAL MERCEDES FRA MITSUBISHI MOTOR SPORTSquote:Op zondag 8 januari 2006 12:27 schreef Hepheastus het volgende:
http://teletekst.nos.nl
pagina 200 en dan rechts rtl7 doen
normaal is de herhaling van de dag ervoor altijd om 6 uur, kweenie hoe het nu op zondag zit
en frank verhoeven is saai met z'n commentaar en altijd té bevooroordeeld wat betreft zijn eigen voorkeur (in dit geval VW)
het commentaar op eurisport is helemaal om te huilen, zag je een witte truck voorbij komen met nr 538 of e.d. en dat was dan Echter, terwijl die natuurlijk in dezelfde kleurstelling rijdt als Stacey
en nummer 530 was dan weer Stacey (Echter dus)
sindsdien kijk ik nie meer naar eurosport
Ik keek toch al geen eurosport, het is een nog extremere tijdverhouding dan die van RTL7 vaak, en ik kijk toch echt voor de trucks, en dan krijg je 35min motoren, 23min auto's en 1minuut trucks en 1 minuut uitslagen ofzoquote:Op zondag 8 januari 2006 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
538 LACOURT SERGE BOSONNET JEAN-PAUL BONNAIRE PASCAL MERCEDES FRA MITSUBISHI MOTOR SPORTS![]()
had ik maar eurosportquote:Op zondag 8 januari 2006 12:52 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik keek toch al geen eurosport, het is een nog extremere tijdverhouding dan die van RTL7 vaak, en ik kijk toch echt voor de trucks, en dan krijg je 35min motoren, 23min auto's en 1minuut trucks en 1 minuut uitslagen ofzoEurosport
Volgens ZDF doen er alleen Duitse coureurs meequote:Op zondag 8 januari 2006 13:34 schreef JosvG het volgende:
Wie kijkt er nou dakar op ZDFcommentaar van niet-Duitse coureurs wordt zeker nagesynchroniseerd
Tsja, hij denkt het, maar als het zo zou zijn was dat toch al lang bijgewerkt?quote:Op zondag 8 januari 2006 10:52 schreef jozef444 het volgende:
Hoorde net op de radio (dus weet niet of t echt klopt tblijft omroep brabant) dat Stacey denkt dat Tchaguine gister een waypoint heeft gemist. Dat zou betekenen dat ie wschlijk nog een tijdstraf zou moeten krijgen. Ben benieuwd of t klopt
.
Niet door die hypocriete fransenquote:Op zondag 8 januari 2006 17:17 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Tsja, hij denkt het, maar als het zo zou zijn was dat toch al lang bijgewerkt?
Ja prachtige beelden, maar vanavond wordt het misschien wel nog mooier met de binnenkomst van de laatkomers van gisterenquote:Op zondag 8 januari 2006 19:44 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zit nu de video van de etappe van gisteren te kijken, wat een beelden zeg met die duinen met al dat losse zand.
Bron: RTL7.nlquote:Datum Aanvang Einde
ZA 31-12 17.35 - 18.30
23.00 - 00.00
ZO 01-01 17.00 - 18.00
22.30 - 23.30
MA 02-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DI 03-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
WO 04-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DO 05-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
VR 06-01 17.55 - 18.50
22.35 - 23.35
ZA 07-01 17.30 - 18.50
22.40 - 23.40
ZO 08-01 17.00 - 18.00
22.30 - 23.30
MA 09-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DI 10-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
WO 11-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
DO 12-01 17.55 - 18.50
22.30 - 23.30
VR 13-01 17.50 - 18.45
22.40 - 23.40
ZA 14-01 15.30 - 16.30
22.45 - 23.45
ZO 15-01 13.55 - 14.55
22.30 - 23.30
MA 16-01 17.55 - 18.55
nou dat viel toch vies tegen. Vond het een wat slappe afleveringquote:Op zondag 8 januari 2006 21:04 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ja prachtige beelden, maar vanavond wordt het misschien wel nog mooier met de binnenkomst van de laatkomers van gisteren![]()
Brabantquote:Op zondag 8 januari 2006 22:59 schreef blieblie het volgende:
Of ze de volgende keer Jan de Rooy willen ondertitelen op RTL7.
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:59 schreef blieblie het volgende:
Of ze de volgende keer Jan de Rooy willen ondertitelen op RTL7.
Ik ben een brabo, maar bij die kerel moet ik wel echt goed luisteren om te ontcijferen wat het mompeltquote:
De Tatra'squote:Op maandag 9 januari 2006 09:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik ben een brabo, maar bij die kerel moet ik wel echt goed luisteren om te ontcijferen wat het mompelt. Wie gaf Gerard de Rooy nu eigenlijk aan als favoriet?
Mooie man die Jan, maar het is inderdaad aardig brabants wat daar uit komt.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik ben een brabo, maar bij die kerel moet ik wel echt goed luisteren om te ontcijferen wat het mompelt. Wie gaf Gerard de Rooy nu eigenlijk aan als favoriet?
Bekx en Jan nog iets gezegd?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Mikkie het volgende:
Gerard geeft in elk geval aan weer te willen volgend jaar, da's al een positieve ontwikkeling. Kijken wat Bekx dadelijk te melden heeft
Jan heeft iets gezegd, maar wat hij zei was alleen door insiders verstaanbaar...quote:Op maandag 9 januari 2006 11:17 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Bekx en Jan nog iets gezegd?
Ja ik weet het, hele slechte tvp
Ik heb het gemist op tv gisteren helaas...quote:Op maandag 9 januari 2006 11:28 schreef jozef444 het volgende:
Als ik het goed hoorde toen ze met Bekx aan het praten waren ( heb je het al kunnen verwerken na 4 dagen) haal ik uit dat ze dat gesprek iig op de dinsdag hebben gemaakt. Als dat ook zo was bij de Rooy dan is het logisch dat Gerard roept dat de Tatra's moeten winnen. Op dat moment stond Stacey elfde op vijf kwartier na drie etappes
Ben er ook bang voor... Echter staat op dezelfde afstand... Niet goed!quote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Staat Stacey vast ofzo?
Je weet niet waar je over spreekt. Iedereen kent het gevaar van de Dakar, en helemaal de Dakar, op de motorfiets, bij de toppers. Niemand dwong hem om mee te doen. Desondanks blijft het een trieste gebeurtenis.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
En maar juichen en aanmoedigen met z'n allen.
Kut'sport'!
Zo is 't. Vorig jaar natuurlijk ook al twee deelnemers overleden, en niet de minste... Vreselijk jammer dit.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:24 schreef Kajsa het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over spreekt. Iedereen kent het gevaar van de Dakar, en helemaal de Dakar, op de motorfiets, bij de toppers. Niemand dwong hem om mee te doen. Desondanks blijft het een trieste gebeurtenis.
als je et een kutsport vind, zit je in het verkeerde topicquote:Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
En maar juichen en aanmoedigen met z'n allen.
Kut'sport'!
Zonder doden is het ook wel gaaf en spannend hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het jullie schuld is?
Ik vind het alleen belachelijk dat men het helemaal geweldig en gaaf en super en godweetwat vind gezien de risico's die erbij gelopen worden.
En dan vind ik de's eigenlijk nog hypocriet ook.
Want ja ach... zonder die doden en zwaar gewonden af en toe was het ook lang zo spannend niet geweest.
Ow zow... Medelijden... Mwah, tis gewoon jammer dat (weer) gebeurd.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat allemaal spectaculair om te zien, maar echt medelijden zou ik niet kunnen hebben met zo'n dwarsleasietje dan...
Maar goed, ik ben al weg hier. Het is sowieso al niet mijn ding.
nou dan is het zijn mazzel dat ie geen dwarsleasie heeft he...quote:Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat allemaal spectaculair om te zien, maar echt medelijden zou ik niet kunnen hebben met zo'n dwarsleasietje dan...
Maar goed, ik ben al weg hier. Het is sowieso al niet mijn ding.
Is het wielrennen waar je ook kunt omkomen als je aan 150 km/h op een fietsje vol naar beneden gaat langs een bergflank ook een kutsport dan ?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
En maar juichen en aanmoedigen met z'n allen.
Kut'sport'!
nope, en er zijn al updates geweest sinds het gebeurenquote:Op maandag 9 januari 2006 14:47 schreef tHaBuZ het volgende:
Op Dakar.com wordt er niet over gesproken....![]()
Maar ze hebben wel de race stilgelegd ofzo blijkbaar? als ik naar de live-ticker kijk dan blijken een heel deel van de auto's blijkbaar ergens stil te staan ?quote:Op maandag 9 januari 2006 14:47 schreef tHaBuZ het volgende:
Op Dakar.com wordt er niet over gesproken....![]()
Vind je het gek? Het is een Franse organisatie.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:47 schreef tHaBuZ het volgende:
Op Dakar.com wordt er niet over gesproken....![]()
Ja, dus....quote:Op maandag 9 januari 2006 14:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vind je het gek? Het is een Franse organisatie.
Ja daarom annuleerde ze toen ook twee proeven. En er zat toen ook nog een rustdag tussen als ik me goed herrinner.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:54 schreef jozef444 het volgende:
De organisatie kennende wordt deze etappe afgereden, weet dalijk nog niemand van iets als ie in t bivak aankomt en dat levert dus weer "mooie" plaatjes op voor de tv uitzendingen van vanavond.
Als het iig op dezelfde wijze gaat als vorig jaar met meoni
Alleen Franstalig, maar het staat op dakar.comquote:Sainz 3ème au CP2
Carlos Sainz, parti en 83ème position, a signé le 3ème temps intermédiaire au km 235, avec 5’17’’ de retard sur le chrono de Stéphane Peterhansel. 38 voitures sont actuellement passées à CP2
14:52 - moto
Décès d’Andy Caldecott
Les organisateurs du 28ème Dakar ont appris aujourd’hui lundi 9 janvier le décès du pilote australien de la KTM n°10, Andy Caldecott.
C’est au kilomètre 250 de la 9ème étape entre Nouakchott et Kiffa, sur une portion roulante, que le pilote a chuté.
Prévenue de l’accident à 11h31, l’organisation a immédiatement dépêché un hélicoptère médical qui s’est posé à 11h55 sur le lieu du drame. Les médecins n’ont malheureusement pu que constater le décès d’Andy Caldecott survenu, selon eux, sur le coup.
Andy Caldecott, âgé de 41 ans, participait à son troisième Dakar. Il s’était notamment classé 6ème de l’édition 2005 et occupait la 10ème place du classement général de l’édition en cours dont il avait remporté la 3ème étape entre Nador et Er-Rachidia au Maroc.
A sa famille, qui a été immédiatement prévenue par l’organisation, le Dakar présente ses condoléances les plus attristées.
Was er dan ook maar iemand die de illusie had dat een max. snelheid van 160 de boel veiliger zou maken? Vallen is vallen, ook met 50 kun je je nek breken. En zolang het blijkbaar nog steeds algemeen gebruik is motoren opzij te duwen als een auto of truck er langs wil....quote:Op maandag 9 januari 2006 15:20 schreef dakarspecialist het volgende:
stacey staat al ruim 2 uur stil samen met de 2de man truck
schijnt dat hij een groot probleem heeft
wat precies heb ik nog niet gehoort
maar het pech duveltje is er weer net zo als vorig jaar na de rustdag opgaven
laten we hopen dit jaar niet maar ziet er niet goed uit
helaas weer een doden in de rally
is er zeker niet goed voor
ondanks dat de motoren een snelheidsbegrenzing hebben van 160km
kan het toch gebeuren
helaas
Ik heb de hoop dat Stacey em nog gaat passeren eerlijk gezegd al opgegevenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:42 schreef Klonk het volgende:
mischien heeft Henk wel problemen
En? Word ie al gerepatrieerd?quote:Op maandag 9 januari 2006 16:07 schreef Mikkie het volgende:
Ook wel een beetje cru dat je Caldecott nog gewoon kan selecteren bij de tracker... dat daar geen vermelding bij staat ofzo.
quote:Op maandag 9 januari 2006 16:22 schreef Toxic_nl het volgende:
16:16:39 ► Kabirov crashes
At km 340, title holder Firdaus Kabirov suffered a serious crash. The Russian crew is fine but is waiting for an assistance vehicle.
![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 16:22 schreef Toxic_nl het volgende:
16:16:39 ► Kabirov crashes
At km 340, title holder Firdaus Kabirov suffered a serious crash. The Russian crew is fine but is waiting for an assistance vehicle.
![]()
Ik denk het niet. Hij heeft zo'n 3 uur verspilt op Chagin. 2.5 uur op jongens als Loprais en Azevedo. (CP2) Waar hij misschien nog wat van kan terugpakken. Hij heeft in het algemeen klassement ruim 3 uur voor op loprais en azevedo. Dus de 3e plaats consolideren moet nog wel lukken. Als komrad Kabirov nou ook echt blijft staan wachten op de assistentietruck, dan is zelfs de 2e plek in zicht op zo'n toch dramatische dag.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:39 schreef jozef444 het volgende:
pff ben benieuwd of Stacey nog iets kan doen, die gaat volgens mij heel ver duikelen in t klassement
Crashes horen er gewoon bij hoor. Eigen schuld. Als je volle bak rijdt neem je gewoon de nodige risico's. Daar is niks "onsportiefs" aan.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:17 schreef Hepheastus het volgende:
en dat kabirov gecrashed is is ook niet tof
als je de kamazzen wilt verslaan doe het dan op een sportieve manier
Oo op RTL7, vanaf 22:30, Eurosport ook 22:30quote:Op maandag 9 januari 2006 17:30 schreef Drumpie het volgende:
de dakar word toch alleen uitgezonden op eurosport, en hoelaat??
RTL 7 ook om 18uquote:Op maandag 9 januari 2006 17:32 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Oo op RTL7, vanaf 22:30, Eurosport ook ergens tussen 22:30 en 23:30
en de herhaling op Eurosport tussen half een en half 2 's-nachtsquote:Op maandag 9 januari 2006 17:32 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Oo op RTL7, vanaf 22:30, Eurosport ook 22:30
Maar dat is de aflevering van de dag ervoor. Dus daarin zal waarschijnlijk nog niets gezegd worden over Caldecott (want ik neem aan dat het Drumpy daarom gingquote:
Denk dat Loprais er maximaal een kwartiertje mee heeft ingeleverd en zoveel verschil maakt dat ook weer niet. Maar je weet het nooitquote:Op maandag 9 januari 2006 17:48 schreef DIJK het volgende:
Als hij niet geholpen had was hij geheid samen met Azevedo een plaatsje opgerukt in het klassement. Nu winnen de tatra's wel veel tijd op Stacey, maar blijft hij ze tot nu toe wel voor.
Dat scheelt inderdaad misschien een kwartiertje. Maar misschien had stacey dan wel nog een stuk langer moeten wachten voordat hij recht gestaan had. Nu verliest stacey op die mannen misschien 2.5 uur. Terwijl hij 3 uur voorsprong heeft.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:02 schreef At_Fundum het volgende:
Denk dat Loprais er maximaal een kwartiertje mee heeft ingeleverd en zoveel verschil maakt dat ook weer niet. Maar je weet het nooit![]()
Vorig jaar heeft Kabirov, Gerard de Rooy rechtgezet toen die op zijn kant lag, daar zijn ook beelden van uitgezonden bij RTL5, heeft Team de Rooij de vooras van Wuf van Ginkel gelast, en kreeg Stacey onderdelen voor zijn remmen van Kamaz.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:44 schreef DIJK het volgende:
Sympathiek van Loprais!. Toch een concurrent.
Ja hij heeft Kabirov al geholpen. Die rijdt alweer (nog kort achter stacey jammer genoeg). Reshetnikov staat nu wel stil (onderdelen afgestaan?! of gewoon een hele truckquote:Op maandag 9 januari 2006 18:50 schreef dakarspecialist het volgende:
reshetnikov is de senlle assistencie van kamaz
hij zal kabirov gaan helpen
zoals het er nu uitziet zal stacey naar de 4 de plaats terug vallen
Geheel mee eens. Wat jij beschrijft -is- de Dakar-rally.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:00 schreef Mikkie het volgende:
Dat is dan ook weer het mooie aan Dakar hè. Elkaar zwaar beconcurreren, maar toch netjes blijven. Zo ook bij de motorrijders. Despres was zwaar gevallen, ff out geweest, iedereen bij hem gestopt voor een check-up, Despres toch opgestaan en doorgegaan, en vervolgens wel met z'n allen in de buurt blijven om te zorgen dat ie goed binnenkomt, de klassering en tijdwinst was ineens niet meer belangrijk. Dát is topsport.
Precies. Helden sterven in het harnas. Zo ook Caldecottquote:Op maandag 9 januari 2006 18:50 schreef raptorix het volgende:
Bovendien denk ik dat veel van deze mannen liever hun nek breken in het zand dan 70 worden in een rolstoel.
Die eerste 2 dingen kan ik niet aan twijfelen, omdat ik er niks van weet, maar dat Stacey nooit onderdelen voor zijn remmen heeft gehad van Kamaz kan ik met redelijke zekerheid zeggen, hoe kom je daar bijquote:Op maandag 9 januari 2006 18:46 schreef area51 het volgende:
[..]
Vorig jaar heeft Kabirov, Gerard de Rooy rechtgezet toen die op zijn kant lag, daar zijn ook beelden van uitgezonden bij RTL5, heeft Team de Rooij de vooras van Wuf van Ginkel gelast, en kreeg Stacey onderdelen voor zijn remmen van Kamaz.
Ze zijn wel concurrenten in de race, maar ze helpen elkaar wel als het nodig is, niet met een lekke band of zo, maar wel met serieuze problemen.
Volgens mijn iritrack zit ie nog voor cp3 en staat ie gelijk met Kabirovquote:Op maandag 9 januari 2006 20:09 schreef DIJK het volgende:
Hans rijdt zeker hard door. Hij is doorgekomen op CP3 en heeft tijd teruggepakt op concurrenten als de Azevedo. Ik denk nog altijd dat hij deze stage sowieso als 3e algemeen gaat finishen en niet 4e zoals dakarspecialist zegt. De 2e plek kan ook zeker nog. Ik denk dat hij nu ongeveer 15-20 min voorligt op Kabirov (we zullen zo zien als die langs CP3 komt). En hij moet 15 min pakken.
Niet echt, want Kabirov en Stacey liggen beide een heel eind achter tochquote:Op maandag 9 januari 2006 20:24 schreef DIJK het volgende:
Kabirov ligt 22min10 achter op Stacey bij CP3. Stacey staat dus gewoon virtueel 2e bij CP3. Niet te vroeg juichen, maar toch.
Ja maar in het algemeen klassement staan ze zo ver voor op de Azevedo (nr 4) en Loprais (nr 5) dat ze (stacey en kabirov) nog altijd voor de 2e en 3e plek strijden. Stacey mag ruim 3 uur en 20 minuten verliezen op de Azevedo (de huidige nr 4 in het klassement) en Kabirov dus nog iets meer. Op CP3 verliest Stacey op Azevedo een kleine 2 uur en een kwartier. Niks aan de hand dus.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Niet echt, want Kabirov en Stacey liggen beide een heel eind achter toch
Met dat schema zitten Stacey & Kabirov gunstig gezien zo'n beetje op een finishtijd van kwart voor 11 zeg maar. Oftewel kwart voor 12 onze tijd. En dan nog verbindingsroute.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef Impry het volgende:
CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - ASS Pos. N° Name Hours Time
1 508 CHAGIN (RUS) 19:50:41 10:07:41
Henk is al bij de ASS
Dat staat ie al uren, lijkt alsof ze wapenstilstand hebben en gezamelijk naar de finish rijdenquote:Op maandag 9 januari 2006 23:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bij de tracking staat Stacey stil op dezelfde plek als Kapi
Hij rijdt nog wel degelijk volgens iritrack...quote:Op maandag 9 januari 2006 23:35 schreef goldhorn het volgende:
Er werd net op RTL7 gemeld dat Kapi waarschijnlijk uit de race ligt...
Weer iemand daar iets meer van?
Ik vermoedt dat ze elkaar helpen, aangezien beide (flinke) schade hebben en ze al sinds 19:00 steeds op de zelfde km stand staan op de tracker.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zware technische problemen inderdaad. Stacey zal na het nodige sleutelwerk wel weer onderweg zijn. Dat wordt een kort nachtje
Ach ja, iemand die voor de trein springt is ook een egoist....quote:Op maandag 9 januari 2006 23:43 schreef JosvG het volgende:
Volgens mij is het een foute berichtgeving, ze rijden beide volgens mij rustig door
Nog even over Caldecott, ik ben even de reacties op de FP aan het lezen maar wat een domme mongolen lopen er toch rond op Fok! als je die reacties allemaal leestDat Caldecott een egoist is, omdat hij zijn eigen plezier voor het gezinsgeluk laat gaan
![]()
etc etc...
26 dakars, 23 doden. Formule 1 heeft een hogere 'score', en dat op afgelsoten circuits met tig ambulances om de ring....quote:Op maandag 9 januari 2006 23:50 schreef JosvG het volgende:
Nou, ze hebben natuurlijk een punt dat er gezegt wordt dat Caldecott willens en wetens aan een risico is begonnen, maar als ik elke dag weer in een auto of op de fiets of op de brommer stap, en aan het verkeer deelneem neem ik ook bewust het risico mee dat het (zeker in de winter) makkelijk fout kan gaan, maar ben ik dan een egoïst? Daarom vind ik het een veel te bekrompen mening, er doen zoveel mensen mee, en er sterft gemiddeld volgens mij nog niet 1 mens per dakar, dan zijn de risico's die je dagelijks in het verkeer neemt imo toch even "egoistisch" als je het zo ziet
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar je bron stamt uit 2004, we zitten in Dakar 28quote:Op maandag 9 januari 2006 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
26 dakars, 23 doden. Formule 1 heeft een hogere 'score', en dat op afgelsoten circuits met tig ambulances om de ring....
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:05 schreef JosvG het volgende:
Er is trouwens een team dat illegaal meerijdt met Dakar, ons mam is ze tijdens de rustdag tegengekomen, het zijn Nederlanders, die hebben een 4x4 gekocht en volgeplakt met stikkers, ergens een startnummer van internet gedownload en er op geplakt etc, en nu rijden ze achter de Dakar deelnemers aan van bivak naar bivak, en eten daar gewoon mee enzo. Ze zijn van plan om straks naar Gambia door te rijden en daar hun auto te verkopen en met het geld de ticket terug te betalen
Op hun auto staat voorop boven de vooruit een groot Heineken logo![]()
Ik zie bij de montuers altijd dat ze polsbandjes om hebben... die download je toch niet van internet?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:05 schreef JosvG het volgende:
Er is trouwens een team dat illegaal meerijdt met Dakar, ons mam is ze tijdens de rustdag tegengekomen, het zijn Nederlanders, die hebben een 4x4 gekocht en volgeplakt met stikkers, ergens een startnummer van internet gedownload en er op geplakt etc, en nu rijden ze achter de Dakar deelnemers aan van bivak naar bivak, en eten daar gewoon mee enzo. Ze zijn van plan om straks naar Gambia door te rijden en daar hun auto te verkopen en met het geld de ticket terug te betalen
Op hun auto staat voorop boven de vooruit een groot Heineken logo![]()
Met bijna tijdwinst op Kabirovquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:13 schreef goldhorn het volgende:
En stacy heeft de special afgerond...
8 500 KABIROV (RUS) 22:56:59 13:17:59
9 524 STACEY (HOL) 22:57:13 13:17:13
ik schrok ook nogal van de reacties die dat bericht kreeg op de FP. Trouwens ik heb elke dag gewoon een verslag staan op http://sport.fok.nl van de etappe van die dag. Originele bericht wat ook op de FP staat komt ook daarvandaan. Gelukkig op sport met fatsoenlijkere reacties anders hadden ze inmiddels een mailtje gehad dat die reacties niet gewaardeerd worden.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:
De FP moet je niet serieus nemen....
het bericht dat de DAFs gediskwalificeerd waren was niet belangrijk genoeg voor de FP (ik heb het gesubmit), maar als er een reden kan zijn iets af te zeiken zitten ze op de eerste rang...
Je was er snel bij met de uitslag, me tracker stond net op het eind vd specialquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:17 schreef jozef444 het volgende:
[..]
ik schrok ook nogal van de reacties die dat bericht kreeg op de FP. Trouwens ik heb elke dag gewoon een verslag staan op http://sport.fok.nl van de etappe van die dag. Originele bericht wat ook op de FP staat komt ook daarvandaan. Gelukkig op sport met fatsoenlijkere reacties anders hadden ze inmiddels een mailtje gehad dat die reacties niet gewaardeerd worden.
Ze rijden naar eigen zeggen gewoon elke dag het bivak in, en niemand die er iets van zegt, ze hebben nog maar 1x gehad dat de organisatie er iets van zij, en toen zijn ze buiten het bivak gaan kamperen en de volgende dag weer gewoon meegeredenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zie bij de montuers altijd dat ze polsbandjes om hebben... die download je toch niet van internet?
ik refreshte nog net snel genoeg op de Dakar site dat ik zag dat Stacey binnen wasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Je was er snel bij met de uitslag, me tracker stond net op het eind vd special![]()
Ik had dat ook gesubmit, en mijn broer ook, maar dat is dus gewoon niet boeiend genoeg... Gelukkig hebben we het forum nogquote:Op maandag 9 januari 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:
De FP moet je niet serieus nemen....
het bericht dat de DAFs gediskwalificeerd waren was niet belangrijk genoeg voor de FP (ik heb het gesubmit), maar als er een reden kan zijn iets af te zeiken zitten ze op de eerste rang...
Het enige dat nu nog ongeveer kan gebeuren zodat Stacey wint is dat Henk zware problemen krijgt/uitvalt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:19 schreef Taxi het volgende:
Volgens mij starten ze vrij laat vandaag, meen ik ergens gelezen te hebben. 10.30 of 11.30 of zo (de auto's)
De huidige vrachtwagen-stand:
Pos. N° Name Make Time Variation Penalty
1 HENK (RUS)______KAMAZ__ 45:55:04__00:00:00
2 BIERHOF (RUS)____KAMAZ__49:35:54__03:40:50
3 STACEY (HOL)_____MAN____49:49:30__03:54:26
4 DE AZEVEDO (BRE)_TATRA__50:36:30__04:41:26
5 LOPRAIS (CZE)_____TATRA__51:19:35__05:24:31
Henk heeft aardig huisgehouden gisteren. Als hij gewoon lekker blijft doorkachelen wint hij de rally op z'n sloffen.
Gehoord op de open dag bij Tridec in Son, er zitten blijkbaar bij de remmen/wielen ringen/revetten die "nooit" kapot gaan en vervangende ringen zijn van Kamaz gekregen. Ik heb de foto'tjes van de teamleden ziten bekijken, en ik kan niet met zekerheid zeggen wie mij dat vertelde iig een van de monteurs.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:53 schreef JosvG het volgende:
[..]
Die eerste 2 dingen kan ik niet aan twijfelen, omdat ik er niks van weet, maar dat Stacey nooit onderdelen voor zijn remmen heeft gehad van Kamaz kan ik met redelijke zekerheid zeggen, hoe kom je daar bij
Ik ben benieuwd of er onderdelen van ons op de MAN zitten. Onze firma produceert levert de hydraulische veringen voor Tridec.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:30 schreef area51 het volgende:
[..]
Gehoord op de open dag bij Tridec in Son, er zitten blijkbaar bij de remmen/wielen ringen/revetten die "nooit" kapot gaan en vervangende ringen zijn van Kamaz gekregen. Ik heb de foto'tjes van de teamleden ziten bekijken, en ik kan niet met zekerheid zeggen wie mij dat vertelde iig een van de monteurs.
Wat betreft Kabirov die Gerard rechtzette, zat ik na het bekijken van het filmpje er toch langs, het was Mardeev, maar dat is ook een Kamazzer. Dan is dat ook weer rechtgezet, ere wie ere toekomt.
Waar zie je dat ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:56 schreef Damzkieee het volgende:
Kabirov komt wel dichterbij op Hans. Henk 74, Hans 66, Bier 59
OLAER (www.olaer.com)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:38 schreef JosvG het volgende:
Welk bedrijf zijn jullie, en wat is het precies dat jullie leveren, dan kan ik het zo zeggen want ik bijna elke dag in de Dakar loods bij Tridec
Even over wat Area51 schrijft, ik kan je dan alleen maar geloven, hoewel ik het toch een sterk verhaal vind
Wilde het net posten inderdaad. Alles ligt kort bij elkaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:46 schreef goldhorn het volgende:
Henk 111km
Stacey 104 km
Kapi 101 km
Het zit allemaal dicht bij elkaar....
Ik zal het kijken als ik er weer ben, ik kan het zo niet zeggen dat ik het ooit gezien hebquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
OLAER (www.olaer.com)
Wij leveren de accumulatoren, Ik werk voor onze Belgische vestiging dus ik ben niet in detail bekend met de klanten in Nederland. Ik heb in Nederland gewerkt en weet dat wij sinds 2 jaar de accumulatoren leveren voor de veerstystemen bij Tridec.
Wat wel weer een voordeel kan worden, want als Stacey er langs is zal Kabirov misschien wel rustig achter Chagin proberen te blijven als hij niet in kan halen op de pistequote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:53 schreef DIJK het volgende:
Hans klapt er weer goed op. Kabirov blijft niet ver achter natuurlijk. Stacey heeft wel een probleem, want hij zit bij CP1 al vlak achter Chagin (die natuurlijk eerder gestart is en het logischerwijze wat rustiger aan doet met zo'n enorme voorsprong) en inhalen schijnt erg lastig te zijn in deze stage. Chagin kon hem dus nog wel eens op gaan houden.
Bij CP1 ->
524 STACEY (HOL) 14:25:06 02:10:06
500 KABIROV (RUS) 14:29:23 02:13:53
513 DE AZEVEDO (BRE) 14:20:29 02:19:29
508 CHAGIN (RUS) 14:24:00 02:25:00
Ik hoop met je mee, maar ik neem aan dat Chagin voor Kabirov wel even langs de piste parkeert.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:00 schreef JosvG het volgende:
[..]
Wat wel weer een voordeel kan worden, want als Stacey er langs is zal Kabirov misschien wel rustig achter Chagin proberen te blijven als hij niet in kan halen op de piste
Ofzo, niet echt logisch, maar de kans is er toch![]()
Dat dacht ik dus ook, daarom heb ik er ook onder gezet dat het niet logisch is, maar de kans is er dus we blijven hopenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:01 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, maar ik neem aan dat Chagin voor Kabirov wel even langs de piste parkeert.
Jeps, al urenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:20 schreef Damzkieee het volgende:
Laten ze mekaar er maar af jakkeren. Staat jullie iritrack trouwens ook stil?
Ik druk op "Time" om te sorteren, krijg ik deze lijstquote:1 500 KABIROV (RUS) 14:29:23 02:13:53
2 501 SUGAWARA (JAP) 14:58:28 02:49:58
3 503 VISMARA (ITA) 14:55:20 02:44:20
4 505 SUGAWARA (JAP) 14:49:03 02:42:33
5 508 CHAGIN (RUS) 14:24:00 02:25:00
6 509 LOPRAIS (CZE) 14:45:27 02:38:27
7 511 MACIK (CZE) 14:43:57 02:37:57
8 513 DE AZEVEDO (BRE) 14:20:29 02:19:29
9 524 STACEY (HOL) 14:25:06 02:10:06
10 528 SADLAUER (AUT) 15:16:03 02:58:03
11 530 ECHTER (ALL) 14:57:43 02:35:43
12 532 GIMBRE (FRA) 15:12:35 02:53:05
13 533 LEIHENER (ALL) 14:47:31 02:33:01
14 538 LACOURT (FRA) 15:12:40 02:49:40
15 546 REIF (AUT) 15:02:20 02:37:20
16 555 ADUA (FRA) 15:25:00 02:47:30
17 565 CAPOFERRI (ITA) 15:08:03 02:45:33
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:19 schreef Hepheastus het volgende:
de azevedo voorop nu
Ik ben de zoon van de directeur bij tridec, ik doe alleen maar vakantiewerk en ik loop gewoon af en toe door het bedrijf als ik met ons pap mee ben.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:16 schreef jpjedi het volgende:
Zeg Jos,
Hier op het werk nagevraagd en wij zijn nu exclusief leverancier van de accumulatoren. Mijn collega is pas nog door het magazijn gelopen en de laatste accumulatoren van een ander merk werden opgemaakt. Op de racetrucks zitten geen accumulatoren helaas...Wel denken wij erover om sponsor gesprekken aan te gaan maar dis is slechts een gedachte op het moment.
Wat doe jij eigenlijk bij Tridec dan? Er schijnen mensen van Tridec op de service wagen mee te rijden.. klopt dit?
Kijk dat verklaard al een hoop natuurlijk. Ik zal eens vragen wie onze contact personen zijn maar ik verwacht dat het mensen van engineering en aaankoop zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik ben de zoon van de directeur bij tridec, ik doe alleen maar vakantiewerk en ik loop gewoon af en toe door het bedrijf als ik met ons pap mee ben.
De mensen van Tridec die mee zijn met dakar zijn:
Martijn Glebbeek (monteur op de servicewagen) is chef van de werkplaats en Edwin van Dooren (monteur bij Franz Echter) en die is servicemonteur bij Tridec.
volgens mij doet ie al een paar dagen niet zo veel meerquote:Two bikes out of the 99 at the start haven’t yet made it to Kayes: Laurent Porelli and Dirk Jan Franken. One car is missing out of the 91: Ricardo Vela – Mario Puerta
Two truck out of the 42 are also expected: Roland Hoebeke; Joseph Petit
All the competitors have been spotted and should be at the bivouac at around 5:00 AM.
quote:Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race. All trucks stuck behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako.
ik ook,maar niet aan deze (franse wedstrijd) Dakar. Ik ga liever met een oude Unimog of Lada Niva, zelf, met een kleinere club mensen naar Dakar. Ook in 2010 of zoquote:
Dat lijkt mij ookquote:Op woensdag 11 januari 2006 13:32 schreef Taxi het volgende:
Btje vreemd. Truck ligt in de weg... Volgens mij moet er toch ruimte genoeg zijn om er omheen te rijden?![]()
Ik wacht met spanning af of de Heroes Legend vervolgen krijgt.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ook,maar niet aan deze (franse wedstrijd) Dakar. Ik ga liever met een oude Unimog of Lada Niva, zelf, met een kleinere club mensen naar Dakar. Ook in 2010 of zo
Mooi samengevat. Zal jaren werk worden om het voor te bereiden maar we moeten toch een groepje kunnen samenstellen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ook,maar niet aan deze (franse wedstrijd) Dakar. Ik ga liever met een oude Unimog of Lada Niva, zelf, met een kleinere club mensen naar Dakar. Ook in 2010 of zo
Amsterdam Dakar 2006quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mooi samengevat. Zal jaren werk worden om het voor te bereiden maar we moeten toch een groepje kunnen samenstellen?
Kan ik je bereiken om niet te off topic te gaan hier?
Ze hebben hun eerdere nieuws aangepast, mooi nieuws voor Hans, minder voor Henk en Kabirovquote:12:35 - camion
Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race for those stuck behind the accident. All trucks behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako. The race goes on for the others that managed to go through.
Ah mooi..quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:02 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Ze hebben hun eerdere nieuws aangepast, mooi nieuws voor Hans, minder voor Henk en Kabirov
quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:11 schreef At_Fundum het volgende:
CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - ASS
1 524 STACEY (HOL) 13:40:15 04:20:15
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 14:00:56 04:26:56
3 508 CHAGIN (RUS) 13:58:55 04:31:25
En weer een overwinning voor Hansrest kan hem niet meer bedreigen voor de dagwinst en de tweede plek algemeen gaat ie ook vandaag wel pakken
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:21 schreef area51 het volgende:
En dit is mijn 1000e post op Fok! , daar heb ik dan 6 jaar over gedaan om zo ver te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |