Hee, Genverbrander, jij moet hem ook een keer openen hoor (als je wilt natuurlijk).quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:51 schreef Genverbrander het volgende:
een van de mensen van skepsis begon tegen mij over de mail ook over zijn readings en hoe hij dat dan doet. Hij merkte wel slim op dat een WC-bezoekje ook hier goede zaken kan doen. Er hangt meestal wel een verjaardagskalender op de WC, hij leert snel wat namen uit zijn hoofd en vervolgens gaat ie Lingo spelen bij het slachtoffer op de bank.
Ik vond het wel een goeie verklaring.
Ik open hem graag eens een keer, da's een hele eer.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Hee, Genverbrander, jij moet hem ook een keer openen hoor (als je wilt natuurlijk).![]()
Een verjaardagskalender, ja, dat is alweer zoiets.![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:58 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik open hem graag eens een keer, da's een hele eer.
Mensen, de bezoekersaantallen op http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/ lopen nog altijd als een tiet, het wordt duidelijk goed overgenomen door andere media!! Volgens Skepsis trekken wij ongeveer 2x zoveel bezoekers als zij op dit moment!
Nou, van Randi moet ik nog steeds niets hebben. Het 'para'normale bestaat wel degelijk, alleen heeft de wetenschap nog geen instrumentaria. Aleen al deze zin geeft aan hoe haatdragend de man is:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:04 schreef onemangang het volgende:
Overigens heeft the Amazing James Randi himself ook Robbert opgemerkt: zie http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html
Interessante opmerking van Randi:
My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
quote:and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Ik denk dat hij moeilijker met de waarheid zal kunnen leven.quote:Stenny (Truth Wiki Power Woman) - vrijdag 6 januari 2006 @ 11:40 Bekijk het fotoboek van Stenny Bekijk de homepage van Stenny profiel quote
Sten
Usericon van Stenny
Toch is de waarheid het enige wat hem nog kan redden. Je kunt niet leven in een leugen. Ook al wil hij nu anderen sparen, als hij zichzelf niet kan 'redden', wie dan wel? We gaan verder!
Ik denk dat Randi hier (helaas) groot gelijk heeft. Niet iedereen is even kritisch. Er zijn maar weinig mensen zoals Sten die wel in paranormale dingen geloven, maar er ook voor open staan als bedriegers worden ontmaskerd. Veel mensen geloven erin en zijn verder erg narrow-minded. Mensen die bedriegers ontmaskeren worden door hun afgeschilderd als gefrustreerde gekken die het nodig vinden om paranormale mensen belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:04 schreef onemangang het volgende:
Overigens heeft the Amazing James Randi himself ook Robbert opgemerkt: zie http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html
Interessante opmerking van Randi:
My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:07 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nou, van Randi moet ik nog steeds niets hebben. Het 'para'normale bestaat wel degelijk, alleen heeft de wetenschap nog geen instrumentaria. Aleen al deze zin geeft aan hoe haatdragend de man is:
[..]
Nou dat valt wel mee. Ik ken heeeeel veel mensen die er wel voor openstaan maar onwijs kritisch en of sceptisch zijn. En ik denk dat dat heel gezond is, niet direct iets uitsluiten maar wel objectief kijken wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:10 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik denk dat Randi hier (helaas) groot gelijk heeft. Niet iedereen is even kritisch. Er zijn maar weinig mensen zoals Sten die wel in paranormale dingen geloven, maar er ook voor open staan als bedriegers worden ontmaskerd. Veel mensen geloven erin en zijn verder erg narrow-minded. Mensen die bedriegers ontmaskeren worden door hun afgeschilderd als gefrustreerde gekken die het nodig vinden om paranormale mensen belachelijk te maken.
Ik sluit zelf ook niet uit dat er 'meer' is, maar ik sta wel erg kritisch tegenover al dit soort dingen.
Ik noemde hem een keer spontaan 'De Zwarte Meester' (en: de goeroe van de sceptici). Geeft wel aan hoe ik over hem denk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:14 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.
Ik herinner me nu dat ik voor jou en nog iemand een passage zou opzoeken in een boek van me waarin wordt beschreven hoe hij te werk gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik noemde hem een keer spontaan 'De Zwarte Meester' (en: de goeroe van de sceptici). Geeft wel aan hoe ik over hem denk.![]()
Dat hij niet objectief is, à la. Maar dubieus?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.
dat wordt beweerd ja. Hij zou zelf targets en onderzoeksprotocollen hebben aangepast, zodat testen niet slaagden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:35 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat hij niet objectief is, à la. Maar dubieus?
Dat zou inderdaad wel eens kunnen!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:51 schreef Genverbrander het volgende:
een van de mensen van skepsis begon tegen mij over de mail ook over zijn readings en hoe hij dat dan doet. Hij merkte wel slim op dat een WC-bezoekje ook hier goede zaken kan doen. Er hangt meestal wel een verjaardagskalender op de WC, hij leert snel wat namen uit zijn hoofd en vervolgens gaat ie Lingo spelen bij het slachtoffer op de bank.
Ik vond het wel een goeie verklaring.
Inderdaad. Ik ken eigenlijk niemand die géén verjaardagskalender op de wc heeft met kruisjes bij de overleden personen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel eens kunnen!
Vaak zetten mensen op zo'n kalender ook nog eens een kruisje achter de naam als diegene overleden is.
Bedankt Mirage.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:38 schreef Mirage het volgende:
Ik geniet mee !
Het is heel leuk om het enthousiasme van de pagina's af te zien stralen.
goeie OP weer Sten.
![]()
Het staat onder 'film', omdat tv daar ook onder valt. Mijn naam staat er nog verkeerd, 'Stef'quote:Domein genverbrander.nl te koop
Uitgegeven op vrijdag 06 januari 2006 om 11:46:06
(Novum) - Het internetdomein genverbrander.nl is te koop. De ludieke actie verwijst naar een blunder van een televisieparagnost die zijn informatie van internet lijkt te hebben gehaald. De initiatiefnemer streeft naar een discussie tussen voor- en tegenstanders van parapsychologie.
Vorige maand kwam Robbert van den Broeke, paranormaal medium in het RTL4-programma 'Er is zoveel meer', in opspraak. De stichting Skepsis, die kritisch publiceert over het bovennatuurlijke, beschuldigde Van den Broeke van malafide praktijken.
Volgens Skepsis haalde Van den Broeke zijn informatie van het internet. In de uitzending bezoekt het medium samen met presentatrice Irene Moors een vrouw. Zij zou in een vorig leven Hillegien Rozeboom hebben geheten en haar man was 'genverbrander', zei Van den Broeke. De informatie over Rozeboom bleek letterlijk op internet te staan, inclusief de spelfout in 'genverbrander' (geneverbrander).
De verkoper van het domein, Stef Oomen, zegt paranormaal begaafd te zijn en volgde de zaak op de voet. Omdat zij streeft naar een 'eerlijke discussie' over het bovennatuurlijke, besloot ze tot een tegenactie. Ze claimde het internetdomein 'genverbrander', dat zij bij opbod verkoopt. "Ik had kritische vragen over dingen in het programma die niet leken te kloppen." Het bieden begint bij vijfhonderd euro.
Het geld dat genverbrander.nl mogelijk opbrengt, geeft Oomen aan Vogelbescherming Nederland. "Ik wil er geen slaatje uit slaan en ik houd ontzettend veel van dieren." Nog niemand heeft een bod uitgebracht. Oomen hoopt op aandacht uit het bedrijfsleven, bijvoorbeeld van een jeneverbrander.
, maar de betreffende journalist vond dat hij dat mocht concluderen, omdat ik zelf een boek heb geschreven over het 'para'normale. Ach ja, het is zijn manier van zeggen. Ik ben allang blij dat het opgepikt wordt.quote:De verkoper van het domein, Stef Oomen, zegt paranormaal begaafd te zijn
Een doorgekookte goochelaar, en meester-oplichter, ....die Randi .....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat wordt beweerd ja. Hij zou zelf targets en onderzoeksprotocollen hebben aangepast, zodat testen niet slaagden.
Ja, dat zei ik eerder ook al. Of ze moeten hem geblinddoekt hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Tulio het volgende:
Wat ook duidelijk aan het oog ontglipt is: "Hoe kan Robert weten waar hij moet zijn als hij van niets weet?" hahahahahahaOf wijzen de geesten hem de weg?
Wie brengt hem? Hij komt altijd later als Irene al een uitvoerig gesprek met de mensen heeft gehad. Tegenwoordig hoef je je mobiel maar aan te laten staan en je kunt zo meeluisteren wat er gezegd wordt. Ik neem aan dat Robert toch weet waar hij moet zijn anders kan hij er toch ook niet komen. Of wel soms?![]()
Tulio.
En jij gelooft nog steeds in van den broeke? Of geloof jij gewoon in paranormale zaken op zichzelf maar niet meer in hem?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef pikki het volgende:
[..]
Een doorgekookte goochelaar, en meester-oplichter, ....die Randi .....![]()
Ze zullen hem niet geblinddoekt hebben want dan zouden ze dit laten zien. Denk ik tochquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik eerder ook al. Of ze moeten hem geblinddoekt hebben.![]()
Ik geloof en heb steeds geloofd in Robbert VD Broeke en zijn mediumschap .quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
En jij gelooft nog steeds in van den broeke? Of geloof jij gewoon in paranormale zaken op zichzelf maar niet meer in hem?![]()
Denk je?, ik weet niet, het is toch geen SM.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:11 schreef Tulio het volgende:
[..]
Ze zullen hem niet geblinddoekt hebben want dan zouden ze dit laten zien. Denk ik toch![]()
Jij bent ook wel van de argumenten he.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:13 schreef pikki het volgende:
Ik geloof en heb steeds geloofd in Robbert VD Broeke en zijn mediumschap .
En ook de ouders zien er doodeerlijke mensen uit....
Het paranormale staat zo vast als een rots , ....en degene die dit in rwijfel trekt is een 'halfgedraaide ' ....![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:03 schreef Stenny het volgende:
[..]
Bedankt Mirage.![]()
. De verkoop van Genverbrander is opgepikt door de media:
http://www.nieuws.nl/121014/Domein_genverbrandernl_te_koop
[..]
Het staat onder 'film', omdat tv daar ook onder valt. Mijn naam staat er nog verkeerd, 'Stef', maar dat zou verbeterd worden.
Ben niet helemaal gelukkig met de zin:
[..]
, maar de betreffende journalist vond dat hij dat mocht concluderen, omdat ik zelf een boek heb geschreven over het 'para'normale. Ach ja, het is zijn manier van zeggen. Ik ben allang blij dat het opgepikt wordt.![]()
Jep, de dieren zijn echte healers. Het schijnt dat chronisch zieke mensen en kinderen (ook mensenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef hakkersszz het volgende:
Goed idee, die site
Ben zelf ook een dierenfreak, dusja
Ik zie trouwens dat ze Stef al in Sten hebben veranderd...
Van dolfijnen weet ik het , dat ze energie uitstralen , doch van konijnen ....dit gaat mij te ver.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jep, de dieren zijn echte healers. Het schijnt dat mensen en kinderen (ook mensen) enorm opknappen van een honden- of konijnenbezoek, meer dan wat dan ook. De echte paragnosten en mediums zijn dieren (vandaar ook: Paranormale pimpelmezen.
).
![]()
Ook artikel van Laurens wordt netjes opgepikt:
http://www.jongnieuws.nl/
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef milagro het volgende:
http://www.paperclipvelp.nl/papier.html![]()
Wow sten, super goed, gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:03 schreef Stenny het volgende:
[..]
Bedankt Mirage.![]()
. De verkoop van Genverbrander is opgepikt door de media:
http://www.nieuws.nl/121014/Domein_genverbrandernl_te_koop
[..]
Het staat onder 'film', omdat tv daar ook onder valt. Mijn naam staat er nog verkeerd, 'Stef', maar dat zou verbeterd worden.
Ben niet helemaal gelukkig met de zin:
[..]
, maar de betreffende journalist vond dat hij dat mocht concluderen, omdat ik zelf een boek heb geschreven over het 'para'normale. Ach ja, het is zijn manier van zeggen. Ik ben allang blij dat het opgepikt wordt.![]()
AAAHH!!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef milagro het volgende:
http://www.paperclipvelp.nl/papier.html![]()
Mee eensquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jep, de dieren zijn echte healers. Het schijnt dat chronisch zieke mensen en kinderen (ook mensen) in ziekenhuizen enorm opknappen van een honden- of konijnenbezoek, meer dan wat dan ook. De echte paragnosten en mediums zijn dieren (vandaar ook: Paranormale pimpelmezen.
).
![]()
Dat geloof ik best.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jep, de dieren zijn echte healers. Het schijnt dat chronisch zieke mensen en kinderen (ook mensen) in ziekenhuizen enorm opknappen van een honden- of konijnenbezoek, meer dan wat dan ook. De echte paragnosten en mediums zijn dieren (vandaar ook: Paranormale pimpelmezen.
).
![]()
Ook artikel van Laurens wordt netjes opgepikt:
http://www.jongnieuws.nl/
Het paranormale staat zo vast als een rots en daarom spreek ik ook niet over paranormaal meer. Het is gewoon normaal, ookal vallen vele dingen buiten het gebied van onze 5/6 zintuigen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:13 schreef pikki het volgende:
[..]
Ik geloof en heb steeds geloofd in Robbert VD Broeke en zijn mediumschap .
En ook de ouders zien er doodeerlijke mensen uit....
Het paranormale staat zo vast als een rots , ....en degene die dit in rwijfel trekt is een 'halfgedraaide ' ....![]()
Dank jequote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:35 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Wow sten, super goed, gefeliciteerd!!
Lief!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Mee eensDit is 1 van mijn personal healers:
[afbeelding]
Ze healt me iedere dag weer![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat geloof ik best.
En niet te vergeten.... kinderen zelf kunnen ook healen !
Er is niets dat mij meer goed doet in een emo-bui dan twee kleine handjes die over mijn arm/rug wrijven en vervolgens mijn tranen wegvegen "mama niet drietig, mama blij... ikke ook blij".
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |