abonnement Unibet Coolblue
pi_33759529
Geachte Fokkers.

Na 17 delen waren wij in deel 18 al aan een voorlopige zinderende ontknoping toe, dachten we. Immers hadden een aantal Fokkers nachtelijk werk verricht om definitief aan te tonen dat de Robbert's Non van Singraven geshopt was, niet uit de wereld van de geesten, maar uit een meer aardse winkel. Ook de Nederlandse Skepsis Vereniging had niet stilgezeten en was tot dezelfde conclusie gekomen als onze Fokkers. Onze eigen 'Genverbrander' Laurens deed ook een mooi verslag: (klik op het plaatje of klik hier: Verslag Laurens Buijs)



Veel Fokkers zaten al vastgeplakt aan de buis en keken naar RTL Boulevard en SBS 6 Shownieuws. Groot nieuws, dachten wij. Een revolutie in TV land! Maar is het dat echt? Komen de media over de brug, zoals op 6 januari BN De Stem? Waarom komt Robbert niet met een verklaring? Wordt hij misschien 24/7 bewaakt door Pa Van den Broeke? Wanneer gaat de kogel door de kerk?

Robbert, speak, wij luisteren! Je zei zelf dat je wilde dat de wereld beter wordt. Robbert, je kunt nu zelf het voorbeeld geven door eerlijk te zijn en ons te vertellen wat er nu precies allemaal gebeurd is sinds jij in de media kwam.

Het betreffende Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

door Fokker Chris145


Hier nog wat wetenswaardigheden:

Tekst op de site van Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 06-01-2006 16:59:38 ]
pi_33759555
Genverbrander !!
pi_33759653
Ik zag laatst dat stukje met die non.. wat een onzettende kneus is die gozer zeg, met z'n hoge stemmetje en kleuterschool fotosjop kunsten
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:45:37 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_33759678
Nonninggate
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:47:40 #5
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33759745
Goeie OP
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33759856
een van de mensen van skepsis begon tegen mij over de mail ook over zijn readings en hoe hij dat dan doet. Hij merkte wel slim op dat een WC-bezoekje ook hier goede zaken kan doen. Er hangt meestal wel een verjaardagskalender op de WC, hij leert snel wat namen uit zijn hoofd en vervolgens gaat ie Lingo spelen bij het slachtoffer op de bank.

Ik vond het wel een goeie verklaring.
pi_33759857
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:47 schreef Marietje_34 het volgende:
Goeie OP
Dank je, ik hoop dat Robbert er ook om kan lachen.
pi_33759920
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:51 schreef Genverbrander het volgende:
een van de mensen van skepsis begon tegen mij over de mail ook over zijn readings en hoe hij dat dan doet. Hij merkte wel slim op dat een WC-bezoekje ook hier goede zaken kan doen. Er hangt meestal wel een verjaardagskalender op de WC, hij leert snel wat namen uit zijn hoofd en vervolgens gaat ie Lingo spelen bij het slachtoffer op de bank.

Ik vond het wel een goeie verklaring.
Hee, Genverbrander, jij moet hem ook een keer openen hoor (als je wilt natuurlijk).

Een verjaardagskalender, ja, dat is alweer zoiets.
pi_33760105
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

Hee, Genverbrander, jij moet hem ook een keer openen hoor (als je wilt natuurlijk).

Een verjaardagskalender, ja, dat is alweer zoiets.
Ik open hem graag eens een keer, da's een hele eer.

Mensen, de bezoekersaantallen op http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/ lopen nog altijd als een tiet, het wordt duidelijk goed overgenomen door andere media!! Volgens Skepsis trekken wij ongeveer 2x zoveel bezoekers als zij op dit moment!
pi_33760193
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:58 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik open hem graag eens een keer, da's een hele eer.

Mensen, de bezoekersaantallen op http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/ lopen nog altijd als een tiet, het wordt duidelijk goed overgenomen door andere media!! Volgens Skepsis trekken wij ongeveer 2x zoveel bezoekers als zij op dit moment!
pi_33760263
Overigens heeft the Amazing James Randi himself ook Robbert opgemerkt: zie http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html

Interessante opmerking van Randi:
My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33760356
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:04 schreef onemangang het volgende:
Overigens heeft the Amazing James Randi himself ook Robbert opgemerkt: zie http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html

Interessante opmerking van Randi:
My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Nou, van Randi moet ik nog steeds niets hebben. Het 'para'normale bestaat wel degelijk, alleen heeft de wetenschap nog geen instrumentaria. Aleen al deze zin geeft aan hoe haatdragend de man is:
quote:
and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:07:42 #13
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33760365
quote:
Stenny (Truth Wiki Power Woman) - vrijdag 6 januari 2006 @ 11:40 Bekijk het fotoboek van Stenny Bekijk de homepage van Stenny profiel quote
Sten
Usericon van Stenny



Toch is de waarheid het enige wat hem nog kan redden. Je kunt niet leven in een leugen. Ook al wil hij nu anderen sparen, als hij zichzelf niet kan 'redden', wie dan wel? We gaan verder!
Ik denk dat hij moeilijker met de waarheid zal kunnen leven.
Aangezien hij alleen maar erkenning heeft gekregen met deze waanwereld, weet hij niet meer wie hij werkelijk is.
Zijn referentiekader is hier uit opgebouwd.
Ik ben er van overtuigt, dan wanneer hij alles opbiecht [in 1 keer], dan zou zijn referentiekader dit niet kunnen verwerken en waarschijnlijk raakt hij dan in een depressie of psychose als hij daar gevoelig voor is.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33760466
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:04 schreef onemangang het volgende:
Overigens heeft the Amazing James Randi himself ook Robbert opgemerkt: zie http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html

Interessante opmerking van Randi:
My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Ik denk dat Randi hier (helaas) groot gelijk heeft. Niet iedereen is even kritisch. Er zijn maar weinig mensen zoals Sten die wel in paranormale dingen geloven, maar er ook voor open staan als bedriegers worden ontmaskerd. Veel mensen geloven erin en zijn verder erg narrow-minded. Mensen die bedriegers ontmaskeren worden door hun afgeschilderd als gefrustreerde gekken die het nodig vinden om paranormale mensen belachelijk te maken.

Ik sluit zelf ook niet uit dat er 'meer' is, maar ik sta wel erg kritisch tegenover al dit soort dingen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:14:29 #15
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33760611
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:07 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nou, van Randi moet ik nog steeds niets hebben. Het 'para'normale bestaat wel degelijk, alleen heeft de wetenschap nog geen instrumentaria. Aleen al deze zin geeft aan hoe haatdragend de man is:
[..]
Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:15:57 #16
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_33760664
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:10 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik denk dat Randi hier (helaas) groot gelijk heeft. Niet iedereen is even kritisch. Er zijn maar weinig mensen zoals Sten die wel in paranormale dingen geloven, maar er ook voor open staan als bedriegers worden ontmaskerd. Veel mensen geloven erin en zijn verder erg narrow-minded. Mensen die bedriegers ontmaskeren worden door hun afgeschilderd als gefrustreerde gekken die het nodig vinden om paranormale mensen belachelijk te maken.

Ik sluit zelf ook niet uit dat er 'meer' is, maar ik sta wel erg kritisch tegenover al dit soort dingen.
Nou dat valt wel mee. Ik ken heeeeel veel mensen die er wel voor openstaan maar onwijs kritisch en of sceptisch zijn. En ik denk dat dat heel gezond is, niet direct iets uitsluiten maar wel objectief kijken wat er aan de hand is.
pi_33760743
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:14 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.
Ik noemde hem een keer spontaan 'De Zwarte Meester' (en: de goeroe van de sceptici). Geeft wel aan hoe ik over hem denk.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:23:20 #18
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33760924
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:18 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik noemde hem een keer spontaan 'De Zwarte Meester' (en: de goeroe van de sceptici). Geeft wel aan hoe ik over hem denk.
Ik herinner me nu dat ik voor jou en nog iemand een passage zou opzoeken in een boek van me waarin wordt beschreven hoe hij te werk gaat.
Boek was een beetje kwijt en daarna heb ik er niet meer aan gedacht

Maar 't boek is inmiddels weer terecht, ik kom hier vanavond als ik thuis ben op terug
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33760970
Op bol.com kan je een paar pagina's uit Robberts boek lezen. Onder de foto waar hij als kleuter op een speelgoedtractor staat:
"Ik ben dan wel geen boerenzoon, maar ik mocht graag spelen dat ik de velden rond ons dorp bewerkte."
Toch leuk, dat hij zijn jongensdroom heeft kunnen verwezenlijken door graancirkels te maken op die velden
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:35:03 #20
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_33761308
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Randi is inderdaad verre van objectief, en zelf een dubieus figuur.
Dat hij niet objectief is, à la. Maar dubieus?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_33761426
Ik geniet mee !
Het is heel leuk om het enthousiasme van de pagina's af te zien stralen.

goeie OP weer Sten.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33761440
De foto kan nog veel eenvoudiger gemaakt worden dan naar de wc gaan.

Wat je maar nodig hebt is een kaartje ter grootte van een visitekaartje met een non op, gewoon ff kort bij de lens houden en je kunt zo vier foto's maken zonder flits.

En zie hier het resultaat. Het is weliswaar niet de non die hij gebruikt heeft maar...........



Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:40:05 #23
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33761473
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:35 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat hij niet objectief is, à la. Maar dubieus?
dat wordt beweerd ja. Hij zou zelf targets en onderzoeksprotocollen hebben aangepast, zodat testen niet slaagden.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33761510
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:51 schreef Genverbrander het volgende:
een van de mensen van skepsis begon tegen mij over de mail ook over zijn readings en hoe hij dat dan doet. Hij merkte wel slim op dat een WC-bezoekje ook hier goede zaken kan doen. Er hangt meestal wel een verjaardagskalender op de WC, hij leert snel wat namen uit zijn hoofd en vervolgens gaat ie Lingo spelen bij het slachtoffer op de bank.

Ik vond het wel een goeie verklaring.
Dat zou inderdaad wel eens kunnen!
Vaak zetten mensen op zo'n kalender ook nog eens een kruisje achter de naam als diegene overleden is.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:49:26 #25
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_33761790
Dan is ie aan te klagen. Hij is wettelijk gehouden om zijn miljoen uit te keren als iemand er in slaagt te doen wat hij zegt te kunnen. Het is een stichting, die voor dat doel is opgericht.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')