neehoor wij hadden nog geen datum, maar wel plannenquote:Op vrijdag 30 december 2005 12:25 schreef Toeps het volgende:1
Kunnen we de wedstrijd niet "De mooiste Toeps-Foto van het jaar" noemen?
Enne, Puckzz, wij hadden nog geen datum toch? Of mijn agenda is niet op orde...
Volgens mij is het onmogelijk om een lelijke foto maken met zo'n modelquote:
Matige foto's daarentegen lukt prima.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij is het onmogelijk om een lelijke foto maken met zo'n model.
Hij is volgens mij wel scherp, maar maar op een heel klein gebied.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:58 schreef Shark.Bait het volgende:
nummer 4 vind ik hjet mooist. Die kerk foto's vind ik niet zo spectaculair., de libelle is mooi, maar lijkt onscherp (of is het ook?).
klein scherptegebied heb je al snel met macro. De nieuwe vind ik sterker. Het achterlijfje wordt nu niet meer botweg afgekapt, maar verdwijnt subtiel in het donkere deel van de foto. En hij oogt idd scherper, hoewel me dat op de eerdere foto niet stoorde.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Hij is volgens mij wel scherp, maar maar op een heel klein gebied.
Ik vond er nog eentje van hetzelfde beest, aan hetzelfde maaltje. Deze lijkt idd wat scherper:
[afbeelding]
Die tweede is veel aparter. De eerste is een beetje cliché naar mijn mening, dat maakt 'm niet minder mooi, maar wel minder origineel.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:43 schreef pea4fun het volgende:
Ik had gezegd dat ik deze mijn mooiste vond van het jaar....
[afbeelding]
Maar nu vind ik eigenlijk deze toch ook wel erg leuk
[afbeelding]
Probeer die tweede toch eens lichter te maken en dan met saturation en/of contrast te spelen, misschien scheelt dat. Het is iig wel een foto met potentiequote:Op vrijdag 30 december 2005 15:58 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb twee favorieten...
De eerste is een foto van een insectje (zo'n 7 1/2 centimeter) waar Puckzzz voor mij een mooie crop van heeft gemaakt:
[afbeelding]
(origineel, groot formaat: http://www.xs4all.nl/~magossen/IMG_1469.JPG )
De tweede is in de Okavangodelta in Botswana. Hij is wel erg donkerder dan het in werkelijkheid was, maar als ik hem lichter maak wordt ie vaal
[afbeelding]
Groot formaat hier: http://www.xs4all.nl/~magossen/boten.jpg
Welke zal ik insturen?
Ah, iemand die een keus kan maken, en ook nog een reden daarvoor heeft...Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die tweede is veel aparter. De eerste is een beetje cliché naar mijn mening, dat maakt 'm niet minder mooi, maar wel minder origineel.
Die vogel is gewoon tof, en de veren zijn prachtig.
Begin maar vast te zoeken danquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:08 schreef k_man het volgende:
Shit, dat owrdt nog lastig om binnen nu en een week wat moois uit te zoeken.
Ik krijg hem wel wat minder vaag, maar dan komt er ook meer ruis. Dit is het resultaat:quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:02 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Probeer die tweede toch eens lichter te maken en dan met saturation en/of contrast te spelen, misschien scheelt dat. Het is iig wel een foto met potentie
Ik vind hem wel mooi, lekker spooky, en de ruis vind ik niet echt storen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:15 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik krijg hem wel wat minder vaag, maar dan komt er ook meer ruis. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Inderdaad! Ben het hier helemaal mee eens, wel jammer van de flink uitgebeten lucht...quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:16 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind hem wel mooi, lekker spooky, en de ruis vind ik niet echt storen.
Ik zeg; cover van een boek, of dvdquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:15 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik krijg hem wel wat minder vaag, maar dan komt er ook meer ruis. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
nee ik weet ut niet meerquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:37 schreef Vliegvrager het volgende:
Die heeft zeker wel wat Re, maar jouw mooiste van 2005? Niet in mijn ogen.
De lucht is zo wit, er zit geen greintje detail meer in. Dat probleem heb je altijd met lichtbewolkte luchten, die zijn nou eenmaal erg gauw overbelicht. Kun je weinig aan doen. Een gradiëntfilter die van boven grijs is en verder naar onder steeds doorzichtiger wordt is een optie maar daar heb je nu niet zoveel meer aan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:28 schreef Werewolf het volgende:
@Subhuman
Wat bedoel je precies met uitgebeten lucht?
die had ik al ff geprobeerd op te slaan, maar ik krijg 'm niet goed opgeslagen (met fouten erin)quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:28 schreef Werewolf het volgende:
Bedankt voor de positieve reacties allemaal.
Ik ben er nooit zo van om een foto teveel te 'shoppen'.
Het moet zo zijn als het in het echt was. En het was vroeg, schemerig en spookachtig.
Alleen het origineel is veel donkerder dan het in werkelijkheid was...
@Subhuman
Wat bedoel je precies met uitgebeten lucht?
Als er trouwens iemand zelf wat denkt te kunnen shoppen, het origineel staat hier: http://www.xs4all.nl/~magossen/boten.jpg
http://www.xs4all.nl/~magossen/IMG_0670.JPGquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die had ik al ff geprobeerd op te slaan, maar ik krijg 'm niet goed opgeslagen (met fouten erin)
@Re, dat is zeer zeker niet de mooiste van die serie hoor!
nee weet ik moet nog effe herberwerken enzoquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:41 schreef Puckzzz het volgende:
@Re, dat is zeer zeker niet de mooiste van die serie hoor!
waar wil je dat ik 'm naartoe mail?quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:43 schreef Werewolf het volgende:
[..]
http://www.xs4all.nl/~magossen/IMG_0670.JPG
Dit is écht het origineel
oeh da's ook een goed ideequote:Op vrijdag 30 december 2005 16:44 schreef Re het volgende:
[..]
nee weet ik moet nog effe herberwerken enzo, ga door alle platen heen enzo misschien maar paar kloontjes aanmaken
uhmmm zal toch wel nietquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
oeh da's ook een goed ideedenk je dat ze het niet zullen merken?
Neee...als DPZ em al niet wilquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mijn archief half doorlopen, maar ik blijf terugkomen bij deze
[afbeelding]
"Hee, die user lijkt wel erg veel op Puckzzz daaromquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
oeh da's ook een goed ideedenk je dat ze het niet zullen merken?
Ja hallo....je hebt het over DPZquote:
of monochroomquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef PdeHoog het volgende:
Ja hallo....je hebt het over DPZDat zijn digitale fotografen
Die snappen niets van ruis vs. korrel
Thnxquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:14 schreef Offy het volgende:
Hij is gaaf PdeHoog!Heb je hem al ergens hangen?
Ik vond die Apache ook wel mooi. Met die donkergrijze lucht op de achtergrond, zo'n stoere, grauwe foto
Ja, deze! (met wat minder compressie misschien)
Mooi, maar wat is dat rare ding voorop?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mijn archief half doorlopen, maar ik blijf terugkomen bij deze
[afbeelding]
Dat laat zien dat het een mannetjes vliegtuig is, en geen vrouwtjes vliegtuigquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:22 schreef k_man het volgende:
Mooi, maar wat is dat rare ding voorop?
Uhm......ik zou zeggen: bijtanken in de luchtquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Mooi, maar wat is dat rare ding voorop?
En bedankt.....daar ging de inhoud van mijn glas alle kanten opquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:23 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat laat zien dat het een mannetjes vliegtuig is, en geen vrouwtjes vliegtuig
Volgens mij heb je beter. De inzending van de wedstrijd december vind ik veel beter, maar da's heel persoonlijk....quote:
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef PdeHoog het volgende:
En bedankt.....daar ging de inhoud van mijn glas alle kanten op![]()
quote:
Dat wel, maar fotografisch is ie mager. Erg in t midden, gezicht maar deels te zien. Vind ik je inzending van de wedstrijd Oosters sterker, maar misschien weer minder op de algemene smaak toegesneden.quote:
Ja, beter dan die ander foto. Maar ik denk niet dat dit jouw mooiste foto van 2005 is. (zelf vind ik deze sowieso al mooier) Ik denk dat je het inderdaad een beetje in de Architectuurhoek moet zoekenquote:
Dat ding werpt nucleaire eitjes af als ie blij is. Van mij mag ie blij zijnquote:
Wat zij zegtquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, beter dan die ander foto. Maar ik denk niet dat dit jouw mooiste foto van 2005 is. (zelf vind ik deze sowieso al mooier) Ik denk dat je het inderdaad een beetje in de Architectuurhoek moet zoeken
Ik heb dan liever niet dat-ie blij is hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat ding werpt nucleaire eitjes af als ie blij is. Van mij mag ie blij zijn
Ik vermoed dat je het dan over deze hebtquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:15 schreef Vliegvrager het volgende:
@PdeHoog: ik vind je trein mooier dan je vliegtuig
Dat vermoed ik ookquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je het dan over deze hebt
[afbeelding]
Die twee zijn niet onverenigbaar hoor. Maar het punt is duidelijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:15 schreef Vliegvrager het volgende:
@k_man: ik ga mee met Offy: ik vind je architectuurfoto's sterker dan je vakantiefoto's
Die eerstequote:Op vrijdag 30 december 2005 22:11 schreef luap het volgende:
Hier 3 foto's die ik zelf erg mooi vind. Het zijn alleen zoon verschillende onderwerpen dat ik niet kan kiezen... help!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook twee foto's laten zien hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:22 schreef luap het volgende:
Even iedereen af die meerder foto's laat zien:
Oeps,... even terugscrollen hoor...quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb ook twee foto's laten zien hooren K_man ook
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Volgens mij heb je beter. De inzending van de wedstrijd december vind ik veel beter, maar da's heel persoonlijk....
Die zijn beide niet dit jaar gemaakt...quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:03 schreef Vliegvrager het volgende:
Vind ik je inzending van de wedstrijd Oosters sterker, maar misschien weer minder op de algemene smaak toegesneden.
Stuur de tweede in. Maken we er beste Toeps foto 2005 vanquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:11 schreef luap het volgende:
Hier 3 foto's die ik zelf erg mooi vind. Het zijn alleen zoon verschillende onderwerpen dat ik niet kan kiezen... help!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je archief, wat doe je!!! ?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:01 schreef k_man het volgende:
Die zijn beide niet dit jaar gemaakt...
Wat zij zegtquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:05 schreef Elefes het volgende:
De eerste dubbellu
Die vind ik het meest bijzonder, alleen jammer dat het linkeroog (aan de rechterkant) net niet helemaal scherp is..
Nee, hier mag je er over lullenquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:45 schreef Disorder het volgende:
Even voor de duidelijkheid, hier moet je inzending worden geplaatst?
quote:Op donderdag 29 december 2005 13:06 schreef Subhuman het volgende:
Hoe je foto in te leveren
Stappenplan:Resize je foto tot maximaal 550 pixels breed inclusief rand.
Sla hem op als JPG.
Geef je foto als naam je nickname met daarachter 2005. Zo is te herkennen voor welke wedstrijd de foto's zijn aangezien er twee wedstrijden tegelijk lopen nu. Een voorbeeld is subhuman2005.jpg
Mail de foto naar [afbeelding]
Het wedstrijd topic is van 200 views naar 1042 viewsquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:34 schreef Subhuman het volgende:
Wedstrijd: de mooiste foto van 2005
Ik tel ongeveer 375 views van het centrale topic voor dit bericht op de FP geplaatst werd. Eens kijken hoe dat op gaat lopen.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:34 schreef Subhuman het volgende:
Wedstrijd: de mooiste foto van 2005
quote:
ik ben zelf ook geen expert (sterker nog, dit is mn eerste post in fotografie) en heb ook maar een foto opgestuurd voor de wedstrijdquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:45 schreef TheGodfather3 het volgende:
Ik heb deze foto's tijdens mijn reis in Canada gemaakt, ben geen expert en ze zijn dan ook ongewijzigd. Vind ze zelf erg mooi, vandaar dat ik ze ff post..
[afbeelding]
Elora
[afbeelding]
Whiskey's Rapid
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog 1 uit Turkije
[afbeelding]
Ik vind je foto's 2 en 3 het mooist. Foto 1 is erg nietszeggend, als je niet toevallig weet dat dat het strand van Normandië is zegt ie weinig. En ook als je het wel weet staat er niet echt iets op de foto wat je aandacht lang vasthoudt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:18 schreef Plejades het volgende:
Ik zit zelf nog te kiezen tussen:
1)
[afbeelding]
Deze foto is heb ik gemaakt op het strand van Normandië in de zomer van 2005.
2)
[afbeelding]
Deze foto heb ik geschoten toen we op de afgelegen zijweggetjes reden tussen Den Haag en Gouda in.
3)
[afbeelding]
Deze foto heb ik in Frankrijk gemaakt afgelopen zomer.
4)
[afbeelding]
Deze foto heb ik geschoten vanuit de auto, toen ik Leiden binnenreed via de A4.
Welke voorkeur hebben jullie?
quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:27 schreef Offy het volgende:
Deze wil ik ook graag nomineren voor post van het jaar![]()
Jahoor, dat mag.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:58 schreef Hooghoudt het volgende:
Kan er eigenlijk nog een titel bij je inzending geplaatst worden?
jup.. maar soms moet je sub porren om hem erbij te zettenquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:58 schreef Hooghoudt het volgende:
Kan er eigenlijk nog een titel bij je inzending geplaatst worden?
quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:04 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
jup.. maar soms moet je sub porren om hem erbij te zetten![]()
Hij leest de emails niet zo secuur...soms
1550 views!!! De FP heeft wel powerrrrrrquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Het wedstrijd topic is van 200 views naar 1042 views![]()
Don't ask...quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:14 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Overigens... Subhuman -> Untermensch?![]()
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:20 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind dat je een mooi persoonlijk verhaal verteld Ronald, maar ik hoop toch dat je in de komende weken nog van gedachten veranderd en wel een inzending doet. En dat hoeft uiteraard niet de foto met voor jou het mooiste verhaal te zijn, maar kan ook gewoon een esthetisch verantwoorde plaat worden.
Die onderste zijn oude uploads. De bovenste is geen imageshack.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
Je zou eens kunnen beginnen met het hosten van de plaatjes ergens anders dan bij ImageShack...iets zegt me dat we daar niet helemaal welkom zijnVervolgens zou je kunnen resizen en daarna OP lezen
Verder is het een leuk plaatjes
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag welke DJ dat is???quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:22 schreef RubberDuckey het volgende:
Na lang afwezigheid bij de fotowedstrijden doe ik weer eens mee
En wel met de volgende foto:
[afbeelding]
Wel een mooie foto. Ik heb een paar kleine puntjes voor je:quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:41 schreef Mendelevium het volgende:
Snelle reactie Subhuman, twee minuten geleden opgestuurd en nu al in het topic...
Ik doe dus ook me en wel met deze foto:
[afbeelding]
Gemaakt in de zomer van 2005 in de buurt van Calgary, Canada. Aangespoeld hout aangevoerd door gletsjers daar in de bergen.
Geschoten met een Canon PowerShot S30 en met Photoshop een unsharp mask filter (kleine aanpassing maar)
Ik ben toevallig online dus dan gooi ik alle foto's in het topic zodra ik ze binnenkrijg.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:41 schreef Mendelevium het volgende:
Snelle reactie Subhuman, twee minuten geleden opgestuurd en nu al in het topic...
Als jij het weet dan weet ik het ookquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:43 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag welke DJ dat is???
Machtig mooie omgeving daar ja, heb echt een hele reeks mooie platen genomen daar..quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:45 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wel een mooie foto. Ik heb een paar kleine puntjes voor je:
Hij staat een beetje scheef, dat is jammer (het kijkt een beetje raar, en is natuurlijk kleine moeite om dat even recht te zetten). Hij had van mij van boven iets ruimer gemogen, zodat de tweede bergtop er helemaal op staat (maar super storend is dit niet)
Ziet er wel mooi uit daar, moet een fotogenieke plek zijn![]()
![]()
Danku!quote:
Tjah, daar vind ik hem dan weer net niet goed genoeg voor. Zo'n huwelijksaanzoek krijg je niet iedere dag en 'Offy heeft gelijk' is eerder regel dan uitzonderingquote:
Het is ook niet zo heel veelquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:05 schreef Mendelevium het volgende:
En dat ie scheef staat zie ik niet eens...
PdeHoog vraagt zelfs de oliebollenverkoopster ten huwelijk, als ie daarmee korting kan krijgen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:05 schreef Offy het volgende:
Zo'n huwelijksaanzoek krijg je niet iedere dag en 'Offy heeft gelijk' is eerder regel dan uitzondering
http://photobucket.com/ onder anderequote:Op zaterdag 31 december 2005 16:47 schreef MofoF1 het volgende:
Ik twijfel nog erg, tussen 2 foto's. Waar kan ik die uploaden, zodat ik ze hier neer kan zetten?
quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:48 schreef Shark.Bait het volgende:
PdeHoog vraagt zelfs de oliebollenverkoopster ten huwelijk, als ie daarmee korting kan krijgen.
quote:Die tweede stelling is de de grofste leugen sinds Nixon beweerde niks met Watergate te maken te hebben
Als ik tussen deze 2 foto's moest kiezen zou ik voor de 2e gaan. De eerste foto is voor jou en je vrienden natuurlijk heel leuk, maar ik denk dat de rest er niet zo veel mee kanquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:58 schreef MofoF1 het volgende:
Ik twijfel erg tussen deze:
1. Ik vind deze wel heel erg goed gelukt (Vrienden van mij op een pleintje in Antwerpen):
http://www.badongo.com/pi(...)12-31_mofof12005.jpg
En deze is erg mooi, maar misschien wel wat cliché (een straat, midtown Manhattan, NY, in mei:
http://www.badongo.com/pi(...)2-31_mofof12005c.jpg
Misschien komt het door de melding in het weblog??quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:59 schreef Shark.Bait het volgende:
binnen 1 dag meer inzendingen dan tijdens 1 gewone maand wedstrijd
Ik zag de wedstrijdtopic ineens in mijn AT staan... vandaar mijn inzendingquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:11 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Misschien komt het door de melding in het weblog??
quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
PdeHoog vraagt zelfs de oliebollenverkoopster ten huwelijk, als ie daarmee korting kan krijgen.
Én de melding op de frontpage!quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:11 schreef Mendelevium het volgende:
[..]
Dat was een vrij simpele overwegingquote:
quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:27 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zie dat subhuman laatste was vorig jaar. Dus diegene die dit jaar op de laagste plek eindigd is volgend jaar mod?
eerder door de FPquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:11 schreef Mendelevium het volgende:
whehehehehheequote:
hear 2quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:23 schreef PdeHoog het volgende:
Wees niet getreurd.....diep van binnen blijft de straaljager mijn grote voorkeur hebben
zit mooi spul tussen daaromquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:09 schreef Subhuman het volgende:
* Sub gaat even 9 nieuwe inzendingen uploaden!
Ik kan geen dingen weghalen, want ik heb geen Photoshop oidquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:43 schreef Elefes het volgende:
Ik ben het met Offy eens, de foto van New York is wel lekkeren dan idd die rechtse auto er af, die stoort nu lichterlijk omdat hij er maar half op staat en voegt verder niets aan de foto toe.
Quisling!quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat was een vrij simpele overwegingIk wil graag punten scoren en ik kreeg van alle kanten te horen dat deze de voorkeur had boven de straaljager
![]()
Wees een vent, en post hem toch.quote:Wees niet getreurd.....diep van binnen blijft de straaljager mijn grote voorkeur hebben
Posten heb ik hem al gedaan, insturen doe ik nietquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Quisling!
[..]
Wees een vent, en post hem toch.
Welnee, 5 punten voor de eerste inzending, 4 voor nummer 2, etc.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:36 schreef pea4fun het volgende:
Wat zijn er al een boel foto's ingestuurd! Dat wordt nog lastig met stemmen straks
Er zit nu een zwart vlak aan de rechterkant van je foto, dat is imho héél erg jammer.. Dat zou ik zeker nog weghalen, het haalt de hele foto naar beneden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:36 schreef MofoF1 het volgende:
[..]
Ik kan geen dingen weghalen, want ik heb geen Photoshop oid![]()
Dat kan ik wel![]()
Tnx allebei![]()
Zal ik dan eens een heul lelijke foto insturen?quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:27 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zie dat subhuman laatste was vorig jaar. Dus diegene die dit jaar op de laagste plek eindigd is volgend jaar mod?
Omdat je ze al weggehaald hebt, kan ik het niet helemaal precies zeggen maar volgens mij heeft foto 1 een beter dieptegebruik dan de tweedequote:Op zondag 1 januari 2006 01:17 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar wat heeft foto 1 meer dan foto 2?
Wat hij zegtquote:Op zondag 1 januari 2006 12:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou toch bij de sneeuw blijven. Het perspectief zou een beetje saai worden als het alleen een rechte ljin zou zijn (de sloot), maar nu met die bocht erin maakt het weer spannend en sneeuw is gewoonmooi
.
Maar dat is slechts mijn mening.
quote:Op zondag 1 januari 2006 12:11 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net bij toeval dat aan de inzending van Dabje een datum in 2004 hangt.
Camera Make: PENTAX Corporation
Camera Model: PENTAX *ist DS
Image Date: 2004:06:07 18:04:01
Flash Used: No
Focal Length: 320.0mm (35mm equivalent: 480mm)
Exposure Time: 0.0020 s (1/500)
Aperture: f/11.0
ISO equiv: 800
Exposure Bias: 0.50
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Auto Bracketing
Whehehehequote:Op zondag 1 januari 2006 12:16 schreef Schanulleke het volgende:
Ben nu even aan het doorspitten:
Marcom2 ook en Disorder en Plejades.
Ok, ik hou hier mee op, ik kom ook een aantal van 2006 tegen. Kennelijk neemt niet iedereen de datuminstelling van zijn camera zo serieus als ik.
Ik vind ook de eerste het mooiste Ymkequote:Op zondag 1 januari 2006 19:10 schreef Ymke het volgende:
Bedankt Schanulleke , ik moet gewoon maar de knoop doorhakken , anders blijf ik twijvelen
twijfelen? hmz wat is het nou?
Ik weet het.. ik had een zwak momentquote:Op zondag 1 januari 2006 01:39 schreef k_man het volgende:
Zal ik dan eens een heul lelijke foto insturen?![]()
wat een lelijke grammatica fout - ben ik niet van je gewend
Straatjequote:Op maandag 2 januari 2006 00:06 schreef Elefes het volgende:
Ik twijfel nog tussen de volgende twee foto's:
[afbeelding]
Psssst...ik was de enige hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 11:48 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind het straatje ook mooier Elefes, ik zou alleen het contrast niet verder opvoeren zoals iedereen suggereert. De lucht is al uitgebeten wit, en je ziet nog net genoeg detail in de boom. Voer het contrast op en dat gaat verloren, en ik denk dat dat je foto geen goed doet.
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Psssst...ik was de enige hoorDie dat suggereerde
Het was al eerder gezegd, o.a. door Puckzzz eerder in dit topicquote:Op maandag 2 januari 2006 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Psssst...ik was de enige hoorDie dat suggereerde
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:07 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:07 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.
Wat een dromerig plaatjequote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
Ik zie dat mijn inzending inmiddels ook is toegevoegd
[afbeelding]
dr klopt iets niet in die lucht. Heb je wolken zitten klonen oid?ik word er scheel vanquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Wat een ongelooflijk mooie fotoquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon de vertekening is van een fish-eye lens die het zo onnatuurlijk doet overkomen.
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus aan de linkerkant terug op de foto.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
lijkt het net of hij met een lichte brush op een hele lage opacity wat 'mist' heeft toegevoegd.
Dan moet ik zeggen dat ik het een zeer geslaagde foto vindquote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.
[..]
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus terug op de foto.
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.
[..]
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus terug op de foto.
Dat vermoeden had ik al. Goed gebruk van de fish eye btw, kunnen een hoop mensen nog wat van leren.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
.
Het is dus géén fish-eyequote:Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat vermoeden had ik al. Goed gebruk van de fish eye btw, kunnen een hoop mensen nog wat van leren.
Vandaar dat de molen er zo raar uitziet (m.b.t. persepctief).quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
OMG. vanDaal komt langsquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Waar het hart van vol zit....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:29 schreef Vliegvrager het volgende:
zei ik fish-eye?Ik bedoelde groothoek natuurlijk
![]()
Ik hou het eerder op een gebrek aan kennis veroorzaakt door een gebrek aan belangstelling voor het betreffende type glaswerk. Bovendien heb ik net lampjes gekocht, dus geen geld meer voor glaasjes.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Waar het hart van vol zit....
Wanneer ga je er 1 kopen?
Daar heb ik ook een aantal mooiere gezien, naar mijn mening, die ook in 2005 geschoten waren.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik hou het eerder op een gebrek aan kennis veroorzaakt door een gebrek aan belangstelling voor het betreffende type glaswerk. Bovendien heb ik net lampjes gekocht, dus geen geld meer voor glaasjes.
En ik heb net even op VanDaal's site gekeken, en plaatjes gezien die ik nog wel mooier vind dan deze.
toch?quote:Below are a number of sites that I have made and of which I try to update with some regularity
Klopt ja, thanks!quote:Op maandag 2 januari 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
psssssss VanDaal...volgens mij zit er een rare spelfout in je openingstxt. Moet het niet zijn.........
Blijf maar bij je huidige inzendingquote:Op maandag 2 januari 2006 15:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Deze is prachtig, met die reflectie in het water.
Het contrast van deze vind ik echt heel mooi, die donkere lucht en dan dat zonnige huisje.
En de kleuren van deze zijn echt geweldig.
Maar lastig kiezen, ze zijn allemaal zo goed.
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijf maar bij je huidige inzendingDan maken wij vermoedelijk ook nog kans
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, er zijn al een hele hoop landschapfoto's dus misschien raakt men er op uitgekeken en is een portret (of een ander soort foto) wel weer een stuk specialer en origineler.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz heeft alle hoop al opgegeven nog een kansje te maken, er zitten hele mooie platen tussen en iets zegt me dat mensen eerder voor een mooi landschap stemmen dan een goede portretfoto.
Eh... prachtig.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Fielmich het volgende:
[afbeelding]
Commentaar is meer dan welkom!
Eigenlijk zijn de type foto's niet te vergelijkenquote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz heeft alle hoop al opgegeven nog een kansje te maken, er zitten hele mooie platen tussen en iets zegt me dat mensen eerder voor een mooi landschap stemmen dan een goede portretfoto.
Op zich een net portret, prima compo en lekker kleurrijk. Helaas heb je m direct geflitst, waardoor zowel de huid als de stof gaan glimmen en de foto nogal 'plat' wordt. En het niet kunnen zien van de mond ja, ik snap dat dat de bedoeling was heeft aan de ene kant iets mysterieus, maar geeft de foto ook iets onafs. Verder stoort het me dat de sluier te strak zit.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Fielmich het volgende:
[afbeelding]
Niet helemaal mee eens....quote:
je hebt wel een beetje gelijk, maar ik denk niet dat men de winnaar van vorig jaar erbij gaat halen om dan nu eens een ander soort foto te kiezen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef unreal het volgende:
Geweldige foto, alleen zal hij niet winnen (denk ik) omdat hij teveel wegheeft van de winnaar van vorig jaar (2004 nu al weer).
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoonweg mooiquote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Fielmich het volgende:
[afbeelding]
Niemand gaat echt meer naar vorig jaar kijkenquote:Op maandag 2 januari 2006 17:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou het jammer vinden als er heel erg wordt gekeken naar vorig jaar. Er zit een heel jaar tussen. Gewoon nu kijken wat je nu mooi vindt, en daar op stemmen.
Welke bedoel je? Ik zie er wel 66 van Subhuman?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:32 schreef Sandahdamastah het volgende:
Die foto van subhuman is extreem![]()
Hij ziet er wel erg gesoept uit hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef unreal het volgende:
Geweldige foto, alleen zal hij niet winnen (denk ik) omdat hij teveel wegheeft van de winnaar van vorig jaar (2004 nu al weer).
[afbeelding]
[afbeelding]
Die van vanDaalquote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij ziet er wel erg gesoept uit hoor.
perspectief?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:15 schreef k_man het volgende:
Ik lees net dattie niet gesoept is, maar ik vind 'm er erg onnatuurlijk uitzien.
Waarom dat is, is echter lastig aan te geven.
Sommige mensen bewerken hun foto voordat ze hem laten zien hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 18:31 schreef k_man het volgende:
Dat kan meespelen, maar er is wel meer geks aan die foto. De kleuren zijn me bijv ook net wat te intens in combinatie met die mist.
Woeiquote:Op maandag 2 januari 2006 21:41 schreef Jelleee het volgende:
Nja, ik vind juist portret of macro mooier dan een landschap..![]()
Zit ik al dat werk voor niets te doenquote:Op maandag 2 januari 2006 17:27 schreef PdeHoog het volgende:
Niemand gaat echt meer naar vorig jaar kijkenDan moet je nl. het overzicht van Offy ernaast gaan leggen en vermoedelijk hebben maar heel weinig fokkers zin om dat te gaan doen
Jouw foto is helemaal geen portret- of macrofotoquote:
hehe zo kijkt die vis iddquote:Op maandag 2 januari 2006 23:40 schreef Olio het volgende:
Offy die depressieve goudvis is geweldig.
Fotowedstrijd Mooiste Foto van 2005! [centraal topic]quote:Op maandag 2 januari 2006 23:41 schreef MmadviewW het volgende:
Tot wanneer kunnen we een foto insturen?
thanksquote:Op maandag 2 januari 2006 23:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Fotowedstrijd Mooiste Foto van 2005! [centraal topic]
Met heel veel geduld, 2 ikea-spotjes en een vel wit papierquote:Op maandag 2 januari 2006 23:30 schreef _moder8or_ het volgende:
Hoe heb jij die vissen zo gefotografeerd?
Dit onthoud ik hoor!quote:
Dankjewel!quote:Op maandag 2 januari 2006 23:40 schreef Olio het volgende:
Offy die depressieve goudvis is geweldig.
Dankjequote:Op maandag 2 januari 2006 23:58 schreef Offy het volgende:
[..]
Met heel veel geduld, 2 ikea-spotjes en een vel wit papierHier staat het hele verhaal
[..]
Dit onthou ik hoor!
[..]
Dankjewel!
Nu staat het dus 1-1, weet ik het nog niet
MmadviewW, ziet er goed uitDe kleurtjes is deze vind ik ook mooi!
Geloof het of niet, maar dit is de achtergrond. De tegels weerkaatsen de zon zo erg dat bij een beetje overbelichting je het high-key effect krijgt. De zon staat dus achter het meisje maar zeer hoog zodat je geen last van tegenlicht hebt. Eerlijk gezegd, is de foto een heel klein beetje bijgewerkt omdat er toch nog enkele "donkere" plekken te zien waren. Dit stelde echter niet zoveel voor. Op je vraag waarom een schuin standpunt. Schuin vind ik het beeld wat spannender.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:14 schreef Schanulleke het volgende:
De uitdrukking is mooi vastgelegd.
Waarom heb je ervoor gekozen haar wel centraal maar schuin in beeld te brengen?
Waar is de achtergrond? Het geeft een leuk effect hoor, maar komt tegelijk wat onnatuurlijk over.
Te breed..... ( als je 'm in wilt zenden )quote:
De zielige moet je doenquote:
2-3quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De zielige moet je doen. Krijgen mensen medelijden en dat werkt goed in de punten
.
Ik vind het een betere foto, misschien niet fototechnisch, maar qua uitdrukking. Een vis is al zo bekend met een mondje open, zo'n zielig mondje is origineel en heel erg zielig![]()
.
2-2 is het nu toch?
1 vind ik een beetje saai, als het een echt mens was geweest was hij denk ik (voor mij) een stuk beter geweest.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:17 schreef k_man het volgende:
Ik heb ook een selectie gemaakt van vier stuks. Wat vinden jullie?![]()
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Nope, dit is bij de haringvlietsluizenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:04 schreef coach4all het volgende:
[..]
Te breed..... ( als je 'm in wilt zenden )
Toevallig in de buurt van Zijpe of 't Zand?
Fotowedstrijd Mooiste Foto van 2005! [centraal topic]quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:41 schreef Bond het volgende:
(moet hij nog ene bepaald formaat hebben? deze zijn door de uploader lukraak verkleind de uiteindelijke zal ik dan het goede formaat geven)
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:43 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Fotowedstrijd Mooiste Foto van 2005! [centraal topic]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |