Ik vind ook de eerste het mooiste Ymkequote:Op zondag 1 januari 2006 19:10 schreef Ymke het volgende:
Bedankt Schanulleke , ik moet gewoon maar de knoop doorhakken , anders blijf ik twijvelen
twijfelen? hmz wat is het nou?
Ik weet het.. ik had een zwak momentquote:Op zondag 1 januari 2006 01:39 schreef k_man het volgende:
Zal ik dan eens een heul lelijke foto insturen?![]()
wat een lelijke grammatica fout - ben ik niet van je gewend
Straatjequote:Op maandag 2 januari 2006 00:06 schreef Elefes het volgende:
Ik twijfel nog tussen de volgende twee foto's:
[afbeelding]
Psssst...ik was de enige hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 11:48 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind het straatje ook mooier Elefes, ik zou alleen het contrast niet verder opvoeren zoals iedereen suggereert. De lucht is al uitgebeten wit, en je ziet nog net genoeg detail in de boom. Voer het contrast op en dat gaat verloren, en ik denk dat dat je foto geen goed doet.
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Psssst...ik was de enige hoorDie dat suggereerde
Het was al eerder gezegd, o.a. door Puckzzz eerder in dit topicquote:Op maandag 2 januari 2006 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Psssst...ik was de enige hoorDie dat suggereerde
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:07 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:07 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb Puckzzz het ook al een keer zien zeggen.
Wat een dromerig plaatjequote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
Ik zie dat mijn inzending inmiddels ook is toegevoegd
[afbeelding]
dr klopt iets niet in die lucht. Heb je wolken zitten klonen oid?ik word er scheel vanquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Wat een ongelooflijk mooie fotoquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon de vertekening is van een fish-eye lens die het zo onnatuurlijk doet overkomen.
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus aan de linkerkant terug op de foto.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
lijkt het net of hij met een lichte brush op een hele lage opacity wat 'mist' heeft toegevoegd.
Dan moet ik zeggen dat ik het een zeer geslaagde foto vindquote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.
[..]
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus terug op de foto.
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Dat klopt voor het grootste deel. Hij is niet gemaakt met een fish-eye, maar wel op 10mm. Daardoor krijg je het effect dat de lucht naar één punt toeloopt.
[..]
Nee, er is niks toegevoegd. Maar wat wel het geval was, is dat er wat dauw terecht was gekomen op de filter die voor de lens zat (ik had de lens even op de grond gelegd). Dat zie je dus terug op de foto.
Dat vermoeden had ik al. Goed gebruk van de fish eye btw, kunnen een hoop mensen nog wat van leren.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
[..]
.
Het is dus géén fish-eyequote:Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat vermoeden had ik al. Goed gebruk van de fish eye btw, kunnen een hoop mensen nog wat van leren.
Vandaar dat de molen er zo raar uitziet (m.b.t. persepctief).quote:Op maandag 2 januari 2006 14:15 schreef vanDaal het volgende:
OMG. vanDaal komt langsquote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef vanDaal het volgende:
[afbeelding]
Waar het hart van vol zit....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:29 schreef Vliegvrager het volgende:
zei ik fish-eye?Ik bedoelde groothoek natuurlijk
![]()
Ik hou het eerder op een gebrek aan kennis veroorzaakt door een gebrek aan belangstelling voor het betreffende type glaswerk. Bovendien heb ik net lampjes gekocht, dus geen geld meer voor glaasjes.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Waar het hart van vol zit....
Wanneer ga je er 1 kopen?
Daar heb ik ook een aantal mooiere gezien, naar mijn mening, die ook in 2005 geschoten waren.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik hou het eerder op een gebrek aan kennis veroorzaakt door een gebrek aan belangstelling voor het betreffende type glaswerk. Bovendien heb ik net lampjes gekocht, dus geen geld meer voor glaasjes.
En ik heb net even op VanDaal's site gekeken, en plaatjes gezien die ik nog wel mooier vind dan deze.
toch?quote:Below are a number of sites that I have made and of which I try to update with some regularity
Klopt ja, thanks!quote:Op maandag 2 januari 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
psssssss VanDaal...volgens mij zit er een rare spelfout in je openingstxt. Moet het niet zijn.........
Blijf maar bij je huidige inzendingquote:Op maandag 2 januari 2006 15:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Deze is prachtig, met die reflectie in het water.
Het contrast van deze vind ik echt heel mooi, die donkere lucht en dan dat zonnige huisje.
En de kleuren van deze zijn echt geweldig.
Maar lastig kiezen, ze zijn allemaal zo goed.
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijf maar bij je huidige inzendingDan maken wij vermoedelijk ook nog kans
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, er zijn al een hele hoop landschapfoto's dus misschien raakt men er op uitgekeken en is een portret (of een ander soort foto) wel weer een stuk specialer en origineler.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz heeft alle hoop al opgegeven nog een kansje te maken, er zitten hele mooie platen tussen en iets zegt me dat mensen eerder voor een mooi landschap stemmen dan een goede portretfoto.
Eh... prachtig.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Fielmich het volgende:
[afbeelding]
Commentaar is meer dan welkom!
Eigenlijk zijn de type foto's niet te vergelijkenquote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz heeft alle hoop al opgegeven nog een kansje te maken, er zitten hele mooie platen tussen en iets zegt me dat mensen eerder voor een mooi landschap stemmen dan een goede portretfoto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |