abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:41:00 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33360325
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr.Evil
    Dr.Evil 2
    miss_sly
    MrUber

Filmpjes van New York Fok users

matthijst

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII

http://forum.fok.nl/topic/776291

Download de nieuwe OP hier
  • Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_33360725
    Nou als je in New York City bent kun je ook naar The Metropolitan Museum gaan. Dat is zo'n ontzettend gaaf museum! Daar heb je echt van alles.
    Ook The National Museum of History is een aanrader!
    En als je er dan toch bent, kun je ook naar de winkel FAO Schwartz gaan. Dat is DE speelgoedwinkel (ook te zien geweest in Home Alone 2) en wat ze daar allemaal aan speelgoed hebben, absoluut niet normaal!
    Rockefeller Center blijft altijd een hele bezienswaardigheid, vooral met de kerst vanwege die hele grote kerstboom en schaatsbaan...

Ik was vorig jaar rond deze tijd in New York en heb dus ook een aantal keer The City opgezocht. Wat een be;levenis. En zo'n yellow cab.... dang die taxichauffeurs rijden echt mega gevaarlijk, maar het hoorde wel bij the experience!!!
    Tralalalaaa
    pi_33364939
    Mogge
    New Yorker in spe
    http://www.thefootballbox.nl
    pi_33365777
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 00:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik zoek al tijden een nummer ut m,n jeugd.
    Het gaat (denk ik) over newyork city.
    Het is zo een nummers waarvan je maar een heel klein fragment van hebt in je geheugen.
    Alleen de melodie (die je niet durft te neurien) en een regel van het refrein (die je niet kunt plaatsen)
    Dus google heeft ook niet zoveel zin.

Wat ik me nog herinner is dat ik deze en nog een ánder nummer (eagles - hotel california)
    doorelkaar haalde.
    Die nummer die ik zoek begint met: wouldn't you like to go óf down and out -in newyork city..
    En dan it's such a lovely place, its such a lovely place

*Maar dat laatste is van de eagles.. )
    Edit: ohnee, dat nummer komt niet uit de 80e jaren.
      zaterdag 24 december 2005 @ 18:06:41 #5
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33375741
    schaamteloze TVP

volgend jaar ws niet naar NY, hopelijk stage in Australië
    The line is a dot to you!
      zondag 25 december 2005 @ 11:49:18 #6
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_33391156
    NY is voor mij alweer een paar jaar terug.

aanrader vond ik de 3(?) dagen kaart voor de metro. Zonder gezeur de metro in.

Ook door slechtere wijken (Sp. Harlem) gelopen savonds maar nooit een onveilig gevoel gehad (itt NL grote steden..)
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_33393810
    Merry christmas vanuit New York!

Het is hier inmiddels ook 1e kerstdag, ongeveer een uurtje of 8. De temperaturen vallen ontzettend mee, het zal rond een graad of 8 zijn. Ik loop bijna meer met de jas half open dan helemaal dicht. Gisteren, zaterdag een rustige dag gehad, dag na aankomst. Ben begonnen op Times Square en zo gelopen naar 50th St, dan naar 6th Ave en die helemaal naar beneden gelopen naar 34th St bij Macy's en Herald Square. Daarna richting Central Park en een wandeling gemaakt naar de 86th St traverse en toen weer zuidwaarts richting 77th St om een bezoek te brengen aan het American Museum Of National History. Ik was tegen een uurtje of 6 weer terug in het hostel.

Hostel is super, hele leuke kamergenoten. We zitten totaal met 6 nederlanders op een kamer, beetje jammer eigenlijk, had gehoopt op wat meer internationaal volk. Dan zijn er nog 2 amerikanen en 2 japanners. Hostel heeft veel faciliteiten en ik zal hier ook zeker weer naar toe gaan als ik weer naar NY ga.

Vlucht was lang en ik was toen ik ging slapen ook bijna 43 uur op. Donderdag 08.30 opgestaan en 21.45 richting Schiphol. De nacht doorbrengen op Schiphol viel nog wel mee. 05.20 ingecheckt en 07.20 richting Kopenhagen. Vervolgens daar 3,5 uur gewacht en 12.20 richting NY. Die vlucht duurde naar mijn gevoel echt lang in vergelijking met de vlucht naar San Fransisco in 2003. We waren 5 minuten te laat vertrokken uit Kopenhagen en zouden een kwartier eerder aankomen maar uiteindelijk toch op schematijd aangekomen. Immigratie en douane duurde 1 uur 15 minuten, viel dus mee. Gelukkig ben ik niet gepakt met de stukjes kaas en worst in m'n tas.

17.45 was ik in het hostel, thank god dat de treinen weer rijden.

Tot zover. Greetz from NY!

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_33395261
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 13:59 schreef Jaguarized het volgende:
    Merry christmas vanuit New York!

Het is hier inmiddels ook 1e kerstdag, ongeveer een uurtje of 8. De temperaturen vallen ontzettend mee, het zal rond een graad of 8 zijn. Ik loop bijna meer met de jas half open dan helemaal dicht. Gisteren, zaterdag een rustige dag gehad, dag na aankomst. Ben begonnen op Times Square en zo gelopen naar 50th St, dan naar 6th Ave en die helemaal naar beneden gelopen naar 34th St bij Macy's en Herald Square. Daarna richting Central Park en een wandeling gemaakt naar de 86th St traverse en toen weer zuidwaarts richting 77th St om een bezoek te brengen aan het American Museum Of National History. Ik was tegen een uurtje of 6 weer terug in het hostel.

Hostel is super, hele leuke kamergenoten. We zitten totaal met 6 nederlanders op een kamer, beetje jammer eigenlijk, had gehoopt op wat meer internationaal volk. Dan zijn er nog 2 amerikanen en 2 japanners. Hostel heeft veel faciliteiten en ik zal hier ook zeker weer naar toe gaan als ik weer naar NY ga.

Vlucht was lang en ik was toen ik ging slapen ook bijna 43 uur op. Donderdag 08.30 opgestaan en 21.45 richting Schiphol. De nacht doorbrengen op Schiphol viel nog wel mee. 05.20 ingecheckt en 07.20 richting Kopenhagen. Vervolgens daar 3,5 uur gewacht en 12.20 richting NY. Die vlucht duurde naar mijn gevoel echt lang in vergelijking met de vlucht naar San Fransisco in 2003. We waren 5 minuten te laat vertrokken uit Kopenhagen en zouden een kwartier eerder aankomen maar uiteindelijk toch op schematijd aangekomen. Immigratie en douane duurde 1 uur 15 minuten, viel dus mee. Gelukkig ben ik niet gepakt met de stukjes kaas en worst in m'n tas.

17.45 was ik in het hostel, thank god dat de treinen weer rijden.

Tot zover. Greetz from NY!

Cool

Ga je nog skaten op de rink bij Rockefeller of Central Park?
    New Yorker in spe
      zondag 25 december 2005 @ 15:06:16 #9
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_33395426
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 00:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik zoek al tijden een nummer ut m,n jeugd.
    Het gaat (denk ik) over newyork city.
    Het is zo een nummers waarvan je maar een heel klein fragment van hebt in je geheugen.
    Alleen de melodie (die je niet durft te neurien) en een regel van het refrein (die je niet kunt plaatsen)
    Dus google heeft ook niet zoveel zin.

Wat ik me nog herinner is dat ik deze en nog een ánder nummer (eagles - hotel california)
    doorelkaar haalde.
    Die nummer die ik zoek begint met: wouldn't you like to go óf down and out -in newyork city..
    En dan it's such a lovely place, its such a lovely place

*Maar dat laatste is van de eagles.. )
    Bedoel je niet:
    quote:
    Once in your life you find her
    Someone thatt turns you heart around
    And next thing you know you're closing down the town
    Wake up and it's still with you
    Even though you left you went cross town
    Wondering to yourself, "Hey, what've I found?"

When you get caught between the moon and New York city
    I know it's crazy, but it's true
    If you get caught between the moon and New York city
    Best that you can do ......
    Best that you can do is fall in love

Arthur he does as he pleases
    All of his life, he's mastered choice
    Deep in his heart, he's just, he's just a boy
    Living his life one day at a time
    Showing himself a really good time
    Laughing about the way they want him to be

Best that you can do .....

The best that you can do .....
    ... misschien
    (want in dat geval kan ik je combi met The Eagles wel snappen)

Ow, dit is Christopher Cross dus
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_33396330
    Nog maar een paar daagjes Gisteren 'Max and the City' gekregen voor in het vliegtuig
    Victory is mine!!
    pi_33397534
    Have fun Jag.

Max and the city heb ik ook al een paar keer gelezen.
    pi_33397710
    Cool Jaguarized, hou ons op de hoogte Ik heb het boek Max & The City ook al een paar jaar en die gaat ook mee naar NY. Als alles meezit neem ik 'm dan met z'n handtekening erop weer mee terug naar Nederland.
    pi_33398427
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 14:58 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Cool

Ga je nog skaten op de rink bij Rockefeller of Central Park?
    Central Park is de entree voor de schaatsbaan iets van 12 dollar. Zal wel komen omdat het gesponsord wordt door Donald Trump. De baan bij Bryant Park is gratis meende ik en ook veel leuker om te bezoeken, er zijn er veel meer mensen en tevens is de omgeving ook een stuk leuker met alle kerststalletjes, van het ijs geschraapte sneeuw en gebouwen. Rockefeller Center ben ik gisteren voorbij gelopen, had de schaatsbaan en kerstboom niet zo snel kunnen vinden. Hoorde later van mijn roommate dat het precies in het midden van RC was. Ik wil wel nog even gaan kijken naar het observation point aldaar.

Vanochten om 08.30 verzameld in de lobby voor de Harlem tour. We waren met een groep van 20 en de volgens mij zwaar gereformeerde Evan ( ) liep met ons voor 2,5 uur door Harlem. We hebben gelopen van 103rd naar 125th via Morningside Heights, St Paul's Divine Cathedral (ofzo, iig de grootste cathedraal ter wereld in gothische stijl. Om 11 uur waren we van harte welkom bij de LaGree Baptism Church voor zo'n gospel-achtige dienst. Was erg bijzonder en indrukwekkend om mee te maken. Ik heb ook nog een paar minuten gefilmd toen een meisje begon te zingen, het klonk nergens naar... Jerney zou hebben gezegd: "Je hebt het niet, sorry". Dit duurde tot ongeveer 11.45 en toen zijn we met de hele ploeg weer richting het hostel gegaan.

Er zitten hier trouwens ontzettend veel leuke meisjes dus als je vrijgezel bent heb je plenty of keuze. Vanavond ga ik met 2 roommates naar King Kong in het Loews theater om 21.20 dus ergens midden in de nacht komen we wel weer terug.

Veel winkels hier zijn dicht vanwege kerst, zelfs gisteravond. Van gisteravond wisten we het niet. Mijn roommate Dave en ik waren toen naar de Subway gegaan voor een 12" sub met een flinke beker cola. Het broodje wordt hier 3-4 x zo dik belegd als in NL bij de Subway terwijl je relatief maar iets van 1 euro meer betaald dan in NL. Vanavond weer waarschijnlijk.

Voor vanmiddag nog geen planning, even kijken of het Intrepid en Sea-nogwat Museum open is of het Guggenheim.
    pi_33399336
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 18:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Subway gegaan voor een 12" sub met een flinke beker cola. Het broodje wordt hier 3-4 x zo dik belegd als in NL bij de Subway terwijl je relatief maar iets van 1 euro meer betaald dan in NL.
    Subway

Het zit gvd niet eens in Utrecht. De 12" foot long chicken sandwich
    New Yorker in spe
    pi_33399920
    Is het eigenlijk te doen om een weekje NYC te doen (zeg voorjaarsvakantie) voor weinig poen (<¤1000) ? of zou ik met dit budget / tijd beter ergens anders naar toe gaan?
      maandag 26 december 2005 @ 12:30:35 #16
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_33411481
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 20:36 schreef the_Napster het volgende:
    Is het eigenlijk te doen om een weekje NYC te doen (zeg voorjaarsvakantie) voor weinig poen (<¤1000) ? of zou ik met dit budget / tijd beter ergens anders naar toe gaan?
    makkelijk te doen, indien je in een hostel gaat zitten....

max 500 voor ticket
    ongeveer 30 euro voor een nacht in hostel en de rest voor eten en andere dingen
    pi_33414669
    En wat kan je dan zoal in een weekje doen daar in NYC (leeftijd 16-17)?
    pi_33415477
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 14:42 schreef the_Napster het volgende:
    En wat kan je dan zoal in een weekje doen daar in NYC (leeftijd 16-17)?
    OP gelezen?
    pi_33415896
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Dizzee het volgende:

[..]

OP gelezen?
    Waarschijnlijk niet.
      maandag 26 december 2005 @ 15:57:26 #20
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33416314
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:37 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet.
    Zeg, in welk hostel zitte gij precies dan?

Ik ga er dit jaar denk ik wel weer heen en een handig adresje is altijd welkom hč.
      maandag 26 december 2005 @ 16:00:37 #21
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_33416386
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:57 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ik ga er dit jaar denk ik wel weer heen en een handig adresje is altijd welkom hč.
    New York City part XXIV
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
      maandag 26 december 2005 @ 16:16:21 #22
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33416714
    quote:
    Ah, bedankt Dos.

Wat doe jij trouwens in dit topic? Binnenkort naar New York, of wat?
      maandag 26 december 2005 @ 16:55:02 #23
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_33417433
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 16:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ah, bedankt Dos.

er zijn idd wel plannen om volgend jaar ernaar toe te gaan.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    pi_33417951
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Dizzee het volgende:

[..]

OP gelezen?
    In de zin van of het iets langer of korter kan
      dinsdag 27 december 2005 @ 00:07:43 #25
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33427384
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 16:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ah, bedankt Dos.

uit jouw topic: http://www.amerika.nl/rei(...)ork%20city/stoom.htm

fantastisch verhaal
    pi_33431374
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:57 schreef BrauN het volgende:

[..]

Hostelling International New York. Absolute aanrader en Times Square is iets minder dan 20 minuten verwijderd.
    pi_33431440
    Gisteren (zondag) heb ik 's middags niet veel meer gedaan. Ik had in de planning om naar het Guggenheim te gaan maar die was dus wegens kerst gesloten. Net zoals zoveel attracties. Maar dat kan je verwachten met kerst he? Het heeft gistermiddag toch nog behoorlijk zitten hozen te hele middag, zonde van de middag maar goed. Ik heb me toch nog even buiten gewaagd en heb de metro gepakt richting het het Empire State Building. Niet voor het observation deck omdat dat natuurlijk helemaal niet veel aan is in de regen.

In het ESB ben ik naar de New York Skyride geweest. Dit was opgedeeld in een aantal onderdelen. Eerst kwam je in een soort van tunnel te staan waar een videpresentatie was van de top 10 van bezichtigingen in New York. Op de eerste plaats stond hoe anders kan het ook, het Empire State Building. Daarna kwam je in een ronde ruimte en ging je kijken naar een film over New York en 11 september en de heroes of New York bla bla patriottisme enz bla bla.... De laatste ruimte was een soort van flight simulator achtig iets. Je ging zitten in een rij en bevond je door middel van een soort van vliegend schip boven New York. Een virtuele piloot vloog je dan door New York en de stoelen/bankrij bewoog uiteraard mee. Het laatste gedeelte duurde iets van 15 minuten. Al met al vond ik deze attractie erg duur en als ik hem niet gratis had kunnen doen had ik het ook niet gedaan, je bent met een uurtje ongeveer weer buiten en 23.50$ lichter.

Hierna ben ik even naar de Walgreens in het ESB geweest om een blik ravioli te halen en wat kaartjes voor het thuisfront en wat fokkers. Vervolgens richting Starbucks voor een kop chocolademelk a 3.25$ ( ) en toen richting metro en weer terug richting hostel gegaan. Even mijn blik ravioli opgepeuzeld en wat gehangen in het hostel. 's Avonds maar weer naar Subway aangezien we geen zin hadden om ver te lopen en Subway right across the street is. Ik heb sinds ik in New York ben ook nog geen normale avondmaaltijd gehad.

's Avonds ben ik met 2 kamergenoten naar het Empire theater geweest in plaats van het Loews op 42nd Str om King Kong te gaan kijken. De film duurde effectief 2 uur en 45 minuten aangezien de film om 21.20 zou moeten beginnen en je eerst nog iets van 40 minuten voorstukjes, reclames en weet ik veel wat voor gedoe je nog krijgt. Mensen gingen zelfs klappen bij de aankondiging dat de mobiele telefoons uit moesten. De zaal was enorm groot, ik denk dat er ongeveer 800-900 man in ging, misschien wel meer. Geluid was ook erg goed en het scherm lekker groot, we zaten dan ook bijna bovenaan. Mensen hebben tijdens de film hele gesprekken, kijken continu op hun mobiele telefoons om te zien of ze nog nieuwe berichten hebben en klappen na elke spectaculaire scene en aan het eind van de film. Tevens is weggaan voordat de film afgelopen is ook heel normaal en wordt er gelachen om elk flauw grapje. Rond 00.50 stonden we weer buiten en liepen we door de stromende regen richting de metro. Tegen 02.00 lagen we in bed aangezien we onderweg nog wat andere kamergenoten tegenkwamen.

Vandaag 26 december ben ik met Dave, mijn Amerikaanse-Filippijnse roommate naar het Guggenheim geweest. Er was een interessante expostie over Rusland. Ik denk dat we er zo'n 1,5 uur zijn geweest aangezien we het toen wel gezien hadden. Daarna zijn we richting 59th Str met de metro gegaan en zijn we bij het Rockefeller Center gestopt om te kijken bij de ijsbaan en kerstboom. In de NBC store hebben we kaartjes gehaald voor de Rockefeller Center Tour en de NBC Studio Tour. Beide tours waren erg leuk en leerzaam. De NBC tour was meer leuk en de Rockefeller tour meer leerzaam aangezien ze je veel verteld over de geschiedenis, wandtekeningen en omgeving. De NBC tour was leuk aangezien je echte studio's ziet en ze je wat vertellen over de camera-technieken e.d. Na veel lopen stonden we stond een uur of 6 buiten en zijn we richting Times Square gelopen. Het was inmiddels ook al donker en op TS was het gigantisch druk, alsmede op 6th Ave.

Vanavond even bij de groceriestore wat te eten gehaald en rustig aan gedaan. Morgen wil ik naar Carnegie Hall, Ellis Island en de Statue Of Liberty als het een beetje mooi en helder weer is.

Nu zo nog even tv kijken en dan richting bed.

Ajuus!
      dinsdag 27 december 2005 @ 10:07:44 #28
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33432927
    Jaguarized, goed bezig. Maar inderdaad jammer van de regen, dat hoort natuurlijk niet in NYC met kerst.

In welke straat zit dat hostel van jou trouwens? Ik ben de lam om het op te zoeken.
    pi_33438608
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 10:07 schreef BrauN het volgende:
    Jaguarized, goed bezig. Maar inderdaad jammer van de regen, dat hoort natuurlijk niet in NYC met kerst.

In welke straat zit dat hostel van jou trouwens? Ik ben de lam om het op te zoeken.
    Hostel zit op de hoek van 103rd Str en Amsterdam Avenue. Ik zit 1 block van Broadway af en vandaar gaat de 1 local train richting het zuidelijkste puntje van Manhattan, South Ferry / Battery Park. De andere kant op is Central Park, dat is ongeveer 3 blocks en dan loop je door de Douglas Residences, een wijk met allemaal dezelfde hoge torenflats in een zeer schoon gebied.

Het is hier inmiddels 27 december, 08.00 's ochtends genietend van een bakje hazelnotenkoffie en wat broodjes met Amerikaanse kaas. :' ) Vandaag ga ik denk ik even naar Ellis Island en het Statue of Liberty, de eerste boot gaat om 09.00 maar die ga ik niet meer redden.

Beetje ruk aangezien de enige computer hiero met foto-upload-mogelijkheden is sinds gister out of order aangezien een of ander dom Koreaantje haar kaartje in de verkeerde lezer heeft geduwd, hij er nu niet meer uit kan en daardoor dat hele programma is gaan flippen. Dus ik heb nu nog 6 foto's voor Ellis Island ofzo. Verder zit ik er over na te denken over vandaag nog even de CNN Inside Time Warner Tour te doen en een ritje met een speedboat om Manhattan.

Het weer is weer redelijk goed btw, gisterochtend nog wat regen gehad maar vandaag en morgen zou het goed moeten zijn. Donderdag en vrijdag zou het weer gaan regenen.
      dinsdag 27 december 2005 @ 15:22:20 #30
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_33440890
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 05:25 schreef Jaguarized het volgende:

Hierna ben ik even naar de Walgreens in het ESB geweest om een blik ravioli te halen en wat kaartjes voor het thuisfront en wat fokkers.

Maar goed, klinkt wel leuk allemaal, alleen wel beetje cultureel
    Maar toch niet helemaal.
    pi_33457317
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 15:22 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Maar goed, klinkt wel leuk allemaal, alleen wel beetje cultureel
    Euh ja. Tis een beetje koud voor een duik in de rivier he?
      dinsdag 27 december 2005 @ 23:47:27 #32
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_33457352
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 23:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Euh ja. Tis een beetje koud voor een duik in de rivier he?
    Zeker, zeker. Heb je daar geen msn trouwens ofzo?
    Maar toch niet helemaal.
    pi_33457739
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 23:47 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Hij is hier op msn hoor
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
    pi_33471273
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 23:47 schreef Gizmore het volgende:

[..]

pi_33471770
    Mogge

Gister (dinsdag) was de dag enigszins anders gelopen dan gepland. Ik ben begonnen door te metro te pakken naar het zuidelijkste station van de lijn: South Ferry. Aldaar heb ik in het Castle wat niet meer is dan een ronde muur om een boekenwinkeltje een kaartje gehaald voor de ferry. Gelukkig hoefde ik daar niet in de rij te staan. Ik moest echter wel bij de security check in de rij staan en dat was een rij van ongeveer 500 meter die alleen maar langer werdt.

Na ongeveer 20 minuten daar in gestaan te hebben kon ik door de check en richting de boot. Het waaide inmiddels behoorlijk hard en het was ook niet echt warm. Ik was mijn sjaal vergeten en dat bleek niet echt slim te zijn. Later zelfs toen we gingen varen en dus op open water kwamen werd het alleen maar kouder. Na ongeveer een kwartiertje varen kwamen we aan op Liberty Island oftewel bij het Vrijheidsbeeld. Eenmaal aangekomen eerst maar een beker warme chocolademelk gehaald om enigszins op te warmen. Er waren mensen die serieus al om 09.45 aan de friet, hamburgers en hot dogs zaten. Dat kan ik 's ochtends dus echt niet naar binnen werken......

Je kan niet binnen in het beeld. Dat kan wel maar dan moet je aan land reserveren en dat kost ongeveer 2 dagen. Als je dus op vrijdag er in wil moet je op woensdag reserveren. Geen idee of er extra kosten voor zijn maar veel mensen wisten het niet en vonden het dan ook jammer dat je niet naar boven kon. Na de chocolademelk even naar het grote plein gelopen met een enorme vlag en een schitterende skyline van New York met een timeline van hoe de skyline is opgebouwd, dus wanneer er wat aan gebouwen stond en ook lieten ze zien wat er stond. Na dit plein even een rondje om het beeld gelopen, de nodige foto's gemaakt en weer richting de boot naar Ellis Island.

Ellis Island was erg leuk om te zien. Een 10 minuten durende film vertelt je alles over Ellis Island. Jammer dat de helft van het eiland is afgesloten anders zou je er een hele mooie en lange wandeling over kunnen maken. Oh en er lag vogelstront op het gras....maar sommige mensen zagen dat niet en liepen over dat gras enzo.

Na een tijdje op Ellis Island rondgehangen te hebben de boot teruggepakt naar Battery Park en de metro gepakt naar 42nd Str en Times Square. Vanaf daar gelopen naar de Hudson rivier.
    pi_33489817
    Vervolg van het verslag van 27 december.

Na 42nd Str helemaal afgelopen te hebben kwam ik uit bij de Hudson rivier alwaar de Circle Line Cruises vertrekken. Ik kan met mijn New York Pass gratis diverse boottochten maken. Ik wilde graag met de speedboot een tripje maken rond Manhattan maar om de een of andere vage reden reed die boot niet meer. Dan maar een stukje verder lopen naar het Intrepid Sea, Air and Space Museum. Dit is een groot vliegdekschip dat men heeft opgengesteld voor het publiek. Binnen in het schip kan je op het lower level rondwandelen en zien wat voor vliegtuigen er zoal gebruikt werden en vertelt men enigszins over de geschiedenis van de USS Intrepid. Tevens is er een film van 25 minuten en die heb ik natuurlijk gezien. Film was zeer interessant en indrukwekkend, de hele geschiedenis van de boot wordt verteld. Je kon ook nog in een soort van flight simulator maar dat heb ik niet gedaan aangezien dat weer 6$ extra kost. Jaja, je bent Nederlander of niet he? Je kreeg bij dit museum in plaats van een entreekaartje trouwens een bandje net als op diverse evenementen, zo'n bandje die je er alleen met grof geweld weer afkrijgt.

Naast de boot die aan de pier lag was er ook nog een Concorde, je weet wel, dat supersonische vliegtuig. Het is drie jaar geleden overgenomen van British Airways toen besloten was dat het niet meer ging vliegen. De motoren zijn er uitgehaald maar men heeft nog wel 1 motor bewaard. Je kan binnen in het vliegtuig kijken en van halverwege het vliegtuig naar de cockpit lopen. In dat stuk heeft men de stoelen beschermd door er een glazen/plasticen kap overheen te doen zodat je er nog niet in kan zitten. Cockpit zag er ook leuk uit, wat meer functies dan een 747. Vliegtuig op zich was kleiner dan ik had gedacht, had het groter verwacht.

Na een bezoek aan het Intrepid museum teruggelopen via 46th, 45th, 44th, 6Ave naar de metro en richting het hostel gegaan aangezien ik het weer behoorlijk begon te voelen in de voeten. Eenmaal in het hostel aangekomen even wat gerust en tegen 20.00 naar de supermarkt gegaan voor het avondeten: een halve kip en een ceasar salad. Onderweg bij Starbucks nog even een Frappuccino meegenomen.

Tijdens het eten zat er achter mij een ploegje Koreanen en voor mij een ploegje Fransen en Koreanen. Komt zo'n meisje van de voorste groep Koreanen naar de Fransen en vraagt waar ze vandaan kwamen omdat ze zo snel praten. Ze zeggen dat ze uit Frankrijk komen en vertellen wat ze gedaan hebben. De Fransen waren naar het Vrijheidsbeeld geweest, net als mij. Zegt de Koreaanse zo van: " Me too! Wow!" Dus ik zo automatisch: "Me three!" En als klap op de vuurpijl bleek het Koreaanse groepje achter mij ook naar het Vrijheidsbeeld te zijn geweest. Het Koreaanse meisje wordt helemaal gek en zegt: "Wow! That's so cool! We should have gone together!" Ja hoor, je weet ook echt wie waar heen gaat op een dag.

Het was inmiddels een uurtje of 10 en tijd om richting kamer te gaan en de 5 Nederlanders te bekijken hoe ze gingen inpakken en ik heb nog even een leuk gesprek gehad met " The guy from Boston" en de Filippijnse jongen uit California. Tevens hebben we ook zitten speculeren wat voor mensen we in onze kamer krijgen aangezien er 5 plekken van de 10 vrij zijn en het hostel volgeboekt zou zijn deze dagen.

Verslag van woensdag de 28ste komt nog wel enzo.

Toedels!
      donderdag 29 december 2005 @ 00:46:47 #37
    76871 fanneke
    Met heel m'n hart
    pi_33492180
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 23:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Vervolg van het verslag van 27 december.

Ik wilde graag met de speedboot een tripje maken rond Manhattan maar om de een of andere vage reden reed die boot niet meer.
    Misschien te veel water om te rijden?
    Bezochte-/geplande wedstrijden:
    (104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
    (105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
    (106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
    pi_33505553
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 00:46 schreef fanneke het volgende:

[..]

Misschien te veel water om te rijden?
    Vaarde dan.
      donderdag 29 december 2005 @ 14:50:21 #39
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33505679
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Vaarde dan.
    voer

heb je het nog steeds naar je zin daar? Is het een beetje goed weer intussen?
    pi_33505765
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:50 schreef kepler het volgende:

[..]

voer

heb je het nog steeds naar je zin daar? Is het een beetje goed weer intussen?
    Voer, ook goed.

Het regent inmiddels. En morgen zou het ook gaan regenen. En ik wilde nog wel naar Brooklyn vandaag.
      donderdag 29 december 2005 @ 14:57:20 #41
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33505914
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:52 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Voer, ook goed.

Het regent inmiddels. En morgen zou het ook gaan regenen. En ik wilde nog wel naar Brooklyn vandaag.
    het schijnt pas vanaf maandag weer droog te worden... tot wanneer ben je nog in NY?

En waar ben je nu aan het internetten?
    pi_33506141
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 14:57 schreef kepler het volgende:

[..]

het schijnt pas vanaf maandag weer droog te worden... tot wanneer ben je nog in NY?

En waar ben je nu aan het internetten?
    Ik zit nu in het hostel.

Ik ben er t/m zondag, dan vertrek ik weer.
      donderdag 29 december 2005 @ 15:05:33 #43
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33506177
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik zit nu in het hostel.

Ik ben er t/m zondag, dan vertrek ik weer.
    dan zou ik maar een paraplu kopen

ik ben er nu 3 keer geweest en ik heb tot nu toe 2 keer een regenbui meegemaakt Veel geluk gehad met het weer denk ik

Wat zijn je plannen nog verder? Op TS staan met oud&nieuw? Ga je nog naar een stand-up show? (niet naar de improv gaan!)
    pi_33506432
    Mogge

Gisterochtend rustig aan gedaan en rond een uurtje of 10 de metro gepakt naar Columbus Circle / 50th Str om een bezoekje te brengen aan CNN. Bij CNN was er de mogelijkheid om een Inside / Behind The Screens Tour te doen. Supervet natuurlijk en gratis dus dat kwam mooi uit. We kregen van alles te zien binnen, van de studio van Paula Zahn en Anderson Cooper tot de deur naar de reserve studio van Larry King. Uiteraard krijg je ook de nodige films te zien over de geschiedenis van CNN en vertelt men van alles en nog wat over het gebouw.

Aan het begin van de tour krijg je een CNN Press Pass die je mee mag nemen aan het eind. Ik had hem standaard al meegenomen, wist ik veel dat het gewoon legaal mocht. Onder het Time Warnee gebouw zit ook nog een lekkere supermarkt (Whole Foods) waar ik de lunch heb gehaald: een bagel en een pakje jus d'orange.

Vervolgens van 59th de metro gepakt naar 34th en vandaar gelopen naar Madison Sqaure Garden voor een all access tour. Volgens de gast achter het raam begon de tour om 13.00, dat was het dus inmiddels allang op mijn horloge maar ze bedoelden dus MSG tijd en dus duurde het nog 15 minuten. Volgens mij hadden ze zelf niet eens in de gaten dat de klok een kwartier achterliep.

De tour begon in het grote theater wat ruimte biedt voor ongeveer 5600 mensen. Men was net bezig meg mensen binnen laten voor de Peter Pan voorstelling die een half uurtje later zou beginnen. Niet veel van meegekregen. De gids vertelde veel informatie over MSG, de diverse ruimtes en er was genoeg ruimte voor vragen. Soms merkte je wel dat hij het al vaak had gedaan, dan werd er met een toon gesproken van dat ie het echt al vaak had verteld.

Ik vond de 5600-mensen-zaal redelijk groot om te zien. Toen gingen we naar de skyboxen, oftewel de suites. Bedrijven kunnen hier een ruimte afhuren en deze bieden ruimte aan ongeveer 22 mensen. De suites zijn helemaal bovenin het stadion. De suites bieden uitzicht op de Arena, de grote ruimte die we allemaal van tv kennen. Hier kan je ongeveer 20.000 mensen plaatsen. De vloer beneden was op het moment ene basketbalvloer aangezien er 's avonds een tournooi gespeeld zou worden door college basketball teams. Onder de basketbalvloer ligt de ijsvloer welke er constant ligt.

Na het bekijken van de suites gingen we een stukje naar beneden en kwamen we redelijk dicht bij de vloer. Iedereen vond het wel leuk. Hierna kwamen de lockers van de Knicks en Rangers aan bod. Geinig om te zien hoe groot de schoenen zijn.

De tour was beeindigd na ongeveer 1 uur 15 minuten en toen ben ik richting het ESB gegaan. Jammer dat er alleen een rij around the block stond. Nog even rondgelopen in Macy's en de Gap winkel en toen was het alwel tijd om richting hostel te gaan aangezien ik ook behoorlijk last kreeg van schrijnende plekken tussen mijn benen. (heb ik vaker bij lange afstanden )

's Avonds heb ik met roommate Dave de metro gepakt naar Times Square en hebben we van 40th Str naar 57th en terug naar 43rd Str gelopen om een restaurant te vinden met een all-you-can-eat-formula. Niet gevonden en dus zijn we geeindigd bij Sbarro voor lasagne.

In het hostel kwamen we een nieuwe kamergenoot tegen. Hij kwam uit Engeland. Hopelijk drinkt ie niet veel. Hij moest ook meteen weg dus geen gesprek mee kunnen voeren.

C u!

pi_33529543
    Heuj

Vandaag (29ste) was een behoorlijk natte dag. Ik had er niet op gerekend dat ik een paraplu nodig zou zijn in NY. Vanochtend na een lekker ontbijtje ( ) richting de metro genomen en op Times Square genomen. Transfer naar Grand Central genomen en de 6 trein naar Brooklyn Bridge. In een shop bij de BB eerst maar eens een paraplu gekocht om maar niet natter te worden. Gewapend met paraplu richting de BB gelopen, het water kwam inmiddels met bakken uit de lucht en ook de toppen waren niet te zien van de brug in verband met mist. De pedestrian walkway was afgesloten voor voetgangers, reden onbekend. Geen Brooklyn Bridge dus.

Dan maar een leuke wandeling gemaakt door Chinatown en me verbaast over de hoeveelheid rotzooi er verkocht wordt op straat en in de diverse winkeltjes. 9 van de 10 dingen denk ik echt bij: "Wat moet je er in godsnaam mee?". Wandeling was erg leuk en ik heb toch nog wel een aantal leuke dingen gezien maar er was niet veel van mijn gading bij. Ik heb uiteraard net als in San Francisco bij een lokale bakkerij voor 1,50 dollar een grote zak fortune cookies gekocht. Tevens heb ik voor morgen (30ste) het avondeten ingeslagen: makreel in tomatensaus en bolletjes. Tevens ook een pak sinasappelsap aangezien dat 55 cent goedkoper is dan bij het hostel in de supermarkt om de hoek.

Na Chinatown doorgelopen naar Little Italy en lekker staan ruiken aan de grote parmahammen en mijn vingers zitten aflikken bij de geur van de prosciutto-broodjes. Little Italy vond ik verder niet zo spannend eigenlijk, het was niet meer dan een stapel Italiaanse toko's bij elkaar. Er hing niet echt sfeer zoals in Chinatown. Via Spring Street helemaal doorgelopen door naar Soho, wat een leuke buurt is dat zeg! Gezellige winkeltjes, leuke mensen en een hele andere sfeer dan in de twee voorgaande buurten.

Na Soho de metro gepakt naar Times Square en in een souvenirswinkeltje een badge voor op m'n backpack gekocht. Bij dit winkeltje heb ik ook de t-shirts gezien met de metroletters er op. Niet gekeken naar de prijs en of ze m'n maat hebben. Ik weet btw niet eens welke US-maat ik moet hebben. Ze zagen er wel leuk op btw. Vervolgens naar Madame Tussaud's gelopen aangezien ik daar een afspraak had met mijn kamergenoot. Hij was zijn telefoon vergeten en had niet kunnen smsen dat hij al wat eerder was gegaan.

Na het zien van de voorbereidingen van New Years Eve op TS ben ik naar 72nd Str gegaan en heb daar nog even wat eten gekocht voor vanavond.

Vanavond heb ik samen met 2 kamergenoten een flinke wandeling gemaakt door Greenwich en ook Washington Square Park enzo. Erg leuk, waren ook veel mensen op straat enzo. We hebben de metro teruggepakt van 14th Str en 6th Ave en nog wat zitten praten met een Engelse gozer op de kamer. De nieuwe mensen in de kamer zijn 4 Engelsen uit Leicester die veel kabaal maakten op de gang om 02.30 en rustig waren in de kamer, afgezien van het springen van het bovenste bed op de grond.

Morgen is de Fok!Meet om 14.00 voor de Virgin Megastore op Times Square met Dr_Evil, ChrisJX en Nolius. Ik denk dat we even een Starbucksje gaan pakken enzo. Morgen ook de laatste dag dat ik m'n metrokaart kan gebruiken, de 7 daagse kaart is dan voor het laatst. Losse kaartjes zijn nu 1 dollar in plaats van 2 dollar als cadeautje van de MTA.

Ajuus en prettig weekend!
    pi_33529656
    China club
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 30 december 2005 @ 09:44:01 #47
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33530861
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 05:28 schreef fernando_redondo het volgende:
    China club
    Wat probeer je te zeggen?
    pi_33533312
    Dat dat een leuke tent is om uit te gaan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_33570114
    Meeting was leuk Morgen gaan we nog ff met z'n allen Top of the Rock doen

De groeten, m'n tijd is alweer op
    Victory is mine!!
    pi_33570962
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 03:21 schreef Dr_Evil het volgende:
    Meeting was leuk Morgen gaan we nog ff met z'n allen Top of the Rock doen

De groeten, m'n tijd is alweer op
    Soep al op?
      zondag 1 januari 2006 @ 15:19:11 #51
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33602565
    Ik lees nu al een aantal deeltjes met plezier deze topic mee. Ben een paar jaar geleden naar New York geweest, het leek me altijd al een GEWELDIGE stad, en het heeft werkelijk mijn hart gestolen. Het liefst zou ik zo vaak mogelijk er terug gaan, zal ook hard gaan proberen om een uitwisseling te krijgen met een universiteit daar (of in de buurt).

Anyway, ik sta op dit moment eigenlijk redelijk op het punt van een vlucht naar New York boeken met een vriend ven me. Na de leuke verhalen van Jaguarized lijkt het me sowieso leuk om een aantal dagen in zo`n hostel te vertoeven om misschien leuke mensen te leren kennen.

New York wordt iig weer geweldig, dat weet ik nu al. Aangezien ik al eerder ben geweest denk ik dat ik ongeveer 4 a 5 dagen nodig heb om m`n vriend alles te laten zien wat ik denk dat ie wil zien. Hoewel het me erg leuk klinkt van Jaguarized allemaal vertelt over die NBC tour enzo, dat is niet waarvoor ik naar New York kom. Dat soort dingen sla ik dus allemaal over denk ik.

Echter, ik zit nog met een kleine vraag. Is het mogelijk om met een dag of 2-3 extra ook Washington erbij te pakken? Het schijnt dat Washington verder niet zo heel bijzonder is en dat je er vrij snel bent uitgekeken, maar dat er toch aantal interessante dingen zijn. Daarnaast ligt het op een redelijk trein-bare afstand van New York ( ik gok een uurtje of 5-6 bommelen?). Ik weet dat deze topic over New York gaat (en anders maak ik er gewoon een extra topic voor), maar misschien zijn er toch mensen die een antwoord weten op deze vraag.

Alvast bedankt
    pi_33603342
    Washington ligt met de trein op zo'n 3 uur rijden van New York. (one-way) Volgens mij zijn 2 dagen wel genoeg. Eventueel kan je op de reis Philly nog meepakken. Retourtje kost je zo'n 100 a 120 dollar met de Amtrak, hangt een beetje vanaf welke trein je pakt.

Is de bus ook een optie? Duurt wat langer, maar is vele malen goedkoper. In je hotel/hostel liggen vaak wel van dat soort foldertjes.
    pi_33603398
    Misschien is 1 dag ook wel genoeg. Meer dan het Witte huis, Capitol, Arlington cemetery, Lincon, Vietnam en het Korean memorial is er toch niet.
    pi_33603517
    Philly schijnt idd ook wel erg leuk te zien voor ene paar dagen.
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zondag 1 januari 2006 @ 16:24:43 #55
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33603869
    je kan ook overwegen om een auto te huren, kan je idd philly ff bekijken en een beetje door Washington crossen
    pi_33604446
    quote:
    Op zondag 1 januari 2006 15:19 schreef RobinGQ het volgende:
    Echter, ik zit nog met een kleine vraag. Is het mogelijk om met een dag of 2-3 extra ook Washington erbij te pakken?
    Da's heel goed te doen. Het is ongeveer vier uur met de trein vanuit New York. En aan twee dagen heb je voldoende. Het is maar een kleine stad en alle bezienswaardigheden - op Arlington na - liggen bij elkaar. Je kan het Witte Huis in, maar daar moet je minimaal een maand (het liefst twee of drie) van tevoren aanvragen. Het Capitool is makkelijker te bezoeken; 's ochtends ff langs bij de ingang en dan krijg je een kaartje met daarop het tijdstip dat je tour begint. Als je alle Smithsonian musea wil bezoeken (en die zijn abosluut de moeite waard en nog gratis ook), moet je er nog een dagje aan vastplakken.
    pi_33605868
    Gelukkig nieuwjaar vanaf een internet cafe op Times Square The ball was aardig, maar wat een kou, en wat een vervelende bedoeling om daar al die uren te moeten staan
    Victory is mine!!
      zondag 1 januari 2006 @ 19:14:00 #58
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33607301
    Dat internetcafé zit toch in 42nd Street?
    pi_33607453
    quote:
    Op zondag 1 januari 2006 15:19 schreef RobinGQ het volgende:
    Echter, ik zit nog met een kleine vraag. Is het mogelijk om met een dag of 2-3 extra ook Washington erbij te pakken? Het schijnt dat Washington verder niet zo heel bijzonder is en dat je er vrij snel bent uitgekeken, maar dat er toch aantal interessante dingen zijn. Daarnaast ligt het op een redelijk trein-bare afstand van New York ( ik gok een uurtje of 5-6 bommelen?). Ik weet dat deze topic over New York gaat (en anders maak ik er gewoon een extra topic voor), maar misschien zijn er toch mensen die een antwoord weten op deze vraag.

Alvast bedankt
    Ik ga zelf in de zomer 18 dagen naar NYC, ik ga ook 3 dagen Washington DC bezoeken. Er is een speciale bustour van NYC naar Washington, een retourtje kost 35 dollar Daarvoor hoef je het natuurlijk niet te laten. De reis duurt ongeveer 4 to 5 uur. Die bus rijdt enkele keren per dag met ideale vertrek tijden. Om terug te komen is ook geen probleem, aangezien er ook vaak genoeg bussen terug gaan.

Linkje:
    http://www.2000coach.com/
      zondag 1 januari 2006 @ 23:01:07 #60
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33612841
    Philly komt wel weer een andere keer Daarnaast ben ik 19 jaar oud en heb ik pas vanaf volgende week m`n rijbewijs *hoop-hoop-hoop*, dus auto huren zit er niet in.

Ben wel heel blij dat het binnen de mogelijkheden ligt in ieder geval. Ik wil Razer ook even speciaal bedanken voor die bus-tour, want dat scheelt me weer een bom duiten.

Heeft iemand enig idee hoe het met het weer zit, begin februari? Ik kan me namelijk herinneren dat toen ik vorig jaar in LA zat rond die tijd, dat ik toen elk moment op de tv langs zag komen dat het in New York zulk vreselijk weer was (sneeuw-tijd). Kan iemand dit bevestigen? Wat ik me ook afvraag is of ik dan moet verwachten dat ik geen enkele zonnige dag tegenkom of valt dat allemaal wel mee?
      maandag 2 januari 2006 @ 11:44:48 #61
    71513 _Liquid_
    Pimp maintenance
    pi_33620588
    Wil met mijn vriendin naar New York in januari of februari, hoelang weet ik nog niet.

Nu wil ik al eigenlijk zolang ik mij kan heugen naar NewYork, iets trekt mij hieraan.. dus wil graag veel doen/zien/beleven.

Wat is een goede keuze.. wachten tot het mooier weer is (de zomer/lente) of is het daar nu ook leuk
    Wat is een aan te raden tijdsduur om daar te verblijven, 1 week lijkt me te kort. 2 weken dan?..

Hoeveel kost het gemiddeld daar, ik heb wat stuff opgezocht en de hotels zien er niet heel goedkoop uit.. nu is dat niet zo een probleem maar wat ben je gemiddeld kwijt voor een weekje new york (zonder vliegticket prijs).

Nja.. iig bedankt als iemand de moeite neemt ál deze vragen te beantwoorden
    :r Patty Brard :r
      maandag 2 januari 2006 @ 14:19:50 #62
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33624857
    leuk om je verhalen te lezen Jag. And hook up with some NYC chick allright?

Ben benieuwd hoe TOTR jullie zal bevallen... En vergeet ook niet met de watertaxi naar port imperial NJ te gaan, heb je super uitzicht op manhattan. Of ga naar hunters point queens...
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_33625503
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 11:44 schreef _Liquid_ het volgende:
    Wil met mijn vriendin naar New York in januari of februari, hoelang weet ik nog niet.

Nu wil ik al eigenlijk zolang ik mij kan heugen naar NewYork, iets trekt mij hieraan.. dus wil graag veel doen/zien/beleven.

Wat is een goede keuze.. wachten tot het mooier weer is (de zomer/lente) of is het daar nu ook leuk
    Wat is een aan te raden tijdsduur om daar te verblijven, 1 week lijkt me te kort. 2 weken dan?..

Hoeveel kost het gemiddeld daar, ik heb wat stuff opgezocht en de hotels zien er niet heel goedkoop uit.. nu is dat niet zo een probleem maar wat ben je gemiddeld kwijt voor een weekje new york (zonder vliegticket prijs).

Nja.. iig bedankt als iemand de moeite neemt ál deze vragen te beantwoorden
    1. Lente is natuurlijk beter weer, maar februari zal ook wel te doen zijn. Ze zeggen altijd dat de lente de beste tijd is om NY te bezoeken omdat het in de zomer erg warm en benauwd kan zijn.
    2. 10 dagen lijkt me perfecte lengte om alle leuke dingen te bezoeken en dan blijft het nog betaalbaar ook.
    3. Ik ben aan een week NY zonder ticket ongeveer 600/700 euro kwijt geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Razer op 02-01-2006 14:46:36 ]
    pi_33626539
    En weer terug op Nederlandse bodem!
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 14:19 schreef The.PhantoM het volgende:
    leuk om je verhalen te lezen Jag. And hook up with some NYC chick allright?

Ben benieuwd hoe TOTR jullie zal bevallen... En vergeet ook niet met de watertaxi naar port imperial NJ te gaan, heb je super uitzicht op manhattan. Of ga naar hunters point queens...
    Met chicks in NYC wilde het maar niet lukken. TOTR komt nog een verslagje van.
    quote:
    Op zondag 1 januari 2006 19:14 schreef Douwe het volgende:
    Dat internetcafé zit toch in 42nd Street?
    Ja, bij Madame Tussaud's, op datzelfde stukje. Een uur internetten voor 4 dollar.
    pi_33629301

pi_33629677
    Binnen kort foto verslagje Jaguarized?
    pi_33630002
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 16:29 schreef Jaguarized het volgende:

[afbeelding]
    New Yorker in spe
    pi_33630123
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 16:29 schreef Jaguarized het volgende:

[afbeelding]
    pi_33630324
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef Razer het volgende:
    Binnen kort foto verslagje Jaguarized?
    Verslag van 30 + 31 december en 1 + 2 januari komt nog.
    pi_33632645
    Die eeuwige Star-sucks vereering. Geloof me nou, ga maar een tijdlang bij die toko langs en het komt je snel de oren uit. Ik was het binnen een maand zat, ze hebben gewoon slechte koffie en alle gekke drankjes zijn tering zoet, niet te harden.

Maar goed, verder ben ik aan het aftellen begonnen, ik moet 17 juli in NY zijn. Hopelijk studeer ik lekker op tijd af en vertrek ik een weekje eerder...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_33634310
    Ach ja, ieder zo z'n mening he.
    pi_33635298
    zware koffie bij de starbucks is goed te doen, vooral als de koffie van de week sterk is

rest is idd veel te zoet
    pi_33641517
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 19:16 schreef Jaguarized het volgende:
    Ach ja, ieder zo z'n mening he.
    Dat begrijp ik. Het gaat mij meer over het feit dat iedereen er een beetje in door slaat. Het is een leuke gadget, maar ook niet meer dan dat. Hun spullen zijn van vrij slechte kwaliteit, maar dat wordt altijd geromantiseerd tot in den treure. Maar goed, zoals ik zei, probeer er eens elke dag een bakkie te halen en je bent na een maandje genezen.
    pi_33644555
    Jag op Times Square

dinsdag 3 januari 2006 @ 00:23:47 #75
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33645487
    De flits werkt goed, ikn ieder geval

Is dit met O&N?
    pi_33645769
    Ja.
    pi_33654988
    quote:
    Op maandag 2 januari 2006 15:08 schreef Jaguarized het volgende:
    En weer terug op Nederlandse bodem!
    Hier ook weer

Kom op met die verslagen Jeroen
    Victory is mine!!
      dinsdag 3 januari 2006 @ 12:42:22 #78
    77477 Revolgeon
    Ik ben het maar..
    pi_33655603
    <-- newbie.. Lees al hele tjd fok maar zelden of nooit gereageerd.. Reden waarom ik dit nu toch doe:

Ik ben student en ben in t begin van April afgestudeerd. Omdat ik in september pas aan een nieuwe studie begin wil ik voor een maand of 3 in een Engelstalig land verblijven om zo mijn Engels te kunnen verbeteren. Dit wil ik doen d.m.v. het verblijven in het alledaagse leven van zo'n land. Kortom door te werken (in bijv. een hotel) om zo mijn verblijf wat te kunnen bekostigen. Ook NY is wat mij betreft een optie, echter heb ik begrepen dat di tlastiger is wat betreft werken?
    Zijn er hier NY'ers die misschien nog wel een idee hebben en/of mij kunnen helpen? Zou zeer geawaardeerd worden
    pi_33661658
    NYC is zeer lastig om te werken.
    pi_33665183
    Probeer anders een bemiddelingsbureau, Revolgeon. Kost je wat meer geld maar je hebt niet zo heel veel tijd meer om e.e.a zelf te regelen.

Edit: ohnee, het betreft geen stage. Dan word het idd wat lastiger.
    pi_33672378
    Zojuist even het saldo bekeken op internetbankieren...

Even een overzichtje met de kosten voor het tripje dat ik heb gemaakt. Gebaseerd op 1 persoon tijdens de gehele periode vanaf vertrek van huis tot dat ik weer thuis was, dus 22 december t/m 2 januari. Bedenk je dat de winkelprijzen die je ziet in NYC allemaal zonder de taxes zijn, je moet daar nog ongeveer 8,9% aan state tax e.d bij optellen om het eindtotaal te krijgen wat je bij de kassa krijgt.

Vlucht: 455,00 euro
    Hostel: 218,70 USD --> 187,62 euro (geen idee of de 0,15 transactiekosten bij in zitten, vast wel)
    Pinnen op Newark: 200,00 USD --> 172,62 euro (inclusief transactiekosten)
    Pinnen in NYC: 100,00 USD --> 87,13 euro (inclusief transactiekosten)
    Pinnen in NYC: 20,00 USD --> 19,42 euro (inclusief transactiekosten)

Totaal 921,79.

Credit card overzicht komt nog, zal 100,00 euro ongeveer zijn denk ik. Hostel was voor 9 nachten. Als je 187,62 dus deelt door 9 betaal je 20,85 euro per nacht. Dat is een zeer goede prijs. Je kan er ook voor kiezen om 50 euro per persoon per nacht te betalen en dan naast Madison Square Garden te zitten (Pennsylvania Hotel ) maar over de HI was ik zeer goed te spreken.
    pi_33673030
    valt me nog mee jag
    pi_33673235
    Ik heb het mijns inziens nog rustig aan gedaan terwijl ik wel heel veel gezien heb en 9 van de 10 deli's ook wel van binnen heb gezien. Als je wil kan je voor 5 dollar zowel ontbijten en dineren. Das dus 2,5 dollar per maaltijd.

Oh ik ben nog de New York Pass vergeten, ik denk 86 euro voor 7 dagen, zoek ik nog wel even op.
    pi_33675812
    Is dat de Italian van Subway?
    pi_33676103
    Ja
    Victory is mine!!
    pi_33676171
    12"?
    pi_33676299
    12 inch is echt too much
    pi_33676333
    Nee joh, das net zo veel als een 30cm hier.
    pi_33676352
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
    12"?
    Uiteraard, moest als avondeten dienen
    Victory is mine!!
      dinsdag 3 januari 2006 @ 22:59:26 #91
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33676392
    quote:
    Er zit steeds een uit de kluiten gewassen wit vlak over je foto's
    pi_33676421
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 22:58 schreef Jaguarized het volgende:
    Nee joh, das net zo veel als een 30cm hier.
    ja en dat vind ik dus too much
    pi_33676462
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 22:58 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Uiteraard, moest als avondeten dienen
    Zaterdag en zondag 25 + 26 december gedaan, twee keer de Tuna.
    pi_33676506
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 23:01 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zaterdag en zondag 25 + 26 december gedaan, twee keer de Tuna.
    en met name de tuna (en alle mayo-achtige bijbehorende substanties) is echt enorm machtig
    pi_33676550
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 23:02 schreef komrad het volgende:

[..]

en met name de tuna (en alle mayo-achtige bijbehorende substanties) is echt enorm machtig
    Guess what, ik heb hem ook nog laten doublen voor 1,5 dollar.
    pi_33676579
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 22:59 schreef Douwe het volgende:

[..]

Er zit steeds een uit de kluiten gewassen wit vlak over je foto's

En over machtig gesproken, ik had een stuk cheesecake bij Planet Hollywood.. Niet normaal meer
    Victory is mine!!
    pi_33676862
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 23:04 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

En over machtig gesproken, ik had een stuk cheesecake bij Planet Hollywood.. Niet normaal meer
    Volgens mij is Douwe druk bezig geweest met verven ofzo.
    pi_33677409
    Net even een minislokje genomen van de Frappuccino van Starbucks, fuck wat is ie lekker.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 23:32:35 #99
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33677644

Is dit normaal dan?
      dinsdag 3 januari 2006 @ 23:35:12 #100
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33677775
    Je moet ook geen Opera gebruiken.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 23:36:50 #101
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33677827
    Noem me een browser die beter is? Nou? Nou? Nou?

Juist, onmogelijk
      dinsdag 3 januari 2006 @ 23:43:47 #102
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33678103
    Firefox natuurlijk.
      woensdag 4 januari 2006 @ 13:00:56 #103
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33691016
    quote:
    ah ik zie ook dat je in Long Island city bent geweest. Nog een paar fotos gemaakt van de skyline vanaf die piers?
    pi_33694923
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ah ik zie ook dat je in Long Island city bent geweest. Nog een paar fotos gemaakt van de skyline vanaf die piers?
    Uitgestapt op Vernon Boulevard en naar die pier gelopen.
      woensdag 4 januari 2006 @ 15:56:06 #105
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33697036
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Uitgestapt op Vernon Boulevard en naar die pier gelopen.
    View is echt geweldig he
    pi_33697624
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:56 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

View is echt geweldig he
    Top, het werd al een beetje donker, tegen half 5 ongeveer. Mijn foto's zullen dus wel donker zijn enzo. Die van D_E zijn wel goed.
    pi_33698326
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Nog een paar fotos gemaakt van de skyline vanaf die piers?
    De donkerste panorama heb ik nu goed, maar de wat lichtere is helemaal scheef enzo
    Victory is mine!!
    pi_33698734
    http://img278.imageshack.us/my.php?image=midtownedit22uq.jpg

De plaats van de gebouwen in de foto is wat ongelukkig imo, maar ach
    Victory is mine!!
    pi_33698785
    Wat voor camera gebruiken jullie? Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe. Vader van mn vriendin heeft de Canon EOS 350D. Geil dingetje en maakt hele mooi foto's. Helaas ligt de prijs wel gelijk aan een retourtje NY + hostel.
    pi_33699465
    Olympus C150 2Mp. Ik kreeg hem gratis.

Nadeel is wel dat die EOS 350D enorm groot en log is. Zou je met een Olympus MJU 8Mp niet dezelfde resultaten krijgen? Scheelt ook de helft.

[ Bericht 39% gewijzigd door Jaguarized op 04-01-2006 17:14:54 ]
    pi_33699471
    Ik heb een Canon Powershot A85.. Voor mij als foto-leek zijnde haal ik daar best redelijke resultaten mee imo..
    Victory is mine!!
    pi_33699633
    Ik zal mijn foto's ook eens gaan renamen en uploaden.
      woensdag 4 januari 2006 @ 20:57:42 #113
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33707396
    Dizzee >> Koop een Panasonic FX7 of FX9. Superklein en superscherpe foto's. En kun je in de metro makkelijk in je zak steken.

Jag >> Schiet toch eens op
    pi_33707447
    Hij is aan het uploaden. Zit op de 27ste.
      woensdag 4 januari 2006 @ 21:01:48 #115
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_33707587
    Van de? 2383?
    pi_33707720
    Nee das de datum. Hij is nu precies op de helft. Nog 142 foto's ongeveer te gaan.
    pi_33711358
    Hey jongens

Ik ben ook een reisje aan het plannen naar NY, vertrek 27 of 28 april, tot 8 mei.
    Nu zit ik te kijken maar heel ver onder de 500 euro incl belastingen raak ik niet. Wat is jullie ervaring?
    Ik heb nu een directe vlucht vanaf brussel naar NY JFK gevonden voor 480. Lijkt me een mooie prijs.
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
    pi_33712116
    Ik heb vandaag mijn ticket gekocht. Was nog een heel gestress zeg! Ik had al dagen geleden een goeie aanbieding zien staan op vliegwinkel.nl, ¤400,- kost het incl. belasting en toeslagen voor 4 t/m 12 februari. Ik heb zelf een ticket gekocht met mn frequent flyer miles, maar een vriend van me wilde van die aanbieding gebruik maken. Wij met goede moed vanochtend naar die site om het ticket te kopen...was die aanbieding OPEENS niet meer beschikbaar (had 5 min. daarvoor nog gekeken). Wij vreselijk stressen de 5 minuten daarna, allerlei andere vluchten bekijken maar niks was zo goedkoop (en geld is best een big issue zegmaar)....reis dus al bijna opgegeven in die 5 minuten. Kijk ik 5 minuten later voor de zekerheid toch nog even op vliegwinkel....is de aanbieding er gelukkig weer! Thank god

Nouja, 4 t/m 12 feb. zit ik daar dus. Heb er vreselijk veel zin in!
      donderdag 5 januari 2006 @ 00:16:57 #119
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_33714775
    Mocht er nog iemand gaan eind van de maand:

There will be an exemption from State and certain local sales and use taxes for clothing and footwear, and items used to make or repair exempt clothing, during a one-week period beginning January 30, 2006 and ending February 5, 2006
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_33723013
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 23:16 schreef RobinGQ het volgende:
    Ik heb vandaag mijn ticket gekocht. Was nog een heel gestress zeg! Ik had al dagen geleden een goeie aanbieding zien staan op vliegwinkel.nl, ¤400,- kost het incl. belasting en toeslagen voor 4 t/m 12 februari. Ik heb zelf een ticket gekocht met mn frequent flyer miles, maar een vriend van me wilde van die aanbieding gebruik maken.

Nouja, 4 t/m 12 feb. zit ik daar dus. Heb er vreselijk veel zin in!
    Heb je je miles ingewisseld voor je ticket? Hoe gaat zoiets eigenlijk in z'n werk. Ik heb namelijk ook wat miles, iets van 15.000. Kan ik hier wat mee?
    pi_33723876
    Ik weet niet precies bij welke maatschappij je die punten hebt. De mijne waren van de KLM en had er zo`n 70000 en daar gingen 50.000 punten vanaf voor dit retourtje. Ben dus bang dat je niet genoeg hebt, maar misschien voor een enkele reis in Europa wel?
    pi_33725126
    Die punten zijn van Delta. Word dus nog even doorsparen. Vluchten binnen Europa zijn (met prijsvechters) over het algemeen toch niet duur.
    pi_33735662
    Voor 5000 heb je volgens mij een upgrade business class Frankfurt.
    pi_33736364
    New Years Eve incl. aftellen vanaf 20
    Victory is mine!!
    pi_33736613
    pi_33737201
    quote:
    Damn En ik maar denken dat ik er ondanks die veel te korte nachten nog best fris uitzag
    Victory is mine!!
    pi_33737272
    quote:

A la Elwin
    pi_33738482
    Jaguarized, je foto´s verdienen niet de schoonheidsprijs , maar ze geven wel een erg leuke impressie. Kan nu al helemaaal niet meer wachten!
    pi_33738694
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 18:59 schreef RobinGQ het volgende:
    Jaguarized, je foto´s verdienen niet de schoonheidsprijs , maar ze geven wel een erg leuke impressie. Kan nu al helemaaal niet meer wachten!
    Ik heb dan ook geen Canon EOS 350D he.
    pi_33738746
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 19:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb dan ook geen Canon EOS 350D he.
    En geen oog voor compositie?
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
    pi_33738759
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 19:06 schreef Thermo het volgende:

[..]

En geen oog voor compositie?
    Nee. Tis ook maar een 2MP camera.

En als je de foto's niets vindt kan je er altijd nog gewoon niet naar kijken natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jaguarized op 05-01-2006 19:12:07 ]
    pi_33739673
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 19:07 schreef Jaguarized het volgende:
    En als je de foto's niets vindt kan je er altijd nog gewoon niet naar kijken natuurlijk.
    Ik vind ze leuk hoor
    Victory is mine!!
      donderdag 5 januari 2006 @ 20:05:39 #134
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33740880
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:27 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

De donkerste panorama heb ik nu goed, maar de wat lichtere is helemaal scheef enzo
    Ik heb een tripod gebruikt voor de panorama's. Ten eerste zorgt dat ervoor dat je camera niet verticaal verschuift tijdens het maken van de foto's en ten tweede kan je een langere shutterspeed gebruiken waardoor de foto niet onderbelicht raakt.

@Dizzee, ik schiet met een Canon Digital Rebel aka 300D.
    pi_33740996
    Jah, het ging me iets te ver om met een tripod te gaan sjouwen.. Zo uit de losse hand vind ik het resultaat aardig..
    Victory is mine!!
    pi_33741136
    Zodra ik een keer een duurdere camera heb, zal ik mijn statief meenemen.
    pi_33745444
    Vrijdag 30 december + 31 december

Vrijdag 30 december stond 's middags in het teken van de meet en was er 's ochtends dus nog wat tijd om het een en ander te bezichtigen wat ik nog niet gezien had. Ik heb de metro gepakt zuidwaarts en uitgestapt op Rector Street. Rector Str ligt vlakbij het Financial District. Rector Str heb ik westwaarts gelopen totdat ik bij de Bank Of New York uitkwam, leuk gebouw, helaas vergeten een foto van te maken. Vervolgens links afgeslagen Broadway op en al snel kwam aan de linkerkant Trinity Church tevoorschijn. Trinity Church was ook te zien in de film National Treasure met Nicholas Cage. Even binnen in de kerk gekeken en de nodige kiekjes gemaakt, alsmede van buitenaf aangezien het best wel een apart gebouw is zo tussen al het hoogbouw in. St Paul's Chapel op 5th Avenue is net zo iets, ook midden tussen al het hoogbouw van Rockefeller Center zie je ineens een kerk opdoemen!

Op de kruising van Wall Str en Broadway waren veel mensen bezig met het verkopen van kitscherige 2006 rommel. Dingen die je dan op oudejaarsavond de hele avond op kan doen als je echt wil laten merken dat je 100% tourist bent. Niets voor mij, ik wilde ook niet eens weten wat het kostte, het zal in ieder geval niet goedkoop zijn. Zo probeert iedereen wat bij te verdienen. Tegenover de entree van de kerk begon Wall Street, de bekendste straat uit het Financial District en bij velen ook wel bekend voor de NYSE, oftewel de New York Stock Exchange, de Amerikaanse versie van de AEX. Elke entree was afgezet en er liepen op een aantal plekken bewakingsgastjes rond compleet met mutsen voor de mond, skibrillen op en wapens die waarschijnlijk of niet geladen zijn of met losse flodders geladen zijn. Het gebouw was leuk in kerstsfeer ingericht aan de buitenkant en op het plein voor het gebouw waren veel touristen foto's aan het maken en aan het filmen. Ook zag je af en toe wat van die stockbrokers rondlopen met allemaal een ander gekleurd jasje en badge van welk bedrijf ze zijn. Erg geinig.

Tegenover de NYSE was de Federal Hall met het beeld van George Washington. George Washington is ook te vinden op de dollarbiljetten. De Federall Hall stond helaas in de steigers. Dit is sinds december 2004, toen men is begonnen met renovatiewerkzaamheden. In 1842 was dit gebouw het eerste stadhuis van NYC en was hier de eerste zetel van het federale bestuur gevestigd aangezien NYC lang geleden eens de hoofdstad van de VS was. Rond 1862 werd het gebouw een filiaal van de Amerikaanse bank en was het de plek voor miljoenen dollars en tonnen aan goud en zilver. Dit duurde tot 1920 toen de Federal Reserve het elders ging onderbrengen, waarschijnlijk het nu bekende Fort Knox. Waarom George Washington? GW was de eerste president van de VS in 1789 en hier legde hij z'n eed af.

Na een tijdje om de Federal Hall te hebben rondgelopen ben ik weer teruggelopen naar Broadway en daar via Cedar Str richting Ground Zero te lopen. Op het eerste ogenblik viel de drukte me erg op. Veel mensen bleven minutenlang op 1 plek staan om de borden te lezen. Gelukkig lees ik wat sneller. De plek waar alle mensen stonden is niet meer dan een soort van balkon aan de kant van de weg. Jammer dat het balkon een meter of 20 richting de weg is verschoven zodat je nog minder van de bouwput ziet. Het is nogal teleustellend om te zien dat er na 4 jaar en 3 maanden nog steeds niets is gebeurd. Er zijn diverse plannen om de plek op te vullen, zoals een park en een nieuw hoog gebouw. Ik ben hier dan ook niet lang gebleven, ik denk een minuut of 20.

Op Van Cortlandt Str een metro gepakt naar 42nd Str en Times Square aangezien het alweer behoorlijk tijd was voor de meet. We hadden om 14.00 afgesproken voor de Virgin Megastore. Makkelijk te vinden, ik was er rond 13.50. Het was behoorlijk koud en het waaide stevig. Tegen 14.05 kwamen Nolius en ChrisJX, ik herkende de laatste al van de foto's. Kennisgemaakt en even binnen gewacht aangezien het buiten nogal koud was. Rond een uurtje of 14.20 kwamen Dr_Evil en reisgenoot aanhobbelen. Het was nogal druk op Times Square en hadden moeite om net als de rest van de mensen op de plek van bestemming te geraken, vanwege de drukte dus. De reisgenoot van Dr_Evil is ook een Fok!ker die we voor de veiligheid maar even Elwin noemen.

Na kennisgemaakt te hebben zijn we bij Sbarro (hoe kan het ook anders ) gaan eten aangezien sommigen nog niet gegeten hadden. Leuke gesprekken gevoerd onder het genot ( ) van een pizza slice. Iedereen had wel wat leuks te vertellen, ging het niet over de reis naar NYC toe, dan ging het wel over wie wat al beleefd had in The Big Apple. Tegen 15.15 hebben we onze weg gevonden naar de uitgang en zijn we nog richting Rockefeller Center gelopen om naar Top Of The Rock te gaan. Eenmaal aangekomen werd duidelijk dat de eerstvolgende tour om 16.45 zou zijn. Dit zouden Nolius en ChrisJX niet redden aangezien ze om 16.00 weer in het hostel op 107th Str wilden zijn. Dr_Evil, Elwin en mij leek het ook geen slim plan aangezien het op dat tijdstip ook al donker zou zijn. We hadden afgesproken om de volgende dag, zaterdag 31 december, om 10.00 in de main lobby van het Rockefeller Center, binnen tegenover de kerstboom, te verzamelen.

Dr_Evil, Elwin en ik wilden nog even naar het Yankee Stadium maar door mijn briljante, veel te kleine, metromap zijn we ietwat verkeerd gegaan met de metro en Dr_Evil was het helemaal zat met die metro. Besloten om de 7 trein richting Vernon Boulevard te nemen om de tip op de volgen van The.Phantom om wat foto's te schieten van de skyline van NYC by dawn.

Zaterdag, ik was er om 10.05. Niemand te zien, Dr_Evil en Elwin kwamen even later om de hoek lopen. C & N kwamen met reisgenoten tegen 10.20 aangezien ze de verkeerde metro hadden gepakt en je geen bereik hebt in die dingen. Er bleek nauwelijks tot geen rij voor Top Of The Rock te zijn. We hebben 3 minuten in de rij gestaan voor de kassa en 5 minuten om naar boven te kunnen. Ideaal! De lift was spectaculair, de panelen boven je waren transparant zodat je kon zien hoe snel je naar boven ging. Je ging van 2-3 naar de 67e verdieping in ongeveer 20 seconden, lekker snel dus. Bovenop TotR was het relatief rustig, het uitzicht was fenomenaal, je zag Central Park in z'n geheel en het ESB was recht voor je. Chrysler Building helaas minder goed zichtbaar doordat het Metlife gebouw in de weg stond. Ik vraag me af of je vanaf het ESB ook zo'n goed uitzicht zou hebben. Helemaal super! We hebben hier dan ook wel een tijdje doorgebracht.

Na TotR was het tijd om afscheid te nemen van C&N aangezien de reisgenoten van beiden al die tijd stonden te wachten. We vonden het allemaal gezellig en zouden mekaar op Fok wel weer treffen.

Samen met Elwin en Dr_Evil zijn we toen nog richting de Bronx gegaan om toch nog even te kijken in het Yankee Stadium. Alles zag er redelijk verlaten uit op de de giftshop na. Binnen bij de entree aan de zijkant toch kaartjes kunnen krijgen voor de tour. Vaag gedoe allemaal met camera's. Eerst camera inleveren, toen tas, toen tas weer terug, tas in bak leggen met kaartje, videocamera mocht niet mee, ook al zo iets doms. Dan weer camera ophalen, naar buiten, in de rij staan, je kon alleen contant betalen ( ) en 10 minuten wachten. Vervolgens naar boven lopen en 5 minuten in de kou wachten.... Naja, je moet er wat voor over hebben he? De tour begon eindelijk en we begonnen in de Press Box met een perfect uitzicht over het hele stadion. Onze weg ging verder naar benede naar het Clubhouse, oftewel de kleedkamer van de Yankees. De een na laatste stop was het veld, je mocht er niet op maar wel om heen lopen over het zand. Ook dikke prima. Na een kijkje tussen de monumenten te hebben genomen hadden we het wel weer gezien. Als aandenken kregen we nog een stoere sleutelhanger mee, zwaar gesponsord door Fujifilm.

Het was inmiddels al een uurtje of 4 en we besloten om allemaal richting hostel te gaan aangezien de avond op Times Square er aan zat te komen. Afscheid genomen en ik heb de 2 trein naar 59th Str genomen om nog op 72th Str het avondeten en ontbijt te halen voor slechts 4.30$ samen. Tussendoor hadden we met z'n 3-en nog een McDonalds gepakt, Dr_Evil en Elwin hadden nog niet ontbeten. Vandaar de gare gezichten op de foto. Bij de super kwamen we nog Frappuccino tegen. Die moest mee natuurlijk.

's Avonds was het dan tijd om richting Times Square te gaan. Tegen 18.30 stond ik er met mijn Filipijnse/Amerikaanse kamergenoot die ondertussen voor 1 nachtje naar Boston was gegaan. We hebben allebei tot 20.00 in een sectie tussen 49th en 50th op Broadway gestaan totdat hij last kreeg van koude voeten en terug ging naar het hostel. Ik ben er natuurlijk braaf blijven staan tot 24.00, hoe koud het ook was. Even voor 24.00 ging de bal naar beneden en begon iedereen af te tellen van 20 seconden. Gekkenhuis toen de bal eindelijk beneden was en iedereen uit z'n dak ging met elkaar gelukkig 2006 wensen. Ik denk dat er ongeveer een minuut of 5 vuurwerk te zien was, daarna was het qua zang en vuurwerk stil. Veel mensen gingen tegen 24.15 dan ook richting metro en de vakken werden opengegooid aangezien je wel uit je vak mocht voor 24.00 maar er dan niet weer in.

Om 24.30 ben ik ook weg gegaan aangezien het leger en leger werd en ik nog wel wat uurtjes wilde slapen. In het hostel nog een heel gesprek gevoerd met een Colombiaan die woonde in The O.C. en genoeg geld had verdiend dat hij de komende 1,5 jaar niet hoefde te werken. Yeah right, daarom zit je ook in een hostel zeker... Hij wilde zelfs nog naar Nederland komen om te werken en vond het helemaal geweldig hoe Nederland om ging met drugs, prostitutie, homohuwelijk en wat al niet meer....

Tegen 02.00 vond ik het mooi geweest en ben ik wezen slapen met de wekker op 09.00 gezet.
    pi_33748332
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:01 schreef Jaguarized het volgende:
    Olympus C150 2Mp. Ik kreeg hem gratis.

Nadeel is wel dat die EOS 350D enorm groot en log is. Zou je met een Olympus MJU 8Mp niet dezelfde resultaten krijgen? Scheelt ook de helft.
    Ik vind het juist fijner als de body wat groter is. Ligt prettiger in de hand en daardoor wat makkelijker te hanteren.
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 20:05 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

@Dizzee, ik schiet met een Canon Digital Rebel aka 300D.
    Zeer mooi dingetje is dat. Goede prijs ook heb ik me laten vertellen.

@Jag. Cool verslag.
    Net even je foto's bekeken. Wil graag weer terug.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 11:14:15 #139
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33758721
    Maat van me en ik willen dit jaar naar New York. Paar vraagjes:

- Wat is de beste periode om te gaan? Zelf dacht ik rond april / eind mei..
    - Hoe lang is het leuk om in NY te zijn? Gaat 2 weken te lang zijn?
    - Wat zouden jullie aanraden om "alles" te kunnen zien?
    - Hoe lang van tevoren moet je reserveren voor een honkbal / basketball wedstrijd? Kan dit online?
    - Wat ben je ongeveer kwijt voor een dag of 10 / 2 weken NY?
    - Beter om apart een ticket te kopen en hotel te reserveren of een pakket te nemen?

Thanks alvast
    pi_33759619
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 11:14 schreef Takemenow het volgende:
    Maat van me en ik willen dit jaar naar New York. Paar vraagjes:

- Wat is de beste periode om te gaan? Zelf dacht ik rond april / eind mei..
    - Hoe lang is het leuk om in NY te zijn? Gaat 2 weken te lang zijn?
    - Wat zouden jullie aanraden om "alles" te kunnen zien?
    - Hoe lang van tevoren moet je reserveren voor een honkbal / basketball wedstrijd? Kan dit online?
    - Wat ben je ongeveer kwijt voor een dag of 10 / 2 weken NY?
    - Beter om apart een ticket te kopen en hotel te reserveren of een pakket te nemen?

Thanks alvast
    - Dat is een mooie periode. Niet te warm, niet te koud.
    - 2 weken lijkt me idd wat te lang. Een week tot 10 dagen is voldoende.
    - New York City Pass. Afhankelijk van je intresses.
    - www.ticketmaster.com
    - Grofweg rond de 1000 tot 1500 euro per persoon als je rustig aan doet.
    - Mijn ervaring is dat apart vaak voordeliger is. Een pakket kan je nemen als je zo'n 4 dagen blijft.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 12:41:41 #141
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33761522
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef Dizzee het volgende:

[..]

- www.ticketmaster.com
    - Mijn ervaring is dat apart vaak voordeliger is. Een pakket kan je nemen als je zo'n 4 dagen blijft.
    Tnx voor je antwoord.
    Is die 1000 tot 1500 euro die je noemt voor een week of 10 dagen en is dat inclusief hotel en vliegticket?
      vrijdag 6 januari 2006 @ 14:49:24 #142
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33766067
    Na wat zoekwerk denk ik dat ik wel wat leuks gevonden heb:

Vlucht:

14/05 07:00 TP 639 Amsterdam Lisbon 08:50
    14/05 12:45 TP 103 Lisbon New York, Newark Intl ny 15:35
    22/05 18:15 TP 104 New York, Newark Intl ny Lisbon 06:00 (23/05)
    23/05 07:45 TP 658 Lisbon Amsterdam 11:35 (23/05)
    258,00 EUR + 75,46 EUR tax = 333,46 EUR

Prijs 1 volwassene : 258,00 EUR + 75,46 EUR tax = 333,46 EUR
    Security Tax 152,00 EUR
    Totale prijs ( 2 Volwassenen ) = 818,92 EUR

Hotel: (iemand hier ervaringen mee?)

PARK AVENUE HOTEL

Room Type Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    Standard
    ¤532.96 Total
    Week1 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤61.85 ¤61.85
    Week2 ¤56.00

Totaal ¤1351.88 / 2 = ¤675.94 p.p. En dat voor 9 dagen New York...
      vrijdag 6 januari 2006 @ 15:35:14 #143
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33767835
    Ik wil heel graag van je weten hoe je aan die hotelprijzen komt Zoek een beetje op google maar kom elke keer boven de ¤200,- per nacht uit
      vrijdag 6 januari 2006 @ 16:06:42 #144
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 16:16:08 #145
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33769484
    Ah tanx. Jammergenoeg is het niks voor mij, ik zit het liefst toch wel op Manhattan iig

Wij gaan zelf in The Wanderers Inn East (http://www.wanderersinn.com/east/index.asp). Zit vrij dicht bij Penn Station, zit dicht bij het Guggenheim, dicht bij de metro. We hebben een privé kamer voor 2 personen en dat voor $35,- per nacht p.p. ofzo. Heerlijk dus
      vrijdag 6 januari 2006 @ 19:28:25 #146
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33776021
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef Dizzee het volgende:

[..]

- www.ticketmaster.com
    New York Pass en City Pass zijn twee verschillende dingen. NYP is een pasje en CP een bonnenboekje.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 19:29:13 #147
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33776054
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef RobinGQ het volgende:
    Ah tanx. Jammergenoeg is het niks voor mij, ik zit het liefst toch wel op Manhattan iig

Wij gaan zelf in The Wanderers Inn East (http://www.wanderersinn.com/east/index.asp). Zit vrij dicht bij Penn Station, zit dicht bij het Guggenheim, dicht bij de metro. We hebben een privé kamer voor 2 personen en dat voor $35,- per nacht p.p. ofzo. Heerlijk dus
    Vlakbij Penn en Guggenheim? Weet je al wel dat die twee een redelijke afstand van elkaar verwijderd zijn? Guggenheim op 86St East en Penn op 34th West?
      vrijdag 6 januari 2006 @ 19:44:13 #148
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33776603
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 19:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Vlakbij Penn en Guggenheim? Weet je al wel dat die twee een redelijke afstand van elkaar verwijderd zijn? Guggenheim op 86St East en Penn op 34th West?
    Oeps, ik bedoelde ook Grand Central natuurlijk Maar zelfs dan nog klopt het niet, zie ik net Was blijkbaar in de war met iets anders, al kan ik niet helemaal bedenken wat het ook alweer was

Het schijnt iig een gezellig klein hostel te zijn Jammergenoeg ligt het nog altijd vrij ver van alles, maarja alle andere goeie hostels die dichter naar Times Square liggen zitten al lang en breed vol. Risico van zo laat een reis plannen natuurlijk.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 19:57:03 #149
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33777070
    Wanderers Inn East heb ik juist vermeden vanwege vele slechte verhalen.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:04:31 #150
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33777312
    Ben je niet in de war met West? Alle comments die ik er over heb gelezen (op hostels.com) waren juist laaiend positief. En ook op andere sites kon ik weinig negatieve ontdekken.

Als je een link weet naar die negatieve comments zou ik die graag lezen, want ik sta al vrij sceptisch tegenover hostels, omdat ik er totaal geen ervaring mee heb (ben een beetje te verwend opgevoed denk ik, nooit ergens anders geslapen op vakantie dan in een hotel of apartement). Wil wel dat alles in orde is...
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:06:28 #151
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33777376
    Dat zou ook kunnen, ik zal eens kijken.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:10:20 #152
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33777495
    Airbus Industrie A310-300 waar je mee vliegt ziet er btw angstvallig klein uit in het echt als je hem ziet landen.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:16:08 #153
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33777695
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 14:49 schreef Takemenow het volgende:
    Na wat zoekwerk denk ik dat ik wel wat leuks gevonden heb:

Vlucht:

14/05 07:00 TP 639 Amsterdam Lisbon 08:50
    14/05 12:45 TP 103 Lisbon New York, Newark Intl ny 15:35
    22/05 18:15 TP 104 New York, Newark Intl ny Lisbon 06:00 (23/05)
    23/05 07:45 TP 658 Lisbon Amsterdam 11:35 (23/05)
    258,00 EUR + 75,46 EUR tax = 333,46 EUR

Prijs 1 volwassene : 258,00 EUR + 75,46 EUR tax = 333,46 EUR
    Security Tax 152,00 EUR
    Totale prijs ( 2 Volwassenen ) = 818,92 EUR

Hotel: (iemand hier ervaringen mee?)

PARK AVENUE HOTEL

Room Type Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    Standard
    ¤532.96 Total
    Week1 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤56.00 ¤61.85 ¤61.85
    Week2 ¤56.00

Totaal ¤1351.88 / 2 = ¤675.94 p.p. En dat voor 9 dagen New York...
    Wat vinden jullie van deze prijs? En iemand ervaring met
    PARK AVENUE HOTEL?
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:18:10 #154
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33777755
    http://www.hostelz.com/display.php/2101+The+Wanderers+Inn

Hmm wisselt nogal, had een tijd terug (april) nog een andere site gevonden waar men ook niet echt te spreken was over East.

Prima prijs trouwens hoor.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:27:05 #155
    53057 RobinGQ
    Pechvögel
    pi_33778058
    Mja, vergeleken met de sites die ik zelf heb bekeken vind ik deze er toch een beetje meer shady uitzien, dus ik ga er maar vanuit dat het in orde is. Tuurlijk, er zijn altijd mensen die een hoop te zeiken hebben, maar zoals je zelf al zegt: het is gewoon een fantastische prijs, waarvoor je niet ál te veel moet verwachten.

Waar ik gewoon een beetje bang voor ben bij reguliere hostel-kamers waar je met 8 vreemden ligt ofzo, is dat je die mensen niet kent. Je weet niet hoe laat ze terug komen, je weet niet hoe luidruchtig ze zijn, je weet niet hoe vroeg ze opstaan, je weet eigenlijk ook niet of je ze kan vertrouwen met je spullen, enz. In de eerste instantie was ik er voor om jouw positieve comments maar te volgen en ook in Hostels International te gaan zitten, maar toen begon ik dus te twijfelen. Hoe heb jij dat ervaren, Jaguarized? (ik heb iig begrepen dat er geen spullen van je gestolen zijn, anders hadden we dat wel gelezen )
    pi_33778248
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:16 schreef Takemenow het volgende:
    En iemand ervaring met
    PARK AVENUE HOTEL?
    ff geGoogled en volgens mij is het dit hotel. Da's dus in New Jersey, aan de verkeerde kant van de Hudson.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:40:51 #157
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33778497
    Hmm... wel positieve recencies...
    pi_33778512
    Wij zaten vorige week in American Dream Hostel (168 East 24th). Goedkoop ($20 p.n./p.p.) en een eigen kamer met stapelbed. Enige probleem voor mij was dat het raam niet echt goed was afgewerkt (deel miste en daar was een stuk hout aangebracht waardoor de nodig kieren waren ontstaan) en je dus goed kon horen wat er op straat gebeurd. Maar lang leve de oordoppen wat dat betreft. Zou er volgende keer, voor dat geld voor zo weer naar toe gaan.
    Victory is mine!!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:43:31 #159
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33778562
    Kakkerlakken waren ook ineens weg?
    pi_33778652
    Ah ja, ik zag tijdens het douchen iets kruipen, maar dat had ook wel een torretje ofzo kunnen zijn
    Victory is mine!!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:47:14 #161
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33778686
    En ze hebben het ook weer helemaal gerenoveerd in een paar dagen?
    pi_33778711
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:40 schreef Takemenow het volgende:
    Hmm... wel positieve recencies...
    Ja en het is blijkbaar dichtbij Midtown:
    quote:
    We stayed there in November. Location is great, just 2 bus stops (10 min) from Manhattan ($2.00).
    quote:
    The next day we had to go to Jacob Javits Center on (655 West 34th Street). Walked to Port Imperial Ferry station (real close), $5 very nice ride across Hudson river and then walked 2 blocks to Javits Center. Can't beat it.
    Dit zou mij overtuigen:
    quote:
    it is located in the Spanish Section of Weehawken, Down Palisade you can get Cuban,Puerto Rican, Mexican food, Very good food, and this coming from a Mexican.
    pi_33778794
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:47 schreef Jaguarized het volgende:
    En ze hebben het ook weer helemaal gerenoveerd in een paar dagen?
    Weh?
    quote:
    all of the toilets were fairly unpleasant and the large hole in the wall between the shower and toilet on one floor meant that you could hear people going to the toilet right next to you - very unpleasant indeed!
    Dit was op onze floor.. Best jammer ja
    Victory is mine!!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:51:36 #164
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33778816
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:50 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Weh?
    [..]

Dit was op onze floor.. Best jammer ja
    Je zei dat alles kraakte en op het punt stond om in elkaar te vallen. "Het is dat het voor een paar nachtjes is."
    pi_33778907
    Ah ja, dat was het bed.. Als je je omdraaide maakt het wat lawaai.. Ging door merg en been

Mja, als ik dit zo lees allemaal was het helemaal zo best niet Maar goed 20 dollar p.n. en we zijn er alleen geweest om te slapen.. Zolang je een goede nacht kan draaien en je kan douchen enzo ben ik tevreden.. En al met al was het best geinig om mee te maken
    Victory is mine!!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 21:02:42 #166
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33779178
    20 dollar valt nog mee. ik heb iets minder dan 20 euro per nacht betaald.
    pi_33779474
    Maar dan zit in een dorm, wij hadden een private room
    quote:
    It is true, the carpets and windows leave much to be desired, but the basic comforts of a room were met. Yes, take some ear plugs and maybe a sleep aid, but how much time do you want to spend in your room when all of New York awaits you outside!!! Also, walking up the steep stairs is a challenge, but steep stairs are a way of life in NY from the subway to most restaurants.
    That's sums it up
    Victory is mine!!
      vrijdag 6 januari 2006 @ 21:13:43 #168
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33779572
    Klinkt als een echte Dream.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 11:59:31 #169
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33793753
    Zo, ik heb net ook mijn vlucht en het hostel geboekt! Vlieg op 17 April met de KLM naar JFK en op 24 April weer terug naar AMS. (kom 25 april aan)
    Hebben het Riverside Inn hostel geboekt en kost ons 55$ per nacht (2persoons, double bed), ga samen met mijn vriendinnetje.
    Ticket met de KLM (en 8000airmiles) was 405e inclusief! (goede prijs voor een directe vlucht naar JFK dunkt me)

Heb er zin in!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_33796510
    alvast veel succes public NME, maar dat zal wel lukken
    pi_33797498
    Nice
    pi_33797549
    Beste Fokkers,

mijn vriend en ik zijn afgelopen woensdag thuisgekomen van twee weken New York. Aangezien ik zelf ook graag hier lees wat anderen zien/doen/betalen/vinden, zal ik nu ook een verslagje geven. Ik doe het dag voor dag omdat het anders zo'n ellenlange lap tekst wordt.

Als iemand vragen heeft: feel free. Nu zit het nog allemaal vers in het geheugen :-)

We zijn op 22 december vertrokken vanaf Brussel. Het ticket was van SN Brussels maar de vlucht werd uitgevoerd door American Airlines. Tickets hadden we in februari al gekocht en toen 462 euro voor betaald inclusief alle taxes.

Mijn hostel-jaren liggen ver achter me en dus wilden we een beetje meer luxe. We hadden in februari een 4-sterren hotel gevonden voor een hele goede prijs omdat het zo ver van tevoren was. Helaas was dit hotel wel al volgeboekt voor 30 en 31 december. Dus hebben we ervoor gekozen om 8 nachten in dat 4-sterren hotel te doen (Intercontinental The Barclay, op 48th street en Lexington Ave) en dan voor de laatste vier nachten te verhuizen naar een ander deel van Manhattan (Hotel Beacon, Broadway en 75th street). Achteraf was dat een goede zet, want zo krijg je twee heel verschillende gedeeltes van de stad mee.
    Beide hotels waren zeer okay. Mooi, ruim genoeg, eigen badkamer, goede service en allebei op een steenworp afstand van een metrostation en met veel goedkope eetmogelijkheden naast de deur (van deli's tot diners). Hoetl Beacon heeft zelfs een keukentje in elke kamer met koelkast, kookplaat en magnetron.
    In totaal hebben we voor de 12 hotelovernachtingen 1964 euro betaald voor twee personen, dus 982 euro per persoon. Kost wat meer dan een hostel maar je hebt alle luxe en privacy die je maar kunt wensen. Ik zou het zo weer doen.
    pi_33797842
    Op 22 december kwamen rond het middaguur aan op JFK. We hebben daar ruim een uur in de rij gestaan voor paspoortcontrole, dus dat was wat minder. Vorige keer dat ik in NY was duurde het niet zo lang, maar dat was dan ook voor 9/11...
    Koffers opgehaald en met een taxi naar het hotel. De staking was nog bezig en het was dan ook poepiedruk op de weg. Anyway, om 15:00 uur stonden we in onze hotelkamer.

Even het thuisfront laten weten dat we goed geland waren en daarna naar Times Square gelopen. Volgens mij is dit wat elke toerist als eerste doet. Mijn vriend was nog nooit in New York geweest en keek zijn ogen uit. Even in de Toys 'R' Us geweest. Er stond daar binnen een reuzenrad en een Empire State Building van Lego, compleet met King Kong. Ook een levensgrote dinosaurus. Echt een leuk versierde winkel, zeker de moeite waard om even binnen te lopen.
    Na een paar uurtjes zijn we via Rockefeller Center teruggelopen naar ons hotel. De boom viel me wat tegen. iedereen doet er altijd zo over alsof het de mooiste boom ter wereld zou zijn. Eingelijk is het gewoon een grote denneboom met veel lampjes. Geen bollen, geen strikken, alleen lampjes. In het donker is hij wel mooi maar in het daglicht stelt hij weinig voor. Toch hangt er een fijne kerstsfeer rond de ijsbaan. Behalve die grote boom stonden er ook allemaal engelen, wapperden er mooie vlaggen in kesrtkleuren en stonden er levensgrote speelgoedsoldaatjes. Op die plek profde je echt dat zuikerzoete van de Amerikaanse kerst.

Avondeten bij een deli gehaald. Je hebt daar een warm en koud buffet. Je neemt een bakje en schept op wat je wil. Dan ga je naar de kassa en daar wordt het op gewicht afgerekend. Mesje en vorkje erbij en klaar. Je kunt het vaak bij zo'n deli meteen opeten of anders meenemen, wat je wil.
    We lagen die eerste avond op tijd in bed want we waren allebei bekaf.
    pi_33798007
    Toys 'R Us was inderdaad echt een briljant voorbeeld van een typisch Amerikaanse speelgoedwinkel, groots opgezet en helemaal af met het reuzenrad. Die boom bij RC had wél flikkerende lampjes die eens in de zoveel minuten een "show" weggaven. In het donker heb ik hem niet eens gezien.
    pi_33798299
    Tweede dag, 23 december, werden we om 4 uur 's nachts wakker. Damn, jetlag! En dat terwijl ik braaf heel veel water had gedronken tijdens en na de vlucht (nummer 1 wapen tegen jetlag: veel water drinken). Ach, we waren in New York dus geen probleem: om half zes 's ochtends zaten we aan het ontbijt bij de Starbucks op de hoek. Lang leve de 24-uurs economie. Ik wilde wel eens eggnogg provene waar je ze op tv altijd mee bezig ziet. Vond er niet veel aan. Mijn donut was wel onovertreffelijk. Geen wonder dat die Amerikanen allemaal zo dik zijn met al dat lekkers 24 uur per dag.
    Mijn vriend begint zijn dag altijd met een kop koffie, maar hij vond deze niet te zuipen (Christmas blend). Hij heeft nog een paar andere smaken geprobeerd en ook andere eettentjes, maar de Amerikaanse koffie vond hij maar slap en waterig.

Omdat we zo vroeg op waren, besloten we om het Empire State Building te bezoeken meteen als het om 9:30 open zou gaan. Dan staat er nog geen lange rij. Dus na het ontbijt zijn we richting ESB gewandeld, nog wat foto's gemaakt van de bibliotheek en Chrysler Building, en om 8 uur waren we al bij het ESB. Het was koud buiten dus besloten we binnen te wachten, maar toen we binnenkwamen konden we al helemaal doorlopen en meteen naar het observatiedek. Laat je dus niet foppen door openingstijden! Overal staat dat het pas om 9:30 open gaat, wij stonden om 8:15 uur boven! Ik weet natuurlijk niet of dat altijd zo is of dat we gewoon mazzel hadden, maar als je er bent en je bent vroeg wakker, is het het proberen waard. Een andere keer wilden we 's avonds nog ene keer naar boven gaan (in het donker is weer anders dan overdag en we konden toch gratis met onze New York Pass) maar toen mochten we om 22:00 uur al niet meer naar boven (terwijl de sluitingstijd 23:30 uur is). Reden was dat de rij die er nog stond al te lang was, dus er mocht niemand meer bij.

Na het observatory zijn we naar de tweede verdieping van het ESB gegaan waar de New York Skyride is. Jaguarized had het er ook al over dat die zijn geld niet waard is. Wij hadden hem ook gratis met de New York Pass, maar het valt inderdaad tegen. Het is kort, je ziet niets nieuws en dat waar het eigenlijk om gaat (de vluchtsimulator) is maar een amateuristisch en wiebelig gedoe. We kamen er duizelig uit. Geen 23 dollar voor neerleggen als je het mij vraagt!

's Middags zijn we naar Madame Tussaud's geweest. Zit ook bij de New York Pass, anders is de entree 30 dollar. Normaal ben ik niet zo'n fan van wassen beelden, maar toch vond ik dit leuk. Het is allemaal leuk ingedeeld. Bij de ingang kon je op de foto met een enorme Hulk, ook leuk. Er was ook een extraatje: the house of wax. Een soort kermis-achtig spookhuis idee waar dan een aantal enge beelden staan maar ook echte acteurs je opeens laten schrikken. Je moest daar apart voor bijbetalen (4 dollar geloof ik), maar je kunt het net zo goed overslaan. Je loopt er in 1 minuut doorheen en schrikt 3 keer, that's it.

Weer op tijd naar bed want die jetlag waren we nog niet helemaal kwijt.
    pi_33798454
    Madame Tussaud's had ik ook nog in de planning staan maar ook hier stond een te grote rij voor. De rij schoot ook niet op leek het wel. Ik was bij de Starbucks aan de overkant en heb het een half uurtje in de gaten gehouden. Dezelfde mensen stonden nog in de rij op vrijwel dezelfde plaats, ze waren misschien een meter verhuisd. Vind 30 dollar nog wel duur trouwens. Gelukkig dat ik hem gratis had kunnen doen met de NYP. Voor hoeveel dagen hadden jullie hem? Ook 7?
    pi_33798739
    Derde dag, 24 december.

Weer vroeg op en op tijd aan het ontbijt. Ik vond het ook erg mooi om te zien hoe het licht wordt in New York. Rustig op straat en langzaamaan komt alles weer tot leven. Om 7 uur 's ochtends zaten we op een uitgestorven Times Square bij de McDonald's te ontbijten. Er was echt bijna niemand op straat, wat ik niet verwacht had op TS.
    Na het ontbijt zijn we helemaal naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gegaan waar we de ferry naar Staten Island hebben genomen. Die tip had ik van iemand gekregen en ik kan het iedereen aanraden. Het is gratis en je hebt een schitterend uitzicht op Manhattan.

De rest van de dag hebben we wat gewinkeld. Overal natuurlijk volop kesrtsfeer met versieringen en muziek. Een beetje door lower Manhattan geslenterd. Aan hetbegin van de avond kwamen we bij St Paul's Chapel uit. Eigenlijk was ik van tevoren alleen geďnteresseerd in Trinity Church, en dan voornamelijk vanwege de film National Treasure. Van St. Paul's Chapel had ik me niet veel voorgesteld, maar het maakte wel een grote indruk op me. Het staat letterlijk aan de overkant van de straat van waar de Twin Towers hebben gestaan. Toen die naar beneden kwamen is er een enorme hoeveelheid puin alle kanten op geblazen, waardoor zelfs bomen afbraken. Maar op een of andere manier heeft dit kleine kapelletje het overleefd. Het kerkje staat er al eeuwen en heeft de grote brand van 1776 overleefd (die driekwart van New York platlegde) en 9/11. De inauguratie van George Washington vond er plaats en het is het oudste gebouwtje in Manhattan dat constant open isgeweest voor het publiek.
    Na de aanslagen kwamen reddingswerkers in St. Paul's Chapel binnen voor een warme maaltijd, een massage of om even uit te huilen. Als je er binnen staat proef je echt de geschiedenis. Het voelt er heel verdrietig maar heel hoopvol tegelijk. Erg apart.
    Wij waren er op kerstavond en er was een mis gaande. Er werd prachtig gezongen, overal kaarsen. Heel indrukwekkend. Het kerkje zelf is ook heel mooi, met zachtroze wanden, een lichtblauw plafond en witte bankjes en meubeltjes. Zeker een aanrader, ook al ben je niet kerkelijk. Het kerkhofje dat erbij ligt lijkt niet op zijn plaats tussen de hoge, moderne wolkenkrabbers maar dwingt zeker respect af. Alsof het zegt: I was here first and I'm not going anywhere.
    pi_33798778
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 14:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Madame Tussaud's had ik ook nog in de planning staan maar ook hier stond een te grote rij voor. De rij schoot ook niet op leek het wel. Ik was bij de Starbucks aan de overkant en heb het een half uurtje in de gaten gehouden. Dezelfde mensen stonden nog in de rij op vrijwel dezelfde plaats, ze waren misschien een meter verhuisd. Vind 30 dollar nog wel duur trouwens. Gelukkig dat ik hem gratis had kunnen doen met de NYP. Voor hoeveel dagen hadden jullie hem? Ook 7?
    Ja, we hadden hem ook voor 7 dagen. We hebben niet echt hoeven wachten bij Madame Tussaud's maar dat zal dan wel mazzel zijn geweest.
    pi_33798802
    Madame Tussauds ben ik ook nog even geweest. Tis dat het gratis was (ook NYC pass), maar vond het niet veel aan. Overigens geen wachtrij, kon zo doorlopen.
    pi_33799004
    Vierde dag, Christmas Day

's Ochtends eerst kadootjes uitgepakt, zoals het hoort in Amerika. Ik had voor mijn vriend wat lichtgewicht dingen meegenomen uit nederland, hij had daar wat voor mij gekocht. Ik had ook een klein kerstboompje meegenomen voor op de hotelkamer, dus het was heel gezellie.

We hadden een gospel brunch gereserveerd bij BB King's Blues Club. Ik wilde altijd al eens zo'n echte gospel horen maar om daarvoor nou 2 uur op een kerkbankje in Harlem te zitten. Dus nu hadden we de gospel met een buffet van southern food, perfecte combinatie. En ook helemaal niet zo duur: 45 dollar per persoon, en daarvoor het je het eten en een uur gospel. Het is elke zondag, maar je kunt het beste van tevoren reserveren bij ticketmaster. Was erg gezellig en lekker swingend.

Nog een beetje rondgeslenterd door Midtown en aan het eind van de middag heb ik even geschaatst op de Rink bij Rockefeller. Ik vond het geweldig. De plek, de sfeer, de Amerikanen om je heen. Als je niet op elk dubbeltje hoeft te kijken zou ik het zeker doen als je de kans krijgt. Het kost 25 dollar inclusief de huur van de schaatsen. Volgens mij mag je dan 2 uur schaatsen, maar zo lang heb ik niet volgemaakt. Het is telkens hetzelfde kleine rondje. Je moet ook echt niet gaan voor het schaatsen zelf maar meer voor het idee en de romantiek van DAAR schaatsen.
    pi_33799222
    De rink in Central Park was groter. Die in Bryant Park was gezelliger.
    pi_33799565
    Vijfde dag, 26 december.

's Ochtends op tijd naar Castle Clinton voor het Vrijheidsbeeld. Toen we er aankwamen werd omgeroepen dat er voorlopig geen ferries zouden varen vanwege de mist. Besloten om toch maar daar te wachten en dat was een goede beslissing, want een half uurtje later was de mist blijkbaar genoeg opgetrokken. Dat half uurtje wachten was nog leuk ook dankzij brutale eekhoorntjes die nergens bang voor zijn en zo uit je hand komen eten.

Om even terug te komen op een eerdere post van Jaguarized: je kunt wel in de sokkel van het Vijheidsbeeld naar boven. Daarvoor worden elke dag een bepaald aantal kaartjes uitgedeeld. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Jehoeft daar ook niet voor te betalen, is gewoon gratis voor de eerste mensen die zich melden. Wij hadden ook zo'n kaartje en het was leuk om de originele fakkel van het beeld te zien en te horen waarom die nu goud is. Hij was oorspronkelijk ook gewoon van koper, net als de rest van het beeld. Toen het beeld er eenmaal stond besloot met er een vuurtoren van te maken en daarom werden er allemaal gaten uitgezaagd en lampen in geplaatst. Het licht was echter zo zwak dat de schepen het nauwelijks konden zien. Vogels zagen het helaa wel en hun navigatie raakte erdoor in de war. Ze hebben er honderdern dode vogels uitgeplukt. Later is de fakkel dus vervangen door die die er nu op zit.
    Boven in de sokkel kun je rondlopen en kijk je lady Liberty zo onder de rok. Binnenin kun je door het plafond naar boven kijken en zie je het stalen skelet en de wenteltrap naar de kroon. Daar mag sinds de aanslagen niemand meer in, maar vroeger kon je door de raampjes in de kroon naar buiten kijken. Ik dacht vroeger altijd dat er een restaurant in de kraan was, maar dat moet wel onzin zijn want daar is het veel te klein voor.
    Ik vond het Vrijheidsbeeld mooi om van dichtbij te zien en ook indrukwekkend om je in te denken hoe mensen eeuw na eeuw de Hudson baai binnen kwamen varen en als eerste dat beeld zagen staan. Ik ben blij dat ik er geweest ben. Bij mijn vorige bezoek aan NY heb ik het moeten missen want dat was in september 2001 en toen was heel lower Manhattan afgesloten na de aanslagen.

's Middags een helicoptervlucht gemaakt. We hadden gereserveerd bij een bepaald bedrijf en toen we bij hun heliport aankwamen was er niemand. Er stond een mannetje van een ander bedrijfdie de eigenaar even belde. Hij kwam niet. Dus zo'n reservering is ook maar een wassen neus. Maar goed, dat mannetje was van de concurrentie en hun vlogen wel, dus wij met hem mee en alsnog een helicopter in. We hadden een vlucht van 10 minuten voor 111 dollar per persoon. Ik had nog nooit in een helicopter gezeten en vond het leuk om eens mee te maken, maar op zich kan ik het niet aanraden. Wat je ziet is eigenlijk niet veel meer dan wat je vanaf de ferries en bruggen ook ziet, alleen dan hoger. Zo'n helicopter trilt als een gek en we kwamen er misselijk uit. We waren blij dat we maar 10 minuten hadden genomen en geen 17 minuten. Het enige verschil met een langere vlucht is trouwens dat die naar het Shea Stadium vliegt (wat een eindje uit de buurt ligt). Als je geen sportfan bent en dat stadium niet hoeft te zien heb je aan 10 minuten zeker genoeg. Maar nogmaals: een echte aanrader vind ik het niet, zeker niet als je een strak budget hebt.

Wat wel een echte aanrader is, is de Brooklyn Bridge. Daar zijn we aan het begin van de avond heen geweest. Met de metro naar High Street in Brooklyn en dan over de brug heen naar Manhattan lopen. Wat een uitzicht! En heerlijk hoe het verkeer onder je doorraast.
    pi_33799619
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:01 schreef Jaguarized het volgende:
    De rink in Central Park was groter. Die in Bryant Park was gezelliger.
    Die in Central Park was inderdaad veel groter, en zag er ook gezellig uit. Daar wilde ik ook nog heen maar er stond een lange wachtrij. Bij Rockefeller kon je er zo op. Ik denk dat veel mensen vanwege de prijs wegblijven.

Hoe kun je nou weten welke gezelliger was als je niet bij Rockefeller bent geweest? Anyway, ik heb ervan genoten :-)
    pi_33799787
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:15 schreef KarinBee het volgende:

[..]

Die in Central Park was inderdaad veel groter, en zag er ook gezellig uit. Daar wilde ik ook nog heen maar er stond een lange wachtrij. Bij Rockefeller kon je er zo op. Ik denk dat veel mensen vanwege de prijs wegblijven.

Hoe kun je nou weten welke gezelliger was als je niet bij Rockefeller bent geweest? Anyway, ik heb ervan genoten :-)
    Heb ze alledrie gezien en vond om de een of andere reden Bryant Park gezelliger qua entourage e.d Rockefeller is natuurlijk klassiek!
    pi_33799833
    Dagje museums gedaan: eerst Ellis Island. Weer de eerste boot genomen (net als toen we naar het Vrijheidsbeeld gingen) en konden overal zo doorlopen. Het loont echt de moeite om vroeg op te staan, scheelt je veel aan wachten.

Ik vond Ellis Island erg mooi om eens te zien wat het verhaal achter al die immigranten was. Veel toeristen slaan het over maar dat moet je niet doen. Het is echt interessant. Zeker als je familie in Amerika hebt, dan kun je proberen hun sporen na te trekken. En je hoeft natuurlijk niet alles uitgebreid te lezen, jekunt er ook wat sneller doorheen gaan, maar overslaan is echt zonde. Zoals Jaguarized ook al zei heb je vanaf Ellis Island ook nog eens een prachtig uitzicht op Manhattan.

s middags naar het New York Police Museum geweest. Ook erg leuk, vooral als je even niet weet wat je moet doen of je hebt een beetje tijd over. Het is niet zo groot, maar toch leuk om te zien. Antieke handboeien, een echte cel en je kunt je eigen mug shot maken. Ook het een en ander over 9/11.

Mijn vriend wilde graag naar het Intrepid, Sea, Air & Space Museum. Ik ben niet zo thuis in de vliegtuigen en boten en kan er dan ook weinig over vertellen. Het is een vliegdekschip waar je doorheen kunt wandelen en ar staan allemaal vliegtuigen, helicopters en dat soort dingen. Veel schaalmodellen van schepen (incl. de Titanic). Voor kinderen is het denk ik wel leuk want die mogen overaal aanzitten (bootsimulator besturen bijvoorbeeld en er is een klimwand als maanlandschap).
    pi_33799970
    Keep em coming, leuk om te lezen
    pi_33799977
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:13 schreef KarinBee het volgende:
    Om even terug te komen op een eerdere post van Jaguarized: je kunt wel in de sokkel van het Vijheidsbeeld naar boven. Daarvoor worden elke dag een bepaald aantal kaartjes uitgedeeld. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Jehoeft daar ook niet voor te betalen, is gewoon gratis voor de eerste mensen die zich melden. Wij hadden ook zo'n kaartje en het was leuk om de originele fakkel van het beeld te zien en te horen waarom die nu goud is.

Maar waar deelden ze die kaartjes uit dan? Ik heb niemand gezien die dat deed, zowel in Battery Park als op Liberty Island. Bij die grote witte tent voor het sokkel stond een gast iedereen te vertellen dat je 2 dagen van tevoren moest reserveren..
    pi_33800381
    American Museum of Natural History viel mij wat tegen. Er is erg veel te zien, dat wel. Maar het heeft een wat muffige, oude uitstraling. Wat ik ook irritant vond was dat je met je toegangskaartje (16 dollar of gratis met de New York Pass) een aantal exposities net zo goed niet inkomt. Die moet je dan apart bijbetalen (zoals vlinderexpositie, eentje over Dino's en eentje over Darwin).
    Als je echt geďnteresseerd bent in natural history, dan zal het ongewtijfeld bij je in de smaak vallen. Trek er dan ook rustig een hele dag voor uit want het is mega groot. Wij zijn er 2 uur binnen geweest en hebben vooral Dino's en andere dieren bekeken, maar er zijn ook expo's over allerlei volkeren (wat mij niet zo boeit).

Een wandeling gemaakt door Central Park en toen een bezoek gebracht aan een van de, in mijn mening, verborgen juweeltjes van New York: Central Park Zoo. Okay, het is klein. Maar het is zo sfeervol en zo knus. De entree is ook maar 6 dollar (of gratis met de New York Pass), en zo goedkoop is nog maar weinig in New York. Je kunt de dieren echt goed bekijken, van dichtbij. Het ziet er allemaal netjes en gezellig uit. Echt leuk, zeker doen.

Nog even langs Bloomingdale's geweest. Hier viel mij ook weer op wat me bij Macy's en Barneys ook al opgevallen was: het stelt eigenlijk weinig voor. Ze zijn wereldberoemd maar eigenlijk zijn het maar simpele, oude warenhuizen met belachelijke prijzen (lees: 150 dollar voor een sjaal, 300 dollar voor een simpel truitje). En echt mooi zijn ze niet. Geef mij dan maar de Bijenkorf.

Daarna zijn we ergens heen geweest wat ik iedereen kan aanraden die nog een beetje kinderlijk is of in ieder geval wel eens zo'n bui heeft: Build-a-Bear.
    Misschien heb je het al bij Oprah gezeien: een plek waar je je eigen knuffel maakt. Je kiest een leeg hulsel, in de vorm van een beer, een giraf, een hond, een kat, een kikker, een sneeuwman, of wat je maar wil (ze hebben zelfs een roze poedel). Vervolgens wordt die naar jouw wens gevuld (dus slap of zo vol dat hij bijna knapt). Je neemt een hartje in je handen, doet een wens en stopt het hartje in je beer. Die wordt dan dichtgemaakt en dan kun je hem borstelen, kleertjes aandoen, een geluidboodschap erin doen, wat je maar wil. Je beer krijgt een naam en wordt geregistreerd, en je krijgt zelfs een geboortecertificaat mee. Het is zo ongelooflijk leuk om te doen, zeker voor kinderen, maar ik ben 29 en had nog sterretjes in mijn ogen! En de prijzen vallen best mee. De beren varieren van 10 tot 25 dollar en kwa kleertjes kun je zo gek doen als je zelf wil. Ik heb een onderbroekje van 5 dollar, truitje van 6 dollar, NYPD uniformpje van 15 dollar, schoentjes van 7 dollar, ochtendjas van 10 dollar.
    Echt een berengeboortehuis. Leuk om te zien en fantastisch om te doen. Ze zitten op 5th Avenue bij 46th street.
    pi_33800523
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Maar waar deelden ze die kaartjes uit dan? Ik heb niemand gezien die dat deed, zowel in Battery Park als op Liberty Island. Bij die grote witte tent voor het sokkel stond een gast iedereen te vertellen dat je 2 dagen van tevoren moest reserveren..
    De kaartjes om in de sokkel van het Vrijheidsbeeld te mogen worden uitgedeeld bij het kaartjes verkooppunt. Dus als je het kaartje voor de ferry koopt en je behoort tot de eerste weet-ik-hoeveel mensen, dan krijg je vanzelf zo'n kaartje erbij. Met de New York Pass is de ferry gratis en dan moet je je kaartje ophalen in de bookstore, die ernaast staat. Wij wisten dat niet dus ik meldde me eerst bij het verkooppunt. Die vrouw zei toen dat we in de bookstore moesten zijn maar gaf ons wel al zo'n kaartje erbij voor in het beeld.

Elke dag gaan er maar 2 groepen naar binnen, van naar ik schat zo'n 50 mensen. Dus de eerste honderd krijgen zo'n kaartje. Ze noemen die time passes, omdat er precies opstaat van hoe laat tot hoe laat je erin mag. Je kunt die time passes ook van te voren reserveren, maar het hoeft dus niet. Het gaat gewoon volgens op = op.
    pi_33800843
    Met de metro naar Coney Island. Uiteraard moet je daar in de zomer heen als het open is, nu was het maar een spook-kermis. Verlaten en koud. Zag er allemaal wat oud en ouderwets uit, maar dat zal ongetwijfeld de charme van Coney Island zijn.

Leuk om even aan de Atlantische Oceaan te staan.

Vervolgens drie meter verder naar het New York Aquarium. De entree is iets van 15 dollar of gratis met de New York Pass. Best leuk, maar eigenlijk zijn entreebegdrag niet waard. Ook hier weer geldt dat het klein is en best al wat oud. Dat is met veel dingen in Amerika en dus ook in New York; de echte gloriedagen van moderne mogendheid liggen een beetje achter ze, en het verval en de ouderdom begint zichtbaar te worden. Niet dat dat per se iets slechts is! Het geeft ook veel charme. Maar verwcaht niet zoiets als de SeaLife in Brugge, want dan zul je teleurgesteld zijn. In de zomer laten ze de walrussen en zeeleeuwen wellicht ook kunstjes doen, dat was nu niet.

Door Chinatown en Little Italy gewandeld. Je moet er van houden. Een hele eigen sfeer, al vind ik de beshrijvingen dat je denkt dat je in China bent wat ver gezocht. Er rijden nog altijd Yellow Cabs, er is nog overal Engels te lezen. Wat de koopwaar betreft is het eigenlijk bij elk winkeltje hetzelfde. Little Italy is helemaal gewoon een wijk met veel Italianen maar duidelijkin New York.
    Zeker even doen deze wijken maar ik zou ze niet in mijn New york top tien zetten.
    pi_33800989
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:41 schreef KarinBee het volgende:

[..]

De kaartjes om in de sokkel van het Vrijheidsbeeld te mogen worden uitgedeeld bij het kaartjes verkooppunt. Dus als je het kaartje voor de ferry koopt en je behoort tot de eerste weet-ik-hoeveel mensen, dan krijg je vanzelf zo'n kaartje erbij. Met de New York Pass is de ferry gratis en dan moet je je kaartje ophalen in de bookstore, die ernaast staat. Wij wisten dat niet dus ik meldde me eerst bij het verkooppunt. Die vrouw zei toen dat we in de bookstore moesten zijn maar gaf ons wel al zo'n kaartje erbij voor in het beeld.

Elke dag gaan er maar 2 groepen naar binnen, van naar ik schat zo'n 50 mensen. Dus de eerste honderd krijgen zo'n kaartje. Ze noemen die time passes, omdat er precies opstaat van hoe laat tot hoe laat je erin mag. Je kunt die time passes ook van te voren reserveren, maar het hoeft dus niet. Het gaat gewoon volgens op = op.
    Hmm jammer dat ze die er dan niet gewoon bij doen voor de mensen met een NYP. Zo mis je toch behoorlijk wat moois zo te lezen. Ik ben linea recta naar de bookstore gegaan, wist ik veel dat je een extra kaartje kon krijgen.
    pi_33801318
    Terug naar Union Square. Toen ik eerder in New York was en niet meer naar huis kon vanwege de aanslagen, ben ik met mijn vriendinnen door een New yorker meegenomen naar Union Square, waar toen een spontane rouw- en troostplaats was ontstaan. Een zee van kaarsjes en bloemen, zingende mensen, honderden tekeningen en foto's van vermisten. Dat was toen heel indrukwekkend, en daarom wilde ik er nu weer naar terug. Voor mij persoonlijk erg fijn, voor een ander gewoon een klein parkje waar je lekker kunt zitten en de eekhoorntjes kunt voeren.

Even langs het Flatiron Building, dat helaas in de steigers stond en dus minder mooi was dan normaal. Ook hier weer eekhoorntjes gevoerd in Madison Square Park.

Eten bij Hard Rock Café op Times Square. Echt een aanrader. Het is niet heel goedkoop maar ook niet overdreven duur. We zijn er twee keer geweest en waren een keer 45 en een keer 60 dollar kwijt voor 2 personen. Goeie sfeer, mooie tent en echt lekker eten! Spare ribs....mmmmmmmmmmmm. Ik heb ook hun Texas Chili gehad, heel lekker maar heel pittig. En de chicken club sandwich, waar je echt een complete maaltijd aan hebt. Drinken wordt gratis bijgevuld.

's Avonds naar de musical The Color Purple op Braodway. Bij een reis naar New York (zeker een wat langere) hoort nou eenmaal een Braodway musical. Thuis hadden we het plan gevat om bij de TKTS op Times Square of bij de South Street Seaport op de dag zelf kaartjes te kopen, omdat je dan voor half geld een kaartje kunt kopen en eigenlijk maakte het ons weinig uit welke musical het zou worden. Goed, wij dus om 2 uur naar Times Square want om 3 uur gaat die TKTS open. Stond er al een rij van zo'n honderd mensen! Met andere woorden: tegen de tijd dat je aan de beurt bent is er alleen nog rommel over en zijn de goeie shows uitverkocht. Ze hebben daar maar een beperkt aantal kaartjes van afzeggingen en dergelijke. Je kunt dus kiezen: of je staat daar uren in de rij en hebt misschien wat je wil voor de helft van de normale prijs, of je geeft iets meer uit en kiest wat je wil.
    Ik had gehoord dat er een nieuwe musical was: the Color Purple. Ik vond het boek en de film gewelidg en wilde die dus graag zien, dus op goed geluk proberen of er nog kaartjes te krijgen waren aan het theater zelf. Er waren nog kaartjes helemaal voorin in een box met "partial view", dus dat je een klein stukje van het podium niet kon zien. AChteraf viel dat erg mee en konden we alles perfect zien, we zaten bijna bij de acteurs op schoot. Kostte 111 dollar per kaartje, maar dat is nou eenmaal de prijs van een Broadway show en ik vond het het zeker waard. Als je echt goedkoper wil kun je ook een kaartje wat meer achteraan kopen, die waren er al vanaf 35 dollar.
    Mijn tip is in ieder geval: maak jezelf niet afhankelijk van TKTS. Je kunt je tijd beter besteden dan daar in de rij te staan. Ik denk dat wij mazzel hebben gehad dat we op zo'n korte termijn nog de kaartjes konden krijgen die we wilden, omdat het zo'n nieuwe musical is. Volgende keer bestel ik gewoon ruim vantevoren mijn kaartjes voor precies dat wat ik wil. Kost iets meer geld maar veel minder tijd!
    pi_33801543
    Leuk tot zover KB!
    pi_33801638
    Oudjaarsdag.

Naar het wereldberoemde Katz's Delicatessen voor een broodje. Kennen jullie de film When Harry met Sally, met Meg Ryan en Billy Chrystal? Als zij dat fake orgasme doet, dat is in deze tent. Ze bestaan al sinds 1888 en menig New Yorker zweert dat dit de lekkerste broodjeszaak ter wereld is. Het hangt er vol met foto's van beroemdheden die er zijn geweest, inclusief president Clinton. Het is er een beetje rumoerig en rommelig, maar wel op en top Amerikaans. Wat de broodjes betreft: ons broodje Tuna was niet echt bijzonder maar welokay, onze Turkey Sandwich was fantastisch. Man wat lekker! En een lading vlees! Daarbij vergeleken lijkt een Big Mac een snack. Erg leuk om eens te doen, maar weer niet goedkoop. Deze twee broodjes en een flesje water voor 25 dollar. Ze zitten op Houston street bij Ludlow street, dus goed te combineren met bijvoorbeeld SoHo of Chinatown.

Weer een hele lading pinda's gekocht om eekhoorntjes te voeren in Washington Square Park. Ik vind ze zo schattig! Ze komen echt uit je hand eten. Je moet wel gewoon pinda's in schil nemen. Zeker geen gezouten ofzo! In de supermakrkt heb je voor 2 dollar een hele zak.
    We vonden het wel sneu voor de duiven die ook honger hadden maar niks konden met die grote harde pinda's. Dus wij naar een dierenzaak en vragen naar duivenvoer. Ze keken ons aan alsof we gek waren. Voor New Yorkers zijn duiven ratten met vleugels en zeer ongewenst. Ze hadden dan ook geen duivenvoer, maar de beestjes bleken ook parkietenvoer te lusten en smulden er dankbaar van.

Om 15:00 uur naar Times Square voor de Ball Drop. Het was een chaos en er waren veel mensen iets te fanatiek naar mijn smaak wat duwen en schreeuwen betreft. Dat was nergens voor nodig want alles was in kleine vakken onderverdeeld. Ik ben wel wat gewend nadat ik 17 Michael Jackson concerten heb gezien met telkens 60.000 mensen publiek, en liet me dus niet gek maken. Na anderhalf uur in de natte sneeuw begon de nattigheid door al onze laagjes kleding heen te dringen en hielden we het voor gezien. Het was te koud en te chaotisch om hier nog 8 uur te blijven staan. Dus terug naar het hotel, lekker gedoucht, droge kleren aan, lekker eten en om 21:00 uur weer terug om vanuit een zijstraat toch de sfeer op Times Square te proeven.

HAPPY NEW YEAR!
    pi_33801898
    Waar stonden jullie eerst dan?
    pi_33801995
    Op nieuwjaarsdag eerst uitgeslapen en toen weer nootjes en vogelvoer gehaald en naar Central Park. Echt, doe jezelf een lol en ga met wat voer die beestjes voeren. Het is zooooo leuk. Het mag in Central Park eigenlijk niet maar wij hebben er 2 zakken pinda's en 2 zakken vogelvoer leeggegooid en niemand die er iets van zei. Er komen ook wat meer bijzondere vogels op het voer af, zoals een Blue Jaybird en een rode kardinaal. En hele hordes mussen en duiven. Voor een paar dollar heb je zo een hele middag lol!

Aan het eind van de middag naar Top of the Rocks, oftewel het observatiedek van Rockefeller Center. De entree is 16 dollar en die is het ook wel waard. Ze hebben er echt iets leuks van gemaakt. Zoals Jaguarized al zei kun je door het transparante plafond van de lift zien hoe snel je naar boven schiet.Ook krijg je tijdens het wachten filmpjes te zien over de geschiedenis van het gebouw en zijn er allerlei infoborden. Ook kun je over een smalle strook lopen waarbij er dan onder je voeten 3-D beelden zijn van hoe het is als je tijdens de bouw bovenop zo'n balk loopt.
    Boven staan glazen wanden zodat je niet naar beneden kunt vallen of springen, en dat vind ik mooier dat die hekken op het Empire State Building. Helemaal bovenop heb je vrij uitzicht en ik vind het zelfs mooier dan bovenop het Empire State Building, omdat je vanaf Rockefeller het Empire State Builing in je plaatje erbij hebt! Vanaf het Empire State Building kun je natuurlijk Rockefeller weer zien maar die is niet zo bijzonder op zich. Dus als je maar 1 van de 2 gaat doen, ga dan voor Top of the Rocks. Is ook nog eens goedkoper en de wachtrijen zijn er minder lang. Behalve als je helemaal fan bent vanhet Chrysler Building, die kun je weer beter zien vanaf het Empire.
    pi_33802045
    Wij betaalden de 31e nog 14 dollar + tax = 15.17.
    pi_33802073
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef Jaguarized het volgende:
    Waar stonden jullie eerst dan?
    Wij stonden eerst echt op het midden van Times Square, maar nog buiten de vakken, wnat die waren nog niet open. Maar we stonden dus bij een vak midden in the action. Op een gegeven moment kwam er muziek uit de luidsprekers vlakbij ons. Veel en veel te hard en we werden ook doornat van de sneeuw, dus daar wilde ik geen 8 uur meer blijven.

Uiteindelijk stonden we om middernacht op Broadway bij 52nd street. We konden nog net de zijkant van de bal zien maar er stonden ook overal grote schermen zodat je toch kon zien wat er op TS gebeurde. Ik wed dat Mariah Carey de dag erna een blaasontsteking had ;-)
    pi_33802136
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 16:30 schreef Jaguarized het volgende:
    Wij betaalden de 31e nog 14 dollar + tax = 15.17.
    Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....
    Wij hadden de kaartjes ook al eerder gekocht. Dat is trouwens nog een voordeel van Top of the Rocks: je kunt de kaartjes al eerder kopen voor een dag en tijdstip dat jij wilt. Doordat je echt een tijdstip hebt, kun je dan gewoon doorlopen.

Wij het Empire State Building is het gewoon aansluiten in de rij totdat je aan de beurt bent.
    pi_33802180
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef KarinBee het volgende:

[..]

Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....
    Wij hadden de kaartjes ook al eerder gekocht. Dat is trouwens nog een voordeel van Top of the Rocks: je kunt de kaartjes al eerder kopen voor een dag en tijdstip dat jij wilt. Doordat je echt een tijdstip hebt, kun je dan gewoon doorlopen.

Wij het Empire State Building is het gewoon aansluiten in de rij totdat je aan de beurt bent.
    Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!

Hebben jullie de 7 daagse NYP er helemaal uit gehaald?
    pi_33802384
    Twee januari was onze een-na-laatste dag en eigenlijk hebben we die dag maar wat rondgehangen. We hadden al zo'n beetje alles gezien wat we wilden zien en we begonnen graag naar huis te willen. Veel mensen vragen hier ook hoe lang je het beste kunt gaan. Ik vind 10 dagen perfecht: tijd genoeg om alles te doen wat je wilt, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen.

Ik had nog naar Serendipity gewild, een tentje waar je chocoladegerechtjes krijgt die fenomenaal schijnen te zijn. We hebben er twee keer voor de deur gestaan, maar de wachtrij was ook fenomenaal dus hebben we ons weer omgedraaid. Als je meer geduld hebt dan ik (en een dikke portemonnee want het is niet goedkoop): ze zitten op east 60th street tussen 3rd en 2nd Ave.

Wij hebben de metro naar Queens genomen en zijn uitgestapt bij Vernon Boulevard-Jackson Avenue. Vandaaruit is het 2 minuten lopen naar de piers in de East River en heb je een redelijk uitzicht op Manhattan. Vooral het Chrysler Building is mooi van hieruit. Voor de rest vind ik het uitzicht op lower Manhattan tien keer mooier, dus: Brooklyn Bridge of Staten Island Ferry. Beiden gratis!

's Avonds ons nog helemaal stijfgegeten bij Applebee's. Ook hier kun je lekker eten voor een redelijke prijs, en het is echt Amerikaans voer. We zijn er twee keer geweest en moetsen een keer in de 60 dollar betalen en een keer 84 (dit was wel na 6 uur en dan tellen ze er zelf al 17% gratuity bij). Voor twee personen heb je dan je buik propvol met de heerlijkste spare ribs of beef. Ook de toetjes zijn geweldig! Ze zitten op Broadway bij 50th street. Ook gezellig en gratis refills kwa frisdrank.
    pi_33802580
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!

Hebben jullie de 7 daagse NYP er helemaal uit gehaald?
    Even kijken...ik denk het wel. Ik zal even noemen wat we er allemaal mee gedaan hebben:
    Empire State Building (kost in combinatie met de Skyride normaal 30 dollar)
    Skyride
    MadameTtussaud's (kost normaal ook al 30 dollar)
    twee keer de ferry naar Liberty & Ellis Island (kost geloof ik normaal 15.50 dollar per keer)
    10% korting op de helicoptervlucht (dus zo'n 11 dollar korting per persoon)
    Police Museum (normaal 5 dollar entree)
    Intrepid (normaal 16 dollar entree)
    American Museum of Natural History (normaal 16 dollar)
    Central Park Zoo ($6)
    New York Aquarium (weet niet meer maar volgens mij ook iets van $ 16)
    en 20% korting bij Hard Rock Café op Times Square (zo'n $5 per persoon)

Het boekje dat erbij zat klopte alleen niet meer. Adressen die niet klopten en zelf korting bij Rockefeller Rink wat helemaal niet zo was en Tribute Museum wat niet eens meer bestaat...
    pi_33802969
    Op onze laatste dag nogmaals naar Central Park om vogels en eekhoorntjes te voeren. Daarna crashen in de hotel lobby met hot chocolate en apple fritters van Starbucks en aan het eind van de middag met de shuttle van het hotel naar JFK. Elke keer dat ik van JFK naar Manhattan ging of vice versa heeft de chauffeur nu al een andere route genomen. Ik snap er niks van. Deze rute was een ramp en we waren pas een uur voor vertrek van het vliegtuig op JFK. Toen was mijn vriend tot overmaat van ramp zijn paspoort kwijt, dus hing ik nog een half uur met hotel en shuttle aan de telefoon. Nergens iets te vinden natuurlijk, maar gelukkig had mijn vriend ook zijn ID kaart bij zich en daarmee mag je dus van MAerika naar België, dus we konden in ieder geval naar huis!
    Later heeft hij zijn paspoort toch nog teruggevonden, was op een raadselachtige manier uit zijn jaszak in het koffer terecht gekomen. Ach ja, aan het eind van zo'n reis ben je moe en niet meer zo helder.

Kort samengevat:

14 dagen New York op de wij-houden-van-luxe-manier (dus hotel, taxi's, lekker eten, musical, helicoptervlucht) kost je voor het vliegticket en verblijf in december zo'n 1500 euro per persoon, zakgeld ongeveer 750 euro per persoon

in 14 dagen kun je echt alles zien, ook nog eens een keer ergens terugkomen waar het bijvoorbeeld eerder te hard regende of te lang wachten was en utslapen als je daar zin in hebt, maar 10 dagen is ook lang genoeg om alles te zien.

absolute aanraders vond ik:
    Build-a-Bear
    eekhoorntjes voeren
    Ellis Island
    Top of the Rocks
    musical
    Central Park Zoo
    Hard Rock Café en Applebee's

tegenvallers vond ik:
    de warenhuizen
    Skyride
    hoge entreeprijzen voor sommige dingen die ik niet zo'n bedrag waard vind (Madame Tussaud's, American Museum of Natural History, Skyride)
    pi_33803182
    Applebee's ken ik nog van Curacao. Chicken fajitas. Hmm heerlijk eten daar! Ik zal ook eens een lijstje maken van wat ik heb bespaard met de NYP / hoe ik hem heb besteed. En ook nog een reisverslagje van 1 en 2 januari is coming up.
    pi_33803701
    NYP Pass heb ik 115 dollar voor betaald voor 7 dagen. Hierdoor had ik gratis entree tot de volgende bezienswaardigheden:

Intrepid Sea Air & Space Museum: 16.50
    Ellis Island & Liberty Island Ferry: 11.50
    American Museum Of National History: 14.00
    Madison Square Garden All Acces Tour: 17.00
    New York Skyride: 23.50
    Salomon R. Guggenheim Museum: 18.00
    Inside CNN: 12.00
    Rockefeller Center Tour + NBC Tour: 23.50

Totaal: 136.00
    Kosten: 115.00
    Bespaard: 21.00
    pi_33805607

Gecrusht ijs en bovenop een paar losse ijsblokjes die niet mee wilden crushen. Dit is Caramel.
    pi_33806420
    Damn, je maakt er wel werk van Ik heb beide flesjes al op.. Had later nog 2 blikjes doubleshot espresso & cream gehaald, daar heb ik nu nog één van
    Victory is mine!!
    pi_33806462
    Blikjes bij dezelfde winkel gekocht? Die zag ik namelijk niet staan. Welke smaken had jij meegenomen dan van die Frappuccino?
    pi_33807424
    Wel bij zo'n Duane Reed (?), maar niet bij die waar wij waren.. Coffee en vanilla smaak
    Victory is mine!!
    pi_33807557
    Nice. Duane Reade. Was die Vanilla nog een beetje weg te krijgen? Ik heb nu nog de Mocha staan.
    pi_33807738
    Mja, ze zijn wel duur Vanilla was prima te doen, beter dan de coffee imo
    Victory is mine!!
    pi_33807794
    Duur? 1.69 dollar ofzo, valt mee toch?
      zondag 8 januari 2006 @ 23:12:12 #213
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33850453
    Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      zondag 8 januari 2006 @ 23:20:44 #214
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33850821
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
    Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
    public bus. 10 bucks geloof ik en stopt bij grand central maar dat is niet echt in jouw richting. Er zijn ook shuttle busjes waar een stuk of 8 personene in kunnen die je afzet bij je bestemming. Taxi is 50 dollar d8 ik, maar met hoemeer je bnt hoe voordeliger natuurlijk
      maandag 9 januari 2006 @ 00:03:17 #215
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33852659
    quote:
    gewoon de metro voor 2 dollar zit je zo waar je wezen moet
    pi_33853621
    quote:
    Met een SuperShuttle wordt je voor 17 dollar p.p. voor je hotel afgezet.
    Victory is mine!!
    pi_33855024
    Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
      maandag 9 januari 2006 @ 10:25:26 #218
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33858950
    Iemand nog een tip voor een hotel voor onder de $100 per nacht?
      Moderator maandag 9 januari 2006 @ 10:31:28 #219
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_33859056
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 00:03 schreef kepler het volgende:

[..]

gewoon de metro voor 2 dollar zit je zo waar je wezen moet
    Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY. Ik zou dan liever wat meer betalen. Zelf ben ik altijd met een taxi gegaan...ok, het is wat duurder, maar naast het geweldige uitzicht word je ook recht voor de deur afgezet.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      maandag 9 januari 2006 @ 10:37:58 #220
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_33859182
    Duane Reade is top. Daar haal ik altijd mijn favoriete koekjes.

Vienna Fingers in een hersluitbare zak .

Ook top is Dean & Deluca. Opgepoetste appeltjes voor 2 dollar ofzo .

Tenslotte voor de dames, Ricky's, een walhalla voor make-up junkies .
    pi_33859358
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
    Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
    coole uitstapjes bij jullie opleiding zeg. herriner me dat er al eens eerder iemand gepost had die ook journalistiek deed en ook met zn opleiding naar NY was geweest.

bij mijn opleiding komen we niet verder als duitsland.
    pi_33859553
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
    welke periode?
      maandag 9 januari 2006 @ 11:10:53 #223
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33859913
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 10:55 schreef Dizzee het volgende:

[..]

welke periode?
    In mei 2006. Liefst 7 mei tot en met 16 mei of 14 tot en met 23 mei...
      maandag 9 januari 2006 @ 16:04:59 #224
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33868711
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 10:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY. Ik zou dan liever wat meer betalen. Zelf ben ik altijd met een taxi gegaan...ok, het is wat duurder, maar naast het geweldige uitzicht word je ook recht voor de deur afgezet.
    dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
    pi_33868819
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
    Idd En dan uitstappen op Times Square, je weet niet wat je ziet
    Victory is mine!!
    pi_33870566
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 11:10 schreef Takemenow het volgende:

[..]

In mei 2006. Liefst 7 mei tot en met 16 mei of 14 tot en met 23 mei...
    http://www.amsterdaminn.com/location.html kamer voor zo'n 90 dollar.
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:

[..]

ik stapte uit onder the garden. stond nog beneden maar zag boven al de drukte op 7th av. heerlijk gevoel.
      maandag 9 januari 2006 @ 17:35:57 #227
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33871775
    quote:
    Welk hostel?
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
    www.cheaphotels.co.uk
      maandag 9 januari 2006 @ 17:38:27 #228
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33871869
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 17:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Welk hostel?
    [..]
    Riverside Inn, 319 West 94th Street, NYC, 10025
      maandag 9 januari 2006 @ 17:55:10 #229
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33872424
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.

Approximate Fares

Rates range from $13 to $22. Discounts available for additional passengers in the same party. See On-line reservations for exact quotes.

All fares should be considered approximate & from a general area.
    All fares are subject to change without notice - please call to confirm.

Ik zou gewoon een metro nemen.
      maandag 9 januari 2006 @ 19:49:49 #230
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33876824
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 17:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.

Approximate Fares

Rates range from $13 to $22. Discounts available for additional passengers in the same party. See On-line reservations for exact quotes.

All fares should be considered approximate & from a general area.
    All fares are subject to change without notice - please call to confirm.

Ik zou gewoon een metro nemen.
    Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)
    Maarja, het hoeft van mij niet goed te zijn. Een goed bed en een goede douche/wc volstaan...

Metro zie ik niet echt zitten aangezien ik rond spits uur aankom en nog nooit in NYC ben geweest...
      maandag 9 januari 2006 @ 20:03:38 #231
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33877408
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 19:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)
    Maarja, het hoeft van mij niet goed te zijn. Een goed bed en een goede douche/wc volstaan...

Metro zie ik niet echt zitten aangezien ik rond spits uur aankom en nog nooit in NYC ben geweest...
    Niet veel anders dan buiten de spits. Ik kwam midden in de spits aan. 16.30 trein vanaf Newark dus 17.00 van Penn Train naar Penn Subway. Op die manier maak je meteen de heerlijke drukte van NYC mee.
    pi_33877525
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:

Dat hadden wij in Washington ook overal. Je kon gratis in de Obelisk en naar het Capitol, maar dan moest je 's ochtends bij een ticketbox in de rij gaan staan. Na half elf had het sowieso geen zin meer. Bovendien waren we er maar één dag, dus dat hebben we dus niet gedaan. En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
    pi_33877577
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 19:19 schreef Jaguarized het volgende:
    Nice. Duane Reade. Was die Vanilla nog een beetje weg te krijgen? Ik heb nu nog de Mocha staan.
    Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden was
    pi_33877612
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]
    En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
    Ja echt ja? Ik wist niet dat dat kon. Lijkt me wel vet.
      maandag 9 januari 2006 @ 20:11:44 #235
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33877786
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
    Dat vertelde een local ook nog nadat jullie dat ook hadden verteld. Męn dat is echt lang!
      maandag 9 januari 2006 @ 21:36:31 #236
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33882201
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niet veel anders dan buiten de spits. Ik kwam midden in de spits aan. 16.30 trein vanaf Newark dus 17.00 van Penn Train naar Penn Subway. Op die manier maak je meteen de heerlijke drukte van NYC mee.
    Achja, qua drukte ben ik op zich wel wat gewend. (heb immers een jaar in London gewoond) Maar het liefste heb ik dan geen koffer en andere dingen bij me! Want een metro pakken die bomvol is nog tot daar aan toe, met koffer etc. is het helemaal niks!
      maandag 9 januari 2006 @ 21:45:51 #237
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_33882722
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

voordat je in op manhattan aankomt zou ik uitzoeken aan welke avenue dat hotel/hostel ligt. Wij hadden ook alleen nummer en de street. Dus we moesten aaan allemaal mensen vragen en de meeste wisten ons niet te vertellen waar dat was. Je kan uitrekenen aan welke avenu het ligt maar ik weet niet precies meer hoe dat moet...
      maandag 9 januari 2006 @ 21:53:03 #238
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33883102
    Het kunnen er maar een paar zijn:

Central Park West
    Columbus Ave
    Amsterdam Ave
    Broadway
    West End Ave

pi_33883319
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden was
    Duane had ook blarenpleisters voor mij.. En ook, zo blijkt achteraf, crackers die over datum waren Beetje muffig.
    Victory is mine!!
      maandag 9 januari 2006 @ 21:58:07 #240
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33883417
    Altijd naar de datum kijken.
      maandag 9 januari 2006 @ 21:59:37 #241
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_33883507
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
    Het kunnen er maar een paar zijn:

Central Park West
    Columbus Ave
    Amsterdam Ave
    Broadway
    West End Ave

Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?
      maandag 9 januari 2006 @ 22:04:25 #242
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_33883797
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 21:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?
    Ja. Alle 5 lopen parallel met Broadway. Voor 94th en Broadway neem je de 1 of 2 trein naar 96th en 2 blokken terug. 96th is ook een express-train-station dus 8 minuten van 14th Str naar 96th Str.
    pi_33900087
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
    Hotel Beacon daar komen wij net vandaan! Prima hotel voor z'n prijs. ZE hebben zelf ook een airport shuttle. Was voor 2 personen 42 dollar, en dan geen geintjes met fooi of toll meer.
      dinsdag 10 januari 2006 @ 13:21:32 #244
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_33900446
    Geinig, die mannetjes van Snapple hebben nu ook lippenzooi, mooi voor koude NY dagen:
    Fruit Punch Lip Yumms

Fruit Punch Lip Juicer

Fruit Punch Lip Slicks
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_33909238
    Snapple...jummie Ze verkopen het tegenwoordig bij mijn plaatselijke Xenos
    pi_33924805
    Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer
    Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...

Heeft er iemand nog tips?

[ Bericht 7% gewijzigd door schep op 11-01-2006 00:19:04 ]
      woensdag 11 januari 2006 @ 00:29:56 #247
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33925506
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
    Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer
    Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...

www.expedia.nl
    daar is vast wel wat te vinden
      woensdag 11 januari 2006 @ 01:05:13 #248
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33926426
    YES! We hebben geboekt! 07 t/m 16 mei, hotel Amsterdam Inn, Amsterdam Avenue, NEW YORK CITY
    Heb er zo`n zin in!
    pi_33937094
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 01:05 schreef Takemenow het volgende:
    YES! We hebben geboekt! 07 t/m 16 mei, hotel Amsterdam Inn, Amsterdam Avenue, NEW YORK CITY
    Heb er zo`n zin in!
    Lekker.

Wat zijn jullie nou ongeveer kwijt, hotel en vlucht?
      woensdag 11 januari 2006 @ 15:07:06 #250
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_33943408
    Ik heb te lang gewacht met het boeken van The Wanderers Inn (East), en de kamer die we wilden was gisteren niet meer beschikbaar. Om die reden hebben we maar besloten om toch voor Hostelling International te gaan, omdat die ook gewoon hoge waarderingen krijgt, de site er goed uit ziet en het gewoon lekker goedkoop is. In plaats van een privé kamer bij het Wanderers Inn, liggen we hier wel met z`n zessen op de kamer, maar daar kom ik wel overheen. Schijnen goeie lockers in de kamer aanwezig te zijn waar ik m`n spullen kwijt kan, dus dat komt allemaal wel goed.

Jaguarized, heb jij enig idee wat voor slot ik mee moet nemen voor die locker? (schijnt dat je zelf een slot moet meenemen las ik ergens)
    pi_33945219
    quote:
    Dag iedereen

knip

Heb je al eens gekeken op www.cheaphotels.co.uk?
    pi_33945293
    Sloten kan je zelf meenemen of ter plekke in de HI-shop aanschaffen. Kosten $4.87. Je kan gewoon een hangslot meenemen zoals in onderstaand plaatje. De dikte van de halve ring die door het gat gaat in de locker dient niet groter te zijn dan 4mm ongeveer.

Lockers zijn zeer groot. Mijn backpack zou er compleet in gepast hebben.

pi_33950567
    Laten jullie trouwens je koffers sealen op Schiphol?
    pi_33951178
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
    Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
    pi_33952294
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
    Nee joh. Onzin. Alleen maar lastig als je in de VS je koffer open moet maken.
      woensdag 11 januari 2006 @ 22:41:42 #257
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33955922
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 20:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
    hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
    pi_33956585
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef kepler het volgende:

hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
    Ik ben er niet echt tevreden over. De slaapkamer was op zich prima (een twaalfpersoonskamer boeken is immers je eigen schuld ) en het ontbijt redelijk. Wat me vooral stoorde was dat je overal extra voor moest betalen.

-Kluisjes: zie bericht hierboven. Daar moest je muntjes voor kopen die elke keer weer verdwenen. Terwijl het toch zeker in een kamer met veel personen niet onredelijk is om een kluisje tot je beschikking te hebben.
    -Bagage opslag: kostte 4 euro per koffer per dag. Als je om 11 uur uit het hostel moet, maar pas om drie uur hoeft te vertrekken naar het vliegveld, betaal je dus een euro per uur om ze in een loos kamertje te mogen laten staan. Vriendin van mij had 2 koffers mee waarvan ze er één niet gebruikte. Opslag had haar zes keer vier dollar gekost. Dus heeft het ding een week lang op een overvolle kamer gestaan.
    -Internet: Een dollar per tien minuten vind ik vrij fors.

Bovendien was het personeel niet echt behulpzaam. Er stond beneden een drankautomaat die onze dollar had ingeslikt, maar mooi geen blikje dus Antwoord van het miepje: "Ja, ik weet het ook niet." En toen was ze weg

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
    pi_33959179
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
    Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.
    pi_33966000
    quote:
    Dag iedereen

In 2001 zat ik in een hotel dat toen Hampshire heette, nu heet het Quality on Times Square. Netjes hotel, drie sterren (middenklasser dus), met eigen badkamertje. Ze zitten op west 47th street tussen Broadway en 6th Ave, dus vlakbij Times Square. We betaalden daar toen in de buurt van 100 dollar per nacht voor onze kamer (is zo'n 80 euro). We hadden wel een suite, dus wellicht is een gewone kamer goedkoper, maar het is ook alweer 5 jaar geleden, dus ik weet niet of de prijs veel gestegen is... Je kunt het proberen. Je kunt dit hotel ook via de meeste reisbureaus boeken.
    Ik zou sowieso ook eens de folders van reisbureaus bekijken. Veel mensen denken dat dat duurder is dan zelf speuren maar dat is vaak niet waar, omdat reisbureaus groot inslaan en dus voordelige kamerprijzen krijgen. Zo kun je soms ook nog terecht in een hotel dat al vol zit, omdat er kamers voor dat reisbureau aan de kant worden gehouden.

Succes met je zoektocht.
    pi_34032694
    Mooi topic. Dit blijf ik volgen.
    pi_34033200
    Zondag 1 januari + Maandag 2 januari 2006

Zondag 1 januari stond geheel in het teken van het vertrek. De checkout was om 11.00, het vliegtuig zou om 17.30 vertrekken en om 14.30 zou ik op Newark moeten zijn. Dat was de planning voor de dag. 's Ochtends om 09.00 wakker geworden en lekker rustig aan gedaan. Eerst even beneden een lekker New Yorks ontbijtje gehaald. Voor 3,50 dollar had ik een lekkere beker hazelnotenkoffie en een warme bagel met ei, ham en gesmolten kaas. Echt verrukkelijk en dat voor weinig geld. Alles lekker opgegeten en opgedronken in de televisiekamer. CNN was er op en dat is altijd wel interessant.

Na het eten naar boven gegaan, me even gedoucht en de andere noodzakelijke sanitaire handelingen verricht. Tegen 09.55 gaan inpakken en om 10.30 stond ik beneden met 3 stuks baggage, m'n backpack, normale rugzak en de 12pack met volle blikjes dat ook nog redelijk wat woog. Uitgechecken was niet meer dan het pasje inleveren + kamernummer doorgeven. Ik heb nog wel mijn beklag gedaan dat ik het uitermate treurig vond dat mijn klacht over het defecte nachtlampje nooit verholpen is. Men heeft er 3-4 dagen voor gehad en er is niks aan gedaan. Beetje jammer.

Vervolgens voor de laatste keer 103rd Str doorgelopen naar Broadway en nog even gekeken naar het straatbeeld, dit zou ik niet weer zien helaas.... Ik had namelijk besloten om niet met mijn baggage rond te gaan lopen in Manhattan, het was gewoon te veel om zo lang te dragen. In een luggage locker deponeren was ook geen optie, dat zou teveel tijd kosten en dat zou jammer zijn. Om 10.59 stond ik in het metrostation van Penn Station. Ik wist dat het een eindje lopen was naar de New Jersey Transit van de aankomst dus heb rustig gelopen, haasten had immers weinig zin en ik had alle tijd. Om 11.12 kwam ik bij de kaartverkoop. Ik zag op de monitoren dat er treinen naar Newark gingen om 11.07, 11.12 en 11.14. De eerstvolgende daarna ging pas weer om 12.07 en om een uur op Penn te zitten is ook niet je van het. Snel een kaartje a 14 dollar aangeschaft bij de automaat en de trein nog nipt kunnen halen. Doordat het behoorlijk vol was ben ik op het balkon gaan staan. Het balkon in de treinen van de New Jersey Transit is echter een ruimte met wel een verbindingsdeur tussen beide wagons maar daarnaast was geen "sluis" of "slurf" zoals je in de Nederlandse Koploper treinen ziet. Het waaide dus lekker hard en ik kon alles mooi volgen. Een leukere ervaring dan in een wagon zitten en 25 minuten voor je uit zitten gapen door ramen die nodig eens gewassen moesten worden.

Tegen een uurtje of 11.45 aangekomen op Newark. De Amerikanen zijn slim en weten uit elk klein dingetje geld te slaan. Zo was de AirTrain die mij naar Terminal B moet brengen op de heenweg nog gratis, nu betaal je er 5,50 dollar voor. Tsja, men zal wel denken dat passagiers toch weer terug moeten.... Na een paar minuten aangekomen in Terminal B en een bagagekarretje weten te vinden, scheelt weer slepen. Om 12 uur was ik ongeveer in de terminal. Bij aankomst even een rondje gelopen door de terminal om te zien wat voor faciliteiten er allemaal waren. De incheckbalies waren allemaal naast elkaar en de incheck voor Kopenhagen zou om 14.10 open gaan, 3 uur en 10 minuten voor vertrek. Wat me opviel was dat er op Newark weinig tot geen stoelen waren waar je kon zitten als je niet iets in een restaurant wilde kopen. Ik heb uiteindelijk 4 stoelen naast elkaar gevonden, 1 was bezet door een jong ogend meisje, ik schatte haar op 20. Dat waren tevens ook de enige 4 openbare stoelen van de hele terminal. De incheckbalies waren een halve verdieping voor me. Ik dacht dat ik 5,5 hele lange uren zou gaan beleven aangezien er weinig te beleven was op Newark. Het was er superrustig en er waren nauwelijks andere reizigers. Ik heb dan ook maar mijn puzzelboekje gepakt en tegen mezelf gezegd dat ik dan maar 2 uur ging puzzelen ofzo... Na een kwartiertje liepen er wat mensen voorbij en om de een of andere reden viel dat op. Zo ook het meisje, we zeiden dat tegen elkaar en zo ontstond een gesprek. Ze bleek Christy te heten en ze was 26. Ik verbaasde me daar enorm over en had nooit verwacht dat ze al 26 was aangezien ze behoorlijk jong oogde. Zoals altijd in een Engelstalig land stel ik me voor als Jeremy en vertel dat ik 21 ben. Ze keek er van op en had gedacht dat ik van haar leeftijd zou zijn.

Ze was een taalkundige, of een linguist, voor het Amerikaanse leger en was gestationeerd in Wiesenbach, Duitsland. Ze had een vlucht naar Frankfurt om 18.00 en haar incheckbalie was naast die van mij. We hebben ongeveer twee uur heel gezellig met elkaar kunnen praten over van alles en nog wat. Het leuke was dat het gesprek ook geen een keer stil viel, kennelijk hadden we als twee onbekenden voor elkaar toch heel veel te vertellen.

Om 14.15 was het tijd om eens in te checken. We besloten een wedstrijdje ( ) te doen wie het snelst klaar was. Zij had 1 kleine trolley die als handbaggage mee zou kunnen, echter dat mocht niet van Lufthansa omdat ie 2 kilo te zwaar was... Uiteindelijk was ik toch eerder klaar met inchecken. De incheck was snel klaar, er stond compleet geen rij en duurde nog een 2 minuten. Na het inchecken zijn we beide naar de gate gelopen aangezien zij de gate naast die van mij had. De controle stelde weinig voor, even door een scannertje, schoenen uit, er werd een halve seconde naar je paspoort gekeken en je stond bij de gate. Dat alles binnen 5 minuten. Ik vind het behoorlijk vlot gaan als je binnen 5 minuten van de incheck bij de gate bent inclusief de daarbijbehorende handelingen.

Eenmaal achter de gate viel het allemaal nogal tegen. Er was een Relay (soort van kiosk), een kleine deli en een koffiecafé. Het was ook behoorlijk rustig allemaal. De volgende 3,5 uur hebben we weer ingevuld met veel mensen kijken en veel praten. Ik kon het goed met d'r vinden maar helaas ben ik vergeten haar emailadres te vragen zodat we nog eens kunnen emailen ofzo. Ze wilde nog wat gaan reizen zodra ze klaar zou zijn in Duitsland.

Om 17.15 was 90% van de mensen in het vliegtuig en ben ik na afscheid genomen te hebben richting slurf gelopen, er was dan ook geen rij meer. Ik snap sowieso niet waarom sommige mensen als eerste in het vliegtuig willen zitten, je zit en zit maar te wachten en er lopen constant mensen langs. Ik vind het in ieder geval niet prettig om lang te moeten wachten in een vliegtuig..

De vlucht was aangenaam en verliep een stuk sneller dan verwacht. We kregen lekker te eten, als diner was er pasta met zalm, een gebakje, brood en beleg en Caesar Salad met dressing. Het ontbijt bestond uit een behoorlijk driedubbele boterham met ham, kaas en gegrilde paprika. Erg lekker, ik heb nog twee extra sandwiches meegevraagd.

Bij aankomst in Kopenhagen was het inmiddels 2 januari. We zijn een kwartier voor schematijd geland in Kopenhagen, dat was goed nieuws. De vlucht naar Amsterdam vertrok om 08.20 en dus had ik nog 1 uur en 25 minuten om mezelf te vermaken in Kopenhagen. Dat heb ik voornamelijk gedaan door veel mensen te kijken en wat rond te lopen. Meer kan je ook niet doen... De terugvlucht naar Amsterdam vertrok 20 minuten te laat. We zouden er 1 uur en 25 minuten over vliegen en om 09.45 aankomen. Wonderbaarlijk kwamen we ook om 09.45 aan en hadden we er slechts 1 uur en 5 minuten over gedaan. Dat is lekker snel!

Om 09.45 dus geland in Schiphol en zoals verwacht was het een gigantisch eind lopen naar Arrivals waar de baggage zou aankomen. De band was nog niet aan het rollen geslagen en dus moest ik ongeveer een kwartiertje wachten. Na de baggage van de band gehaald te hebben richting uitgang. Er was totaal geen controle, als je iets aan te geven had moest je maar op een belletje drukken en wachten tot er iemand zou komen..

Om 10.21 heb ik de trein richting het noorden kunnen pakken en tegen 14.00 was ik weer thuis. Meteen maar de vuile was in de machine gemikt, dan was dat ook weer schoon! Vervolgens tegen 02.00 gaan slapen en de volgende dag wakker geworden om 15.30.

Mijn conclusie over Newark: het is een superleuk vliegveld voor het snelle verkeer, je bent in no-time van incheck naar gate. Als je echt van shoppen houdt, dan zit je op Newark verkeerd. Moet je lang wachten en heb je geen gesprekspartner waar je urenlang mee kan babbelen? Dan zit je ook op Newark verkeerd. Ga pas door de douane als het moet, na de douane is weinig tot niks te doen eigenlijk. De formele zaken zijn super op Newark. Vertrekken gaat snel, eveneens inchecken en door de douane. Aankomen in Newark duurt net als op elke Amerikaanse luchthaven relatief lang, ik heb er ongeveer 1,5 uur over gedaan denk ik.

Tot zover dit verslag van New York.
    pi_34033497
    ff 1 ding, heb jij heel de dag met de klok rondgelopen of zo
    pi_34033523
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:42 schreef komrad het volgende:
    ff 1 ding, heb jij heel de dag met de klok rondgelopen of zo
    Nee maar ik heb een goed geheugen en kan me dat soort details om de een of andere vage reden goed herinneren. Sorry hoor.
    pi_34033550
    maakt niet uit, maar ik zou dat niet op de minuut weten, ik kijk sowieso weinig op mijn horloge als ik op vakantie ben
    pi_34033641
    Jemig wat een posts Jag Neem je volgende keer alles op met een camera?
    pi_34033662
    Jaloers
    pi_34033680
    Ohja dat heb ik ook nog gedaan. Ik heb volgens mij iets van 4 uur film.
    pi_34033730
    Weet je wat me altijd bij zal blijven:

' Stand clear of the closin' doors, please '
    pi_34033811
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Ah. Dan kom ik eens gezellig langs
    pi_34035140
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik neem aan dat je daar bepaalde dingen uitknipt
    Victory is mine!!
    pi_34035630
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:33 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je daar bepaalde dingen uitknipt
    Dingen zoals?
    pi_34035737
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dingen zoals?
    Ik lees voor het gemak morgen de overige dagen Jag! Maar, ik wil nu nog meer
    pi_34035755
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:55 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Ik lees voor het gemak morgen de overige dagen Jag! Maar, ik wil nu nog meer
    Is goed.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 01:03:51 #275
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_34036018
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:23 schreef _moder8or_ het volgende:
    Mooi topic. Dit blijf ik volgen.
    ik kom jou ook overal tegen op FOK!
    pi_34036086
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 01:03 schreef kepler het volgende:

[..]

ik kom jou ook overal tegen op FOK!
    Tja. De wereld is klein
    pi_34036103
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is goed.
    Maar. Zullen wij eens met z'n tweeën naar NY?
    pi_34036116
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 01:06 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Maar. Zullen wij eens met z'n tweeën naar NY?
    Dat gaat dan richting 2007 of 2008 ergens.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 01:08:35 #279
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_34036175
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:48 schreef komrad het volgende:
    Weet je wat me altijd bij zal blijven:

' Stand clear of the closin' doors, please '

met zo'n duidelijke Amerikaanse stem

en dan zijn er werkzaamheden/vertragingen en roept de conducteur iets. En dan versta je er echt geen kont van Beetje gebrabbel en gekraak komt er uit de speakers dan...
    pi_34036646
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 01:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat gaat dan richting 2007 of 2008 ergens.
    Ja, en?
    pi_34042184
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 01:08 schreef kepler het volgende:

[..]

met zo'n duidelijke Amerikaanse stem

en dan zijn er werkzaamheden/vertragingen en roept de conducteur iets. En dan versta je er echt geen kont van Beetje gebrabbel en gekraak komt er uit de speakers dan...
    Dat zinnetje van de express trains is nog duidelijk te horen maar van die gasten in de local trains moet je er echt voor gaan zitten.
    pi_34042827
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 23:41 schreef mouzzer het volgende:
    Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.
    Hilltop Hostel

Het hostel kostte ong. twintig dollar per nacht, zonder ontbijt. Het gaat er allemaal erg gemoedelijk aan toe, alles is best. Je krijgt als je er net bent een korte rondleiding en op een plattegrond wordt eerst getoond waar de slijter ligt Er is dus gratis draadloos internet en een computer met internet, een kast met spelletjes en een kelder met zitjes, een pooltafel en een tafelvoetbaltafel. Het metrostation is zes huizen verderop met een (dacht ik) directe verbinding naar het centrum. Ook ligt er aan de overkant een supermarktje en in dezelfde straat een broodjeszaak waar je kunt ontbijten.

Het hostel ademt gewoon een heel andere sfeer uit dan die hele grote. Dat is allemaal erg onpersoonlijk en strak en simpel. Dit hostel is wat ouder en versletener, heeft een televisiekamer met leunstoelen, enz. Je moet wel wat langer wachten op de douche (er zijn er maar 2 ), maar voor de rest is het wel relaxed.
    pi_34042872
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 23:43 schreef komrad het volgende:
    maakt niet uit, maar ik zou dat niet op de minuut weten, ik kijk sowieso weinig op mijn horloge als ik op vakantie ben
    Ik had niet eens een klok Mijn horloge is al een jaar kapot en mijn telefoon had ik thuisgelaten want die deed het aan de andere kant van de plas toch niet. Ik volgde gewoon de rest
    pi_34043442
    En weer bijgelezen.

Jag, dank voor het verslag

Overigens, als je met meer dan 2 personen in Washington of enige andere Amerikaanse stad behalve NYC bent, dan kun je goedkoper in een hotel slapen als in een hostel.

In DC had ik twee jaar terug bijvoorbeeld in het Hilton een driepersoonskamer voor 75 dollar inclusief ontbijt
    Vooraf te boeken bij de bekende hotelboekingssites of anders gewoon binnenlopen en vragen om een special offer (en weglopen als het je niet bevalt)
      zaterdag 14 januari 2006 @ 20:44:28 #285
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_34060465
    hmm.. misschien kan ik de vraag beter in dit topic stellen: zijn er op dit moment nog fokkers in New York???
    That's the way the cookie crumbles
    pi_34063618
    Vanaf vrijdagavond weer
      zaterdag 14 januari 2006 @ 22:06:54 #287
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_34064129
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef Klingon het volgende:
    Vanaf vrijdagavond weer
    Hou je van fotografie??
    pi_34076653
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Hou je van fotografie??
    Ik ga iig mijn best doen op genoeg mooie plaatjes te schieten!
      zondag 15 januari 2006 @ 16:24:38 #289
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_34088007
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Hou je van fotografie??
    Ga naar Top Of The Rock.
      zondag 15 januari 2006 @ 17:55:16 #290
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_34091480
    Neej naar Hasted Hunt www.hastedhunt.com, daar hangt nu een expositie van Erwin Olaf en ik sta op een van de foto's ben zo benieuwd hoe dat er in de galerie uit zal zien. Al mag je misschien eigenlijk niet eens fotograferen binnen....
      zondag 15 januari 2006 @ 21:44:22 #291
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_34101030
    Hoe zit het nou met dat visum voor de US? Moet je dat vantevoren aanvragen?
      zondag 15 januari 2006 @ 21:47:41 #292
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_34101174
    Nee, als je gewoon een paar week op vakantie gaat krijg je in het vliegtuig een wit en een groen formuliertje. Moet je allebei invullen + adres waar je verblijft in de VS. Je krijgt 1 deel van de groene kaart terug, deze moet je inleveren bij het inchecken voor de terugvlucht.
    pi_34101656
    als je langer dan 3 maanden blijft moet je een verblijfsvergunning hebben
    daartoe moet je wel werk hebben of een studie daar volgen en daar papieren van hebben

of je kan aan de green card lottery meedoen
    pi_34101955
    Ik weet dat het niet echt bij NY hoort, maar kon geen goed algemeen USA topic vinden en al helemaal niks over Houston... Maar goed, daar moet ik binnenkort dus zijn. Ik ga voor 1 of 2 weken naar een offshore project in de Golf voor wat onderzoek. Ik vlieg met de chopper vanaf Houston, maar zit daar met een beetje mazzel wel met een dag of wat tussen de vluchtje naar het de Golf en Nederland. Wat doe ik met mijn spaarzame tijd? Cultuur boeit me niet enorm in de vs, maar een drankje en hapje gaan er altijd in. Verder nog mooie gebouwen/civiele projecten? Ik vertrek vrij snel, wordt waarschijnlijk beetje laatste moment iets...
      zondag 15 januari 2006 @ 22:10:14 #295
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_34102027
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 22:08 schreef Drive-r het volgende:
    Ik weet dat het niet echt bij NY hoort, maar kon geen goed algemeen USA topic vinden en al helemaal niks over Houston... Maar goed, daar moet ik binnenkort dus zijn. Ik ga voor 1 of 2 weken naar een offshore project in de Golf voor wat onderzoek. Ik vlieg met de chopper vanaf Houston, maar zit daar met een beetje mazzel wel met een dag of wat tussen de vluchtje naar het de Golf en Nederland. Wat doe ik met mijn spaarzame tijd? Cultuur boeit me niet enorm in de vs, maar een drankje en hapje gaan er altijd in. Verder nog mooie gebouwen/civiele projecten? Ik vertrek vrij snel, wordt waarschijnlijk beetje laatste moment iets...
    Houston, Texas? 2 weekjes Houston Texas
    pi_34102114
    Gaddakkes, ik had echt gezocht... kon alleen iemands rondreis vinden in Texas... sorry...
    pi_34102160
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 22:08 schreef Drive-r het volgende:
    Het centrale VS topic is: Rondreizen door de USA.

Over Houston kan je helaas niets vertellen
    pi_34106445
    Ga dus vrijdag naar NY. We vertrekken om 14.15 uur en komen 16.25 uur (NY tijd) aan (vluchtduur: 8.10 uur). Vrijdag de 27e weer terug om 23.20 uur (NY tijd), dus om 12.20 uur terug in Nederland (vluchtduur 7.00 uur). Vliegen trouwens met KLM. We overnachten met een groep van zo'n 24 personen in het Beacon Hotel.

Is een journalistieke excursie en we hebben wel een redelijk vol programma: Central Park, Empire State, Gospel Service, Times Square, Statue, Ellis Island, Chinatown, CNN Tour, Grand Central Terminal, UN, Brooklyn (Bridge), Ground Zero, CBS, Max Westerman (RTL), NY Daily News, Manhattan Media en Foreign Press Center. Overigens wel iedere avond en de laatste vrijdag gewoon zelf doen wat we willen.

Het weer is trouwens omgeslagen. Was nog mild afgelopen week, nu -4 graden Celsius (-11 gevoelstemperatuur). Ik zal, als ik daar de tijd voor heb, natuurlijk wat updates en/of foto's plaatsen.
      donderdag 19 januari 2006 @ 10:54:47 #299
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_34250093
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 10:54 schreef Takemenow het volgende:
    Dooie boel hiero....
    In the City that never sleeps is het nooit dood.
    pi_34259126
    Nouja, dan een kleine update van mijn kant. Mijn reis is inmiddels volledig geboekt:
    4 tm 10 februari New York: 4 februari rond het middaguur aankomen op JFK, daarna naar Hostelling International om spullen uit te laden en te gaan VRETEN! 10 februari 's ochtends vroeg in de bus naar Washington...
    10 tm 11 februari in Washington: 5 uur in de bus karren AKA slapen, mits er geen leuk uitzicht/leuke vrouwen aan boord zijn Eenmaal daar aangekomen direct naar ons hotel (hotel harrington) en daarna direct doorracen naar alles wat we willen zien, want we hebben weinig tijd... In de namiddag op 11 februari weer in de bus naar NY
    11 tm 12 terug in New York: 5 uur terugkarren (zelfde verhaal). Inchecken in ons hotel (Wolcott hotel) Die avond nog even voor de laatste keer genieten van nachtelijk New York, de ochtend erna van ochtelijk New York en dan weer naar huis

Washington wordt een beetje een haast-uitje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')