abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33801995
Op nieuwjaarsdag eerst uitgeslapen en toen weer nootjes en vogelvoer gehaald en naar Central Park. Echt, doe jezelf een lol en ga met wat voer die beestjes voeren. Het is zooooo leuk. Het mag in Central Park eigenlijk niet maar wij hebben er 2 zakken pinda's en 2 zakken vogelvoer leeggegooid en niemand die er iets van zei. Er komen ook wat meer bijzondere vogels op het voer af, zoals een Blue Jaybird en een rode kardinaal. En hele hordes mussen en duiven. Voor een paar dollar heb je zo een hele middag lol!

Aan het eind van de middag naar Top of the Rocks, oftewel het observatiedek van Rockefeller Center. De entree is 16 dollar en die is het ook wel waard. Ze hebben er echt iets leuks van gemaakt. Zoals Jaguarized al zei kun je door het transparante plafond van de lift zien hoe snel je naar boven schiet.Ook krijg je tijdens het wachten filmpjes te zien over de geschiedenis van het gebouw en zijn er allerlei infoborden. Ook kun je over een smalle strook lopen waarbij er dan onder je voeten 3-D beelden zijn van hoe het is als je tijdens de bouw bovenop zo'n balk loopt.
Boven staan glazen wanden zodat je niet naar beneden kunt vallen of springen, en dat vind ik mooier dat die hekken op het Empire State Building. Helemaal bovenop heb je vrij uitzicht en ik vind het zelfs mooier dan bovenop het Empire State Building, omdat je vanaf Rockefeller het Empire State Builing in je plaatje erbij hebt! Vanaf het Empire State Building kun je natuurlijk Rockefeller weer zien maar die is niet zo bijzonder op zich. Dus als je maar 1 van de 2 gaat doen, ga dan voor Top of the Rocks. Is ook nog eens goedkoper en de wachtrijen zijn er minder lang. Behalve als je helemaal fan bent vanhet Chrysler Building, die kun je weer beter zien vanaf het Empire.
pi_33802045
Wij betaalden de 31e nog 14 dollar + tax = 15.17.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33802073
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef Jaguarized het volgende:
Waar stonden jullie eerst dan?
Wij stonden eerst echt op het midden van Times Square, maar nog buiten de vakken, wnat die waren nog niet open. Maar we stonden dus bij een vak midden in the action. Op een gegeven moment kwam er muziek uit de luidsprekers vlakbij ons. Veel en veel te hard en we werden ook doornat van de sneeuw, dus daar wilde ik geen 8 uur meer blijven.

Uiteindelijk stonden we om middernacht op Broadway bij 52nd street. We konden nog net de zijkant van de bal zien maar er stonden ook overal grote schermen zodat je toch kon zien wat er op TS gebeurde. Ik wed dat Mariah Carey de dag erna een blaasontsteking had ;-)
pi_33802136
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:30 schreef Jaguarized het volgende:
Wij betaalden de 31e nog 14 dollar + tax = 15.17.
Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....
Wij hadden de kaartjes ook al eerder gekocht. Dat is trouwens nog een voordeel van Top of the Rocks: je kunt de kaartjes al eerder kopen voor een dag en tijdstip dat jij wilt. Doordat je echt een tijdstip hebt, kun je dan gewoon doorlopen.

Wij het Empire State Building is het gewoon aansluiten in de rij totdat je aan de beurt bent.
pi_33802180
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef KarinBee het volgende:

[..]

Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....
Wij hadden de kaartjes ook al eerder gekocht. Dat is trouwens nog een voordeel van Top of the Rocks: je kunt de kaartjes al eerder kopen voor een dag en tijdstip dat jij wilt. Doordat je echt een tijdstip hebt, kun je dan gewoon doorlopen.

Wij het Empire State Building is het gewoon aansluiten in de rij totdat je aan de beurt bent.
Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!

Hebben jullie de 7 daagse NYP er helemaal uit gehaald?
pi_33802384
Twee januari was onze een-na-laatste dag en eigenlijk hebben we die dag maar wat rondgehangen. We hadden al zo'n beetje alles gezien wat we wilden zien en we begonnen graag naar huis te willen. Veel mensen vragen hier ook hoe lang je het beste kunt gaan. Ik vind 10 dagen perfecht: tijd genoeg om alles te doen wat je wilt, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen.

Ik had nog naar Serendipity gewild, een tentje waar je chocoladegerechtjes krijgt die fenomenaal schijnen te zijn. We hebben er twee keer voor de deur gestaan, maar de wachtrij was ook fenomenaal dus hebben we ons weer omgedraaid. Als je meer geduld hebt dan ik (en een dikke portemonnee want het is niet goedkoop): ze zitten op east 60th street tussen 3rd en 2nd Ave.

Wij hebben de metro naar Queens genomen en zijn uitgestapt bij Vernon Boulevard-Jackson Avenue. Vandaaruit is het 2 minuten lopen naar de piers in de East River en heb je een redelijk uitzicht op Manhattan. Vooral het Chrysler Building is mooi van hieruit. Voor de rest vind ik het uitzicht op lower Manhattan tien keer mooier, dus: Brooklyn Bridge of Staten Island Ferry. Beiden gratis!

's Avonds ons nog helemaal stijfgegeten bij Applebee's. Ook hier kun je lekker eten voor een redelijke prijs, en het is echt Amerikaans voer. We zijn er twee keer geweest en moetsen een keer in de 60 dollar betalen en een keer 84 (dit was wel na 6 uur en dan tellen ze er zelf al 17% gratuity bij). Voor twee personen heb je dan je buik propvol met de heerlijkste spare ribs of beef. Ook de toetjes zijn geweldig! Ze zitten op Broadway bij 50th street. Ook gezellig en gratis refills kwa frisdrank.
pi_33802580
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!

Hebben jullie de 7 daagse NYP er helemaal uit gehaald?
Even kijken...ik denk het wel. Ik zal even noemen wat we er allemaal mee gedaan hebben:
Empire State Building (kost in combinatie met de Skyride normaal 30 dollar)
Skyride
MadameTtussaud's (kost normaal ook al 30 dollar)
twee keer de ferry naar Liberty & Ellis Island (kost geloof ik normaal 15.50 dollar per keer)
10% korting op de helicoptervlucht (dus zo'n 11 dollar korting per persoon)
Police Museum (normaal 5 dollar entree)
Intrepid (normaal 16 dollar entree)
American Museum of Natural History (normaal 16 dollar)
Central Park Zoo ($6)
New York Aquarium (weet niet meer maar volgens mij ook iets van $ 16)
en 20% korting bij Hard Rock Café op Times Square (zo'n $5 per persoon)

Het boekje dat erbij zat klopte alleen niet meer. Adressen die niet klopten en zelf korting bij Rockefeller Rink wat helemaal niet zo was en Tribute Museum wat niet eens meer bestaat...
pi_33802969
Op onze laatste dag nogmaals naar Central Park om vogels en eekhoorntjes te voeren. Daarna crashen in de hotel lobby met hot chocolate en apple fritters van Starbucks en aan het eind van de middag met de shuttle van het hotel naar JFK. Elke keer dat ik van JFK naar Manhattan ging of vice versa heeft de chauffeur nu al een andere route genomen. Ik snap er niks van. Deze rute was een ramp en we waren pas een uur voor vertrek van het vliegtuig op JFK. Toen was mijn vriend tot overmaat van ramp zijn paspoort kwijt, dus hing ik nog een half uur met hotel en shuttle aan de telefoon. Nergens iets te vinden natuurlijk, maar gelukkig had mijn vriend ook zijn ID kaart bij zich en daarmee mag je dus van MAerika naar België, dus we konden in ieder geval naar huis!
Later heeft hij zijn paspoort toch nog teruggevonden, was op een raadselachtige manier uit zijn jaszak in het koffer terecht gekomen. Ach ja, aan het eind van zo'n reis ben je moe en niet meer zo helder.

Kort samengevat:

14 dagen New York op de wij-houden-van-luxe-manier (dus hotel, taxi's, lekker eten, musical, helicoptervlucht) kost je voor het vliegticket en verblijf in december zo'n 1500 euro per persoon, zakgeld ongeveer 750 euro per persoon

in 14 dagen kun je echt alles zien, ook nog eens een keer ergens terugkomen waar het bijvoorbeeld eerder te hard regende of te lang wachten was en utslapen als je daar zin in hebt, maar 10 dagen is ook lang genoeg om alles te zien.

absolute aanraders vond ik:
Build-a-Bear
eekhoorntjes voeren
Ellis Island
Top of the Rocks
musical
Central Park Zoo
Hard Rock Café en Applebee's

tegenvallers vond ik:
de warenhuizen
Skyride
hoge entreeprijzen voor sommige dingen die ik niet zo'n bedrag waard vind (Madame Tussaud's, American Museum of Natural History, Skyride)
pi_33803182
Applebee's ken ik nog van Curacao. Chicken fajitas. Hmm heerlijk eten daar! Ik zal ook eens een lijstje maken van wat ik heb bespaard met de NYP / hoe ik hem heb besteed. En ook nog een reisverslagje van 1 en 2 januari is coming up.
pi_33803701
NYP Pass heb ik 115 dollar voor betaald voor 7 dagen. Hierdoor had ik gratis entree tot de volgende bezienswaardigheden:

Intrepid Sea Air & Space Museum: 16.50
Ellis Island & Liberty Island Ferry: 11.50
American Museum Of National History: 14.00
Madison Square Garden All Acces Tour: 17.00
New York Skyride: 23.50
Salomon R. Guggenheim Museum: 18.00
Inside CNN: 12.00
Rockefeller Center Tour + NBC Tour: 23.50

Totaal: 136.00
Kosten: 115.00
Bespaard: 21.00
pi_33805607

Gecrusht ijs en bovenop een paar losse ijsblokjes die niet mee wilden crushen. Dit is Caramel.
pi_33806420
Damn, je maakt er wel werk van Ik heb beide flesjes al op.. Had later nog 2 blikjes doubleshot espresso & cream gehaald, daar heb ik nu nog één van
Victory is mine!!
pi_33806462
Blikjes bij dezelfde winkel gekocht? Die zag ik namelijk niet staan. Welke smaken had jij meegenomen dan van die Frappuccino?
pi_33807424
Wel bij zo'n Duane Reed (?), maar niet bij die waar wij waren.. Coffee en vanilla smaak
Victory is mine!!
pi_33807557
Nice. Duane Reade. Was die Vanilla nog een beetje weg te krijgen? Ik heb nu nog de Mocha staan.
pi_33807738
Mja, ze zijn wel duur Vanilla was prima te doen, beter dan de coffee imo
Victory is mine!!
pi_33807794
Duur? 1.69 dollar ofzo, valt mee toch?
  zondag 8 januari 2006 @ 23:12:12 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33850453
Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 8 januari 2006 @ 23:20:44 #214
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_33850821
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
public bus. 10 bucks geloof ik en stopt bij grand central maar dat is niet echt in jouw richting. Er zijn ook shuttle busjes waar een stuk of 8 personene in kunnen die je afzet bij je bestemming. Taxi is 50 dollar d8 ik, maar met hoemeer je bnt hoe voordeliger natuurlijk
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  maandag 9 januari 2006 @ 00:03:17 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33852659
quote:
gewoon de metro voor 2 dollar zit je zo waar je wezen moet
The line is a dot to you!
pi_33853621
quote:
Met een SuperShuttle wordt je voor 17 dollar p.p. voor je hotel afgezet.
Victory is mine!!
pi_33855024
Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
  maandag 9 januari 2006 @ 10:25:26 #218
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_33858950
Iemand nog een tip voor een hotel voor onder de $100 per nacht?
  Moderator maandag 9 januari 2006 @ 10:31:28 #219
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33859056
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:03 schreef kepler het volgende:

[..]

gewoon de metro voor 2 dollar zit je zo waar je wezen moet
Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY. Ik zou dan liever wat meer betalen. Zelf ben ik altijd met een taxi gegaan...ok, het is wat duurder, maar naast het geweldige uitzicht word je ook recht voor de deur afgezet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 9 januari 2006 @ 10:37:58 #220
16715 Mylene
*schatje*
pi_33859182
Duane Reade is top. Daar haal ik altijd mijn favoriete koekjes.

Vienna Fingers in een hersluitbare zak .

Ook top is Dean & Deluca. Opgepoetste appeltjes voor 2 dollar ofzo .

Tenslotte voor de dames, Ricky's, een walhalla voor make-up junkies .
pi_33859358
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
coole uitstapjes bij jullie opleiding zeg. herriner me dat er al eens eerder iemand gepost had die ook journalistiek deed en ook met zn opleiding naar NY was geweest.

bij mijn opleiding komen we niet verder als duitsland.
pi_33859553
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
welke periode?
  maandag 9 januari 2006 @ 11:10:53 #223
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_33859913
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:55 schreef Dizzee het volgende:

[..]

welke periode?
In mei 2006. Liefst 7 mei tot en met 16 mei of 14 tot en met 23 mei...
  maandag 9 januari 2006 @ 16:04:59 #224
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33868711
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY. Ik zou dan liever wat meer betalen. Zelf ben ik altijd met een taxi gegaan...ok, het is wat duurder, maar naast het geweldige uitzicht word je ook recht voor de deur afgezet.
dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
pi_33868819
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
Idd En dan uitstappen op Times Square, je weet niet wat je ziet
Victory is mine!!
pi_33870566
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:10 schreef Takemenow het volgende:

[..]

In mei 2006. Liefst 7 mei tot en met 16 mei of 14 tot en met 23 mei...
http://www.amsterdaminn.com/location.html kamer voor zo'n 90 dollar.
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:

[..]

ik stapte uit onder the garden. stond nog beneden maar zag boven al de drukte op 7th av. heerlijk gevoel.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:35:57 #227
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33871775
quote:
Welk hostel?
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
www.cheaphotels.co.uk
  maandag 9 januari 2006 @ 17:38:27 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33871869
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Welk hostel?
[..]
Riverside Inn, 319 West 94th Street, NYC, 10025
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 9 januari 2006 @ 17:55:10 #229
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33872424
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.

Approximate Fares

Rates range from $13 to $22. Discounts available for additional passengers in the same party. See On-line reservations for exact quotes.

All fares should be considered approximate & from a general area.
All fares are subject to change without notice - please call to confirm.

Ik zou gewoon een metro nemen.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:49:49 #230
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33876824
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.

Approximate Fares

Rates range from $13 to $22. Discounts available for additional passengers in the same party. See On-line reservations for exact quotes.

All fares should be considered approximate & from a general area.
All fares are subject to change without notice - please call to confirm.

Ik zou gewoon een metro nemen.
Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)
Maarja, het hoeft van mij niet goed te zijn. Een goed bed en een goede douche/wc volstaan...

Metro zie ik niet echt zitten aangezien ik rond spits uur aankom en nog nooit in NYC ben geweest...
  maandag 9 januari 2006 @ 20:03:38 #231
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33877408
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)
Maarja, het hoeft van mij niet goed te zijn. Een goed bed en een goede douche/wc volstaan...

Metro zie ik niet echt zitten aangezien ik rond spits uur aankom en nog nooit in NYC ben geweest...
Niet veel anders dan buiten de spits. Ik kwam midden in de spits aan. 16.30 trein vanaf Newark dus 17.00 van Penn Train naar Penn Subway. Op die manier maak je meteen de heerlijke drukte van NYC mee.
pi_33877525
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:

Maar waar deelden ze die kaartjes uit dan? Ik heb niemand gezien die dat deed, zowel in Battery Park als op Liberty Island. Bij die grote witte tent voor het sokkel stond een gast iedereen te vertellen dat je 2 dagen van tevoren moest reserveren..
Dat hadden wij in Washington ook overal. Je kon gratis in de Obelisk en naar het Capitol, maar dan moest je 's ochtends bij een ticketbox in de rij gaan staan. Na half elf had het sowieso geen zin meer. Bovendien waren we er maar één dag, dus dat hebben we dus niet gedaan. En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
pi_33877577
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:19 schreef Jaguarized het volgende:
Nice. Duane Reade. Was die Vanilla nog een beetje weg te krijgen? Ik heb nu nog de Mocha staan.
Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden was
pi_33877612
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]
En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
Ja echt ja? Ik wist niet dat dat kon. Lijkt me wel vet.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:11:44 #235
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33877786
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
Dat vertelde een local ook nog nadat jullie dat ook hadden verteld. Mên dat is echt lang!
  maandag 9 januari 2006 @ 21:36:31 #236
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33882201
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niet veel anders dan buiten de spits. Ik kwam midden in de spits aan. 16.30 trein vanaf Newark dus 17.00 van Penn Train naar Penn Subway. Op die manier maak je meteen de heerlijke drukte van NYC mee.
Achja, qua drukte ben ik op zich wel wat gewend. (heb immers een jaar in London gewoond) Maar het liefste heb ik dan geen koffer en andere dingen bij me! Want een metro pakken die bomvol is nog tot daar aan toe, met koffer etc. is het helemaal niks!
  maandag 9 januari 2006 @ 21:45:51 #237
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_33882722
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

voordat je in op manhattan aankomt zou ik uitzoeken aan welke avenue dat hotel/hostel ligt. Wij hadden ook alleen nummer en de street. Dus we moesten aaan allemaal mensen vragen en de meeste wisten ons niet te vertellen waar dat was. Je kan uitrekenen aan welke avenu het ligt maar ik weet niet precies meer hoe dat moet...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  maandag 9 januari 2006 @ 21:53:03 #238
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33883102
Het kunnen er maar een paar zijn:

Central Park West
Columbus Ave
Amsterdam Ave
Broadway
West End Ave

pi_33883319
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden was
Duane had ook blarenpleisters voor mij.. En ook, zo blijkt achteraf, crackers die over datum waren Beetje muffig.
Victory is mine!!
  maandag 9 januari 2006 @ 21:58:07 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33883417
Altijd naar de datum kijken.
  maandag 9 januari 2006 @ 21:59:37 #241
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33883507
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
Het kunnen er maar een paar zijn:

Central Park West
Columbus Ave
Amsterdam Ave
Broadway
West End Ave

Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?
  maandag 9 januari 2006 @ 22:04:25 #242
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33883797
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?
Ja. Alle 5 lopen parallel met Broadway. Voor 94th en Broadway neem je de 1 of 2 trein naar 96th en 2 blokken terug. 96th is ook een express-train-station dus 8 minuten van 14th Str naar 96th Str.
pi_33900087
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
Hotel Beacon daar komen wij net vandaan! Prima hotel voor z'n prijs. ZE hebben zelf ook een airport shuttle. Was voor 2 personen 42 dollar, en dan geen geintjes met fooi of toll meer.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:21:32 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33900446
Geinig, die mannetjes van Snapple hebben nu ook lippenzooi, mooi voor koude NY dagen:
Fruit Punch Lip Yumms

Fruit Punch Lip Juicer

Fruit Punch Lip Slicks
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33909238
Snapple...jummie Ze verkopen het tegenwoordig bij mijn plaatselijke Xenos
pi_33924805
Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer
Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...

Heeft er iemand nog tips?

[ Bericht 7% gewijzigd door schep op 11-01-2006 00:19:04 ]
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:29:56 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33925506
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer
Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...

www.expedia.nl
daar is vast wel wat te vinden
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:05:13 #248
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_33926426
YES! We hebben geboekt! 07 t/m 16 mei, hotel Amsterdam Inn, Amsterdam Avenue, NEW YORK CITY
Heb er zo`n zin in!
pi_33937094
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:05 schreef Takemenow het volgende:
YES! We hebben geboekt! 07 t/m 16 mei, hotel Amsterdam Inn, Amsterdam Avenue, NEW YORK CITY
Heb er zo`n zin in!
Lekker.

Wat zijn jullie nou ongeveer kwijt, hotel en vlucht?
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:07:06 #250
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_33943408
Ik heb te lang gewacht met het boeken van The Wanderers Inn (East), en de kamer die we wilden was gisteren niet meer beschikbaar. Om die reden hebben we maar besloten om toch voor Hostelling International te gaan, omdat die ook gewoon hoge waarderingen krijgt, de site er goed uit ziet en het gewoon lekker goedkoop is. In plaats van een privé kamer bij het Wanderers Inn, liggen we hier wel met z`n zessen op de kamer, maar daar kom ik wel overheen. Schijnen goeie lockers in de kamer aanwezig te zijn waar ik m`n spullen kwijt kan, dus dat komt allemaal wel goed.

Jaguarized, heb jij enig idee wat voor slot ik mee moet nemen voor die locker? (schijnt dat je zelf een slot moet meenemen las ik ergens)
pi_33945219
quote:
Dag iedereen

knip

Heb je al eens gekeken op www.cheaphotels.co.uk?
pi_33945293
Sloten kan je zelf meenemen of ter plekke in de HI-shop aanschaffen. Kosten $4.87. Je kan gewoon een hangslot meenemen zoals in onderstaand plaatje. De dikte van de halve ring die door het gat gaat in de locker dient niet groter te zijn dan 4mm ongeveer.

Lockers zijn zeer groot. Mijn backpack zou er compleet in gepast hebben.

pi_33950567
Laten jullie trouwens je koffers sealen op Schiphol?
pi_33951178
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
pi_33952294
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Nee joh. Onzin. Alleen maar lastig als je in de VS je koffer open moet maken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:41:42 #257
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33955922
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
pi_33956585
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef kepler het volgende:

hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
Ik ben er niet echt tevreden over. De slaapkamer was op zich prima (een twaalfpersoonskamer boeken is immers je eigen schuld ) en het ontbijt redelijk. Wat me vooral stoorde was dat je overal extra voor moest betalen.

-Kluisjes: zie bericht hierboven. Daar moest je muntjes voor kopen die elke keer weer verdwenen. Terwijl het toch zeker in een kamer met veel personen niet onredelijk is om een kluisje tot je beschikking te hebben.
-Bagage opslag: kostte 4 euro per koffer per dag. Als je om 11 uur uit het hostel moet, maar pas om drie uur hoeft te vertrekken naar het vliegveld, betaal je dus een euro per uur om ze in een loos kamertje te mogen laten staan. Vriendin van mij had 2 koffers mee waarvan ze er één niet gebruikte. Opslag had haar zes keer vier dollar gekost. Dus heeft het ding een week lang op een overvolle kamer gestaan.
-Internet: Een dollar per tien minuten vind ik vrij fors.

Bovendien was het personeel niet echt behulpzaam. Er stond beneden een drankautomaat die onze dollar had ingeslikt, maar mooi geen blikje dus Antwoord van het miepje: "Ja, ik weet het ook niet." En toen was ze weg

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
pi_33959179
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.
pi_33966000
quote:
Dag iedereen

In 2001 zat ik in een hotel dat toen Hampshire heette, nu heet het Quality on Times Square. Netjes hotel, drie sterren (middenklasser dus), met eigen badkamertje. Ze zitten op west 47th street tussen Broadway en 6th Ave, dus vlakbij Times Square. We betaalden daar toen in de buurt van 100 dollar per nacht voor onze kamer (is zo'n 80 euro). We hadden wel een suite, dus wellicht is een gewone kamer goedkoper, maar het is ook alweer 5 jaar geleden, dus ik weet niet of de prijs veel gestegen is... Je kunt het proberen. Je kunt dit hotel ook via de meeste reisbureaus boeken.
Ik zou sowieso ook eens de folders van reisbureaus bekijken. Veel mensen denken dat dat duurder is dan zelf speuren maar dat is vaak niet waar, omdat reisbureaus groot inslaan en dus voordelige kamerprijzen krijgen. Zo kun je soms ook nog terecht in een hotel dat al vol zit, omdat er kamers voor dat reisbureau aan de kant worden gehouden.

Succes met je zoektocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')