Wij stonden eerst echt op het midden van Times Square, maar nog buiten de vakken, wnat die waren nog niet open. Maar we stonden dus bij een vak midden in the action. Op een gegeven moment kwam er muziek uit de luidsprekers vlakbij ons. Veel en veel te hard en we werden ook doornat van de sneeuw, dus daar wilde ik geen 8 uur meer blijven.quote:
Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:30 schreef Jaguarized het volgende:
Wij betaalden de 31e nog 14 dollar + tax = 15.17.![]()
Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Hahaha, ik rond af naar 16 dollar....
Wij hadden de kaartjes ook al eerder gekocht. Dat is trouwens nog een voordeel van Top of the Rocks: je kunt de kaartjes al eerder kopen voor een dag en tijdstip dat jij wilt. Doordat je echt een tijdstip hebt, kun je dan gewoon doorlopen.
Wij het Empire State Building is het gewoon aansluiten in de rij totdat je aan de beurt bent.
Even kijken...ik denk het wel. Ik zal even noemen wat we er allemaal mee gedaan hebben:quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Inderdaad, wij zijn gewoon meteen naar boven gegaan nadat we kaartjes hebben gehaald. Echt top, nauwelijks tot geen rij en als je eenmaal boven bent kan je nog 3 verdiepingen omhoog tot aan de antennes!![]()
Hebben jullie de 7 daagse NYP er helemaal uit gehaald?
public bus. 10 bucks geloof ik en stopt bij grand central maar dat is niet echt in jouw richting. Er zijn ook shuttle busjes waar een stuk of 8 personene in kunnen die je afzet bij je bestemming. Taxi is 50 dollar d8 ik, maar met hoemeer je bnt hoe voordeliger natuurlijkquote:Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
gewoon de metroquote:Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
Iemand een tip voor een redelijk goed geprijsde airport (shuttle) taxi van JFK naar Upper West Side?
Met een SuperShuttle wordt je voor 17 dollar p.p. voor je hotel afgezet.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY.quote:Op maandag 9 januari 2006 00:03 schreef kepler het volgende:
[..]
gewoon de metrovoor 2 dollar zit je zo waar je wezen moet
coole uitstapjes bij jullie opleiding zeg. herriner me dat er al eens eerder iemand gepost had die ook journalistiek deed en ook met zn opleiding naar NY was geweest.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
welke periode?quote:Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
Iemand nog een tip voor een hotel voor onder de $100 per nacht?
dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattanquote:Op maandag 9 januari 2006 10:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan mis je wel de ervaring van het voor het eerst binnenrijden van NY.Ik zou dan liever wat meer betalen. Zelf ben ik altijd met een taxi gegaan...ok, het is wat duurder, maar naast het geweldige uitzicht word je ook recht voor de deur afgezet.
Iddquote:Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
http://www.amsterdaminn.com/location.html kamer voor zo'n 90 dollar.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:10 schreef Takemenow het volgende:
[..]
In mei 2006. Liefst 7 mei tot en met 16 mei of 14 tot en met 23 mei...
ik stapte uit onder the garden. stond nog beneden maar zag boven al de drukte op 7th av. heerlijk gevoel.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:04 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is ook weer waar, voor 13 dollar kan je ook de bus nemen. Met de metro heb je wel een andere ervaring: je zit opeens midden in manhattan
Welk hostel?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:12 schreef Public_NME het volgende:
www.cheaphotels.co.ukquote:Op maandag 9 januari 2006 10:25 schreef Takemenow het volgende:
Iemand nog een tip voor een hotel voor onder de $100 per nacht?
Riverside Inn, 319 West 94th Street, NYC, 10025quote:
Nooit van gehoord.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Riverside Inn, 319 West 94th Street, NYC, 10025
Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)quote:Op maandag 9 januari 2006 17:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Approximate Fares
Rates range from $13 to $22. Discounts available for additional passengers in the same party. See On-line reservations for exact quotes.
All fares should be considered approximate & from a general area.
All fares are subject to change without notice - please call to confirm.
Ik zou gewoon een metro nemen.
Niet veel anders dan buiten de spits.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:49 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja een of ander cheap-ass hostel, maarja ben ook maar een arme student. (die al 2 andere trips in de planning heeft staan in de eerste 5 maanden, dus moet op't geld letten)
Maarja, het hoeft van mij niet goed te zijn. Een goed bed en een goede douche/wc volstaan...
Metro zie ik niet echt zitten aangezien ik rond spits uur aankom en nog nooit in NYC ben geweest...
Dat hadden wij in Washington ook overal. Je kon gratis in de Obelisk en naar het Capitol, maar dan moest je 's ochtends bij een ticketbox in de rij gaan staan. Na half elf had het sowieso geen zin meer. Bovendien waren we er maar één dag, dus dat hebben we dus niet gedaan. En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassadequote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
Maar waar deelden ze die kaartjes uit dan? Ik heb niemand gezien die dat deed, zowel in Battery Park als op Liberty Island. Bij die grote witte tent voor het sokkel stond een gast iedereen te vertellen dat je 2 dagen van tevoren moest reserveren..
Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden wasquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:19 schreef Jaguarized het volgende:
Nice. Duane Reade.Was die Vanilla nog een beetje weg te krijgen?
Ik heb nu nog de Mocha staan.
Ja echt ja? Ik wist niet dat dat kon. Lijkt me wel vet.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
Dat vertelde een local ook nog nadat jullie dat ook hadden verteld. Mên dat is echt lang!quote:Op maandag 9 januari 2006 20:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En wil je een gratis tour door het Witte Huis dan moet je dat drie tot zes maanden van te voren aanvragen bij de ambassade
Achja, qua drukte ben ik op zich wel wat gewend. (heb immers een jaar in London gewoond) Maar het liefste heb ik dan geen koffer en andere dingen bij me! Want een metro pakken die bomvol is nog tot daar aan toe, met koffer etc. is het helemaal niks!quote:Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niet veel anders dan buiten de spits.Ik kwam midden in de spits aan. 16.30 trein vanaf Newark dus 17.00 van Penn Train naar Penn Subway. Op die manier maak je meteen de heerlijke drukte van NYC mee.
voordat je in op manhattan aankomt zou ik uitzoeken aan welke avenue dat hotel/hostel ligt. Wij hadden ook alleen nummer en de street. Dus we moesten aaan allemaal mensen vragen en de meeste wisten ons niet te vertellen waar dat was. Je kan uitrekenen aan welke avenu het ligt maar ik weet niet precies meer hoe dat moet...quote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Riverside Inn, 319 West 94th Street, NYC, 10025
Duane had ook blarenpleisters voor mij.. En ook, zo blijkt achteraf, crackers die over datum warenquote:Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ben fan van Duane, hij had zakdoekjes toen ik ontzettend verkouden was
Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?quote:Op maandag 9 januari 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
Het kunnen er maar een paar zijn:
Central Park West
Columbus Ave
Amsterdam Ave
Broadway
West End Ave
Ja. Alle 5 lopen parallel met Broadway. Voor 94th en Broadway neem je de 1 of 2 trein naar 96th en 2 blokken terug. 96th is ook een express-train-station dus 8 minuten van 14th Str naar 96th Str.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Broadway geloof ik... Amsterdam ave loopt toch parallel met broadway?
Hotel Beacon daar komen wij net vandaan! Prima hotel voor z'n prijs. ZE hebben zelf ook een airport shuttle. Was voor 2 personen 42 dollar, en dan geen geintjes met fooi of toll meer.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:44 schreef Klingon het volgende:
Over 11 nachtjes eindelijk naar New York. Als ik er de tijd voor heb zal ik hier m'n verslagjes posten. We gaan met zo'n 25 personen (excursie journalistiek) van 20 t/m 28 januari. Bezoeken o.a. CBS-studios, NY Times en waarschijnlijk Max Westerman. Volledige programma is donderdag bekend. Daarnaast natuurlijk nog de nodige vrije tijd. We overnachten in het Beacon Hotel (2130 Broadway at 75th Street) bij Central Park. I'll keep you posted...
www.expedia.nlquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen
Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.
We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer![]()
Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...
Heeft er iemand nog tips?
Lekker.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:05 schreef Takemenow het volgende:
YES! We hebben geboekt! 07 t/m 16 mei, hotel Amsterdam Inn, Amsterdam Avenue, NEW YORK CITY
Heb er zo`n zin in!![]()
![]()
![]()
Heb je al eens gekeken op www.cheaphotels.co.uk?quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen
Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.
knip
Dat kost elf euro ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Laten jullie trouwens je koffers sealen op Schiphol?
Nee joh.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Laten jullie trouwens je koffers sealen op Schiphol?
hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat kost elf euro ofzo
Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje inNet zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
Ik ben er niet echt tevreden over. De slaapkamer was op zich prima (een twaalfpersoonskamer boeken is immers je eigen schuldquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef kepler het volgende:
hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
In 2001 zat ik in een hotel dat toen Hampshire heette, nu heet het Quality on Times Square. Netjes hotel, drie sterren (middenklasser dus), met eigen badkamertje. Ze zitten op west 47th street tussen Broadway en 6th Ave, dus vlakbij Times Square. We betaalden daar toen in de buurt van 100 dollar per nacht voor onze kamer (is zo'n 80 euro). We hadden wel een suite, dus wellicht is een gewone kamer goedkoper, maar het is ook alweer 5 jaar geleden, dus ik weet niet of de prijs veel gestegen is... Je kunt het proberen. Je kunt dit hotel ook via de meeste reisbureaus boeken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen
We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer![]()
Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |