abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33943408
Ik heb te lang gewacht met het boeken van The Wanderers Inn (East), en de kamer die we wilden was gisteren niet meer beschikbaar. Om die reden hebben we maar besloten om toch voor Hostelling International te gaan, omdat die ook gewoon hoge waarderingen krijgt, de site er goed uit ziet en het gewoon lekker goedkoop is. In plaats van een privé kamer bij het Wanderers Inn, liggen we hier wel met z`n zessen op de kamer, maar daar kom ik wel overheen. Schijnen goeie lockers in de kamer aanwezig te zijn waar ik m`n spullen kwijt kan, dus dat komt allemaal wel goed.

Jaguarized, heb jij enig idee wat voor slot ik mee moet nemen voor die locker? (schijnt dat je zelf een slot moet meenemen las ik ergens)
pi_33945219
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

knip

Heeft er iemand nog tips?
Heb je al eens gekeken op www.cheaphotels.co.uk?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33945293
Sloten kan je zelf meenemen of ter plekke in de HI-shop aanschaffen. Kosten $4.87. Je kan gewoon een hangslot meenemen zoals in onderstaand plaatje. De dikte van de halve ring die door het gat gaat in de locker dient niet groter te zijn dan 4mm ongeveer.

Lockers zijn zeer groot. Mijn backpack zou er compleet in gepast hebben.

pi_33950567
Laten jullie trouwens je koffers sealen op Schiphol?
pi_33951178
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
pi_33952294
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Klingon het volgende:
Nee joh. Onzin. Alleen maar lastig als je in de VS je koffer open moet maken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:41:42 #257
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33955922
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat kost elf euro ofzo

Wat betreft de slotjes: in ons hostel (Jazz on the park) waren wel kluisjes, maar je kon helemaal nergens een eigen slotje aanhangen. Je kon ze alleen op slot doen met een muntje die je moest kopen en elke keer als je het kluisje opendeed en daarna weer dicht wilde doen moest er een nieuw muntje in Net zoiets als sommige zwembadkluisjes dus.
hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
The line is a dot to you!
pi_33956585
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef kepler het volgende:

hoe was Jazz on the Park? De twee keer dat ik naar NY ben gegaan wilde ik daar erg graag verblijven, maar ze hebben totaal niet gereageerd op mailtjes. En het reserverings-systeem werkte elke keer niet...
Ik ben er niet echt tevreden over. De slaapkamer was op zich prima (een twaalfpersoonskamer boeken is immers je eigen schuld ) en het ontbijt redelijk. Wat me vooral stoorde was dat je overal extra voor moest betalen.

-Kluisjes: zie bericht hierboven. Daar moest je muntjes voor kopen die elke keer weer verdwenen. Terwijl het toch zeker in een kamer met veel personen niet onredelijk is om een kluisje tot je beschikking te hebben.
-Bagage opslag: kostte 4 euro per koffer per dag. Als je om 11 uur uit het hostel moet, maar pas om drie uur hoeft te vertrekken naar het vliegveld, betaal je dus een euro per uur om ze in een loos kamertje te mogen laten staan. Vriendin van mij had 2 koffers mee waarvan ze er één niet gebruikte. Opslag had haar zes keer vier dollar gekost. Dus heeft het ding een week lang op een overvolle kamer gestaan.
-Internet: Een dollar per tien minuten vind ik vrij fors.

Bovendien was het personeel niet echt behulpzaam. Er stond beneden een drankautomaat die onze dollar had ingeslikt, maar mooi geen blikje dus Antwoord van het miepje: "Ja, ik weet het ook niet." En toen was ze weg

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
pi_33959179
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dit idee werd vooral versterkt doordat we in Washington een hostel hadden dat tien euro per nacht goedkoper was (je zit op Manhattan, dus daar zeg ik niets over), maar waarbij draadloos internet en gebruik van de computer gewoon bij de prijs zat in begrepen. Waar de kluisjes alleen een hangslotje van jezelf behoefden. Waar je je koffer ongetwijfeld even had mogen laten staan. Waar een ontspanningsruimte met spelletjes, pooltafel en tafelvoetbal (alles gratis) was, terwijl een dergelijke ruimte in Jazz on the Park er helemaal niet was.
Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.
pi_33966000
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:07 schreef schep het volgende:
Dag iedereen

Ik volg al geruime tijd deze topics en verleden week hebben we de stap genomen om een vlucht te boeken naar de city that never sleeps van 31 maart tot 5 april.

We zitten nu echter wel met een probleem, we vinden niet direct een passend hotel. (Prefereren een hotel boven een hostel) Het hotel Edison en hotel Milford Plaza lijken wel iets, maar blijkbaar kunnen we niet reserveren daar in onze periode, dus die vallen reeds weg. Hotel Beacon van KarinBee ook net bekeken, ook geen kamer
Heb ook super veel hotels op tripadvisor afgegaan, maar blijkbaar is dit niet simpel om een degelijk hotel te vinden. We zijn niet moeilijk hoor, maar we zoeken een kamer met eigen sanitair, netjes onderhouden en redelijk gelegen, voor de rest hoeft er niet veel tralala aan te zijn. Het budget is iets van een 75 euro per nacht per persoon. Blijkbaar zijn er in NY veel goedkopere hotels, en veel astronomisch dure hotels, maar niet echt veel middenklasse hotels...

Heeft er iemand nog tips?
In 2001 zat ik in een hotel dat toen Hampshire heette, nu heet het Quality on Times Square. Netjes hotel, drie sterren (middenklasser dus), met eigen badkamertje. Ze zitten op west 47th street tussen Broadway en 6th Ave, dus vlakbij Times Square. We betaalden daar toen in de buurt van 100 dollar per nacht voor onze kamer (is zo'n 80 euro). We hadden wel een suite, dus wellicht is een gewone kamer goedkoper, maar het is ook alweer 5 jaar geleden, dus ik weet niet of de prijs veel gestegen is... Je kunt het proberen. Je kunt dit hotel ook via de meeste reisbureaus boeken.
Ik zou sowieso ook eens de folders van reisbureaus bekijken. Veel mensen denken dat dat duurder is dan zelf speuren maar dat is vaak niet waar, omdat reisbureaus groot inslaan en dus voordelige kamerprijzen krijgen. Zo kun je soms ook nog terecht in een hotel dat al vol zit, omdat er kamers voor dat reisbureau aan de kant worden gehouden.

Succes met je zoektocht.
pi_34032694
Mooi topic. Dit blijf ik volgen.
pi_34033200
Zondag 1 januari + Maandag 2 januari 2006

Zondag 1 januari stond geheel in het teken van het vertrek. De checkout was om 11.00, het vliegtuig zou om 17.30 vertrekken en om 14.30 zou ik op Newark moeten zijn. Dat was de planning voor de dag. 's Ochtends om 09.00 wakker geworden en lekker rustig aan gedaan. Eerst even beneden een lekker New Yorks ontbijtje gehaald. Voor 3,50 dollar had ik een lekkere beker hazelnotenkoffie en een warme bagel met ei, ham en gesmolten kaas. Echt verrukkelijk en dat voor weinig geld. Alles lekker opgegeten en opgedronken in de televisiekamer. CNN was er op en dat is altijd wel interessant.

Na het eten naar boven gegaan, me even gedoucht en de andere noodzakelijke sanitaire handelingen verricht. Tegen 09.55 gaan inpakken en om 10.30 stond ik beneden met 3 stuks baggage, m'n backpack, normale rugzak en de 12pack met volle blikjes dat ook nog redelijk wat woog. Uitgechecken was niet meer dan het pasje inleveren + kamernummer doorgeven. Ik heb nog wel mijn beklag gedaan dat ik het uitermate treurig vond dat mijn klacht over het defecte nachtlampje nooit verholpen is. Men heeft er 3-4 dagen voor gehad en er is niks aan gedaan. Beetje jammer.

Vervolgens voor de laatste keer 103rd Str doorgelopen naar Broadway en nog even gekeken naar het straatbeeld, dit zou ik niet weer zien helaas.... Ik had namelijk besloten om niet met mijn baggage rond te gaan lopen in Manhattan, het was gewoon te veel om zo lang te dragen. In een luggage locker deponeren was ook geen optie, dat zou teveel tijd kosten en dat zou jammer zijn. Om 10.59 stond ik in het metrostation van Penn Station. Ik wist dat het een eindje lopen was naar de New Jersey Transit van de aankomst dus heb rustig gelopen, haasten had immers weinig zin en ik had alle tijd. Om 11.12 kwam ik bij de kaartverkoop. Ik zag op de monitoren dat er treinen naar Newark gingen om 11.07, 11.12 en 11.14. De eerstvolgende daarna ging pas weer om 12.07 en om een uur op Penn te zitten is ook niet je van het. Snel een kaartje a 14 dollar aangeschaft bij de automaat en de trein nog nipt kunnen halen. Doordat het behoorlijk vol was ben ik op het balkon gaan staan. Het balkon in de treinen van de New Jersey Transit is echter een ruimte met wel een verbindingsdeur tussen beide wagons maar daarnaast was geen "sluis" of "slurf" zoals je in de Nederlandse Koploper treinen ziet. Het waaide dus lekker hard en ik kon alles mooi volgen. Een leukere ervaring dan in een wagon zitten en 25 minuten voor je uit zitten gapen door ramen die nodig eens gewassen moesten worden.

Tegen een uurtje of 11.45 aangekomen op Newark. De Amerikanen zijn slim en weten uit elk klein dingetje geld te slaan. Zo was de AirTrain die mij naar Terminal B moet brengen op de heenweg nog gratis, nu betaal je er 5,50 dollar voor. Tsja, men zal wel denken dat passagiers toch weer terug moeten.... Na een paar minuten aangekomen in Terminal B en een bagagekarretje weten te vinden, scheelt weer slepen. Om 12 uur was ik ongeveer in de terminal. Bij aankomst even een rondje gelopen door de terminal om te zien wat voor faciliteiten er allemaal waren. De incheckbalies waren allemaal naast elkaar en de incheck voor Kopenhagen zou om 14.10 open gaan, 3 uur en 10 minuten voor vertrek. Wat me opviel was dat er op Newark weinig tot geen stoelen waren waar je kon zitten als je niet iets in een restaurant wilde kopen. Ik heb uiteindelijk 4 stoelen naast elkaar gevonden, 1 was bezet door een jong ogend meisje, ik schatte haar op 20. Dat waren tevens ook de enige 4 openbare stoelen van de hele terminal. De incheckbalies waren een halve verdieping voor me. Ik dacht dat ik 5,5 hele lange uren zou gaan beleven aangezien er weinig te beleven was op Newark. Het was er superrustig en er waren nauwelijks andere reizigers. Ik heb dan ook maar mijn puzzelboekje gepakt en tegen mezelf gezegd dat ik dan maar 2 uur ging puzzelen ofzo... Na een kwartiertje liepen er wat mensen voorbij en om de een of andere reden viel dat op. Zo ook het meisje, we zeiden dat tegen elkaar en zo ontstond een gesprek. Ze bleek Christy te heten en ze was 26. Ik verbaasde me daar enorm over en had nooit verwacht dat ze al 26 was aangezien ze behoorlijk jong oogde. Zoals altijd in een Engelstalig land stel ik me voor als Jeremy en vertel dat ik 21 ben. Ze keek er van op en had gedacht dat ik van haar leeftijd zou zijn.

Ze was een taalkundige, of een linguist, voor het Amerikaanse leger en was gestationeerd in Wiesenbach, Duitsland. Ze had een vlucht naar Frankfurt om 18.00 en haar incheckbalie was naast die van mij. We hebben ongeveer twee uur heel gezellig met elkaar kunnen praten over van alles en nog wat. Het leuke was dat het gesprek ook geen een keer stil viel, kennelijk hadden we als twee onbekenden voor elkaar toch heel veel te vertellen.

Om 14.15 was het tijd om eens in te checken. We besloten een wedstrijdje ( ) te doen wie het snelst klaar was. Zij had 1 kleine trolley die als handbaggage mee zou kunnen, echter dat mocht niet van Lufthansa omdat ie 2 kilo te zwaar was... Uiteindelijk was ik toch eerder klaar met inchecken. De incheck was snel klaar, er stond compleet geen rij en duurde nog een 2 minuten. Na het inchecken zijn we beide naar de gate gelopen aangezien zij de gate naast die van mij had. De controle stelde weinig voor, even door een scannertje, schoenen uit, er werd een halve seconde naar je paspoort gekeken en je stond bij de gate. Dat alles binnen 5 minuten. Ik vind het behoorlijk vlot gaan als je binnen 5 minuten van de incheck bij de gate bent inclusief de daarbijbehorende handelingen.

Eenmaal achter de gate viel het allemaal nogal tegen. Er was een Relay (soort van kiosk), een kleine deli en een koffiecafé. Het was ook behoorlijk rustig allemaal. De volgende 3,5 uur hebben we weer ingevuld met veel mensen kijken en veel praten. Ik kon het goed met d'r vinden maar helaas ben ik vergeten haar emailadres te vragen zodat we nog eens kunnen emailen ofzo. Ze wilde nog wat gaan reizen zodra ze klaar zou zijn in Duitsland.

Om 17.15 was 90% van de mensen in het vliegtuig en ben ik na afscheid genomen te hebben richting slurf gelopen, er was dan ook geen rij meer. Ik snap sowieso niet waarom sommige mensen als eerste in het vliegtuig willen zitten, je zit en zit maar te wachten en er lopen constant mensen langs. Ik vind het in ieder geval niet prettig om lang te moeten wachten in een vliegtuig..

De vlucht was aangenaam en verliep een stuk sneller dan verwacht. We kregen lekker te eten, als diner was er pasta met zalm, een gebakje, brood en beleg en Caesar Salad met dressing. Het ontbijt bestond uit een behoorlijk driedubbele boterham met ham, kaas en gegrilde paprika. Erg lekker, ik heb nog twee extra sandwiches meegevraagd.

Bij aankomst in Kopenhagen was het inmiddels 2 januari. We zijn een kwartier voor schematijd geland in Kopenhagen, dat was goed nieuws. De vlucht naar Amsterdam vertrok om 08.20 en dus had ik nog 1 uur en 25 minuten om mezelf te vermaken in Kopenhagen. Dat heb ik voornamelijk gedaan door veel mensen te kijken en wat rond te lopen. Meer kan je ook niet doen... De terugvlucht naar Amsterdam vertrok 20 minuten te laat. We zouden er 1 uur en 25 minuten over vliegen en om 09.45 aankomen. Wonderbaarlijk kwamen we ook om 09.45 aan en hadden we er slechts 1 uur en 5 minuten over gedaan. Dat is lekker snel!

Om 09.45 dus geland in Schiphol en zoals verwacht was het een gigantisch eind lopen naar Arrivals waar de baggage zou aankomen. De band was nog niet aan het rollen geslagen en dus moest ik ongeveer een kwartiertje wachten. Na de baggage van de band gehaald te hebben richting uitgang. Er was totaal geen controle, als je iets aan te geven had moest je maar op een belletje drukken en wachten tot er iemand zou komen..

Om 10.21 heb ik de trein richting het noorden kunnen pakken en tegen 14.00 was ik weer thuis. Meteen maar de vuile was in de machine gemikt, dan was dat ook weer schoon! Vervolgens tegen 02.00 gaan slapen en de volgende dag wakker geworden om 15.30.

Mijn conclusie over Newark: het is een superleuk vliegveld voor het snelle verkeer, je bent in no-time van incheck naar gate. Als je echt van shoppen houdt, dan zit je op Newark verkeerd. Moet je lang wachten en heb je geen gesprekspartner waar je urenlang mee kan babbelen? Dan zit je ook op Newark verkeerd. Ga pas door de douane als het moet, na de douane is weinig tot niks te doen eigenlijk. De formele zaken zijn super op Newark. Vertrekken gaat snel, eveneens inchecken en door de douane. Aankomen in Newark duurt net als op elke Amerikaanse luchthaven relatief lang, ik heb er ongeveer 1,5 uur over gedaan denk ik.

Tot zover dit verslag van New York.
pi_34033497
ff 1 ding, heb jij heel de dag met de klok rondgelopen of zo
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34033523
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:42 schreef komrad het volgende:
ff 1 ding, heb jij heel de dag met de klok rondgelopen of zo
Nee maar ik heb een goed geheugen en kan me dat soort details om de een of andere vage reden goed herinneren. Sorry hoor.
pi_34033550
maakt niet uit, maar ik zou dat niet op de minuut weten, ik kijk sowieso weinig op mijn horloge als ik op vakantie ben
pi_34033641
Jemig wat een posts Jag Neem je volgende keer alles op met een camera?
pi_34033662
Jaloers
pi_34033680
Ohja dat heb ik ook nog gedaan. Ik heb volgens mij iets van 4 uur film.
pi_34033730
Weet je wat me altijd bij zal blijven:

' Stand clear of the closin' doors, please '
pi_34033811
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ah. Dan kom ik eens gezellig langs
pi_34035140
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ik neem aan dat je daar bepaalde dingen uitknipt
Victory is mine!!
pi_34035630
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:33 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je daar bepaalde dingen uitknipt
Dingen zoals?
pi_34035737
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dingen zoals?
Ik lees voor het gemak morgen de overige dagen Jag! Maar, ik wil nu nog meer
pi_34035755
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:55 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Ik lees voor het gemak morgen de overige dagen Jag! Maar, ik wil nu nog meer
Is goed.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:03:51 #275
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34036018
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:23 schreef _moder8or_ het volgende:
Mooi topic. Dit blijf ik volgen.
ik kom jou ook overal tegen op FOK!
pi_34036086
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:03 schreef kepler het volgende:

[..]

ik kom jou ook overal tegen op FOK!
Tja. De wereld is klein
pi_34036103
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is goed.
Maar. Zullen wij eens met z'n tweeën naar NY?
pi_34036116
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:06 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Maar. Zullen wij eens met z'n tweeën naar NY?
Dat gaat dan richting 2007 of 2008 ergens.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:08:35 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34036175
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:48 schreef komrad het volgende:
Weet je wat me altijd bij zal blijven:

' Stand clear of the closin' doors, please '

met zo'n duidelijke Amerikaanse stem

en dan zijn er werkzaamheden/vertragingen en roept de conducteur iets. En dan versta je er echt geen kont van Beetje gebrabbel en gekraak komt er uit de speakers dan...
pi_34036646
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat gaat dan richting 2007 of 2008 ergens.
Ja, en?
pi_34042184
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:08 schreef kepler het volgende:

[..]

met zo'n duidelijke Amerikaanse stem

en dan zijn er werkzaamheden/vertragingen en roept de conducteur iets. En dan versta je er echt geen kont van Beetje gebrabbel en gekraak komt er uit de speakers dan...
Dat zinnetje van de express trains is nog duidelijk te horen maar van die gasten in de local trains moet je er echt voor gaan zitten.
pi_34042827
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:41 schreef mouzzer het volgende:
Welk hostel in Washington was dat? Ik zit over ruim een maand enkele dagen in Washington en dan door voor weekje in New York en we gaan ook in hostels slapen dus tips over goede hostels zijn welkom.
Hilltop Hostel

Het hostel kostte ong. twintig dollar per nacht, zonder ontbijt. Het gaat er allemaal erg gemoedelijk aan toe, alles is best. Je krijgt als je er net bent een korte rondleiding en op een plattegrond wordt eerst getoond waar de slijter ligt Er is dus gratis draadloos internet en een computer met internet, een kast met spelletjes en een kelder met zitjes, een pooltafel en een tafelvoetbaltafel. Het metrostation is zes huizen verderop met een (dacht ik) directe verbinding naar het centrum. Ook ligt er aan de overkant een supermarktje en in dezelfde straat een broodjeszaak waar je kunt ontbijten.

Het hostel ademt gewoon een heel andere sfeer uit dan die hele grote. Dat is allemaal erg onpersoonlijk en strak en simpel. Dit hostel is wat ouder en versletener, heeft een televisiekamer met leunstoelen, enz. Je moet wel wat langer wachten op de douche (er zijn er maar 2 ), maar voor de rest is het wel relaxed.
pi_34042872
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:43 schreef komrad het volgende:
maakt niet uit, maar ik zou dat niet op de minuut weten, ik kijk sowieso weinig op mijn horloge als ik op vakantie ben
Ik had niet eens een klok Mijn horloge is al een jaar kapot en mijn telefoon had ik thuisgelaten want die deed het aan de andere kant van de plas toch niet. Ik volgde gewoon de rest
pi_34043442
En weer bijgelezen.

Jag, dank voor het verslag

Overigens, als je met meer dan 2 personen in Washington of enige andere Amerikaanse stad behalve NYC bent, dan kun je goedkoper in een hotel slapen als in een hostel.

In DC had ik twee jaar terug bijvoorbeeld in het Hilton een driepersoonskamer voor 75 dollar inclusief ontbijt
Vooraf te boeken bij de bekende hotelboekingssites of anders gewoon binnenlopen en vragen om een special offer (en weglopen als het je niet bevalt)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:44:28 #285
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_34060465
hmm.. misschien kan ik de vraag beter in dit topic stellen: zijn er op dit moment nog fokkers in New York???
That's the way the cookie crumbles
pi_34063618
Vanaf vrijdagavond weer
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:06:54 #287
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_34064129
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef Klingon het volgende:
Vanaf vrijdagavond weer
Hou je van fotografie??
pi_34076653
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Hou je van fotografie??
Ik ga iig mijn best doen op genoeg mooie plaatjes te schieten!
  zondag 15 januari 2006 @ 16:24:38 #289
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34088007
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Hou je van fotografie??
Ga naar Top Of The Rock.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:55:16 #290
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_34091480
Neej naar Hasted Hunt www.hastedhunt.com, daar hangt nu een expositie van Erwin Olaf en ik sta op een van de foto's ben zo benieuwd hoe dat er in de galerie uit zal zien. Al mag je misschien eigenlijk niet eens fotograferen binnen....
  zondag 15 januari 2006 @ 21:44:22 #291
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_34101030
Hoe zit het nou met dat visum voor de US? Moet je dat vantevoren aanvragen?
  zondag 15 januari 2006 @ 21:47:41 #292
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34101174
Nee, als je gewoon een paar week op vakantie gaat krijg je in het vliegtuig een wit en een groen formuliertje. Moet je allebei invullen + adres waar je verblijft in de VS. Je krijgt 1 deel van de groene kaart terug, deze moet je inleveren bij het inchecken voor de terugvlucht.
pi_34101656
als je langer dan 3 maanden blijft moet je een verblijfsvergunning hebben
daartoe moet je wel werk hebben of een studie daar volgen en daar papieren van hebben

of je kan aan de green card lottery meedoen
pi_34101955
Ik weet dat het niet echt bij NY hoort, maar kon geen goed algemeen USA topic vinden en al helemaal niks over Houston... Maar goed, daar moet ik binnenkort dus zijn. Ik ga voor 1 of 2 weken naar een offshore project in de Golf voor wat onderzoek. Ik vlieg met de chopper vanaf Houston, maar zit daar met een beetje mazzel wel met een dag of wat tussen de vluchtje naar het de Golf en Nederland. Wat doe ik met mijn spaarzame tijd? Cultuur boeit me niet enorm in de vs, maar een drankje en hapje gaan er altijd in. Verder nog mooie gebouwen/civiele projecten? Ik vertrek vrij snel, wordt waarschijnlijk beetje laatste moment iets...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 15 januari 2006 @ 22:10:14 #295
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34102027
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik weet dat het niet echt bij NY hoort, maar kon geen goed algemeen USA topic vinden en al helemaal niks over Houston... Maar goed, daar moet ik binnenkort dus zijn. Ik ga voor 1 of 2 weken naar een offshore project in de Golf voor wat onderzoek. Ik vlieg met de chopper vanaf Houston, maar zit daar met een beetje mazzel wel met een dag of wat tussen de vluchtje naar het de Golf en Nederland. Wat doe ik met mijn spaarzame tijd? Cultuur boeit me niet enorm in de vs, maar een drankje en hapje gaan er altijd in. Verder nog mooie gebouwen/civiele projecten? Ik vertrek vrij snel, wordt waarschijnlijk beetje laatste moment iets...
Houston, Texas? 2 weekjes Houston Texas
pi_34102114
Gaddakkes, ik had echt gezocht... kon alleen iemands rondreis vinden in Texas... sorry...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34102160
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:08 schreef Drive-r het volgende:
Het centrale VS topic is: Rondreizen door de USA.

Over Houston kan je helaas niets vertellen
pi_34106445
Ga dus vrijdag naar NY. We vertrekken om 14.15 uur en komen 16.25 uur (NY tijd) aan (vluchtduur: 8.10 uur). Vrijdag de 27e weer terug om 23.20 uur (NY tijd), dus om 12.20 uur terug in Nederland (vluchtduur 7.00 uur). Vliegen trouwens met KLM. We overnachten met een groep van zo'n 24 personen in het Beacon Hotel.

Is een journalistieke excursie en we hebben wel een redelijk vol programma: Central Park, Empire State, Gospel Service, Times Square, Statue, Ellis Island, Chinatown, CNN Tour, Grand Central Terminal, UN, Brooklyn (Bridge), Ground Zero, CBS, Max Westerman (RTL), NY Daily News, Manhattan Media en Foreign Press Center. Overigens wel iedere avond en de laatste vrijdag gewoon zelf doen wat we willen.

Het weer is trouwens omgeslagen. Was nog mild afgelopen week, nu -4 graden Celsius (-11 gevoelstemperatuur). Ik zal, als ik daar de tijd voor heb, natuurlijk wat updates en/of foto's plaatsen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:54:47 #299
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_34250093
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:54 schreef Takemenow het volgende:
Dooie boel hiero....
In the City that never sleeps is het nooit dood.
pi_34259126
Nouja, dan een kleine update van mijn kant. Mijn reis is inmiddels volledig geboekt:
4 tm 10 februari New York: 4 februari rond het middaguur aankomen op JFK, daarna naar Hostelling International om spullen uit te laden en te gaan VRETEN! 10 februari 's ochtends vroeg in de bus naar Washington...
10 tm 11 februari in Washington: 5 uur in de bus karren AKA slapen, mits er geen leuk uitzicht/leuke vrouwen aan boord zijn Eenmaal daar aangekomen direct naar ons hotel (hotel harrington) en daarna direct doorracen naar alles wat we willen zien, want we hebben weinig tijd... In de namiddag op 11 februari weer in de bus naar NY
11 tm 12 terug in New York: 5 uur terugkarren (zelfde verhaal). Inchecken in ons hotel (Wolcott hotel) Die avond nog even voor de laatste keer genieten van nachtelijk New York, de ochtend erna van ochtelijk New York en dan weer naar huis

Washington wordt een beetje een haast-uitje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')