abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33311855
Kansloos ouwehoeren over drank, vrouwen en een vleugje politiek. Iedereen schijnt welkom te zijn al denk ik daar zelf soms anders over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33311866
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33311889
De randstad heeft ongeveer 7 miljoeninwoners volgens wikipedia. Tegenover 7 miljoen voor LA en 8 miljoen wat ik zo vind voor NY.
pi_33311899
Maar tijd voor een borrel .
  donderdag 22 december 2005 @ 16:04:10 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33311923
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:50 schreef du_ke het volgende:
Nederland heeft gewoonweg geen echte achterbuurten of je moet de definitie wel heel erg oprekken. En de Randstad is als stad best te vergelijken met Parijs, Londen of new York.

Ook is er in NL geen echte armoede.
Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
pi_33311942
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:
De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
quote:
Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
pi_33311955
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
[afbeelding]
Wat niet wegneemt dat veel mensen het helemaal niet breed hebben. En dit kabinet er nou niet bepaald in slaagt daar wat aan te doen .
pi_33311966
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef pberends het volgende:
SC 800 .
Mooi aantal he ?
pi_33311993
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal niet tegen religies, wat jij zegt, het hoort erbij. Daarnaast leidt het soms tot best goeie dingen (of sluit deze niet uit in elk geval). Ik ben wél fanatiek in het verdedigen van het recht op ongeloof / geen geloof en dergelijke, in die zin ook fanatiek in het verdedigen van de vrijheid van godsdienst.

En ik ben overtuigd van de wenselijkheid van scheiding kerk & staat, onder andere om de vrijheid van godsdienst te waarborgen.
Daaruit volgt een persoonlijke afkeer van politieke partijen op goddelijke basis.
Na ja, kijk, ik ben wel tegen religies, maar neem ook met minder genoegen. Ik zal wel met minder genoegen moeten nemen.

Eigenlijk zou ik het liefst een punt promoten en realiseren, de afschaffing van de wet op vrijheid van godsdienst. We hebben een grondrechten die het recht op organisatie/vergadering en vrijheid van meningsuiting garandeert, das genoeg, ook voor religies.
Wel zou ik graag een grondwetartikel zien die expliciet het recht op ongeloof garandeert, welliswaar enigzins overbodig volgens dezelfde hier bovenstaande redenering, maar met het oog op de geschiedenis zou het gerechtvaardigd zijn, en een niet mis te verstaan signaal richting gelovigen die het ware woord menen te bezitten.
quote:
Een autochtoonse ?
Een Zuid Amerikaanse
quote:
Eens, behalve dat het altijd apparatski's zijn, dat weet ik niet. Het cultuurrelativisme en de neiging mensen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' (lees: te weinig eigen verantwoordelijkheid) is mij zwaar tegen gaan staan.
Oh ja: en de gemaakte keuzes in het dilemma vrouwenrechten / culturele gewoontes
Dat bureaucratische is zo onaangenaam, dat eindeloze netwerken en vriendendienstjes om carriere te maken binnen partijen, en ook de noodzaak om lid te zijn van een politieke partij om carriere te maken binnen de ambtenarij, en uiteindelijk zelfs het onderwijs. Heel onfris.
Daarom wil de politiek/ambtenarij ook niet aan de gekozen burgermeester, die post vormt een essentieel onderdeel van de promotie en beloningsstructuur van de Nederlandse politiek/ambtenarij.
quote:
De AAP lijkt me niks, de grondslag lijkt me teveel op een partij op basis van godsgeloof. Het vereenigt te weinig politieke standpunten.
Ja, je kunt er niks mee. Doet me denken aan een quote van iemand die zei dat het organiseren van atheisten zoiets zou zijn als het dresseren van katten. (slecht gequote)
quote:
Voor een SDP waarin jij & LodewijkNapoleon & Sickie zich kunnen vinden doe ik een leuk mantelpakje aan
Als jij denkt dat je zo makkelijk er vanaf komt heb je het mis (* zet z'n sigarendoos op tafel)
pi_33312011
Maar nu ga ik echt .
pi_33312016
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef du_ke het volgende:
Een vergelijking van 7 miljoen inwoners met 7,5 miljoen vind ik persoonlijk wel te billijken.
Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
quote:
Er zijn wel mensen die het vrij slecht hebben. Maar dan nog kan iedereen hier elke dag eten. En hoeft bijna niemand op de straat te wonen of op straat aan een hartaanval te sterven omdat ze de hulp niet kunnen betalen.
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
pi_33312061
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
[..]
Google "aantal inwoners New York".
quote:
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
pi_33312111
2vandaag;
quote:
Terugblik op Talpa
In een interview met John de Mol blikken we terug op de lancering van Talpa en de verschuivingen in tv-land. Daarnaast kijken we ook vooruit: wat gaat er in 2006 gebeuren met Talpa? Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van digitale televisie en de gevolgen daarvan voor het medialandschap?

Brandveiligheid, vijf jaar na 't Hemeltje
Hoe is het met de brandveiligheid in de horeca in Nederland gesteld, vijf jaar na de ramp in café 't Hemeltje? Leveranciers van kerstversiering, Koninklijke Horeca Nederland en het ministerie van Binnenlandse Zaken komen nu met een document waarin afspraken staan waaraan versieringen in de horeca moeten voldoen.

Gesprek met de minister-president
Het wekelijkse NOS Actueel-gesprek met premier Balkenende. Sven Kockelmann spreekt met de premier over de actualiteit van de afgelopen week.
pi_33312113
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
In New York wonen 19,2 miljoen mensen. Hoeveel zouden er in de randstad wonen. 3/4 miljoen ofzo?

Dat is toch onvergelijkbaar.
De staat new York heeft inderdaad 19,2 miljoen inoners en een oppervlakte van 122.308 km, bevolkingsdichtheid 157 inwoners per km2
De stad new York, oftewel de staat New Jersey kent ongeveer 8,6miljoen inwoners, en een bevolkingsdichtheid van 453 inwoners per km2

in de randstad woont ongeveer 8 miljoen mensen (48% van de NL bevolking), en dit maakt ongeveer 20% van de opprvlakte uit..
nederland in zijn geheel kent een bevolkingsdichtheid van 385 inwoners per km[sup]2[7sup]

met recht een hele kromme vergelijking... die volgens mij juist aantoond dat de randstad een zeer dicht bevolkt gebied is, vergelijkbaar bv met de stad New York.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312134
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:

[..]

De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
[..]

Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312137
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
Wat kan mij dat nou schelen, MrX, of het een religie genoemd wordt of een politieke stroming? Religie is geen excuus en geen verklaring. Het is een verbindend element. Dat is ook het Nederlands burgerschap. Er zijn er een hoop die claimen namens het hele "brave" Nederlandse volk te spreken. "Onze" samenleving moet beschermd worden. Nou, dat is toevallig ook mijn samenleving, en ik wens hun bescherming niet, en ook de geclaimde noodzaak onderschrijf ik niet.
quote:
[..]

Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
Quatsch, jongen! Als er iemand effectief gaat moorden uit naam van de hollandse blonde jongens ga jij erop aangekeken worden. En misschien 'gelooft' de blonde jongens moordebeweging wel in een blonde messias? Het dondert echt niet hoor, of *jij* het een religie vindt.
Het gaat erom dat je wordt aangekeken op daden van een groepering die jou claimt als onderdeel van hun.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33312162
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:09 schreef du_ke het volgende:
Google "aantal inwoners New York".
Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
quote:
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
Maar als jij New York en de randstad een goede vergelijking vindt. Dan vergelijk ik Nederland met een Afrikaans land en constateer dan dat armoede hier geen armoede is en mensen niet zo moeten zeuren.
pi_33312183
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312267
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
't Mannetje vond ik wel aardig, zo'n getrouwde papzak die z'n leven moet beteren .
pi_33312271
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312278
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
pi_33312332
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
Ik heb normaal geen pet op, en ik heb ook geen krullen, dus van echte marokkaan is geen sprake
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312343
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef RM-rf het volgende:
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
Ja klein foutje.
Ik zie dat ik de cijfers van de staat New York erbij had gehaald, dat zijn er inderdaad 19,2 miljoen en de stad heeft er 8,0 miljoen. Dus du_ke heeft wel enigszins gelijk .
pi_33312474
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Na ja, kijk, ik ben wel tegen religies, maar neem ook met minder genoegen. Ik zal wel met minder genoegen moeten nemen.
Ik ben niet tegen mensen dus het hoort erbij. Het zou mijn voorkeur hebben als mensen geen religie zouden willen.
quote:
Eigenlijk zou ik het liefst een punt promoten en realiseren, de afschaffing van de wet op vrijheid van godsdienst. We hebben een grondrechten die het recht op organisatie/vergadering en vrijheid van meningsuiting garandeert, das genoeg, ook voor religies.
Eens
quote:
Wel zou ik graag een grondwetartikel zien die expliciet het recht op ongeloof garandeert, welliswaar enigzins overbodig volgens dezelfde hier bovenstaande redenering, maar met het oog op de geschiedenis zou het gerechtvaardigd zijn, en een niet mis te verstaan signaal richting gelovigen die het ware woord menen te bezitten.
Ook eens. Erg eens.
quote:
[..]

Een Zuid Amerikaanse
Oh, ik schrok al.
quote:
[..]

Dat bureaucratische is zo onaangenaam, dat eindeloze netwerken en vriendendienstjes om carriere te maken binnen partijen, en ook de noodzaak om lid te zijn van een politieke partij om carriere te maken binnen de ambtenarij, en uiteindelijk zelfs het onderwijs. Heel onfris.
Daarom wil de politiek/ambtenarij ook niet aan de gekozen burgermeester, die post vormt een essentieel onderdeel van de promotie en beloningsstructuur van de Nederlandse politiek/ambtenarij.
Is niet voorbehouden aan links, en ook al niet aan de Nederlandse politiek. In denk dat we in Nederland eigenlijk er nog genadig afkomen.
quote:
[..]

Ja, je kunt er niks mee. Doet me denken aan een quote van iemand die zei dat het organiseren van atheisten zoiets zou zijn als het dresseren van katten. (slecht gequote)
Ja, iets dergelijks hoorde ik ook over de organisatie van de humanisten. Wat hun verenigt is dat het geen verenigingsmensen zijn..
quote:
[..]

Als jij denkt dat je zo makkelijk er vanaf komt heb je het mis (* zet z'n sigarendoos op tafel)

* slaat hakjes over elkaar en kijkt brutaal afwachtend
pi_33312530
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef sigme het volgende:
Wat kan mij dat nou schelen, MrX, of het een religie genoemd wordt of een politieke stroming? Religie is geen excuus en geen verklaring. Het is een verbindend element. Dat is ook het Nederlands burgerschap. Er zijn er een hoop die claimen namens het hele "brave" Nederlandse volk te spreken. "Onze" samenleving moet beschermd worden. Nou, dat is toevallig ook mijn samenleving, en ik wens hun bescherming niet, en ook de geclaimde noodzaak onderschrijf ik niet.
Een religie is meestal iets meer dan een politieke stroming. Ik blijf erbij dat de FP schreeuwers alleen handelen en geen religie achter zich hebben die hun ideeën ondersteunt of waar ze hun ideeën uit halen.
quote:
Quatsch, jongen! Als er iemand effectief gaat moorden uit naam van de hollandse blonde jongens ga jij erop aangekeken worden. En misschien 'gelooft' de blonde jongens moordebeweging wel in een blonde messias? Het dondert echt niet hoor, of *jij* het een religie vindt.
Het gaat erom dat je wordt aangekeken op daden van een groepering die jou claimt als onderdeel van hun.
Ja als mijn tante een baard had was het mijn oom. Laten we vooral niet speculeren over eventuele mensen die gaan moorden uit naam van hollandse blonde jongens. Zodra dat gebeurt kunnen we dat wellicht meenemen in een discussie maar tot die tijd is de terreur vanuit de islam een realistisch gevaar.
pi_33312552
Ik praat niet meer over religie, wat een gezeik is dat zeg!
pi_33312560
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb normaal geen pet op, en ik heb ook geen krullen, dus van echte marokkaan is geen sprake
Ik heb wel krullen...
En je bent geboren in Naarden, of all places.. nee, jij ben geen echte Marokkaan! Naardenaar
pi_33312583
Heh sigme, je ziet er anders uit dan ik had verwacht! (positief hoor)
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312616
Als mijn haar lang is, zoals nu krijg ik pijpenkrullen.

Shalom .
pi_33312637
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb wel krullen...
En je bent geboren in Naarden, of all places.. nee, jij ben geen echte Marokkaan! Naardenaar
Direct na mijn geboorte hebben ze het ziekenhuis gesloopt, ze waren zeker bang dat de "zwarte haren infectie zou overheersen." Ergste is nog dat ik 16 jaar in het gooi heb gewoont. In Nederhorst Den Berg om precies te zijn, tussen de voetballers en tv-presentatoren. Ben zelfs 1 keer bijna aangereden door Bart de Graaff, in zn porsche.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312684
Mutant01 is eigenlijk gewoon een blanke.
pi_33312721
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
Ik praat niet meer over religie, wat een gezeik is dat zeg!
Hoe zit dat dan met die link in je signature voor de (s)linkse kerk? .
pi_33312728
volgend jaar moeten mensen verplicht bij het feestje ter ere van hun integratie zijn
pi_33312759
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
Mutant01 is eigenlijk gewoon een blanke.
Noem me maar Kees.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312825
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Noem me maar Kees.
Aha een bekeerling. Dat zijn de gevaarlijkste. Kees Hoesseini .
pi_33312827
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Noem me maar Kees.
Of we noemen je k*nkerkachel. Das exotisch.
pi_33312900
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Of we noemen je k*nkerkachel. Das exotisch.
Nepturk Heb je jezelf wel eens gezien of niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312906
Zo dan ga ik nu werken .
pi_33312942
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:35 schreef MrX1982 het volgende:
Zo dan ga ik nu werken .
Ja doe ook ens wat nuttigs voor je medemens zou ik zeggen>
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33312997
quote:
Senaat eens met schrappen ozb (22/12/2005)

De Eerste Kamer heeft in de nacht van dinsdag op woensdag ingestemd met de halvering van het gemeentelijk belastinggebied. Met ingang van 1 januari 2006 vervalt het gebruikersdeel van de onroerendezaakbelasting (ozb) en wordt de stijging van de resterende ozb-tarieven aan banden gelegd.

CDA, VVD, PvdA en D66 steunden het wetsvoorstel. Vier fracties stemden uiteindelijk tegen de gedeeltelijke afschaffing van de ozb: Christen Unie, GroenLinks, SP en de Onafhankelijke Senaatsfractie (OSF). Wel werd op initiatief van D66-senator Hans Engels vrijwel Kamerbreed - met uitzondering van de VVD - unaniem een motie aangenomen waarin het kabinet wordt aangespoord nog tijdens deze kabinetsperiode maatregelen voor te bereiden om te komen tot een alternatief belastinggebied voor gemeenten. Volgens de Eerste Kamer is zo’n eigen belastinggebied ‘een integraal onderdeel van de grondwettelijke autonomie van gemeenten’.

De senatoren wezen het kabinet op het door Nederland ondertekende Europees Handvest inzake Lokale Autonomie dat bepaalt dat gemeenten over een substantieel eigen belastinggebied moeten kunnen beschikken. Invoering van een nieuwe belasting mag er wat de Eerste Kamer betreft overigens niet toe leiden dat de collectieve lastendruk omhoog gaat.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten en vier gemeenten (Bunnik, Doetinchem, Sneek en Enschede) zijn inmiddels naar de rechter gestapt om in een bodemprocedure een juridisch oordeel te vragen over de gedeeltelijke afschaffing en limitering van de ozb. De wetswijziging is volgens hen strijdig met het Europees Handvest. Een substantieel eigen belastinggebied is volgens de VNG ‘een must voor een goed functionerend lokaal bestuur.’ De halvering en limitering van de ozb maakt gemeenten financieel bijna compleet afhankelijk van het rijk. ‘De band tussen lokale keuzes en lokale bekostiging wordt daarmee doorbroken’, aldus de VNG.
http://www.binnenlandsbestuur.nl/bb/jsp/detailbyio.jsp?iopk=707010&n-date=22/12/2005
pi_33313010
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nepturk Heb je jezelf wel eens gezien of niet?
Nee, ik draag een burqa.
pi_33313039
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
Heh sigme, je ziet er anders uit dan ik had verwacht! (positief hoor)
Kijk, daar word ik nou nieuwsgierig van..
Wat had je verwacht, en waarop was dat gebaseerd?
pi_33313042
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, ik draag een burqa.
Petertje toch! Das ist verboten!
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313058
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Petertje toch! Das ist verboten!
Het was voor carnaval, niet om religieuze redenen. Dan mag het.
pi_33313059
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, daar word ik nou nieuwsgierig van..
Wat had je verwacht, en waarop was dat gebaseerd?
Had gewoon een blondje verwacht Zo van schuin achter lijk je net mn zus. Alleen die heeft wat langer haar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313070
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Het was voor carnaval, niet om religieuze redenen. Dan mag het.
Moslims vieren het hele jaar carnaval, gezellig volk he
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313147
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gister zei zo'n islam-figuur dat een verbod het uitsluiten van die mensen van de gemeenschap is . Volgens mij draaide hij de rollen een heel klein beetje om.

Nu discussier ik toch weer over religie .
pi_33313215
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Gister zei zo'n islam-figuur dat een verbod het uitsluiten van die mensen van de gemeenschap is . Volgens mij draaide hij de rollen een heel klein beetje om.

Nu discussier ik toch weer over religie .
Zal ik je een geheimpje vertellen, kan je tegen zulk soort figuren gebruiken: In Mekka is het verboden een boerka te dragen
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313217
quote:

[..]

Dat gemekkar naar het oosten begint wel erg te vervelen.
pi_33313243
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zal ik je een geheimpje vertellen, kan je tegen zulk soort figuren gebruiken: In Mekka is het verboden een boerka te dragen
.
pi_33313269
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Tis echt zo
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313324
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tis echt zo
Ik geloof je ook, daarom is ie goed. Wilders wil dus een soort Mekka van Nederland maken?
pi_33313340
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik geloof je ook, daarom is ie goed. Wilders wil dus een soort Mekka van Nederland maken?
Als ie dat eens wist
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313549
quote:

[..]

Had gewoon een blondje verwacht Zo van schuin achter lijk je net mn zus. Alleen die heeft wat langer haar.
Blond ! Van m'n levensdagen niet (da's niet waar, als peuter had ik spierwit haar).

Een van de redenen dat zowel Turkije als Marokko voor mij prima landen om te bezoeken zijn is dat -zolang ik me netjes kleed en m'n mond hou- niemand ziet dat ik buitenlander ben.

Moet ik natuurlijk niet mijn hoogblonde vriend aan de arm hebben .
  donderdag 22 december 2005 @ 17:06:23 #57
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33313847
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Blond ! Van m'n levensdagen niet (da's niet waar, als peuter had ik spierwit haar).

Een van de redenen dat zowel Turkije als Marokko voor mij prima landen om te bezoeken zijn is dat -zolang ik me netjes kleed en m'n mond hou- niemand ziet dat ik buitenlander ben.

Moet ik natuurlijk niet mijn hoogblonde vriend aan de arm hebben .
Ik zou toch ook echt zweren met een blondine te maken hebben.
Say your prayers
pi_33314180
quote:
Verdonk was al van plan vanaf volgend jaar, 24 augustus, de landelijke naturalisatiedag te introduceren. Dat is de dag dat in 1815 de Grondwet werd ingevoerd.
Ceremonie
én verklaring bij naturalisatie

en ook nog eens het verkeerde jaartal
pi_33314381
smerige hoerige kutkerst

ZO, tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33314396
*** Kabinet wil nieuwe missie naar Afghanistan ***

Het kabinet heeft het voornemen volgend jaar ruim 1100 militairen te sturen naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Dat heeft het donderdag unaniem besloten, zo maakten de D66-ministers Brinkhorst en Pechtold bekend. Het definitieve besluit over de missie laat het kabinet afhangen van het draagvlak in de Tweede Kamer...
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1135231216812.html
quote:
'Het is een voornemen, geen besluit&', zei Brinkhorst na de ministerraad met nadruk. Pechtold zei dat het kabinet het mogelijk maakt dat de Tweede Kamer in januari en februari hoorzittingen en een debat over de voorgenomen missie kan houden.
Goede nieuwsverstrekking..

pi_33314467
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt zweren met een blondine te maken hebben.
Hmm .

Ik meen dat blondjes niet bekend staan om hun logisch denkvermogen. Ben ik nu beledigd?
  donderdag 22 december 2005 @ 17:29:11 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314554
Thuis
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:30:11 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314580
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:29 schreef Yildiz het volgende:
Thuis
Ergens had ik gewoon een kútdag, maar ik kan me vinger er niet op leggen.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:32:05 #64
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33314622
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm [afbeelding].

Ik meen dat blondjes niet bekend staan om hun logisch denkvermogen. Ben ik nu beledigd?
Nee, je bent niet beledigd.

De macht begint me naar het hoofd te stijgen.
Say your prayers
  donderdag 22 december 2005 @ 17:34:09 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314670
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vanavond ben ik gezellig in de stad!
  donderdag 22 december 2005 @ 17:36:43 #67
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33314739
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, maar dan in de categorie kutmaanden.
Say your prayers
pi_33314852
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:32 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nee, je bent niet beledigd.

De macht begint me naar het hoofd te stijgen.
Heel goed Sickie

Je hebt talent!
pi_33314870
Rat bastids!
  donderdag 22 december 2005 @ 17:49:32 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33315076
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Rat bastids!
Als je dit achterstevoren afspeelt krijg je zeker een of andere fatwa?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33315078
quote:
„Veel daklozen onverzekerd door nieuw zorgstelsel"

ROTTERDAM (ANP) – Het nieuwe zorgstelsel zorgt ervoor dat vele duizenden dak– en thuislozen onverzekerd raken. Dat voorspelde de Landelijke Vereniging van Thuislozen donderdag. De afgelopen twee maanden reed een voorlichtingsbus door het land die de daklozen over het nieuwe zorgstelsel informeerde.

Nu lopen veel dak– en thuislozen verzekerd rond omdat de gemeente en de Sociale Dienst daarvoor zorgen. Vanaf 1 januari werkt dat niet meer zo. Dan moeten de zwervers zelf de rekeningen aan de verzekeraars voldoen. „De eerste maand betalen ze. De tweede maand denken ze: alweer zo’n check. De derde maand laten ze het afweten en de vierde maand worden ze uit de verzekering gegooid", aldus een woordvoerster.
http://www.refdag.nl/arti(...)elsel%26quot%3B.html

pi_33315108
quote:
Eigenlijk zou een huis ook in het basispakket moeten zitten
  donderdag 22 december 2005 @ 17:51:47 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33315137
quote:
Amerikaanse toestanden!
pi_33315175
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je dit achterstevoren afspeelt krijg je zeker een of andere fatwa?
Het is duidelijk dat het jaar ten einde loopt.
pi_33315229
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat het jaar ten einde loopt.
Het had ook niet langer moeten duren!
pi_33315257
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het had ook niet langer moeten duren!
Ach, vanaf 1 januari vertoon je weer precies hetzelfde zelfdestructieve gedrag, dus de overgang is een formaliteit.
pi_33315279
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach, vanaf 1 januari vertoon je weer precies hetzelfde zelfdestructieve gedrag, dus de overgang is een formaliteit.
Is waar en ik trek je wederom graag aan je neushaar mee het ravijn in
  donderdag 22 december 2005 @ 17:57:32 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33315301
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Heel goed Sickie

Je hebt talent!
Nou en of!

En nu als de wiedeweerga dat mantelpakje aan!

Say your prayers
  donderdag 22 december 2005 @ 18:05:35 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33315518
quote:
Eigen verantwoordelijkheid! Moet je maar een huis kopen enzo
pi_33316323
tvp?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33316919
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:57 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nou en of!

En nu als de wiedeweerga dat mantelpakje aan!
Aan, uit, jij weet niet wat je wil he?
quote:
Zie nou eerst maar eens dat je met de anderen een program overeenkomt, dan praten wel verder.

* sigme zit nog steeds brutaal en afwachtend kijkend met de hakjes overelkaar geslagen. Licht ongeduldig, gaat zo maar eens wat anders doen.
pi_33317608
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef sigme het volgende:
...........

* sigme zit nog steeds brutaal en afwachtend kijkend met de hakjes overelkaar geslagen. Licht ongeduldig, gaat zo maar eens wat anders doen.
* werd de grond onder z'n voeten te heet, en nam de benen (en ging in bad zitten, en nu een krantje halen)
pi_33318275
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

* werd de grond onder z'n voeten te heet, en nam de benen (en ging in bad zitten, en nu een krantje halen)
Mánnen van tegenwoordig ..

Ze laten een dame een blaasontsteking oplopen omdat het ze 'te heet onder de voeten werd', emmeren over de 'laatste 5 lastige kilootjes die er niet afwillen'. En ze piepen ook over gewenst voor- en naspel .

Als ik ooit weer vrijgezel word ga ik op zoek naar een lekker wijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 22-12-2005 20:30:11 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 20:26:09 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319416
Ik breng even naar buiten dat Floripas nog steeds oprechte ontzag heeft voor dit forum, maar ze heeft het een beetje erg druk, allemaal om begrijpelijke redenen... Ze zegt verder veel ideeën te hebben, maar ze heeft het druk.

Ik twijfel een beetje of ik nu moet gaan zeggen waarmee ze het druk heeft, maar ik zeg het maar even niet.

Maargoed, ze is er nog wel!
  donderdag 22 december 2005 @ 20:26:47 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319447
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Oe.
huh?
  donderdag 22 december 2005 @ 20:27:15 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319465
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:43 schreef RichardQuest het volgende:
tvp?
Nu wel.
pi_33319530
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:26 schreef Yildiz het volgende:
Ik breng even naar buiten dat Floripas nog steeds oprechte ontzag heeft voor dit forum, maar ze heeft het een beetje erg druk, allemaal om begrijpelijke redenen... Ze zegt verder veel ideeën te hebben, maar ze heeft het druk.

Ik twijfel een beetje of ik nu moet gaan zeggen waarmee ze het druk heeft, maar ik zeg het maar even niet.

He, dank voor de flessepost! Ik ging me al zorgen maken. Wil je mijn aan haar overbrengen?

En van mij mag ze ieder moment komen binnenstuiven !
pi_33319886
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:26 schreef Yildiz het volgende:

Wie was dat ook alweer
pi_33319959
mwuh
Allah Al Watan Al Malik
pi_33319988
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wie was dat ook alweer
Jij wordt snel oud he, nu je eenmaal dertig bent. Zuur en vergeetachtig ?
pi_33320142
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Mánnen van tegenwoordig ..

Ze laten een dame een blaasontsteking oplopen omdat het ze 'te heet onder de voeten werd', emmeren over de 'laatste 5 lastige kilootjes die er niet afwillen'. En ze piepen ook over gewenst voor- en naspel .

Als ik ooit weer vrijgezel word ga ik op zoek naar een lekker wijf.
Het zou rechtvardig zijn als elke vrouw een tijdje een relatie zou hebben met een andere vrouw, om een beetje een indruk te krijgen van het fenomeen vrouw

Die 5 kilo's zijn een dramatisch en existentieel probleem, niet mee spotten!

Voor en naspel vind ik nu juist géén probleem, het is meer de hoofdakte die ik vrees. Al zou het mischien een oplossing zijn voor die 5 kilootjes, mmmm

Daarbij, die hete bodem, blaasontstekingen en laten wachten, wat is dat toch met vrouwen en te laat komen, en al helemaal bij die Zuid Amerikaanse types, sjonge jonge. Ich will Pünktlichkeit
  donderdag 22 december 2005 @ 20:47:34 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33320154
Mensen, ik ga m'n emotie (als ik die had ) afkopen in de stad, later!

Met bier.
pi_33320197
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij wordt snel oud he, nu je eenmaal dertig bent. Zuur en vergeetachtig ?
Volgens mij zeggen alleen rechtse mensen dan, zoals in mijn fotoboek enzo
pi_33320407
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het zou rechtvardig zijn als elke vrouw een tijdje een relatie zou hebben met een andere vrouw, om een beetje een indruk te krijgen van het fenomeen vrouw
Nou, eigenlijker liever niet Ik heb het niet zo op fenomenen. Feromonen
quote:
Die 5 kilo's zijn een dramatisch en existentieel probleem, niet mee spotten!
( )
quote:
Voor en naspel vind ik nu juist géén probleem, het is meer de hoofdakte die ik vrees. Al zou het mischien een oplossing zijn voor die 5 kilootjes, mmmm
Ik vrees dat ik weer eens misverstaan word. Ik ben niet zo'n liefhebber van al dat gefrutsel eromheen, doe mij maar de hoofdschotel .
quote:
Daarbij, die hete bodem, blaasontstekingen en laten wachten, wat is dat toch met vrouwen en te laat komen, en al helemaal bij die Zuid Amerikaanse types, sjonge jonge. Ich will Pünktlichkeit [afbeelding]
Geen idee Ik kom nooit te laat, maar ik ben ook geen Zuid Amerikaans type..
pi_33320632
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:48 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen alleen rechtse mensen dan, zoals in mijn fotoboek enzo
Huh? Snap ik niet, wel de hint, dat wel .
pi_33320697
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Huh? Snap ik niet, wel de hint, dat wel .
O ja, leg die dan eens uit
pi_33320928
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

O ja, leg die dan eens uit
Fotoboek van Tafkahs

Duh.
pi_33321021
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Fotoboek van Tafkahs

Duh.
I'll be damned. Nuecken?
pi_33321191
tuurlijk. ik ga vast naar bed.
pi_33321454
ok, doei. Volgende keer weer meer politiek he?
pi_33321563
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:54 schreef sigme het volgende:

........

Ik vrees dat ik weer eens misverstaan word. Ik ben niet zo'n liefhebber van al dat gefrutsel eromheen, doe mij maar de hoofdschotel .
Oooooh Neeeeeeeee je lijkt m'n ex wel, dat was geen liefde laat staan vrijen, dat was knalharde recht-op-en-neer PORNO, en ze zag er nog wel zo lief en schattig uit, zo'n Russisch poppetje van net geen 1,60 m. Nou dat heb ik geweten
quote:
Geen idee Ik kom nooit te laat, maar ik ben ook geen Zuid Amerikaans type..
Ik heb eigenlijk nooit een Hollandse gedate, die jaag ik om de een of andere reden altijd binnen de kortste keren over de rooie
Maar goed, boeit niet, schuiven maar met die Latina's
pi_33322829
volgens Panorama zou Wubbo Ockols tot -30 graden Celsius gekoeld zijn om zijn hersens zoveel mogelijk te sparen na zijn hartaanval gelukkig Wubbo op TV om dat te corrigeren, goed om hem weer eens te zien
pi_33323170
quote:
Jezus Mutant01, wat een suffe kutmod ben jij zeg, Kun je misschien nog slechtere redenen verzinnen om topics op slot te pleuren?
Dankbare posts die je krijgt voor het harde werk: modereren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33325000
Die user heeft in feite wel gelijk wat betreft suffe kutmod.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:03:25 #107
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33327299
Vandaag een kerstdiner gehad op het werk. Alleen toen ik de cateringhoeren meisjes vroeg waarom ze zo niet elke dag kunnen koken. Kreeg ik het antwoord terug dat het niet elke dag kerstmis kon zijn.

Wat heeft er dat mee te maken ?!. Normaal kun je van het eten metselen, kleieen met een elektronische toevoeging is het net C4. Maar vandaag smaakte het ergens naar.
Waarom koken ze zo niet elke dag... het antwoord had eigenlijk moeten zijn. Omdat we daar te lui voor zijn en jullie varkens zijn. Dan had ik tenminste een antwoord waar ik iets mee kom.
pi_33328601
Tja, het kan vreemd lopen. Ik ging om 19.15 een krantje kopen, en toen ik weer thuis was had ik een tas met Chinees voer bij me
pi_33328672
Ik moet trouwens zeggen dat me opvalt dat de intelligentste reacties in het NRC toch wel vaak in de ingezonden brieven-rubriek te vinden zijn.
  vrijdag 23 december 2005 @ 02:33:39 #110
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33334282
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Aan, uit, jij weet niet wat je wil he?
[..]
Nee, daar heb ik wel vaker last van als ik anderen mag geloven.
quote:
Zie nou eerst maar eens dat je met de anderen een program overeenkomt, dan praten wel verder.

Trusten smurf.
Say your prayers
pi_33335397
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:13 schreef Tafkahs het volgende:
ok, doei. Volgende keer weer meer politiek he?
Nou moe? Er zat best veel politiek in, gister. Volgens mij trekken mijn *kuch* minder politieke bijdragen meer aandacht, maar dat zegt meer over de lezertjes dan over mij .

Goeiemorgen wakkere pollers!
pi_33335427
quote:
Blowverbod in Amsterdam

22 december 2005, 23:11:56

AMSTERDAM (ANP) - Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad is donderdag akkoord gegaan met de invoering van een blowverbod voor gebieden waar veel overlast is van wiet rokende jongeren. Burgemeester Cohen mag voor de duur van een jaar een blowverbod afkondigen voor specifieke pleinen of straten.

Als na een jaar blijkt dat het werkt, zal de gemeente het instrument blijven gebruiken. De PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, had lange tijd moeite met het voorstel van het college voor een paar jaar een blowverbod in te voeren. Uiteindelijk ging de partij akkoord met een proefperiode van een jaar. De linkse partijen zijn tegen het verbod. Ze menen dat het niet te handhaven is en dat er geen aanwijsbare relatie is tussen blowen en overlast.

()

De Amsterdamse politie liet eerder al weten een blowverbod makkelijk te kunnen handhaven, net als het al bestaande alcoholverbod. Jongeren die een stickie roken of wiet op zak hebben, krijgen een boete van 45 euro. Onder de 16 jaar bedraagt de boete 22,50 euro. De maatregel zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
Handhaven? Hallo meneer, mogen wij éven uw sigaret besnuffelen? En wiet op zak is verboden voor jongeren? Zitten ze net te delibreren over de achterlijkheid van het aan de voordeur legaal; achterdeur illegaal coffeeshop beleid, krijgen we zeker zometeen dat de coffeeshop legaal in- en verkoopt maar dat de klant de gekocht waar via omwegen naar huis moet brengen. Tenzij je geen jongere bent (zijn niet alle blowers oudere jongeren?).
pi_33335437
Speciaal voor Yildiz
quote:
Marechaussee mag overal op Schiphol controleren

22 december 2005, 19:04:42

DEN HAAG (ANP) - De Koninklijke Marechaussee mag straks op het gehele luchtvaartterrein van Schiphol - dus ook in het publieke deel en in de parkeergarages - mensen controleren op wapens en munitie.

Zij mag kleding, reisbagage of andere goederen doorzoeken zonder dat sprake is van een verdenking. De nieuwe bevoegdheid geldt ook voor alle andere luchthavens. Het kabinet is donderdag akkoord gegaan met een wetsvoorstel daartoe van de ministers Donner van Justitie en minister Peijs van Verkeer en Waterstaat.

Nu mogen de controles op Schiphol alleen nog plaatsvinden in het zogeheten beschermde gedeelte van de luchthaven. De (intensievere) controles moeten onder meer verhinderen dat personen met wapens of explosieven aan boord van een vliegtuig kunnen komen.

Verder mag Donner de luchtvaartmaatschappijen straks verplichten om een air marshal aan boord mee te nemen. Zo'n functionaris moet ingrijpen als passagiers zich tijdens de vlucht als terroristen ontpoppen. Een proefprogramma heeft volgens het kabinet uitgewezen dat de beveiligers zinvol bijdragen aan de veiligheid in de burgerluchtvaart.
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00206339
pi_33335444
quote:
Overlevenden van de Schiphol-brand krijgen maar nauwelijks nazorg. Vooral voor het verwerken van hun emoties vinden ze heel beperkt oor. Dat hebben hulpverleners, een groep van psychologen, maatschappelijk werkers en predikanten, donderdag gemeld.

De overlevenden, inmiddels opgesloten in kamp Zeist, op een detentieboot in Rotterdam en vooral in de voormalige jeugdgevangenis 't Nieuwe Lloyd in Amsterdam, mogen een uurtje in de week bezoek ontvangen. Maar dan moeten ze drie dagen vooraf een naam van de bezoeker op een lijst zetten, terwijl ze amper mensen in Nederland kennen, laat staan hulpverleners.

Veel te weinig mensen beseffen het maar deze 'gedetineerden' zijn NIET schuldig aan iets crimineels. Ze zijn NIET door een rechter tot opsluiting veroordeeld. Maar ze worden wel opgesloten, en worden zeer beperkt in hun contactmogelijkheden.
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:32:47 #115
89730 Drugshond
pi_33335671
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 06:19 schreef sigme het volgende:

Veel te weinig mensen beseffen het maar deze 'gedetineerden' zijn NIET schuldig aan iets crimineels. Ze zijn NIET door een rechter tot opsluiting veroordeeld. Maar ze worden wel opgesloten, en worden zeer beperkt in hun contactmogelijkheden.
bolletjesslikkers en illegalen
pi_33335677
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

illegalen

Goeiemorgen
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:43:35 #117
89730 Drugshond
pi_33335714
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:37 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]

Goeiemorgen
morgeuh.... *gaap*
Dar er een niet illegaal tussenzat zijn geruchten
Is illegaliteit een crime ? Het is i.m.o. net zoiets als autorijden zonder rijbewijs.
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:55:43 #118
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33335797
Goeiemorgen. Nog 1 dagje iets proberen te verzinnen om misschien te overwegen om te gaan doen. En dan vakantie.
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:57:15 #119
89730 Drugshond
pi_33335810
quote:
Man krijgt gevangenisstraf voor Hitler-voicemail

AMSTERDAM - Een 20-jarige Oostenrijker die een eed van trouw aan Adolf Hitler als begroeting voor zijn voicemail had gebruikt, is donderdag veroordeeld tot twee maanden gevangenisstraf.

Toen de politie hem op zijn mobieltje belde om hem vragen te stellen over een inbraak, kreeg ze zijn voicemail. De begroetingsboodschap luidde: "Ik zweer onwankelbare trouw aan Adolf Hitler! Ik zweer absolute gehoorzaamheid! Sieg Heil!"

De man, die de eed van internet had gehaald, verklaarde dat het downloaden een "spontane daad" was geweest en dat hij zich niet volledig aansloot bij de betekenis van de eed.

Hij werd veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf voor diefstal en heling, maar het hof plakte er nog eens twee maanden aan vast vanwege de voicemail. Het uitdragen van nazipropaganda is strafbaar in Oostenrijk.
Torrentje please, lijkt me ideaal om call-centers op het verkeerde been te zetten.
  vrijdag 23 december 2005 @ 08:01:01 #120
89730 Drugshond
pi_33335835
quote:
'Abnormaal gedrag' in Schotse kerncentrale

LONDEN - De Britse politie en brandweer zijn donderdagavond uitgerukt na een incident in een kerncentrale in de omgeving van de Schotse hoofdstad Edinburgh. Dat maakte het energiebedrijf British Energy, dat de centrale exploiteert, vrijdag bekend.

Medewerkers van de kerncentrale in Torness maakten melding van "abnormaal gedrag" van radioactieve materialen. Volgens een woordvoerder van British Energy hoefde geen van de 38 werknemers die ten tijde van het incident in de centrale waren, te worden geëvacueerd.

Een splijtstofelement had bewogen in een vijver waar gebruikte splijtstof wordt opgeslagen. De nooddiensten werden opgeroepen omdat het in een gecontroleerde radioactieve ruimte gebeurde, zei een woordvoerder van Torness tegen de BBC.
Is Uri Geller al gesignaleerd ?
pi_33335871
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

morgeuh.... *gaap*
Dar er een niet illegaal tussenzat zijn geruchten
Is illegaliteit een crime ? Het is i.m.o. net zoiets als autorijden zonder rijbewijs.
Het punt is nu juist drugshond, dat illigaliteit geen misdaad is.

Een illegaal is geen crimineel. De enige grond voor gijzeling (want dat is vreemdelingenbewaring) is ze bij de hand te houden om ze weg te kunnen sturen: er mag een eind gemaakt worden aan de illegaliteit. Het mag niet worden bestraft (itt rijden zonder rijbewijs: daar kan je een boete voor krijgen).

Dat we de illegalen zowat 'bewaren' vind ik discutabel maar verdedigbaar (niet wanneer ze erg lang bewaard worden ).

Maar dat je niet-criminelen, die puur worden vastgehouden om praktische reden (geen straf), als niet-straf geen contact mogen hebben met andere niet-criminelen dat is een grof schandaal.
pi_33336000
Joost winnaar van Big Brother 2005
quote:
De kijkcijfers van de reguliere uitzendingen lagen tussen de 500 en 600 duizend, voor Talpabegrippen zeer behoorlijk.
!
  vrijdag 23 december 2005 @ 08:29:04 #123
89730 Drugshond
pi_33336186
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is illegaliteit een misdaad ?!

We gooien het in de groep
Heel goed; hoewel de discussie waarschijnlijk ontaard.

Ik ben nogal formeel van aard (mijn werk he )
illegaliteit is geen misdaad; het staat niet in wetboek van strafrecht. Dus discussie overbodig, feiten betwisten laat ik aan de revionisten en dergelijke .
pi_33336450
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:59 schreef Drugshond het volgende:
Strakke post sigme... en deze keer zijn we wel snel thuis.
Ghe. Je dwong me verdomme tot heropzoeken van dat stuk, ik heb het thuis in mijn favorieten geplaatst maar ik ben nu op kantoor. Ik wist wel dat illegaliteit niet strafbaar is, maar ik ben geen jurist en mijn kennis is héél oppervlakkig hierover. Dus ik had laatst al wat gezocht om mijn stelligheid in ieder geval een béétje te kunnen staven.

Ik hoop wel op wat meer reacties, vooral van mensen die er wel wat vanaf weten. Multatuli zag ik volgens mij laatst ook al fijntjes op wijzen, op de discutabelheid van vreemdelingendetentie.

Ik ben geen goeie topicstarter, mijn dank voor je initiatief !
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:09:44 #126
89730 Drugshond
pi_33336482
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:47 schreef sigme het volgende:
Heel goed; hoewel de discussie waarschijnlijk ontaard. ( Yups .. altijd in voor een katalyserende rol voor een relletje).

Ik ben nogal formeel van aard (mijn werk he )
illegaliteit is geen misdaad; het staat niet in wetboek van strafrecht. Dus discussie overbodig, feiten betwisten laat ik aan de revionisten en dergelijke .
Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht. En ik ben gek op getallentjes.
Sociaal maatschappelijke discussies liggen mij niet zo. Daarvoor moet je een linkse achtergrond hebben.

Die nieuwe spelling is echt ruk !!
pi_33336538
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht.
Ik kan mij dan ook goed met jou verstaan .
quote:
En ik ben gek op getallentjes.
Mijn taalgevoel zegt dat er nu iets getalenteerds in het woord geslopen is..
quote:
Sociaal maatschappelijke discussies liggen mij niet zo. Daarvoor moet je een linkse achtergrond hebben.
En alfa zijn. Meer Floripas' haar terrein (die trof ik dan ook zelden in discussies, evenmin als Ryan3).
quote:
Die nieuwe spelling is echt ruk !!
Toon ruggegraat! Weiger!
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:15:42 #128
89730 Drugshond
pi_33336556
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:07 schreef sigme het volgende:
Ik hoop wel op wat meer reacties,
Die komen er wel... die liggen nu nog te slapen
quote:
Ik ben geen goeie topicstarter, mijn dank voor je initiatief !
Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.
- You start a conversation, but you can't even finish it. -
Psycho Killer, Talking Heads.

Toepasselijk
pi_33336767
There is no terror in the bang, just in the anticipation of it.
pi_33336969
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:15 schreef Drugshond het volgende:

Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.
- You start a conversation, but you can't even finish it. -
Psycho Killer, Talking Heads.

Toepasselijk
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300 . Mijn makke is voornamelijk dat ik niet snel genoeg ben (rare tijden en heb ook een echt leven) om hoogoplopende (=snelle) discussie goed te voeren.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:06:26 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33337292
Interessant interview nu op radio 1.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:52:21 #132
89730 Drugshond
pi_33338109
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:43 schreef sigme het volgende:
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300 . Mijn makke is voornamelijk dat ik niet snel genoeg ben (rare tijden en heb ook een echt leven) om hoogoplopende (=snelle) discussie goed te voeren.
Maar we zijn toch al een droomteam
2 slaapkoppen op de verkeerde momenten van de dag, of het verkeerde forumpje.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:58:06 #133
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33338212
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Interessant interview nu op radio 1.
gaat het over?
pi_33338232
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Maar we zijn toch al een droomteam
quote:
2 slaapkoppen op de verkeerde momenten van de dag, of het verkeerde forumpje.
Ja, ik mag wel uitkijken, straks krijg ik weer van Harry op m'n kop, dat ik niet politiek genoeg ben . Gelukkig ben ik zeer gezeggelijk: ik ben de dag in de POLSC dan maar begonnen met 3 nieuwsberichten.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:02:04 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33338297
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

gaat het over?
Een interview met een rechtsfilosofe. Het eerste uur vond ik wel interessant (auto), het tweede uur heb ik niet echt meegekregen (werk).
pi_33338414
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde .

Niet dat ik daar iets aan heb natuurlijk, maar het is toch leuk.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:19:06 #137
89730 Drugshond
pi_33338663
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde .

Ik mis de aziatische body-to-body masageolie nog in je sig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 23-12-2005 11:26:09 ]
pi_33338884
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik mis de aziatische body-to-body massage olie nog in je sig.
Ik mis het aziatische in mijn persoonlijkheid..
En de body-to-body optie als entiteit .
Maar goed ook
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:32:14 #139
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33338971
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:

Het was tenminste een communist van de oude stempel en hij deed openlijk afstand van die smeerlap van een broer van 'm
pi_33339109
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:32 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het was tenminste een communist van de oude stempel
Een wát? Een communist van het oude stempel? Dat is een goeie grap (hoop ik toch).
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:43:36 #141
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33339252
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Een wát? Een communist van het oude stempel? Dat is een goeie grap (hoop ik toch).
Blijkbaar

Ik zal eens even wiki'en
pi_33339426
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Blijkbaar

Ik zal eens even wiki'en
Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.
Als een van de weinigen bleef hij het communisme altijd fundamenteel en principieel afwijzen. Communisten konden z'n bloed wel drinken.

K vh R had een binnen de communistische partij zeer actieve vader, hij zelf heeft Russisch gestudeerd en is hoogleraar slaviek geweest.

In zijn jeugd was hij lid van allerlei communistische jeugdclubjes. Na WOII, rond zijn 25ste ofzo is hij definitief afgestapt van het idee dat er ook maar *iets* goeds in het communisme zou kunnen zitten.

In de jaren 60 is hij een jaar voor het Parool in Moskou gestationeerd. Kortom, hij was nogal onderlegd, hij wist waar hij het over had en was een stuk beter op de hoogte van de Russiche taal en cultuur dan de meeste communisten.

Hij was wat je noemt nooit politiek correct; hij dacht zelf na.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:01:44 #143
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33339782
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.
Als een van de weinigen bleef hij het communisme altijd fundamenteel en principieel afwijzen. Communisten konden z'n bloed wel drinken.

K vh R had een binnen de communistische partij zeer actieve vader, hij zelf heeft Russisch gestudeerd en is hoogleraar slaviek geweest.

In zijn jeugd was hij lid van allerlei communistische jeugdclubjes. Na WOII, rond zijn 25ste ofzo is hij definitief afgestapt van het idee dat er ook maar *iets* goeds in het communisme zou kunnen zitten.

In de jaren 60 is hij een jaar voor het Parool in Moskou gestationeerd. Kortom, hij was nogal onderlegd, hij wist waar hij het over had en was een stuk beter op de hoogte van de Russiche taal en cultuur dan de meeste communisten.

Hij was wat je noemt nooit politiek correct; hij dacht zelf na.
Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:06:12 #144
89730 Drugshond
pi_33339866
Wat heeft groningen toch met het communisme...
Tijdens het beruchte referendum was ook al heel NO-groningen + Friesland tegen het voorstel.
pi_33339977
morguh . Godver, nog steeds niet lekker
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33339987
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?
Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)

Hij had overigens kritiek op het sovjetregime, maar ook (en dat bleven de communisten ook ná Stalin hem zo kwalijk nemen) had hij altijd prinicipiele kritiek op het idee van het communisme.

De meeste communisten namen na Stalin op een gegeven moment wel wat afstand van het sovjet-regime, maar bleven van mening dat communisme een goed stelsel is, waarbij het aan de uitvoering wel eens wat schort.

Van het Reve vindt dat niet, die vind het een Heel Slecht Idee. En ik geef 'm gelijk.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:13:13 #147
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33340020
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)

Hij had overigens kritiek op het sovjetregime, maar ook (en dat bleven de communisten ook ná Stalin hem zo kwalijk nemen) had hij altijd prinicipiele kritiek op het idee van het communisme.

De meeste communisten namen na Stalin op een gegeven moment wel wat afstand van het sovjet-regime, maar bleven van mening dat communisme een goed stelsel is, waarbij het aan de uitvoering wel eens wat schort.

Van het Reve vindt dat niet, die vind het een Heel Slecht Idee. En ik geef 'm gelijk.
waarom geef je 'm gelijk?
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:15:23 #148
89730 Drugshond
pi_33340073
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
morguh . Godver, nog steeds niet lekker
tijd voor zwaarder geschut lijkt me.

Vaag genoeg gedaan hoor. Tijdens griep een fles whisky leegdrinken.
Wedden dat je dan geen last meer hebt vasn een griepvirus.
En sterker nog het is dan gewoon over.
pi_33340098
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:13 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

waarom geef je 'm gelijk?
Het communisme is in de aard een heel slecht systeem. Het veronderstelt onmenselijkheid.

Voor mieren is het een ideaal systeem. Het is zeer verkeerd mensen mieren te willen laten zijn.
Pogingen om dit toch te bewerkstelligen gaan per definitie gepaard met dwang.

Het experiment heeft aangetoond welke gevolgen dergelijke dwang heeft, vh Reve heeft daar vermakelijk over geschreven. Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:16:52 #150
89730 Drugshond
pi_33340104
Whisky is een soort alles verbeteraar.
  • Liefdesproblemen = whisky
  • Lol trappen = whisky
  • Ziek zijn = whisky
  • Iets te vieren = whisky
  • genaaid voelen = whisky

In 1 woord , geweldig spul.
  •   vrijdag 23 december 2005 @ 12:17:46 #151
    89730 Drugshond
    pi_33340121
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef sigme het volgende:
    Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
    Wel mensen, maar geen mensen met afwijkende opvattingen.
    pi_33340200
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef Drugshond het volgende:
    Whisky is een soort alles verbeteraar.
  • Liefdesproblemen = whisky
  • Lol trappen = whisky
  • Ziek zijn = whisky
  • Iets te vieren = whisky
  • genaaid voelen = whisky

In 1 woord , geweldig spul.
  • Ik vond in de gangkast nog twee flessen Tullamore Dew Ik gaat het proberen
    pi_33340206
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wel mensen, maar geen mensen met afwijkende opvattingen.
    Nee hoor, het gaat veel dieper dan dat. Het veronderstelt allerlei onmenselijke eigenschappen, zoals gewenste gelijkheid, werken voor een onduidelijk doel, afwezigheid van religie, afwezigheid van huwelijksbanden, afwezigheid van binding met familie of geboortegrond, etcetra.

Dat van de afwijkende opvattingen is puur een politiek stukje daaruit.
      vrijdag 23 december 2005 @ 12:28:03 #154
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33340356
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het communisme is in de aard een heel slecht systeem. Het veronderstelt onmenselijkheid.

Voor mieren is het een ideaal systeem. Het is zeer verkeerd mensen mieren te willen laten zijn.
    Pogingen om dit toch te bewerkstelligen gaan per definitie gepaard met dwang.

Het experiment heeft aangetoond welke gevolgen dergelijke dwang heeft, vh Reve heeft daar vermakelijk over geschreven. Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
    Weet ik niet, ik zie het anders. De goelag en het onmenselijke handelen van Stalin buiten beschouwing gelaten, denk ik dat het Sovjet systeem wel enige bescherming voor mens en milieu biedt. Teveel produceren is tenslotte niet nodig, iedereen heeft werk en datgene dat je doet, dat behoor je ook naar een behoorlijke standaard uit te voeren.

Vertaal het eens naar de situatie zoals we het nu kennen, neem daarin al je onderbuikgevoelens en fascistoide gedachtes mee en buig je over het volgende"

"In feite is het goed dat Amerika z'n mensen laat afslachten in gebieden als Afghanistan en Irak, want dat biedt een bondgenootschap voor Europa.

Als je straks een suprematie van Chinezen en Indiers krijgt, gebieden die elk goed zijn voor een miljard potentiele nieuwe rijken. Een elite die straks allemaal een autootje willen rijden en allemaal een koophuis willen bezitten, dan kun je je afvragen, wie heeft er recht op de olie? Als de welvaart daar stijgt, dan wordt die bij ons lager... ".

vrijdag 23 december 2005 @ 12:34:03 #155
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33340499
    zo, en nu ga ik weer naar andere onzin kijken. Wouter Bos schijnt z'n boekje te signeren op het Koningsplein. Ik ben benieuwd hoe hij z'n werk aan de man probeert te slijten
    pi_33340562
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:28 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik zie het anders. De goelag en het onmenselijke handelen van Stalin buiten beschouwing gelaten, denk ik dat het Sovjet systeem wel enige bescherming voor mens en milieu biedt.
    Dat doet het fascisme ook. Toch vind ik ook dat in de aard een verwerpelijk systeem.
    quote:
    Teveel produceren is tenslotte niet nodig, iedereen heeft werk en datgene dat je doet, dat behoor je ook naar een behoorlijke standaard uit te voeren.
    De communistische oplossing daarvoor leidt tot overproductie, rampzalige kwaliteit én tegelijkertijd tekorten.
    quote:
    Vertaal het eens naar de situatie zoals we het nu kennen, neem daarin al je onderbuikgevoelens en fascistoide gedachtes mee en buig je over het volgende
    Mijn onderbuikgevoelens en fascistoide gedachtes?
    quote:
    "
    "In feite is het goed dat Amerika z'n mensen laat afslachten in gebieden als Afghanistan en Irak, want dat biedt een bondgenootschap voor Europa.

Als je straks een suprematie van Chinezen en Indiers krijgt, gebieden die elk goed zijn voor een miljard potentiele nieuwe rijken. Een elite die straks allemaal een autootje willen rijden en allemaal een koophuis willen bezitten, dan kun je je afvragen, wie heeft er recht op de olie? Als de welvaart daar stijgt, dan wordt die bij ons lager... ".
    Ik begrijp je niet? Wat moet ik over bovenstaand stukje zeggen? Wat voor antwoord zoek je?
      vrijdag 23 december 2005 @ 12:39:47 #157
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33340635
    goede avond gister, door me wekker heengeslapen, nog steeds lam, geweldig
      vrijdag 23 december 2005 @ 13:23:45 #158
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33341671
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:39 schreef Yildiz het volgende:
    goede avond gister, door me wekker heengeslapen, nog steeds lam, geweldig
    je ruikt toch geen bier?
    pi_33341769
    Goede middag vandaag.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343719
    Straks kerstborrel bij de post .
    pi_33343742
    Fok is eigenlijk een voorbeeld van een gelukte multiculturele samenleving (als je de FP reacties even niet meetelt)
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343761
    Lul niet Mutant. Ik haat je.
    pi_33343781
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
    Lul niet Mutant. Ik haat je.
    Jemoeder Mrx!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343810
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
    Jemoeder Mrx!
    Ga toch lekker kerst vieren joh.
    pi_33343855
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ga toch lekker kerst vieren joh.
    Zo geintegreerd benk ook weer niet.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343901
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
    Dat dacht ik al tot zover het succes van het multiculturalisme.
    pi_33343911
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
    Fok is eigenlijk een voorbeeld van een gelukte multiculturele samenleving (als je de FP reacties even niet meetelt)
    Zeeuwen en Groningers gaan aardig met elkaar om, als je dat bedoelt .
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_33343912
    Verhip, mn nichtje uit de bergen is online
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343928
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat dacht ik al tot zover het succes van het multiculturalisme.
    Inderdaad, multi.
    pi_33343943
    Zoekt ze nog een Hollandse vent of krijg ik dan last van een fatwa .
    pi_33343975
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
    Zoekt ze nog een Hollandse vent of krijg ik dan last van een fatwa .
    Als het een moslim is
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33343976
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je mag wel met mij integreren dan, bij mij in de familie doen we daar niet aan.
    Ik zie het er nog van komen dat de assimilatie-dwingelanden mijn levenswijze ongeintegreerd verklaren
    pi_33344003
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zie het er nog van komen dat de assimilatie-dwingelanden mijn levenswijze ongeintegreerd verklaren
    Wilbers aan de macht, Holland verkracht!
    Allah Al Watan Al Malik
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:44:29 #175
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33344004
    En maar lullen dat ze geen nederlands praten, nee, zet iemand uit limburg, zeeland, groning/friesland en de randstad bij elkaar en ze verstaan elkaar ook niet
    pi_33344017
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
    Als het een moslim is
    Racisme .
    pi_33344029
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Racisme .
    Moslims zijn geen ras
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33344038
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef sigme het volgende:
    Cultuurbarbaar.
    pi_33344055
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Cultuurbarbaar.
    Oprotten met die k*tkerst van je. Laat santa klaus en z'n aanbidders opzouten naar hun eigen land, naar keuze Lapland of de VS.
    pi_33344063
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
    Moslims zijn geen ras
    Dan ineens niet he .
    pi_33344100
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:45 schreef sigme het volgende:
    [afbeelding] Oprotten met die k*tkerst van je. Laat santa klaus en z'n aanbidders opzouten naar hun eigen land, naar keuze Lapland of de VS.
    Zuiver antisemitisme .
    pi_33344147
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zuiver antisemitisme .
    Als die santa klaus een semiet is ben ik de kerstman

Rare coca-cola-paap, dat is 'ie
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:49:26 #183
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33344154
    Volgens mij vergeet ik wat te doen, en weet ik dat over n paar uur, en dan ga ik er spijt van krijgen
    pi_33344206
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:49 schreef sigme het volgende:
    Als die santa klaus een semiet is ben ik de kerstman

Rare coca-cola-paap, dat is 'ie
    Ja hallo kerst gaat over de geboorte van Jezus. Hij was joods, dus....
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:52:51 #185
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33344262
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:49 schreef Yildiz het volgende:
    Volgens mij vergeet ik wat te doen, en weet ik dat over n paar uur, en dan ga ik er spijt van krijgen
    Of niet, en het onder de noemer 'het is toch vakantie' plaatsen.

(zo, gebruik ik die afbeelding/smiley ook eens)
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:53:11 #186
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33344273
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Geloven joden in jezus?
    pi_33344274
    quote:

[..]

Ja hallo santa klaus wordt daarvan geen jood hoor, grapjas...
    pi_33344319
    quote:

[..]

Ik vier de zonnewende, moet alleen nog een brandstapel bouwen :S

God jul allemaal
    pi_33344323
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Geloven joden in jezus?
    Ja. Als een van de vele valse messiassen. Historisch persoon dus, en wel eentje van het geflipte soort.
    pi_33344345
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef Yildiz het volgende:
    Geloven joden in jezus?
    Nee volgens mij niet. Hij was een afvallige .
    pi_33344384
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef sigme het volgende:
    Ja hallo santa klaus wordt daarvan geen jood hoor, grapjas...
    Santa Klaus is commerciele bagger.

Het draait bij kerst om Jezus .
    pi_33344470
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het draait bij kerst om Jezus .
    Nou, die jezus mogen ze van mij aan het kruis spijkeren. Deze keer graag zonder al die publiciteit.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:00:58 #193
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33344509
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Als een van de vele valse messiassen. Historisch persoon dus, en wel eentje van het geflipte soort.
    Hoe zouden ze de ware Messias herkennen?
    pi_33344582
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:59 schreef sigme het volgende:
    Nou, die jezus mogen ze van mij aan het kruis spijkeren. Deze keer graag zonder al die publiciteit.
    Jezus was een goede man. Als jij Jezus van het geflipte soort vindt. Bij welke categorie hoort Mohammed dan?
    pi_33344588
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe zouden ze de ware Messias herkennen?
    Oh gut, dat weer ik niet meer. Het zou onmiskenbaar zijn, dat weet ik nog wel.
    Er is wel over gedelibreerd, de waarheid / valsheid van verschillende Messias-claims, in het jodendom, dus blijkbaar zijn er criteria. De joden wachten nog op hun messias, ze geloven wel in de komst van eentje, ooit.
    pi_33344779
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jezus was een goede man. Als jij Jezus van het geflipte soort vindt. Bij welke categorie hoort Mohammed dan?
    Waar moet ik me op baseren? De overlevering volgens de respectievelijke oude boeken?

Jezus is vanuit het jodendom geflipt: hij verwierp de wet van Mozes. Zijn bestrijden van de wettische aspecten van het jodendom is een van zijn belangrijkste punten. Vanuit het jodendom is dat geflipt natuurlijk, de kern van het jodendom zijn nu net die wetten.

Uit de boeken van christendom is Jezus redelijk OK, in mijn ogen.

Uit de boeken van de islam is Mohammed een gevaarlijke gek. Vanuit historisch oogpunt is hij relatief OK, op die tijd & plaats.

Over de werkelijke historische figuren doe ik geen uitspraak, als ze al geleefd hebben zijn ze in de overleveringen geheel vervormd en samengesmolten met andere (al even discutabele) figuren.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:09:45 #198
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33344800
    quote:
    quote:
    s based on the writings of Maimonides, (the Rambam).
    The Rambam?
    pi_33344950
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:09 schreef sigme het volgende:
    Waar moet ik me op baseren? De overlevering volgens de respectievelijke oude boeken?

Jezus is vanuit het jodendom geflipt: hij verwierp de wet van Mozes. Zijn bestrijden van de wettische aspecten van het jodendom is een van zijn belangrijkste punten. Vanuit het jodendom is dat geflipt natuurlijk, de kern van het jodendom zijn nu net die wetten.

Uit de boeken van christendom is Jezus redelijk OK, in mijn ogen.

Uit de boeken van de islam is Mohammed een gevaarlijke gek. Vanuit historisch oogpunt is hij relatief OK, op die tijd & plaats.

Over de werkelijke historische figuren doe ik geen uitspraak, als ze al geleefd hebben zijn ze in de overleveringen geheel vervormd en samengesmolten met andere (al even discutabele) figuren.
    Jezus was gewoon kritisch .
    Maar in het jodendom bekijken ze Jezus toch niet als een geflipte. Hij is gewoon vanuit het jodendom een van de vele valse Messias'en omdat hij niet voldoet aan de criteria, daaronder valt Mohammed dan ook.
    pi_33344999
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[..]

The Rambam?
    In woorden zijn ze vrij goed.

Hilkhot Melakhim Umilchamoteihem .
    pi_33345013
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jezus was een goede man.
    M'n buurman ook. En die komt met kerst tenminste wel even langs.
    pi_33345070
    Simpel gezegd komt het eigenlijk op het volgende neer:

Jodendom: wachten.
    Christendom: boetedoening.
    Islam: vernietigen van bovenstaande religies.

pi_33345088
    Was het bij jou andersom, MrX? Zo van, ik ben rechts, conservatief, blank; oh, dan zal ik wel Christen zijn.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:18:28 #204
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345097
    Ik spreek me even uit over de 'kenniseconomie' 'Nederland mist beleid voor kennisimmigratie'
    wat al even kortzichtig dreigt te worden als 'jamaar het is tegen het terrorisme'.
    pi_33345126
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jezus was gewoon kritisch .
    Maar in het jodendom bekijken ze Jezus toch niet als een geflipte. Hij is gewoon vanuit het jodendom een van de vele valse Messias'en omdat hij niet voldoet aan de criteria, daaronder valt Mohammed dan ook.
    Jawel, het verwerpen van de wet is geflipt, volgens de volgers van de wet. Het is wat kort door de bocht geformuleerd, maar heus, afvalligen zijn gestoord, zij verspelen hun verbond met god. Volgens de gelovers dus he, ik vind ze allemaal even geflipt: joden, jezussen, chistenenen, mohammedanen en wat dies meer zij. Monothisten vind ik nóg iets geflipter dan polytheisten, maar dat is puur persoonlijke nuance.

En Mohammed valt niet onder de vele valse Messiassen van de joden .

Voorwaarde 1 is dat het een jood is.
    Ze zijn niet helemaal gek .
    pi_33345131
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:15 schreef RichardQuest het volgende:
    M'n buurman ook. En die komt met kerst tenminste wel even langs.
    Hmm wellicht de nieuwe Messias.

Test hem volgens de criteria .
    quote:
    Most of the textual requirements concerning the messiah and what he will do is located within the Book of Isaiah, although it is mentioned in other prophets as well.

* The Sanhedrin will be re-established (Isaiah 1:26)
    * Once he is King, leaders of other nations will look to him for guidance. (Isaiah 2:4)
    * The whole world will worship the One God of Israel (Isaiah 2:17)
    * He will be descended from King David (Isaiah 11:1) via King Solomon (1 Chron. 22:8-10)
    * The Moshiach will be a man of this world, an observant Jew with “fear of God” (Isaiah 11:2)
    * Evil and tyranny will not be able to stand before his leadership (Isaiah 11:4)
    * Knowledge of God will fill the world (Isaiah 11:9)
    * He will include and attract all cultures and nations (Isaiah 11:10)
    * Jews will have returned to their homeland (Isaiah 11:12)
    * He will swallow up death forever (Isaiah 25:8)
    * There will be no more hunger or illness, and death will cease (Isaiah 25:8)
    * All of the dead will rise again (Isaiah 26:19)
    * The Jewish people will experience eternal joy and gladness (Isaiah 51:11)
    * He will be a messenger of peace (Isaiah 52:7)
    * Nations will end up recognizing the wrongs they did Israel (Isaiah 52:13-53:5)
    * For My House shall be called a house of prayer for all the nations (Isaiah 56:3-7)
    * The peoples of the world will turn to the Jews for spiritual guidance (Zechariah 8:23)
    * The ruined cities of Israel will be restored (Ezekiel 16:55)
    * Weapons of war will be destroyed (Ezekiel 39:9)
    * The Temple will be rebuilt (Ezekiel 40) resuming many of the suspended mitzvos
    * He will then perfect the entire world to serve God together, as it is written (Book of Zephaniah|Zephaniah]] 3:9)
    * Jews will know the Torah without Study (Jeremiah 31:33)
    * He will give you all the desires of your heart (Psalms 37:4)
    * He will take the barren land and make it abundant and fruitful (Isaiah 51:3, Amos 9:13-15, Ezekiel 36:29-30, Isaiah 11:6-9)
    Vrij zware eisen dat wel.
    pi_33345147
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:18 schreef RichardQuest het volgende:
    Was het bij jou andersom, MrX? Zo van, ik ben rechts, conservatief, blank; oh, dan zal ik wel Christen zijn.
    Het leuke is dat ik geen christen ben.
    pi_33345166
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is het leuke.
    pi_33345170
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:18 schreef RichardQuest het volgende:

Die lijst ik in. Geweldig!
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:21:26 #210
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345189
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Rooms-Katholiek dan zeker?
    (ik ook, trouwens)
    pi_33345246
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hmm wellicht de nieuwe Messias.

Test hem volgens de criteria .
    [..]

Vrij zware eisen dat wel.
    Hmm, helaas.
    pi_33345295
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

(ik ook, trouwens)
    Dat ís Christelijk. Of snap ik de grap nu niet?
    pi_33345312
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef Yildiz het volgende:
    (ik ook, trouwens)
    Ik ben niet gedoopt oid dus dat ben ik ook niet.

Mijn vader is wel Rooms-katholiek gedoopt maar belijdt het verder niet. Mijn moeder is Remonstrants gedoopt maar belijdt het ook niet.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:25:13 #214
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345322
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat ís Christelijk. Of snap ik de grap nu niet?
    Dat is volgens mij net zoiets als beweren dat iemand uit het midden-oosten een moslim is.
    Ik weet het er fijne niet van, en dat wil ik ook niet ook.
    pi_33345324
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:23 schreef RichardQuest het volgende:
    Hmm, helaas.
    Ach we zoeken gewoon verder. Nooit te beroerd om het jodendom een handje te helpen.
    pi_33345406
    Nu ga ik echt naar de kerstborrel.

vrijdag 23 december 2005 @ 15:27:42 #217
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345407
    ik ga deze kerst maar eens vieren als een echte gristenhond, met een kerstmis dus. Hopelijk vlieg je er niet spontaan van in de brand ofzo
    pi_33345410
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is volgens mij net zoiets als beweren dat iemand uit het midden-oosten een moslim is.
    Nee, mên, het Christendom heeft stromingen zoals het katholicisme en protestantisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom#Richtingen

Zeg maar zoals Sji'isme en Soennisme.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:29:13 #219
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345449
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nee, mên, het Christendom heeft stromingen zoals het katholicisme en protestantisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom#Richtingen
    Dat zeg ik, stromingen, subgroepen, en ik val ervan in slaap

vrijdag 23 december 2005 @ 15:29:28 #220
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345463
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 12:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doet het fascisme ook. Toch vind ik ook dat in de aard een verwerpelijk systeem.
    [..]

De communistische oplossing daarvoor leidt tot overproductie, rampzalige kwaliteit én tegelijkertijd tekorten.
    [..]

Mijn onderbuikgevoelens en fascistoide gedachtes?
    [..]

Ik begrijp je niet? Wat moet ik over bovenstaand stukje zeggen? Wat voor antwoord zoek je?
    Ach mens, ga koken, ik heb er al geen zin meer in
    pi_33345495
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:27 schreef Tafkahs het volgende:
    ik ga deze kerst maar eens vieren als een echte gristenhond, met een kerstmis dus.
    Waarom dat? Gaat je nieuwste liefde erheen of zo?
    pi_33345510
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, christelijk zijn heeft volgens mij te maken met het erkenning van Christus. En wel precies met Jezus van Nazareth als Christus. (Want christus betekent gewoon: gezalfde, en daar gaat het eigenlijk niet over, het gaat erom dat Jezus de gezalfde is.)

Dus het katholicisme is christelijk. Wie katholiek is (dat is een geloof, geen geboortestatus), is christelijk.
    Het jodendom is niet christelijk, omdat de gelovers niet geloven dat jezus de messias (= joodse woord voor gezalfde, dacht ik) is, hun messias komt nog.
    Mohammedanen zijn ook geen christenen, die geloven wél dat Jezus een profeet was, maar niet dat 'ie de 'gezondene van god' was, die is er wel geweest maar heette anders.
    pi_33345520
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat zeg ik, stromingen, subgroepen, en ik val ervan in slaap

De Christenen niet . Maar je bent dus officeel Christen.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:31:45 #224
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345544
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:30 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom dat? Gaat je nieuwste liefde erheen of zo?
    Nee, maar anders is het helemaal zo eenzaam

Wat ga jij doen? De stash van je buurman oproken zeker?
    pi_33345553
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:29 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ach mens, ga koken, ik heb er al geen zin meer in
    Ja baas
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:32:28 #226
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345572
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De Christenen niet . Maar je bent dus officeel Christen.
    Jij gaat toch ook voor het zingen de kerk uit?
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:32:31 #227
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345576
    Mên, het boeit me echt geen ene reet.
    Kerst is voor mij gewoon even 2 dagen rust. Even 2 dagen geen land binnen vallen met fosforbommen omdat iemand een papiertje vindt waaruit blijkt dat er wel eens wapens zouden kunnen zijn hier of daar.

Gewoon, even 2 dagen aardig doen.
    pi_33345630
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:31 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Nee, maar anders is het helemaal zo eenzaam

Wat ga jij doen? De stash van je buurman oproken zeker?
    . Neh, familie en zo hè. De kerk ga ik sowieso niet in, alleen voor begrafenissen of uit cultureel oogpunt.
    pi_33345664
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:33 schreef Godslasteraar het volgende:
    Oh neeeeeee http://tweakers.net/nieuws/40488
    Ik mag toch wel blijven FireFoxen?
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:34:58 #231
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345665
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:32 schreef Yildiz het volgende:
    Mên, het boeit me echt geen ene reet.
    Kerst is voor mij gewoon even 2 dagen rust. Even 2 dagen geen land binnen vallen met fosforbommen omdat iemand een papiertje vindt waaruit blijkt dat er wel eens wapens zouden kunnen zijn hier of daar.

De oorlog blijft gewoon binnen de familie, ook een manier van vredehandhaving
    pi_33345666
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:32 schreef Yildiz het volgende:
    .........

vrijdag 23 december 2005 @ 15:36:08 #233
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345710
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

. Neh, familie en zo hè. De kerk ga ik sowieso niet in, alleen voor begrafenissen of uit cultureel oogpunt.
    Er valt niets te jatten he?
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:37:22 #234
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33345765
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:33 schreef Godslasteraar het volgende:
    Oh neeeeeee http://tweakers.net/nieuws/40488
    Misschien dat Kroes hier een stokje voor kan steken?
    pi_33345771
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik mag toch wel blijven FireFoxen?
    Ik ben Opera gebruiker, is sneller op m'n pc-tje, om de een of andere reden. Ik had een beetje gehoopt dat Google zou instappen, maar nu is Opera waarschijnlijk ten dode opgeschreven. Of ze dumpen dat idiote prehistorische IE, kan ook.
    Erg jammer, hopelijk blijkt het bericht onjuist, er is nog geen officiele verklaring geloof ik.
    pi_33345801
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:36 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Bij protestanten niet, maar bij papen is aardig wat kostbare prullaria uitgestald hoor
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:39:18 #237
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33345821
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

In amerika zeggen ze wel eens 'only when pigs fly'
    hier in Nederland zeggen ze zoiets ook wel eens. soms 'in geen honderd jaar', etc.

Ik zeg tegenwoordig: 'als de president eerlijk is'
    dat snappen de meesten dan ook wel.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:39:42 #238
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345833
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij protestanten niet, maar bij papen is aardig wat kostbare prullaria uitgestald hoor
    Meestal van die hele donkere sombere vettige schilderijen toch? Deze kerk heeft allemaal zingende negers geloof ik. - jaja, het is op uitnodiging ook nog
    pi_33345844
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik ben Opera gebruiker, is sneller op m'n pc-tje, om de een of andere reden. Ik had een beetje gehoopt dat Google zou instappen, maar nu is Opera waarschijnlijk ten dode opgeschreven. Of ze dumpen dat idiote prehistorische IE, kan ook.
    Erg jammer, hopelijk blijkt het bericht onjuist, er is nog geen officiele verklaring geloof ik.
    De opera mensen zullen wel in de kroeg zitten, het is vrijdag na 3en en het is kerst weekend. Die zullen waarschijnlijk over een week pas weer nuchter genoeg zijn om te reageren
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:40:28 #240
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33345858
    maarre, er schiet me ineens te binnen dat het best wel een goed idee is om nu alvast bier te halen.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:42:00 #241
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33345904
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:40 schreef Tafkahs het volgende:
    maarre, er schiet me ineens te binnen dat het best wel een goed idee is om nu alvast bier te halen.
    Je verwacht in de komende uren hamster-gedrag op het bier?
    pi_33346000
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

In amerika zeggen ze wel eens 'only when pigs fly'
    hier in Nederland zeggen ze zoiets ook wel eens. soms 'in geen honderd jaar', etc.

Ik zeg tegenwoordig: 'als de president eerlijk is'
    dat snappen de meesten dan ook wel.
    Dat verondersteld dat er ook eerlijke politici zijn.Je zou er zoiets van kunnen maken als, ''als politici de waarheid spreken/eerlijk zijn/ oprecht zijn/ betrouwbaar zijn. Zoiets.

Ga jij nou maar snel Machiavelli lezen!
    pi_33346016
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:36 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

De giftenbak.
    pi_33346022
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Meestal van die hele donkere sombere vettige schilderijen toch? Deze kerk heeft allemaal zingende negers geloof ik. - jaja, het is op uitnodiging ook nog
    Ze willen ook nog wel aardig kelkjes en kandelaars hebben, houtsnijwerk bij reliekkistjes en dergelijke. En als je ergens een bot- of houtsplinter weet los te peuteren kan je die soms voor goed geld kwijt aan een relikwieën-liefhebber. Beeldjes ook.

Het is allemaal wel heel lelijk en zo, maar wel handwerk, wat glimt is meestal echt goud, d'r zit goed geld bij de papen hoor ..
    pi_33346084
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De giftenbak.
    Vettige pepermuntjes, raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:48:01 #246
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33346095
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:44 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat verondersteld dat er ook eerlijke politici zijn.Je zou er zoiets van kunnen maken als, ''als politici de waarheid spreken/eerlijk zijn/ oprecht zijn/ betrouwbaar zijn. Zoiets.

Ga jij nou maar snel Machiavelli lezen!
    Ja, maar politici is een te grote groep, dat bekt niet lekker.
    Zie het net als 'Osama Bin Laden aanpakken' versus 'wat terroristen aanpakken'.
    Het eerste heeft een gezicht. Dat werkt nou eenmaal beter.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:49:14 #247
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33346124
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je verwacht in de komende uren hamster-gedrag op het bier?
    Morgen begint die onzin toch al?
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De giftenbak.
    met de oud-hollandsche dievenklauw
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Ze willen ook nog wel aardig kelkjes en kandelaars hebben, houtsnijwerk bij reliekkistjes en dergelijke. En als je ergens een bot- of houtsplinter weet los te peuteren kan je die soms voor goed geld kwijt aan een relikwieën-liefhebber. Beeldjes ook.

Het is allemaal wel heel lelijk en zo, maar wel handwerk, wat glimt is meestal echt goud, d'r zit goed geld bij de papen hoor ..
    Is daar een zwarte handel in joh
    Had dat eerder gezegd, dan waren de beeldenstormers weer tot leven gewekt
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:50:43 #248
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33346172
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:49 schreef Tafkahs het volgende:
    Overmorgen begint de kerst. Morgenavond slechts kerstavond....hmm, toch ook maar even wat inslaan.
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:52:09 #249
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33346221
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4555660.stm
    quote:
    EU-wide warrant over 'CIA kidnap'

Abu Omar was allegedly kidnapped from a Milan street
    An Italian court has issued Europe-wide arrest warrants for 22 suspected CIA agents accused of helping to kidnap a Muslim cleric in Milan in 2003.
    Eat this, goedheiligman uit Washington.
    pi_33346223
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

[..]

met de oud-hollandsche dievenklauw
    [..]

Is daar een zwarte handel in joh
    Had dat eerder gezegd, dan waren de beeldenstormers weer tot leven gewekt
    Morgen zijn de winkels gewoon open gelukkig, kerst is zondag pas, even kerstavond niet meerekenend. Maar goed, paar kratten bier is nooit weg.
    pi_33346260
    Als ik ga autorijden komen mijn Marokkanengenen naar boven, had daarnet bijna iemand in elkaar gerosst.
    Allah Al Watan Al Malik
      vrijdag 23 december 2005 @ 15:53:59 #252
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33346290
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
    Als ik ga autorijden komen mijn Marokkanengenen naar boven, had daarnet bijna iemand in elkaar gerosst.
    Neehoor, dat heet verkeersagressie, je bent volkomen geïntegreerd.

Al schaars je je nu wel tussen de mensen die Pim Fortuyn als grootste Nederlander ooit zien.
    pi_33346361
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
    Goh, in Marokko heb ik nooit last met de verkeersdeelnemers. Met uitzondering van Casablanca toen ik van de rondweg af was.. dat was vergelijkbaar met Turkije. Maar in Turkije rijden ze in het hele land zo.
    pi_33346382
    2 x keer zelfs, binnen 5 minuten. Echt verschrikkelijke mongolen hebben we hier op de weg zeg, vandaar ook dat binnen Europa wij de slecthste chauffeurs zijn. Daarnet wou ik invoegen, die auto naast me EXPRESS bumperkleven op de ander zodat ik niet kon invoegen, dat terwijl het et einde was van de invoegstrook.

De keer daarvoor reed er een mongool dwars door rood en sloeg dus vlak voor mijn neus af terwijl het voor mij al groen was, scheelde een haar.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33346422
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Goh, in Marokko heb ik nooit last met de verkeersdeelnemers. Met uitzondering van Casablanca toen ik van de rondweg af was.. dat was vergelijkbaar met Turkije. Maar in Turkije rijden ze in het hele land zo.
    Ja in Marokko is toeteren common en daar is het verkeer ook overal een chaos, maar verkeersAGRESSIE is er gewoon niet. Ze slaan niet elkaar de hersens in als je toetert ofzo.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33346446
    Wollah, is die KAKTEEF van jou?
    pi_33346467
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
    2 x keer zelfs, binnen 5 minuten. Echt verschrikkelijke mongolen hebben we hier op de weg zeg, vandaar ook dat binnen Europa wij de slecthste chauffeurs zijn. Daarnet wou ik invoegen, die auto naast me EXPRESS bumperkleven op de ander zodat ik niet kon invoegen, dat terwijl het et einde was van de invoegstrook.

De keer daarvoor reed er een mongool dwars door rood en sloeg dus vlak voor mijn neus af terwijl het voor mij al groen was, scheelde een haar.
    Persoonlijk vind ik Portugezen onovertroffen. Dat zijn kamikazepiloten, geen bestuurders.
      vrijdag 23 december 2005 @ 16:08:10 #259
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33346721
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja in Marokko is toeteren common en daar is het verkeer ook overal een chaos, maar verkeersAGRESSIE is er gewoon niet. Ze slaan niet elkaar de hersens in als je toetert ofzo.
    Je hebt wel eens meegemaakt dat je hersens ingeslagen werden toen je toeterde?!
    pi_33347474
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 16:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je hebt wel eens meegemaakt dat je hersens ingeslagen werden toen je toeterde?!
    Ik heb wel eens meegemaakt dat het bij anderen gebeurde ja.
    Allah Al Watan Al Malik
      vrijdag 23 december 2005 @ 16:37:44 #262
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33347668
    Ik heb n kater
      vrijdag 23 december 2005 @ 16:47:22 #263
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33347940
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Overmorgen begint de kerst. Morgenavond slechts kerstavond....hmm, toch ook maar even wat inslaan.
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Morgen zijn de winkels gewoon open gelukkig, kerst is zondag pas, even kerstavond niet meerekenend. Maar goed, paar kratten bier is nooit weg.
    Beter mee dan om verlegen
    pi_33348393
    Ho.
    pi_33348421
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:05 schreef Johan_de_With het volgende:
    Ho.
    Mo.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33348496
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mo.
    ham.
    pi_33348529
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

ham.
    Kaas.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33348543
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kaas.
    Je.
    pi_33348566
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je.
    Zus.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33348586
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zus.
    Ke.
    pi_33348618
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ke.
    lly.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33348652
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

lly.
    Anne.
    pi_33348731
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Anne.
    Marie.
    Allah Al Watan Al Malik
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:21:45 #274
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33348742
    Ngggnngnngggg
    pi_33348761
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:21 schreef Tafkahs het volgende:
    Ngggnngnngggg
    Zeg het maar gewoon, Harry. Neger.
    pi_33348905
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 16:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja klein foutje.
    Ik zie dat ik de cijfers van de staat New York erbij had gehaald, dat zijn er inderdaad 19,2 miljoen en de stad heeft er 8,0 miljoen. Dus du_ke heeft wel enigszins gelijk .
    Uiteraard. Ik check m'n bronnen
    pi_33348944
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik check m'n bronnen
    du_ke!!!!!!!!!!!!!
    pi_33348969
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

du_ke!!!!!!!!!!!!!
    D_o_G!!!!!!! . Alles goed?
    pi_33349006
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

D_o_G!!!!!!! . Alles goed?
    Nee, ben ziek
    pi_33349025
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, ben ziek
    kut . Nou scheelt weer wat verplichtingen om je met kerst vol te proppen .
    pi_33349074
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

kut . Nou scheelt weer wat verplichtingen om je met kerst vol te proppen .
    Zou eigelijk morgen op vliegtuig naar Spanje stappen om me broer daar een paar dagen te vervelen, gaat dus niet door. En iedereen heeft al afspraken, en het leukste meisje wat ik nu ken zit in afrika tijdens kerst
    pi_33349164
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    . En iedereen heeft al afspraken, en het leukste meisje wat ik nu ken zit in afrika tijdens kerst
    Het zit je echt niet mee, he? Eerst Gainesville, nu dit weer.
    pi_33349200
    Dat is dan wel weer jammer.
    pi_33349207
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het zit je echt niet mee, he? Eerst Gainesville, nu dit weer.
    Ik trek het aan ofzo,

Dat meiske die naar Gainsville is geweest ga ik wel mee borrelen in het nieuwe jaar
    pi_33349226
    Maar goed, ik ben ff koken
    pi_33349231
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik trek het aan ofzo,

Dat meiske die naar Gainsville is geweest ga ik wel mee borrelen in het nieuwe jaar
    ''Het nieuwe jaar'' duurt zo lang, wanneer precies?
    pi_33349259
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Maar goed, ik ben ff koken
    Eet smakelijk .
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:44:15 #288
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349295
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

''Het nieuwe jaar'' duurt zo lang, wanneer precies?
    wanneer je zo oud bent als DOG en mij, dan praat je alleen nog maar over "blond" of "donker"
    pi_33349398
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

wanneer je zo oud bent als DOG en mij, dan praat je alleen nog maar over "blond" of "donker"
    Spreek ik hopelijk behoorlijk Nederlands.
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:49:29 #290
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33349436
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_33349473
    Nou, die kenden we nog niet. Wist je dat Clinton op Ryan3 lijkt? .
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:53:27 #292
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349530
    fijn dat je het ons weer naar de zin komt maken
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:54:32 #293
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_33349550
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
    Als mijn haar lang is, zoals nu krijg ik pijpenkrullen.

Shalom .
    Salon-Jood.
    pi_33349597
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 17:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Salon-Jood.
    [afbeelding]
    pi_33349616
    Toch fijn, dat je al je inferieure plaatjes en grappen over Sidelick uit kunt storten.
      vrijdag 23 december 2005 @ 17:58:15 #296
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349647

Bulgooksa Sidekick
      vrijdag 23 december 2005 @ 18:00:17 #297
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349697

usb sidekick
      vrijdag 23 december 2005 @ 18:02:14 #298
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349744

Een of ander stripheldje

SIDEKICK
    Sidekick Real name: Unknown

Base of Operations: Apartment 502, Infantino City

Group affiliation: Current partner of Him.

Allies: Comissioner Blayne, Adama.

Arch-enemies: Street thugs. Has heard about Heavy Meal in a flashback.

Origin: After his parents were killed by a rampaging city bus, Him adopted Sidekick as his sidekick.

Powers: Sidekick fights with the strength of a young teenage boy, skilled far beyond his years.

Equipment: Access to Him's Blimp and Car.

First Appearance: LETHARGiC COMICS, WEAKLY #8 (December 1991) First Appearance as Sidekick: LETHARGiC LAD #5 (June 1998)
    pi_33349775
    Xena heeft er schijnbaar ook een;

vrijdag 23 december 2005 @ 18:04:17 #300
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_33349780

Batman en z'n ambitieuze sidekick
    pi_33349789
    En vol?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')