abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:09:44 #126
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33336482
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:47 schreef sigme het volgende:
Heel goed; hoewel de discussie waarschijnlijk ontaard. ( Yups .. altijd in voor een katalyserende rol voor een relletje).

Ik ben nogal formeel van aard (mijn werk he )
illegaliteit is geen misdaad; het staat niet in wetboek van strafrecht. Dus discussie overbodig, feiten betwisten laat ik aan de revionisten en dergelijke .
Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht. En ik ben gek op getallentjes.
Sociaal maatschappelijke discussies liggen mij niet zo. Daarvoor moet je een linkse achtergrond hebben.

Die nieuwe spelling is echt ruk !!
pi_33336538
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht.
Ik kan mij dan ook goed met jou verstaan .
quote:
En ik ben gek op getallentjes.
Mijn taalgevoel zegt dat er nu iets getalenteerds in het woord geslopen is..
quote:
Sociaal maatschappelijke discussies liggen mij niet zo. Daarvoor moet je een linkse achtergrond hebben.
En alfa zijn. Meer Floripas' haar terrein (die trof ik dan ook zelden in discussies, evenmin als Ryan3).
quote:
Die nieuwe spelling is echt ruk !!
Toon ruggegraat! Weiger!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:15:42 #128
89730 Drugshond
pi_33336556
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:07 schreef sigme het volgende:
Ik hoop wel op wat meer reacties,
Die komen er wel... die liggen nu nog te slapen
quote:
Ik ben geen goeie topicstarter, mijn dank voor je initiatief !
Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.
- You start a conversation, but you can't even finish it. -
Psycho Killer, Talking Heads.

Toepasselijk
pi_33336767
There is no terror in the bang, just in the anticipation of it.
pi_33336969
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:15 schreef Drugshond het volgende:

Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.
- You start a conversation, but you can't even finish it. -
Psycho Killer, Talking Heads.

Toepasselijk
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300 . Mijn makke is voornamelijk dat ik niet snel genoeg ben (rare tijden en heb ook een echt leven) om hoogoplopende (=snelle) discussie goed te voeren.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:06:26 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33337292
Interessant interview nu op radio 1.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:52:21 #132
89730 Drugshond
pi_33338109
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:43 schreef sigme het volgende:
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300 . Mijn makke is voornamelijk dat ik niet snel genoeg ben (rare tijden en heb ook een echt leven) om hoogoplopende (=snelle) discussie goed te voeren.
Maar we zijn toch al een droomteam
2 slaapkoppen op de verkeerde momenten van de dag, of het verkeerde forumpje.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:58:06 #133
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33338212
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Interessant interview nu op radio 1.
gaat het over?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33338232
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Maar we zijn toch al een droomteam
quote:
2 slaapkoppen op de verkeerde momenten van de dag, of het verkeerde forumpje.
Ja, ik mag wel uitkijken, straks krijg ik weer van Harry op m'n kop, dat ik niet politiek genoeg ben . Gelukkig ben ik zeer gezeggelijk: ik ben de dag in de POLSC dan maar begonnen met 3 nieuwsberichten.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:02:04 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33338297
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

gaat het over?
Een interview met een rechtsfilosofe. Het eerste uur vond ik wel interessant (auto), het tweede uur heb ik niet echt meegekregen (werk).
pi_33338414
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde .

Niet dat ik daar iets aan heb natuurlijk, maar het is toch leuk.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:19:06 #137
89730 Drugshond
pi_33338663
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde .

Ik mis de aziatische body-to-body masageolie nog in je sig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 23-12-2005 11:26:09 ]
pi_33338884
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik mis de aziatische body-to-body massage olie nog in je sig.
Ik mis het aziatische in mijn persoonlijkheid..
En de body-to-body optie als entiteit .
Maar goed ook
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:32:14 #139
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33338971
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:

Het was tenminste een communist van de oude stempel en hij deed openlijk afstand van die smeerlap van een broer van 'm
pi_33339109
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:32 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het was tenminste een communist van de oude stempel
Een wát? Een communist van het oude stempel? Dat is een goeie grap (hoop ik toch).
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:43:36 #141
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33339252
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Een wát? Een communist van het oude stempel? Dat is een goeie grap (hoop ik toch).
Blijkbaar

Ik zal eens even wiki'en
pi_33339426
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Blijkbaar

Ik zal eens even wiki'en
Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.
Als een van de weinigen bleef hij het communisme altijd fundamenteel en principieel afwijzen. Communisten konden z'n bloed wel drinken.

K vh R had een binnen de communistische partij zeer actieve vader, hij zelf heeft Russisch gestudeerd en is hoogleraar slaviek geweest.

In zijn jeugd was hij lid van allerlei communistische jeugdclubjes. Na WOII, rond zijn 25ste ofzo is hij definitief afgestapt van het idee dat er ook maar *iets* goeds in het communisme zou kunnen zitten.

In de jaren 60 is hij een jaar voor het Parool in Moskou gestationeerd. Kortom, hij was nogal onderlegd, hij wist waar hij het over had en was een stuk beter op de hoogte van de Russiche taal en cultuur dan de meeste communisten.

Hij was wat je noemt nooit politiek correct; hij dacht zelf na.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:01:44 #143
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33339782
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.
Als een van de weinigen bleef hij het communisme altijd fundamenteel en principieel afwijzen. Communisten konden z'n bloed wel drinken.

K vh R had een binnen de communistische partij zeer actieve vader, hij zelf heeft Russisch gestudeerd en is hoogleraar slaviek geweest.

In zijn jeugd was hij lid van allerlei communistische jeugdclubjes. Na WOII, rond zijn 25ste ofzo is hij definitief afgestapt van het idee dat er ook maar *iets* goeds in het communisme zou kunnen zitten.

In de jaren 60 is hij een jaar voor het Parool in Moskou gestationeerd. Kortom, hij was nogal onderlegd, hij wist waar hij het over had en was een stuk beter op de hoogte van de Russiche taal en cultuur dan de meeste communisten.

Hij was wat je noemt nooit politiek correct; hij dacht zelf na.
Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:06:12 #144
89730 Drugshond
pi_33339866
Wat heeft groningen toch met het communisme...
Tijdens het beruchte referendum was ook al heel NO-groningen + Friesland tegen het voorstel.
pi_33339977
morguh . Godver, nog steeds niet lekker
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33339987
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?
Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)

Hij had overigens kritiek op het sovjetregime, maar ook (en dat bleven de communisten ook ná Stalin hem zo kwalijk nemen) had hij altijd prinicipiele kritiek op het idee van het communisme.

De meeste communisten namen na Stalin op een gegeven moment wel wat afstand van het sovjet-regime, maar bleven van mening dat communisme een goed stelsel is, waarbij het aan de uitvoering wel eens wat schort.

Van het Reve vindt dat niet, die vind het een Heel Slecht Idee. En ik geef 'm gelijk.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:13:13 #147
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33340020
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)

Hij had overigens kritiek op het sovjetregime, maar ook (en dat bleven de communisten ook ná Stalin hem zo kwalijk nemen) had hij altijd prinicipiele kritiek op het idee van het communisme.

De meeste communisten namen na Stalin op een gegeven moment wel wat afstand van het sovjet-regime, maar bleven van mening dat communisme een goed stelsel is, waarbij het aan de uitvoering wel eens wat schort.

Van het Reve vindt dat niet, die vind het een Heel Slecht Idee. En ik geef 'm gelijk.
waarom geef je 'm gelijk?
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:15:23 #148
89730 Drugshond
pi_33340073
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
morguh . Godver, nog steeds niet lekker
tijd voor zwaarder geschut lijkt me.

Vaag genoeg gedaan hoor. Tijdens griep een fles whisky leegdrinken.
Wedden dat je dan geen last meer hebt vasn een griepvirus.
En sterker nog het is dan gewoon over.
pi_33340098
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:13 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

waarom geef je 'm gelijk?
Het communisme is in de aard een heel slecht systeem. Het veronderstelt onmenselijkheid.

Voor mieren is het een ideaal systeem. Het is zeer verkeerd mensen mieren te willen laten zijn.
Pogingen om dit toch te bewerkstelligen gaan per definitie gepaard met dwang.

Het experiment heeft aangetoond welke gevolgen dergelijke dwang heeft, vh Reve heeft daar vermakelijk over geschreven. Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:16:52 #150
89730 Drugshond
pi_33340104
Whisky is een soort alles verbeteraar.
  • Liefdesproblemen = whisky
  • Lol trappen = whisky
  • Ziek zijn = whisky
  • Iets te vieren = whisky
  • genaaid voelen = whisky

In 1 woord , geweldig spul.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo