Wel mensen, maar geen mensen met afwijkende opvattingen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef sigme het volgende:
Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
Ik vond in de gangkast nog twee flessen Tullamore Dewquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef Drugshond het volgende:
Whisky is een soort alles verbeteraar.Liefdesproblemen = whisky Lol trappen = whisky Ziek zijn = whisky Iets te vieren = whisky genaaid voelen = whisky
In 1 woord , geweldig spul.
Nee hoor, het gaat veel dieper dan dat. Het veronderstelt allerlei onmenselijke eigenschappen, zoals gewenste gelijkheid, werken voor een onduidelijk doel, afwezigheid van religie, afwezigheid van huwelijksbanden, afwezigheid van binding met familie of geboortegrond, etcetra.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wel mensen, maar geen mensen met afwijkende opvattingen.
Weet ik niet, ik zie het anders. De goelag en het onmenselijke handelen van Stalin buiten beschouwing gelaten, denk ik dat het Sovjet systeem wel enige bescherming voor mens en milieu biedt. Teveel produceren is tenslotte niet nodig, iedereen heeft werk en datgene dat je doet, dat behoor je ook naar een behoorlijke standaard uit te voeren.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het communisme is in de aard een heel slecht systeem. Het veronderstelt onmenselijkheid.
Voor mieren is het een ideaal systeem. Het is zeer verkeerd mensen mieren te willen laten zijn.
Pogingen om dit toch te bewerkstelligen gaan per definitie gepaard met dwang.
Het experiment heeft aangetoond welke gevolgen dergelijke dwang heeft, vh Reve heeft daar vermakelijk over geschreven. Maar de fout zit vanaf het begin in het idee zelf: communisme wenst geen mensen.
Dat doet het fascisme ook. Toch vind ik ook dat in de aard een verwerpelijk systeem.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik zie het anders. De goelag en het onmenselijke handelen van Stalin buiten beschouwing gelaten, denk ik dat het Sovjet systeem wel enige bescherming voor mens en milieu biedt.
De communistische oplossing daarvoor leidt tot overproductie, rampzalige kwaliteit én tegelijkertijd tekorten.quote:Teveel produceren is tenslotte niet nodig, iedereen heeft werk en datgene dat je doet, dat behoor je ook naar een behoorlijke standaard uit te voeren.
quote:Vertaal het eens naar de situatie zoals we het nu kennen, neem daarin al je onderbuikgevoelens en fascistoide gedachtes mee en buig je over het volgende
Ik begrijp je niet? Wat moet ik over bovenstaand stukje zeggen? Wat voor antwoord zoek je?quote:"
"In feite is het goed dat Amerika z'n mensen laat afslachten in gebieden als Afghanistan en Irak, want dat biedt een bondgenootschap voor Europa.
Als je straks een suprematie van Chinezen en Indiers krijgt, gebieden die elk goed zijn voor een miljard potentiele nieuwe rijken. Een elite die straks allemaal een autootje willen rijden en allemaal een koophuis willen bezitten, dan kun je je afvragen, wie heeft er recht op de olie? Als de welvaart daar stijgt, dan wordt die bij ons lager... ".
je ruikt toch geen bier?quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:39 schreef Yildiz het volgende:
goede avond gister, door me wekker heengeslapen, nog steeds lam, geweldig
Jemoeder Mrx!quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
Lul niet Mutant. Ik haat je.
Ga toch lekker kerst vieren joh.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
Jemoeder Mrx!
Dat dacht ik al tot zover het succes van het multiculturalisme.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
Zo geintegreerd benk ook weer niet.
Zeeuwen en Groningers gaan aardig met elkaar om, als je dat bedoeltquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Fok is eigenlijk een voorbeeld van een gelukte multiculturele samenleving (als je de FP reacties even niet meetelt)
Inderdaad, multi.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al tot zover het succes van het multiculturalisme.
Als het een moslim isquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
Zoekt ze nog een Hollandse vent of krijg ik dan last van een fatwa.
Je mag wel met mij integreren dan, bij mij in de familie doen we daar niet aan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo geintegreerd benk ook weer niet.
Wilbers aan de macht, Holland verkracht!quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag wel met mij integreren dan, bij mij in de familie doen we daar niet aan.
Ik zie het er nog van komen dat de assimilatie-dwingelanden mijn levenswijze ongeintegreerd verklaren![]()
Cultuurbarbaar.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef sigme het volgende:
Je mag wel met mij integreren dan, bij mij in de familie doen we daar niet aan.
Ik zie het er nog van komen dat de assimilatie-dwingelanden mijn levenswijze ongeintegreerd verklaren![]()
quote:
Zuiver antisemitismequote:Op vrijdag 23 december 2005 14:45 schreef sigme het volgende:
[afbeelding] Oprotten met die k*tkerst van je. Laat santa klaus en z'n aanbidders opzouten naar hun eigen land, naar keuze Lapland of de VS.
Als die santa klaus een semiet is ben ik de kerstmanquote:
Ja hallo kerst gaat over de geboorte van Jezus. Hij was joods, dus....quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:49 schreef sigme het volgende:
Als die santa klaus een semiet is ben ik de kerstman![]()
Rare coca-cola-paap, dat is 'ie![]()
Of niet, en het onder de noemer 'het is toch vakantie' plaatsen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:49 schreef Yildiz het volgende:
Volgens mij vergeet ik wat te doen, en weet ik dat over n paar uur, en dan ga ik er spijt van krijgen
Geloven joden in jezus?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja hallo kerst gaat over de geboorte van Jezus. Hij was joods, dus....
Ja hallo santa klaus wordt daarvan geen jood hoor, grapjas...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vier de zonnewende, moet alleen nog een brandstapel bouwen :Squote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja. Als een van de vele valse messiassen. Historisch persoon dus, en wel eentje van het geflipte soort.quote:
Nee volgens mij niet. Hij was een afvalligequote:Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef Yildiz het volgende:
Geloven joden in jezus?
Santa Klaus is commerciele bagger.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef sigme het volgende:
Ja hallo santa klaus wordt daarvan geen jood hoor, grapjas...
Nou, die jezus mogen ze van mij aan het kruis spijkeren. Deze keer graag zonder al die publiciteit.quote:
Hoe zouden ze de ware Messias herkennen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Als een van de vele valse messiassen. Historisch persoon dus, en wel eentje van het geflipte soort.
Jezus was een goede man. Als jij Jezus van het geflipte soort vindt. Bij welke categorie hoort Mohammed dan?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:59 schreef sigme het volgende:
Nou, die jezus mogen ze van mij aan het kruis spijkeren. Deze keer graag zonder al die publiciteit.
Oh gut, dat weer ik niet meer. Het zou onmiskenbaar zijn, dat weet ik nog wel.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe zouden ze de ware Messias herkennen?
Waar moet ik me op baseren? De overlevering volgens de respectievelijke oude boeken?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jezus was een goede man. Als jij Jezus van het geflipte soort vindt. Bij welke categorie hoort Mohammed dan?
quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Messiah
The Rambam?quote:s based on the writings of Maimonides, (the Rambam).
Jezus was gewoon kritischquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:09 schreef sigme het volgende:
Waar moet ik me op baseren? De overlevering volgens de respectievelijke oude boeken?
Jezus is vanuit het jodendom geflipt: hij verwierp de wet van Mozes. Zijn bestrijden van de wettische aspecten van het jodendom is een van zijn belangrijkste punten. Vanuit het jodendom is dat geflipt natuurlijk, de kern van het jodendom zijn nu net die wetten.
Uit de boeken van christendom is Jezus redelijk OK, in mijn ogen.
Uit de boeken van de islam is Mohammed een gevaarlijke gek. Vanuit historisch oogpunt is hij relatief OK, op die tijd & plaats.
Over de werkelijke historische figuren doe ik geen uitspraak, als ze al geleefd hebben zijn ze in de overleveringen geheel vervormd en samengesmolten met andere (al even discutabele) figuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |