ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:04 schreef skiczukie het volgende:
Het enorme grote show je kamer (en huis) topic (3)
met deze woning valt weinig te pimpenquote:
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoorquote:Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef Kleintje het volgende:
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
Maandje of 2 - 3?quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:39 schreef knorretje het volgende:
[..]
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
Bedstee idee?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:28 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:07 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nogquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
Zijn er geen mensen van Fok, die een goede daad willen verrichten, handig zijn,en in de buurt wonen dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
Die keuze is natuurlijk aan jullie zelf.quote:we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Kleintje het volgende:
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruitquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Sprookjesbos het volgende:
Wat een vreselijk lief huisjeWordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
Daar zie je maar weer eens aan hoe relatief ruimte isquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef knorretje het volgende:
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruitiedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
In K&W hebben we juist graag zoveel mogelijk aparte topics zoals dit. Dat was al zo, is zo en blijft zoquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
Nou ja zeg! Frust!quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
Is zelfs al aangevraagd geloof ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
(Dus eerst internet aanleggen daar!)
tuurlijk ben je klusmoe, jullie hebben in een sneltreinvaart jullie hele huis lopen opknappen. Lekker van de gegunde rust gaan genieten met z'n tweetjesquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
![]()
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef sanger het volgende:
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming
Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.
Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).
zwart (luca notta)quote:Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
de vraagprijs was 136.500 en dat hebben we er in elk geval niet voor betaald.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:40 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:33 schreef knorretje het volgende:
[..]
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
[..]
zwart (luca notta)
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.
Ben benieuwd naar de foto's straks.quote:Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
kan je niet zien in de gegevens wie als highend van b.v @home "zw" heeft op FOK, die allemaal mailtje sturenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hebben liever klussers dan stalkers..
Gut ik zou je ook zo komen helpen, al was het maar een dag helpen met verven ofzo, maar ik ga rond die tijd net mijn eigen bouwput in.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hebben liever klussers dan stalkers..
Het is makkelijk verwerkbaar. Het zijn metalen profielplaten welke je elkaar laat overlappen. Daarop direct stort je het beton. In de Praxis folder van deze week staat speciale betonmortel voor op zwaluwstaartplaten, die is extra ligt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:01 schreef knorretje het volgende:
[..]
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
[..]
Ben benieuwd naar de foto's straks.
ik was mijn post nog aan het editten, zitten we al (voor mij) op een nieuwe paginaquote:Op woensdag 14 december 2005 09:22 schreef bixister het volgende:
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
omdat wij kennelijk heel nat leven ik woon hier nu in juni 2 jaar en daar waar wij water gebruiken zie je dat heel goed op de vloer, vochtblaasjes enz. En dat wil ik niet meer. nu weet ik dat er in ons nieuwe huis niet zo veel water meer zal gebruikt worden (door het mini doucheplekje wat we nu hebben, waar nauwelijks een babybadje in past (en jezelf er naast) om de kids te badderen, doen we dat in de woonkamer.)quote:Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom inderdaad geen laminaat?
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:25 schreef knorretje het volgende:
ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
@ knorretjequote:Op woensdag 14 december 2005 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.
Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
doorgelezen en zeker de pagina's over lak,olie en was. Maar denk dat wij dan toch het beste lak kunnen nemen gezien onze leefstijl. Zo klinkt het net alsof we erg wild leven, maar wil meer zoiets zeggen als, de vloer moet ons gemak dienen, ik ben een erg veranderlijk tiepje wat betreft de indeling dus weinig verkleuren, goed te reinigen zijn en zo zijn dat iedereen gewoon lekker zijn gang er op kan doen, krassen maken me voorlopig niet zo veel uit, daarvoor wordt er nu nog teveel geleefd direct op de vloer, mijn tijd komt nog wel denk ik altijd maarquote:Op woensdag 14 december 2005 09:35 schreef bixister het volgende:
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
[..]
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenlevenquote:Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef miss_bleu het volgende:
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
Prima middenweg toch?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef knorretje het volgende:
[..]
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
ik weet niet hoor, bij zeil denk ik altijd aan die enge vieze votjes enzo, maar eerlijk is eerlijk ik heb me er nog niet in verdiept over wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).
Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..quote:
Mijn opa en oma zijn ook pas weer terug gegaan naar rotterdam toen mijn tantes en moeder groot waren en op zichzelf woonde. En die vinden het nog steeds heerlijk in Rotterdam.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
heb je een foto van de trap ??quote:Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt (zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten
Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).
Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
Tsja, we waren met 2 mensen en het was de trap naar boven waar de computer stond.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef knorretje het volgende:
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen)
ik vind het een beetje kil aan doenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)quote:Op woensdag 14 december 2005 11:08 schreef ranzige_pad het volgende:
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter
gemakzucht van de manquote:Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het tochquote:Op woensdag 14 december 2005 09:12 schreef knorretje het volgende:
..... Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat.
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:18 schreef knorretje het volgende:
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
[..]
gemakzucht van de man
ik zal straks even zoeken naar oude foto's op dit moment ziet het er al volgestouwd met dozen en het ontbreken van meubelen er anders uit dan hoe de leefomstandigheden warenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef ranzige_pad het volgende:
[..]
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch????
[..]
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extraHad je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
ach we hebben beiden woningen met veel plezier steeds twee jaar bewoond. we zijn ooit begonnen met z'n tweetjes op een studentenkamertje van 1.5 bij 2, en van daaruit steeds ietsjes meer. En ik heb geen moment spijt gehad van iedere woningkeuze. lekker knus. Maar nu wordt tijd om eens echt een grote stap te nemen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef ranzige_pad het volgende:
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagenquote:Op donderdag 15 december 2005 07:28 schreef knorretje het volgende:
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen
Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC) en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.
Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.
ok, das een heel lang, ingewikkeld verhaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen![]()
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil dingquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:28 schreef Blur het volgende:
Leuk huiskeIs het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
![]()
en dan bedoel ik beidenquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:
[..]
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:
[..]
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
Breng de kinderen naar het gasthuis complexquote:Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.
En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...quote:Op maandag 19 december 2005 07:33 schreef Syytön het volgende:
Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoorquote:Op maandag 19 december 2005 08:25 schreef Danny het volgende:
[..]
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
aaah de wipstrik, daar dezen ze heeeel heeeel vroeger leuke dingenquote:Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
hmmzzz.. waar heb ik me nu weer ingeluld...quote:Op maandag 19 december 2005 09:38 schreef Syytön het volgende:
[..]
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor![]()
![]()
quote:Doorbraak geschillenbeslechting makelaardij
Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond bereiken akkoord met makelaarsorganisaties NVM en LMV
Klanten van NVM- en LMV-makelaars worden binnenkort beter beschermd. Op 15 februari 2006 treden de nieuwe consumentenvoorwaarden in werking die Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn overeengekomen met beide makelaarsorganisaties.
Nadat in juni overeenstemming was bereikt met makelaarsorganisatie VBO, hebben nu ook NVM en LMV besloten dat geschillen tussen de aangesloten makelaars en hun klanten kunnen worden voorgelegd aan de geschillencommissie Makelaardij van de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken in Den Haag (SGC). De geschillencommissie zorgt voor een goedkope en snelle procedure. Met de toetreding van de NVM en de LMV is een onafhankelijke en branchebrede geschillenbeslechting van conflicten tussen consumenten en makelaars een feit.
De klant van een NVM of LMV makelaar kan vanaf 15 februari 2006 met alle geschillen over de dienstverlening van de makelaar bij de geschillencommissie terecht. Voor schadevergoedingsclaims geldt voorlopig nog een beperking tot ¤ 10.000,-. De NVM en LMV staan garant dat de makelaar de uitspraak van de commissie nakomt.
Bron: Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond
Amersfoort, 15 december 2005
Heb je gelijk inquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:17 schreef knorretje het volgende:
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daarquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
Hebben jullie intussen ook weer een beetje contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?quote:Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Danny het volgende:
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
Ja, al een tijdje weer hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 01:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Hebben jullie intussen ook weer een beetke contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:25 schreef Danny het volgende:
Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.quote:Op zondag 25 december 2005 02:23 schreef Creative1972 het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & DanEn ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
![]()
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)![]()
![]()
Ik heb je terug gemaild. Komt helemaal in ordequote:Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.
Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...quote:Op woensdag 28 december 2005 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:
De bank-hoes is alvast heel gezellig![]()
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?quote:Op donderdag 29 december 2005 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?![]()
Weirdoquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Danny het volgende:
[..]
ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen)
You've got mail.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
WeirdoWat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
![]()
nou geen sleutel aankomende week voor onsquote:Op woensdag 28 december 2005 07:00 schreef knorretje het volgende:
een heleboel papierellende
Alle begin is moeilijkquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.
en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
Huis kan er niks aan doen....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.
en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
dat dan weer wel jaquote:
nog net zo k*t dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
het erge is dat het niet eens meer om een keuring gaat die heeft hij alleen nodig gehad voor een andere verzekering en heeft 3 jan plaatsgevonden. Het gaat nu puur en alleen om een krabbeltje van de huisarts en evt toelichting op de info die Danny verschaft heeft.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:54 schreef spookvrouw het volgende:
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
het zou oorspronkelijk vanaf 29 dec de dagrente zijn van de nu nog lopende hypotheek van de verkopende partij en 3 promile per dag van de verkoopprijs. Als dat zo was gebleven had ik afgelopen maandag het ontbonden want dan hadden we dus een huis wat onbewoonbaar was en een enorme schuld gehad met de tijd (als er ooit gepasseerd gaat worden) Na wat belletjes en opnieuw wat schikkingen gaat die 3 promile gelukkig nog niet in. En betalen we voorlopig alleen de dagrentes van de hypotheek en wat verzekeringsgeld. Of de verkopende partij dat nog lang gaat goedkeuren weten we niet, ooit zal er een moment gaan kopen dat ze toch ook die 3 promile per dag willen hebben omdat het nu gewoon veel te lang gaat duren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:08 schreef Gompy58 het volgende:
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
tuurlijk wel. Na het tekenen van het contract zijn we met de verstreker gaan praten om te kijken of we het benodigde bedrag konden krijgen en na inleveren van de gebruikelijke papiertjes was dat geen probleem, dus financiering is geen probleem. Dus het ontbinden op die grond en het termijn daaraan is allang verstreken. dat was de 27e van november. de 29e november hebben we de hypotheekofferte getekend etc etc. alleen toen begonnen de problemen met post, verzekeringen en termijnen. Voor de hypotheek moeten we een levensverzekering afsluiten, geen probleem zou je zeggen, klopt als de ha dus gewoon direct dat briefje had ontvangen, nietop de vakantie was gegaan en niet moeilijk had gedaan bij terugkomst van vakantie. als iedereen optijd had gereageerd dan was alles de 29e rond geweest, maar ja dat ging dus niet dus toen werd het de 10e, toen de 12e en we hebben nu vernomen dat afgelopen maandag de ha de papieren ondertekend heeft en teruggestuurd heeft (danny was er vanwege een liesbreuk en gelijk gevraagd uiteraard) dus nu is het afwachten hoe lang het nu duurt dat de verzekering doorgeeft aan de verstrekker dat de verzekering is afgesloten zodat alle hypotheekstukken naar de notaris kunnen en we dus kunnen passeren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:38 schreef jessie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
als we maar een een echte definitieve datum hebben dat zou al veel schelen. We kunnen gewoon helemaal niets regelen, geen stroom bv aanvragen, geen inet, geen afspraken maken met aannemers etc etc. en dat werkt zodadelijk allemaal nog meer in ons nadeel omdat we alleen maar meer vertraging oplopen, langer dubbel moeten zitten kwa kosten en gescheiden moeten leven.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:20 schreef Joene het volgende:
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:17 schreef moussy het volgende:
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef knorretje het volgende:
[..]
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:24 schreef knorretje het volgende:
[..]
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:27 schreef moussy het volgende:
[..]
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
't is voornamelijk een door ongelukkige omstandigheden ontstaan, in dit geval door anderen, voornamelijk bedrijven die langs elkaar werken of gewoon overmacht (neem aan dat de tpg niet expres de drukte niet aankon en vertraging op liep)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
drom, voorlopig zit bijna alles tegenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
jah terwijl ik juist hier de minste tegenslag verwacht had (gewoon te naief geweest, had verwacht dat als een verstrekker een termijn noemt dat dit een realistisch, haalbaar termijn zou zijn) Maar goed.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:10 schreef moussy het volgende:
[..]
drom, voorlopig zit bijna alles tegen
ja maar daar hebben we geen tijdswinst mee, dus dan duurt het alsnog net zo lang als met de gewone weg kost alleen meer geld.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef poemojn het volgende:
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg
Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
Zo doe ik het idd ook met dit soort spoeddingenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:22 schreef poemojn het volgende:
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzelquote:Op maandag 16 januari 2006 14:08 schreef knorretje het volgende:
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.
verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennenen dan na de meivakantie echt.
7 weken maarquote:Op maandag 16 januari 2006 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel![]()
Zei ik weken??? Maanden, jaren!quote:Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef knorretje het volgende:
[..]
7 weken maar![]()
nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
preciesquote:Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Deze slag heb je in elk geval binnen![]()
Of het mag weet ik niet, misschien dat de huidige eigenaar er mee accoord is gegaan. Of het verstandig is is een tweede.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:28 schreef MarjoleinA het volgende:
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef Danny het volgende:
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken
maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet
(dit was knor overigens weer)
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
Jeetje. Wat een vreemde gang van zakenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
jah, het gaat hier echt weer als vanouds.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken![]()
quote:Met een bankgarantie geeft u uw tegenpartij extra zekerheid dat u uw verplichtingen zult nakomen; tevens legt u vast dat u een bepaald bedrag wilt uit laten betalen als u niet aan de in de garantie vermelde afspraken voldoet.
Een bankgarantie is een eenzijdige zelfstandige verbintenis van de ABN AMRO, voor uw rekening en risico, om een bepaald maximumbedrag uit te betalen aan de in de garantie genoemde begunstigde (al dan niet onder bepaalde voorwaarden). ABN AMRO stelt zich voor u garant als u naar de mening van de begunstigde, dan wel naar de mening van een in de garantie opgenomen derde partij, de in de garantie omschreven verplichtingen tegenover die begunstigde niet bent nagekomen.
ik (knor dus) krijg hem niet, hypotheek is op beiden afgesloten. Daarnaast zijn we bij 4 andere hypotheekverstrekkers geweest maar geweigerd om de benodigde hypotheek te krijgen. Heeft Danny inmiddels geen baan meer dus kan er niet eens bij een ander een hypotheek meer afgesloten worden. Immers omdat we in nov hoorden de hypotheek rond te krijgen, bankgarantie gegeven werd en passeerdatum besproken werd, zijn wij stappen gaan zetten en afspraken gaan maken die een vlotte verhuizing zou bespoedigen, oa bv het puntje werk, de keuken, de school etc etc etcquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:36 schreef poemojn het volgende:
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).
Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.
Succes..![]()
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef poemojn het volgende:
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
Reden te meer om eens om de tafel te gaan zitten met de arts en/of verzekeringverstrekker. Inmiddels kost jullie dit een vermogen, tijd en niet op de laatste plaats enorm veel energie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:
[..]
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).
Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
op 1 inkomen konden we het benodigde geld helaas niet krijgen dus hebben we die van mij erbij moeten pakken. Dus alle twee ook een levensverzekering.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:
Heel vreemd
Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
Is het dan niet mogelijk om een annuïteiten hypotheek te krijgen? Want toen wij gekeurd moesten worden voor onze hypotheek ston in de voor waarden dat als wij afgewezen zou worden de hypotheek omgezet zou worden naar een annuïteiten hypotheek.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:
[..]
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).
Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
tnx; wordt vervolgd dusquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:02 schreef poemojn het volgende:
Echt heel vervelend dit.Heel veel succes morgen!
Jezus, wat een gedoe weer allemaal daar bij jullie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:07 schreef Danny het volgende:
Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit
Hebben die dan niet wat fouten gemaakt, als ik zo alles lees?quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:26 schreef Danny het volgende:
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteuntquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.
Werkelijk?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
Ik zat ook al te denken aan een rechtsbijstand, maar als je die niet hebt en nu aan gaat vragen dan mag je 2 maanden geen nieuwe zaak "aanbieden".quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
En toch gaan we door tot het zover is. Dan maar een reeksquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef knorretje het volgende:
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben
we hebben een gedeelte aflossingsvrij en een gedeelte spaargroeihypotheek (ABN-AMRO).quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef Gompy58 het volgende:
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.
Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.
Overigens,
Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.
Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....
Das beter slapen hoor!
ja maar die vraag hebben wij dus niet schriftelijk vast laten leggen. we hebben dat gevraagd aan de telefoon zodat we het dus niet hoefden te ontbinden en zijn een paar dagen later dus idd die offerte pas gaan tekenen (daarin staat inderdaad gemeld dat de verzekering onderdeel is van de hypotheek). Maar ik denk ook niet dat de adviseur net als ons hadden verwacht dat ik niet een levensverzekering zou krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:11 schreef Gompy58 het volgende:
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.
Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.
Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.
" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."
Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.
Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)
nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef jessie het volgende:
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt
Lieve Knor, probeer iemand anders van ABN te bereiken. Dit is een prangende situatie en het is echt niet de bedoeling dat je dan afwacht tot je adviseur er weer is. Een collega moet jullie nu adviseren. Bel de ABN morgen, leg de situatie kort uit en vraag een adviseur te spreken. Ze kunnen als het goed is in de computer jullie dossier wel raadplegen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:19 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).
Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.
De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)
Goedzo! Je mag van zo'n grote bank gewoon verwachten dat ze je snel en adequaat helpen en je vragen beantwoorden. Daar zijn ze eenvoudigweg voor.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef knorretje het volgende:
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.
ja ik ben ook zeer benieuwd, ondertussen hebben we al allemaal wilde theorieen gemaakt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.
ja het leek mij ook niet zo'n vreemde gang maar ja ik doe het ook maar voor het eerst, je weet maar nooit he of we toch de verkeerde stappen gezet hebben.quote:Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.
probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:43 schreef moussy het volgende:
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampenWat hebben jullie een engelengeduld!!
Net niet zo boos dan. Nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:46 schreef knorretje het volgende:
[..]
probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.
je klinkt nu net of we doelbewust de verkeerde adviseur uitgekozen hebbenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naïviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.
Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
Volgens mij heeft dat weinig met naief te maken hoor...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naïviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.
Again, er is vrijwel niemand die met behulp van een advocaat oid een huis aankoopt.quote:Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
Wat Bankrupcy zegt. Drempels enzo maken helemaal niet veel uit. Er zijn meer huizen waar die uitgesloopt zijn, dito voor de douche.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.
Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.
Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.
Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.
ja ik weet, onze planning is ook korter dan 10 jaar, en ligt ook tussen de 5 en 7 jaar (maar had niet veel zin om zodadelijk een hele horde over me heen te krijgen met de vraag dat als e nu al weten dat we er kort gaan wonen we uberhaupt zoveel gaan verbouwen en niet gewoon wachten op een groter huis of een huis wat meer aan de wensen van ons voldoet direct bij de koopquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
nope dat is wel de reden van geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, dat ik in de wao zat, maar per aug afgelopen jaar ben ik al uit de wao (vanwege het hogehakken.nl verhaal dat ik daar zou gaan werken)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef moussy het volgende:
Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
zover ik kan vinden (op bv independer enzo) zo ik het mogen afsluiten bij een maatchappij van eigen keuze. Dus dat gaan we dinsdag ook even vragen of dat daadwerkelijk ook voor ons opgaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef moussy het volgende:
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!
nope dan keert ie niets uit , behalve dan om mij naderhand nog eens een keertje voor een schijntje onder de grond te krijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef moussy het volgende:
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste
Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
quote:Rotterdam, Zuidplein 54
Telefoonnummer: 0900-0024 (lokaal tarief)
Kas: aanwezig
Openingstijden:
maandag 09.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
Rotterdam, Wilhelminaplein 2
Kas: aanwezig
Openingstijden:
maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
Rotterdam, Slinge 586
Kas: niet aanwezig
Openingstijden:
maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef knorretje het volgende:
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)
wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.
Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
vandaar dat ik eventjes inventariseer onder de ervaren gebruikers van een bad (wij badderen nu wel eens lekker bij yvonne (maar de afstand is straks wel erg groot om even te gaan badderen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.
Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.
Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
Ik word soms misselijk van dat warme water enzo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering)
Maar in een bad staan douchen is verre van comfortabel. Je moet denk ik even calculeren wat voor jou uiteindelijk het beste is. Elke dag opgepropt staan in een bad en oppassen dat je er niet uitkukeld (om van het op- en afstappen nog maar te zwijgen), of lekker comfi onder de douche staan en dan voor die paar keer dat je het nu gewend bent, het bad te missen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:13 schreef knorretje het volgende:
[..]
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
alleen in de vorm van douchen in bad bv zoals deze bv met extra doucheruimtequote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is er geen ruimte voor beide?
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoekquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef poemojn het volgende:
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ikMisschien is dat een optie als de prijs te doen is?
http://www.saunathermenswoll.nl/index1.htmlquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef knorretje het volgende:
[..]
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken
(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
Advertenties voor die seniorenbaden vind je nogal eens in de Kampioen (van de ANWB).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef knorretje het volgende:
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek
"Voorlopig is dit product niet meer te koop", staat er als ik op 'bestellen' klikquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:31 schreef knorretje het volgende:
of gewoon de ruime inbouwdouche en dit bad op de momenten dat je in bad wil.
kent iemand het toevallig ?
Voorlopig zijn ze ook nog niet verhuistquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:33 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
"Voorlopig is dit product niet meer te koop", staat er als ik op 'bestellen' klik![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:22 schreef moussy het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze ook nog niet verhuist
ik vraag me af hoe het onderhoud daarvan gaat worden, hoe snel verkalkt het al die gaatjes etc etc. ik vind schoonmaken niet erg, maar sta er ook niet van te juichen en als ik al die punten straks met een tandnborstel of wat dan ook moet gaan poetsen is de lol snel over.quote:Ik zou voor zo'n douchekolom gaan, voor de kinderen zou ik geen vast bad nemen als de ruimte het niet echt toelaat.
[afbeelding]
kijk das nou wel weer handig idd voor de kids. al klagen ze niet over de emmer en babybad, maar ooit zullen ze er toch uitgroeien neem ik aanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef poemojn het volgende:
Nuttig dit, wij zijn ook aan 't brainstormen.
Voor kinderen is er ook nog het Bibabad:
http://www.bibabad.nl/
[afbeelding]
Kost ca 140 euro.
maar zonder douchegordijn/scherm heb je dan niet alsnog een oceaan in je badkamer na het douchen ??quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:29 schreef ezzi het volgende:
wij hebben een hoekbak genomen omdat mijn man in bad wil (en dochter ook) maar ik wil liever douchen en dat doen we dan in bad. Door het hoekbad hoeven we geen lelijk douchegordijn te hebben en omdat we een kleine badkamer hebben was dit de enige, voor ons ideale, oplossing.
Voorbeeldje:
[afbeelding]
René zit nog steeds in 1 of andere grote curverbox en die is inmiddels 6quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:58 schreef knorretje het volgende:
[..]
kijk das nou wel weer handig idd voor de kids. al klagen ze niet over de emmer en babybad, maar ooit zullen ze er toch uitgroeien neem ik aan
hmm en das toch wel weer een stuk goedkoper dan 140¤ voor zo'n inklapbaar bad. Zul je altijd zien dat ze er niet eens in durven ofzo omdat de wanden zacht/flexibel zijn, denk je goedbedoeld bezig te zijn voor ze.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:48 schreef moussy het volgende:
[..]
René zit nog steeds in 1 of andere grote curverbox en die is inmiddels 6
Wij hebben ook wel aan zo'n bibabad gedacht, maar ik zie er het weer en de schimmel al in staan, omdat het ding alleen maar opgeklapt in de badkamer kan staan (bij ons dan) en dat is en blijft nou eenmaal een vochtige ruimte. Dus wij hebben gewoon een grote plastic bak waar ze in kunnen. En die gaat na het poedelen weer als wasmand voor de schoene was op de overloopquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:53 schreef knorretje het volgende:
[..]
hmm en das toch wel weer een stuk goedkoper dan 140¤ voor zo'n inklapbaar bad. Zul je altijd zien dat ze er niet eens in durven ofzo omdat de wanden zacht/flexibel zijn, denk je goedbedoeld bezig te zijn voor ze.
bij mij zitten ze nu net zo opgepropt in een oude jam-emmer (uit een fabriek) en anders gewoon in het babybad als ze dus de benen willen strekken.quote:
zoiets dacht ik al, al is het natuurlijk wel erg knus zo met z'n tweetjes (niet dat dat hier ook maar een minuut goed zou gaanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef moussy het volgende:
Normaal zitten ze er niet samen in, maar dan zit Cas er ine en eigen bakkie naast, dit was bij opa & oma waar maar 1 bakkie is
dat is hier ook verleden tijd hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:04 schreef knorretje het volgende:
[..]
zoiets dacht ik al, al is het natuurlijk wel erg knus zo met z'n tweetjes (niet dat dat hier ook maar een minuut goed zou gaan)
en daar ging mijn hoop/illusie dat dat dus nog zou bijdraaien als ze ouder werden (lees als JD de leeftijd van Cas heb)quote:
Ik krik hem nog wel een beetje opquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
en daar ging mijn hoop/illusie dat dat dus nog zou bijdraaien als ze ouder werden (lees als JD de leeftijd van Cas heb)
dat trucje kent alicia inmiddels ook, al wil ze na drie keer het nog wel eens vergeten of toch heteen wat oorspronkelijk niet leuk was alleen maar om te kunnen 'zieken'quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:36 schreef moussy het volgende:
Cas wil alles wat René heeft, tuje René staat alles af, nu pakt ze dan iets wat ze niet wil, dan geeft Cas terug wat zij echt graag hebben wil
he shit, in mijn laatste ontwerpjes eindelijk dat bad er eens uitgesloopt, bren jij me weer aan het twijfelen omdat het bij jouw wel goed gaat. Ik heb dus een hele enge ervaring gehad bij het uitstappen, doordat ik er dus niet uitkwam, onderuit ging en in het water lag te spartelen om hulp (welke in eerste instantie natuurlijk niet gehoord werd). Vandaar dat ik er zo mee worstel, nu ben ik al wel beter ter been dan destijds, maar toch blijft het door je hoofd heen spoken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:47 schreef coolbabe het volgende:
Knor wij douchen in bad en ik zou mijn badje niet meer kunnen missen hoor
Voor jezelf is het heerlijk als je eens in de knoop zit en qua onderhoud valt het mij mee, ik maak hem iig niet droog na het douchen of badderen. Een keer per week ff met een doekje met cif erdoor en hij blinkt weer
In- en uitstappen gaat eigenlijk altijd wel goed, al heb ik aan de zijkant wel iets om me aan vast te kunnen houden, anders kost het me te veel moeite.
maar dan douchen jullie dus ook in dat zitbad ?? Heeft een zitbad niet nog minder ruimte om te staan dan als je doucht ??quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:54 schreef jessie het volgende:
Wij hebben een kunstof zitbad van de bouwmarkt (55 euro maar eens in de zoveel tijd nog in de aanbieding) Voor mezelf lekker voor als ik ongesteld ben en pijn in me rug heb. En voor de meiden leuk want ze kunnen lekekr samen in bad. Er zit geen afvoer in, maar die kun je er wel zelf inmaken. Past bij ons in het kleine douchehok!
hmmis dat dan niet een ongelovelijke sta in de weg ??quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:22 schreef jessie het volgende:
Nee dat ding zetten we op zijn kant als we gaan douchen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |