abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33035376
over een klein maand gaan we passeren en hebben we een eigen huisje
Dus zijn we nu al druk bezig met inpakken, inpakken, (ik ga gelijk over en half om half wonen in het nieuwe huisje en bij mijn mams) nieuwe spullen uitzoeken en na aan het denken over inrichting en belangrijker hoe we de verbouwing aan kunnen pakken.

Ons stekkie wat we hebben gekocht (voormalig studentenoptrekje) kent strakkies het nodige onderhoud wat gedaan moet gaan worden, het dak is aan vervanging toe, idem voor de kozijnen. We gaan riolering aanleggen, de wc verplaatsen, een nieuwe keuken komt er in en we willen een normale afvoer in de douche (niet eentje met een pijpje het plaatsje op ) Kortom genoeg te doen.

En voordat er om foto's geroepen gaat worden, zal ik daar maar gelijk ffies gehoor aan geven.

Hier moet het allemaal gaan gebeuren

Woonkamer:
Deze is genomen vanaf de plek waar wij de keuken willen gaan plaatsen. Nu nog een mini-slaapkamertje

naast het raam (zie vorige foto) in de woonkamer genomen

Totaal met de plek van de nieuwe keuken is het 21m2 groot

Boven:
Dit wordt het hokkie van de jongste. (6m2)

En dit die van de oudste (9m2)

Het fokhok:
Vanuit de deur rechts:

en links:

Beneden zit het douchehok, let op het afvoerpijpje

Dat komt dus gewoon met een gat in de muur uit op ons minituintje

En de huidige keuken. Op de foto zie je ook de bewuste muur die er dus uitgaat en waarschter wij de nieuwe keuken willen hebben. Was onmogelijk dat hokje op de foto te krijgen (is ook maar 5,5m2)

Afgelopen donderdag hebben we bij Mandemakers de keuken uitgezocht.
Foto's heb ik niet, maar op hun site staat gelukkig iets soortgelijks, alleen wij hebben een flink wat kleinere keuken besteld dan de afgebeelde.

Wij hebben alleen gekozen voor een (niet egaal) zwart werkblad van composiet. en geen inbouwfornuis/kookplaat maar gewoon mijn boretti

Zodra we de sleutel hebben komen ze hem nogmaals inmeten en begin april mogen we hem dan verwachten. voor die tijd moeten we breken, breken,muren bekleden en de vloeren egaliseren en zorgen dat die bekleed zijn. waterleidingen aanleggen, afvoeren maken en zorgen voor elektriciteit.

KOmen we eigenlijk gelijk bij het eerste probleem aan, de vloer. Het liefst zou ik daar plvuizen willen hebben. Maar hoe moeten we dat in godsnaam aan gaan pakken. Een alternatief mogen gewoon tegels zijn. Maar de ondervloer is alles behalve egaal. en dus van hout.

Iemand ervaringen met toch op hout plavuizen of tegels leggen ? Uit de verschillende sites begrijp ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar ik blijf een beetje 'bang'

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:31:04 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:05:47 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33035392
Succes met je nieuwe woning. En leuke foto's.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33035395
quote:
ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
pi_33035397
quote:
met deze woning valt weinig te pimpen Het is een klein krotje wat de meesten nog geen blik waardig gunt.

edit:

megumi: tnx.
pi_33035764
Wat een schattig huis! Gefeliciteerd en voor straks heel veel succes met de verbouwing!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:31:48 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33035776
Succes, wordt dit net zo'n project als de legendarische badkamer van Lucille?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33035802
succes met je nieuwe woning.
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
pi_33035845
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
pi_33036325
He, wat leuk!
Succes met de verbouwing en houd ons op de hoogte
pi_33036400
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
pi_33036469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef Kleintje het volgende:
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
pi_33036530
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:39 schreef knorretje het volgende:

[..]

we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33036579
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:28 schreef knorretje het volgende:

[..]

wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_33036702
Succes met het opknappen van je nieuwe huisje
Plaats meteen ook een "verboden fietsen te plaatsen"-bordje bij het raam aan de voorkant
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_33036740
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:07 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
geen
pi_33036804
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:56:22 #19
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33036961
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33037046
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:01:16 #21
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_33037050
inderdaad een leuk huis!! Ben benieuwd hoe het gaat worden..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_33037154
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
Zijn er geen mensen van Fok, die een goede daad willen verrichten, handig zijn,en in de buurt wonen dan?
Gewoon proberen.
quote:
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
Die keuze is natuurlijk aan jullie zelf.
pi_33037724
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Kleintje het volgende:
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Sprookjesbos het volgende:
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:58:04 #24
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33038134
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef knorretje het volgende:
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
Daar zie je maar weer eens aan hoe relatief ruimte is
Vooral voor kinderen is het idd belangrijk dat ze een "eigen" plekje hebben. Ach, en als jullie toch een eigen slaapkamer wensen kun je altijd het buitenplaatsje nog serre maken toch?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33038160
Dat is helemaal waar, daar ben ik het mee eens Knorretje.
En ik weet nog van de verhalen dat jullie nu echt een poppenhuisje hebben.
Dus je gaat er dan zeker op vooruit!
pi_33039147
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
geen
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:47:23 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33039283
Wat een leuk huis Knor, daar is iets heel moois van te maken. Die gevel!

Hou ons op de hoogte! Dit soort topics is om te smullen. (Dus eerst internet aanleggen daar! )
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:52:51 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33039426
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
In K&W hebben we juist graag zoveel mogelijk aparte topics zoals dit. Dat was al zo, is zo en blijft zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:54:41 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33039474
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Nou ja zeg! Frust!
Er zijn meerdere mensen met eigen verbouwings/opknaptopics hoor!
Moet ik een lijstje maken voor je?
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:56:46 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33039528
Het is echt een leuk lief schattig huisje Knor!
En tov nu echt een enorme stap vooruit idd! Kids lekker even de tuin in sturen enzo!

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk ) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
pi_33040171
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
(Dus eerst internet aanleggen daar! )
Is zelfs al aangevraagd geloof ik
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk ) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
tuurlijk ben je klusmoe, jullie hebben in een sneltreinvaart jullie hele huis lopen opknappen. Lekker van de gegunde rust gaan genieten met z'n tweetjes

Maar heb nou niemand ervaringen met tegelen op hout of plavuizen op hout en de mogelijkheden omdat voor elkaar te krijgen ?? En ervaringen met juist veel of weinig breuken naar verloop van tijd door toch de evt werking van de ondervloer ?
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:28:33 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33040294
Oh ja... daar had ik nog wel wat over te zeggen.
Onze badkamer is getegeld op een houten vloer en als ik het goed begrepen heb is daar eerst een soort van ijzeren profiel overheen gelegd en daar wordt dan de (betonnen) ondervloer op gestort en daar kunnen dan de tegels op.
Nou komt de boel dan wel een heel eind omhoog, dus of het echt handig is voor bij jullie weet ik niet.

Wat ik deed was gewoon een apart topic openen voor zulke specifieke vragen. Geen probleem hier in K&W en de 'experts' op dat gebied zien een topic dan sneller.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:09:18 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33041194
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming

Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.

Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).

Mijn topic zal in de loop van januari komen, dan ga ik eraan beginnen namelijk.

Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33041824
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef sanger het volgende:
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming

Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.

Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
quote:
Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
zwart (luca notta)
pi_33041984
geen
pi_33042081
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:40 schreef natte-flamoes het volgende:
de vraagprijs was 136.500 en dat hebben we er in elk geval niet voor betaald.
pi_33042117
Dat valt me nog wel mee dan.
geen
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:57:37 #38
65960 sanger
pi_33042428
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:33 schreef knorretje het volgende:

[..]

datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
[..]

zwart (luca notta)
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.

Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
pi_33042523
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
quote:
Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
Ben benieuwd naar de foto's straks.

[ Bericht 6% gewijzigd door knorretje op 13-12-2005 14:17:41 ]
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 15:44:56 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33045115
ergens klussers die in het noorden wonen?????

Lief schattig leuk huisje!

Slaap je nu allen in de woonkamer?
Dan is dit een leuke vooruitgang
En ruimte is inderdaad relatief, hoe je er mee om gaat.
Ik heb nu een slaapkamer van *slik* 3.50 bij 4.00 geloof ik. enorm groot eigenlijk zolang er een bed en een (niet eens persé, heb ik niet eens ) een kast in staat. stoeltje is natuurlijk fijn met een bureautje.
Het knusse heeft een lievig iets
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33045180
Leuk! Lekker knus!

En Zwolle is best een leuke stad om te wonen, gefeliciteerd u beiden!
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:49:25 #42
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33045248
Zwolle?
Ik ga jullie stalken.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:50:35 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33045280
Succes Danny .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33045882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef cerror het volgende:
Ik ga jullie stalken.
we hebben liever klussers dan stalkers..
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 16:11:15 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33045952
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

kan je niet zien in de gegevens wie als highend van b.v @home "zw" heeft op FOK, die allemaal mailtje sturen
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:46:25 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33046934
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

Gut ik zou je ook zo komen helpen, al was het maar een dag helpen met verven ofzo, maar ik ga rond die tijd net mijn eigen bouwput in.

Maar wie weet duiken er via dit topic nog vrijwilligers op. Ik heb wel eens - ook uit eigen belang - zitten denken aan een stickie 'Hulp gezocht' in K&W. Spelregels: het moet onbetaald zijn, het is op eigen risico en als het even kan help je iemand anders ook een keer. En dat je daar dan oproepjes kan plaatsen met soort klus, plaats en periode. Zal het eens aan Conflict voorleggen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33047560
Leuk huisje en lage prijs!!!

De keuken is absoluut niet mijn smaak ik hou meer van modern. Maar ik weet zeker dat jullie er iets leuks van maken. Veel succes en tevens tvp.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:14:43 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33056401
Dan wordt een leuke klus die ik zeker zal volgen.

Maar een leuk huisje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 december 2005 @ 09:02:21 #49
65960 sanger
pi_33064787
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:01 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
[..]

Ben benieuwd naar de foto's straks.
Het is makkelijk verwerkbaar. Het zijn metalen profielplaten welke je elkaar laat overlappen. Daarop direct stort je het beton. In de Praxis folder van deze week staat speciale betonmortel voor op zwaluwstaartplaten, die is extra ligt.

Bij zowel Praxis als Gamma kun je folders vinden (Klusidee folders) daar zitten ze ook bij. En anders kun je hier kijken op internet dan bij vloer --> zwaluwstaartvloer

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 14-12-2005 09:07:47 ]
pi_33064908
sanger: ik had gisteren zelf al enkele linkjes gevonden, doorgelezen en naar mijn vader gestuurd. Maar paps ziet het toch niet zitten om dat saampjes met mij voor elkaar te krijgen. Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat. en straks met keuken en al onder het huis belanden

denk dus dat we uiteindelijk uitkomen op toch gewoon tegelen op de houten vloer met als risico dat de werking van het huis en het hout groter is dan we hopen en we dus scheuren gaan krijgen.

enig ander alternatief dat we houden is gewoon hout in de keuken, maar of dat nou zo'n goede keuze is, hout en vocht tesamen.

edit: verdere vorderingen
Verder hier nog steeds van alles aan het inpakken en uitsorteren, keuken staat nu bijna geheel in dozen, woonkamer ook. De helft van de vliering is ingepakt, speelgoed is voor de helft al in zwolle. Alleen de kledingkasten en de laatste dingen hier in huis dus nog (klinkt weinig als ik zo terug lees,maar verwacht nog wel een doos aan 20 te moeten en dan heb ik er 80 gedaan) En dan de schuur nog en daar zie ik het meest tegenop *brrr*

Volgende week komen ze hier het grofvuil (lees alle overbodige meubelen en rommel) ophalen en wordt het hier een kale kerst.

We hebben voor Alicia al een nieuw bed gekocht, een halfhoogslapertje en ze is er helemaal idolaat daarmee
En we zijn nog 'eeuwig' op zoek naar een redelijk geprijsde parketvloer.

[ Bericht 40% gewijzigd door knorretje op 14-12-2005 09:23:53 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 09:15:35 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33064949
Dat kan prima eventueel hoor Knorretje. Er is eventueel ook laminaat voor vochtige ruimtes maar wij (en volgens mij de meeste mensen) hebben gewoon normaal laminaat in de keuken gelegd.
pi_33065051
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:24:34 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33065079
Tegelen op hout is toch écht een risico Knorretje! Ik persoonlijk zou het niet doen. Als de boel scheurt baal je zó ontzettend erg.

Waarom inderdaad geen laminaat?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33065104
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:22 schreef bixister het volgende:
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
ik was mijn post nog aan het editten, zitten we al (voor mij) op een nieuwe pagina

ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
pi_33065176
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom inderdaad geen laminaat?
omdat wij kennelijk heel nat leven ik woon hier nu in juni 2 jaar en daar waar wij water gebruiken zie je dat heel goed op de vloer, vochtblaasjes enz. En dat wil ik niet meer. nu weet ik dat er in ons nieuwe huis niet zo veel water meer zal gebruikt worden (door het mini doucheplekje wat we nu hebben, waar nauwelijks een babybadje in past (en jezelf er naast) om de kids te badderen, doen we dat in de woonkamer.)

Maar de kids spelen hier ookm wel eens met een laagje water en wsat bootjes of doen poppie in bad. En dat zal in ons nieuwe huisje ook gewoon gebeuren en daar moet de vloer wel tegen gaan keuken, en vraag me af of laminaat voor ons dan duurzaam gaat zijn.
pi_33065240
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:25 schreef knorretje het volgende:
ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:37:08 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065262
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.

Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:49:47 #58
65960 sanger
pi_33065450
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.

Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
@ knorretje

Ik kan me voorstellen dat je het niet aandurft, ik heb ook heel lang moeten denken of ik het wel zelf ga doen. Gelukkig heb ik een heel handige schoonvader die alles kan (hij heeft een eigen huis gebouwd o.a.). Dat maakt het een stuk makkelijker.

Met laminaat kun je prima voorruit, ook in de keuken. En indien je toch het idee van plavuizen wilt krijgen dan kun je een soort van laminaat tegel kopen met een plavuizen motief.

Overigens zou ik ook niet aanraden om direct op hout te tegelen vanwege de kans op scheurvorming. Wat je wel veel ziet is dat er een specielaag direct op de houtenvloer wordt aangebracht, en dan de tegels in de specie gelegd worden. Dit zou de zelfde stevigheid als een echte betonvloer moeten opleveren. Ik heb hierbij echter mijn twijfels.
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 09:53:08 #59
18073 miss_bleu
pi_33065511
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 09:56:55 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33065582
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).

Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33065633
He, ik lees nu pas dat je weg gaat uit Rotterdam, die mooie stad!

Zeil is inderdaad een oplossing. Niet zo mooi, maar wel goedkoper en vooral met kinderen en toch al veel te verbouwen kan het ideaal zijn. Er zijn tegenwoordig steeds mooiere te koop.
pi_33065664
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:35 schreef bixister het volgende:
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
[..]

wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
doorgelezen en zeker de pagina's over lak,olie en was. Maar denk dat wij dan toch het beste lak kunnen nemen gezien onze leefstijl. Zo klinkt het net alsof we erg wild leven, maar wil meer zoiets zeggen als, de vloer moet ons gemak dienen, ik ben een erg veranderlijk tiepje wat betreft de indeling dus weinig verkleuren, goed te reinigen zijn en zo zijn dat iedereen gewoon lekker zijn gang er op kan doen, krassen maken me voorlopig niet zo veel uit, daarvoor wordt er nu nog teveel geleefd direct op de vloer, mijn tijd komt nog wel denk ik altijd maar
pi_33065705
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef miss_bleu het volgende:
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 10:04:31 #64
18073 miss_bleu
pi_33065720
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef knorretje het volgende:

[..]

een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
Prima middenweg toch?
pi_33065768
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).

Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
ik weet niet hoor, bij zeil denk ik altijd aan die enge vieze votjes enzo, maar eerlijk is eerlijk ik heb me er nog niet in verdiept over wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.

Bootlak, slim idee.
Kun je een vloer zelf eigenlijk wel mooi egaal lakken ?? Of is dat echt weer zo'n klus die je beter voor het beste resultaat uit moet besteden (of gewoon al behandelde delen moet aanschaffen, het was namelijk de bedoeling om zelf te gaan leggen)
pi_33065793
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:04 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Prima middenweg toch?
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 10:10:08 #67
18073 miss_bleu
pi_33065822
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
Mijn opa en oma zijn ook pas weer terug gegaan naar rotterdam toen mijn tantes en moeder groot waren en op zichzelf woonde. En die vinden het nog steeds heerlijk in Rotterdam.

Succes met opknappen!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:12:01 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065854
Lakken kan je prima zelf doen volgens mij Knor.
Ik bedoel, als je een deur glad kan lakken kan dat met een vloer ook. Lijkt mij niet veel anders dan gewoon met een roller verdelen. Het zullen wel meerdere lagen moeten worden dus op zich best een enorme klus.

Maar goed, zeil hoeft idd tegenwoordig niet meer van dat goedkope gribus te zijn dus dat is mss het onderzoeken wel waard.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 10:29:11 #69
13151 crew  Rewimo
pi_33066228
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt ( zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten

Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33066436
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt ( zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten

Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
heb je een foto van de trap ??
want daar zijn we hier nog aan het bekokstoven wat we daarmee gaan doen.

wat we zelf hadden bedacht.

vloerbedekking:
voordeel: minder loopvuil op zichtbaar, geluiddempend
nadeel: katten zoeken bij ons altijd het enige plekkie op waar een ongelukje niet makkelijk is op te ruimen. en moeten we laten leggen

verven:
voordeel: makkelijk, ff de dweil erover heen, zelf te doen
nadeel: verf beschadigt snel, krassen van de katten, maar zeker ook van de tig keer op en neer gaan de kids en papa. En vuil zie je er snel op (zand, natte schoenen etc ) en gehorig

lamineren:
voordeel: makkelijk schoon te houden, zelf te leggen, iets krasbestendiger dan verf
nadeel: duur en net als alleen maar verven ook erg gehorig.

aan een loper hebben we ook gedacht, maar tevens is het link als ie losschiet en blijf je met het reinigingsprobleem zitten. immers onze katten kennende doen ze het precies daarop (het enige waar nu vloerbedekking ligt is ook de trap, en die pakken ze iedere keer, nagels scherpen, haarballen en plasongelukjes) Die opzet stukjes in vloerbedekking (die halve maantjes) of van ander materiaal vinden we (gelukkig) geen van beiden mooi.

en aan zeil hebben wij simpelweg nog nooit gedacht
  woensdag 14 december 2005 @ 10:42:38 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066535
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).

Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
pi_33066698
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).

Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 10:53:10 #73
13151 crew  Rewimo
pi_33066793
Ik zal vanmiddag of vanavond wel even een foto maken. De treden zijn bekleed met zeil, aan de voorkant zit een anti-slip-strip (wat een woord) en de stootranden aan de zijkant zijn met stevig tapijt bekleed (soort projecttapijt). Aangezien ik op een bovenhuis woon wordt de trap veel gebruikt en is dit ideaal. Je kunt de trap gewoon dweilen
  woensdag 14 december 2005 @ 10:55:35 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066858
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef knorretje het volgende:
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen )
Tsja, we waren met 2 mensen en het was de trap naar boven waar de computer stond.
Maar we hadden het ook op de woonkamervloer liggen en daar bleef het in principe ook wel mooi. (Enige waarom het daar lelijk werd was omdat de houten vloer daar een vurenvloer was, dan kan je er nog zo'n harde lak overheen smeren maar dat maakt niet uit als de ondergrond zacht is.)
Het is echt speciale vloerverf en die zal ook best gericht zijn op behoorlijke 'belasting'. Anders zou je dat eens na moeten vragen bij een verfhandel (Sikkens is niet te krijgen bij Gamma's).
  woensdag 14 december 2005 @ 10:57:47 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066913
Oh! Weet je wat ik me ook net bedenk. Vrienden van mij hebben op de houten vloer een gietvloer laten storten. Ik weet niet precies hoe dat werkt maar volgens mij gaat daar alleen plastic onder zodat het niet doorsijpelt of zo.

Mss kan zo'n grindvloer ook wel...
  woensdag 14 december 2005 @ 11:00:17 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066964
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
pi_33067128
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter

Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
pi_33067332
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
ik vind het een beetje kil aan doen en voor alleen een keukenvloertje best prijzig.

de beste optie tot nu toe vanuit dit topic is dan toch de houten vloer doorleggen.. heb vanaaf weer wat te bespreken in elk geval.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:08 schreef ranzige_pad het volgende:
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
quote:
Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
gemakzucht van de man
pi_33067541
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:12 schreef knorretje het volgende:
..... Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat.
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch ????
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:18 schreef knorretje het volgende:
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
[..]

gemakzucht van de man
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extra Had je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
pi_33067786
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef ranzige_pad het volgende:

[..]

"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch ????
[..]

Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extra Had je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
ik zal straks even zoeken naar oude foto's op dit moment ziet het er al volgestouwd met dozen en het ontbreken van meubelen er anders uit dan hoe de leefomstandigheden waren
  woensdag 14 december 2005 @ 11:44:25 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33068007
Ja, goedkoop is het idd niet Knor, die gietvloeren.
pi_33068334
knor, er is echt heel mooi zeil/marmoleum tegenwoordig, zou ik zeker serieus als optie overwegen als ik jou zo lees.
pi_33068540
ranzige_pad:

op deze pc staan geen foto's van de huidige woning,heb wel een foto gevonden van het huis daarvoor (daar wonen we nu boven) en daar is de indeling nagenoeg hetzelfde van, het enige voordeel wat deze bovenwoning biedt is een vlierinkje en een klein kamertje boven wat we als opslag gebruiken en in de zomer slapen de kids daar als in een treintje achter elkaar langs de muur gestouwd

vanwaar de foto genomen is zit nu de (open) keuken, verder staat in de woning opde foto de gashaard schuin en hebben we hem hier gelukkig recht. We hebben de een voor, tussen, achter woning, met in de gang de twee trappen naar de vliering en k*thokje en de douche, met wc. Waarbij je als je op de wc zit of met je poten in de douche zit of dat de deur niet dicht kan (en je moet niet erg breed zijn als je wil douchen, het is een driehoekje) en meer is er niet.

In het voorgedeelte hebben wij een hoek-slaap-bank staan (met natuurlijk dressoir en tv), in het tussengedeelte de pc (en de speelgoedkast) en savonds slaapgelegenheid voor de kids in de wat koudere maanden (pas als het echt vriest hoor, ze zijn inmiddels wel wat gewend) en achter dus keuken met eethoek. het is hier 3.10 breed en 9 meter in totaal lang. En het hokje boven is 2 breed en 1.7 lang (de bovenverdieping deel je hier met de buren, ieder een klein stukje)

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:32:37 ]
pi_33068740
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
pi_33068834
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef ranzige_pad het volgende:
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
ach we hebben beiden woningen met veel plezier steeds twee jaar bewoond. we zijn ooit begonnen met z'n tweetjes op een studentenkamertje van 1.5 bij 2, en van daaruit steeds ietsjes meer. En ik heb geen moment spijt gehad van iedere woningkeuze. lekker knus. Maar nu wordt tijd om eens echt een grote stap te nemen.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:32:34 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33069095
Voor wat voorbeelden van Novilon (mocht je het eventueel nog overwegen):

http://www.novilon.nl/framework/DesktopDefault.aspx?menu_id=781

De motieven zijn echt levensecht. Bijvoorbeeld het hout lijkt écht hout (ik heb er in een winkel wel eens mee in mijn handen gestaan toen ik iets voor de keuken zocht en ik was enorm verbaasd hoe de patronen overkwamen als echt hout/plavuizen etc.)

En een voorbeeld van plavuizen:

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33094194
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen

Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC)

en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.

Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:33:32 ]
pi_33094431
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:28 schreef knorretje het volgende:
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen

Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC) en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.

Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?

Kunnen ze hem zomaar ontslaan zeg?? Omdat hij gaat verhuizen? Klein voordeel: als je ontslag krijgt heb je in elk geval recht op WW als het nodig mocht zijn.
Maar Danny vindt vast wel weer snel een baan hoor. Let maar op! Zwolle ken nie wachten tot Danny er is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33094653
quote:
Op donderdag 15 december 2005 08:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?
ok, das een heel lang, ingewikkeld verhaal.
Toen wij het koopkontract ontvingen stonden er 3 tal data's. De datum tot wanneer we het konden ontbinden financieel, de datum wanneer de bankgarantie binnen moest zijn en de datum van passeren. Die datums waren in eerste instantie al niet aalbaar, dus kregen we tien dagen uitstel op de ontbindingsdatum en de bankgarantie datum. waardoor we het konden ontbinden tot 27 nov, bankgarantie op 4 dec. toen ik die wijzigingen aanbracht en paragraveerde, na telefonisch daarover toestemming gekregen heb, kon de passeerdatum die er in stond natuurlijk ook niet meer (1 dec) immers bankgarantie op 4 dec, passeren op 1 dec is de omgekeerde wereld.
Onze bank gaf aan waarschijnlijk eind dec te gaan redden, dus heb ik die 1 dec veranderd in alleen maar december. Verder het kontract ondertekend (8 nov) en terug gestuurd.

op 29 nov hebben we de offerte van de hypotheek geaccepteerd en getekend (op precies hetzelfde tijdstip overigens dan dat we 5 jaar eerder elkaar het jawoord gaven )
een paar dagen na het accepteren van de offerte kwam de bank er achter dat eind ecember tusen de feestdagen viel (ja duh) en gaven aan dat niet te redden en kwamen uit op begin januari (12e)
Dit hoorden we dus vrijdagmiddag laat (2 dec) en geen bereik meer op het kantoor van de verkopende makelaar)

3 december kregen we een afschrift van het koopkontract terug (voor eigen administratie) en ziet ons oog dat de verkopende makelaar de datum blanco december veranderd had in 15 december (waar dus ook mijn paraaf bij staat, maar niet bedoelende voor die datum) om te passeren. 3 dec, was in een weekend, dus smaandags wederom de verkopende makelaar gebeld, dat ik niet getekend heb voor 15 december en dat dat sowieso niet haalbaar is. Verkopende makelaar was niet aanwezig, maar die muts die het gesprek beantwoorde zou het doorgeven en bij geen bericht was het akkoord om later te passeren. (dit allemaal op 5 dec) Onze eigen makelaar gaf aan dat veel banken dit probleem hebben met de feestdagen en dat het geen reden kan zijn om problemen te gaan maken, dus maakten we ons eigenlijk nog niet veel zorgen.

Donderdag 8 december vind Danny op zijn voicemail een berichtje dat we vandaag (15) dus gingen passeren van de notaris en wat we allemaal mee moesten nemen, Danny belt de notaris op dat dat niet de afspraak was dat we pas in januari zouden passeren. Zij streept deze datum door en zegt weer in contact te gaan met de verkopende partij, die wij nog steeds niet opnieuw bereikt hadden (hij is steeds weg )

Tot op gisteren de telefoon weer ging, weer de notaris. De verkopende makelaar zegt nooit vernomen te hebben dat 15 december niet doorgaat, en dat ik dus akkoord ben gegaan met 15 december (immers mijn paraaf staat op het origineel, op het kopietje wat ik heb gemaakt staat ie ook, maar dan voor blanco december). Dus nu is het heen en weer bekvechten wat reeel is. Want als het al tot een dagvergoeding moet gaan komen zal dat moeten gaan om de eerste dagen van januari en niet vanaf vandaag. Al blijf ik het nalatig vinden van de mutsenmarie die de telefoon beantwoorde en het doorgeven van ons bericht. Dat is gewoon verder ons woord tegen het hunne en kunnen we niet sterk maken (dan hadden we het op moeten nemen)

Wat betreft Danny, tja hij krijgt geen overplaatsing , dus als ie wil blijven werken moet ie in delft blijven, dus iedere dag op en neer. Ze hadden geen zin om hem over te plaatsen, de regiomanager die dit zou doen mag hem niet en wil die taak niet op hem nemen en beiden regiomanagers moeten akkoord gaan, de nieuwe en de oude. Dus komt het neer op werkweigering dus ontslag. (eerder was aangegeven overigens dat overplaatsing geen probleem zou zijn, vandaar onze stap richting zwolle)
  donderdag 15 december 2005 @ 09:35:48 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33095351
Jezus, da's wel mooi klote allemaal Knor...
pi_33095401
ze zeggen toch altijd 7 goeie jaren, 7 slechte jaren ??

nou nog 2 jaar en dan zullen we die 7 slechte jaren wel gehad hebben en hopen we op 7 goeie jaren...
pi_33108732
Wat een verhaal Knorretje! Helder uitgelegd. Als ik het zo als leek moet inschatten vrees ik dat jullie echt pech hebben. Inderdaad, als je de gesprekken nou had opgenomen... of nog beter: alles dus drie keer checken en afspraken altijd laten ondertekenen.

Zei ze achteraf. Heb je dus niets aan. Enige dat ik je nog aan kan raden: bel de Vereniging Eigen Huis, die heeft juristen in dienst die misschien iets kunnen doen. Al moet je daar wel lid voor zijn van de Vereniging.

En dat van BCC klinkt me ontzettend onloyaal naar de werknemers toe in de oren. Eerst toezeggen en dan de boel terugdraaien... dat is wel een ontzettende kuthouding naar het personeel toe

O en nog even over de makelaar: die had jullie zijn 06-nummer moeten geven. In principe horen ze gewoon goed bereikbaar te zijn voor cliënten. Daar mogen jullie hem nog best eens even goed op aanspreken. Hij had de gang van zaken veel meer moeten begeleiden. Dat behoort gewoon tot zijn takenpakket.

Sterkte met dit gedoe Knor. Hopelijk kunnen jullie toch nog wel een beetje uitkijken naar jullie nieuwe stek?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33155102
ok we zijn een eind opgeschoten er is toegegeven dat zij zonder medeweten van ons die 15e hebben gepland en ik dus niet getekend had voor die datum. dus we hoeven alleen de dagvergoeding te betalen vanaf januari.

De notaris is er verder nog meebezig (beetje pushen bij de bank) of we niet december kunnen halen. In elk geval mocht december toch niet haalbaar zijn, kunnen we de 2de van januari wel kijken/bellen met de bank of we niet die week kunnen passeren dat was iets realistischer kwa termijn haalbaar voor de bank (en scheelt het ons allicht weer een paar euro dagrentevergoeding. En alle andere partijen (notaris en verkoper) hadden die week toch ook nog genoeg uurtjes vrij om het evt eerder te laten gebeuren)
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:38:57 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33155335
Mooi! Scheelt weer!
pi_33157377
Ten eerst even melden, wat een ontzettend leuk huisje! Vooral de voorgevel ziet er echt zo lief uit! Even ook nog over de vloer, ik ben in augustus verhuisd, voor het eerst op mezelf gegaan, en ik heb in mn huisje een laminaat vloer gelegd (samen met mn opa). Het was geen goedkope laminaat, 30 euro per vierkante meter, maar wel heel mooi. Het ziet er net zo uit als echt hout gewoon, met nerfjes enzo. Ik heb een open keuken in de woonkamer, dus hier ligt het laminaat ook. Nu ben ik ook niet zo goed met water over het algemeen, het spletst wel eens over het aanrecht heen Maar de vloer ondervindt er geen last van.
Misschien is zoiets een idee? Het is ook niet zo vatbaar voor krassen en putjes (als iemand met hoge hakken opeens binnen komt lopen etc) Of als kinderen er met dingen opspelen... Ik heb er al een aantal ikea kasten op in elkaar gezet, en nergens een beschadiging te vinden!

Ik heb trouwens voor laminaat gekozen omdat het minder onderhoudt heeft dan echt hout (zoals lak of was) en omdat het veel krasvaster is. Dus misschien ook een idee om hier eens naar te kijken?
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:28:15 #96
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_33164980
Leuk huiske Is het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
  Admin zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:43 #97
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33165582
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:28 schreef Blur het volgende:
Leuk huiske Is het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:35 #98
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33165593
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:

[..]

Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
en dan bedoel ik beiden
  Moderator zaterdag 17 december 2005 @ 18:19:52 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33166271
quote:

[..]

en dan bedoel ik beiden
Hahah!
  zondag 18 december 2005 @ 14:02:28 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33189012
quote:

[..]

En ik al klagen over de TV van mijn vriendje: 32 inch

Fijn dat het toch nog enigszins is meegevallen met dat gedoe rondom het transport (het passeren) trouwens!

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 18-12-2005 17:29:20 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33194807
Leuk huisje, is het in Assendorp of Diezerpoort?
pi_33210578
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.

En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
pi_33210721
quote:
Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.

En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
Breng de kinderen naar het gasthuis complex

En toevallig: ik woon (per 1 februari) dan ong. 1 minuut van jullie vandaan, ik dan zelfs ook t.o. 't bejaardentehuis. Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 december 2005 @ 07:47:38 #104
13151 crew  Rewimo
pi_33210758
Ow, da's balen Knor Beterschap (dat zijn ondingen )
  Admin maandag 19 december 2005 @ 08:25:04 #105
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33210953
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:33 schreef Syytön het volgende:

Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
pi_33211643
quote:
Op maandag 19 december 2005 08:25 schreef Danny het volgende:

[..]

En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor
pi_33212323
quote:
Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
aaah de wipstrik, daar dezen ze heeeel heeeel vroeger leuke dingen

veel beterschap.
  Admin maandag 19 december 2005 @ 23:10:25 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33231433
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:38 schreef Syytön het volgende:

[..]

Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor
hmmzzz.. waar heb ik me nu weer ingeluld...
  maandag 19 december 2005 @ 23:48:47 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33232831
Shit Knor... balen van je slijmbeurs.
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:34:58 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33234212
Heb net pas dit hele topic doorgelezen en vind het een leuk knus huis voor jullie, zeker na wat jullie in Rotjeknor hadden.

Maar, mijn god, Danny wat heb je toch steeds een pech (?) met je banen.
Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?

Lieve Knor: ga er maar vanuit dat inderdaad na al die regen weer zonneschijn komt en dat jullie het helemaal geweldig gaan krijgen met elkaar in jullie nieuwe omgeving.
Of zoals de Zuid-Afrikaan zegt: "Alles sal erg kom! "

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:59:00 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33243853
Heel misschien dat jullie er nog iets aan zullen hebben Danny en Knor, en anders voor anderen die moeilijkheden/onduidelijkheden ondervonden in het (ver)koopproces:
quote:
Doorbraak geschillenbeslechting makelaardij
Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond bereiken akkoord met makelaarsorganisaties NVM en LMV

Klanten van NVM- en LMV-makelaars worden binnenkort beter beschermd. Op 15 februari 2006 treden de nieuwe consumentenvoorwaarden in werking die Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn overeengekomen met beide makelaarsorganisaties.

Nadat in juni overeenstemming was bereikt met makelaarsorganisatie VBO, hebben nu ook NVM en LMV besloten dat geschillen tussen de aangesloten makelaars en hun klanten kunnen worden voorgelegd aan de geschillencommissie Makelaardij van de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken in Den Haag (SGC). De geschillencommissie zorgt voor een goedkope en snelle procedure. Met de toetreding van de NVM en de LMV is een onafhankelijke en branchebrede geschillenbeslechting van conflicten tussen consumenten en makelaars een feit.

De klant van een NVM of LMV makelaar kan vanaf 15 februari 2006 met alle geschillen over de dienstverlening van de makelaar bij de geschillencommissie terecht. Voor schadevergoedingsclaims geldt voorlopig nog een beperking tot ¤ 10.000,-. De NVM en LMV staan garant dat de makelaar de uitspraak van de commissie nakomt.

Bron: Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond

Amersfoort, 15 december 2005
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33244328
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:34:35 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33244810
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:17 schreef knorretje het volgende:
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
Heb je gelijk in

Ben blij voor jullie dat het zo geregeld is
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2005 @ 00:59:54 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33296102
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:34 schreef golfer het volgende:

Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?

De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 01:20:29 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33296545
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
  donderdag 22 december 2005 @ 01:24:02 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33296607
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Danny het volgende:

Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
Hebben jullie intussen ook weer een beetje contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 01:25:38 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33296641
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Hebben jullie intussen ook weer een beetke contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
  donderdag 22 december 2005 @ 01:28:03 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33296689
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:25 schreef Danny het volgende:

Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
Gelukkig maar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_33388243
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & Dan En ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)

Admin zondag 25 december 2005 @ 19:25:50 #120
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33398957
quote:
Op zondag 25 december 2005 02:23 schreef Creative1972 het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & Dan En ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)

knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.

Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
pi_33401501
Ja, ik wilde het topic wel lezen, maar scrolde naar beneden en zag een kappotte Philips tv die ik hebben wil. Zo vergal je dus een heel topic, al weken zeur ik om dat ding.
En jij sloopt dat ding even binnen een dag!!!!!!!!
Oh, en dat bootlak idee op de vloer.... vergeet dat heel snel. Bootlak is hard, waardoor je krassen, deuken en erger krijgt. Of lakken met vloerlak of wat anders kiezen. Rubbercement zou een optie kunnen zijn, maar de ideeen die hier zijn gegeven voor marmoleum (met een goede ondervloer) zijn echt iets waar je over na moet gaan denken.

Wie sloopt er nou zo'n TV? Hoe haal je het in je kop!
  Admin zondag 25 december 2005 @ 22:22:11 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33401681
ermmm, die tv werd kapot geleverd. inmiddels staat er een die wél werkt
pi_33461715
hier ook maar weer even een update.

nu we de schikking getroffen hebben en alle partijen de 12e van januari kunnen en willen passeren zou je denken nu zit het goed. Maar ach wij houden van moeilijk doen en tegenslagen dus doen we er een schepje boven op

Vrijdag 23 december krijgen we een brief dat Danny gekeurd moet worden, gelijk gebeld voor een afspraak maar hij kan pas terrecht 3 januari. wij de bank weer bellen wat voor concequenties dat heeft voor de passeerdatum. Gelukkig niets want dit was de keuring voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Maar hoe zit het dan met de levensverzekering ??? Iets wat wel rond moet komen voor we mogen en kunnen passeren. Na een hele ochtend heen en weer gebeld te hebben, de meest vreemde verhalen gehoord te hebben (wel rond, niet rond, ook een keuring, passeerdatum kan niet doorgaan, etc etc) kwamen we bij iemand uit die wel weet hoe de vorderingen stonden. En ergens best slecht Wat blijkt nou om te kunnen passeren op de 12e van januari zouden alle papieren dit jaar nog binnen moeten zijn (met wat omwegen uiterlijk smorgens de 3e van januari en dan echt hopen dat het goed komt). Maar er ontbreekt nog steeds een papier en ze weten niet wat voor consequenties die verklaring met zich meebrengt. En het ontbrekende papier ligt bij onze huisarts sinds vrijdag 16 december en de huisarts ?? Juist ja die is per 16 december t/m 2 januari gesloten en op vakantie !!!

We kunnen dus niets anders doen dan afwachten, duimen draaien en hopen dat danny die de 2de direct naar haar toegaat, de papieren zelf mee mag nemen zodat we ze ergens rechtstreeks ofzo kunnen afgeven ipv naar het antwoordnummer laten sturen die op de retourenvelop staat die de dokter heeft (want als ze het daar naar toe stuurt hebben ze het sowieso niet de 3e in bezit en kunnen we de 12de niet passeren) (gevolg: hogere 'boete' veel gescheld, geruzie etc etc)

ow en natuurlijk duimen dat de doktersverklaring niet als resultaat heeft dat hij alsnog ook daar voor een keuring moet komen.

Verder zijn we weer bij mandemakers geweest en hebben we alle fouten laten corrigeren die ze hadden gemaakt in het voorlopige opstellings'rapport' en leidingenadvies. Zodra we de muur er tussenuit hebben kunnen we bellen of ze het in komen meten en vanaf dat moment en onze goedkeuring over die bevindingen gaat de levertijd in (dus op zijn vroegst hebben we eind april de keuken)

De meubels die we hier hebben zijn op de bank naar overal bij elkaar gesmokeld en gekregen door vrienden en familie en hebben hun beste tijd gehad, tijd om rond te gaan kijken voor nieuwe meubels die we een paar jaar kunnen slijten (we willen geen super dure meubels daar zijn de kids nog te klein voor en ook om die reden geen superkwetsbare spullen) Dus de afgelopen dagen zijn we veel aan het kijken winkels in en uit maar dat gaat de komende weken nog wel door die speurtocht Voor de bank hebben we wel weer een nieuwe hoes aangeschaft

Dus het begin is er

Wat betreft ons vloerenprobleem. We gaan toch maar voor gewoon vloerbedekking op de trap, ik vind het dan wel niet mooi etcetc maar het is waarschijnlijk gewoon wel het verstandigst en praktische in onze situatie. In de woonkamer en keuken wordt het nog steeds *iets* van parket/laminaat.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:04:43 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33464160
Jemig wat een gedoe met die papieren zeg!
Het is natuurlijk ook echt een rotperiode met die vrije dagen ertussendoor enzo.

Ik ga voor jullie duimen hoor!
  woensdag 28 december 2005 @ 14:09:07 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33469501
Wat een verhaal weer... Ik ga er maar vanuit dat dit de laatste plaagstootjes zijn en straks alles eindelijk eens gladjes verloopt voor jullie!

De bank-hoes is alvast heel gezellig
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33474573
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Danny het volgende:

[..]

knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.

Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
Ik heb je terug gemaild. Komt helemaal in orde Renovatie is het mooiste van het vak

edit: En veel succes met alles wat er allemaal nog moet worden geregeld voor die tijd. Ik las er net ff overheen
pi_33512969
Jeetje wat lastig allemaal
Hoop dat het gaat lukken
  Admin donderdag 29 december 2005 @ 19:17:05 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33514152
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:

De bank-hoes is alvast heel gezellig
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
  donderdag 29 december 2005 @ 21:19:47 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33518877
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:17 schreef Danny het volgende:

[..]

Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin donderdag 29 december 2005 @ 21:44:45 #130
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33519889
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?

ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen )
  donderdag 29 december 2005 @ 22:29:19 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33521811
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Danny het volgende:

[..]

ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen )
Weirdo Wat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33522920
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Weirdo Wat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
You've got mail.

You too

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 29-12-2005 23:10:04 (;)) ]
pi_33809901
quote:
Op woensdag 28 december 2005 07:00 schreef knorretje het volgende:
een heleboel papierellende
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.

en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 20:25:11 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33810068
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:

[..]

Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.

en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
Alle begin is moeilijk
pi_33810098
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:

[..]

Huis kan er niks aan doen....
Zou toch eens langs gaan bij dat mens.

Leuk huis en een ruitjes bank!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_33810635
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Leuk huis en een ruitjes bank!
dat dan weer wel ja

nu nog hopen dat ik er ooit nog op mag gaan zitten evt in dat huis.
ben benieuwd wat voor obstakels we nog krijgen en wie van de twee partijen het eerder gaat opgeven de verkoper of wij, ik ben het in elk geval helemaal zat, had het al willen ontbinden en gewoon met een schuld hier blijven wonen en dan wel weer verder zien over een jaar of 5.
Maar goed wij hebben het nog niet ontbonden, de verkoper wrijft alleen maar in haar handen het levert leuk veel extra poen op voor d'r en wachten wel weer af op de volgende tegenslag (anders dan de klereverbouwing die nog gedaan moet worden als we het huis hebben)
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:41:31 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33810720
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
pi_33811156
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
nog net zo k*t dus

we zijn dus van 29 dec passeerdatum, naar 10 jan, naar 12 jan en nu naar 19 jan verplaats (mits de HA dus maandag die papieren WEL op de bus gaat doen want anders wordt het weer uitgesteld. En dan zeggen ze nog 3 maal is scheepsrecht, nou niet bij ons dus.

ow en ondertussen heb alicia geen plekkie meer hier op de basisschool van onze keuze (immers we zouden gaan verhuizen) en kan ze pas ingeschreven worden op de nieuwe school als we ook ingeschreven staan in de gemeente en zijn er nog maar 4 plekkies (tenminste dat was de latste keer zo toen ik belde, geen idee of ze al vol zitten inmiddels)

vanmiddag overigens op jacht geweest naar een mooi stel pannen, en online kon ik er al heerlijk van gaan kwijlen van een set van le creuset bv, maar Danny vond het tot op vanmiddag helemaal niks. Gelukkig vond ie ze in het echt niet zo afzichtelijk, maar we moeten er toch nog maar een nachie over slapen Verder veel woonwinkels ingeweest maar helemaal niks kunnen vinden wat verder direct met beiden een klik had
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:56:30 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33811344
Pfff, schiet ook niet op.
Kunnen jullie niet tijdelijk ingeschreven worden bij jouw ouders?
pi_33816427
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33818955
Poehee knorretje en danny wat een tegenslagen en zo zeg in relatief korte tijd.
Maar het kan ineens helemaal omslaan en wel lekker gaan
ik duim hier voor jullie dat het ineeens allemaal mag gaan lopen zoals het moet lopen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 8 januari 2006 @ 01:05:06 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33820020
Kop op Knor!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad, maar het is ook echt zonde om het nu maar op te geven met dat huis! Dan heb je al dit gedoe nog voor niets doorstaan ook!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 januari 2006 @ 01:54:23 #143
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_33821170
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
hofleverancier van sterretjes :)
pi_33833264
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:54 schreef spookvrouw het volgende:
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
het erge is dat het niet eens meer om een keuring gaat die heeft hij alleen nodig gehad voor een andere verzekering en heeft 3 jan plaatsgevonden. Het gaat nu puur en alleen om een krabbeltje van de huisarts en evt toelichting op de info die Danny verschaft heeft.
pi_33833336
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:08 schreef Gompy58 het volgende:
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
het zou oorspronkelijk vanaf 29 dec de dagrente zijn van de nu nog lopende hypotheek van de verkopende partij en 3 promile per dag van de verkoopprijs. Als dat zo was gebleven had ik afgelopen maandag het ontbonden want dan hadden we dus een huis wat onbewoonbaar was en een enorme schuld gehad met de tijd (als er ooit gepasseerd gaat worden) Na wat belletjes en opnieuw wat schikkingen gaat die 3 promile gelukkig nog niet in. En betalen we voorlopig alleen de dagrentes van de hypotheek en wat verzekeringsgeld. Of de verkopende partij dat nog lang gaat goedkeuren weten we niet, ooit zal er een moment gaan kopen dat ze toch ook die 3 promile per dag willen hebben omdat het nu gewoon veel te lang gaat duren.
pi_34005981
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34006279
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:38 schreef jessie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
tuurlijk wel. Na het tekenen van het contract zijn we met de verstreker gaan praten om te kijken of we het benodigde bedrag konden krijgen en na inleveren van de gebruikelijke papiertjes was dat geen probleem, dus financiering is geen probleem. Dus het ontbinden op die grond en het termijn daaraan is allang verstreken. dat was de 27e van november. de 29e november hebben we de hypotheekofferte getekend etc etc. alleen toen begonnen de problemen met post, verzekeringen en termijnen. Voor de hypotheek moeten we een levensverzekering afsluiten, geen probleem zou je zeggen, klopt als de ha dus gewoon direct dat briefje had ontvangen, nietop de vakantie was gegaan en niet moeilijk had gedaan bij terugkomst van vakantie. als iedereen optijd had gereageerd dan was alles de 29e rond geweest, maar ja dat ging dus niet dus toen werd het de 10e, toen de 12e en we hebben nu vernomen dat afgelopen maandag de ha de papieren ondertekend heeft en teruggestuurd heeft (danny was er vanwege een liesbreuk en gelijk gevraagd uiteraard) dus nu is het afwachten hoe lang het nu duurt dat de verzekering doorgeeft aan de verstrekker dat de verzekering is afgesloten zodat alle hypotheekstukken naar de notaris kunnen en we dus kunnen passeren.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:59:44 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34010165
Pfff Knor. Tureluurs word je er van lijkt me.

Moest toevallig gisterenavond nog aan jullie denken (ik was in Zwolle namelijk). Of het huis nu van de baan zou zijn of dat er toch weer schot in zat. Je hebt het dus in elk geval niet ontbonden

Nu duimen dat het papierwerk vlot in orde is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34010462
net weer contact gehad, er is een brief onderweg naar ons met een nieuw voorstel dus ben benieuwd. brief zou of dit weekend of maandag in ons bezit moeten zijn.
pi_34010561
ow dus de 19e zullen we wederom wel niet gaan halen vrees ik, immers stel dat we maandag uiterlijk dat papier hebben, het accepteren tekenen en terugsturen hebben zij het op zijn vroegst dinsdag/woensdag. Als ze dan alles rond maken en opsturen naar de notaris enzo gaan we de 19e nooit daar natuurlijk met alle partijen zitten, zal dus wel een weekje later worden.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:22:24 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34011055
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34011832
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
als we maar een een echte definitieve datum hebben dat zou al veel schelen. We kunnen gewoon helemaal niets regelen, geen stroom bv aanvragen, geen inet, geen afspraken maken met aannemers etc etc. en dat werkt zodadelijk allemaal nog meer in ons nadeel omdat we alleen maar meer vertraging oplopen, langer dubbel moeten zitten kwa kosten en gescheiden moeten leven.

(nu danny geen werk meer heeft blijven allebei de kids in r'dam en ga ik alleen naar zwolle)
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:17:42 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_34013048
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34013149
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_34013251
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:20 schreef Joene het volgende:
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
pi_34013290
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:17 schreef moussy het volgende:
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:27:16 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_34013358
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef knorretje het volgende:

[..]

dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
pi_34013412
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:24 schreef knorretje het volgende:

[..]

tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_34013420
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:27 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
pi_34013473
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Joene het volgende:

[..]

Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
't is voornamelijk een door ongelukkige omstandigheden ontstaan, in dit geval door anderen, voornamelijk bedrijven die langs elkaar werken of gewoon overmacht (neem aan dat de tpg niet expres de drukte niet aankon en vertraging op liep)
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 15:10:11 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_34014876
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
drom, voorlopig zit bijna alles tegen
pi_34016485
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:10 schreef moussy het volgende:

[..]

drom, voorlopig zit bijna alles tegen
jah terwijl ik juist hier de minste tegenslag verwacht had (gewoon te naief geweest, had verwacht dat als een verstrekker een termijn noemt dat dit een realistisch, haalbaar termijn zou zijn) Maar goed.

wie weet is het juist gunstig en hebben we straks minder tegenslagen dan we verwachten
pi_34019634
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg

Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
pi_34019701
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef poemojn het volgende:
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg

Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
ja maar daar hebben we geen tijdswinst mee, dus dan duurt het alsnog net zo lang als met de gewone weg kost alleen meer geld.
pi_34019767
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
pi_34020379
Als je de papieren gaat faxen met handtekening en de belofte dat je het langs brengt diezelfde dag kunnen ze er al mee aan de slag.

Scheelt weer wat tijd.
BlaBlaBla
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 18:11:23 #167
7074 moussy
kuttekop
pi_34021184
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:22 schreef poemojn het volgende:
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
Zo doe ik het idd ook met dit soort spoeddingen
pi_34120392
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.

verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennen en dan na de meivakantie echt.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:10:13 #169
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34120459
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:08 schreef knorretje het volgende:
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.

verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennen en dan na de meivakantie echt.
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 14:11:59 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34120521
Ah, het gaat nu menes worden
pi_34120537
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel
7 weken maar

nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:15:05 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34120629
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef knorretje het volgende:

[..]

7 weken maar

nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
Zei ik weken??? Maanden, jaren!

Deze slag heb je in elk geval binnen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34120766
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:

Deze slag heb je in elk geval binnen
precies op naar de volgende
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 10:28:31 #174
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34192293
Knor ffies vanaf deze pc

wij willen gaan breken strakkies in het huis, maar vroegen ons eigenlijk af of het geen dragende muur zou kunnen zijn, hier iemand die het misschien kan afleiden van de plattegrond ?

http://www.fok.nl/~danny/plattegrond1.jpg

het gaat om de muur van de wc aangrenzend aan de woonkamer. (kamer A breken we ook door overigens want daar willen wij de keuken plaatsen, klein onduidelijkheidje op de plattegrond is de afmeting van die kamer A, die is 2,8 bij 2,6. En door die afmetingen over te nemen in de plattegrond van de verdieping weten we zeker dat die muur geen dragende is, immers boven is er ook geen muur.) Bij de wc muur is het schuine stuk dan dus waarschijnlijk ook niet dragend, maar hoe het zit met het kleine stukje van 80 centimeter weet ik dus niet.

de keuken en douche die getekend zijn op de plattegrond willen we ook veranderen, de muur daar tussen zouden we graag weg willen breken en een halve meter willen verplaatsen. De 'keuken' daar is 1,7 bij 1,7 en de douche 1,2 bij 1,7. Wij willen het dus net gaan omdraaien, doucheruimte 1,7 bij 1,7 en dus het andere gedeelte 1,2 bij 1,7

Ow en nog steeds geen post
  woensdag 18 januari 2006 @ 10:41:47 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34192601
Ik durf het niet te zeggen Knor.
Mss makkelijker om voor deze vraag een apart topic te openen want niet iedereen ziet het zo verstopt in dit topic.

Oh, en klote van die post zeg.
pi_34197908
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
BlaBlaBla
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:11:40 #177
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34199545
Gipswanden en spaanplaten muren zijn eigenlijk nooit dragend. Die kunnen dus allemaal weggebroken worden, zeker als ze na de oorspronkelijke bouw geplaatst zijn. Alleen de muur bij de ingang (gasmeter en meterkast) moet dan blijven staan.

Over de douche/keuken valt weinig te zeggen, maar 1,7 meter is niet veel, dus ik denk dat daar altijd wel mogelijkheden zijn.

Voor een definitief oordeel moet er toch iemand met verstand van zaken bij jullie thuis gaan kijken. Woningen worden soms heel creatief (lees: gevaarlijk) verbouwd.
pi_34201333
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:28 schreef MarjoleinA het volgende:
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
Of het mag weet ik niet, misschien dat de huidige eigenaar er mee accoord is gegaan. Of het verstandig is is een tweede.

Mijn advies is om het niet te doen. Zoals het nu is gegaan zou het onverhoopt nog kunnen klappen. Ja sorry....m aar ik kijk altijd ook ff naar de what if kant. Als het namelijk nog klapt, ben je niet alleen je aantbetaling kwijt, maar zou het kunnen zijn dat de eigenaar je ook nog een schade claim aan de broek hangt voor schade aan de woning...
pi_34205312
Wij adviseren het ook altijd om dat juist niet te doen.
Werk zelf ook bij een makelaar.
Daarom was ik zo verbaasd. Ikzelf als koper zou het ook niet zo gauw doen. Als verkoper al helemaal niet.
BlaBlaBla
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:27:55 #180
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34207957
Volgens mij is dat Knors bedoeling ook niet hoor. Eerst passeren, maar nu alvast plannen maken. Begrijp ik er uit.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 18:32:08 #181
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34210091
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken

maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet

(dit was knor overigens weer)
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 19:07:10 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_34211344
Nou ja zeg Knor wat is dat nou voor een raar iets? Mijn moeder heeft longemfyseem en die heeft zelfs een levensverzekering gekregen voor het huis
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:21:05 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34211892
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef Danny het volgende:
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken

maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet

(dit was knor overigens weer)
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 19:25:53 #184
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34212097
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:27:59 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34212188
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Danny het volgende:

[..]

ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:30:40 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34212307
Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen trouwens. Dit is wel érg veel rampspoed op weg naar een eigen stek.

If anything.... (zal wel niet, maar toch), geef maar een gil.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 19:32:52 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34212414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken
jah, het gaat hier echt weer als vanouds.

straks wonen we dus permanent hier (als we dat nog op kunnen blijven hoesten) tesamen met een gigaschuld vanwege een woning die we nooit zullen krijgen door gewoon iets stoms van een bank.

kan iemand mij trouwens de bankgarantie nogmaals uitleggen ? Wat is het ? Wat houdt het in en belangrijker wanneer wordt die verstrekt ??

(ik heb altijd begrepen dat een bankgarantie een 'bewijsje' is dat de bank garant staat voor je kredietwaardigheid, dat je het huis zou kunnen betalen en dat tesamen met die bankgarantie het voor koper en verkoper zekerheid biedt over de aankomende koop. (verkoper dat de koper het kan kopen, koper dat de bank geld wil verstrekken obv de aanwezige gegevens)
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 20:22:00 #188
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34214488
Laat maar, al gevonden:
quote:
Met een bankgarantie geeft u uw tegenpartij extra zekerheid dat u uw verplichtingen zult nakomen; tevens legt u vast dat u een bepaald bedrag wilt uit laten betalen als u niet aan de in de garantie vermelde afspraken voldoet.

Een bankgarantie is een eenzijdige zelfstandige verbintenis van de ABN AMRO, voor uw rekening en risico, om een bepaald maximumbedrag uit te betalen aan de in de garantie genoemde begunstigde (al dan niet onder bepaalde voorwaarden). ABN AMRO stelt zich voor u garant als u naar de mening van de begunstigde, dan wel naar de mening van een in de garantie opgenomen derde partij, de in de garantie omschreven verplichtingen tegenover die begunstigde niet bent nagekomen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:23:17 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34214541
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:22 schreef Danny het volgende:
Laat maar, al gevonden:
[..]

Yups, dat dus
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34215112
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).

Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.

Succes..
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:12:38 #191
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34216968
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:36 schreef poemojn het volgende:
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).

Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.

Succes..
ik (knor dus) krijg hem niet, hypotheek is op beiden afgesloten. Daarnaast zijn we bij 4 andere hypotheekverstrekkers geweest maar geweigerd om de benodigde hypotheek te krijgen. Heeft Danny inmiddels geen baan meer dus kan er niet eens bij een ander een hypotheek meer afgesloten worden. Immers omdat we in nov hoorden de hypotheek rond te krijgen, bankgarantie gegeven werd en passeerdatum besproken werd, zijn wij stappen gaan zetten en afspraken gaan maken die een vlotte verhuizing zou bespoedigen, oa bv het puntje werk, de keuken, de school etc etc etc

We zijn dus in het slechtste geval de bankgarantiekwijt, de resterende kosten van de makelaar, de boete die we nu al dagelijks betalen, de kosten van de keuken die we uitgezocht hebben en de kosten die we hebben voor het ongedaan maken van overige zaken die geregeld zijn, zie ik dan nog iets over het hoofd aan kosten ?
pi_34218656
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:46:04 #193
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34218999
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef poemojn het volgende:
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).

Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
pi_34219358
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:

[..]

geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).

Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
Reden te meer om eens om de tafel te gaan zitten met de arts en/of verzekeringverstrekker. Inmiddels kost jullie dit een vermogen, tijd en niet op de laatste plaats enorm veel energie.
Je zou dan toch een punt achter dat gedonder moeten kunnen zetten. Brieven helpen uiteraard wel en zijn ook nodig, maar een persoonlijk gesprek zal alles misschien kunnen bespoedigen.

Het is in ieder geval een klote situatie.
pi_34219364
Heel vreemd

Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:59:42 #196
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34219731
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:
Heel vreemd

Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
op 1 inkomen konden we het benodigde geld helaas niet krijgen dus hebben we die van mij erbij moeten pakken. Dus alle twee ook een levensverzekering.
We bellen morgen sowieso weer met de bank en onze hypotheekadviseur daar om een afspraak en uitleg. Want op deze manier worden we er helemaal tureluurs van en lijkt er totaal geen schot in te komen.
pi_34219852
Echt heel vervelend dit. Heel veel succes morgen!
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:07:16 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34220116
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:

[..]

Is het dan niet mogelijk om een annuïteiten hypotheek te krijgen? Want toen wij gekeurd moesten worden voor onze hypotheek ston in de voor waarden dat als wij afgewezen zou worden de hypotheek omgezet zou worden naar een annuïteiten hypotheek.

Maar ja bij jullie komt er nu meer bij kijken denk ik nu Danny geen baan heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 22:07:53 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34220142
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:02 schreef poemojn het volgende:
Echt heel vervelend dit. Heel veel succes morgen!
tnx; wordt vervolgd dus

weet je wat het stomme is toen we te horen kregen dat we de hypotheek via hun konden krijgen vond ik het veel te gemakkelijk gaan, ik dacht nog ij me zelf, dit zou voor het eerst zijn dat iets wel gaat zoals het hoort te gaan zondere nare bijsmaak etc etc.

Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:08:35 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34223253
Jezus jongens... wanneer houdt het nou ook bij jullie gewoon eens een keertje op.
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:23:13 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34223798
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:07 schreef Danny het volgende:

Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit
Jezus, wat een gedoe weer allemaal daar bij jullie.
Komt het misschien ook een beetje omdat jullie het zelf allemaal proberen te regelen of hebben jullie een verkeerde professionele adviseur gehad?
of geen gebruik gemaakt van een adviseur?
Poef.....gone! ©golfer
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 23:26:22 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34223935
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:30:15 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34224103
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:26 schreef Danny het volgende:
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar
Hebben die dan niet wat fouten gemaakt, als ik zo alles lees?
En kunnen jullie die aansprakelijk stellen voor eventuele schadeposten?
Poef.....gone! ©golfer
pi_34232397
sjezus zeg. wat een gezeik allemaal.

't Is nooit te laat om je goed te laten informeren wat jullie rechten / plichten nu zijn.

Ik bedoel: iemand die de mazen van de wet weet en weet wat jullie nu het beste kunnen ondernemen om zo min mogelijk kosten te hebben. Bovendien weet je dan waar je aan toe bent.
En een intake bij een notarisof advocaat is gratis...

*edit:
Wij hebben ooit een huis verkocht, waarbij bleek dat de verkopende partij geen financiering kon krijgen. Dat meldden ze pas na de termijn. Onze makelaar informeerde ons toen dat het nog nooit was voorgekomen dat het bedrag in de garantie echt betaald moest worden. Staat er in als stok achter de deur, niets meer niets minder, zei hij.
Daggeld kan ik me iets bij voorstellen, maar dit is gewoon niet door nalatigheid jullie kant gekomen. Het zou gewoon van de zotte zijn dat door nalatigheid van banken, artsen etc jullie daar nu de dupe van worden!!

[ Bericht 33% gewijzigd door arithaterhorst op 19-01-2006 10:25:38 (daarom ;)) ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:01:35 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34233728
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34233805
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:05:42 #207
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34233857
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
Werkelijk?

Nou, des te sneller lid worden dan

In elk geval kun je ze altijd bellen voor algemeen advies en neuzen in hun archief.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 19-01-2006 11:16:38 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 11:13:19 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34234073
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken aan een rechtsbijstand, maar als je die niet hebt en nu aan gaat vragen dan mag je 2 maanden geen nieuwe zaak "aanbieden".

Ik ga er even achteraan wat voor een levensverzekering mijn moeder heeft op de hypotheek en bij wie, misschien dat dit dan wat is voor jullie.
pi_34243915
brief is op de bus, verder gebeld met de adviseur, voicemail ingesproken maar tot op heden nog niets meer vernomen. Op een andere manier bereiken is onmogelijk, kan alleen via het rechtstreekse nr, er daar krijgen we tot op heden dus geen gehoor.

grrr.

en het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering waren we mee bezig, alleen de planning lag daarmee omdat tesamen met de nieuwe woonverzekeringen en de opstalverzekering te regelen in de 1e week van jan, vlak voor de overgang (eerder ging vanwege de feestdagen niet). Uiteraard is die afspraak de 1e week van jan niet doorgegaan vanwege bovenstaande rampen, dus is die verzekering dus ook nog niet afgesloten (al blijft het stom dat we hem gewoon niet eerder hebben afgesloten voor ook prive) VEH zijn we dus ook niet lid van, domme redenering van onze kant af, zijn nu geen huiseigenaar dus doen we wel als we dat wel zijn. Niet aangedacht dat het ook handig zou kunnen zijn in de anloop erheen, mede doordat we dit soort dingen niet verwachtte.

kortom, we w88 wel weer af, de adviseur is helaas een partimer, ma, di do werkzaam, nou heb er eerder contact geweest op de vrijdag dus houd nog een iniminibeetje hoop op morgen, maar ga zelf uit van na het weekend.
pi_34243954
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:05:24 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34244124
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef knorretje het volgende:
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben
En toch gaan we door tot het zover is. Dan maar een reeks
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34247621
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.

Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.

Overigens,

Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.

Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....

Das beter slapen hoor!
pi_34249150
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef Gompy58 het volgende:
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.

Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.

Overigens,

Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.

Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....

Das beter slapen hoor!
we hebben een gedeelte aflossingsvrij en een gedeelte spaargroeihypotheek (ABN-AMRO).
Wij kregen de 25e te horen dat het goedgekeurd was, en dat we de benodigde hypotheek konden krijgen, we moesten ontbinden voor de 27e en hebben toen gevraagd of dat dus inhield dt we sowieso het huis nu dus konden betalen/hebben, en dat was zo de bankgarantie werd verstrekt zodra we de offerte hadden getekend (dat hebben we de 29e gedaan). Passeerdatum volgens de offerte en alle gesprekken in beginsel was de 29e december, wat dus steeds opgeschoven werd vanwege feestdagen, artsen etcetc. En dan nu de brief dat we contact met de adviseur moeten opnemen om nieuwe mogelijkheden door te spreken.

Hier trouwens ook geen NHG.
pi_34250266
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.

Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.

Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.

" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."

Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.

Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)
pi_34250597
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:11 schreef Gompy58 het volgende:
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.

Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.

Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.

" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."

Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.

Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)
ja maar die vraag hebben wij dus niet schriftelijk vast laten leggen. we hebben dat gevraagd aan de telefoon zodat we het dus niet hoefden te ontbinden en zijn een paar dagen later dus idd die offerte pas gaan tekenen (daarin staat inderdaad gemeld dat de verzekering onderdeel is van de hypotheek). Maar ik denk ook niet dat de adviseur net als ons hadden verwacht dat ik niet een levensverzekering zou krijgen.

Dus die uitspraak van haar kan dus best daar op gebasseerd zijn (kan d'r ook weer geen ongelijk geven, want zoiets verwacht ik ook niet.
pi_34253423
das mooi balen. daar zit dan ook gelijk het verschil tussen mijn en jullie financieringsmoment. Ik heb eerst een offerte van de bank getekend, ruim voordat ik ging bieden. Mijn finaciering was dus al rond voordat ik het voorlopige koopcontract traject indook.
pi_34254727
tja we hebben gekeken en rondgevraagd wat we konden hebben, zijn huizen wezen kijken, zagen een leuk huis wat ruimschoots binnen het budget viel. Hebben makelaar gebeld voor het huis adviseur gebeld voor om de tafel.

geboden, en toen ging het opeens snel. nog voor we de financiering/offerte binnen hadden kwam de verkopende makelaar met een tegenbod wat lager was dan ons bod. tja dat kun je niet laten schieten, dat bod geaccepteerd, en toen verder met de offerte. In de tijd dat we het koopkontract konden ontbinden op financiele voorwaarden de rest ron gemaakt en binnen dat termijn is dus gezegd dat de hypotheek rond zou gaan komen. (in principe zou dat als we niet tegen dit probleem, van geen levensverzekering kunnen krijgen, ook dus geenenkel probleem gevormd hebben dat de offerte pas rond was terwijl het voorlopige kontrakt al getekend was)
pi_34257597
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34258042
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef jessie het volgende:
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt
nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).

Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.

De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:15 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34258658
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.

Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:28 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34258669
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:19 schreef knorretje het volgende:

[..]

nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).

Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.

De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)
Lieve Knor, probeer iemand anders van ABN te bereiken. Dit is een prangende situatie en het is echt niet de bedoeling dat je dan afwacht tot je adviseur er weer is. Een collega moet jullie nu adviseren. Bel de ABN morgen, leg de situatie kort uit en vraag een adviseur te spreken. Ze kunnen als het goed is in de computer jullie dossier wel raadplegen.

Volgens mij ben jij veel te lief en aardig. Beetje voor jullie zelf opkomen hoor! Ga maar eens op je strepen staan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 22:32:37 #222
7074 moussy
kuttekop
pi_34258717
Knor, mag je geen andere binnen de ABN aan zijn of haar jas trekken?
pi_34259032
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:42:54 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34259202
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef knorretje het volgende:
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.
Goedzo! Je mag van zo'n grote bank gewoon verwachten dat ze je snel en adequaat helpen en je vragen beantwoorden. Daar zijn ze eenvoudigweg voor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 22:43:08 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_34259212
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampen Wat hebben jullie een engelengeduld!!
pi_34259291
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.
ja ik ben ook zeer benieuwd, ondertussen hebben we al allemaal wilde theorieen gemaakt.
ik ga het eerste slachtoffer in NL zijn van de vogelgriep, of ik ga door Danny omgebracht worden omwille van de verzekering, dan is namelijk de helft van de hypotheek afgelost of het stond waarschijnlijk in de sterren en zij waren vergeten te vertellen aan ons dat ze alleen maar gebruik maken van paramedici, of wat eigenlijk aardig begint te kloppen als het zo doorgaat ik raak zo gestresst, gedeprimeerd dat ik..

etc etc
quote:
Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.
ja het leek mij ook niet zo'n vreemde gang maar ja ik doe het ook maar voor het eerst, je weet maar nooit he of we toch de verkeerde stappen gezet hebben.
pi_34259393
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:43 schreef moussy het volgende:
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampen Wat hebben jullie een engelengeduld!!
probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.
pi_34263360
Feit blijft wel dat je naar mijn idee niet echt adequaat gehlopen wordt. Ikzelf heb mijn hypotheek via een "kleine"lokale adviseurgeregeld. Ik kon hem zelfs op vakantie bellen

Zou idd op een normale toon, een collega oid van hem/haar te pakken zien te krijgen. Het verhaal uitleggen. dan moet zo'n instituut als de ABN toch wel actie ondernemen?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:36:02 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34264282
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naïviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.

Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_34268529
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:46 schreef knorretje het volgende:

[..]

probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.
Net niet zo boos dan. Niet maar Dus dat je niet het pand uit wordt gezet Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.

Vragen naar de manager. Kan die ook weer laten zien dat hij macht heeft .
En wel zo boos dat ze sneller voor je gaan lopen. Aangeven dat de maat nu vol is. Elke dag dat een of andere muts niet opneemt, kost jullie gewoon geld. En niet een beetje ook. Op je strepen gaan staan.

(ik heb er bij Bouwfonds 5 maanden overgedaan om hypotheek om te zetten)
pi_34268613
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naïviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.

Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
je klinkt nu net of we doelbewust de verkeerde adviseur uitgekozen hebben
Wij hebben helemaal niets uitgekozen, als je belt naar de banken, kun je niets anders dan maar afwachten wie de persoon wordt die je gaat helpen en dan nog verwacht (ik in elk geval) dat je niet zomaar adviseur bent geworden bij zo'n instelling.

Deze mevrouw heeft zich in het begin behoorlijk voor ons lopen rennen en doen en ik wil haar niet in deze als de zwarte piet afschilderen. Ze heeft dan misschien uitspraken gedaan die niet zo bijster slim zijn, maar zo ver ik hier begrijp staat iedereen verbaasd over de levensverzekering dus zij denk ik evengoed.

De overige zaken waarom we verlaat zijn, zijn steeds externe partijen geweest waar een adviseur niks mee te maken heeft (post en huisarts) en ook niet anders kan dan afwachten.

Het heeft weinig zin om voor dit alsnog een rechtsbijstandsverzekering of lid te worden van de VEH, ze kunnen wellicht dan helpen, maar kost me ook meer. We bellen vandaag gewoon weer en gaan gewoon rond de tafel zitten. En ga er vanuit dat het gewoon een vreemde fout is die er gemaakt is, wat door bv een keuring recht gezet kan worden. Er zijn keuringsinstanties die ookin het weekend en savonds werken en vrij snel plek hebben, dus dan zou als nog blijken dat ik springlevend (nou ja bij wijze van) ben en nog echt wel wat langer op deze aardkloot iedereen ga vervelen dan de korte periode die zij in gedachten hebben.
pi_34268743
ow en aangezien ik er maar even vanuit gaat dat alles uiteindelijk goed komt, hetzij dat het allemaal veel langer duurt dan planning. Want als we straks ooit gaan passeren moet ik maar zien of iedereen dit jaar (of in elk geval voor de bouwvak) ons alsnog kan komen helpen (daar baal ik nog het meest van, alle afspraken afzeggen na een onbekende datum en niet weten of er als ik weer bel snel een plekkie is in hun agenda's).

Maar goed, verbouwen dus. Ik wil dit huis ooit (lees rond/binnen tien jaar) weer kwijt raken. Aanpassingen die ik maak moeten dus verkoopbaar blijven, nu weet ik dat de verkoopbaarheid van een huis ook afhangt van de gedeelde smaak van koper en verkoper als het gaat om bv keuken, badkamer etc.

Maar hoe zit het met het evt aanbrengen van hulpmiddelen voor mij en de waardevermindering die het oplevert ?? Simpel vb als ik een verhoogd toilet er inhang, of eentje met beugels etc etc daalt dan de verkoopwaarde drastisch ? Of bv alle drempels eruit sloop ga zo maar door. een douche zonder opstap en ik kan nog wel meer dingen bedenken die niet altijd voor anderen praktisch hoeven te zijn maar bij een koop er wel in zitten en niet altijd direct of makkelijk te veranderen zijn.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:32:15 #233
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34269396
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.

Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.

Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.

Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel ). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:37:21 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34269496
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Volgens mij heeft dat weinig met naief te maken hoor...
Het is gewoon de normale gang van zaken geweest.
Je wilt een hypotheek, je loopt bij een aantal verstrekkers binnen, je kiest er een uit en je gaat daarmee in zee.
Legio mensen doen het op die manier en het gaat volgens mij maar zelden zo fout als nu hier.
Dus ik vind het wel mee vallen met de naivitiet.
quote:
Again, er is vrijwel niemand die met behulp van een advocaat oid een huis aankoopt.
Hooguit een aankopend makelaar, maar zelfs dat gebeurd niet zo heel veel.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:40:43 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34269564
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.

Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.

Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.

Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel ). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.
Wat Bankrupcy zegt. Drempels enzo maken helemaal niet veel uit. Er zijn meer huizen waar die uitgesloopt zijn, dito voor de douche.
Toilet... De beugels kunnen eraf, en als ze hem echt te hoog vinden hangen dan zullen ze dat aan moeten passen, maar als ze het huis echt graag willen denk ik niet dat dat een enorm struikelblok zal zijn.
pi_34269627
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
ja ik weet, onze planning is ook korter dan 10 jaar, en ligt ook tussen de 5 en 7 jaar (maar had niet veel zin om zodadelijk een hele horde over me heen te krijgen met de vraag dat als e nu al weten dat we er kort gaan wonen we uberhaupt zoveel gaan verbouwen en niet gewoon wachten op een groter huis of een huis wat meer aan de wensen van ons voldoet direct bij de koop )

Overigens hebben we ook niet veel keus dan binnen dat termijn weer te verhuizen, want de slaapkamer van de jongste is te klein om hem evt een 'studeer'/'speel'/'eigen' plekje te geven waar hij zich terug kan trekken en dat is over een jaar of 5 toch echt wel een vereiste/wens van hem.

Maar goed weg die drempels dus en joepie een verhoogd toilet
pi_34270402
maandag 9.00 gaan we om de tafel
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:25:02 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34270459

Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 10:30:59 #239
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34270604
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:25 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:11 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34271063
Nou, ik was al geen fan van abn, maar nu al helemaal niet meer. Wat een onzin dat alle spreekkamers bezet zijn. Dat kan best, maar er kan toch vast wel ergens een hok te vinden zijn om jullie te woord te staan. Dit is niet zomaar even een adviesgesprekje.

Maar goed, hebben zij gezegd dat het goed zou moeten komen? Dat is dan wel weer hoopvol!
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:15 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_34271066
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
zoals arithaterhorst al zei zou ik toch ook wel ff netjes en rustig mijn stem laten horen.

Wij hebben trouwens dit huis zonder drempels en zo gekocht, nooit op gelet ook of er wel of geen drempels in lagen En we hebben op dezelfde manier dit huis gekocht. Eerst gekeken wát we konden krijgen en toen eens huisjes gekeken, bod gedaan en een hypotheker opgezocht, ook de abn Ik begrijp het alleen allemaal niet zo, omdat het kantoor van de ABN hier gewoon op zaterdag open is en zelfs een koopavond schijnt te hebben. Maar goed, daar hebben jullie allemaal niks aan.

Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 12:07:15 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34273465
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef moussy het volgende:
Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.
nope dat is wel de reden van geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, dat ik in de wao zat, maar per aug afgelopen jaar ben ik al uit de wao (vanwege het hogehakken.nl verhaal dat ik daar zou gaan werken)
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:26:38 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_34274075
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:29:28 #244
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34274166
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Zit hier met mijn onderkaak op het toetsenbord. Geen spreekkkamers. Och ja zeg. Dan stellen we het gewoon een dagje uit. Die cliënten wachten maar. Als dit niet zo wrang was, zou het slapstick zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34274460
Ja, erg klantvriendelijk is 't niet. Maar succes dan Knor en Danny!

Verhoogd toilet ed: gewoon doen. Wij wonen nu in een vrij nieuwe flat die ook helemaal is aangepast op rolstoelen ed. Als de vergrijzing echt zo hard gaat toeslaan is dat misschien alleen maar handig om te kunnen verkopen in de toekomst.
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 12:53:33 #246
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34274996
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef moussy het volgende:
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!
zover ik kan vinden (op bv independer enzo) zo ik het mogen afsluiten bij een maatchappij van eigen keuze. Dus dat gaan we dinsdag ook even vragen of dat daadwerkelijk ook voor ons opgaat.

Ik heb bij interpolis onlangs een overlijdensrisicoverzekering voor mij afgesloten (ouder & kind verzekering) mocht ik voor dat de kids 21 zijn overlijden dan krijgen ze een zakcentje mee, en daar werd ik met 'gemak' aangenomen. Zover mijn kennis strekt gaat dat om een bedrag wat relatief gezien (+/- 15.000 lager) iets lager ligt dan wat ik nu nodig zou hebben, dus daar is het het proberen waard.

nog steeds knor achter Danny's pc.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:41 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34275133
Maar dan vind ik het helemaal raar als je laatst ergens anders voor een zeg maar soortgelijke verzekering wel geaccepteerd bent.
Nou ja goed, dinsdag maar eens afwachten wat ze te zeggen hebben daar.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:58:24 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_34275163
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste

Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 13:03:53 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34275366
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef moussy het volgende:
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste

Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
nope dan keert ie niets uit , behalve dan om mij naderhand nog eens een keertje voor een schijntje onder de grond te krijgen.

(het was overigens helemaal niet de bedoeling deze verzekering aan te houden, zodra ik de aangevraagd levensverzekering zou hebben bij de abn zou ik deze opzeggen, omdat de nieuwe genoeg dekt om de helft van het huis vrij te krijgen en Danny genoeg heb dan om de kids te onderhouden (en superlage maandlasten daardoor krijgt)

Maar uiteraard door dit hele akkefietje kan ik hem nu niet meer kosteloss opzeggen. Had hem afgesloten net voor we wisten dat we dit koophuis zouden nemen omdat we huurden en voor lage lasten toch iets voor de kids geregeld wilden zien. Verder totaal geen briljante verzekering ofzo.

ow en even gekeken naar aanleiding van hierboven naar de openingstijden, maar helaas:
quote:
Rotterdam, Zuidplein 54
Telefoonnummer: 0900-0024 (lokaal tarief)
Kas: aanwezig
Openingstijden:

maandag 09.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten

Rotterdam, Wilhelminaplein 2
Kas: aanwezig
Openingstijden:

maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten

Rotterdam, Slinge 586
Kas: niet aanwezig
Openingstijden:

maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
pi_34279614
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)

wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.

Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:07:21 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34279766
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.

Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:08:53 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34279828
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef knorretje het volgende:
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)

wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.

Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.

Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:09:46 #253
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34279864
Be en ik zijn klonen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34279917
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.

Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
vandaar dat ik eventjes inventariseer onder de ervaren gebruikers van een bad (wij badderen nu wel eens lekker bij yvonne (maar de afstand is straks wel erg groot om even te gaan badderen.
voordeel van een forse inloopdouche (ongeveer de afm van anders het bad) is dat de kids in een teil kunnen als bad zolang ze klein zijn en dat is volgens mij toch echt de tijd dat ze voornamelijk van een bad gebruik maken..
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:11:49 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34279949
We hebben nu een bad en daarnaast een aparte douchecabine.
Bad gaan we gemiddeld zo eens paar maand maar in en hoewel ik het wel een luxe vind zou ik het helemaal niet missen.
Goede ruime douchecabine is veel belangrijker.
Poef.....gone! ©golfer
pi_34280014
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.

Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:14:36 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34280065
Idd klonen Dude!
Dit had ik ook kunnen zeggen:
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering)
Ik word soms misselijk van dat warme water enzo. Oh, en van de golfjes.
En ik verveel me echt kapot... De enige manier om het een beetje uit te houden was even gaan liggen, peukje roken, nog even blijven liggen.
Maar nu ik niet meer rook heb ik het helemaal wel snel gezien.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:17:12 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34280177
Is er geen ruimte voor beide?
pi_34280259
vervelen ???

lekker oogjes dicht tot rust komen, boekkie lezen, geen gekwek (van onder anderen mezelf) aan je kop, evt glaasje drinken, tv, etc etc gemiddeld lig ik er wel een drie kwartier uur in hoor.

Maar ja anderzijds ben ik inderdaad bang dat ik zodra ik hem zelf heb er te weinig tijd voor maak, het zonde van m'n centen (water) vind om het te vaak te doen, of er gewoon geen tijd voor heb omdat er dan wel weer andere taken me roepen op het moment dat ik er in lig (dat heb je bij een ander dan weer niet, geen strijkgoed of puinhoop van jezelf die je lokken er maar weer uit te komen...)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:21:14 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34280313
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:13 schreef knorretje het volgende:

[..]

tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
Maar in een bad staan douchen is verre van comfortabel. Je moet denk ik even calculeren wat voor jou uiteindelijk het beste is. Elke dag opgepropt staan in een bad en oppassen dat je er niet uitkukeld (om van het op- en afstappen nog maar te zwijgen), of lekker comfi onder de douche staan en dan voor die paar keer dat je het nu gewend bent, het bad te missen.

Bovendien hoor ik veel ellende met in-het-bad-douchen wat betreft een waterballet in de badkamer. Het bad voldoende afschermen blijkt nog niet zo gemakkelijk.
En als ik jou was zou ik eens kijken of je (wellicht zelfs op therapeutische basis) niet af en toe naar een thermen kan gaan of zo. Informeer eens bij je huisarts. En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34280329
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is er geen ruimte voor beide?
alleen in de vorm van douchen in bad bv zoals deze bv met extra doucheruimte

of natuurlijk een normaal bad, maar dan zit je al snel ruzie te maken met het douchescherm of gordijn wat irriteerd etc etc
pi_34280433
MIjn gemiddelde baddertijd ligt op de 2,5 uur

Niets lekkerder dan boek lezen en heerlijk relaxen.

Wij hebben een aparte douche.

Ik zou voor het bad gaan waar je in kan douchen. Als er opstapmogelijkheden zjin waarom niet.
BlaBlaBla
pi_34280438
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken

(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
pi_34280536
Myrthe gaat wel regelmatig in bad. 't Is niet noodzakelijk maar wel fijn om te hebben. Zelf doe ik er niet zoveel mee (nouja, in douchen.. ).
pi_34280619
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ik Misschien is dat een optie als de prijs te doen is?
pi_34280669
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef poemojn het volgende:
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ik Misschien is dat een optie als de prijs te doen is?
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek

hier badderen beide kids nog steeds in het babybadje of in een grote emmer. Douchen is niet favoriet bij de oudste en de jongste wil nog niet eens een washand door zijn gezicht zonder een gevecht aan te gaan.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:37:05 #267
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_34280856
Die deur baden zijn natuurlijk wel enorm lekkage gevoelig en wanneer je er door de deur weer uit wil moet je wachten tot het bad weer leeg gelopen is.

Badderen op vrijdag avond na het werk met een glaasje en een cdtje is heerlijk en eigenlijk niet te missen. Wij gaan toch iedere week wel enkele keren in bad, maar hebben voor 's-morgens wel een aparte douche cabine, douchen in bad kan, maar is nooit ideaal.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:46:33 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34281199
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef knorretje het volgende:

[..]

oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken

(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
http://www.saunathermenswoll.nl/index1.html

Voor 16,50 per bezoek mag je er zo lang badderen en vertoeven als je wilt. Boekje mee, Danny die op de kids past en Knor heerlijk in de verdiende watten eens per maand

Aanvulling: In Zwolle zelf is er een zwembad dat therapiebadderen aanbiedt, maar dan olv. een deskundige. Kijk maar hieren dan even naar beneden scrollen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Duderinnetje op 20-01-2006 15:58:38 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34284465
ik wilde en heb in mijn nieuwe huis ook een bad. Het is niet dat ik er altijd gebruik van maak maar het KAN nu ( straks..) in ieder geval wel en das ook wat waard. Douchen doe ik overigens dan idd in het bad maar dat boeit me niet.
pi_34288620
hmm ik schets, zoek en teken nog eventjes verder, het punt douchen in bad klinkt van zoveel kanten af negatief, dat het dus of bad of douche moet worden of een oplossing om beiden te plaatsen (maar ik vrees dat dat alleen gaat als we de deur van de bijkeuken verplaatsen en de badkamer dus te verruimen, en das een klus teveel)
pi_34289176
WIj hebben wel (sinds vorig jaar) een bad en douchen daar ook in. Nou is dit wel een 2-persoonsbad met een platte, bredere bodem dus, waardoor je wat stabielere erin kan staan. Onze badkamer is niet groot genoeg voor een bad en een douche. Wij gebruiken het regelmatig, ik vind het heerlijk. Ik vindhet ook onwijs gezellig om samen met m'n dochtertje in bad te gaan of samen met m'n man of met z'm drietjes....

Het enige nadeel aan het douchen in bad is dat je na elke douche-beurt heel de badrand af moet drogen omdat die vol water ligt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34289521
Ik ga een paar keer per week in bad in de winter. 's Zomers niet hoor. Heerlijk, trek ik de tv naar de badkamer, wijntje erbij en een kruidenolie in het water. Heel ontspannend en - met de verbouwing - goed voor de spierpijn .

Wij hebben nu een apart bad. Maar hiervoor heb ik een douche in bad gehad. Vond ik ook prima. Dat bad met een douche erin lijkt me ook wel erg goed. Heb je het beste van beide kanten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2006 @ 20:20:34 #273
13151 crew  Rewimo
pi_34289737
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef knorretje het volgende:
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek
Advertenties voor die seniorenbaden vind je nogal eens in de Kampioen (van de ANWB).
pi_34290113
of gewoon de ruime inbouwdouche en dit bad op de momenten dat je in bad wil.

kent iemand het toevallig ?
pi_34290183
Wat hier al meerdere keren is gezegd, ik had ook eerst een bad én douche apart. De douche werd altijd gebruikt en het bad eens in de maand of twee maanden.
Later kwam ik in een woning waar alleen een bad was, dus je moest je daarin douchen. Waardeloos. Alles wordt nat, je staat ook nog eens op een gladde vloer en je maakt al bijna helemaal geen gebruik meer van het bad zelf. Het was dus een grote diepe onhandige douchebak geworden.

Als je het voor je gezondheid lekker vindt of dat het goed is voor je, zou ik inderdaad eerder voor zo'n proffesioneel badhuis oid kiezen. Daar kan je je dan ook echt ontspannen en relaxen.
pi_34290192
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:31 schreef knorretje het volgende:
of gewoon de ruime inbouwdouche en dit bad op de momenten dat je in bad wil.

kent iemand het toevallig ?
"Voorlopig is dit product niet meer te koop", staat er als ik op 'bestellen' klik
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 21:22:50 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_34291858
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:33 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

"Voorlopig is dit product niet meer te koop", staat er als ik op 'bestellen' klik
Voorlopig zijn ze ook nog niet verhuist

Ik zou voor zo'n douchekolom gaan, voor de kinderen zou ik geen vast bad nemen als de ruimte het niet echt toelaat.

vrijdag 20 januari 2006 @ 21:29:12 #278
26444 ezzi
mama van ilse
pi_34292046
wij hebben een hoekbak genomen omdat mijn man in bad wil (en dochter ook) maar ik wil liever douchen en dat doen we dan in bad. Door het hoekbad hoeven we geen lelijk douchegordijn te hebben en omdat we een kleine badkamer hebben was dit de enige, voor ons ideale, oplossing.

Voorbeeldje:
  Moderator vrijdag 20 januari 2006 @ 21:50:53 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34292737
wij hebben ook een bad genomen.
Wij hebben een grote(re) badkamer en hebben de ruimte wel, om eventuele meerwaarde te creëren
Veel gebruik word er niet van gemaakt, maar soms is het wel lekker.
pi_34292815
Nuttig dit, wij zijn ook aan 't brainstormen.

Voor kinderen is er ook nog het Bibabad:
http://www.bibabad.nl/

Kost ca 140 euro.
pi_34292851
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:22 schreef moussy het volgende:

[..]

Voorlopig zijn ze ook nog niet verhuist
quote:
Ik zou voor zo'n douchekolom gaan, voor de kinderen zou ik geen vast bad nemen als de ruimte het niet echt toelaat.

[afbeelding]
ik vraag me af hoe het onderhoud daarvan gaat worden, hoe snel verkalkt het al die gaatjes etc etc. ik vind schoonmaken niet erg, maar sta er ook niet van te juichen en als ik al die punten straks met een tandnborstel of wat dan ook moet gaan poetsen is de lol snel over.
Maar zo'n eentje staat ook op de verlanglijst van Danny, dus daar gaan we nog wel info over in winnen etc etc
pi_34292969
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef poemojn het volgende:
Nuttig dit, wij zijn ook aan 't brainstormen.

Voor kinderen is er ook nog het Bibabad:
http://www.bibabad.nl/
[afbeelding]
Kost ca 140 euro.
kijk das nou wel weer handig idd voor de kids. al klagen ze niet over de emmer en babybad, maar ooit zullen ze er toch uitgroeien neem ik aan
pi_34293070
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:29 schreef ezzi het volgende:
wij hebben een hoekbak genomen omdat mijn man in bad wil (en dochter ook) maar ik wil liever douchen en dat doen we dan in bad. Door het hoekbad hoeven we geen lelijk douchegordijn te hebben en omdat we een kleine badkamer hebben was dit de enige, voor ons ideale, oplossing.

Voorbeeldje:
[afbeelding]
maar zonder douchegordijn/scherm heb je dan niet alsnog een oceaan in je badkamer na het douchen ??
pi_34293080
Waarschijnlijk kun jij het ook vrij simpel namaken, als het je lukt het frame te maken. In het archief van het forum van OOL is ook wel eea erover te vinden (ook nadelen).
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 22:48:50 #285
7074 moussy
kuttekop
pi_34294712
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:58 schreef knorretje het volgende:

[..]

kijk das nou wel weer handig idd voor de kids. al klagen ze niet over de emmer en babybad, maar ooit zullen ze er toch uitgroeien neem ik aan
René zit nog steeds in 1 of andere grote curverbox en die is inmiddels 6
pi_34294865
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:48 schreef moussy het volgende:

[..]

René zit nog steeds in 1 of andere grote curverbox en die is inmiddels 6
hmm en das toch wel weer een stuk goedkoper dan 140¤ voor zo'n inklapbaar bad. Zul je altijd zien dat ze er niet eens in durven ofzo omdat de wanden zacht/flexibel zijn, denk je goedbedoeld bezig te zijn voor ze.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 22:55:49 #287
7074 moussy
kuttekop
pi_34294931
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:53 schreef knorretje het volgende:

[..]

hmm en das toch wel weer een stuk goedkoper dan 140¤ voor zo'n inklapbaar bad. Zul je altijd zien dat ze er niet eens in durven ofzo omdat de wanden zacht/flexibel zijn, denk je goedbedoeld bezig te zijn voor ze.
Wij hebben ook wel aan zo'n bibabad gedacht, maar ik zie er het weer en de schimmel al in staan, omdat het ding alleen maar opgeklapt in de badkamer kan staan (bij ons dan) en dat is en blijft nou eenmaal een vochtige ruimte. Dus wij hebben gewoon een grote plastic bak waar ze in kunnen. En die gaat na het poedelen weer als wasmand voor de schoene was op de overloop

Ons kinderbad, de kleine versie. We hebben nog een grotere, das een groene merkloze van blokker..
pi_34295132
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:55 schreef moussy het volgende:
[afbeelding]
bij mij zitten ze nu net zo opgepropt in een oude jam-emmer (uit een fabriek) en anders gewoon in het babybad als ze dus de benen willen strekken.

En hoe meer ik er over nadenk en dan lees dat zelfs rené er nog in gaat hoe meer ik zoiets heb, laat dat bad maar.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 23:03:19 #289
7074 moussy
kuttekop
pi_34295181
Normaal zitten ze er niet samen in, maar dan zit Cas er ine en eigen bakkie naast, dit was bij opa & oma waar maar 1 bakkie is
pi_34295236
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef moussy het volgende:
Normaal zitten ze er niet samen in, maar dan zit Cas er ine en eigen bakkie naast, dit was bij opa & oma waar maar 1 bakkie is
zoiets dacht ik al, al is het natuurlijk wel erg knus zo met z'n tweetjes (niet dat dat hier ook maar een minuut goed zou gaan )
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 23:05:43 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_34295266
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:04 schreef knorretje het volgende:

[..]

zoiets dacht ik al, al is het natuurlijk wel erg knus zo met z'n tweetjes (niet dat dat hier ook maar een minuut goed zou gaan )
dat is hier ook verleden tijd hoor
pi_34295364
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:05 schreef moussy het volgende:

[..]

dat is hier ook verleden tijd hoor
en daar ging mijn hoop/illusie dat dat dus nog zou bijdraaien als ze ouder werden (lees als JD de leeftijd van Cas heb)
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 23:36:21 #293
7074 moussy
kuttekop
pi_34296320
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

en daar ging mijn hoop/illusie dat dat dus nog zou bijdraaien als ze ouder werden (lees als JD de leeftijd van Cas heb)
Ik krik hem nog wel een beetje op Ze hebben door dat je moet ruilen sinds een paar dagen, en het spelen gaat in eens ook stukken beter! Cas wil alles wat René heeft, tuje René staat alles af, nu pakt ze dan iets wat ze niet wil, dan geeft Cas terug wat zij echt graag hebben wil

Ik ga mn moeder ff bellen voor je
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 23:44:08 #294
7074 moussy
kuttekop
pi_34296623
Mijn moeder heeft haar levenverzekering via voorheen stad rotterdam en dat heet nu Fortis ASR. Eerst zat ze bij de ABN en daar zijn ze dus weggaan, omdat deze haar uit de verzekering wilde hebben, wat ze in eerste instantie niet lukte, maar deze verzekering was ook nog iets van ¤400 goedkoper per jaar.

Ik moest jullie iig heel veel succes wensen namens mn ouwe lui
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:47:34 #295
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34296728
Knor wij douchen in bad en ik zou mijn badje niet meer kunnen missen hoor
Voor jezelf is het heerlijk als je eens in de knoop zit en qua onderhoud valt het mij mee, ik maak hem iig niet droog na het douchen of badderen. Een keer per week ff met een doekje met cif erdoor en hij blinkt weer
In- en uitstappen gaat eigenlijk altijd wel goed, al heb ik aan de zijkant wel iets om me aan vast te kunnen houden, anders kost het me te veel moeite.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34297065
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:36 schreef moussy het volgende:
Cas wil alles wat René heeft, tuje René staat alles af, nu pakt ze dan iets wat ze niet wil, dan geeft Cas terug wat zij echt graag hebben wil
dat trucje kent alicia inmiddels ook, al wil ze na drie keer het nog wel eens vergeten of toch heteen wat oorspronkelijk niet leuk was alleen maar om te kunnen 'zieken'

hmm lekker is dat dan van de ABN om opeens iemand er uit proberen te knallen. Biedt weinig leuke vooruitzichten voor ons in elk geval. Fortis houd ik even in gedachten. Bedankt voor het bellen in elk geval.
pi_34297161
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:47 schreef coolbabe het volgende:
Knor wij douchen in bad en ik zou mijn badje niet meer kunnen missen hoor
Voor jezelf is het heerlijk als je eens in de knoop zit en qua onderhoud valt het mij mee, ik maak hem iig niet droog na het douchen of badderen. Een keer per week ff met een doekje met cif erdoor en hij blinkt weer
In- en uitstappen gaat eigenlijk altijd wel goed, al heb ik aan de zijkant wel iets om me aan vast te kunnen houden, anders kost het me te veel moeite.
he shit, in mijn laatste ontwerpjes eindelijk dat bad er eens uitgesloopt, bren jij me weer aan het twijfelen omdat het bij jouw wel goed gaat. Ik heb dus een hele enge ervaring gehad bij het uitstappen, doordat ik er dus niet uitkwam, onderuit ging en in het water lag te spartelen om hulp (welke in eerste instantie natuurlijk niet gehoord werd). Vandaar dat ik er zo mee worstel, nu ben ik al wel beter ter been dan destijds, maar toch blijft het door je hoofd heen spoken.
pi_34302604
Wij hebben een kunstof zitbad van de bouwmarkt (55 euro maar eens in de zoveel tijd nog in de aanbieding) Voor mezelf lekker voor als ik ongesteld ben en pijn in me rug heb. En voor de meiden leuk want ze kunnen lekekr samen in bad. Er zit geen afvoer in, maar die kun je er wel zelf inmaken. Past bij ons in het kleine douchehok!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34302639
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 08:54 schreef jessie het volgende:
Wij hebben een kunstof zitbad van de bouwmarkt (55 euro maar eens in de zoveel tijd nog in de aanbieding) Voor mezelf lekker voor als ik ongesteld ben en pijn in me rug heb. En voor de meiden leuk want ze kunnen lekekr samen in bad. Er zit geen afvoer in, maar die kun je er wel zelf inmaken. Past bij ons in het kleine douchehok!
maar dan douchen jullie dus ook in dat zitbad ?? Heeft een zitbad niet nog minder ruimte om te staan dan als je doucht ??
pi_34302701
Nee dat ding zetten we op zijn kant als we gaan douchen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34302791
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:22 schreef jessie het volgende:
Nee dat ding zetten we op zijn kant als we gaan douchen
hmmis dat dan niet een ongelovelijke sta in de weg ??

Overigens hebben wij in het nieuwe huis de badkamer beneden en komt daar ook direct het enige toilet. Dus het aangezicht wil ook wat Maar voor de kids wel lekker dat dat bij jullie in dat hokkie past overigens.
pi_34302964
en weer verder: 't nwe stekkie deel 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')