als we maar een een echte definitieve datum hebben dat zou al veel schelen. We kunnen gewoon helemaal niets regelen, geen stroom bv aanvragen, geen inet, geen afspraken maken met aannemers etc etc. en dat werkt zodadelijk allemaal nog meer in ons nadeel omdat we alleen maar meer vertraging oplopen, langer dubbel moeten zitten kwa kosten en gescheiden moeten leven.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:20 schreef Joene het volgende:
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:17 schreef moussy het volgende:
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef knorretje het volgende:
[..]
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:24 schreef knorretje het volgende:
[..]
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:27 schreef moussy het volgende:
[..]
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
't is voornamelijk een door ongelukkige omstandigheden ontstaan, in dit geval door anderen, voornamelijk bedrijven die langs elkaar werken of gewoon overmacht (neem aan dat de tpg niet expres de drukte niet aankon en vertraging op liep)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
drom, voorlopig zit bijna alles tegenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
jah terwijl ik juist hier de minste tegenslag verwacht had (gewoon te naief geweest, had verwacht dat als een verstrekker een termijn noemt dat dit een realistisch, haalbaar termijn zou zijn) Maar goed.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:10 schreef moussy het volgende:
[..]
drom, voorlopig zit bijna alles tegen
ja maar daar hebben we geen tijdswinst mee, dus dan duurt het alsnog net zo lang als met de gewone weg kost alleen meer geld.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef poemojn het volgende:
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg
Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
Zo doe ik het idd ook met dit soort spoeddingenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:22 schreef poemojn het volgende:
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzelquote:Op maandag 16 januari 2006 14:08 schreef knorretje het volgende:
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.
verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennenen dan na de meivakantie echt.
7 weken maarquote:Op maandag 16 januari 2006 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel![]()
Zei ik weken??? Maanden, jaren!quote:Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef knorretje het volgende:
[..]
7 weken maar![]()
nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
preciesquote:Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Deze slag heb je in elk geval binnen![]()
Of het mag weet ik niet, misschien dat de huidige eigenaar er mee accoord is gegaan. Of het verstandig is is een tweede.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:28 schreef MarjoleinA het volgende:
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef Danny het volgende:
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken
maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet
(dit was knor overigens weer)
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
Jeetje. Wat een vreemde gang van zakenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
jah, het gaat hier echt weer als vanouds.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken![]()
quote:Met een bankgarantie geeft u uw tegenpartij extra zekerheid dat u uw verplichtingen zult nakomen; tevens legt u vast dat u een bepaald bedrag wilt uit laten betalen als u niet aan de in de garantie vermelde afspraken voldoet.
Een bankgarantie is een eenzijdige zelfstandige verbintenis van de ABN AMRO, voor uw rekening en risico, om een bepaald maximumbedrag uit te betalen aan de in de garantie genoemde begunstigde (al dan niet onder bepaalde voorwaarden). ABN AMRO stelt zich voor u garant als u naar de mening van de begunstigde, dan wel naar de mening van een in de garantie opgenomen derde partij, de in de garantie omschreven verplichtingen tegenover die begunstigde niet bent nagekomen.
ik (knor dus) krijg hem niet, hypotheek is op beiden afgesloten. Daarnaast zijn we bij 4 andere hypotheekverstrekkers geweest maar geweigerd om de benodigde hypotheek te krijgen. Heeft Danny inmiddels geen baan meer dus kan er niet eens bij een ander een hypotheek meer afgesloten worden. Immers omdat we in nov hoorden de hypotheek rond te krijgen, bankgarantie gegeven werd en passeerdatum besproken werd, zijn wij stappen gaan zetten en afspraken gaan maken die een vlotte verhuizing zou bespoedigen, oa bv het puntje werk, de keuken, de school etc etc etcquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:36 schreef poemojn het volgende:
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).
Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.
Succes..![]()
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef poemojn het volgende:
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
Reden te meer om eens om de tafel te gaan zitten met de arts en/of verzekeringverstrekker. Inmiddels kost jullie dit een vermogen, tijd en niet op de laatste plaats enorm veel energie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:
[..]
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).
Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
op 1 inkomen konden we het benodigde geld helaas niet krijgen dus hebben we die van mij erbij moeten pakken. Dus alle twee ook een levensverzekering.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:
Heel vreemd
Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
Is het dan niet mogelijk om een annuïteiten hypotheek te krijgen? Want toen wij gekeurd moesten worden voor onze hypotheek ston in de voor waarden dat als wij afgewezen zou worden de hypotheek omgezet zou worden naar een annuïteiten hypotheek.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:
[..]
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).
Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
tnx; wordt vervolgd dusquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:02 schreef poemojn het volgende:
Echt heel vervelend dit.Heel veel succes morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |