abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33194807
Leuk huisje, is het in Assendorp of Diezerpoort?
pi_33210578
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.

En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
pi_33210721
quote:
Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.

En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
Breng de kinderen naar het gasthuis complex

En toevallig: ik woon (per 1 februari) dan ong. 1 minuut van jullie vandaan, ik dan zelfs ook t.o. 't bejaardentehuis. Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 december 2005 @ 07:47:38 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33210758
Ow, da's balen Knor Beterschap (dat zijn ondingen )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin maandag 19 december 2005 @ 08:25:04 #105
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33210953
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:33 schreef Syytön het volgende:

Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_33211643
quote:
Op maandag 19 december 2005 08:25 schreef Danny het volgende:

[..]

En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor
pi_33212323
quote:
Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
aaah de wipstrik, daar dezen ze heeeel heeeel vroeger leuke dingen

veel beterschap.
  Admin maandag 19 december 2005 @ 23:10:25 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33231433
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:38 schreef Syytön het volgende:

[..]

Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor
hmmzzz.. waar heb ik me nu weer ingeluld...
  maandag 19 december 2005 @ 23:48:47 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33232831
Shit Knor... balen van je slijmbeurs.
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:34:58 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33234212
Heb net pas dit hele topic doorgelezen en vind het een leuk knus huis voor jullie, zeker na wat jullie in Rotjeknor hadden.

Maar, mijn god, Danny wat heb je toch steeds een pech (?) met je banen.
Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?

Lieve Knor: ga er maar vanuit dat inderdaad na al die regen weer zonneschijn komt en dat jullie het helemaal geweldig gaan krijgen met elkaar in jullie nieuwe omgeving.
Of zoals de Zuid-Afrikaan zegt: "Alles sal erg kom! "

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:59:00 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33243853
Heel misschien dat jullie er nog iets aan zullen hebben Danny en Knor, en anders voor anderen die moeilijkheden/onduidelijkheden ondervonden in het (ver)koopproces:
quote:
Doorbraak geschillenbeslechting makelaardij
Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond bereiken akkoord met makelaarsorganisaties NVM en LMV

Klanten van NVM- en LMV-makelaars worden binnenkort beter beschermd. Op 15 februari 2006 treden de nieuwe consumentenvoorwaarden in werking die Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn overeengekomen met beide makelaarsorganisaties.

Nadat in juni overeenstemming was bereikt met makelaarsorganisatie VBO, hebben nu ook NVM en LMV besloten dat geschillen tussen de aangesloten makelaars en hun klanten kunnen worden voorgelegd aan de geschillencommissie Makelaardij van de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken in Den Haag (SGC). De geschillencommissie zorgt voor een goedkope en snelle procedure. Met de toetreding van de NVM en de LMV is een onafhankelijke en branchebrede geschillenbeslechting van conflicten tussen consumenten en makelaars een feit.

De klant van een NVM of LMV makelaar kan vanaf 15 februari 2006 met alle geschillen over de dienstverlening van de makelaar bij de geschillencommissie terecht. Voor schadevergoedingsclaims geldt voorlopig nog een beperking tot ¤ 10.000,-. De NVM en LMV staan garant dat de makelaar de uitspraak van de commissie nakomt.

Bron: Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond

Amersfoort, 15 december 2005
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33244328
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:34:35 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33244810
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:17 schreef knorretje het volgende:
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
Heb je gelijk in

Ben blij voor jullie dat het zo geregeld is
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2005 @ 00:59:54 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33296102
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:34 schreef golfer het volgende:

Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?

De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 01:20:29 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33296545
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
  donderdag 22 december 2005 @ 01:24:02 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33296607
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Danny het volgende:

Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
Hebben jullie intussen ook weer een beetje contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 01:25:38 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33296641
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Hebben jullie intussen ook weer een beetke contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
  donderdag 22 december 2005 @ 01:28:03 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33296689
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:25 schreef Danny het volgende:

Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
Gelukkig maar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_33388243
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & Dan En ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)

Admin zondag 25 december 2005 @ 19:25:50 #120
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33398957
quote:
Op zondag 25 december 2005 02:23 schreef Creative1972 het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & Dan En ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)

knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.

Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
pi_33401501
Ja, ik wilde het topic wel lezen, maar scrolde naar beneden en zag een kappotte Philips tv die ik hebben wil. Zo vergal je dus een heel topic, al weken zeur ik om dat ding.
En jij sloopt dat ding even binnen een dag!!!!!!!!
Oh, en dat bootlak idee op de vloer.... vergeet dat heel snel. Bootlak is hard, waardoor je krassen, deuken en erger krijgt. Of lakken met vloerlak of wat anders kiezen. Rubbercement zou een optie kunnen zijn, maar de ideeen die hier zijn gegeven voor marmoleum (met een goede ondervloer) zijn echt iets waar je over na moet gaan denken.

Wie sloopt er nou zo'n TV? Hoe haal je het in je kop!
  Admin zondag 25 december 2005 @ 22:22:11 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33401681
ermmm, die tv werd kapot geleverd. inmiddels staat er een die wél werkt
pi_33461715
hier ook maar weer even een update.

nu we de schikking getroffen hebben en alle partijen de 12e van januari kunnen en willen passeren zou je denken nu zit het goed. Maar ach wij houden van moeilijk doen en tegenslagen dus doen we er een schepje boven op

Vrijdag 23 december krijgen we een brief dat Danny gekeurd moet worden, gelijk gebeld voor een afspraak maar hij kan pas terrecht 3 januari. wij de bank weer bellen wat voor concequenties dat heeft voor de passeerdatum. Gelukkig niets want dit was de keuring voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Maar hoe zit het dan met de levensverzekering ??? Iets wat wel rond moet komen voor we mogen en kunnen passeren. Na een hele ochtend heen en weer gebeld te hebben, de meest vreemde verhalen gehoord te hebben (wel rond, niet rond, ook een keuring, passeerdatum kan niet doorgaan, etc etc) kwamen we bij iemand uit die wel weet hoe de vorderingen stonden. En ergens best slecht Wat blijkt nou om te kunnen passeren op de 12e van januari zouden alle papieren dit jaar nog binnen moeten zijn (met wat omwegen uiterlijk smorgens de 3e van januari en dan echt hopen dat het goed komt). Maar er ontbreekt nog steeds een papier en ze weten niet wat voor consequenties die verklaring met zich meebrengt. En het ontbrekende papier ligt bij onze huisarts sinds vrijdag 16 december en de huisarts ?? Juist ja die is per 16 december t/m 2 januari gesloten en op vakantie !!!

We kunnen dus niets anders doen dan afwachten, duimen draaien en hopen dat danny die de 2de direct naar haar toegaat, de papieren zelf mee mag nemen zodat we ze ergens rechtstreeks ofzo kunnen afgeven ipv naar het antwoordnummer laten sturen die op de retourenvelop staat die de dokter heeft (want als ze het daar naar toe stuurt hebben ze het sowieso niet de 3e in bezit en kunnen we de 12de niet passeren) (gevolg: hogere 'boete' veel gescheld, geruzie etc etc)

ow en natuurlijk duimen dat de doktersverklaring niet als resultaat heeft dat hij alsnog ook daar voor een keuring moet komen.

Verder zijn we weer bij mandemakers geweest en hebben we alle fouten laten corrigeren die ze hadden gemaakt in het voorlopige opstellings'rapport' en leidingenadvies. Zodra we de muur er tussenuit hebben kunnen we bellen of ze het in komen meten en vanaf dat moment en onze goedkeuring over die bevindingen gaat de levertijd in (dus op zijn vroegst hebben we eind april de keuken)

De meubels die we hier hebben zijn op de bank naar overal bij elkaar gesmokeld en gekregen door vrienden en familie en hebben hun beste tijd gehad, tijd om rond te gaan kijken voor nieuwe meubels die we een paar jaar kunnen slijten (we willen geen super dure meubels daar zijn de kids nog te klein voor en ook om die reden geen superkwetsbare spullen) Dus de afgelopen dagen zijn we veel aan het kijken winkels in en uit maar dat gaat de komende weken nog wel door die speurtocht Voor de bank hebben we wel weer een nieuwe hoes aangeschaft

Dus het begin is er

Wat betreft ons vloerenprobleem. We gaan toch maar voor gewoon vloerbedekking op de trap, ik vind het dan wel niet mooi etcetc maar het is waarschijnlijk gewoon wel het verstandigst en praktische in onze situatie. In de woonkamer en keuken wordt het nog steeds *iets* van parket/laminaat.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:04:43 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33464160
Jemig wat een gedoe met die papieren zeg!
Het is natuurlijk ook echt een rotperiode met die vrije dagen ertussendoor enzo.

Ik ga voor jullie duimen hoor!
  woensdag 28 december 2005 @ 14:09:07 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33469501
Wat een verhaal weer... Ik ga er maar vanuit dat dit de laatste plaagstootjes zijn en straks alles eindelijk eens gladjes verloopt voor jullie!

De bank-hoes is alvast heel gezellig
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33474573
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Danny het volgende:

[..]

knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.

Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
Ik heb je terug gemaild. Komt helemaal in orde Renovatie is het mooiste van het vak

edit: En veel succes met alles wat er allemaal nog moet worden geregeld voor die tijd. Ik las er net ff overheen
pi_33512969
Jeetje wat lastig allemaal
Hoop dat het gaat lukken
  Admin donderdag 29 december 2005 @ 19:17:05 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33514152
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:

De bank-hoes is alvast heel gezellig
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
  donderdag 29 december 2005 @ 21:19:47 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33518877
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:17 schreef Danny het volgende:

[..]

Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin donderdag 29 december 2005 @ 21:44:45 #130
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33519889
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?

ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen )
  donderdag 29 december 2005 @ 22:29:19 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33521811
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Danny het volgende:

[..]

ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen )
Weirdo Wat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33522920
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Weirdo Wat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
You've got mail.

You too

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 29-12-2005 23:10:04 (;)) ]
pi_33809901
quote:
Op woensdag 28 december 2005 07:00 schreef knorretje het volgende:
een heleboel papierellende
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.

en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 20:25:11 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33810068
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:

[..]

Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.

en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
Alle begin is moeilijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33810098
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:

[..]

Huis kan er niks aan doen....
Zou toch eens langs gaan bij dat mens.

Leuk huis en een ruitjes bank!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_33810635
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Leuk huis en een ruitjes bank!
dat dan weer wel ja

nu nog hopen dat ik er ooit nog op mag gaan zitten evt in dat huis.
ben benieuwd wat voor obstakels we nog krijgen en wie van de twee partijen het eerder gaat opgeven de verkoper of wij, ik ben het in elk geval helemaal zat, had het al willen ontbinden en gewoon met een schuld hier blijven wonen en dan wel weer verder zien over een jaar of 5.
Maar goed wij hebben het nog niet ontbonden, de verkoper wrijft alleen maar in haar handen het levert leuk veel extra poen op voor d'r en wachten wel weer af op de volgende tegenslag (anders dan de klereverbouwing die nog gedaan moet worden als we het huis hebben)
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:41:31 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33810720
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
pi_33811156
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
nog net zo k*t dus

we zijn dus van 29 dec passeerdatum, naar 10 jan, naar 12 jan en nu naar 19 jan verplaats (mits de HA dus maandag die papieren WEL op de bus gaat doen want anders wordt het weer uitgesteld. En dan zeggen ze nog 3 maal is scheepsrecht, nou niet bij ons dus.

ow en ondertussen heb alicia geen plekkie meer hier op de basisschool van onze keuze (immers we zouden gaan verhuizen) en kan ze pas ingeschreven worden op de nieuwe school als we ook ingeschreven staan in de gemeente en zijn er nog maar 4 plekkies (tenminste dat was de latste keer zo toen ik belde, geen idee of ze al vol zitten inmiddels)

vanmiddag overigens op jacht geweest naar een mooi stel pannen, en online kon ik er al heerlijk van gaan kwijlen van een set van le creuset bv, maar Danny vond het tot op vanmiddag helemaal niks. Gelukkig vond ie ze in het echt niet zo afzichtelijk, maar we moeten er toch nog maar een nachie over slapen Verder veel woonwinkels ingeweest maar helemaal niks kunnen vinden wat verder direct met beiden een klik had
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:56:30 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33811344
Pfff, schiet ook niet op.
Kunnen jullie niet tijdelijk ingeschreven worden bij jouw ouders?
pi_33816427
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33818955
Poehee knorretje en danny wat een tegenslagen en zo zeg in relatief korte tijd.
Maar het kan ineens helemaal omslaan en wel lekker gaan
ik duim hier voor jullie dat het ineeens allemaal mag gaan lopen zoals het moet lopen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 8 januari 2006 @ 01:05:06 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33820020
Kop op Knor!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad, maar het is ook echt zonde om het nu maar op te geven met dat huis! Dan heb je al dit gedoe nog voor niets doorstaan ook!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 januari 2006 @ 01:54:23 #143
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_33821170
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
hofleverancier van sterretjes :)
pi_33833264
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:54 schreef spookvrouw het volgende:
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
het erge is dat het niet eens meer om een keuring gaat die heeft hij alleen nodig gehad voor een andere verzekering en heeft 3 jan plaatsgevonden. Het gaat nu puur en alleen om een krabbeltje van de huisarts en evt toelichting op de info die Danny verschaft heeft.
pi_33833336
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:08 schreef Gompy58 het volgende:
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
het zou oorspronkelijk vanaf 29 dec de dagrente zijn van de nu nog lopende hypotheek van de verkopende partij en 3 promile per dag van de verkoopprijs. Als dat zo was gebleven had ik afgelopen maandag het ontbonden want dan hadden we dus een huis wat onbewoonbaar was en een enorme schuld gehad met de tijd (als er ooit gepasseerd gaat worden) Na wat belletjes en opnieuw wat schikkingen gaat die 3 promile gelukkig nog niet in. En betalen we voorlopig alleen de dagrentes van de hypotheek en wat verzekeringsgeld. Of de verkopende partij dat nog lang gaat goedkeuren weten we niet, ooit zal er een moment gaan kopen dat ze toch ook die 3 promile per dag willen hebben omdat het nu gewoon veel te lang gaat duren.
pi_34005981
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34006279
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:38 schreef jessie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
tuurlijk wel. Na het tekenen van het contract zijn we met de verstreker gaan praten om te kijken of we het benodigde bedrag konden krijgen en na inleveren van de gebruikelijke papiertjes was dat geen probleem, dus financiering is geen probleem. Dus het ontbinden op die grond en het termijn daaraan is allang verstreken. dat was de 27e van november. de 29e november hebben we de hypotheekofferte getekend etc etc. alleen toen begonnen de problemen met post, verzekeringen en termijnen. Voor de hypotheek moeten we een levensverzekering afsluiten, geen probleem zou je zeggen, klopt als de ha dus gewoon direct dat briefje had ontvangen, nietop de vakantie was gegaan en niet moeilijk had gedaan bij terugkomst van vakantie. als iedereen optijd had gereageerd dan was alles de 29e rond geweest, maar ja dat ging dus niet dus toen werd het de 10e, toen de 12e en we hebben nu vernomen dat afgelopen maandag de ha de papieren ondertekend heeft en teruggestuurd heeft (danny was er vanwege een liesbreuk en gelijk gevraagd uiteraard) dus nu is het afwachten hoe lang het nu duurt dat de verzekering doorgeeft aan de verstrekker dat de verzekering is afgesloten zodat alle hypotheekstukken naar de notaris kunnen en we dus kunnen passeren.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:59:44 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34010165
Pfff Knor. Tureluurs word je er van lijkt me.

Moest toevallig gisterenavond nog aan jullie denken (ik was in Zwolle namelijk). Of het huis nu van de baan zou zijn of dat er toch weer schot in zat. Je hebt het dus in elk geval niet ontbonden

Nu duimen dat het papierwerk vlot in orde is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34010462
net weer contact gehad, er is een brief onderweg naar ons met een nieuw voorstel dus ben benieuwd. brief zou of dit weekend of maandag in ons bezit moeten zijn.
pi_34010561
ow dus de 19e zullen we wederom wel niet gaan halen vrees ik, immers stel dat we maandag uiterlijk dat papier hebben, het accepteren tekenen en terugsturen hebben zij het op zijn vroegst dinsdag/woensdag. Als ze dan alles rond maken en opsturen naar de notaris enzo gaan we de 19e nooit daar natuurlijk met alle partijen zitten, zal dus wel een weekje later worden.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:22:24 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34011055
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34011832
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Als het nu maar rondkomt! En daarna snel al het geharrewar vergeten en vooruit kijken: Zwollywood, here Knor comes
als we maar een een echte definitieve datum hebben dat zou al veel schelen. We kunnen gewoon helemaal niets regelen, geen stroom bv aanvragen, geen inet, geen afspraken maken met aannemers etc etc. en dat werkt zodadelijk allemaal nog meer in ons nadeel omdat we alleen maar meer vertraging oplopen, langer dubbel moeten zitten kwa kosten en gescheiden moeten leven.

(nu danny geen werk meer heeft blijven allebei de kids in r'dam en ga ik alleen naar zwolle)
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:17:42 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_34013048
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34013149
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_34013251
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:20 schreef Joene het volgende:
Overigens voor de verkopende partij lijkt dit me ook een ellende zeg.
tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
pi_34013290
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:17 schreef moussy het volgende:
Knor, kunnen julliie de papieren niet zelf brengen, of eerst faxen en dan opsturen of brengen? Ik denk niet dat ik nog veel vertrouwen in de post zou hebben
dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:27:16 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_34013358
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef knorretje het volgende:

[..]

dat is inderdaad een overweging waard, wij zeiden al, dat we telefonisch ook al wel ons akkoord kunnen doorbellen, maar met fax hebben ze natuurlijk het gelijk ook zwart op wit.
ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
pi_34013412
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:24 schreef knorretje het volgende:

[..]

tuurlijk is het voor haar ook een ellende, alhoewel ze er niet van afhankelijk is of zo. ze heb het huis 5 jaar geleden gekocht omdat haar zoon ging studeren en die is vorig jaar afgestudeerd samen met zijn vrienden welke bij hem in het huis woonden. dus het is een extra huis over zeg maar.
Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_34013420
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:27 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, wel ff zorgen dat de fax een verzendsbewijs uitdraait, kan je dan nog altijd mee om hun oren slaan.
ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
pi_34013473
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef Joene het volgende:

[..]

Gelukkig , bah wat een ellende allemaal ik haat afhankelijk zijn van anderen en als ik dit verhaal zo lees komen de problemen alleen maar door anderen.
't is voornamelijk een door ongelukkige omstandigheden ontstaan, in dit geval door anderen, voornamelijk bedrijven die langs elkaar werken of gewoon overmacht (neem aan dat de tpg niet expres de drukte niet aankon en vertraging op liep)
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 15:10:11 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_34014876
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja das altijd wel handig, maar er is tot op heden op dat gebied niks fout gegaan. het is voornamelijk fout gegaan met de feestdrukte; brieven welke wij terug moesten sturen voor de 15e bv en welke wij dus op de 16e pas ontvingen. etc etc. voornamelijk vertragingen dus geen zoekrakingen (maar wat niet is kan natuurlijk komen, je weet maar nooit)
drom, voorlopig zit bijna alles tegen
pi_34016485
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:10 schreef moussy het volgende:

[..]

drom, voorlopig zit bijna alles tegen
jah terwijl ik juist hier de minste tegenslag verwacht had (gewoon te naief geweest, had verwacht dat als een verstrekker een termijn noemt dat dit een realistisch, haalbaar termijn zou zijn) Maar goed.

wie weet is het juist gunstig en hebben we straks minder tegenslagen dan we verwachten
pi_34019634
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg

Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
pi_34019701
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef poemojn het volgende:
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg

Over die fax: is waarschijnlijk niet rechtsgeldig: daarvoor moeten ze een originele handtekening hebben. Kun je 't niet per aangetekende post opsturen evt?
ja maar daar hebben we geen tijdswinst mee, dus dan duurt het alsnog net zo lang als met de gewone weg kost alleen meer geld.
pi_34019767
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
pi_34020379
Als je de papieren gaat faxen met handtekening en de belofte dat je het langs brengt diezelfde dag kunnen ze er al mee aan de slag.

Scheelt weer wat tijd.
BlaBlaBla
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 18:11:23 #167
7074 moussy
kuttekop
pi_34021184
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:22 schreef poemojn het volgende:
Ja dat is waar en als je in de fax meldt dat de originele brief volgt vinden ze 't misschien wel goed.. Succes iig!
Zo doe ik het idd ook met dit soort spoeddingen
pi_34120392
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.

verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennen en dan na de meivakantie echt.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:10:13 #169
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34120459
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:08 schreef knorretje het volgende:
we hebben de brief dit weekend niet ontvangen dus zit met smart op de postbode te wachten.

verder wel goed nieuws alicia d'r nieuwe school belde net, ze hebben toch nog een plekkie voor d'r . eerste week van feb mag ze komen kijken naar de school en in maart ergens nog een keer, en dan in april beginnen met wennen en dan na de meivakantie echt.
Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 14:11:59 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34120521
Ah, het gaat nu menes worden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34120537
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah kijk, nu komen de zeven vette weken eraan Knor! Eindelijk wat mazzel
7 weken maar

nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:15:05 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34120629
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef knorretje het volgende:

[..]

7 weken maar

nou ik juich nog niet te vroeg hoor, dit jaar is rot begonnen en zal nog wel meer rottigheid gaan brengen, maar mijn meissie kan in elk geval naar school. en das belangrijkst.
Zei ik weken??? Maanden, jaren!

Deze slag heb je in elk geval binnen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34120766
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:

Deze slag heb je in elk geval binnen
precies op naar de volgende
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 10:28:31 #174
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34192293
Knor ffies vanaf deze pc

wij willen gaan breken strakkies in het huis, maar vroegen ons eigenlijk af of het geen dragende muur zou kunnen zijn, hier iemand die het misschien kan afleiden van de plattegrond ?

http://www.fok.nl/~danny/plattegrond1.jpg

het gaat om de muur van de wc aangrenzend aan de woonkamer. (kamer A breken we ook door overigens want daar willen wij de keuken plaatsen, klein onduidelijkheidje op de plattegrond is de afmeting van die kamer A, die is 2,8 bij 2,6. En door die afmetingen over te nemen in de plattegrond van de verdieping weten we zeker dat die muur geen dragende is, immers boven is er ook geen muur.) Bij de wc muur is het schuine stuk dan dus waarschijnlijk ook niet dragend, maar hoe het zit met het kleine stukje van 80 centimeter weet ik dus niet.

de keuken en douche die getekend zijn op de plattegrond willen we ook veranderen, de muur daar tussen zouden we graag weg willen breken en een halve meter willen verplaatsen. De 'keuken' daar is 1,7 bij 1,7 en de douche 1,2 bij 1,7. Wij willen het dus net gaan omdraaien, doucheruimte 1,7 bij 1,7 en dus het andere gedeelte 1,2 bij 1,7

Ow en nog steeds geen post
  woensdag 18 januari 2006 @ 10:41:47 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34192601
Ik durf het niet te zeggen Knor.
Mss makkelijker om voor deze vraag een apart topic te openen want niet iedereen ziet het zo verstopt in dit topic.

Oh, en klote van die post zeg.
pi_34197908
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
BlaBlaBla
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:11:40 #177
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34199545
Gipswanden en spaanplaten muren zijn eigenlijk nooit dragend. Die kunnen dus allemaal weggebroken worden, zeker als ze na de oorspronkelijke bouw geplaatst zijn. Alleen de muur bij de ingang (gasmeter en meterkast) moet dan blijven staan.

Over de douche/keuken valt weinig te zeggen, maar 1,7 meter is niet veel, dus ik denk dat daar altijd wel mogelijkheden zijn.

Voor een definitief oordeel moet er toch iemand met verstand van zaken bij jullie thuis gaan kijken. Woningen worden soms heel creatief (lees: gevaarlijk) verbouwd.
pi_34201333
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:28 schreef MarjoleinA het volgende:
Mag je al breken voordat het gepasseerd is bij de notaris dan?
Of het mag weet ik niet, misschien dat de huidige eigenaar er mee accoord is gegaan. Of het verstandig is is een tweede.

Mijn advies is om het niet te doen. Zoals het nu is gegaan zou het onverhoopt nog kunnen klappen. Ja sorry....m aar ik kijk altijd ook ff naar de what if kant. Als het namelijk nog klapt, ben je niet alleen je aantbetaling kwijt, maar zou het kunnen zijn dat de eigenaar je ook nog een schade claim aan de broek hangt voor schade aan de woning...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34205312
Wij adviseren het ook altijd om dat juist niet te doen.
Werk zelf ook bij een makelaar.
Daarom was ik zo verbaasd. Ikzelf als koper zou het ook niet zo gauw doen. Als verkoper al helemaal niet.
BlaBlaBla
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:27:55 #180
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34207957
Volgens mij is dat Knors bedoeling ook niet hoor. Eerst passeren, maar nu alvast plannen maken. Begrijp ik er uit.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 18:32:08 #181
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34210091
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken

maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet

(dit was knor overigens weer)
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 19:07:10 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_34211344
Nou ja zeg Knor wat is dat nou voor een raar iets? Mijn moeder heeft longemfyseem en die heeft zelfs een levensverzekering gekregen voor het huis
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:21:05 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34211892
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef Danny het volgende:
ow neuh het is ook niet de bedoeling om nu al te breken ofzo, waren gewoon aan het dromen en plannen aan het maken

maar ik geloof niet dat we ooit gaan passeren, net weer een brief gekregen en het ziet er niet goed uit. Ik ben (uiteraard) afgewezen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Had niet anders verwacht, maar was ook geen vereiste bij de hypotheek. Wat wel een vereiste was/is is de levensverzekering. En schijnbaar ben ik terminaal of ga ik zeer snel de pijp uit, want ook die krijg ik niet

(dit was knor overigens weer)
Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 19:25:53 #184
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34212097
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? Je krijgt geen levensverzekering? Daar moet toch een opgaaf van reden bijzitten trouwens?
ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:27:59 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34212188
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Danny het volgende:

[..]

ja die kunnen we schriftelijk opvragen. Dus de reden weten we pas over een aantal dagen. Brief gaat morgen uiteraard op de bus naar hun toe.
Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:30:40 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34212307
Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen trouwens. Dit is wel érg veel rampspoed op weg naar een eigen stek.

If anything.... (zal wel niet, maar toch), geef maar een gil.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 19:32:52 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34212414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jeetje. Wat een vreemde gang van zaken
jah, het gaat hier echt weer als vanouds.

straks wonen we dus permanent hier (als we dat nog op kunnen blijven hoesten) tesamen met een gigaschuld vanwege een woning die we nooit zullen krijgen door gewoon iets stoms van een bank.

kan iemand mij trouwens de bankgarantie nogmaals uitleggen ? Wat is het ? Wat houdt het in en belangrijker wanneer wordt die verstrekt ??

(ik heb altijd begrepen dat een bankgarantie een 'bewijsje' is dat de bank garant staat voor je kredietwaardigheid, dat je het huis zou kunnen betalen en dat tesamen met die bankgarantie het voor koper en verkoper zekerheid biedt over de aankomende koop. (verkoper dat de koper het kan kopen, koper dat de bank geld wil verstrekken obv de aanwezige gegevens)
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 20:22:00 #188
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34214488
Laat maar, al gevonden:
quote:
Met een bankgarantie geeft u uw tegenpartij extra zekerheid dat u uw verplichtingen zult nakomen; tevens legt u vast dat u een bepaald bedrag wilt uit laten betalen als u niet aan de in de garantie vermelde afspraken voldoet.

Een bankgarantie is een eenzijdige zelfstandige verbintenis van de ABN AMRO, voor uw rekening en risico, om een bepaald maximumbedrag uit te betalen aan de in de garantie genoemde begunstigde (al dan niet onder bepaalde voorwaarden). ABN AMRO stelt zich voor u garant als u naar de mening van de begunstigde, dan wel naar de mening van een in de garantie opgenomen derde partij, de in de garantie omschreven verplichtingen tegenover die begunstigde niet bent nagekomen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:23:17 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34214541
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:22 schreef Danny het volgende:
Laat maar, al gevonden:
[..]

Yups, dat dus
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34215112
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).

Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.

Succes..
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:12:38 #191
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34216968
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:36 schreef poemojn het volgende:
Wie krijgt hem niet, Knorretje of Danny? Indien Knorretje: hypotheek staat toch alleen op inkomen Danny? Dan zou een verzekering op zijn naam alleen voldoende moeten zijn.
Op www.independer.nl kun je ook offertes opvragen, misschien kun je dat zsm doen? Wel even contact opnemen met je hypotheekadviseur of een overlijdensrisicoverzekering van een ander bedrijf ook geaccepteerd wordt (moet dacht ik wel omdat koppelverkoop verboden is, maar even navragen kan geen kwaad).

Bankgarantie is meestal 10% van de koopsom.

Succes..
ik (knor dus) krijg hem niet, hypotheek is op beiden afgesloten. Daarnaast zijn we bij 4 andere hypotheekverstrekkers geweest maar geweigerd om de benodigde hypotheek te krijgen. Heeft Danny inmiddels geen baan meer dus kan er niet eens bij een ander een hypotheek meer afgesloten worden. Immers omdat we in nov hoorden de hypotheek rond te krijgen, bankgarantie gegeven werd en passeerdatum besproken werd, zijn wij stappen gaan zetten en afspraken gaan maken die een vlotte verhuizing zou bespoedigen, oa bv het puntje werk, de keuken, de school etc etc etc

We zijn dus in het slechtste geval de bankgarantiekwijt, de resterende kosten van de makelaar, de boete die we nu al dagelijks betalen, de kosten van de keuken die we uitgezocht hebben en de kosten die we hebben voor het ongedaan maken van overige zaken die geregeld zijn, zie ik dan nog iets over het hoofd aan kosten ?
pi_34218656
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:46:04 #193
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34218999
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef poemojn het volgende:
Een andere hypotheek gaat waarschijnlijk niet lukken idd. Maar weet je zeker of een andere verzekeringsmaatschappij jou ook zou weigeren, tegen een hogere maandelijkse premie evt?
geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).

Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
pi_34219358
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:

[..]

geen idee dus, ik heb werkelijk geen idee waarom ik geen levensverzekering zou kunnen krijgen. Danny mankeert veeeeeel meer, heeft veel meer klachten, kwaaltjes of nare vooruitzichten (als je kijkt naar bv erfelijkheid etc etc) en die is er wel gewoon door heen (ok met een hogere maandpremie).

Ik heb alleen maar een lijst ingevuld, nooit een keuring gehad, er zijn geen verdere gegevens opgevraagd bij wie dan ook (zoals bij danny bv wel is gebeurt) en de klachten die ik heb zijn niet levensbedreigend. (maar bv een duidelijke logische reden om de arbeidsongeschiktheidsverzekering te weigeren, maar dat hadden wij ook niet verwacht die te krijgen)
Reden te meer om eens om de tafel te gaan zitten met de arts en/of verzekeringverstrekker. Inmiddels kost jullie dit een vermogen, tijd en niet op de laatste plaats enorm veel energie.
Je zou dan toch een punt achter dat gedonder moeten kunnen zetten. Brieven helpen uiteraard wel en zijn ook nodig, maar een persoonlijk gesprek zal alles misschien kunnen bespoedigen.

Het is in ieder geval een klote situatie.
pi_34219364
Heel vreemd

Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 21:59:42 #196
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34219731
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:
Heel vreemd

Trouwens, werk jij nu dus wel? Ik dacht van niet, vandaar. Wij hebben pas ook offertes voor hypotheken opgevraagd, en bij ons wordt de hypotheek wel op twee namen gezet (allebei hoofdelijk aansprakelijk; getrouwd in gemeenschap van goederen) maar alleen op 't inkomen van m'n man (ik werk dus niet). Daarom hoeft alleen hij een verzekering te hebben voor de hypotheek (evt kunnen we mij nog prive verzekeren zodat hij zorg kan inkopen als mij iets overkomt, maar dat is niet noodzakelijk voor de hypotheek).
Kun je morgen niet wat maatschappijen afbellen om te kijken of zij jou wel willen accepteren (als jij je dus wel zou moeten verzekeren)? Waar is jouw moeder eigenlijk verzekerd Moussy?
op 1 inkomen konden we het benodigde geld helaas niet krijgen dus hebben we die van mij erbij moeten pakken. Dus alle twee ook een levensverzekering.
We bellen morgen sowieso weer met de bank en onze hypotheekadviseur daar om een afspraak en uitleg. Want op deze manier worden we er helemaal tureluurs van en lijkt er totaal geen schot in te komen.
pi_34219852
Echt heel vervelend dit. Heel veel succes morgen!
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:07:16 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34220116
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:46 schreef Danny het volgende:

[..]

Is het dan niet mogelijk om een annuïteiten hypotheek te krijgen? Want toen wij gekeurd moesten worden voor onze hypotheek ston in de voor waarden dat als wij afgewezen zou worden de hypotheek omgezet zou worden naar een annuïteiten hypotheek.

Maar ja bij jullie komt er nu meer bij kijken denk ik nu Danny geen baan heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 22:07:53 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34220142
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:02 schreef poemojn het volgende:
Echt heel vervelend dit. Heel veel succes morgen!
tnx; wordt vervolgd dus

weet je wat het stomme is toen we te horen kregen dat we de hypotheek via hun konden krijgen vond ik het veel te gemakkelijk gaan, ik dacht nog ij me zelf, dit zou voor het eerst zijn dat iets wel gaat zoals het hoort te gaan zondere nare bijsmaak etc etc.

Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:08:35 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34223253
Jezus jongens... wanneer houdt het nou ook bij jullie gewoon eens een keertje op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')