Breng de kinderen naar het gasthuis complexquote:Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
Onze achterkant grenst aan het bejaarden/gasthuiszen complex aan de vondelkade.
En Danny had op een niet beter moment geen werk meer kunnen hebben, gisteren konden we halsoverkop naar het zhuis, ik heb een acute slijmbeursontsteking, k*tcortisonenprik gehad en moet rust houden, kan nog niet eens fatsoenlijk me kinderen knuffelen of verzorgen
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...quote:Op maandag 19 december 2005 07:33 schreef Syytön het volgende:
Ik weet dus wat me te doen staat bij Fok! problemen.
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoorquote:Op maandag 19 december 2005 08:25 schreef Danny het volgende:
[..]
En ik weet bij wie ik moet aankloppen om te komen klussen...
aaah de wipstrik, daar dezen ze heeeel heeeel vroeger leuke dingenquote:Op maandag 19 december 2005 05:59 schreef knorretje het volgende:
helaas geen assendorp, maar op de scheiding dieze-oost/wipstrik.
hmmzzz.. waar heb ik me nu weer ingeluld...quote:Op maandag 19 december 2005 09:38 schreef Syytön het volgende:
[..]
Oh wat gezellig, je komt bij me klussen? je mag ook wel aanbellen hoor![]()
![]()
quote:Doorbraak geschillenbeslechting makelaardij
Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond bereiken akkoord met makelaarsorganisaties NVM en LMV
Klanten van NVM- en LMV-makelaars worden binnenkort beter beschermd. Op 15 februari 2006 treden de nieuwe consumentenvoorwaarden in werking die Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn overeengekomen met beide makelaarsorganisaties.
Nadat in juni overeenstemming was bereikt met makelaarsorganisatie VBO, hebben nu ook NVM en LMV besloten dat geschillen tussen de aangesloten makelaars en hun klanten kunnen worden voorgelegd aan de geschillencommissie Makelaardij van de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken in Den Haag (SGC). De geschillencommissie zorgt voor een goedkope en snelle procedure. Met de toetreding van de NVM en de LMV is een onafhankelijke en branchebrede geschillenbeslechting van conflicten tussen consumenten en makelaars een feit.
De klant van een NVM of LMV makelaar kan vanaf 15 februari 2006 met alle geschillen over de dienstverlening van de makelaar bij de geschillencommissie terecht. Voor schadevergoedingsclaims geldt voorlopig nog een beperking tot ¤ 10.000,-. De NVM en LMV staan garant dat de makelaar de uitspraak van de commissie nakomt.
Bron: Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond
Amersfoort, 15 december 2005
Heb je gelijk inquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:17 schreef knorretje het volgende:
ikhad het zelf ook gelezen duderinnetje, maar we zijn tot de schikking gekomen dat we alleen de dagen na december tot de overdracht betalen. En vind het enorm kinderachtig en lullig om dan nadat we een schikking hebben getroffen waar iedereen mee eens was toch nog ffies zo'n klacht bij een geschillenkomissie te dumpen. Beetje natrappen vind ik dat.
De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daarquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
Ben je niet bang je Rotterdomse roots te veel te gaan missen?
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De kans is groot dat Dannies kinderen nu Nederlands blijven spreken, in Rotjeknor is die kans uitermate klein als je kijkt naar de spreektaal op de scholen daar
Hebben jullie intussen ook weer een beetje contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?quote:Op donderdag 22 december 2005 01:20 schreef Danny het volgende:
Alicia gaat al een tijdje naar een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk, maar de kinderen en jufs daar spreken bijna allemaal turks, en dus kunnen wij Alicia gewoon soms niet verstaan, omdat ze er Turkse woorden doorheen gooit. Niets mis mee verder, maar ik wil weg voordat ze me in het Turks kan uitschelden. Buiten dat; de belangrijkste reden om te vertrekken is dat de buurt hier (en eigenlijk overal in Rotterdam) gewoonweg NIET veilig is én ik wederom heb gemerkt dat ikzelf veel lekkerder in m'n vel zit in een meer relaxte omgeving als Zwolle.
Ja, al een tijdje weer hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 01:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Hebben jullie intussen ook weer een beetke contact gekregen met de Zwolse familie-roots van Knor?
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:25 schreef Danny het volgende:
Ja, al een tijdje weer hoor
Gaat nu eigenlijk prima...
knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.quote:Op zondag 25 december 2005 02:23 schreef Creative1972 het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste echte eigen stekkie, Knor & DanEn ook de nodige sterkte toegewenst die een verhuizing allemaal met zich mee kan brengen (lees: brengt)
![]()
Mochten jullie hulp nodig hebben bij het aanleggen/aanpassen van elektra, dan kan deze elektriciën jullie wel helpen, al woon ik niet echt naast de deur (kop van N-H), maar in geval van nood doe ik het met veel plezier (en voor een hoop koffie)![]()
![]()
Ik heb je terug gemaild. Komt helemaal in ordequote:Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
knor hier, net terug van kerst 'vieren' geen zin in uit en inloggen.
Maar vind het een superaanbod. Er is aardig wat elektra wat aangepast moet worden enzo en wat hulp daarbij van iemand met verstand kan beslist geen kwaad. Ik mail je morgen of eerder overmorgen ofzo wel even
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...quote:Op woensdag 28 december 2005 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:
De bank-hoes is alvast heel gezellig![]()
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?quote:Op donderdag 29 december 2005 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Nu nog een bank vinden waar 'ie omheen past...
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je hebt de hoes toch bij een bank gekocht die je al hebt?![]()
Weirdoquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Danny het volgende:
[..]
ja tuurlijk. ZO dom ben ik nou ook weer niet
(knor snapte ook al niet wat ik zat te bazelen)
You've got mail.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
WeirdoWat bedoelde je dan? Of zat je inderdaad maar gewoon wat te bazelen?
![]()
nou geen sleutel aankomende week voor onsquote:Op woensdag 28 december 2005 07:00 schreef knorretje het volgende:
een heleboel papierellende
Alle begin is moeilijkquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.
en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
Huis kan er niks aan doen....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:21 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou geen sleutel aankomende week voor ons
Ondanks een aantal telefoontjes met de HA om nogmaals uitteleggen dat we graag zouden zien dt ze zo spoedig mogelijk de papieren terug stuurt voor de levensverzekering, heeft ze voet bij stuk gehouden dan medische zaken voorgingen, resultaat vandaag weer een brief haar kant uit vanuit de verzekering om opnieuw de gevens te controleren en evt aan te vullen etc etc zodat er verder gegaan kan worden met de verzekering, de hypotheek en de overdracht.
en wij ondertussen maar betalen voor de laks heid van de HA en de niet nagekomen afspraken van anderen
ik had al tien dagen die sleutels kunnen hebben, als gewoon iedereen had gedaan wat ze moesten doen. blegh k*thuis
dat dan weer wel jaquote:
nog net zo k*t dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Shit Wat balen zeg!
Ik zat er toevallig van de week nog aan te denken hoe het er nou mee zou staan.
het erge is dat het niet eens meer om een keuring gaat die heeft hij alleen nodig gehad voor een andere verzekering en heeft 3 jan plaatsgevonden. Het gaat nu puur en alleen om een krabbeltje van de huisarts en evt toelichting op de info die Danny verschaft heeft.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:54 schreef spookvrouw het volgende:
Knor, wat die keuring betreft, doe eens een belletje naar Medimark, zij zitten op de KP vd Mandelelaan in Rotterdam, dat is een instituut wat medische keuringen doet voor verzekeringsmaatschappijen. Misschien dat ze hem begin van de week kunnen helpen?
Voor welke verzekeringsmaatschappij moet Danny worden gekeurd?
het zou oorspronkelijk vanaf 29 dec de dagrente zijn van de nu nog lopende hypotheek van de verkopende partij en 3 promile per dag van de verkoopprijs. Als dat zo was gebleven had ik afgelopen maandag het ontbonden want dan hadden we dus een huis wat onbewoonbaar was en een enorme schuld gehad met de tijd (als er ooit gepasseerd gaat worden) Na wat belletjes en opnieuw wat schikkingen gaat die 3 promile gelukkig nog niet in. En betalen we voorlopig alleen de dagrentes van de hypotheek en wat verzekeringsgeld. Of de verkopende partij dat nog lang gaat goedkeuren weten we niet, ooit zal er een moment gaan kopen dat ze toch ook die 3 promile per dag willen hebben omdat het nu gewoon veel te lang gaat duren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:08 schreef Gompy58 het volgende:
Wat kost dat geintje jullie nu al wel niet per dag zeg ? Daar zou ik nog de meest ebuikpijn van hebben. De wetenschap dat het budget dfat je hebt om het huis op te knappen langzaam wordt opgevroten daar gezeik ( sorry) van anderen.
tuurlijk wel. Na het tekenen van het contract zijn we met de verstreker gaan praten om te kijken of we het benodigde bedrag konden krijgen en na inleveren van de gebruikelijke papiertjes was dat geen probleem, dus financiering is geen probleem. Dus het ontbinden op die grond en het termijn daaraan is allang verstreken. dat was de 27e van november. de 29e november hebben we de hypotheekofferte getekend etc etc. alleen toen begonnen de problemen met post, verzekeringen en termijnen. Voor de hypotheek moeten we een levensverzekering afsluiten, geen probleem zou je zeggen, klopt als de ha dus gewoon direct dat briefje had ontvangen, nietop de vakantie was gegaan en niet moeilijk had gedaan bij terugkomst van vakantie. als iedereen optijd had gereageerd dan was alles de 29e rond geweest, maar ja dat ging dus niet dus toen werd het de 10e, toen de 12e en we hebben nu vernomen dat afgelopen maandag de ha de papieren ondertekend heeft en teruggestuurd heeft (danny was er vanwege een liesbreuk en gelijk gevraagd uiteraard) dus nu is het afwachten hoe lang het nu duurt dat de verzekering doorgeeft aan de verstrekker dat de verzekering is afgesloten zodat alle hypotheekstukken naar de notaris kunnen en we dus kunnen passeren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:38 schreef jessie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hebben jullie dan niet onder voorbehoud van financiering in het contract laten zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |