Ik deed om 9 uur 's ochtends eerste bod. Om 4 uur 's middags tekende ik het koopcontract.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:46 schreef Openminded het volgende:
Heb ook net een huis gekocht. Vraagprijs was ¤ 295.000, helaas voor mij waren er nog andere bieders die de prijs uiteindelijk omhoog hebben gehaald. Begonnen met een bod van ¤ 270.000 en uiteindelijk uitgekomen op ¤ 290.000
Dit lijkt misschien veel t.o.v. de vraagprijs maar voor dit huis is het nog altijd een hele lekkere prijs!
Het hele bieden en reactie afwachten (in totaal 3 keer) heeft een paar dagen geduurd.
Soms gaat het lekker snelquote:Op donderdag 8 december 2005 09:30 schreef sanger het volgende:
Ik deed om 9 uur 's ochtends eerste bod. Om 4 uur 's middags tekende ik het koopcontract.
Je kan ook een eindbod doen van 251k. Dan zeg je dat meer niet mogelijk is maar dat je het wel heel graag wilt hebben. Misschien krijgt ie dat er ook wel door.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:43 schreef happyme28 het volgende:
We zijn net gebeld door de makelaar er is een tegenbod gekomen. 4000 onder de vraagprijs. 265.000 dus. Dit hadden we ook verwacht, maar dan het volgende:
De makelaar (van de verkopende partij dus) kwam met het vreemde voorstel dat wij een tegenbod, en tevens EINDbod zouden doen van 253.000 en dat hij dit dan wel erdoor zou krijgen bij de verkopende partij.........
Wij vinden dit nogal vreemd dat de makelaar ons adviseert en dus niet de verkopende partij behartigd eigenlijk. Komt dit vaker voor?
253.000 klinkt als een interessante prijs, maar wat voor consequenties heeft een EINDBOD. Ben je daarna dan uitgepraat als hij het er toch niet door krijgt?
Of is 253.000 dus eigenlijk te veel en kun je met een bod van 250.000 eerst ook een kans maken om het te krijgen...
Vanavond gaan we eens rustig bekijken wat we nu gaan doen. Maar het is een lastig parket.
Een KOPER kan vrij gemakkelijk 3000 extra er op gooien (vind je haast niet terug in de lasten want word meegefinancierd) en VERKOPER kan die 3000 meer nodig hebben bijv. om hypo af te lossen.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Je kan ook een eindbod doen van 251k. Dan zeg je dat meer niet mogelijk is maar dat je het wel heel graag wilt hebben. Misschien krijgt ie dat er ook wel door.
Een eindbod houdt gewoon in dat je het snel wilt afronden.
Vandaag een bod gedaan van 163.000,-. Uur later belde de verkoper op dat we een akkoord hebben bij 164.000,- met aanvaarding 17 januari 2006. Daarmee ben ik direct akkoord gegaan, dus het koopcontract kan getekend wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Maja het volgende:
Ik heb 161 geboden op huis van 174. Lager kon niet omdat ik via via al een bod van een ander te weten ben gekomen. Verkoper gaf daarna tegenbod van 172. Ik heb daarna gezegd dat er nog genoeg mankeert aan de woning en dat ik max 161 wil betalen. Verkoper ging daar niet mee akkoord.
**kuch**quote:Op maandag 12 december 2005 17:20 schreef happyme28 het volgende:
Vandaag akkoord bereikt op 253.000 euro![]()
![]()
![]()
We hebben zelf geen makelaar. Maar we wachten even rustig af wat er aan papierwerk gaat komen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:57 schreef deelite het volgende:
[..]
**kuch**
Erm... had ik gelijk?![]()
Gefeliciteerd... nu nog 3 dagen bedenktijd (yeah right) en het papierwerk doet je makelaar en notaris als het goed is... (nou ja het meeste dan)
Dan regelt de verkopend makelaar het waarschijnlijk wel, dat was bij ons ook zo, wij hadden ook geen aankopend makelaarquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
We hebben zelf geen makelaar. Maar we wachten even rustig af wat er aan papierwerk gaat komen.
ah dus toch rond de 10% van af gesnoeptquote:Op donderdag 15 december 2005 12:30 schreef _Flash_ het volgende:
Als je het onderste uit de kan wil moet je inderdaad niet bang zijn om het huis te laten schieten.
Ons voorbeeld: vraagprijs 151000.
Eerste bod: 132000
Verkopende partij had zoiets van ja, veel te laag en blabla, maar toch tegenbod 148000
Na nog een ronde bieden zaten wij op 137 en zij op 142. Verkoop laten afketsen. Vier dagen later weer gebeld dat ik nog 2500 had gevonden in een oude sok. Akkoord op 139500.
Netjes..quote:Op donderdag 15 december 2005 13:26 schreef sanger het volgende:
In mijn geval heb ik eerst geprobeerd om de verkoper een beetje uit te lokken tot hoeverre hij wilde onderhandelen.
Vraagprijs ten tijde van te koop zetten 267.500
Vraagprijs in week van zien op funda 232.500
Vraagprijs bezichtigen was al gedaald 217.500
Startbod was 195.000
Reactie verkoper was dat er vanaf de 200.000 onderhandeld kon worden.
Uiteindelijk op 210.000 uitgekomen.
In dit geval zou ik toch iets hoger gaan zitten, aangezien er al meerdere mensen zijn wezen kijken. Je wilt natuurlijk niet dat het appartement voor je neus wordt weggekaapt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:46 schreef TheWizz het volgende:
Een vraagje aan de medefokkers,
Ik heb een appartement op het oog. De prijs ervan is ¤ 132.500 Wat zou een goed openingsbod zijn? Er hoeft vrijwel niets aan te gebeuren. Het enige wat ik zou willen is een andere keuken omdat er nu een standaard keukenblokje inzit.
In de omgeving staan vrij veel woningen te koop, en het appartement ernaast was de vraagprijs ¤ 120.000 en 3 deuren verderop ¤ 134.500. Het staat nu denk ik zo'n 2 tot 3 weken te koop. Degene die het appartement verkoopt hoeft er niet snel uit, aangezien deze is gaan samenwonen. Er zijn meen ik zo'n 7 tot 8 andere mensen wezen kijken.
De grootste verschillen met het appartement ernaast is dat deze op een hoek zit, er zodoende een aantal extra ramen aanwezig zijn, waardoor er meer lichtinval is. De galerij tot aan de voordeur loopt en niet voor de ramen langs, zodat niemand doorvoor kan langs banjeren. En dat de opberg ruimte groter is dan die van de andere appartementen.
Ik zat zelf te denken tussen de ¤ 120.00 en ¤ 121.500 en dan ergens tussen de 125000 en 128000 uit te komen.
Dit zal toch niet zo snel gebeuren als jij in onderhandeling treed en blijft. (ok, ik weet dat sommige makelaars zich daar niet aan houden, maar toch zijn dit wel de regels)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:59 schreef mirannie het volgende:
[..]
In dit geval zou ik toch iets hoger gaan zitten, aangezien er al meerdere mensen zijn wezen kijken. Je wilt natuurlijk niet dat het appartement voor je neus wordt weggekaapt.
Je zult vooral niet moeten laten blijken dat je het hoe dan ook wilt hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:34 schreef FireFoz het volgende:
Ik heb een huis op het oog, ga maandag kijken. het is een mooi huis, 150m2, mooi gelegen...en het vervelende is dat ik het perse wil hebbenHet is echt mijn perfect huis...en dat werkt natuurlijk erg onvoordelig voor mij.
Ik weet dat het huis al bijna 1,5 jaar te koop staat, en dat de mensen er al uit zijn. Hoe lang ze er al uit zijn weet ik niet. het heeft redelijk wat achterstallig onderhoud...er moeten sowieso nieuwe kozijnen in, volgensmij overal wel. Van binnen heb ik hetn og niet gezien, maar er mag ook wel een nieuwe kueken en badkamer in (erg oud). Ik weet dat het huis oorspronkelijk te koop heeft gestaan voor 235, dus dat ze al 35 naar beneden gegaan zijn.
Nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Sowieso vraag ik me af of ik het moet laten keuren of niet. Ik heb opzich zo iets van i dont care, ik wil het toch wel. Daarnaast vraag ik me af of er nog veel uit van de prijs af te halen is, omdat er al 35 van de vraag prijs af is. Misschien dat ik er wel 5 ofzo af kan krijgen maar echt meer niet denk ik.
Ik heb overigens geen makelijkaar. Tips zijn welkom
Oja, nog een vraagje...ik heb dus geen makelaar, maar moet ik dan wel de courtage betalen van de verkopende makelaar? En, als ik de makelaar van de verkopende partij vraag of hij momenteel al in onderhandeling is met een andere partij, moet hij dan eerlijk antwoord geven? Want dat maakt mijn onderhandelings positie veel sterker natuurlijk, als ik dat weet...
Oja, de mensen die er voorheen in hebben gezeten lijken ouderen mensen geweest te zijn, en misschien het huis al afbetaald hebben...en daarom mss wat minder last van "dubbele kosten" te hebben... ze zijn niet dood volgensmij.
Het huis lijkt me niet overdreven hoog geprijsd, al geeft het feit dat het al een aantal maanden in de verkoop staat wel een indicatie dat het verder niet gewild is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:07 schreef bla77 het volgende:
Ik heb interesse in een huis met een vraagprijs van 229.000. Het staat al een aantal maanden in de verkoop, en ik weet dat de prijs recent is verlaagd (weet alleen niet exact hoeveel het eerst was, ik geloof 231.500 of 232.500, verkoper weet niet dat ik dit weet en ik hou me hierover natuurlijk van de domme). De verkoper heeft het huis in 1998 gekocht voor ongeveer 131.500 euro (290.000 gulden) en het bouwjaar is 1995, het staat in een redelijk jonge wijk waar veel aanbod is. Voor zover ik weet zijn er aan het huis geen verbouwingen of andere waardevermeerderende zaken aangebracht.
Ik wil een bod op dit huis uitbrengen, maar twijfel even hoe hoog ik het beste kan beginnen (ik koop aan zonder makelaar). Ik schat dat de verkoper en diens makelaar een eindbedrag in hun hoofd hebben van 215 a 220 duizend, en ik mik zelf ook zo'n beetje in die richting (al zal de verkoper natuurlijk meer aan 220 denken, en ik meer aan 215).
Wat is een reëel bod om mee te beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |