Daar ben ik ook benieuwd naar en tevens heb ik daar ook misschien interesse inquote:Op donderdag 3 november 2005 15:23 schreef Lucille het volgende:
Hoe ga je het gewicht van een volledig betonnen vloer opvangen?
Vraagje!quote:Op donderdag 3 november 2005 15:33 schreef aldo71 het volgende:
daaronder zit witzand. Dus dat moet kunnen.
Toevallig is mijn buurman er ook mee bezig dus dat lukt.
Maar hij neemt geen vloerverwarming en laat alles door een aannemer doen.
Daar heb ik de centen niet voor.
Vloerverwarming opzich moet voldoende warmte af kunnen geven, mits je 'm goed afstelt. Je hebt natuurlijk niet gelijk een warme vloerop het moment dat je hem aanzet. En ik weetniet hoe (goed) je huis geisoleerd is?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef aldo71 het volgende:
Beste klussers,
Ik wil mijn houten vloer gaan vervangen voor een betonnen en ik wil er dan gelijk vloerverwarming in leggen. Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja waar moet ik dan op letten?
Ook is de vraag of vloerverwarming als enige verwarming voldoende is.
En hoe het zit met besparing in energie.
Wat zijn jullie ervaringen?
zo persoonlijk een radiator houden om s'ochtend de kou er snel uit te krijgenquote:Op donderdag 3 november 2005 15:44 schreef aldo71 het volgende:
redelijk geisoleerd. Met de aanbouw is dat veranderd daarin komt dubbelglas enz.
Dus ik kan mijn CV radiatoren eruit kieperen?
Heb jij misschien meer foto's van hou je dat bij jou gedaan hebt? Ik ben hierin wel geinterreseerd!quote:Op donderdag 3 november 2005 22:58 schreef lipje het volgende:
is een balken-broodjes vloer niet veeeel makkelijker? foto's te vinden bij Onze verbouwing
Hee super, die website over die verbouwing. Ga ik zeker gebruik van maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Sanger,
Ik heb een site waar ik alles vrij uitgebreid beschreven heb. (ben topicstarter van 'onze verbouwing' waar ik steeds bijhoud wat we hebben gedaan).![]()
Misschien toch maar een linkje: http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
Daar staat ook de stappenlijst van hoe we de fundering hebben gedaan.
In jouw geval zul je de vloerleggers moeten inhakken in de bestaande muren. Dat doe je door gaten te hakken en daar de leggers in te leggen. Dan broodjes ertussen.![]()
Maar of dat kan op de bestaande fundering moet denk ik wel bekeken worden.
Op zich moet dat wel kunnen. Er zal wel een ander gewicht op de fundering komen te staan (beton vs hout) en dat houdt in dat de grond zich opnieuw moet gaan zetten, en er kans is op scheuren (bij de buren, waar het niet gaat zetten) Alhoewel het verschil in gewicht wel gering is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Sanger,
Ik heb een site waar ik alles vrij uitgebreid beschreven heb. (ben topicstarter van 'onze verbouwing' waar ik steeds bijhoud wat we hebben gedaan).![]()
Misschien toch maar een linkje: http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
Daar staat ook de stappenlijst van hoe we de fundering hebben gedaan.
In jouw geval zul je de vloerleggers moeten inhakken in de bestaande muren. Dat doe je door gaten te hakken en daar de leggers in te leggen. Dan broodjes ertussen.![]()
Maar of dat kan op de bestaande fundering moet denk ik wel bekeken worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |