abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31928152
Beste klussers,
Ik wil mijn houten vloer gaan vervangen voor een betonnen en ik wil er dan gelijk vloerverwarming in leggen. Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja waar moet ik dan op letten?
Ook is de vraag of vloerverwarming als enige verwarming voldoende is.
En hoe het zit met besparing in energie.
Wat zijn jullie ervaringen?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:47:32 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31928759
tvp, overweegt ook om houten vloer te vervangen voor beton!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31928831
Ga je beton over de houten vloer leggen (mbv zwaluwstaart profielen) of ben je van plan om de houten vloer te verwijderen en compleet te vervangen door beton?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31929697
Compleet vervangen door beton.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
pi_31929820
Hoe ga je het gewicht van een volledig betonnen vloer opvangen?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 3 november 2005 @ 15:25:42 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31929889
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:23 schreef Lucille het volgende:
Hoe ga je het gewicht van een volledig betonnen vloer opvangen?
Daar ben ik ook benieuwd naar en tevens heb ik daar ook misschien interesse in
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_31930113
daaronder zit witzand. Dus dat moet kunnen.
Toevallig is mijn buurman er ook mee bezig dus dat lukt.
Maar hij neemt geen vloerverwarming en laat alles door een aannemer doen.
Daar heb ik de centen niet voor.
  donderdag 3 november 2005 @ 15:40:23 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31930346
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:33 schreef aldo71 het volgende:
daaronder zit witzand. Dus dat moet kunnen.
Toevallig is mijn buurman er ook mee bezig dus dat lukt.
Maar hij neemt geen vloerverwarming en laat alles door een aannemer doen.
Daar heb ik de centen niet voor.
Vraagje!

Als je bovenbuurman dit doet.... heb jij daar dan geen last van...? Ik bedoel, zijn vloer is jouw plafond
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_31930408
Ik woon in een rijtjeshuis. Dus nee daar heb ik geen last van (afgezien van de herrie maar die valt mee)
pi_31930436
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef aldo71 het volgende:
Beste klussers,
Ik wil mijn houten vloer gaan vervangen voor een betonnen en ik wil er dan gelijk vloerverwarming in leggen. Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja waar moet ik dan op letten?
Ook is de vraag of vloerverwarming als enige verwarming voldoende is.
En hoe het zit met besparing in energie.
Wat zijn jullie ervaringen?
Vloerverwarming opzich moet voldoende warmte af kunnen geven, mits je 'm goed afstelt. Je hebt natuurlijk niet gelijk een warme vloerop het moment dat je hem aanzet. En ik weetniet hoe (goed) je huis geisoleerd is?
Trots van het Noorden!
pi_31930475
redelijk geisoleerd. Met de aanbouw is dat veranderd daarin komt dubbelglas enz.
Dus ik kan mijn CV radiatoren eruit kieperen?
pi_31930551
Ja lijkt mij wel, mits je het natuurlijk goed aanpakt. (goede ketel etc)

Informeer es bij een leverancier van vloerverwarming, en leg hem het geheel uit, kijk es wat hij adviseert.
Trots van het Noorden!
pi_31930852
Ja ga ik doen. Thanx
pi_31934248
Hoi,

Vloerverwarming kan gewoon goed alleen als hoofdverwarming worden gebruikt. Als hoofdverwarming leg je de leidingen dichter bij elkaar dan als bijverwarming. Maar, het duurt langer voor de kamer om op temperatuur te komen. Als je voornamelijk thuis bent geen probleem, maar werk je overdag dan is het bijplaatsen van een radiator misschien wel aan te raden. Nou ja, dit is het gevoel wat ik er tot nu toe over heb

Het is overigens goed te leggen, overal zie ik 'doe het zelf' vloerverwarmingen. Wij gaan het ook zelf leggen. Lijkt me nog wel leuk ook

Qua beton. Wellicht kan een constructeur ernaar kijken? Ik bedoel: ik begrijp dat het ook zo bij de buren gebeurt, maar die kunnen een aannemer aansprakelijk stellen. Het zou gewoon onwijs zonde zijn als je vloer na een jaar gaat verzakken ofzo. Maarja, dat is ook maar mijn lekengevoel
pi_31934293
Ik weet ook nog een leuke tip.
Vergeet niet het vloeroppervlak te isoleren.
  donderdag 3 november 2005 @ 20:29:31 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31938102
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:44 schreef aldo71 het volgende:
redelijk geisoleerd. Met de aanbouw is dat veranderd daarin komt dubbelglas enz.
Dus ik kan mijn CV radiatoren eruit kieperen?
zo persoonlijk een radiator houden om s'ochtend de kou er snel uit te krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 22:42:43 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_31942878
veel dingen zijn al genoemd ja..
isoleren is altijd goed (wel een harde persing nemen/ geëxtrudeerde gezien je die er waarschijnlijk onder wilt leggen.
en kan de zandlaag het aan? en idd even de constructeur informeren over de wapening die er in moet.

kan hij waarschijnlijk uit z'n hoofd zeggen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 3 november 2005 @ 22:58:00 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31943426
is een balken-broodjes vloer niet veeeel makkelijker? foto's te vinden bij Onze verbouwing
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:59:04 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31951419
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:58 schreef lipje het volgende:
is een balken-broodjes vloer niet veeeel makkelijker? foto's te vinden bij Onze verbouwing
Heb jij misschien meer foto's van hou je dat bij jou gedaan hebt? Ik ben hierin wel geinterreseerd!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31951710
Ik zal het eens bespreken met een bevriende bouwtechneut.
Er is nu een kruipruimte dus die moet ik sowieso opvullen.
Maar ik heb je verbouwingsfotos gelijk gebookmarkt en zal ik thuis eens goed gaan bestuderen.
Ook zal ik mijn verbouwing (volgendjaar) wel fotograferen en er verslag van doen hier.
pi_31951935
Hoi Sanger,

Ik heb een site waar ik alles vrij uitgebreid beschreven heb. (ben topicstarter van 'onze verbouwing' waar ik steeds bijhoud wat we hebben gedaan).

Misschien toch maar een linkje: http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
Daar staat ook de stappenlijst van hoe we de fundering hebben gedaan.

In jouw geval zul je de vloerleggers moeten inhakken in de bestaande muren. Dat doe je door gaten te hakken en daar de leggers in te leggen. Dan broodjes ertussen.

Maar of dat kan op de bestaande fundering moet denk ik wel bekeken worden.

[ Bericht 26% gewijzigd door arithaterhorst op 04-11-2005 09:38:08 (nog wa xtra nfo) ]
pi_31958231
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Sanger,
Ik heb een site waar ik alles vrij uitgebreid beschreven heb. (ben topicstarter van 'onze verbouwing' waar ik steeds bijhoud wat we hebben gedaan).
In jouw geval zul je de vloerleggers moeten inhakken in de bestaande muren. Dat doe je door gaten te hakken en daar de leggers in te leggen. Dan broodjes ertussen.
Hee super, die website over die verbouwing. Ga ik zeker gebruik van maken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:00:41 #23
132767 lipje
pi_31970369
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi Sanger,

Op zich moet dat wel kunnen. Er zal wel een ander gewicht op de fundering komen te staan (beton vs hout) en dat houdt in dat de grond zich opnieuw moet gaan zetten, en er kans is op scheuren (bij de buren, waar het niet gaat zetten) Alhoewel het verschil in gewicht wel gering is.

Gaten hakken hoeft niet zo veel, er zitten nu ook al balken in de muur
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_31976843
Denk ook dat een broodjesvloer hier een uitstekende keus is. Je isolatie is meteen je verloren bekisting, en je kan je kruipruimte gewoon houden (waarom zou je die volgooien? dan moet je daar weer kruiwagens vol zand/puin in gooien, en ook aantrillen).

Als je een strokenfundering hebt die breder is dan de spouwmuur, dan kun je daar een muurtje opmetselen aan de binnenzijde en daar weer je balken van je broodjesvloer op leggen. Hoef je ook niet te hakken in de binnenmuur.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:42:23 #25
132767 lipje
pi_31977422
bedenk wel dat de balken van de broodjes vloer lager moeten liggen dan de houten balken. Er gaat nog een 5 a 10 cm beton en dan nog een 5 cm afwerkvloer op. Dit zal een stuk dikker zijn dan de 22 mm houten vloerdelen
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')