abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:23:13 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34223798
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:07 schreef Danny het volgende:

Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit
Jezus, wat een gedoe weer allemaal daar bij jullie.
Komt het misschien ook een beetje omdat jullie het zelf allemaal proberen te regelen of hebben jullie een verkeerde professionele adviseur gehad?
of geen gebruik gemaakt van een adviseur?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 23:26:22 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34223935
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:30:15 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34224103
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:26 schreef Danny het volgende:
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar
Hebben die dan niet wat fouten gemaakt, als ik zo alles lees?
En kunnen jullie die aansprakelijk stellen voor eventuele schadeposten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_34232397
sjezus zeg. wat een gezeik allemaal.

't Is nooit te laat om je goed te laten informeren wat jullie rechten / plichten nu zijn.

Ik bedoel: iemand die de mazen van de wet weet en weet wat jullie nu het beste kunnen ondernemen om zo min mogelijk kosten te hebben. Bovendien weet je dan waar je aan toe bent.
En een intake bij een notarisof advocaat is gratis...

*edit:
Wij hebben ooit een huis verkocht, waarbij bleek dat de verkopende partij geen financiering kon krijgen. Dat meldden ze pas na de termijn. Onze makelaar informeerde ons toen dat het nog nooit was voorgekomen dat het bedrag in de garantie echt betaald moest worden. Staat er in als stok achter de deur, niets meer niets minder, zei hij.
Daggeld kan ik me iets bij voorstellen, maar dit is gewoon niet door nalatigheid jullie kant gekomen. Het zou gewoon van de zotte zijn dat door nalatigheid van banken, artsen etc jullie daar nu de dupe van worden!!

[ Bericht 33% gewijzigd door arithaterhorst op 19-01-2006 10:25:38 (daarom ;)) ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:01:35 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34233728
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34233805
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:05:42 #207
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34233857
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt
Werkelijk?

Nou, des te sneller lid worden dan

In elk geval kun je ze altijd bellen voor algemeen advies en neuzen in hun archief.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 19-01-2006 11:16:38 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 11:13:19 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34234073
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken aan een rechtsbijstand, maar als je die niet hebt en nu aan gaat vragen dan mag je 2 maanden geen nieuwe zaak "aanbieden".

Ik ga er even achteraan wat voor een levensverzekering mijn moeder heeft op de hypotheek en bij wie, misschien dat dit dan wat is voor jullie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34243915
brief is op de bus, verder gebeld met de adviseur, voicemail ingesproken maar tot op heden nog niets meer vernomen. Op een andere manier bereiken is onmogelijk, kan alleen via het rechtstreekse nr, er daar krijgen we tot op heden dus geen gehoor.

grrr.

en het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering waren we mee bezig, alleen de planning lag daarmee omdat tesamen met de nieuwe woonverzekeringen en de opstalverzekering te regelen in de 1e week van jan, vlak voor de overgang (eerder ging vanwege de feestdagen niet). Uiteraard is die afspraak de 1e week van jan niet doorgegaan vanwege bovenstaande rampen, dus is die verzekering dus ook nog niet afgesloten (al blijft het stom dat we hem gewoon niet eerder hebben afgesloten voor ook prive) VEH zijn we dus ook niet lid van, domme redenering van onze kant af, zijn nu geen huiseigenaar dus doen we wel als we dat wel zijn. Niet aangedacht dat het ook handig zou kunnen zijn in de anloop erheen, mede doordat we dit soort dingen niet verwachtte.

kortom, we w88 wel weer af, de adviseur is helaas een partimer, ma, di do werkzaam, nou heb er eerder contact geweest op de vrijdag dus houd nog een iniminibeetje hoop op morgen, maar ga zelf uit van na het weekend.
pi_34243954
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:05:24 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34244124
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef knorretje het volgende:
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben
En toch gaan we door tot het zover is. Dan maar een reeks
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34247621
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.

Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.

Overigens,

Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.

Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....

Das beter slapen hoor!
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34249150
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef Gompy58 het volgende:
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.

Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.

Overigens,

Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.

Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....

Das beter slapen hoor!
we hebben een gedeelte aflossingsvrij en een gedeelte spaargroeihypotheek (ABN-AMRO).
Wij kregen de 25e te horen dat het goedgekeurd was, en dat we de benodigde hypotheek konden krijgen, we moesten ontbinden voor de 27e en hebben toen gevraagd of dat dus inhield dt we sowieso het huis nu dus konden betalen/hebben, en dat was zo de bankgarantie werd verstrekt zodra we de offerte hadden getekend (dat hebben we de 29e gedaan). Passeerdatum volgens de offerte en alle gesprekken in beginsel was de 29e december, wat dus steeds opgeschoven werd vanwege feestdagen, artsen etcetc. En dan nu de brief dat we contact met de adviseur moeten opnemen om nieuwe mogelijkheden door te spreken.

Hier trouwens ook geen NHG.
pi_34250266
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.

Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.

Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.

" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."

Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.

Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)
pi_34250597
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:11 schreef Gompy58 het volgende:
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.

Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.

Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.

" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."

Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.

Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)
ja maar die vraag hebben wij dus niet schriftelijk vast laten leggen. we hebben dat gevraagd aan de telefoon zodat we het dus niet hoefden te ontbinden en zijn een paar dagen later dus idd die offerte pas gaan tekenen (daarin staat inderdaad gemeld dat de verzekering onderdeel is van de hypotheek). Maar ik denk ook niet dat de adviseur net als ons hadden verwacht dat ik niet een levensverzekering zou krijgen.

Dus die uitspraak van haar kan dus best daar op gebasseerd zijn (kan d'r ook weer geen ongelijk geven, want zoiets verwacht ik ook niet.
pi_34253423
das mooi balen. daar zit dan ook gelijk het verschil tussen mijn en jullie financieringsmoment. Ik heb eerst een offerte van de bank getekend, ruim voordat ik ging bieden. Mijn finaciering was dus al rond voordat ik het voorlopige koopcontract traject indook.
pi_34254727
tja we hebben gekeken en rondgevraagd wat we konden hebben, zijn huizen wezen kijken, zagen een leuk huis wat ruimschoots binnen het budget viel. Hebben makelaar gebeld voor het huis adviseur gebeld voor om de tafel.

geboden, en toen ging het opeens snel. nog voor we de financiering/offerte binnen hadden kwam de verkopende makelaar met een tegenbod wat lager was dan ons bod. tja dat kun je niet laten schieten, dat bod geaccepteerd, en toen verder met de offerte. In de tijd dat we het koopkontract konden ontbinden op financiele voorwaarden de rest ron gemaakt en binnen dat termijn is dus gezegd dat de hypotheek rond zou gaan komen. (in principe zou dat als we niet tegen dit probleem, van geen levensverzekering kunnen krijgen, ook dus geenenkel probleem gevormd hebben dat de offerte pas rond was terwijl het voorlopige kontrakt al getekend was)
pi_34257597
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34258042
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef jessie het volgende:
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt
nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).

Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.

De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:15 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34258658
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.

Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:28 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34258669
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:19 schreef knorretje het volgende:

[..]

nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).

Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.

De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)
Lieve Knor, probeer iemand anders van ABN te bereiken. Dit is een prangende situatie en het is echt niet de bedoeling dat je dan afwacht tot je adviseur er weer is. Een collega moet jullie nu adviseren. Bel de ABN morgen, leg de situatie kort uit en vraag een adviseur te spreken. Ze kunnen als het goed is in de computer jullie dossier wel raadplegen.

Volgens mij ben jij veel te lief en aardig. Beetje voor jullie zelf opkomen hoor! Ga maar eens op je strepen staan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 22:32:37 #222
7074 moussy
kuttekop
pi_34258717
Knor, mag je geen andere binnen de ABN aan zijn of haar jas trekken?
pi_34259032
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:42:54 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34259202
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef knorretje het volgende:
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.
Goedzo! Je mag van zo'n grote bank gewoon verwachten dat ze je snel en adequaat helpen en je vragen beantwoorden. Daar zijn ze eenvoudigweg voor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 22:43:08 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_34259212
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampen Wat hebben jullie een engelengeduld!!
pi_34259291
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.
ja ik ben ook zeer benieuwd, ondertussen hebben we al allemaal wilde theorieen gemaakt.
ik ga het eerste slachtoffer in NL zijn van de vogelgriep, of ik ga door Danny omgebracht worden omwille van de verzekering, dan is namelijk de helft van de hypotheek afgelost of het stond waarschijnlijk in de sterren en zij waren vergeten te vertellen aan ons dat ze alleen maar gebruik maken van paramedici, of wat eigenlijk aardig begint te kloppen als het zo doorgaat ik raak zo gestresst, gedeprimeerd dat ik..

etc etc
quote:
Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.
ja het leek mij ook niet zo'n vreemde gang maar ja ik doe het ook maar voor het eerst, je weet maar nooit he of we toch de verkeerde stappen gezet hebben.
pi_34259393
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:43 schreef moussy het volgende:
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampen Wat hebben jullie een engelengeduld!!
probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.
pi_34263360
Feit blijft wel dat je naar mijn idee niet echt adequaat gehlopen wordt. Ikzelf heb mijn hypotheek via een "kleine"lokale adviseurgeregeld. Ik kon hem zelfs op vakantie bellen

Zou idd op een normale toon, een collega oid van hem/haar te pakken zien te krijgen. Het verhaal uitleggen. dan moet zo'n instituut als de ABN toch wel actie ondernemen?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:36:02 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34264282
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naļviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.

Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_34268529
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:46 schreef knorretje het volgende:

[..]

probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.
Net niet zo boos dan. Niet maar Dus dat je niet het pand uit wordt gezet Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.

Vragen naar de manager. Kan die ook weer laten zien dat hij macht heeft .
En wel zo boos dat ze sneller voor je gaan lopen. Aangeven dat de maat nu vol is. Elke dag dat een of andere muts niet opneemt, kost jullie gewoon geld. En niet een beetje ook. Op je strepen gaan staan.

(ik heb er bij Bouwfonds 5 maanden overgedaan om hypotheek om te zetten)
pi_34268613
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naļviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.

Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?
je klinkt nu net of we doelbewust de verkeerde adviseur uitgekozen hebben
Wij hebben helemaal niets uitgekozen, als je belt naar de banken, kun je niets anders dan maar afwachten wie de persoon wordt die je gaat helpen en dan nog verwacht (ik in elk geval) dat je niet zomaar adviseur bent geworden bij zo'n instelling.

Deze mevrouw heeft zich in het begin behoorlijk voor ons lopen rennen en doen en ik wil haar niet in deze als de zwarte piet afschilderen. Ze heeft dan misschien uitspraken gedaan die niet zo bijster slim zijn, maar zo ver ik hier begrijp staat iedereen verbaasd over de levensverzekering dus zij denk ik evengoed.

De overige zaken waarom we verlaat zijn, zijn steeds externe partijen geweest waar een adviseur niks mee te maken heeft (post en huisarts) en ook niet anders kan dan afwachten.

Het heeft weinig zin om voor dit alsnog een rechtsbijstandsverzekering of lid te worden van de VEH, ze kunnen wellicht dan helpen, maar kost me ook meer. We bellen vandaag gewoon weer en gaan gewoon rond de tafel zitten. En ga er vanuit dat het gewoon een vreemde fout is die er gemaakt is, wat door bv een keuring recht gezet kan worden. Er zijn keuringsinstanties die ookin het weekend en savonds werken en vrij snel plek hebben, dus dan zou als nog blijken dat ik springlevend (nou ja bij wijze van) ben en nog echt wel wat langer op deze aardkloot iedereen ga vervelen dan de korte periode die zij in gedachten hebben.
pi_34268743
ow en aangezien ik er maar even vanuit gaat dat alles uiteindelijk goed komt, hetzij dat het allemaal veel langer duurt dan planning. Want als we straks ooit gaan passeren moet ik maar zien of iedereen dit jaar (of in elk geval voor de bouwvak) ons alsnog kan komen helpen (daar baal ik nog het meest van, alle afspraken afzeggen na een onbekende datum en niet weten of er als ik weer bel snel een plekkie is in hun agenda's).

Maar goed, verbouwen dus. Ik wil dit huis ooit (lees rond/binnen tien jaar) weer kwijt raken. Aanpassingen die ik maak moeten dus verkoopbaar blijven, nu weet ik dat de verkoopbaarheid van een huis ook afhangt van de gedeelde smaak van koper en verkoper als het gaat om bv keuken, badkamer etc.

Maar hoe zit het met het evt aanbrengen van hulpmiddelen voor mij en de waardevermindering die het oplevert ?? Simpel vb als ik een verhoogd toilet er inhang, of eentje met beugels etc etc daalt dan de verkoopwaarde drastisch ? Of bv alle drempels eruit sloop ga zo maar door. een douche zonder opstap en ik kan nog wel meer dingen bedenken die niet altijd voor anderen praktisch hoeven te zijn maar bij een koop er wel in zitten en niet altijd direct of makkelijk te veranderen zijn.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:32:15 #233
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34269396
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.

Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.

Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.

Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel ). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:37:21 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34269496
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Volgens mij heeft dat weinig met naief te maken hoor...
Het is gewoon de normale gang van zaken geweest.
Je wilt een hypotheek, je loopt bij een aantal verstrekkers binnen, je kiest er een uit en je gaat daarmee in zee.
Legio mensen doen het op die manier en het gaat volgens mij maar zelden zo fout als nu hier.
Dus ik vind het wel mee vallen met de naivitiet.
quote:
Again, er is vrijwel niemand die met behulp van een advocaat oid een huis aankoopt.
Hooguit een aankopend makelaar, maar zelfs dat gebeurd niet zo heel veel.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:40:43 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34269564
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.

Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.

Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.

Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel ). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.
Wat Bankrupcy zegt. Drempels enzo maken helemaal niet veel uit. Er zijn meer huizen waar die uitgesloopt zijn, dito voor de douche.
Toilet... De beugels kunnen eraf, en als ze hem echt te hoog vinden hangen dan zullen ze dat aan moeten passen, maar als ze het huis echt graag willen denk ik niet dat dat een enorm struikelblok zal zijn.
pi_34269627
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
ja ik weet, onze planning is ook korter dan 10 jaar, en ligt ook tussen de 5 en 7 jaar (maar had niet veel zin om zodadelijk een hele horde over me heen te krijgen met de vraag dat als e nu al weten dat we er kort gaan wonen we uberhaupt zoveel gaan verbouwen en niet gewoon wachten op een groter huis of een huis wat meer aan de wensen van ons voldoet direct bij de koop )

Overigens hebben we ook niet veel keus dan binnen dat termijn weer te verhuizen, want de slaapkamer van de jongste is te klein om hem evt een 'studeer'/'speel'/'eigen' plekje te geven waar hij zich terug kan trekken en dat is over een jaar of 5 toch echt wel een vereiste/wens van hem.

Maar goed weg die drempels dus en joepie een verhoogd toilet
pi_34270402
maandag 9.00 gaan we om de tafel
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:25:02 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34270459

Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 10:30:59 #239
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34270604
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:25 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:11 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34271063
Nou, ik was al geen fan van abn, maar nu al helemaal niet meer. Wat een onzin dat alle spreekkamers bezet zijn. Dat kan best, maar er kan toch vast wel ergens een hok te vinden zijn om jullie te woord te staan. Dit is niet zomaar even een adviesgesprekje.

Maar goed, hebben zij gezegd dat het goed zou moeten komen? Dat is dan wel weer hoopvol!
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:15 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_34271066
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.
zoals arithaterhorst al zei zou ik toch ook wel ff netjes en rustig mijn stem laten horen.

Wij hebben trouwens dit huis zonder drempels en zo gekocht, nooit op gelet ook of er wel of geen drempels in lagen En we hebben op dezelfde manier dit huis gekocht. Eerst gekeken wįt we konden krijgen en toen eens huisjes gekeken, bod gedaan en een hypotheker opgezocht, ook de abn Ik begrijp het alleen allemaal niet zo, omdat het kantoor van de ABN hier gewoon op zaterdag open is en zelfs een koopavond schijnt te hebben. Maar goed, daar hebben jullie allemaal niks aan.

Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 12:07:15 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34273465
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef moussy het volgende:
Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.
nope dat is wel de reden van geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, dat ik in de wao zat, maar per aug afgelopen jaar ben ik al uit de wao (vanwege het hogehakken.nl verhaal dat ik daar zou gaan werken)
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:26:38 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_34274075
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:29:28 #244
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34274166
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Zit hier met mijn onderkaak op het toetsenbord. Geen spreekkkamers. Och ja zeg. Dan stellen we het gewoon een dagje uit. Die cliėnten wachten maar. Als dit niet zo wrang was, zou het slapstick zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34274460
Ja, erg klantvriendelijk is 't niet. Maar succes dan Knor en Danny!

Verhoogd toilet ed: gewoon doen. Wij wonen nu in een vrij nieuwe flat die ook helemaal is aangepast op rolstoelen ed. Als de vergrijzing echt zo hard gaat toeslaan is dat misschien alleen maar handig om te kunnen verkopen in de toekomst.
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 12:53:33 #246
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34274996
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef moussy het volgende:
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!
zover ik kan vinden (op bv independer enzo) zo ik het mogen afsluiten bij een maatchappij van eigen keuze. Dus dat gaan we dinsdag ook even vragen of dat daadwerkelijk ook voor ons opgaat.

Ik heb bij interpolis onlangs een overlijdensrisicoverzekering voor mij afgesloten (ouder & kind verzekering) mocht ik voor dat de kids 21 zijn overlijden dan krijgen ze een zakcentje mee, en daar werd ik met 'gemak' aangenomen. Zover mijn kennis strekt gaat dat om een bedrag wat relatief gezien (+/- 15.000 lager) iets lager ligt dan wat ik nu nodig zou hebben, dus daar is het het proberen waard.

nog steeds knor achter Danny's pc.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:41 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34275133
Maar dan vind ik het helemaal raar als je laatst ergens anders voor een zeg maar soortgelijke verzekering wel geaccepteerd bent.
Nou ja goed, dinsdag maar eens afwachten wat ze te zeggen hebben daar.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:58:24 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_34275163
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste

Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 13:03:53 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34275366
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef moussy het volgende:
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste

Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
nope dan keert ie niets uit , behalve dan om mij naderhand nog eens een keertje voor een schijntje onder de grond te krijgen.

(het was overigens helemaal niet de bedoeling deze verzekering aan te houden, zodra ik de aangevraagd levensverzekering zou hebben bij de abn zou ik deze opzeggen, omdat de nieuwe genoeg dekt om de helft van het huis vrij te krijgen en Danny genoeg heb dan om de kids te onderhouden (en superlage maandlasten daardoor krijgt)

Maar uiteraard door dit hele akkefietje kan ik hem nu niet meer kosteloss opzeggen. Had hem afgesloten net voor we wisten dat we dit koophuis zouden nemen omdat we huurden en voor lage lasten toch iets voor de kids geregeld wilden zien. Verder totaal geen briljante verzekering ofzo.

ow en even gekeken naar aanleiding van hierboven naar de openingstijden, maar helaas:
quote:
Rotterdam, Zuidplein 54
Telefoonnummer: 0900-0024 (lokaal tarief)
Kas: aanwezig
Openingstijden:

maandag 09.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten

Rotterdam, Wilhelminaplein 2
Kas: aanwezig
Openingstijden:

maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten

Rotterdam, Slinge 586
Kas: niet aanwezig
Openingstijden:

maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
pi_34279614
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)

wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.

Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')