Jezus, wat een gedoe weer allemaal daar bij jullie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:07 schreef Danny het volgende:
Maar helaas het was van korte duur die droom, het gaat echt weer op de danny/knor manier. Compleet verkeerd, nare bijwerkingen en dodelijk vermoeiend. EN dat went helaas nooit

Hebben die dan niet wat fouten gemaakt, als ik zo alles lees?quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:26 schreef Danny het volgende:
we hebben een adviseur van ABN-AMRO en een eigen makelaar

op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteuntquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Zijn jullie lid van de VEH? Kost weinig en ze hebben daar juristen klaar staan voor je... Via hun site kan je meteen lid worden en gelijk gebruik maken van de mogelijkheden.

Werkelijk?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt

Ik zat ook al te denken aan een rechtsbijstand, maar als je die niet hebt en nu aan gaat vragen dan mag je 2 maanden geen nieuwe zaak "aanbieden".quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op basis van hun algemene voorwaarden gaat dat niet werken , alleen incidenten na inschrijving worden ondersteunt

En toch gaan we door tot het zover is. Dan maar een reeksquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef knorretje het volgende:
topic is straks al volgeluld nog voor we uberhaupt een huis hebben

we hebben een gedeelte aflossingsvrij en een gedeelte spaargroeihypotheek (ABN-AMRO).quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef Gompy58 het volgende:
voordat ik het hele topic weer ga terug lezen. Hebben jullie een top hypotheek? Ik werd ook aan alle kanten verteld dat ik een verzekering moest afsluiten enzo. Hoefde echter helemaal niet van de bank. heb ook geen NHG hypo enzo. Aangezien ik de boel in m'n eentje koop ook gene overlijdens gedoe verzekering. Als ik de wormen ga voeren mogen ze de boel hebben hoor.
Maar al met al, ik heb echt met jullie te doen zeg! Het is al spannend om een huis te kopen ( zeker de 1e keer) maar dan deze spanning.... pfffff.
Overigens,
Ik heb n atekenen voorlopige koopcontract in die 3 dagen bedenktijd heel duidelijk aan mijn hypotheker gevragd of mijn financiering helemaal 100% rond was. Zo nee, MOEST hij dat nu melden. Hij heeft mij toen idd bevestigd dat alle stukken binnen waren, alles was goedgekeurd en dat het geld klaar stond bij wijze van spreken.
Mocht het dan daarop knallen, dan had hij die 10% mogen dokken. Hij wist ook dat ik het daarom wilde weten en nam die verantwoordelijkheid zwart op wit....
Das beter slapen hoor!

ja maar die vraag hebben wij dus niet schriftelijk vast laten leggen. we hebben dat gevraagd aan de telefoon zodat we het dus niet hoefden te ontbinden en zijn een paar dagen later dus idd die offerte pas gaan tekenen (daarin staat inderdaad gemeld dat de verzekering onderdeel is van de hypotheek). Maar ik denk ook niet dat de adviseur net als ons hadden verwacht dat ik niet een levensverzekering zou krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:11 schreef Gompy58 het volgende:
Ergens ben iksteeds meer blij dat ik niet met de abn in zee ben gegaan ondanks de lagere rente die ze me boden.
Kortweg komt het er op neer dat je momenteel dus niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in jullie offerte die door jullie is ondertekend.
Indien je er niet aan voldoet, kunnen ze NOOIT hebben gezegd dat de financiering dus rondwas. Indien ze dat toch hebben gedaan is je bank aansprakelijk voor de 10%. Heb nog ff contact gehad met mijn hypotheker en die bevestigde dat.
" Indien de geldverstrekker/hypotheker de hypotheekgever meld dat de financiering rond is en dat er dus aan alle voorwaarden is voldaan MOET men of het geld ter beschikking stellen of, indien dit niet gebeurt, de kosten van de aanbetaling voor zijn rekening nemen."
Hij meld me ook dat het hem gelukkig nog nooit gebeurt is en dat hij mij het ook enkel heeft bevestigd omdat alles dus ECHt rond is. Zou er nog ergens een twijfel zijn geweest dan had hij het niet gedaan ivm die 10% die hij dan dus had moeten betalen.
Kortom,
als die verzekering een eis was, had er niet getekend moeten worden of had er een uitstel moeten worden aangevraagd. Is reeel ivm de feestdagen. Hier had je adviseur eea mee moeten doen.
Als zij op jullie uitdrukkeleijke vraag hebben bevestigd dat het geld/de financiering helemaal rond was zonder voorbehoud moeten ze of betalen of betalen (10%)

nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef jessie het volgende:
Weet je wat ik ook niet snap Knor. Je zegt dat die van Danny wel goedgekeurd is terwijl die wel wat dingen mankeerde enzo. Dan had de geldverstrekker toch ook nog niet mogen goedkeuren. Omdat te verwachten was dat die misschien dan wel werd afgekeurd? Die had toch op zij minst moeten aangeven dat de passeerdatum niet gered ging worden?
Ik vind het echt te erg gewoon. Wat zegt de geldverstrekker er allemaal van? En vooral zijn hogere?
Echt ik hoop zo dat alles toch nog een beetje goed komt

Lieve Knor, probeer iemand anders van ABN te bereiken. Dit is een prangende situatie en het is echt niet de bedoeling dat je dan afwacht tot je adviseur er weer is. Een collega moet jullie nu adviseren. Bel de ABN morgen, leg de situatie kort uit en vraag een adviseur te spreken. Ze kunnen als het goed is in de computer jullie dossier wel raadplegen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:19 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou het is natuurlijk niet zo dat nny levensbedreigende dingen mankeert, hij valt alleen in een risico groep, op dat moment nog behoorlijk rokend (nu gestopt, maar dat telt nog lang niet), behoorlijk overgewicht, aanleg voor diabetis (vandaar nu ook op streng dieet) etc etc en wat erfelijke factoren. Maar niet zo dat je zult verwachten dat hij afgekeurd zou worden, puur en alleen een premieopslag. en dat was ook verwacht. (dus de acceptatie zou geen probleem zijn, bladiebla die bla).
Ik mankeer (op rug en bekkenklachten, maar das niet bedreigend ofzo) na ook niets levensbedriegend, jah ik rook en heb ondergewicht. en zou daarmee in een risicogroep geplaatst kunnen worden, immers ondergewicht is net zo en soms ernstiger dan overgewicht. Maar ik ben er dus in zijn totaal niet doorheen. En dat had niemand verwacht en voorzien.
De geldverstrekker is in ons geval zo goed als dezelfde persoon, wij hebben geen tussen persoon, maar direct een adviseur van de abn. En die hebben we nog niet gesproken dus, ze heb niet teruggebeld, is morgen in principe vrij dus verwacht morgen eigenlijk ook geen berichten. na het weekend dus pas weer iets (denk ik)

Goedzo! Je mag van zo'n grote bank gewoon verwachten dat ze je snel en adequaat helpen en je vragen beantwoorden. Daar zijn ze eenvoudigweg voor.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef knorretje het volgende:
moussy & duderinnetje: geen idee of het wel of niet mag, maar Danny heb vanmorgen gewoon in eerste instantie haar gebeld, en haar voicemail ingesproken. En we hebben haar vandaag de kans gegeven terug te bellen. voorgaande keren deed ze dit de zelfde dag nog, soms ook wel in de avond. Ditmaal (zou haast zeggen, uiteraard) niet. Morgen gaat ie het hoofdkantoor bellen zegt ie, en kijken wanneer we langs kunnen komen bij haar en als dat niet op kort termijn kan, lees na het weekend gaat ie kijken bij wie we dan wel van de abn terrecht kunnen.

ja ik ben ook zeer benieuwd, ondertussen hebben we al allemaal wilde theorieen gemaakt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van.
Volgens mij moet je bijna dood zijn wil je geen levensverzekering af kunnen sluiten, dus ik ben wel benieuwd wat voor reden ze op gaan geven bij jou.
ja het leek mij ook niet zo'n vreemde gang maar ja ik doe het ook maar voor het eerst, je weet maar nooit he of we toch de verkeerde stappen gezet hebben.quote:Verder is de procedure die jullie gevolgd hebben helemaal niet gek hoor.
De meeste mensen doen het in die volgorde. Huis zien, bezichtigen, bieden, akkoord en dan pas een bank gaan zoeken voor een hypotheek. Zo hebben wij het ook gedaan en zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. En volgens mij verder iedereen die ik ken. Hooguit hadden die al een keer een advies gesprek gehad met een bank over wat de mogelijkheden waren, maar verder nog niks getekend of helemeel uitgezocht.

probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:43 schreef moussy het volgende:
Ik zou nu na zoveel shit op hoge poten dat kantoor binnen stampenWat hebben jullie een engelengeduld!!

Net niet zo boos dan. Nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:46 schreef knorretje het volgende:
[..]
probleem is dat je daar zo weinig mee op schiet, je komt niet verder dan de receptie met bewaking, en als je daar witheet te keer gaat sturen ze je gewoon terug met de boodschap kom maar terug als je op fatsoenlijk nivo een gesprek aan kan gaan. Helaas kunnen wij dus niemand over de balie heen sleuren en een enorme knal voor hun knar geven.

je klinkt nu net of we doelbewust de verkeerde adviseur uitgekozen hebbenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naļviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.
Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?

Volgens mij heeft dat weinig met naief te maken hoor...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de mensheid zeer ( een vorm van naļviteit is nooit verkeerd). Maar, mijn hemel, wat hebben jullie je door slechte adviseurs laten omringen, als ik het zo eens weer nalees.
Again, er is vrijwel niemand die met behulp van een advocaat oid een huis aankoopt.quote:Toch maar alsnog lid worden van VEH of er een terzake deskundige notaris/advocaat op zetten, i.p.v. elke keer zelf alles proberen te regelen?

Wat Bankrupcy zegt. Drempels enzo maken helemaal niet veel uit. Er zijn meer huizen waar die uitgesloopt zijn, dito voor de douche.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.
Richt het huis in zodat jij er prettig woont. Het eerste wat een toekomstige koper over 10 jaar gaat zeggen is dat de keuken en de badkamer zwaar verouderd zijn en toch vervangen moeten wonen. Laminaat is over 10 jaar volledig uit de mode en paars met groene stippen is dan in.
Beugels kunnen altijd gedemonteerd worden, en als men later weer drempels wil dan kopen ze die maar bij de Gamma.
Het is jouw huis, richt het precies in zoals JIJ dat wil (misschien dat Danny ook wat inspraak krijgt, maar natuurlijk niet te veel). Het is JOUW stekkie, en JIJ moet je er thuis voelen, en je er makkelijk in kunnen bewegen.

ja ik weet, onze planning is ook korter dan 10 jaar, en ligt ook tussen de 5 en 7 jaar (maar had niet veel zin om zodadelijk een hele horde over me heen te krijgen met de vraag dat als e nu al weten dat we er kort gaan wonen we uberhaupt zoveel gaan verbouwen en niet gewoon wachten op een groter huis of een huis wat meer aan de wensen van ons voldoet direct bij de koopquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef bankrupcy het volgende:
Tien jaar ergens wonen is statistisch al vrij lang. Gemiddeld verhuist iemand elke 7 jaar.

inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga superhard duimen dat er iets uitkomt en dat jullie gewoon door kunnen met het huis!

quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.

nope dat is wel de reden van geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, dat ik in de wao zat, maar per aug afgelopen jaar ben ik al uit de wao (vanwege het hogehakken.nl verhaal dat ik daar zou gaan werken)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef moussy het volgende:
Knor, hebben ze bij jou die levensverzekering niet afgewezen omdat je in de wao/wia zit? Zou dat er niet mee te maken hebben? Ik weet het neit hoor, roep ook maar wat.

quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:30 schreef Danny het volgende:
[..]
inmiddels is de afspraak door de abn alweer verzet naar dinsdag 9.00 omdat alle spreekkamers bezet zijn op de maandag. Maar goed, dinsdag zou dan ook echt goed moeten komen.

zover ik kan vinden (op bv independer enzo) zo ik het mogen afsluiten bij een maatchappij van eigen keuze. Dus dat gaan we dinsdag ook even vragen of dat daadwerkelijk ook voor ons opgaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef moussy het volgende:
Mag je bij een hypotheek van de abn een verzekering van een ander er bij nemen? Ik heb mn ouders vanmorgen gebeld over de verzekering van mn moeder en die bellen me vanavond iig terug!

nope dan keert ie niets uit , behalve dan om mij naderhand nog eens een keertje voor een schijntje onder de grond te krijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:58 schreef moussy het volgende:
even off. nadat hun 21 zijn en jij bent er nog keert ie zeker uit? Zo 1 gaat voor mij volgende maand uitkeren, die liep tot mijn 30ste
Ik ga voor je duimen dat dit dan wel kan, een losse verzekering!
quote:Rotterdam, Zuidplein 54
Telefoonnummer: 0900-0024 (lokaal tarief)
Kas: aanwezig
Openingstijden:
maandag 09.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
Rotterdam, Wilhelminaplein 2
Kas: aanwezig
Openingstijden:
maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten
Rotterdam, Slinge 586
Kas: niet aanwezig
Openingstijden:
maandag 13.00 - 17.00
dinsdag 09.00 - 17.00
woensdag 09.00 - 17.00
donderdag 09.00 - 17.00
vrijdag 09.00 - 17.00
zaterdag gesloten

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |