ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:04 schreef skiczukie het volgende:
Het enorme grote show je kamer (en huis) topic (3)
met deze woning valt weinig te pimpenquote:
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoorquote:Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef Kleintje het volgende:
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
Maandje of 2 - 3?quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:39 schreef knorretje het volgende:
[..]
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
Bedstee idee?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:28 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:07 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nogquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
Zijn er geen mensen van Fok, die een goede daad willen verrichten, handig zijn,en in de buurt wonen dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
Die keuze is natuurlijk aan jullie zelf.quote:we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Kleintje het volgende:
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruitquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Sprookjesbos het volgende:
Wat een vreselijk lief huisjeWordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
Daar zie je maar weer eens aan hoe relatief ruimte isquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef knorretje het volgende:
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruitiedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
In K&W hebben we juist graag zoveel mogelijk aparte topics zoals dit. Dat was al zo, is zo en blijft zoquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
Nou ja zeg! Frust!quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
Is zelfs al aangevraagd geloof ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
(Dus eerst internet aanleggen daar!)
tuurlijk ben je klusmoe, jullie hebben in een sneltreinvaart jullie hele huis lopen opknappen. Lekker van de gegunde rust gaan genieten met z'n tweetjesquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
![]()
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef sanger het volgende:
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming
Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.
Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).
zwart (luca notta)quote:Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
de vraagprijs was 136.500 en dat hebben we er in elk geval niet voor betaald.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:40 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:33 schreef knorretje het volgende:
[..]
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
[..]
zwart (luca notta)
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.
Ben benieuwd naar de foto's straks.quote:Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
kan je niet zien in de gegevens wie als highend van b.v @home "zw" heeft op FOK, die allemaal mailtje sturenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hebben liever klussers dan stalkers..
Gut ik zou je ook zo komen helpen, al was het maar een dag helpen met verven ofzo, maar ik ga rond die tijd net mijn eigen bouwput in.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
we hebben liever klussers dan stalkers..
Het is makkelijk verwerkbaar. Het zijn metalen profielplaten welke je elkaar laat overlappen. Daarop direct stort je het beton. In de Praxis folder van deze week staat speciale betonmortel voor op zwaluwstaartplaten, die is extra ligt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:01 schreef knorretje het volgende:
[..]
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
[..]
Ben benieuwd naar de foto's straks.
ik was mijn post nog aan het editten, zitten we al (voor mij) op een nieuwe paginaquote:Op woensdag 14 december 2005 09:22 schreef bixister het volgende:
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
omdat wij kennelijk heel nat leven ik woon hier nu in juni 2 jaar en daar waar wij water gebruiken zie je dat heel goed op de vloer, vochtblaasjes enz. En dat wil ik niet meer. nu weet ik dat er in ons nieuwe huis niet zo veel water meer zal gebruikt worden (door het mini doucheplekje wat we nu hebben, waar nauwelijks een babybadje in past (en jezelf er naast) om de kids te badderen, doen we dat in de woonkamer.)quote:Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom inderdaad geen laminaat?
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:25 schreef knorretje het volgende:
ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
@ knorretjequote:Op woensdag 14 december 2005 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.
Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
doorgelezen en zeker de pagina's over lak,olie en was. Maar denk dat wij dan toch het beste lak kunnen nemen gezien onze leefstijl. Zo klinkt het net alsof we erg wild leven, maar wil meer zoiets zeggen als, de vloer moet ons gemak dienen, ik ben een erg veranderlijk tiepje wat betreft de indeling dus weinig verkleuren, goed te reinigen zijn en zo zijn dat iedereen gewoon lekker zijn gang er op kan doen, krassen maken me voorlopig niet zo veel uit, daarvoor wordt er nu nog teveel geleefd direct op de vloer, mijn tijd komt nog wel denk ik altijd maarquote:Op woensdag 14 december 2005 09:35 schreef bixister het volgende:
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
[..]
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenlevenquote:Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef miss_bleu het volgende:
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
Prima middenweg toch?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef knorretje het volgende:
[..]
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
ik weet niet hoor, bij zeil denk ik altijd aan die enge vieze votjes enzo, maar eerlijk is eerlijk ik heb me er nog niet in verdiept over wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).
Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..quote:
Mijn opa en oma zijn ook pas weer terug gegaan naar rotterdam toen mijn tantes en moeder groot waren en op zichzelf woonde. En die vinden het nog steeds heerlijk in Rotterdam.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:08 schreef knorretje het volgende:
[..]
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
heb je een foto van de trap ??quote:Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt (zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten
Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).
Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
Tsja, we waren met 2 mensen en het was de trap naar boven waar de computer stond.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef knorretje het volgende:
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen)
ik vind het een beetje kil aan doenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)quote:Op woensdag 14 december 2005 11:08 schreef ranzige_pad het volgende:
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter
gemakzucht van de manquote:Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het tochquote:Op woensdag 14 december 2005 09:12 schreef knorretje het volgende:
..... Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat.
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:18 schreef knorretje het volgende:
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
[..]
gemakzucht van de man
ik zal straks even zoeken naar oude foto's op dit moment ziet het er al volgestouwd met dozen en het ontbreken van meubelen er anders uit dan hoe de leefomstandigheden warenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef ranzige_pad het volgende:
[..]
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch????
[..]
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extraHad je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
ach we hebben beiden woningen met veel plezier steeds twee jaar bewoond. we zijn ooit begonnen met z'n tweetjes op een studentenkamertje van 1.5 bij 2, en van daaruit steeds ietsjes meer. En ik heb geen moment spijt gehad van iedere woningkeuze. lekker knus. Maar nu wordt tijd om eens echt een grote stap te nemen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef ranzige_pad het volgende:
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagenquote:Op donderdag 15 december 2005 07:28 schreef knorretje het volgende:
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen
Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC) en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.
Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.
ok, das een heel lang, ingewikkeld verhaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen![]()
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil dingquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:28 schreef Blur het volgende:
Leuk huiskeIs het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
![]()
en dan bedoel ik beidenquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:
[..]
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:
[..]
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |