abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33035376
over een klein maand gaan we passeren en hebben we een eigen huisje
Dus zijn we nu al druk bezig met inpakken, inpakken, (ik ga gelijk over en half om half wonen in het nieuwe huisje en bij mijn mams) nieuwe spullen uitzoeken en na aan het denken over inrichting en belangrijker hoe we de verbouwing aan kunnen pakken.

Ons stekkie wat we hebben gekocht (voormalig studentenoptrekje) kent strakkies het nodige onderhoud wat gedaan moet gaan worden, het dak is aan vervanging toe, idem voor de kozijnen. We gaan riolering aanleggen, de wc verplaatsen, een nieuwe keuken komt er in en we willen een normale afvoer in de douche (niet eentje met een pijpje het plaatsje op ) Kortom genoeg te doen.

En voordat er om foto's geroepen gaat worden, zal ik daar maar gelijk ffies gehoor aan geven.

Hier moet het allemaal gaan gebeuren

Woonkamer:
Deze is genomen vanaf de plek waar wij de keuken willen gaan plaatsen. Nu nog een mini-slaapkamertje

naast het raam (zie vorige foto) in de woonkamer genomen

Totaal met de plek van de nieuwe keuken is het 21m2 groot

Boven:
Dit wordt het hokkie van de jongste. (6m2)

En dit die van de oudste (9m2)

Het fokhok:
Vanuit de deur rechts:

en links:

Beneden zit het douchehok, let op het afvoerpijpje

Dat komt dus gewoon met een gat in de muur uit op ons minituintje

En de huidige keuken. Op de foto zie je ook de bewuste muur die er dus uitgaat en waarschter wij de nieuwe keuken willen hebben. Was onmogelijk dat hokje op de foto te krijgen (is ook maar 5,5m2)

Afgelopen donderdag hebben we bij Mandemakers de keuken uitgezocht.
Foto's heb ik niet, maar op hun site staat gelukkig iets soortgelijks, alleen wij hebben een flink wat kleinere keuken besteld dan de afgebeelde.

Wij hebben alleen gekozen voor een (niet egaal) zwart werkblad van composiet. en geen inbouwfornuis/kookplaat maar gewoon mijn boretti

Zodra we de sleutel hebben komen ze hem nogmaals inmeten en begin april mogen we hem dan verwachten. voor die tijd moeten we breken, breken,muren bekleden en de vloeren egaliseren en zorgen dat die bekleed zijn. waterleidingen aanleggen, afvoeren maken en zorgen voor elektriciteit.

KOmen we eigenlijk gelijk bij het eerste probleem aan, de vloer. Het liefst zou ik daar plvuizen willen hebben. Maar hoe moeten we dat in godsnaam aan gaan pakken. Een alternatief mogen gewoon tegels zijn. Maar de ondervloer is alles behalve egaal. en dus van hout.

Iemand ervaringen met toch op hout plavuizen of tegels leggen ? Uit de verschillende sites begrijp ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar ik blijf een beetje 'bang'

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:31:04 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:05:47 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33035392
Succes met je nieuwe woning. En leuke foto's.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33035395
quote:
ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
pi_33035397
quote:
met deze woning valt weinig te pimpen Het is een klein krotje wat de meesten nog geen blik waardig gunt.

edit:

megumi: tnx.
pi_33035764
Wat een schattig huis! Gefeliciteerd en voor straks heel veel succes met de verbouwing!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:31:48 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33035776
Succes, wordt dit net zo'n project als de legendarische badkamer van Lucille?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33035802
succes met je nieuwe woning.
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
pi_33035845
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
pi_33036325
He, wat leuk!
Succes met de verbouwing en houd ons op de hoogte
pi_33036400
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
pi_33036469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef Kleintje het volgende:
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
pi_33036530
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:39 schreef knorretje het volgende:

[..]

we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33036579
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:28 schreef knorretje het volgende:

[..]

wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_33036702
Succes met het opknappen van je nieuwe huisje
Plaats meteen ook een "verboden fietsen te plaatsen"-bordje bij het raam aan de voorkant
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_33036740
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:07 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
geen
pi_33036804
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:56:22 #19
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33036961
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33037046
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:01:16 #21
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_33037050
inderdaad een leuk huis!! Ben benieuwd hoe het gaat worden..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_33037154
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
Zijn er geen mensen van Fok, die een goede daad willen verrichten, handig zijn,en in de buurt wonen dan?
Gewoon proberen.
quote:
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
Die keuze is natuurlijk aan jullie zelf.
pi_33037724
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Kleintje het volgende:
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Sprookjesbos het volgende:
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:58:04 #24
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33038134
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef knorretje het volgende:
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
Daar zie je maar weer eens aan hoe relatief ruimte is
Vooral voor kinderen is het idd belangrijk dat ze een "eigen" plekje hebben. Ach, en als jullie toch een eigen slaapkamer wensen kun je altijd het buitenplaatsje nog serre maken toch?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33038160
Dat is helemaal waar, daar ben ik het mee eens Knorretje.
En ik weet nog van de verhalen dat jullie nu echt een poppenhuisje hebben.
Dus je gaat er dan zeker op vooruit!
pi_33039147
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
geen
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:47:23 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33039283
Wat een leuk huis Knor, daar is iets heel moois van te maken. Die gevel!

Hou ons op de hoogte! Dit soort topics is om te smullen. (Dus eerst internet aanleggen daar! )
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:52:51 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33039426
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
In K&W hebben we juist graag zoveel mogelijk aparte topics zoals dit. Dat was al zo, is zo en blijft zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:54:41 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33039474
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Nou ja zeg! Frust!
Er zijn meerdere mensen met eigen verbouwings/opknaptopics hoor!
Moet ik een lijstje maken voor je?
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:56:46 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33039528
Het is echt een leuk lief schattig huisje Knor!
En tov nu echt een enorme stap vooruit idd! Kids lekker even de tuin in sturen enzo!

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk ) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
pi_33040171
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
(Dus eerst internet aanleggen daar! )
Is zelfs al aangevraagd geloof ik
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
En iets in me mekkert om mijn hulp aan te gaan bieden (ja, ik vind klussen nou eenmaal echt leuk ) maar ten eerste is de afstand niet echt praktisch en ten tweede ben ik wel een beetje klusmoe inmiddels.
tuurlijk ben je klusmoe, jullie hebben in een sneltreinvaart jullie hele huis lopen opknappen. Lekker van de gegunde rust gaan genieten met z'n tweetjes

Maar heb nou niemand ervaringen met tegelen op hout of plavuizen op hout en de mogelijkheden omdat voor elkaar te krijgen ?? En ervaringen met juist veel of weinig breuken naar verloop van tijd door toch de evt werking van de ondervloer ?
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:28:33 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33040294
Oh ja... daar had ik nog wel wat over te zeggen.
Onze badkamer is getegeld op een houten vloer en als ik het goed begrepen heb is daar eerst een soort van ijzeren profiel overheen gelegd en daar wordt dan de (betonnen) ondervloer op gestort en daar kunnen dan de tegels op.
Nou komt de boel dan wel een heel eind omhoog, dus of het echt handig is voor bij jullie weet ik niet.

Wat ik deed was gewoon een apart topic openen voor zulke specifieke vragen. Geen probleem hier in K&W en de 'experts' op dat gebied zien een topic dan sneller.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:09:18 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33041194
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming

Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.

Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).

Mijn topic zal in de loop van januari komen, dan ga ik eraan beginnen namelijk.

Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33041824
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef sanger het volgende:
Van houten vloer naar beton en vloerverwarming

Ik ga ook een houten vloer vervangen voor beton, alleen dan de huiskamer. Ook omdat er plavuizen moeten komen.

Ik ga het doen met Lewis zwaluwstaartplaten. De totale hoogte van de vloer is dan minimaal 3.6cm en maximaal 5cm.
Volstorten met speciaal beton van de Praxis (extra licht, net zo sterk).
datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
quote:
Onze nieuwe keuken, ook bij Mandemakers met composiet blad (welke kleur heb je?), komt eind februari.
zwart (luca notta)
pi_33041984
geen
pi_33042081
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:40 schreef natte-flamoes het volgende:
de vraagprijs was 136.500 en dat hebben we er in elk geval niet voor betaald.
pi_33042117
Dat valt me nog wel mee dan.
geen
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:57:37 #38
65960 sanger
pi_33042428
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:33 schreef knorretje het volgende:

[..]

datwordt voor ons te hoog, dan gaan we en een af/opstapje daardoor creeren midden in de woonkamer. (tenzij we natuurlijk alles gaan ophogen maar das eigenlijk een beetje onnodig) En zitten we met de overgang naar de gang waar nog graniet ligt, incl de drempel welke we graag willen houden.
[..]

zwart (luca notta)
Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.

Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
pi_33042523
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die zwaluwplaten direct op de balklaag komen, dus de dikte van je vloerplank gaat er al af. Dat is meestal 2,2cm. En als je nu bv laminaat hebt liggen dan kun je die dikte ook nog meerekenen. Bij ons komt het dan net zo hoog uit.
Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
quote:
Wij hebben cesarstone, blacklight gekozen. MNet een glimmende spikkel erin, staat mooi als de zon erop staat.
Ben benieuwd naar de foto's straks.

[ Bericht 6% gewijzigd door knorretje op 13-12-2005 14:17:41 ]
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 15:44:56 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33045115
ergens klussers die in het noorden wonen?????

Lief schattig leuk huisje!

Slaap je nu allen in de woonkamer?
Dan is dit een leuke vooruitgang
En ruimte is inderdaad relatief, hoe je er mee om gaat.
Ik heb nu een slaapkamer van *slik* 3.50 bij 4.00 geloof ik. enorm groot eigenlijk zolang er een bed en een (niet eens persé, heb ik niet eens ) een kast in staat. stoeltje is natuurlijk fijn met een bureautje.
Het knusse heeft een lievig iets
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33045180
Leuk! Lekker knus!

En Zwolle is best een leuke stad om te wonen, gefeliciteerd u beiden!
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:49:25 #42
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33045248
Zwolle?
Ik ga jullie stalken.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:50:35 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33045280
Succes Danny .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33045882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef cerror het volgende:
Ik ga jullie stalken.
we hebben liever klussers dan stalkers..
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 16:11:15 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33045952
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

kan je niet zien in de gegevens wie als highend van b.v @home "zw" heeft op FOK, die allemaal mailtje sturen
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:46:25 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33046934
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

Gut ik zou je ook zo komen helpen, al was het maar een dag helpen met verven ofzo, maar ik ga rond die tijd net mijn eigen bouwput in.

Maar wie weet duiken er via dit topic nog vrijwilligers op. Ik heb wel eens - ook uit eigen belang - zitten denken aan een stickie 'Hulp gezocht' in K&W. Spelregels: het moet onbetaald zijn, het is op eigen risico en als het even kan help je iemand anders ook een keer. En dat je daar dan oproepjes kan plaatsen met soort klus, plaats en periode. Zal het eens aan Conflict voorleggen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33047560
Leuk huisje en lage prijs!!!

De keuken is absoluut niet mijn smaak ik hou meer van modern. Maar ik weet zeker dat jullie er iets leuks van maken. Veel succes en tevens tvp.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:14:43 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33056401
Dan wordt een leuke klus die ik zeker zal volgen.

Maar een leuk huisje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 december 2005 @ 09:02:21 #49
65960 sanger
pi_33064787
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:01 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hmm dan toch maar eens kijken hoe dat zou moeten gaan dan, newbie op klusgebied wat dat betreft. Is het makkelijk verwerkbaar ?
[..]

Ben benieuwd naar de foto's straks.
Het is makkelijk verwerkbaar. Het zijn metalen profielplaten welke je elkaar laat overlappen. Daarop direct stort je het beton. In de Praxis folder van deze week staat speciale betonmortel voor op zwaluwstaartplaten, die is extra ligt.

Bij zowel Praxis als Gamma kun je folders vinden (Klusidee folders) daar zitten ze ook bij. En anders kun je hier kijken op internet dan bij vloer --> zwaluwstaartvloer

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 14-12-2005 09:07:47 ]
pi_33064908
sanger: ik had gisteren zelf al enkele linkjes gevonden, doorgelezen en naar mijn vader gestuurd. Maar paps ziet het toch niet zitten om dat saampjes met mij voor elkaar te krijgen. Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat. en straks met keuken en al onder het huis belanden

denk dus dat we uiteindelijk uitkomen op toch gewoon tegelen op de houten vloer met als risico dat de werking van het huis en het hout groter is dan we hopen en we dus scheuren gaan krijgen.

enig ander alternatief dat we houden is gewoon hout in de keuken, maar of dat nou zo'n goede keuze is, hout en vocht tesamen.

edit: verdere vorderingen
Verder hier nog steeds van alles aan het inpakken en uitsorteren, keuken staat nu bijna geheel in dozen, woonkamer ook. De helft van de vliering is ingepakt, speelgoed is voor de helft al in zwolle. Alleen de kledingkasten en de laatste dingen hier in huis dus nog (klinkt weinig als ik zo terug lees,maar verwacht nog wel een doos aan 20 te moeten en dan heb ik er 80 gedaan) En dan de schuur nog en daar zie ik het meest tegenop *brrr*

Volgende week komen ze hier het grofvuil (lees alle overbodige meubelen en rommel) ophalen en wordt het hier een kale kerst.

We hebben voor Alicia al een nieuw bed gekocht, een halfhoogslapertje en ze is er helemaal idolaat daarmee
En we zijn nog 'eeuwig' op zoek naar een redelijk geprijsde parketvloer.

[ Bericht 40% gewijzigd door knorretje op 14-12-2005 09:23:53 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 09:15:35 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33064949
Dat kan prima eventueel hoor Knorretje. Er is eventueel ook laminaat voor vochtige ruimtes maar wij (en volgens mij de meeste mensen) hebben gewoon normaal laminaat in de keuken gelegd.
pi_33065051
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:24:34 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33065079
Tegelen op hout is toch écht een risico Knorretje! Ik persoonlijk zou het niet doen. Als de boel scheurt baal je zó ontzettend erg.

Waarom inderdaad geen laminaat?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33065104
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:22 schreef bixister het volgende:
knorretje, op zich kan een houten vloer in de keuken wel. wij hebben een open keuken en ervoor gekozen de houten vloer gewoon door te laten lopen in de keuken. tot nu toe gaat dat goed. de vloer is wel met olie en was behandeld, zodat als je er op knoeit, dat niet meteen erin trekt maar makkelijk afneembaar is.
ik was mijn post nog aan het editten, zitten we al (voor mij) op een nieuwe pagina

ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
pi_33065176
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom inderdaad geen laminaat?
omdat wij kennelijk heel nat leven ik woon hier nu in juni 2 jaar en daar waar wij water gebruiken zie je dat heel goed op de vloer, vochtblaasjes enz. En dat wil ik niet meer. nu weet ik dat er in ons nieuwe huis niet zo veel water meer zal gebruikt worden (door het mini doucheplekje wat we nu hebben, waar nauwelijks een babybadje in past (en jezelf er naast) om de kids te badderen, doen we dat in de woonkamer.)

Maar de kids spelen hier ookm wel eens met een laagje water en wsat bootjes of doen poppie in bad. En dat zal in ons nieuwe huisje ook gewoon gebeuren en daar moet de vloer wel tegen gaan keuken, en vraag me af of laminaat voor ons dan duurzaam gaat zijn.
pi_33065240
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:25 schreef knorretje het volgende:
ik dacht begrepen te hebben dat je een vloer zou moeten lakken om juist het water probleem enigzins tegen te gaan, maar das zo glimmend zeg maar
Maar met olie verhelp je dat ook ???
wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:37:08 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065262
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.

Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:49:47 #58
65960 sanger
pi_33065450
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Als je scheuren in de plavuizen krijgt loopt het water er ook tussen richting je houten ondervloer met kans op rotten, dus daar zou ik toch ook nog een keer over nadenken.
Je kan vloeren idd op verschillende manier behandelen om het waterdicht te krijgen. Was, olie of lak.
Lak hoeft overigens niet echt te glimmen hoor. Volgens mij is er ook vast wel een matte vloerlak te vinden.

Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat jullie het beste af zijn met een laag goed zeil in de keuken. En dat hoeft tegenwoordig niet eens meer heel lelijk te zijn.
Ze zijn er ook in tegelpatroon als je toch het plavuizen idee wil krijgen enzo.
@ knorretje

Ik kan me voorstellen dat je het niet aandurft, ik heb ook heel lang moeten denken of ik het wel zelf ga doen. Gelukkig heb ik een heel handige schoonvader die alles kan (hij heeft een eigen huis gebouwd o.a.). Dat maakt het een stuk makkelijker.

Met laminaat kun je prima voorruit, ook in de keuken. En indien je toch het idee van plavuizen wilt krijgen dan kun je een soort van laminaat tegel kopen met een plavuizen motief.

Overigens zou ik ook niet aanraden om direct op hout te tegelen vanwege de kans op scheurvorming. Wat je wel veel ziet is dat er een specielaag direct op de houtenvloer wordt aangebracht, en dan de tegels in de specie gelegd worden. Dit zou de zelfde stevigheid als een echte betonvloer moeten opleveren. Ik heb hierbij echter mijn twijfels.
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 09:53:08 #59
18073 miss_bleu
pi_33065511
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 09:56:55 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33065582
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).

Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33065633
He, ik lees nu pas dat je weg gaat uit Rotterdam, die mooie stad!

Zeil is inderdaad een oplossing. Niet zo mooi, maar wel goedkoper en vooral met kinderen en toch al veel te verbouwen kan het ideaal zijn. Er zijn tegenwoordig steeds mooiere te koop.
pi_33065664
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:35 schreef bixister het volgende:
ligt misschien ook aan de kwaliteit van het laminaat dat je kiest. voor zulke waterpret zou ik niet durven garanderen dat een houten vloer (in olie/was) er tegenop gewassen is.
[..]

wij hebben onze vloer van www.vloerenwerf.nl en daar werd ons dit aanbevolen.
doorgelezen en zeker de pagina's over lak,olie en was. Maar denk dat wij dan toch het beste lak kunnen nemen gezien onze leefstijl. Zo klinkt het net alsof we erg wild leven, maar wil meer zoiets zeggen als, de vloer moet ons gemak dienen, ik ben een erg veranderlijk tiepje wat betreft de indeling dus weinig verkleuren, goed te reinigen zijn en zo zijn dat iedereen gewoon lekker zijn gang er op kan doen, krassen maken me voorlopig niet zo veel uit, daarvoor wordt er nu nog teveel geleefd direct op de vloer, mijn tijd komt nog wel denk ik altijd maar
pi_33065705
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef miss_bleu het volgende:
staat het in rotterdam of gaan jullie naar ruimere omgeving in de vorm van een dorpje met weilanden?
een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 10:04:31 #64
18073 miss_bleu
pi_33065720
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef knorretje het volgende:

[..]

een dorpje had wel het mooist geweest, maar het is uiteindelijk zwolle geworden, toch bereikbaar voor iedereen die afhankelijk is van het openbaar vervoer, rechtstreekse verbinding met r'dam, etc etc (en op de fiets binnen no-time alsnog weilanden genoeg en rust, buitenleven
Prima middenweg toch?
pi_33065768
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hier ook houten vloeren (jaren 30 bovenhuis). In de keuken ligt zeil (dikste kwaliteit Novilon kiezen, je hebt toch niet zoveel m2 nodig in een keuken maar het veert mee en is lekker aan de voeten), maar als je per se hout wilt kun je overwegen om dat met bootlak te behandelen, gegarandeerd waterdicht. In de woonkamer heb ik laminaat, er ligt een laag plastic onder (beneden erg belangrijk i.v.m. optrekkend vocht) en daarop een ondervloer van groene platen (lijkt op zachtboard maar is een soort kunststof).

Plavuizen rechtstreeks op een houten vloer zou ik echt niet doen, te veel kans op scheuren. Zonde van je geld als zo'n vloer stukgaat en je uiteindelijk toch nog iets anders moet kiezen...
ik weet niet hoor, bij zeil denk ik altijd aan die enge vieze votjes enzo, maar eerlijk is eerlijk ik heb me er nog niet in verdiept over wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.

Bootlak, slim idee.
Kun je een vloer zelf eigenlijk wel mooi egaal lakken ?? Of is dat echt weer zo'n klus die je beter voor het beste resultaat uit moet besteden (of gewoon al behandelde delen moet aanschaffen, het was namelijk de bedoeling om zelf te gaan leggen)
pi_33065793
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:04 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Prima middenweg toch?
yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
  Nerd met benen woensdag 14 december 2005 @ 10:10:08 #67
18073 miss_bleu
pi_33065822
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

yep, we zijn er tot op heden erg content mee. En het hoeft niet voor eeuwig te zijn he. R'dam verdwijnt niet opeens en als de kids groter zijn en we minder gevaren denken te zien in de omgeving van r'dam kunnen we gewoon ons boeltje weer oppakken..
Mijn opa en oma zijn ook pas weer terug gegaan naar rotterdam toen mijn tantes en moeder groot waren en op zichzelf woonde. En die vinden het nog steeds heerlijk in Rotterdam.

Succes met opknappen!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:12:01 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065854
Lakken kan je prima zelf doen volgens mij Knor.
Ik bedoel, als je een deur glad kan lakken kan dat met een vloer ook. Lijkt mij niet veel anders dan gewoon met een roller verdelen. Het zullen wel meerdere lagen moeten worden dus op zich best een enorme klus.

Maar goed, zeil hoeft idd tegenwoordig niet meer van dat goedkope gribus te zijn dus dat is mss het onderzoeken wel waard.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 10:29:11 #69
13151 crew  Rewimo
pi_33066228
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt ( zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten

Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33066436
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Als het om kleine oppervlaktes gaat is het zinvol om voor een goede (dikke) kwaliteit zeil te gaan. Denk er daarbij aan dat je iets neemt wat niet glimt ( zeil in gang en keuken al heel snel vervangen door niet-glimmende variant, het zag er niet meer uit en je zag er echt alles op) en een beetje stroef is. Zeil zonder reliëf is spekglad als het nat is! Ik heb weleens een beste smak gemaakt met natte voeten

Ik heb trouwens mijn trap laten bekleden met stroeve Novilon, ben daar heel erg tevreden over!
heb je een foto van de trap ??
want daar zijn we hier nog aan het bekokstoven wat we daarmee gaan doen.

wat we zelf hadden bedacht.

vloerbedekking:
voordeel: minder loopvuil op zichtbaar, geluiddempend
nadeel: katten zoeken bij ons altijd het enige plekkie op waar een ongelukje niet makkelijk is op te ruimen. en moeten we laten leggen

verven:
voordeel: makkelijk, ff de dweil erover heen, zelf te doen
nadeel: verf beschadigt snel, krassen van de katten, maar zeker ook van de tig keer op en neer gaan de kids en papa. En vuil zie je er snel op (zand, natte schoenen etc ) en gehorig

lamineren:
voordeel: makkelijk schoon te houden, zelf te leggen, iets krasbestendiger dan verf
nadeel: duur en net als alleen maar verven ook erg gehorig.

aan een loper hebben we ook gedacht, maar tevens is het link als ie losschiet en blijf je met het reinigingsprobleem zitten. immers onze katten kennende doen ze het precies daarop (het enige waar nu vloerbedekking ligt is ook de trap, en die pakken ze iedere keer, nagels scherpen, haarballen en plasongelukjes) Die opzet stukjes in vloerbedekking (die halve maantjes) of van ander materiaal vinden we (gelukkig) geen van beiden mooi.

en aan zeil hebben wij simpelweg nog nooit gedacht
  woensdag 14 december 2005 @ 10:42:38 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066535
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).

Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
pi_33066698
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, er bestaat speciale verf voor trappen en vloeren. Die is net even wat steviger dan gewone verf.
Hier zit het er nog niet zo lang op dus kan ik niet zo goed zeggen maar in mijn vorige huis heeft het anderhalf jaar gezeten (daarna gingen we weg) en daar zag je weinig op hoor. Geen krassen iig. Het was wit, dus vuil wel, maar het is op kleur te mengen. (Sikkens Rubbol Satura, niet goedkoop maar wel afdoende).

Over de keukenvloer. Is linoleum niet iets? Dat kan je tegenwoordig ook in leuke patroontjes (laten) leggen, dus hoeft ook niet heel erg saai te zijn en is wel weer heel goed bestendig tegen van alles en nog wat.
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 10:53:10 #73
13151 crew  Rewimo
pi_33066793
Ik zal vanmiddag of vanavond wel even een foto maken. De treden zijn bekleed met zeil, aan de voorkant zit een anti-slip-strip (wat een woord) en de stootranden aan de zijkant zijn met stevig tapijt bekleed (soort projecttapijt). Aangezien ik op een bovenhuis woon wordt de trap veel gebruikt en is dit ideaal. Je kunt de trap gewoon dweilen
  woensdag 14 december 2005 @ 10:55:35 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066858
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef knorretje het volgende:
en hoeveel werd er op die trap gelopen ?
Danny loopt straks meerdere malen op een dag naar beneden (toilet is nu eenmaal beneden) en Alicia speelt graag op haar kamertje en wel zo dat ze om de 15 minuten toch eventjes weer naar beneden loopt om te gluren wat ik aan het doen ben etc etc. Dus de trap zal ons nieuwe ontmoetingsplekje worden en een van de drukste punten in het huis (waarom wou ik ook alweer een huis met verdiepingen )
Tsja, we waren met 2 mensen en het was de trap naar boven waar de computer stond.
Maar we hadden het ook op de woonkamervloer liggen en daar bleef het in principe ook wel mooi. (Enige waarom het daar lelijk werd was omdat de houten vloer daar een vurenvloer was, dan kan je er nog zo'n harde lak overheen smeren maar dat maakt niet uit als de ondergrond zacht is.)
Het is echt speciale vloerverf en die zal ook best gericht zijn op behoorlijke 'belasting'. Anders zou je dat eens na moeten vragen bij een verfhandel (Sikkens is niet te krijgen bij Gamma's).
  woensdag 14 december 2005 @ 10:57:47 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066913
Oh! Weet je wat ik me ook net bedenk. Vrienden van mij hebben op de houten vloer een gietvloer laten storten. Ik weet niet precies hoe dat werkt maar volgens mij gaat daar alleen plastic onder zodat het niet doorsijpelt of zo.

Mss kan zo'n grindvloer ook wel...
  woensdag 14 december 2005 @ 11:00:17 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066964
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
pi_33067128
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter

Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
pi_33067332
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Even snel gezocht op 'gietvloer'.
Deze bijvoorbeeld: http://www.flowvloer.nl/indep.html
Ik zag iets van 55 Eur per vierk meter plus een meerprijs van 27,50 bij een houten vloer. Zal wel voor een onderlaag zijn of zo.
Dus dat kan wel op hout ook, althans... zo lijkt het.
ik vind het een beetje kil aan doen en voor alleen een keukenvloertje best prijzig.

de beste optie tot nu toe vanuit dit topic is dan toch de houten vloer doorleggen.. heb vanaaf weer wat te bespreken in elk geval.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:08 schreef ranzige_pad het volgende:
Voor 4 personen moet ik wel zeggen dat ik het niet super groot is, maar als dit al groter is dan waar jullie nu wonen(het poppenhuis) is het een goede aanwinst. En het hoeft zoals je zelf zegt niet voor eeuwig te zijn. Je moet toch wel haast blij zijn dat je uit Rotterdam weg bent. Zwolle woont toch zoveel beter
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
quote:
Waarom hebben jullie geen keuken in Duitsland gekocht? de prijzen zijn denk ik stukken lager als in Nederland. kijk een op http://www.astroh.de/ Vanuit Zwolle moet dat zeker te doen zijn.
gemakzucht van de man
pi_33067541
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:12 schreef knorretje het volgende:
..... Hij heb het nog nooit gedaan en vind het ergens toch wel risicovol voor als het fout gaat.
"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch ????
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:18 schreef knorretje het volgende:
dit is o zo veel groter dan wat we nu hebben. Er kunnen maar weinig mensen volgens mij een voorstelling maken van waar we nu wonen (en o zo gelukkig dat we dit kregen anderhalf jaar terug, net voor de tweede zwangerschap, want daarvoor zaten we met 1 kind nog veeeeel kleiner)
[..]

gemakzucht van de man
Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extra Had je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
pi_33067786
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef ranzige_pad het volgende:

[..]

"heb het nog nooit gedaan" Rotterdam was het toch ????
[..]

Laat eens foto's zijn van de huidige woon situatie als je wil.
Gemakzucht van de man kost je een paar duizend euro extra Had je ook een hele mooie vloer voor kunnen hebben.
ik zal straks even zoeken naar oude foto's op dit moment ziet het er al volgestouwd met dozen en het ontbreken van meubelen er anders uit dan hoe de leefomstandigheden waren
  woensdag 14 december 2005 @ 11:44:25 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33068007
Ja, goedkoop is het idd niet Knor, die gietvloeren.
pi_33068334
knor, er is echt heel mooi zeil/marmoleum tegenwoordig, zou ik zeker serieus als optie overwegen als ik jou zo lees.
pi_33068540
ranzige_pad:

op deze pc staan geen foto's van de huidige woning,heb wel een foto gevonden van het huis daarvoor (daar wonen we nu boven) en daar is de indeling nagenoeg hetzelfde van, het enige voordeel wat deze bovenwoning biedt is een vlierinkje en een klein kamertje boven wat we als opslag gebruiken en in de zomer slapen de kids daar als in een treintje achter elkaar langs de muur gestouwd

vanwaar de foto genomen is zit nu de (open) keuken, verder staat in de woning opde foto de gashaard schuin en hebben we hem hier gelukkig recht. We hebben de een voor, tussen, achter woning, met in de gang de twee trappen naar de vliering en k*thokje en de douche, met wc. Waarbij je als je op de wc zit of met je poten in de douche zit of dat de deur niet dicht kan (en je moet niet erg breed zijn als je wil douchen, het is een driehoekje) en meer is er niet.

In het voorgedeelte hebben wij een hoek-slaap-bank staan (met natuurlijk dressoir en tv), in het tussengedeelte de pc (en de speelgoedkast) en savonds slaapgelegenheid voor de kids in de wat koudere maanden (pas als het echt vriest hoor, ze zijn inmiddels wel wat gewend) en achter dus keuken met eethoek. het is hier 3.10 breed en 9 meter in totaal lang. En het hokje boven is 2 breed en 1.7 lang (de bovenverdieping deel je hier met de buren, ieder een klein stukje)

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:32:37 ]
pi_33068740
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
pi_33068834
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef ranzige_pad het volgende:
ai, daar valt mijn onderkaak van op mijn toetsenbord.
ach we hebben beiden woningen met veel plezier steeds twee jaar bewoond. we zijn ooit begonnen met z'n tweetjes op een studentenkamertje van 1.5 bij 2, en van daaruit steeds ietsjes meer. En ik heb geen moment spijt gehad van iedere woningkeuze. lekker knus. Maar nu wordt tijd om eens echt een grote stap te nemen.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:32:34 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33069095
Voor wat voorbeelden van Novilon (mocht je het eventueel nog overwegen):

http://www.novilon.nl/framework/DesktopDefault.aspx?menu_id=781

De motieven zijn echt levensecht. Bijvoorbeeld het hout lijkt écht hout (ik heb er in een winkel wel eens mee in mijn handen gestaan toen ik iets voor de keuken zocht en ik was enorm verbaasd hoe de patronen overkwamen als echt hout/plavuizen etc.)

En een voorbeeld van plavuizen:

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33094194
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen

Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC)

en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.

Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:33:32 ]
pi_33094431
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:28 schreef knorretje het volgende:
zo op een plaatje ziet het er inderdaad verdomd echt uit duderinnetje. Toch eens hier 1 van de zaken inlopen om eens te kijken in het echie en belangrijker om het te voelen

Het heb trouwens niks met dit forum te maken, maar het gaat weer eens lekker allemaal k*t.
We zitten te kutten met de passeerdatum die nu later is dan de verkopende partij in gedachten had en daar dus nu dagvergoeding voor wil hebben (zeg maar dag tegen spaarcentjes), Danny krijgt geen overplaatsing maar zelfs ontslag (k*t BCC) en de tv die we gister overhaast gekocht hebben (ipv wachten tot na de verhuizing) om toch nog gebruik te kunnen maken van personeelskorting, is stuk.

Als hier iets tegen zit zit alles tegen, blegh zit alles ook altijd goed tegen.
Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?

Kunnen ze hem zomaar ontslaan zeg?? Omdat hij gaat verhuizen? Klein voordeel: als je ontslag krijgt heb je in elk geval recht op WW als het nodig mocht zijn.
Maar Danny vindt vast wel weer snel een baan hoor. Let maar op! Zwolle ken nie wachten tot Danny er is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33094653
quote:
Op donderdag 15 december 2005 08:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou dat heeft alles met het forum te maken. Zul je namelijk altijd zien bij een verhuizing: tegenslagen
Die dagvergoeding, tja, daar hebben ze recht op, want hun hypotheek loopt langer door dan zij hadden gepland. Maar zonde van je spaargeld is het wel ja en je hoopt dat de tegenpartij natuurlijk gewoon niet moeilijk doet. Was er geen mogelijkheid de datum toch gewoon te doen zoals afgesproken? Of kwamen jullie dan in de knel?
ok, das een heel lang, ingewikkeld verhaal.
Toen wij het koopkontract ontvingen stonden er 3 tal data's. De datum tot wanneer we het konden ontbinden financieel, de datum wanneer de bankgarantie binnen moest zijn en de datum van passeren. Die datums waren in eerste instantie al niet aalbaar, dus kregen we tien dagen uitstel op de ontbindingsdatum en de bankgarantie datum. waardoor we het konden ontbinden tot 27 nov, bankgarantie op 4 dec. toen ik die wijzigingen aanbracht en paragraveerde, na telefonisch daarover toestemming gekregen heb, kon de passeerdatum die er in stond natuurlijk ook niet meer (1 dec) immers bankgarantie op 4 dec, passeren op 1 dec is de omgekeerde wereld.
Onze bank gaf aan waarschijnlijk eind dec te gaan redden, dus heb ik die 1 dec veranderd in alleen maar december. Verder het kontract ondertekend (8 nov) en terug gestuurd.

op 29 nov hebben we de offerte van de hypotheek geaccepteerd en getekend (op precies hetzelfde tijdstip overigens dan dat we 5 jaar eerder elkaar het jawoord gaven )
een paar dagen na het accepteren van de offerte kwam de bank er achter dat eind ecember tusen de feestdagen viel (ja duh) en gaven aan dat niet te redden en kwamen uit op begin januari (12e)
Dit hoorden we dus vrijdagmiddag laat (2 dec) en geen bereik meer op het kantoor van de verkopende makelaar)

3 december kregen we een afschrift van het koopkontract terug (voor eigen administratie) en ziet ons oog dat de verkopende makelaar de datum blanco december veranderd had in 15 december (waar dus ook mijn paraaf bij staat, maar niet bedoelende voor die datum) om te passeren. 3 dec, was in een weekend, dus smaandags wederom de verkopende makelaar gebeld, dat ik niet getekend heb voor 15 december en dat dat sowieso niet haalbaar is. Verkopende makelaar was niet aanwezig, maar die muts die het gesprek beantwoorde zou het doorgeven en bij geen bericht was het akkoord om later te passeren. (dit allemaal op 5 dec) Onze eigen makelaar gaf aan dat veel banken dit probleem hebben met de feestdagen en dat het geen reden kan zijn om problemen te gaan maken, dus maakten we ons eigenlijk nog niet veel zorgen.

Donderdag 8 december vind Danny op zijn voicemail een berichtje dat we vandaag (15) dus gingen passeren van de notaris en wat we allemaal mee moesten nemen, Danny belt de notaris op dat dat niet de afspraak was dat we pas in januari zouden passeren. Zij streept deze datum door en zegt weer in contact te gaan met de verkopende partij, die wij nog steeds niet opnieuw bereikt hadden (hij is steeds weg )

Tot op gisteren de telefoon weer ging, weer de notaris. De verkopende makelaar zegt nooit vernomen te hebben dat 15 december niet doorgaat, en dat ik dus akkoord ben gegaan met 15 december (immers mijn paraaf staat op het origineel, op het kopietje wat ik heb gemaakt staat ie ook, maar dan voor blanco december). Dus nu is het heen en weer bekvechten wat reeel is. Want als het al tot een dagvergoeding moet gaan komen zal dat moeten gaan om de eerste dagen van januari en niet vanaf vandaag. Al blijf ik het nalatig vinden van de mutsenmarie die de telefoon beantwoorde en het doorgeven van ons bericht. Dat is gewoon verder ons woord tegen het hunne en kunnen we niet sterk maken (dan hadden we het op moeten nemen)

Wat betreft Danny, tja hij krijgt geen overplaatsing , dus als ie wil blijven werken moet ie in delft blijven, dus iedere dag op en neer. Ze hadden geen zin om hem over te plaatsen, de regiomanager die dit zou doen mag hem niet en wil die taak niet op hem nemen en beiden regiomanagers moeten akkoord gaan, de nieuwe en de oude. Dus komt het neer op werkweigering dus ontslag. (eerder was aangegeven overigens dat overplaatsing geen probleem zou zijn, vandaar onze stap richting zwolle)
  donderdag 15 december 2005 @ 09:35:48 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33095351
Jezus, da's wel mooi klote allemaal Knor...
pi_33095401
ze zeggen toch altijd 7 goeie jaren, 7 slechte jaren ??

nou nog 2 jaar en dan zullen we die 7 slechte jaren wel gehad hebben en hopen we op 7 goeie jaren...
pi_33108732
Wat een verhaal Knorretje! Helder uitgelegd. Als ik het zo als leek moet inschatten vrees ik dat jullie echt pech hebben. Inderdaad, als je de gesprekken nou had opgenomen... of nog beter: alles dus drie keer checken en afspraken altijd laten ondertekenen.

Zei ze achteraf. Heb je dus niets aan. Enige dat ik je nog aan kan raden: bel de Vereniging Eigen Huis, die heeft juristen in dienst die misschien iets kunnen doen. Al moet je daar wel lid voor zijn van de Vereniging.

En dat van BCC klinkt me ontzettend onloyaal naar de werknemers toe in de oren. Eerst toezeggen en dan de boel terugdraaien... dat is wel een ontzettende kuthouding naar het personeel toe

O en nog even over de makelaar: die had jullie zijn 06-nummer moeten geven. In principe horen ze gewoon goed bereikbaar te zijn voor cliënten. Daar mogen jullie hem nog best eens even goed op aanspreken. Hij had de gang van zaken veel meer moeten begeleiden. Dat behoort gewoon tot zijn takenpakket.

Sterkte met dit gedoe Knor. Hopelijk kunnen jullie toch nog wel een beetje uitkijken naar jullie nieuwe stek?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33155102
ok we zijn een eind opgeschoten er is toegegeven dat zij zonder medeweten van ons die 15e hebben gepland en ik dus niet getekend had voor die datum. dus we hoeven alleen de dagvergoeding te betalen vanaf januari.

De notaris is er verder nog meebezig (beetje pushen bij de bank) of we niet december kunnen halen. In elk geval mocht december toch niet haalbaar zijn, kunnen we de 2de van januari wel kijken/bellen met de bank of we niet die week kunnen passeren dat was iets realistischer kwa termijn haalbaar voor de bank (en scheelt het ons allicht weer een paar euro dagrentevergoeding. En alle andere partijen (notaris en verkoper) hadden die week toch ook nog genoeg uurtjes vrij om het evt eerder te laten gebeuren)
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:38:57 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33155335
Mooi! Scheelt weer!
pi_33157377
Ten eerst even melden, wat een ontzettend leuk huisje! Vooral de voorgevel ziet er echt zo lief uit! Even ook nog over de vloer, ik ben in augustus verhuisd, voor het eerst op mezelf gegaan, en ik heb in mn huisje een laminaat vloer gelegd (samen met mn opa). Het was geen goedkope laminaat, 30 euro per vierkante meter, maar wel heel mooi. Het ziet er net zo uit als echt hout gewoon, met nerfjes enzo. Ik heb een open keuken in de woonkamer, dus hier ligt het laminaat ook. Nu ben ik ook niet zo goed met water over het algemeen, het spletst wel eens over het aanrecht heen Maar de vloer ondervindt er geen last van.
Misschien is zoiets een idee? Het is ook niet zo vatbaar voor krassen en putjes (als iemand met hoge hakken opeens binnen komt lopen etc) Of als kinderen er met dingen opspelen... Ik heb er al een aantal ikea kasten op in elkaar gezet, en nergens een beschadiging te vinden!

Ik heb trouwens voor laminaat gekozen omdat het minder onderhoudt heeft dan echt hout (zoals lak of was) en omdat het veel krasvaster is. Dus misschien ook een idee om hier eens naar te kijken?
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:28:15 #96
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_33164980
Leuk huiske Is het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
  Admin zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:43 #97
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33165582
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:28 schreef Blur het volgende:
Leuk huiske Is het met je tv nog wel goed gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:35 #98
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33165593
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef Danny het volgende:

[..]

Dinsdag wordt een nieuwe bezorgd, dus dat gaat helemaal goed komen. Knor vindt 'm iets te groot (37inch) en lelijk, maar eigenlijk is 't best wel een geil ding
en dan bedoel ik beiden
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator zaterdag 17 december 2005 @ 18:19:52 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33166271
quote:

[..]

en dan bedoel ik beiden
Hahah!
  zondag 18 december 2005 @ 14:02:28 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33189012
quote:

[..]

En ik al klagen over de TV van mijn vriendje: 32 inch

Fijn dat het toch nog enigszins is meegevallen met dat gedoe rondom het transport (het passeren) trouwens!

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 18-12-2005 17:29:20 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')