abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:07:21 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34279766
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.

Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:08:53 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34279828
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef knorretje het volgende:
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)

wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.

Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.

Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:09:46 #253
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34279864
Be en ik zijn klonen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34279917
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.

Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
vandaar dat ik eventjes inventariseer onder de ervaren gebruikers van een bad (wij badderen nu wel eens lekker bij yvonne (maar de afstand is straks wel erg groot om even te gaan badderen.
voordeel van een forse inloopdouche (ongeveer de afm van anders het bad) is dat de kids in een teil kunnen als bad zolang ze klein zijn en dat is volgens mij toch echt de tijd dat ze voornamelijk van een bad gebruik maken..
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:11:49 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34279949
We hebben nu een bad en daarnaast een aparte douchecabine.
Bad gaan we gemiddeld zo eens paar maand maar in en hoewel ik het wel een luxe vind zou ik het helemaal niet missen.
Goede ruime douchecabine is veel belangrijker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_34280014
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.

Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:14:36 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34280065
Idd klonen Dude!
Dit had ik ook kunnen zeggen:
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering)
Ik word soms misselijk van dat warme water enzo. Oh, en van de golfjes.
En ik verveel me echt kapot... De enige manier om het een beetje uit te houden was even gaan liggen, peukje roken, nog even blijven liggen.
Maar nu ik niet meer rook heb ik het helemaal wel snel gezien.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:17:12 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34280177
Is er geen ruimte voor beide?
pi_34280259
vervelen ???

lekker oogjes dicht tot rust komen, boekkie lezen, geen gekwek (van onder anderen mezelf) aan je kop, evt glaasje drinken, tv, etc etc gemiddeld lig ik er wel een drie kwartier uur in hoor.

Maar ja anderzijds ben ik inderdaad bang dat ik zodra ik hem zelf heb er te weinig tijd voor maak, het zonde van m'n centen (water) vind om het te vaak te doen, of er gewoon geen tijd voor heb omdat er dan wel weer andere taken me roepen op het moment dat ik er in lig (dat heb je bij een ander dan weer niet, geen strijkgoed of puinhoop van jezelf die je lokken er maar weer uit te komen...)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:21:14 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34280313
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:13 schreef knorretje het volgende:

[..]

tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
Maar in een bad staan douchen is verre van comfortabel. Je moet denk ik even calculeren wat voor jou uiteindelijk het beste is. Elke dag opgepropt staan in een bad en oppassen dat je er niet uitkukeld (om van het op- en afstappen nog maar te zwijgen), of lekker comfi onder de douche staan en dan voor die paar keer dat je het nu gewend bent, het bad te missen.

Bovendien hoor ik veel ellende met in-het-bad-douchen wat betreft een waterballet in de badkamer. Het bad voldoende afschermen blijkt nog niet zo gemakkelijk.
En als ik jou was zou ik eens kijken of je (wellicht zelfs op therapeutische basis) niet af en toe naar een thermen kan gaan of zo. Informeer eens bij je huisarts. En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34280329
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is er geen ruimte voor beide?
alleen in de vorm van douchen in bad bv zoals deze bv met extra doucheruimte

of natuurlijk een normaal bad, maar dan zit je al snel ruzie te maken met het douchescherm of gordijn wat irriteerd etc etc
pi_34280433
MIjn gemiddelde baddertijd ligt op de 2,5 uur

Niets lekkerder dan boek lezen en heerlijk relaxen.

Wij hebben een aparte douche.

Ik zou voor het bad gaan waar je in kan douchen. Als er opstapmogelijkheden zjin waarom niet.
BlaBlaBla
pi_34280438
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken

(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
pi_34280536
Myrthe gaat wel regelmatig in bad. 't Is niet noodzakelijk maar wel fijn om te hebben. Zelf doe ik er niet zoveel mee (nouja, in douchen.. ).
pi_34280619
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ik Misschien is dat een optie als de prijs te doen is?
pi_34280669
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef poemojn het volgende:
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ik Misschien is dat een optie als de prijs te doen is?
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek

hier badderen beide kids nog steeds in het babybadje of in een grote emmer. Douchen is niet favoriet bij de oudste en de jongste wil nog niet eens een washand door zijn gezicht zonder een gevecht aan te gaan.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:37:05 #267
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_34280856
Die deur baden zijn natuurlijk wel enorm lekkage gevoelig en wanneer je er door de deur weer uit wil moet je wachten tot het bad weer leeg gelopen is.

Badderen op vrijdag avond na het werk met een glaasje en een cdtje is heerlijk en eigenlijk niet te missen. Wij gaan toch iedere week wel enkele keren in bad, maar hebben voor 's-morgens wel een aparte douche cabine, douchen in bad kan, maar is nooit ideaal.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:46:33 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34281199
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef knorretje het volgende:

[..]

oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken

(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
http://www.saunathermenswoll.nl/index1.html

Voor 16,50 per bezoek mag je er zo lang badderen en vertoeven als je wilt. Boekje mee, Danny die op de kids past en Knor heerlijk in de verdiende watten eens per maand

Aanvulling: In Zwolle zelf is er een zwembad dat therapiebadderen aanbiedt, maar dan olv. een deskundige. Kijk maar hieren dan even naar beneden scrollen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Duderinnetje op 20-01-2006 15:58:38 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34284465
ik wilde en heb in mijn nieuwe huis ook een bad. Het is niet dat ik er altijd gebruik van maak maar het KAN nu ( straks..) in ieder geval wel en das ook wat waard. Douchen doe ik overigens dan idd in het bad maar dat boeit me niet.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34288620
hmm ik schets, zoek en teken nog eventjes verder, het punt douchen in bad klinkt van zoveel kanten af negatief, dat het dus of bad of douche moet worden of een oplossing om beiden te plaatsen (maar ik vrees dat dat alleen gaat als we de deur van de bijkeuken verplaatsen en de badkamer dus te verruimen, en das een klus teveel)
pi_34289176
WIj hebben wel (sinds vorig jaar) een bad en douchen daar ook in. Nou is dit wel een 2-persoonsbad met een platte, bredere bodem dus, waardoor je wat stabielere erin kan staan. Onze badkamer is niet groot genoeg voor een bad en een douche. Wij gebruiken het regelmatig, ik vind het heerlijk. Ik vindhet ook onwijs gezellig om samen met m'n dochtertje in bad te gaan of samen met m'n man of met z'm drietjes....

Het enige nadeel aan het douchen in bad is dat je na elke douche-beurt heel de badrand af moet drogen omdat die vol water ligt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34289521
Ik ga een paar keer per week in bad in de winter. 's Zomers niet hoor. Heerlijk, trek ik de tv naar de badkamer, wijntje erbij en een kruidenolie in het water. Heel ontspannend en - met de verbouwing - goed voor de spierpijn .

Wij hebben nu een apart bad. Maar hiervoor heb ik een douche in bad gehad. Vond ik ook prima. Dat bad met een douche erin lijkt me ook wel erg goed. Heb je het beste van beide kanten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2006 @ 20:20:34 #273
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34289737
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef knorretje het volgende:
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek
Advertenties voor die seniorenbaden vind je nogal eens in de Kampioen (van de ANWB).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34290113
of gewoon de ruime inbouwdouche en dit bad op de momenten dat je in bad wil.

kent iemand het toevallig ?
pi_34290183
Wat hier al meerdere keren is gezegd, ik had ook eerst een bad én douche apart. De douche werd altijd gebruikt en het bad eens in de maand of twee maanden.
Later kwam ik in een woning waar alleen een bad was, dus je moest je daarin douchen. Waardeloos. Alles wordt nat, je staat ook nog eens op een gladde vloer en je maakt al bijna helemaal geen gebruik meer van het bad zelf. Het was dus een grote diepe onhandige douchebak geworden.

Als je het voor je gezondheid lekker vindt of dat het goed is voor je, zou ik inderdaad eerder voor zo'n proffesioneel badhuis oid kiezen. Daar kan je je dan ook echt ontspannen en relaxen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')