Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:03 schreef knorretje het volgende:
ow terugkomend op klussen enzo (dar is dit forum tenslotte voor)
wie van de mensen die een bad hebben gebruikt hem daadwerkelijk wekelijks (of vaker) of is dat puur iets als je het niet hebt wil je hem maar zodra je hem hebt gebruik je hem nauwelijks.
Als we een bad nemen, moeten we douchen in bad, voor mij niet al te praktisch maar er zijn wel opstaphulpmiddelen te krijg, voor de kids natuurlijk heerlijk.
als tegenhanger zou er geen bad kunnen komen maar gewoon een grote inloopdouche (zonder bak)
vandaar dat ik eventjes inventariseer onder de ervaren gebruikers van een bad (wij badderen nu wel eens lekker bij yvonne (maar de afstand is straks wel erg groot om even te gaan badderen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben nu een bad, met een niet al te praktische indeling en als ik kon kiezen ging dat bad er morgen nog uit. Ik ga mss 1 keer in de maand in bad of zo... En dat is me het gedraai en moeilijk gedoe niet waard.
Kan me voorstellen dat het met kinderen dan weer makkelijk is, maar door de indeling hier zou het met kinderen juist heel onhandig zijn.
Mijn advies zou zijn alleen een bad als er een douche naast past. Zo niet, dan maar alleen douche.
Maar goed, het is wel heel persoonlijk, er zijn ook mensen die pertinent niet zonder bad zouden willen doen.
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou voor jouw gemak lekker een normale douche nemen. Verstap je je ook minder snel, met alle gevolgen van dien. En mis je nu een bad? Zo niet, dan mis je hem straks ook niet.
Zelf ben ik helemaal geen bad-liefhebber (ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering), maar er zijn mensen die er bij zweren als relax-middel. Kwestie van smaak dus denk ik.
Maar nogmaals: als je nu geen bad mist, en jij bent beter af zonder geklauter, dan zou ik gewoon voor een douche gaan.
Ik word soms misselijk van dat warme water enzo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik krijg het er na twee minuten stikbenauwd in en ik verveel me na drie minuten de tering)
Maar in een bad staan douchen is verre van comfortabel. Je moet denk ik even calculeren wat voor jou uiteindelijk het beste is. Elke dag opgepropt staan in een bad en oppassen dat je er niet uitkukeld (om van het op- en afstappen nog maar te zwijgen), of lekker comfi onder de douche staan en dan voor die paar keer dat je het nu gewend bent, het bad te missen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:13 schreef knorretje het volgende:
[..]
tja en dat brengt me weer aan het twijfelen. ik miste hem voor dat ik rugklachten kreeg totaal niet, maar als ik nu helemaal in de knoop zit en het wil enigzins kwa planning ga ik dus lekker in bad bij yvonne, werkt enorm pijnstillend (voor even)
alleen in de vorm van douchen in bad bv zoals deze bv met extra doucheruimtequote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is er geen ruimte voor beide?
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En desnoods zonder vergoeding. Ik weet niet precies wat het kost, maar als je jezelf eens per maand trakteert op een therapeutische badderpartij en je hebt er baat bij, dan is het het gewoon waard!
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoekquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:30 schreef poemojn het volgende:
Er zijn toch ook ligbaden met 'deurtje' voor senioren? Heb ik eens op tv gezien dacht ikMisschien is dat een optie als de prijs te doen is?
http://www.saunathermenswoll.nl/index1.htmlquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef knorretje het volgende:
[..]
oe dat klinkt eigenlijk nog best lekker en een stuk beter ook, hoef ik het ook niet schoon te maken
(wat dat is een puntje waar ik erg tegen op zie, iedere keer als er iemand doucht moet het hele bad ff schoon/droog gemaakt worden, das dus 1 tot 2 keer op een dag, om nog maar niet te spreken wekelijks ff lekker alles schoonmaken en dan is een bad meer werk dan een inloopdouche
Advertenties voor die seniorenbaden vind je nogal eens in de Kampioen (van de ANWB).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef knorretje het volgende:
nog nooit van gehoord, ga gelijk eens op zoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |